Skocz do zawartości

[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul


Rekomendowane odpowiedzi

Thru_the_marsh.jpg
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data Premiery: 14.04.2012r
Autor: @trojanuch, Alundaio


OPIS:

Spoiler

Massive Simulation Overhaul to połączenie dobrej oprawy graficznej z przerobioną symulacją a-life. Całość została utrzymana w duchu oryginału.

Cechy moda:

  • Zintegrowanie Abolute Nature ( starszej wersji ) z AtmosFear autorstwa @Cromm Cruac
  • Całkowicie przerobione umiejętności walki NPC-ów 
  • Nowy respawn NPC-ów oraz mutantów 
  • Wprowadzenie nowych profesji dla NPC-ów
  • Przerobiona kompozycja składów frakcji
  • .. I parę innych zmian 

SCREENY:

Spoiler

That_was_a_good_harvest.jpgIn_a_hurry.jpgBandits_on_the_run.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Pobrane archiwum należy rozpakować i przenieść jego zawartość do głównego folderu z grą. 

LINKI DO POBRANIA:

Źródło: ModDB

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wstawkę i witamy na forum Trojanuch...:)

Przy okazji mam pytanie bo ostatnio robię próby z kompilacją SGM 1,7 + AF3...

Czy da się wrzucić tego moda do "worka" z pozostałymi dwoma..? proszę o opinię...

Siemka - witam również :)

Co do kompilacji z SGM - nie wydaje mi się, żeby była możliwa.

Przede wszystkim ze względu na skrypty z AI Tweaks i APM - są właściwie stworzone 'od nowa' przez Alundaio i połączenie ich ze zmianami z SGM (jak sądzę również dość rozległymi) raczej nie będzie możliwe.

Pozatym 'moja działka' czyli a-life również została bardzo zmieniona i będzie kolidować ze zmianami w a-life wprowadzanymi przez SGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie świetna sprawa. Chętnie wypróbuję, najlepiej razem z AF3 , ale do tego to ja sobie muszę nowy komputer zbudować :( więc prędko to nie będzie. Kawał porządnej roboty. Gratuluję i dziękuję za wstawkę. Na pewno się też sprawdzi jako podstawka pod inne mody , zresztą już widziałem że jest użyty w Swartz Mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- NPC są znacznie lepsi w walce z mutantami - nikt już głupio nie ginie od jednego psa/

Czas najwyższy ..zawsze irytowało mnie jak jeden piesek rozwalał ludzi w kombinezonach..:).

Wszystko jasne z SGM nie da się połączyć, ale da się z AF3 i Tekstur Pack od Cromm..Mod nie ingeruje w fabułę gry, więc gracze z polską podstawką grają po Polsku .

Jeszcze dwa małe pytania...z doświadczenia...

Jakie mody polecasz do dobrej kompilacji z MAO..tak by mógł znaleźć się tam również AF3 + Tekstur Pack Cromma..?

Czy Natura 2 od CC może wejść w kompilację, ale sądzę, że tak bo to tekstury.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych:

Patch autorstwa @CrommCruaca do połączenia MSO z AF3

download

zawiera również Władcę Zony

Kolejność instalacji:

MSO

AF3

Patch

Władca Zony oprócz spawnu (F1 w menu głównym) umożliwia zmiany pogody (Q do Y), zmiany czasu (F2 do F6), wywołanie blowout, fallout i psi storm (z,x,c)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa małe pytania...z doświadczenia...

Jakie mody polecasz do dobrej kompilacji z MAO..tak by mógł znaleźć się tam również AF3 + Tekstur Pack Cromma..?

Czy Natura 2 od CC może wejść w kompilację, ale sądzę, że tak bo to tekstury.?

Wszelkie mody na grafikę i tekstury jak najbardziej - tu nie ma żadnego problemu. Podobnie mody dźwiękowe.

Pozatym - mody zmieniające broń, ekonomię itd. - za każdym razem trzeba przejrzeć pliki wspólne, ale połączenie nie powinno być trudne.

Generalnie wszelkie mody które działają głównie na configach ltx a nie na skryptach będą proste do połączenia. Jeśli mod, który chcesz połączyć ma własne skrypty - trzeba uważnie porównać je w WinMerge i pododawać odpowiednie fragmenty - na ogół też jest to proste (poza skryptami AI ktore sa praktycznie napisane od zera - tu nie da się nic połączyć i radzę po prostu używać tych z MSO).

