Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

echo_czarnobyla_2_stalkerteam.jpg

Tytuł oryginalny: Эхо Чернобыля 2: Второе дыхание
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 / Repack - wersja samodzielna
Data premiery: 24.01.2014 r.
Autor: Потенциал
Autor spolszczenia: @kondotier
Śr. długość rozgrywki: (~10 godzin)


OPIS:

Spoiler

Echo Czarnobyla 2: Drugi Oddech jest freeplayowo-graficzną modyfikacją wykonaną dla podstawki Cień Czarnobyla.
Oprócz daleko idących ingerencji w grafikę dokonano też zmian w rozgrywce i w wyglądzie lokacji.
Należy wskazać, że Echo Czarnobyla nie wnosi zmian w scenariuszu. Pobierając go, trzeba o tym pamiętać.

Gracz zobaczy Zonę, w której stalkerzy i mutanty swobodnie przemieszczają się po lokacjach i wdają się w niekończące walki o panowanie nad terenem.


Przed rozpoczęciem gry mamy możliwość utworzenia swojej postaci GG. Poczynając od trudności rozgrywki, jego imienia, po przynależność do następujących frakcji: Stalkerzy, Wolność, Powinność, Wojsko, Najemnicy, Bandyci, Monolit, Uczeni, Zwiadowcy, Szturmowcy, Snajperzy.

Wybierając profil GG, wybiera się nie tylko przynależność do ugrupowania, ale i wyposażenie początkowe w plecaku, przysługujące wybranej specjalizacji. Od tego wyboru zależne też jest miejsce, w którym pojawi się nasz GG.


LISTA ZMIAN:

Spoiler

Zmiany w silniku:

  • zwiększony kąt widzenia,
  • okrągły celownik,
  • bloodmarki (ślady po pociskach na modelach NPC),
  • cienie trawy,
  • prawidłowe cienie słoneczne,
  • zwiększony bufor wideo,
  • regulowana odległość celowania.

Grafika:

  • dynamiczna pogoda składająca się z 7 cyklów,
  • anamorficzne flary obiektywu,
  • DDOF,
  • Zoom DOF,
  • SSAO,
  • regulacja nasycenia barw i kontrastu,
  • noktowizor w celownikach optycznych i lornetkach,
  • dwie pory roku: lato i jesień.

Rozgrywka:

  • pełny freeplay;
  • walki o terytorium pomiędzy NPC-ami;
  • poprawiony balans;
  • umiarkowanie zwiększony realizm;
  • buildowska fizyka ciał;
  • edycja oryginalnej rozgrywki, poprawa błędów i logicznych niespójności;
  • częściowe przesiedlenie Zony;
  • obfitość różnych dialogów;
  • różnorodny wygląd NPC-ów;
  • handel barterowy z NPC-ami;
  • autorska paczka broni: wszystkie bronie w wysokiej jakości, praworęczne, z modelami rąk z CzN;
  • prawidłowy odrzut broni.

Lokacje:

  • znacznie przebudowano oryginalne lokacje - dodano nową roślinność (Absolute Nature) i obiekty;
  • całkowicie nowe modele drzew;
  • przeprojektowane wnętrza.

Dźwięk:

  • unikalne tło muzyczne (ambient) na każdej lokacji,
  • duża różnorodność dźwięków otoczenia,
  • nowe odgłosy przyrody,
  • przywrócono EAX (Environmental Audio Extensions).

UWAGI:

Przywrócenie standadowego pola widzenia:
W katalogu bin, w pliku "10006_for_switcher" zmieniamy wartości w zakresie 1 do 5. (1 = standardowy FOV).

Usuwanie rozmycia ruchu:
W konsoli wpisujemy komendę r2_mblur_0.


Mod jest dostosowany do monitorów szerokoformatowych i nie przewiduje się patcha na monitory 4:3.
 

