Mod "Ocalały. Ucieczka z Zony."do gry "Stalker Zew Prypeci" v.1.6.02. Koncepcja moda: 1) Wykonywać szybkie i ręczne zapisywanie dozwolone jest tylko w obszarze bezpiecznego ukrycia. Będą również wykonywane autozapisy scenariuszowe, dlatego zdecydowanie zaleca się je włączyć w ustawieniach gry. 2) Bardzo często przy krytycznych zranieniach, bohater może stracić przytomność i zostać okradzionym. Przed wyjściem na zadanie bierz tylko to, co niezbędne. Koniecznie należy w ukryciu mieć zapasowe wyposażenie na wypadek utraty inwentarza. WAŻNE: im wyższy poziom trudności, tym większe prawdopodobieństwo utraty przytomności, więc nie spiesz się z wybraniem maksymalnego poziomu. 3) Rozgrywka opiera się na systemie losowych zadań (9 sztuk). Pierwsza część tych zadań jest wskazana na początku fabuły. Po wykonaniu lub niepowodzenia wszystkich losowych zadań, nową serię można uzyskać, przespawszy się w ukryciu. Wykonywać te zadania zaleca się dlatego, że nagrodą za nie będą potrzebne do przetrwania rzeczy, takie jak jedzenie, pociski przeciwpancerne, składniki do modernizacji, naprawy maszyn, części broni. Ponadto istnieje kilka zadań pobocznych, a także główna fabuła. 4) Czynnik stresu. Po zabiciu pewnej liczby przeciwników poziom stresu bohatera zwiększa się. Istnieją trzy poziomy stresu: "niepokój"(5 zabitych), "przygnębienie"(10 zabitych) i "depresja"(15 zabitych). Przy maksymalnym poziomie stresu zdrowie bohatera będzie nadszarpnięte. Zneutralizować stres można za pomocą wódki: pijąc ją w warunkach polowych, to on spadnie nieznacznie, jeśli w spokojnym ukryciu(np. siedząc na kanapie w schronie), to spadnie do zera. Gra na gitarze również zmniejsza stres, ale najpierw trzeba wypić co najmniej 1 butelkę wódki. Samodzielnie wódkę można uzyskać, korzystając z destylatora. 5) Wszystkie ulepszenia broni bohater teraz wykonuje samodzielnie w warsztacie (w ukryciu). Jedyny warunek - posiadanie materiału eksploatacyjnego. Dla każdego rodzaju modernizacji istnieje określony materiał. Znaleźć te materiały można wśród łupów, albo w schowkach szabrowników. 6) Do naprawy broni nie wystarczy po prostu kliknąć na przycisk "napraw", najpierw trzeba zebrać 3 częściowy zestaw remontowy. Jeden zestaw części, pozyskuje się z jednej rozłożonej broni. 7) W przypadku naprawy kombinezonu\kamizelki potrzebne są pewne materiały eksploatacyjne (jakie - zaznaczono w opisie stroju i samych materiałów). 8) Otrzymujemy osiągnięcia, za następujące działania: -- znalezienie 20 nieoznaczonych schowków; -- likwidacja 50 szabrowników; -- likwidacja 50 mutantów; -- złożyć z pozyskanych części, wszystkie dostepne w modzie bronie; -- wykonać wszystkie nie scenariuszowe, dodatkowe zadania; -- utracić przytomność i rzeczy 10 razy; -- schlać się w ukryciu do nieprzytomności 5 razy; -- zlikwidować herszta Chirurga nożem. Porady: -- Niepożądane jest robienie zapisów, umieranie, będąc w samochodzie. Niestety, transport do Ocalałego, jest niezbyt dostosowany (pretensje za to kierować Kolmogor-a). Wszystkie zebrane samochody parkować nie w podwórzu przy ukryciu, a za płotem, przodem na północ. -- Jesli zauważysz, że niektóre przedmioty w ukryciu, urządzenia w warsztacie, laboratorium albo studnia przestały być aktywne ( brak napisu przy podejściu do nich ) musisz załadować zapis z opcją wyświetlania . ( Błąd miał być usunięty w którymś z patchy ) Niżej tego wpisu jest lista podziękowań i podpis Jek@n-Lim0n (c) 2018