Osobiście pracuję aktualnie nad własnym modem 'globalnym' - MAIO - który będzie gruntownie rebalansował całą grę (MSO miało być jego częścią od AI, ale zdecydowałem się wypuścić je najpierw osobno), także wtedy nie będzie już potrzeby niczego dołączać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scigacz1975..dzięki za patcha... Czas na eksperymenty z kompilacją. Na pierwszy ogień..MAO..AF 3 + Absolute Nature 2 i Absolute Structures Trojanuch za jak długo mniej więcej można się spodziewać Twojego moda.? Te kolory w avatarze..czyżby rastaman...a może fan Jimmy Cliffa.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trojanuch za jak długo mniej więcej można się spodziewać Twojego moda.?

Te kolory w avatarze..czyżby rastaman...a może fan Jimmy Cliffa..:)

Mod bardzo niebawem - jest w zasadzie gotowy ale cały czas sobie mówię, że jeszcze trochę potestuję żeby nie być zasypanym raportami o głupich błędach. Myślę jednak, że już czas najwyższy (może jeszcze zmerguję nowego moda na system magazynków - dobrze by pasował).

Kolory są z oryginalnego loga wytwórni płytowej Trojan - jednej z ważniejszych od ska i reggae, co akurat pokrywa się z moim gustem :)

Tak czytam opis tego moda, zmienia on cały mechanizm alife gry czyli nastawienie wszystkich do siebie w strefie. Jest on do zewu a czy do cienia występuje taki mod bo jakoś nie zauważyłem.

Do Cienia najbardziej podobnym modem jest Faction Wars - autor odblokował wszystkie smart terrainy dla wszystkich frakcji więc im dłużej gramy, tym więcej nieoczekiwanych rzeczy się dzieje - np. warsztat w Cordonie zajęty przez Powinność itp. Nie jest to natomiast tak 'uporządkowane' jak u mnie (u mnie w końcu nie każdy może iść wszędzie) i nie są zmienione spawny.

Mogę więc powiedzieć, że MSO jest najbardziej kompleksowym modem na a-life w historii gier Stalker (no może poza Total Faction War do CS, ale w CS a-life jest wogóle totalnie inny) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory są z oryginalnego loga wytwórni płytowej Trojan - jednej z ważniejszych od ska i reggae, co akurat pokrywa się z moim gustem

Ponieważ kocham te barwy od razu pomyślałem, że nie są przypadkowe..:)

Premiera moda zatem już nie długo..to fajnie. Jak skończysz podrzuć i tutaj... zawsze znajdą się chętni by spróbować swoich sił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M.S.O. v0.9.6.1 - dostępne!

------------------------------------------

CHANGELOG:

------------------------------------------

v0.9.6.1 (PL)

- naprawiono crash związany z 'sound_theme.script'zwykle występujący w Jupiterze

- próba naprawienia błędu z 'xr_corpse_detection.script' - niepotwierdzona

- zmniejszono siłę frakcji Bandytów poprzez zmniejszenie zdolności bojowych oraz pogorszenie oddziałów pod względem rang

- naprawiono problem z Zombiakami, którzy spawnowali się bez broni po blowoucie w AF3 (przy włączonej opcji 'zmień w Zombie'

- naprawiono używanie lamp przez NPC-ów - Elita oraz Myśliwi nie będą już właczać latarek w nocy

------------------------------------------

LINKI:

------------------------------------------

***Download link:***

http://www.mediafire.com/?9garll6cuhsydbv

EDIT: poprzednia paczka zawierała błąd - teraz już wszystko jest ok - proszę o ponowne pobranie

------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nic się nie zmieniło w stosunku do posta powyżej (v0.9.6.1).

Po prostu w paczce był zły plik i się crashowało - teraz jest ok.

M.S.O. v0.9.7 - dostępne!

------------------------------------------

CHANGELOG:

------------------------------------------

v0.9.6.7 (PL)

- naprawiono problem ze znikającą bronią, która była w użyciu przez zabijanego właśnie NPCa

- naprawiono problem z neutralnym oddzialem Monolitu atakującym emisariuszy Wolności / Powinności

- ponownie wprowadzono ograniczenia w tym co mówią NPCe podczas walki (generalnie mówią mniej)

- całkowicie przerobiono i zróżnicowano ustawienia percepcji NPC-ów - nooby są znacznia mniej spostrzegawczy i wolniej nas namierzają niż mistrzowie (szczególnie odczuwalne w nocy)

- tunel z kontrolerem w Jupiterze staje się bazą Powinności po zakończeniu tam questa

- aktywne leże kontrolera jest teraz w miejscu rozbicia helikoptera za polem minowym (aktywuje się po przeskanowaniu helikoptera)

- dodane opcje zmieniające switch_distance (folder '#optionals')

- znacznie przerobiono kompozycję składów frakcji oraz pancerze których używają NPCe:

* Questowi / specjalni NPCe ogólnie dostali lepsze pancerze - lepiej się ogarniają, a także skryptowe walki są ciekawsze

* Bandyci i Najemnicy mogą mieć wzajemnie pomieszane squady (np Elita Bandytów może mieć u siebie Merca w exo).