SCREENY:

Spoiler

0Hn79.png

3Sfg0.png

sB91Y.png

9eopj.png

vCVaG.png

INSTALACJA:

Spoiler

1. Po rozpakowaniu moda nakładamy patch kumulatywny (jeżeli mamy wersję z torrenta, dokładamy do niej patch dedykowany).

2. Kopia katalogu rus (gamedata\config\text\rus) z przemianowaniem na pol.

3. Zmiany w pliku localization.ltx (gamedata\config) na taką postać:

[string_table]
language = pol
font_prefix = ;_cent ;_west
;ńďčńîę xml ôŕéëîâ, ńîäĺđćŕůčő ňŕáëčöű ńčěâîëîâ

files = ui_st_pda, ui_st_mm_mp, ui_st_inventory, string_table_tutorial, string_table_general, string_table_includes, stable_dialog_manager, stable_dialog_manager_uni, stable_task_manager, stable_treasure_manager, string_table_level_tips, string_table_items, string_table_ui, string_table_enc_zone, string_table_outfit, stable_dialogs, stable_dialogs_escape, stable_dialogs_garbage, stable_dialogs_agroprom, stable_dialogs_deadcity, stable_dialogs_darkvalley, stable_dialogs_pripyat, stable_dialogs_labx18, stable_dialogs_bar, stable_dialogs_military, stable_dialogs_yantar, stable_dialogs_radar, stable_dialogs_aes, mp_st_speechmenu, ui_st_keybinding, ui_mp_teamdesc, ui_st_mm, stable_stories, ui_st_mapdesc, string_table_enc_social, string_table_enc_mutants, string_table_enc_weapons, string_table_enc_equipment, ui_st_mp, ui_st_other, stable_game_credits, stable_repair_dialogs, ui_sleep_dialog, blowout_text

4. Z katalogu bin moda kasujemy plik XR_3DA.exe.

5. Ustawiamy parametry po odpaleniu plików 10006_fov_switcher.cmd i/lub 10006_hud_fov_switcher.cmd.

6. Dodajemy parametr "-nointro" w elemencie docelowym w skrócie gry na pulpicie.


Instalacja spolszczenia:
Zawartość katalogu Polonizacja DO, zawiera wszystko, co potrzebne do gry po polsku.
Wklejamy tę zawartość do katalogu głównego gry z modem.
Zmiany w pliku fsgame.ltx, powodują, że zapisy gry, logi i screeny będą zapisywane w katalogu zapisy, znajdującym się już w paczce. W pliku user.ltx (jest już w kat. zapisy) jest wprowadzona zmiana, pozwalająca klawiszami F6, F7, F8 dokonywać szybkich zapisów, nieuszkadzających zapisów robionych z menu. Zapisy można nadpisywać - po F8 zaczynamy od początku F6. Sterowanie klawiszami jest moje, więc trzeba je sobie dostosować, tak samo jak pozostałe ustawienia.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

1. Mod:

  • ModsFire - [KLIK]
  • Yandex - [KLIK]
  • Torrent (wersja Repack) - [KLIK]

2. Fix kumulatywny:

Przed nałożeniem usunąć w gamedata\config\misc plik artefacts.ltx.

3. Spolszczenie:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Poprawka do spolszczenia (nie działa z fixem kumulatywnym):

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl


Źródło: AP-PRO_LOGO.png

 

  • Dodatnia 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ:

1. Po rozpakowaniu moda nakładamy patch kumulatywny (jeżeli mamy wersję z torrenta dokładamy do niej patch dedykowany).
2. Kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol.
3. Zmiany w pliku localization.ltx na taką postać:

[string_table]language	= polfont_prefix	= ;_cent ;_west;ńďčńîę xml ôŕéëîâ, ńîäĺđćŕůčő ňŕáëčöű ńčěâîëîâfiles = ui_st_pda, ui_st_mm_mp, ui_st_inventory, string_table_tutorial, string_table_general, string_table_includes, stable_dialog_manager, stable_dialog_manager_uni, stable_task_manager, stable_treasure_manager, string_table_level_tips, string_table_items, string_table_ui, string_table_enc_zone, string_table_outfit, stable_dialogs, stable_dialogs_escape, stable_dialogs_garbage, stable_dialogs_agroprom, stable_dialogs_deadcity, stable_dialogs_darkvalley, stable_dialogs_pripyat, stable_dialogs_labx18, stable_dialogs_bar, stable_dialogs_military, stable_dialogs_yantar, stable_dialogs_radar, stable_dialogs_aes, mp_st_speechmenu, ui_st_keybinding, ui_mp_teamdesc, ui_st_mm, stable_stories, ui_st_mapdesc, string_table_enc_social, string_table_enc_mutants, string_table_enc_weapons, string_table_enc_equipment, ui_st_mp, ui_st_other, stable_game_credits, stable_repair_dialogs, ui_sleep_dialog, blowout_texts

