Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną od 2017.07.22 uwzględniając wszystkie działy

  1. 19 punktów
    Przed Wami pierwsza odsłona mojego nowego tworu. Pomyślałem, że skoro ap-pro ma swoje niusy, to my nie będziemy gorsi. Pomysł jest oczywiście w powijakach i ma pewne niedoskonałości, ale mam nadzieję, że z czasem uzyska ostateczną formę, z której będziecie chętnie korzystać. Dla tych, którzy bywają na forum regularnie będzie to stałe źródło różnych informacji, a synom marnotrawnym, powracającym po dłuższej przerwie udzieli odpowiedzi na pytanie: " co było, jak mnie nie było?". Fajny miałem pomysł? Wiem, że fajny Ale od pomysłu ważniejsza jest realizacja, więc zapnijcie pasy, przytulcie Czeburaszki i jedziemy. Jako, że to pierwszy odcinek, kilka spraw: - Redakcja zajęła ten wielki, pusty magazyn przy fabryce Rostok. Co prawda dopiero po fakcie okazało się, że w piwnicy nasrały Mięsacze i śmierdzi przetrawioną trawą, ale jesteśmy w trakcie sprzątania, więc warunki się poprawią. Niemniej jednak zorganizowaliśmy własny, w pełni wyposażony bar, którego każda z frakcji może nam zazdrościć. Mamy dużo jedzenia, jeszcze więcej picia, a pod ladą trzymam małą zbrojownię, zdolną zmieść z powierzchni Zony każdego natręta, jaki będzie chciał wysępić od nas kielicha na kreskę - Kolumny nie są stałe, formuła nieprzetestowana – jeśli macie jakieś uwagi czy propozycje, to nie krępujcie się o nich napisać. - Wbrew pierwszym ustaleniom, nie będą to „miesięcznice”, ani nawet „dwutygodniowice” - jak nazbiera się materiału, to będą wiadomości. Czasem raz w miesiącu, czasem raz w tygodniu. 1. WIADOMOŚCI ZE ŚWIATA Znacie modyfikację Friend of Death? Ja do niedawna też nie. Na forum nie ma tematu, bo sprawa zbyt świeża, żeby o niej rozpowiadać, ale coś takiego powstaje. Co obiecuje autor? Historia ma kręcić się wokół przygód stalkera Okrutnego, który podpisał kontrakt na odnalezienie dokumentów. Co go popchnęło do odwiedzenia Zony i podjęcia się takiej roboty – mamy przekonać się już po premierze, która odbędzie się jeszcze w tym, lub już w kolejnym roku. Na Waszym miejscu nie napalałbym się na to, bo może być różnie. Niemniej z redaktorskiego obowiązku warto wspomnieć, że na horyzoncie pojawia się kolejna pozycja. Screeny: Tajemnica Legionu to bardzo ciekawie zapowiadający się projekt, który ma już swój temat na forum. Od czasu ogłoszenia pojawiło się niewiele nowych informacji, ale... 1. Popracowano nad interfejsem. To, co widzicie na poniższym screenie jest wersją rozwojową, nie końcową, ale przedstawia ogólną koncepcję autorów: 2. Nowy wygląd ekwipunku gotowy w 80%: 3. Zakończono modyfikację ekranu ładowania. Jest... dziwnie. Zresztą sami oceńcie. 4. Nasz GG będzie miał przyjaciela, z którym spędzimy podobno sporą część gry. Najlepsze, co mogę powiedzieć o jego twarzy to to, że prace nad nią jeszcze trwają... 5. Mapa, jaka ma znaleźć się w Tajemnicach Legionu absolutnie nie przypomina tej, którą znamy z oryginalnych gier. Ręcznie rysowana, moim zdaniem trochę „przefajnowana”... Nie wiemy, czy znajdzie się w wersji finalnej, bo autorzy nie podjęli ostatecznej decyzji. 6. Planowane jest też nowe wyposażenie, a przerywniki filmowe rzekomo zostały już zmontowane. Nic, tylko grać... Ale kiedy? Tego oczywiście nie wiemy... Na deser jeszcze jedna grafika: Temat moda u nas jest tu: https://stalkerteam.pl/topic/9959-tajemnica-legionu-prolog- Loop of Destiny – znacie? A powinniście, bo jest demo. Tylko w języku rosyjskim. To kolejny z modów, który nie ma swojego tematu, bo na razie nie ma o czym gadać; autor pracuje nad nim jak na razie sam, a gotowość projektu ocenia na 41%. Mod hula na Cieniu Czarnobyla w wersji 1.0006. Jeśli ktoś chce pomóc w jego tworzeniu, to potrzeba w speców od silnika, modelerów, scenarzystów, ekspertów od broni, tekstur, skryptów... Wszystkich. Po więcej informacji zapraszam do tematu moda na ap-pro lub samego autora – jego nick to Майор_Семецкий(Богдан). Temat moda: http://ap-pro.ru/forum/117-89352-1 Zmęczeni? To przerwa na reklamę! … myśleliście kiedyś, o niczym nieograniczonej eksploracji, nieskończonej Zonie, którą możecie zwiedzać kiedy chcecie, jak chcecie i robić w niej wszystko, co Wam przyjdzie do głowy...? Odpowiedzią może być Call of Chernobyl, ale może nią być też... Minecraft