* Najemnicy mogą mieć bardziej doświadczonych Żołnierzy (dezerterzy / weterani / oficerowie dorabiający 'po godzinach')

* Wolność i Powinność może mieć różne typy Loner-ów u siebie. Sczególnie duże oddziały łowieckie Powinności oraz naukowe Wolności mogą być mieszane ('załapuje' się każdy kto ma odpowiedni sprzęt)

* Wolność i Lonerzy mogą mieć członków w pancerzach Czystego Nieba

* Lonerzy i Powinność może mieć członków w wojskowych pancerzach

* Monolit może mieć żołnierzy w pancerzach wszystkich innych frakcji. Ich umysły zostały już 'złamane' (mówią typowo dla Monolitu) - po prostu nie otrzymali jeszcze swoich pancerzy. Zawsze jednak stanowią mniejszość wobec odzianych na biało braci.

- dodano i skonfigurowano moduł axr_hostile_relations - włącza on dynamiczne zmiany nastawienia NPC-ów wobec gracza:

* neutralni NPCe mogą stać się wrodzy jeśli gracz podejdzie do nich blisko z wyciągniętą bronią (wyższe rangi są znacznie bardziej skłonne do zrobienia tego)

* wrodzy NPCe mogą stać się nautralni na dłgim dystansie jeśli gracz schowa broń - niższe rangi są dość skłonne żeby to uczynić, dlatego zabicie 'oficera' (lepszy pancerz, AP ammo) i oddalenie się, może spowodować, że oddział stanie się neutralny

------------------------------------------

LINKI:

------------------------------------------

***Download link:***

http://www.mediafire...9u1wa3kfma4cfnj

------------------------------------------

Nie pisz posta pod postem używaj opcji edytuj LD

M.S.O. v0.9.7.1 - dostępne!

------------------------------------------

CHANGELOG:

------------------------------------------

v0.9.7.1 (PL)

- naprawiono liczne bledy związane z 'Can't find model file ...' (thx to vindictus)

- naprawiono crashe związane z 'sound with prefix ... not found'

- znacznie przerobiono alife w Prypeci - każdy budynek może być teraz okupowany przez wszystkie frakcje

- przerobiono sporą ilość lokacji na innych mapach - są teraz bardzie losowe w kwestii potencjalnych użytkowników

- zombie nie będą już korzystać z 'cywilizowanych' obozowisk ani siedzieć przy ogniskach

- ponownie wylaczono modul axr_hostile_relations jako, że okazał się wadliwy

------------------------------------------

LINKI:

------------------------------------------

***Download link:***

http://www.mediafire...gf5ci3kdlosf3xt

------------------------------------------

Nie pisz posta pod postem używaj opcji edytuj LD

Edytowane przez LordDino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

M.S.O. v0.9.8 - dostępne!

------------------------------------------

CHANGELOG:

------------------------------------------

v0.9.8

- naprawiono crash z wpisem nt. 'job_link' w logu (thx to arc_Angel)

- naprawiono problem z nautralnymi ikonami dla dowodców wrogich oddziałów na minimapie

- naprawiono problem z ciągle respawnującymi się psami w Fabryce Jupiter które były na ogól natychmiast zabijane przez stacjonujący tam Monolit

- usunięto mod 'Loot Revamped' - system łupów został całkowicie przywrócony do vanillowego

- wprowadzono dwie dodatkowe opcje:

* 'Low Looted Weapons Condition' - ponieważ wyposażenie NPC-ów jest losowe, wcześnie w grze mamy dostęp do zaawansowanych broni. WW. patch powoduje że wszystkie znajdowane bronie są słabej kondycji

* 'AXR Eat Medkit' - pozwala kontrolować skuteczność umiejętność leczenia się apteczkami przez NPC-ów (co niestety jeśli włączone w trakcie walki może powodować nieprawidłowe animacje)

- zmniejszono nieco zasięg widzenia NPC-ów - Zona jest teraz spokojniejsza

- osłabiono umiejętności NPC-ów w posługiwaniu się apteczkami w trakcie walki

- wprowadzono dalsze poprawki i usprawnienia do systemu a-life (np. Powinność i Wolność nie będą sie już zapuszczać na wzajemne terytoria)

- wreszcie ostatecznie naprawiono problem z używaniem laterek przez NPC-ów - większośc NPC-ów nie będzie już używać latarek w nocy (co jest raczej logiczne)

------------------------------------------

LINKI:

------------------------------------------

***Download link:***

http://www.mediafire.com/?s5872frd0rl0jl2

v0.9.8 QUICK FIX

http://www.mediafire.com/?nniicz4dq6g537d

------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

M.S.O. v0.9.9.1 w sieci!