4. Z katalogu bin moda kasujemy plik XR_3DA.exe.
5. Ustawiamy parametry po odpaleniu plików 10006_fov_switcher.cmd lub/i 10006_hud_fov_switcher.cmd.
6. Dodajemy parametr" -nointro" w elemencie docelowym w skrócie gry na pulpicie.
7. Gramy  :smile:

 


Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Na początku możemy wybrać ugrupowanie do jakiego będziemy należeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Edytowano 10.04.14 g.10:30

W związku z dodaniem polonizacji do pobieralni i wprowadzenia do niej kilku istotnych poprawek, należy polonizację pobierać tylko z linka w #1!

Jeśli znajdą się chętni do testowania, zapraszam.
Instalacja polonizacji:
Zawartość katalogu Polonizacja DO, zawiera wszystko, co potrzebne do gry po polsku.
Wklejamy tę zawartość do katalogu głównego gry z modem.
Zmiany w pliku fsgame.ltx, powodują, że zapisy gry, logi i screeny, będą zapisywane w katalogu zapisy, znajdującym się już w paczce. W pliku user.ltx - jest już w kat. zapisy - jest wprowadzona zmiana, pozwalająca klawiszami F6,F7,F8 dokonywać szybkich zapisów, nie uszkadzających zapisów robionych z menu. Zapisy można nadpisywać, tak że, po F8 zaczynamy od początku F6. Sterowanie klawiszami jest moje, więc trzeba je sobie dostosować, tak samo jak pozostałe ustawienia moda.

Jak zacząć grę.
Po pojawieniu się okna startowego, wybieramy Nową grę. Pojawi się kolejne menu, z którego możemy wybrać jedną z 11 możliwości, kim grać. Wpisać indywidualną nazwę grającego i trudność gry.
Akceptujemy i w zależności od wybranej postaci GG, pojawiamy się na jednej z lokacji. W PDA mamy już zadanie główne moda. Znaleźć psychopatów.
W rozgrywce mamy pełny luz i sami wybieramy, z kim zacząć pogawędki. Trzeba brać wszystkie zadania i zlecenia, one ustawiają nam grę. Sami też decydujemy, gdzie i kiedy pójść. Kto przyjazny, a kto wróg, dowiadujemy się jak dostaniemy kulkę.
Na Kordonie, grając jako stalker i na MW grając jako najemnik, możemy trafić na NPCa i przy próbie rozmowy z nim wylecieć bez logowo. powtarzamy grę i omijamy go z daleka.
W Barze, zadanie na poświatę nie ma zakończenia. Artu nikt od nas nie chce.

Zadanie główne na psychopatów, zacznie nam się pojawiać na Jantarze, po zadaniach dla Sacharowa.

Jeśli ktoś rozpocznie grę, proszony jest o podanie jaką postacią gra, aby następny wziął inną.
Tylko tak można sprawdzić te 11 możliwości polonizacji.
 

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paczka ma 442kB, więc pójdzie szybko.

 

I od razu link do patcha  http://www.sendspace.com/file/t6znit

Pliki wypakować do /gamedata/config/ui/ nadpisując istniejące.

 

Aby w ekwipunku bandaż nie nazywał się Śrubą, kto potrafi, niech zmieni  w plik string_table_enc_equipment.xlm linia 38, w kat pol.

 

 

Edycja. Agrael, pomyliłem moda z polonizacją. przepraszam.

 

Edycja2: zmiany dodano do linka z #1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HUD w modzie jest bardzo ubogi. Podczepiam załącznik ze screenem, celowo zrobionym na pustej ścianie, aby oddać tę jego ubogość.

Jest to zarazem prośba, do tych co potrafią grzebać w skryptach, o "dorobienie" tego elementu HUDa, który zawsze jest z prawej na dole i pokazuje broń, zmęczenie, radiację, rodzaj amunicji i tryb ognia.

Jak ktoś się na to zdecyduje, dodam do polonizacji jako opcjonalne.

DODANO:

W katalogu gamedataconfigmisc  proszę wkleić ze zgodą na zamianę plik z linka.

http://www.sendspace.pl/file/f263ac5ef828d7190383d9b

post-2818-0-96623600-1397128667_thumb.jp

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką informację, że jest zrobiony na monitory szerokoformatowe, dali autorzy moda. Przeważnie bylo odwrotnie i był dodawany patch. Nie mogę brać odpowiedzialności, za wypowiedzi twórców moda.