Stalker. Serio. Podobno „ciekawy gameplay”, różne giwery, artefakty, anomalie, frakcje, spore obszary. Żyć, nie umierać. Jeśli są na sali fani Minecrafta i Stalkera jednocześnie, to teraz powinniście przynieść mi pod redakcję skrzynkę dobrego alkoholu. Tylko zatkajcie nosy, bo te Mięsacze... ech, nieważne. Łapcie screeny: I film: Na razie perełka nie wyszła, ale jak wyjdzie – dam znać. Koniec reklam, lecimy dalej. True Stalker, na temat którego więcej informacji znajdziecie tutaj: https://stalkerteam.pl/topic/8965-true-stalker- dostał kolejną zajawkę w postaci filmu. Prace trwają. Data wydania klasyczna, znaczy jak wyjdzie, to będzie. Call of Chernobyl rozwija się dalej - jeśli przegapiliście temat, to wyszła nowa wersja. Po więcej informacji zapraszam tu: https://stalkerteam.pl/topic/10335-call-of-chernobyl-1500-r2-beta/ A na deser coś dla wielbicieli modów Zaurusa: projekt Ostatni Stalker według najnowszych informacji jest właściwie ukończony. Teraz tylko debugowanie i... można grać. Nasz temat jest tu: https://stalkerteam.pl/topic/6742-ostatni-stalker/ 2. WIADOMOŚCI Z KRAJU... znaczy... Z FORUM... ee... Z NASZEGO PODWÓRKA Ci, którzy cierpią na nadmiar czasu i mają to szczęście, że znają język rosyjski, ogrywają moda Złota Kula pod Cień Czarnobyla. Co o nim sądzą – poczytajcie sami w jego temacie: https://stalkerteam.pl/topic/10296-złota-kula-Ja powiem tylko tyle, że @gawron pisał o nim tak: A teraz odpowiem na pytanie, które elektryzuje forumowiczów bardziej, niż oddech Chimery na karku: czy będzie spolszczenie? TAK, prace ruszyły pełną parą! Więcej informacji, screenów i co tam jeszcze będę dla Was miał - przy okazji kolejnych wiadomości @Arni wpadł na moim zdaniem bardzo fajny pomysł i stworzył temat, w którym... ach, poczytajcie sami, jeśli jeszcze go nie znacie. Potencjał ogromny, przydatność dla modderów, pisarzy i innych – nieoceniona. https://stalkerteam.pl/topic/10346-pomysł-na-postać-w-stalker-2 Każdy może dodać coś od siebie! Widzieliście Upadek Śmigłowca Mi-8? Jeśli nie, to polecam: https://stalkerteam.pl/topic/10326-upadek-śmigłowca-mi-8 W „Klimatycznych screenach ze Stalkera” dużo się, jak zawsze dzieje. Przypadły mi do gustu propozycje @antrix https://stalkerteam.pl/topic/7389-klimatyczne-screeny-ze-stalkera/?do=findComment&comment=114677 Ale także @smox, który z okazji fali upałów postanowił ograć na ochłodę Winter of Death Ultimatum: https://stalkerteam.pl/topic/7389-klimatyczne-screeny-ze-stalkera/?do=findComment&comment=114393 „Stalker na wesoło” też ma się całkiem nieźle. Ex aequo @blablabla i @Testolityczny https://stalkerteam.pl/topic/5016-stalker-na-wesoło/?do=findComment&comment=114328 https://stalkerteam.pl/topic/5016-stalker-na-wesoło/?do=findComment&comment=114363 @daniu wykręcił imponujący wynik przejścia NS2016. Zajęło mu to 22 dni! @Pure potrzebował 36 dni, a podium zamyka @kondotier – niecałe 50 dni. @Chlebczarow pokusił się o szybki ranking i przyznanie szczerych nagród zwycięzcom, więc ja tylko wspominam https://stalkerteam.pl/topic/10108-dyskusja-ogólna/?do=findComment&comment=114701 @Paranoia na chwilę zwalczył lenia i przygotował bardzo dobry poradnik dla każdego, kto chciałby zacząć bawić się teksturami w Stalkerze, ale nie wiedział, jak się za to zabrać. Znajomość SDK niewymagana, potrzeba tylko darmowego Gimpa. W sam raz na początek! https://stalkerteam.pl/topic/10364-teksturowanie-podstawy 3. WIEŚCI SPOZA ZONY Znaczy takie, które dotyczą innych gier, ale też utrzymanych w szeroko pojętym temacie postapo. The Long Dark, mój osobisty faworyt do miana realistycznego symulatora surwiwalu, otrzymał wreszcie aktualizację dodającą tryb fabularny. Stylistyka może odrzucać, początek przygody do łatwych nie należy, ale naprawdę polecam sprawdzić: https://stalkerteam.pl/topic/8711-the-long-dark/ Fallout Nevada, czyli modyfikacja do Fallouta 2 cieszącą się ogromną popularnością na wschodzie, dostała tłumaczenie na język angielski. Chętnych zapraszam tu: https://stalkerteam.pl/topic/9829-fallout-nevada A jeśli jesteśmy w postapokaliptycznej Ameryce, to są na sali fani planszówek? Pod koniec bieżącego roku ma wyjść Fallout w formie gry planszowej. Nigdy nie byłem fanem łączenia świata zerojedynkowego z „analogowym” w taki sposób, bo zatrzymałem się na etapie warcabów i Monopolu. Jeśli kogoś to