------------------------------------------

CHANGELOG:

------------------------------------------

v0.9.9.1

- dodano dwie nowe opcje:

* Dystans detekcji ciał - pozwala kontrolować jak daleko świerze ciała są wykrywane przez NPC-ów którzy następnie zaczynają zmierzać w ich kierunku w celu przeszukania. Większe dystane powodują eskalację walk - ponieważ trupy przyciągają NPC-ów 'z zewnątrz' któzy przybiegają na miejsce i zaczynają brać udział w walce.

* Średni czas przebywania w smart_terrain-ie - określa jak długo (średnio) oddziały przebywają w jednym miejscu przed obraniem nowego celu. Mniejsze wartości zwiększają ogólny 'dynamizm' a-life'a ponieważ więcej oddziałów jest 'w podróży' w tym samym czasie - zwiększa to ilość potyczek wokół gracza

- naprawiono crashe związane z błędnymi nazwami squadów niektórych 'dużych' mutantów

- poczyniono dalsze usprawnienia w a-life. Z najważniejszych:

* Stalowy Las jest teraz bazą Bandytów / Najemników a nie Powinności - czyni to okolicę mniej przypominającą ciągłą strefę wojny

* Baza Powinności została przeniesiona do obozowiska w pobliżu Tartaku - miejsce jest też teraz popularne wśród Myśliwych

* dzięki powyższym - jest teraz znacznie mniejsza szansa na spotkanie wrogich Bandytów w poblirzy Skadovska - nie chodzą już tamtędy

* tunel przy wejściu do Oazy w Jupiterze jest teraz bazą Bandytów / Najemników zamiast być leżem mutantów

------------------------------------------

LINK:

------------------------------------------

***Download link & intallation:***

#1 Ściągnij i zainstaluj:

M.S.O. v0.9.9.1

#2 Wybierz opcje z folderu #optionals by dostosować moda

------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

M.S.O. v1.0.1 w sieci!

----------------------------------

CHANGELOG:

----------------------------------

v1.0.1

- oddziały NPC-ów są teraz znacznie bardzie zróżnicowane pod względem liczebności (elitarne generalnie są mniejsze)

- poprawiono zachowanie mutantów w ciągu nocy

- poprawiono detekcje wrogów i bycia zaatakowanym przez mutanty

- znacznie zwiększono respawn mutantów w Jupiterze

- dodano nowy typ squadów: 'Odziały Naukowe Monolitu'. W związku z tym Monolith jest teraz podzielony na 2 grupy:

* Odziały Bojowe (bardziej popularne) - w dzień siedzą w bazach (Oczyszczalnia, Fabryka Jupiter) w nocy wychodzą i patrolują obszar wokół nich - okazjonalnie zapuszczając się nieco dalej (ale nigdy w bezpośrednie poblirze nutralnych baz)

* Odziały Naukowe (odpowiednio odziane i wyposażone) - w dzień również siedzą w bazach. Nocą wychodzą i kierują się do najbliższych ich pól Anomalii i skanują je do rana

- dodano optional pozwalający na ustawienie głównego tempa respawnu (pozwala to kontrolować ogólny nastrój w bardzo dużym stopniu)

- naprawiono problem z frezowaniem się NPC-ów w trybie zagrożenia (g8 thx to _xXxTWiST3DxXx_)

- naprawiono problem z Tremorem, który strzelał do siebie z innej broni niż jego pisotlet (g8 thx to Jketiynu and gannebamm)

- w końcu naprawiono losowy błąd z xr_corpse_detection.script (g8 thx to askfor)

- dropowana broń jest ponownie 'srednio-dobrej' jakości (w paczce jest opcja czyniąca kondycję słabą - co nieco balansuje ekonomię)(g8 thx to askfor)

- naprawiono problem z nożem(g8 thx to askfor)

- zmieniono skrypt w quescie w kręgu BIS dla switch_distance równego 150m lub 200m - łowca podczas zejścia do leże Pijawek będzie się zachowywał poprawnie przy tym ustawieniu(g8 thx to askfor)

----------------------------------

DOWNLOAD LINK:

----------------------------------

ModDB

MediaFire

----------------------------------

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wątpie żebyś to z Completem zainstalował. Da się zainstalować Mso z atmosfearem. Trojanuch w paczce z MSO opisał to.

Sory że tak długo nie odpowiedzialem, ale niestety nie moge zainstalować atmosfear 3 z MSO, gdy najpierw zainstaluje MSO mod działa, a jak dodam atmosfear 3 to wyskakuje bugtrap. Nie wiem o co biega ! a gdy zamierzałem odinstalować atmosfear MSO też nie działało znowu wyskoczył bugtrap mam wersje 1.6.02. stalkera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.