Mam taki szeroki monitor i celowniki optyczne mają dokładnie okrągły kształt. Natowmiast na tradycyjnych monitorach ( wiem to od grajacego ), następuje zniekształcenie obrazu. Autorzy moda nie przewidują na to patcha.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tą górną linię (fiolet) wkleiłem tylko w celu umiejscowienia wystąpienia.

Mój komentarz naprowadza na linię dolną (czerwona).

Kolega Junx został przeniesiony o 2 miesiące do przodu i skoro w świecie STALKERA oficjalnie magia nie występuje, to jedynym logicznym wytłumaczeniem jest "anomalia czasowo-przestrzenna". :yes:

Pozdrawiam.

 

PS.

Chyba komuś brakuje poczucia humoru gdyż z mojego posta #12 została usunięta linia nadająca mu sens.

Ale nadal w poście #1 figuruje " Edytował Junx - 09.06.2014 ".

Pozdrawiam

Edytowane przez Andre Woz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja usunąłem tą linię dlatego, że ona nie jest potrzebna. A ona jest w pierwszym poście dlatego, że nie jestem autorem posta i dlatego ona tam jest. Jakbym był autorem posta to by ów wiadomość nie widniała. Sprawdź inne posty nie mojego autorstwa i tam też ów wiadomość występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plik nie może mieć wpływu na tekstury, bo daje tylko opisy broni w menu. Protekty i pistoletu TT na pociski mauzerowskie. Gdyby był felerny, byłyby w inwentarzu robale.

Musisz coś pokombinować u siebie z jakością grafiki. Mod jest graficzny i ciężki dla komputera. Ja też widzę przez ściany, jak się do nich przysunę i inne duperele. Apteczka też mi nie zadziałała, jak nazbierałem złomu i znalazła się w dolnych slotach inwentarza. Tak samo nie mogłem jeść czy wyrzucać. Wyrzucenie nadmiaru  z górnych slotów, przywróciło działanie.

DODANO:

Saddam - mam potwierdzenie od innego grającego, ze nie ma problemów z teksturami i grafiką moda. Ma wszystkie poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INFORMACJA:

 

Jest patch nr 3 do moda.

http://yadi.sk/d/5IeaizlMK9aXH

 

Zawiera patch nr 2. Dodaje mini mapę, zmienia kąt widzenia i usuwa kilka innych problemów.

Ale na razie, mogą go nakładać ci, co grają bez polonizacji.

Nie porównywałem plików z tekstem wymagającym tłumaczenia, ze zrobioną polonizacją, więc nie wiem, czy nałożenie go i ponownie polonizacji przyniesie pozytywny skutek. Kto chce, na własną odpowiedzialność, możne to zrobić.

Dlatego, nie dodaję linka do #1.

 

Ja go już tłumaczył nie będę. Może znajdzie się ktoś, kto to zrobi.

Rus forumowicze wytykają wiele niedoróbek, w tym i te, które miał Saddam.

Na sugestie forumowiczów do  autora moda, odpowiada, że mu się poprawiać nie chce. Choć patcha nr 3 zrobił.

DODANO:

Jeśli ktoś nałoży patcha nr 3, a po nim ponownie polonizację i nie stwierdzi błędów z robakami w tekście, proszony jest o taką informację. Porównywałem pliki z tekstem w patchu, z plikami moda. WinMerge nie informował o różnicach. Możliwe, że polonizacja pokryje te pliki.

Prośba o informację, dotyczy też sytuacji, nałożenia mini moda na śpiwór, z tematu "Śpiwór dla SoC",