interesuje, proszę: https://www.fantasyflightgames.com/en/products/fallout/ Argo to darmowa, całkowita konwersja Army 3. Znacie? @czernobyl10 pewnie ograł Może powie nam coś więcej. A jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się; recenzje na Steamie mieszane, ale w końcu nie ma róży bez kolców, prawda? http://store.steampowered.com/app/530700/Argo/ Escape from Tarkov, niezwykle klimatyczna i prześliczna strzelanka z elementami RPG weszła w fazę zamkniętych beta-testów pod koniec lipca. Ostatnio autorzy dali znać w sprawie systemu misji, jaki ma znaleźć się w finalnej wersji. Wszystko oparte zostanie na interakcji z handlarzami; każdy będzie zlecał inne zadania, za które otrzymamy doświadczenie, nagrody i poprawimy (lub pogorszymy) sobie reputację. Więcej informacji podczas targów GamesCom 2017 (22-26 sierpnia). 4. RÓŻNE Pozostałe informacje, jakich nie mogłem (lub nie chciało mi się) dopasować do powyższych kategorii. Wiecie, że HBO robi serial o tytule „Chernobyl”? Zdjęcia ruszają na wiosnę przyszłego roku, a fabuła ma przybliżyć nam historię awarii w 1986 roku. W roli głównej – Jared Harris, rezyseria – Johan Renck, zajmujący się między innymi takimi serialami jak „Breaking Bad” czy „The Walking Dead”. http://deadline.com/2017/07/hbo-sky-chernobyl-miniseries-starring-the-crown-jared-harris-tca-1202136735/ Jeden z naszych forumowiczów, niejaki @FairFight w pocie czoła pracuje (pracował?) nad uzupełnianiem stalkerskiej wiki. Z tego co wiem, zapraszał chętnych do pomocy. Może ktoś się skusi? Zapytajcie go sami. Porąbka to niewielka (3959 mieszkańców wg danych z 2012 roku) wieś w województwie śląskim. Znajduje się w urokliwym miejscu, w bezpośrednim sąsiedztwie ruin XIV-wiecznego zamku Wołek, a w pobliżu znajdziemy pierwszą w Polsce zaporę wodną zaprojektowaną przez Gabriela Narutowicza. Całość leży w Beskidzie Małym, a więc dla lubiących klimaty górskie Porąbka może być dobrym miejscem na późny urlop. Po co o tym piszę? Jednym z przysiółków Porąbki jest Kozubnik, gdzie na obszarze 7,5 hektara w 1968 roku rozpoczęto budowę Zespołu Domów Wypoczynkowo-Szkoleniowych Hutniczego Przedsiębiorstwa Remontowego w Porąbce. Dwa lata później kompleks był gotowy i, jak wiele innych perełek tamtego okresu, przestał zachwycać wraz z upadkiem PRL-u. W drugiej połowie lat 90 firma zarządzająca ośrodkiem upadła, a cały kompleks popadł w ruinę. Moim zdaniem Zespół Domów (…) wyglądał jak żywcem wyjęty z Zony. Sprawdźcie zresztą sami na kilku zdjęciach, jakie udało mi się znaleźć: Poszperajcie też sami, bo to naprawdę klimatyczne miejsce. Niestety żyjemy w czasach deweloperów, więc obecnie ośrodek zmienia się za sprawą rewitalizacji. Jest lub niedługo będzie tam solarium, park wodny, kasyno, klub nocny, hotel... i wiele innych modnych obecnie obiektów. Kompleks zbudowany z myślą o pracownikach śląskich fabryk odzyska dawny blask, ale... Ech. Raczej nie posłuży robotnikom. Oceńcie zresztą sami: 5. KĄCIK OBRAZKOWY Na dziś to tyle. Więcej grzechów nie pamiętam, ale znalazłem kilka klimatycznych i kilka śmiesznych obrazków, którymi mogę się podzielić. Poważnie: - Prypeć - bodajże Nowy Orlean, ale zabijcie mnie, nie przypomnę sobie - Paryż - Dąbrowa Górnicza - Kijów - fanarty Śmieszne: - Wszyscy uciekają przed emisją... - Twój kot kupowałby... - TEN moment - Da-da? - Vodka is life!
  2. 8 punktów
    Przeważnie lekceważone i pomijane, jednak zombiaki to też nieodłączny element Zony.
  3. 8 punktów
    Wybrałem moim zdaniem najlepsze i najlepiej uchwycone screeny z całej mojej przygody Solianki 2016 Miłego oglądania.
  4. 7 punktów
    Stary projekt którego niestety nie mam kiedy skończyć. Ręcznie robione mapy ""przypominające"" mapy kartograficzne, uproszczone z oznaczonymi budynkami i drogami, bez szczegółów. Problem w tym że nie ukończyłem Mapy Prypeci, jedynie Zaton i Jupiter.... Nie wiem czy kiedykolwiek skończę Prypeć i tło dla map, dla tego daje to jako WIP(work in progress). Miałem też zmodyfikowane grafiki oznaczeń anomalii, postaci i skrytek ale posiałem je gdzieś... Mogą się przydać komuś w jakimś modzie jako grafika, model mapy w grze czy sama mapa... kto co tam lubi. ________________________________________________ Oryginalne pliki można pobrać stąd: Google Drive (png, 2048x2048px 10mb każda) Dla zainteresowanych mogę wysłać pliki źródłowe(gimp, photoshop) ________________________________________________ Podgląd:
  5. 7 punktów
    Dla potomnych może się przyda wersja PL spawnera. Dodałem polskie opisy przycisków oraz instrukcje co i jak. Spawner NS 2016.rar
  6. 7 punktów
  7. 7 punktów
    Nadszedł czas podsumowań gdyż ukończyłem solianke 2016 Cóż mogę powiedzieć... Nie będę się zbytnio rozpisywał tak jak to robię przy końcowej ocenie moda w którego grałem, bo pisałem już o tym w temacie o OP-2, więc większość co bym chciał napisać tutaj o soli jest już zawarta w tamtym temacie. O grafice też się nie wypowiem bo grałem na addonach. Ogólnie to grało się przyjemnie jeśli chodzi o same wykonywanie zadań, nie było takich chwil gdzie nie mogłem czegoś znaleźć z powodu jakiegoś wyłażenia poza mapę, czy wspinania się po drzewach. Stabilność no to nie jest tak kolorowo jak to każdy chwalił na początku bo wiele razy mówiłem że wyloty mnie już dobijały w soli 2016 i to prawda. Może z początku ich nie ma ale w późniejszej grze są. Na całe szczęście można było robić quicksavy bo przywykłem już z OP że trzeba było robić je przez menu, i praktycznie całą sole skończyłem na może 4 sejwach z menu reszta to non stop quicksave. Co do samej mechaniki gry to żadnych problemów nie miałem, no może poza tym że przekroczenie 100kg udźwigu mogąc nosić 180 i tak powoduje, że tracimy staminę bardzo szybko, irytuje to. Przyczepić się muszę tradycyjnie zawsze do fabuły xD ale są i też duże plusy. Z fabuły soli w OP-2 nie dowiedziałem się prawie niczego na końcu i dużo wątków zostało od tak zamkniętych zostawiając mnie bez odpowiedzi. Tutaj natomiast co nie co się dowiedziałem. Po przejściu na Zaton fabuła dalej się ciągnie a w OP zupełnie się urywała. Tutaj np gdy wchodzimy na Zaton, idą z nami Norman i Perfumiarz potem dołącza Omdlały i Iskra i zabawa kręci się dalej, zostaje zamknięty wątek Błyskawicy. I tego brakowało mi najbardziej! Po OP został mi taki niedosyt wielki że wszystko się urwało a tutaj to dostałem i szczerze mówiąc pod sam koniec gry grało mi się najlepiej. Chociaż w dalszym ciągu nie wiem co z Frycem ._. Po generatorach słuch o nim zaginął a potem na Zatonie dostałem zdjęcie jego na latającej wyspie. No i co dalej??? Myślałem że jakoś historia się rozwinie, że to jakiś wytwór ostatniego dnia czy coś. A pod koniec gry dowiaduje się od Blendy, że latająca wyspa to po prostu anomalia i tyle... LOL i koniec tematu. To po co te zdjęcie z frycem na wyspie? Bo niczego zupełnie się nie dowiedziałem odnośnie niego i każdy mówił że go nie zna. Kolejna rzecz na której się zawiodłem bardzo to questy na pewnych lokacjach. W soli 2016 jest nowa lokacja "Kopalnia" i nie mogę dosłownie uwierzyć, że w kopalni jest tylko JEDNO zadanie. Jedno zadanie na całą grę?? w nowej lokacji?? Co za marnotrawstwo.... Kopalnia mi się bardzo spodobała pod kątem klimatu i całą splądrowałem, każdą najmniejszą odnogę. Miejsce w którym była lawa już sobie wyobrażałem jakie tam będą fajne zadania i nie dostajemy tam nic?? Żenada totalna. W całej swojej grze tylko jeden raz zwiedziłem kopalnie bo po prostu nie było potrzeby tam iść. To samo tyczy się Mrocznego Parowa.. Były tam może 4 zadania z czego 3 wykonałem za jednym zamachem. I już wcale tam nie wracałem. Wiem, że mroczny parów może być męczący z prostego powodu, jest bardzo długi i ciągnie się zygzakiem i nie można przejść lokacji po linii prostej. Ale moim zdaniem to najbardziej klimatyczna lokacja i cieszyłem się że ją dodali. Te kompletnie zalesione opuszczone domy w których rośnie trawa jaskinia i generatory wyłączone sprawiają i nadają tej lokacji połysku. Tak powinna właśnie wyglądać zona która pochłonęła wioski, czuć tam niesamowity klimat z uczuciem przytłoczenia przez skały naokoło. Spodziewałem się tam czegoś więcej, a dostałem prawie pustą lokację na której nic się nie dzieje, jestem zawiedziony tym. U siriusa na kanale po załatwieniu ostatniego dnia widziałem, że jeszcze ciągnie grę bawiąc się w umeblowanie mieszkanka na bagnach? To jakiś dodatek mały do soli? Bo idąc do Akima tak jak on to zrobił nie miałem żadnego dialogu, więc stwierdziłem aaaa dosyć nie chce mi się już mordować. Ogólnie Sole 2016 oceniam bardzo dobrze. Pomimo tych rzeczy które wymieniłem i tak zasługuję ten mod na mocną ocenę.
  8. 6 punktów
    Mały i szybki tutorial tworzenia tekstur. Same podstawy, bo jak ktoś chce coś bardziej zaawansowanego to raczej tutorial mu nie potrzebny... Tutaj znajdziecie jedynie podstawy jak zrobić remake tekstury, w tym wypadku garażu, bumpmape i szybki sposób na bumpmap# bez tykania SDK(który normalnie je robi) Wymagania: GIMP Wtyczki do gimpa: Zestaw wtyczek (technicznie potrzebujemy tylko utwórz bezszwowy i Dynamic Range Transformer, ale sporo innych ciekawych dodatków tam jest.) Wtyczka DDS (64bity) albo Wtyczka DDS (32bity) Wtyczka NormalMap Wtyczki instalujemy w folderze użytkownika a dokładniej w: C:\Users\<nazwa użytkownika>\.gimp-2.8\plug-ins Aplikacja AXR Toolset _____________________________________________________________________________________________________________________________ By się nie bawić i pokazać jedynie podstawy wybrałem teksturę garażu "mtl_garage_pryp_01.dds", Nie będzie to idealny remake, jedynie przedstawienie jak szybko zrobić teksturę i bumpmape. Po zainstalowaniu wszystkich wtyczek gimpa, otwieramy plik który nas interesuje, gimp wykryje format i pokaże nam okno z opcjami, otwieramy obraz bez mipmap: Zmieniamy rozmiar obrazu na większy, w tym wypadku wybrałem 2048x2048 px: Teraz pójdę trochę na łatwiznę i użyje jedynie jednej tekstury, jednak gdy chce się uzyskać lepsze efekty, warto używać jak najwięcej elementów i detali. Nie jest to trudne, podstawowa wiedza na temat wycinania i kopiowania wystarcza. Można również dodać detale jak rdza czy plamy. Większość osób które zajmują się grafika mają wielkie kolekcje tekstur i zdjęć których używają do pracy. Polecam również samemu iść na miasto i robić zdjęcia. Ludzie dziwnie patrzą gdy robisz zdjęcia ścian okien czy podłogi, ale warto mieć własną kolekcje. Dla tych co nie mają, zostaje google... :] Gdy już znajdziemy interesujące nas tekstury zaczynamy je przerabiać: Zmniejszamy ją odrobinę: Usuwamy brzegi pół-przezroczystą gumką, by nie było widać ostrych krawędzi: Chodzi tu głównie o to by tekstura nie była aż tak bardzo powtarzalna(dalej będzie powtarzalna ale mniej...). Dla leniwych zostaje opcja: Filtry ->Odwzorowanie ->Utwórz Bezszwowy Na końcu otrzymamy takiego potwora: Teraz wystarczy lekko wyostrzyć teksturę(filtry -> uwydatnianie) i dopasować mniej więcej kolory, najpierw lekko podbijemy kontrast: Potem upuścimy trochę kolorów: Nie jest idealnie ale wystarczy dla nas. Teraz czas na zaznaczanie elementów. W tym wypadku mamy proste formy, więc nie musimy bawić się zbytnio: Utrzymując cały czas te same zaznaczenie przechodzimy do naszej tekstury i wycinamy ten element by wkleić go jako nową warstwę: Zacznijmy od zawiasów. Wracamy do oryginalnej warstwy i zaznaczamy miejsca gdzie są zawiasy i wklejamy je jako nową warstwę: Duplikujemy tę warstwę, zmieniamy jej kolor na czarny: Rozmazujemy warstwę by dało to efekt cienia(Gaussan Blur): Teraz dodamy trochę fałszywych wypukłości. Nie jest to zbytnio wskazane, tekstury zazwyczaj powinny być płaskie, ale czasami daje to dobry efekt gdy pracujemy na czystej teksturze jak w tym wypadku: Powtarzamy to dla każdego zawiasu, albo idziemy na łatwiznę i robimy kopiuj/wklej Teraz wycinamy drzwi, warto je przyciąć tak jak oryginał bo często modele używają specyficznych części tekstury i mogą wystąpić bugi jeśli nie utrzymamy podobnego wyglądu do oryginału: wycinamy zaznaczenie z naszej tekstury i zapisujemy jako nową warstwę. Zmieniamy jej widoczność lekko by widzieć oryginał: Używając narzędzi pędzla i przyciemniania/rozjaśniania dodajemy szczegóły naszych drzwi: Trochę więcej cieni i światła... Z powodu lenistwa duplikujemy drzwi na drugą stronę.... nikt nie zauważy. ;] Ze środkowymi już nie będzie tak łatwo i tu musimy znów wycinać i cieniować tekstury: Teraz czas na daszek, to samo co z drzwiami: cienie, linie, detale. Czas na ścianę/dach... Stalker jak to stalker czasami używa drzwi jako ścian, a ścian jako drzwi... denerwujące to trochę... ale co poradzić.... Powtórka z rozgrywki: cienie, linie, detale... Teraz dodamy mały detal: nity. Dodamy je głównie po to by drzwi nie były tak nudne... Można dodać inne rzeczy jak rdzę czy rysy, ale w tym wypadku nie ma to znaczenia. Nity powinny wystarczyć. Duplikujemy warstwę nitu, barwimy ją na czarno i rozmazujemy używając Gaussan Blur: Rozmieszczamy nasze nity w różnych miejscach, byle miało to sens: więc zawiasy, drzwi i panele ścian/dachu: By było nam wygodniej, wsadzamy wszystkie nasze warstwy do folderu: Teraz trochę korekcji jasności by tekstura nie miała zbyt dużego kontrastu... Spłaszczamy nasz obraz i zapisujemy go jako plik DDS. Przy zapisie wyskoczy nam okno z opcjami, tekstury zapisujemy z kompresją DXT1, i filtrem Kaisera dla mipmap(wolniej zapisuje ale ostrzejsze są tekstury): Wracamy do naszego obrazu i duplikujemy folder z warstwami: Duplikujemy każdą warstwę: Kopie każdej warstwy traktujemy filtrem Rozmycie -> Wybiórcze Rozmycie Gaussa... tutaj ustawiamy rozmycie na oko, między 5 a 25 Teraz zrównamy trochę światło przy użyciu filtra Uwydatnianie -> Dynamic Range Transformer. Znów wszystko ustawiamy na oko w zależności od tekstury: Czas na tworzenie bumpmapy. Z bumpmapami jest tak że jasne elementy będą wypukłe a ciemne wklęsłe. Więc