Powinien też być nałożony przed polonizacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrałem ten patch#3 u siebie i działa normalnie ze spolszczeniem. 1. Wypakowałem standardowo moda. 2. Usunąłem w bin folderze plik XR_3DA 3. Wrzuciłem patch EOC2patch2 4. Następnie patch#3 5. Spolszczenie 6. Z paczki UI pliki wrzucamy do /gamedata/config/ui/ 7. Na koniec unique_items.ltx wrzucić do folderu misc 8. Całość gamedata, bin oraz folder zapisy wrzucić do folderu ze Stalkerem. Po odpaleniu gra działała, spolszczone były teksty, próbowałem wgrać ABC - Sleeping Bag Mod, jednak przy odpaleniu stalkera jest bugtrap bez loga. Nie wiem czy by zadziałało gdybym wrzucił mod na śpiwór w innej kolejności. Hud minimalnie się zmienił, dodana został nie za duża mapka. Screen po poprawce #3: http://vpx.pl/i/2014/04/13/ss_user_04-13-14_13-37-28_(l01_escape).jpg A tutaj daję 2 screeny z błędami którymi miałem, między innymi z znikającymi teksturami: http://vpx.pl/i/2014/04/13/ss_user_04-12-14_13-15-19_(l05_bar).jpg Tutaj po założeniu kombinezonu wolności taki efekt: http://vpx.pl/i/2014/04/13/ss_user_04-12-14_14-40-58_(l05_bar).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screen z wisielcem jest i u mnie bez drzewa. Ale to chyba efekt nie usunięcia wisielca, a nie zniknięcia tekstury drzewa.

Patcha nr 2 nie trzeba wgrywać, bo patch nr 3 go zawiera. W paczce z patchem 3, są pliki tekstowe z opisem zawartości patchy. Te patche usuwają jedne błędy, a prowokują inne.

Ja po wgraniu patcha 3, wyleciałem. Będę chyba musiał spróbować postawić moda na nowo.

Natomiast śpiwór, będzie wymagał pewnych zmian, jest modem wielojęzykowym. W istniejącym kat pol, brak jest pliku sterowania snem. I jego brak mnie wywalił. Po wstawieniu, kolejny wylot, znowu z jakimś brakiem.

kat pol ze śpiwora + brakujący plik ( ten np. z kat ang po spolszczeniu ) powinien być przed polonizacja, bo ją zmieni na podstawkę. No i po wgraniu śpiwora, trzeba na nowo zrobić zmiany w localization.ltx ( lub przed nakładaniem zmienić ten w minimodzie lub go usunąć ), bo jest dla języka angielskiego i wywala.

Tyle mogę na gorąco.

 

DODANO:

 

Junx wstawił spolszczony śpiwór. Usunął wszystko co niepotrzebne i mogło wywalać.

DODANO.

 

Saddam. Czy możesz przejść do dalszej gry, wszystkimi postaciami, na patchu 3?

 

Na części postaci - najemnik, naukowiec, monolitowiec - mam wylot pod koniec ładowania.

FATAL ERROR [error]Expression    : fatal error[error]Function      : CInifile::r_string[error]File          : E:stalkersourcestrunkxrCoreXr_ini.cpp[error]Line          : 352[error]Description   : <no expression>[error]Arguments     : Can't find variable trail_light_color in [af_dummy_spring] stack trace:

Na bandycie dopiero po dojściu do Dzika.

 

Znających się na logach, proszę o wskazówki do usunięcia błędu.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już daję Ci przepis na usunięcie tego buga.

W config/misc/ trzeba plik artefacts.ltx wstawiony przez patcha nr 3, usunąć i w jego miejsce przywrócić poprzedni. Można go wziąć z gamedaty moda przed spatchowaniem.

Inaczej się nie pogra, bo każdy art Grawi, czy na lokacji czy w inwentarzu ( mój stary zapis z nim ) powoduje wylot.

Wykrył to Gatzek z SU.

Ja na wszelki przypadek, takiej zamiany dokonałem też w patchu3, jakby mi przyszło znowu stawiać moda.

 

Wstawiałeś śpiwór? I z jakim skutkiem? Bo też trzeba tam zmienić w pliku localization.ltx, usunąć średnik, aby można było grać z polonizacją i jego wstawiać, bo ma tagi do nowych plików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana pliku artefacts.ltx pomogła, mogę grać monolitowcem. Na cały mod z polonizacją wrzuciłem przerobiony mod ABC Sleep mod, zmieniłem w pliku localization.ltx dopisek eng na pol i usunąłem średnik. W folderze text zrobiłem kopię eng i zmieniłem nazwę na pol. Gra zadziałała z tym, że nie mam w ekwipunku śpiworu. Nie wiem czy on dopisany jest do handlarza jakiegoś. Zaraz spróbuje zagrać inną frakcją i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.