gdy chcemy by jakiś element wyróżniał się z tłumu rozjaśniamy go, czy to przy użyciu pędzla czy innych narzędzi nie ma znaczenia. W tym wypadku ja rozjaśniłem belki ścian/dachu i nity, a lekko przyciemniłem środek drzwi... Po tej operacji wybieramy filter Normalmap z filtry -> odwzorowania: Wybieramy filtr 9x9 i skale 32... dużo, ale bez obaw, jeszcze nie skończyliśmy. Powtarzamy ten sam filtr na wszystkich zduplikowanych teksturach(skrót ctrl+f) Otrzymamy takie brzydactwo które traktujemy jeszcze raz filtrem: Wybiórcze Rozmycie Gaussa: Teraz zajmiemy się pozostałymi warstwami. Wybieramy znów filtry -> Odwzorowanie -> Normal map, ale tym razem wybieramy Filtr 4 i skalę między 6 a 8 Powtarzamy ten sam filtr na wszystkich pozostałych warstwach. Po tym zmieniamy ich widoczność na coś między 50% a 70% w zależności od upodobań. Tak by było widać detale pierwszej warstwy ale też większe wypukłości pod spodem. Teraz wybieramy zakładkę kolory -> Składowe -> Rozłóż... Pozostawiamy standardowe ustawienia. po kliknięciu OK, utworzy na się nowy obraz. W nowym obrazie zmieniamy nazwy warstw: czerwony = a zielony = b niebieski = g Zmieniamy kolejność warstw na g, b, a kopiujemy oryginalną teksturę i wklejamy ją do zakładki z bumpmapą: Zmieniamy nazwę nowej warstwy na "r" wyrównujemy trochę światło przy pomocy filtra "Dynamic Range Transformer" Warstwa r odpowiada za to jak bardzo będzie się świecić nasza tekstura bumpmapy. Przy użyciu narzędzia "Kolory -> Poziomy" ustawiamy poziom wejściowy w prawo, tak by warstwa była ciemna ale miała widoczne jasne elementy. W tym wypadku mamy do czynienia z metalową ściana więc możemy zaszaleć i dać więcej światła. Teraz wybieramy zakładkę Kolory -> Składowe -> Złóż... W oknie wybieramy model kolorów RGBA i klikamy OK Otworzy nam się nowy plik z naszą bumpmapą którą zapisujemy tak samo jak oryginalna tekstura tylko z zakończeniem _bump Zapisujemy plik jako "mtl_garage_pryp_01_bump.dds" a w oknie wybieramy kompresje DXT5, filtracje Kaisera: Teraz czas na plik bump# Wybieramy oryginalną teksturę i dla wygody nową czarną pod spodem: Z zakładki Kolory wybieramy Desaturacje: Teraz wybieramy pędzel i jasny szary kolor z nutką różowego (kod html: 848284) Widoczność pędzla ustawiamy na 70% i zamazujemy całą teksturę: Teraz najważniejsze: Efekt Paralax w stalkerze zależy od widoczności i jasności elementów w tym pliku, więc wycinamy sobie spokojnie elementy które mają być wypukłe albo wklęsłe, w naszym wypadku będą to nity, belki i panele w drzwiach: Ważne jest to że podstawową widoczność ustawiamy na 44% Mniej widoczności = wklęsłe. Więcej= wypukłe. W tym wypadku nie przesadzamy i tylko delikatnie zaznaczymy wypukłości i wklęsłości. Po tym, łączymy wszystkie warstwy i usuwamy czarną warstwę ze spodu: Warstwę zapisujemy z tymi samymi ustawieniami co normalna bumpmapa: Teraz czas na edycję plików THM których używa CoP i CS. Do edycji użyjemy aplikacji AXR Toolset. Otwieramy aplikacje i przechodzimy do zakładki "THM Viewer" następnie idziemy do THM Editor i na dole wklejamy albo wybieramy adres folderu w którym mamy nasze tekstury. Po wybraniu folderu z górnego rozwijanego menu wybieramy "All" Wybieramy naszą teksturę i klikamy na nią prawym przyciskiem myszki. Pojawi się nowe okno. Zmieniamy kolejno mip_filter na Kaiser, texture format na DXT1, wielkość na wysokość i szerokość tekstury, w tym wypadku 2048 i jeśli chcemy użyć efektu Paralax w sekcji "bump_mode" wpisujemy UseParalax Ważna jest wielkość liter, więc trzeba pamiętać by nazwy wpisywać dużymi literami: UseParalax a nie useparalax Upewniamy się że ścieżka dla bumpmapy jest dobra w "bump_name" a "bump_high" jest na poziomie 0.05 no i ustawiamy texture detali, w naszym wypadku mamy dużą teksturę z własnymi detalami więc nie musimy ustawiać więcej niż 3-6 Reszta ustawień nie powinna was interesować :] To samo robimy z plikiem thm dla bumpmapy Ustawiamy wysokość i szerokość, upewniamy się że format tekstury to DXT5 a typ to "BumpMap" Resztę opcji zostawiamy. Na koniec wystarczy skopiować tekstury do folderu gamedata i przetestować jak wygląda: Wygląda okropnie, ale przynajmniej wiemy jak się tę szkaradę robi
  9. 6 punktów
    O ewentualnym spolszczeniu. Zacznę od tego, że moda nie da się uruchomić na polskiej podstawce. Mod jest w postaci trzech gamedata.db i folderu bin. Zawiera też antyczita. Nie o to jednak chodzi. Chodzi o to, że nowi gracze mają spore problemy z uruchomieniem modów na polskiej podstawce, a co będzie na rosyjskiej? Gdyby jednak któryś z Mechaników zdołał tak przerobić moda, by uruchomił się na polskiej wersji Stalkera SoC, to bylibyśmy w domu. Teraz tak, mod ma całkowicie nową fabułę. Wszystko trzeba tłumaczyć od nowa - dialogi, opisy zadań, wiadomości sms. O opisach broni i ekwipunku nawet nie wspomnę. Są też książki, notatki gdzie trzeba by zamiast rosyjskiego tekstu dać polski. W modzie znajdujemy mnóstwo PDA, dzienników, informacji do odczytania w naszym PDA. Jest to niezbędne do zrozumienia o co chodzi i popchnięcia fabuły do przodu. Podsumowując - roboty jest sporo. Powtórzę - gdyby któryś z Mechaników zdołał tak przerobić moda, by uruchomił się na polskiej wersji Stalkera SoC, to można by pomyśleć o jego spolszczeniu.
  10. 6 punktów
  11. 6 punktów
  12. 6 punktów
    Witam. Wkurzało mnie, że do teleportacji urządzeniem które uruchomione finalnie otrzymujemy od Sacharowa (potrzebny jest art Bateryjka) działa tylko dwa razy i potrzebujemy nowej Bateryjki. Raz, że nie mam recepty na Bateryjkę a dwa ile byłoby ich potrzeba żeby szybko przenosić się między lokacjami. Myślę, że jestem teraz w okolicy połowy moda i jak na razie znalazłem słownie JEDNĄ Bateryjkę... Trochę pogrzebałem w plikach i teraz można podróżować po aktywnych w urządzeniu lokacjach bez ograniczeń Oczywiście jedna Bateryjka jest potrzebna Jeśli ktoś chce skorzystać z mojej modyfikacji wystarczy podmienić pliki teleport_menu.script i spawn_level_changer.script (ścieżka gamedata/scripts) na moje: teleport_menu.script spawn_level_changer.script Szczodrej Zony STALKERZY
  13. 6 punktów
    Przegapiłem trochę sprawę, bo wczoraj minęło 44 lata od momentu gdy pierwszy Maluch wyjechał z FSM Bielsko-Biała. Sam byłem posiadaczem trzech maluchów (nie jednocześnie) i pracowałem kilka miesięcy w Fabryce Samochodów Małolitrażowych, tak więc temat jest mi bliski. Wbrew temu co napisałem w tytule fiacik nie był moim pierwszym autem. Moje pierwsze cztery kółka to BMW (czyt. Bakelitowe Male Wozidlo) czyli Trabant zwany również "zemstą Honeckera". Ale przesiadka z dwusuwa na czterosuwa była znaczącym krokiem naprzód . Na pewno było to autko proste w obsłudze i użytkowaniu, nawet kierowca o średniej znajomości mechaniki mógł sobie poradzić z większością drobnych napraw. W jednym z moich egzemplarzy sam wyciągnąłem silnik i rozebrałem, aby wymienić panewki na wale. Silnik po złożeniu i włożeniu, o dziwo działał. Innym maluszkiem wybrałem się przez całą Polskę nad morze, nie zawiódł mnie na całej trasie. Co prawda miałem dosyć duże zużycie oleju, (ok. 7l na całą trasę) ale było ono wynikiem mego niedopatrzenia. Przed wyjazdem wymieniałem tłumik i nie wkręciłem jednej szpilki mocującej obejmy, zapomniałem że otwór idzie na wylot do bloku silnika. I tak w czasie jazdy olej wydostawał się na zewnątrz, dmuchawa rozpylała go po całej komorze silnika, a część wyciekała radosnymi stróżkami przez otwory wentylacyjne w klapie na zewnątrz. No cóż nauka kosztuje, ale przynajmniej komora silnika została elegancko zakonserwowana . Wspomnę jeszcze tylko o awaryjnym rozwiązaniu, jakie można było zastosować w starszym typie, po zerwaniu lub zbytnim rozciągnięciu linki rozrusznika. Był to niezastąpiony kij od miotły! Przy pomocy tegoż można było bez problemu odpalić auto. I to tyle tego przydługiego wstępu, poniżej krótki artykuł traktujący o - dla wielu - pierwszych czterech kółkach. 29 października 1971 roku polski rząd podpisał z włoskim Fiatem umowę o "współpracy przemysłowej i licencji". Na jej mocy, równe 44 lata temu - 22 lipca 1973 roku - z fabryki w Bielsku-Białej wyjechał pierwszy Fiat 126p, czyli popularny Maluch. Samochód miał przed sobą trudne zadanie. W latach siedemdziesiątych na tysiąc mieszkańców Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej przypadało zaledwie... 15 samochodów. Jedynym względnie nowoczesnym autem oferowanym wówczas na naszym rynku był licencyjny Fiat 125p. Niestety, nie dość, że samochodu nie dało się tak po prostu kupić (talony), jego cena - równowartość 48 (!) średnich krajowych - była dla większości rodaków astronomiczna. Rozwiązaniem okazał się właśnie mniejszy i zdecydowanie nowocześniejszy brat "Dużego Fiata" - model 126. Pierwsze Fiaty 126p zjechały z linii montażowych FSM w Bielsku-Białej 22 lipca 1973 roku. Dwa lata później produkcję uruchomiono także w zakładzie w Tychach. Druga fabryka wybudowana została w oparciu o projekt siostrzanego, funkcjonującego już, zakładu Fiata we włoskim Cassino. W tym miejscu warto dodać, ze zakup "Malucha" wiązał się dla przeciętnej rodziny z ogromnymi wyrzeczeniami. Początkowa cena Fiata 126p ustalona została na 69 tys. zł. Co ciekawe, ówczesne zarobki porównać można z dzisiejszymi. Oznacza to, że miejskie z założenia autko wymagało odłożenia 20 średnich krajowych! Mimo tego zapotrzebowanie było tak ogromne, że dwie fabryki nie nadążały z produkcją. Czas oczekiwania na zamówiony egzemplarzy wynosił ponad 4 lata! By zaradzić takiej sytuacji, władze PRL wpadły na pomysł zorganizowania tzw. systemu przedpłat i cen ekspresowych, które wprowadzono już w 1977 roku. Po uiszczeniu stosownych opłat samochód można było odebrać w miesiąc od złożenia zamówienia. W takim przypadku trzeba jednak było zapłacić - uwaga - 120 tys. zł! Ale i to nie rozwiązało problemu. Wkrótce Maluch w "ekspresie" kosztował już 150 tys. zł, a mimo tego popyt zdecydowanie przewyższał podaż. Właśnie za sprawą włoskiego "Malucha" w latach 1973 - 1987 prawie półtora miliona polskich rodzin przeżyło niezapomniane chwile mogąc wreszcie zakupić swój pierwszy w życiu samochód. Liczba pojazdów w Polsce wzrosła w tym czasie z 20 do 112 na tysiąc mieszkańców. Nie można było mówić jeszcze o zjawisku motoryzacji masowej (za taką uważany jest wskaźnik przekraczający liczbę 200), ale poczyniono pierwszy i najważniejszy krok w kierunku zmotoryzowania naszego kraju. Fiat 126p produkowany był w zakładzie w Bielsku-Białej przez 27 lat, od 22 lipca 1973 roku do 22 września 2000 roku. Średnia roczna wielkość produkcji wynosiła około 43 tysiące sztuk. Najbardziej "płodnym" okresem dla bielskiego zakładu był rok 1993, kiedy z linii montażowych zjechało 69 549 egzemplarzy. Przez 16 lat, od 1975 do 1991 roku, model ten produkowany był także w zakładzie w Tychach, gdzie roczna średnia wielkość produkcji wynosiła ponad 135 tysięcy sztuk. Dla tamtejszej fabryki rekordowym rokiem był 1980 (182 323 sztuk). W sumie (w Bielsku i Tychach) wyprodukowano 3 318 674 sztuk tego modelu. Ostatni Fiat 126p, oficjalnie nazywany już wówczas Maluchem, zjechał z linii montażowej 22 września 2000 roku. Wraz z końcową wersją "Maluch Happy End" zakończyła się także produkcja samochodów w zakładzie w Bielsku-Białej. Poza Fiatem 126p z linii produkcyjnych zjeżdżały tutaj Syreny (1971-1983), Fiaty 127 (1974-1975), Fiaty Uno (1994-2000), Innocenti Mille (1995-1997), Fiaty Siena i Palio Weekend (1997-2000). Zdjęcia: Źródło: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-historia-malucha-zaczela-sie-44-lata-temu,nId,2419806
  14. 5 punktów
    Podaję Wam moją wersję postawioną na 1.0004 z WSZYSTKIMI dodatkami. Więc nie będzie kombinowania z paczowaniem w dół lub górę. Linki do podstawki: 1. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzuam80RFhIbTM2Q3M 2. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzueXJFWmcwUXU1Zmc 3. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzuSGZEZHVVS2lsam8 4. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzuTmgzR3lTQnN3Z2M Linki do gamedata:1. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzuSjZsT3NYdm5FY2s 2. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzudC00RW5hXzRzeWM3. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzua21fVmQ5MXI4bWM4. https://drive.google.com/open?id=0B9Lz74DBFIzuMmFseENKZ1RJaXM 1. Należy pobrać paczki podstawki i wypakować w dowolne miejsce. 2. Należy pobrać paczki gamedata i wypakować do katalogu podstawki 3. Utworzyć skrót na pulpit do pliku XR_3DA.exe (ścieżka S.T.A.L.K.E.R. - F.O.T.O.G.R.A.F\bin) 4. We właściwościach skrótu dodać wpis -nointro 5. Można odpalać. Podana wersja to PEŁNA WERSJA PL nic nie trzeba dodawać !!!
  15. 5 punktów
    Tegoroczny dokument na temat... no, chyba naprawdę nie wymaga to opisu Za Filmwebem: Czarnobyl od ponad 30 lat rozpala wyobraźnię ludzi na całym świecie. Jest tajemniczym miejscem o którym przez lata narosło wiele mitów i legend. Po awarii w Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej w 1986 ze strefy wokół Czarnobyla ewakuowano w sumie 116 tysięcy ludzi. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że ponad 300 tysięcy zaangażowano w usuwanie skutków awarii i zarządzanie strefą. Przez lata przygotowywali się oni do wyjątkowego wydarzenia: operacji nasuwania nowegosarkofagu, który zasłonił na zawsze betonowy sarkofag nad 4 blokiem elektrowni. "Powrót do Czarnobyla" to opowieść o ludziach walczących z nieznanym żywiołem i jednej z najbardziej niezwykłych budowli w dziejach. Nie wiem sam, czy powinienem wklejać link do niego, ale średnio rozgarnięty nastolatek dałby radę go znaleźć, więc i Wam się uda A jeśli nie, to zapraszam na PW.
  16. 5 punktów
    Jeżeli ktoś zagrywał się w pierwszego MoH AA to teraz macie możliwość zagrać i działa na nowszych systemach. Ja grałem na W10. Wchodzicie na stronę http://mohaarevival.tk/#dlLinkArea , na dole macie link na Mega. Pobieracie archiwum które zawiera MoH wraz ze wszystkimi dodatkami, spatchowany i posiadający no cd. Archiwum rozpakowujecie do dowolnego archiwum. Wchodzicie do folderu z rozpakowanym archiwum. Znajdujecie ikony gier. Klikacie i gracie.
  17. 5 punktów
    Dopiszę, że z Origina można za darmo pobrać Medal of Honor™ Pacific Assault https://www.origin.com/pol/pl-pl/store/free-games
  18. 5 punktów
  19. 5 punktów
    Ten filmik wydał mi się warty zamieszczenia.
  20. 5 punktów
    Post post postem (może się połączy, nie wiem), ale sprawa w kwestii Wiatru Czasu. Po pierwsze: pewne problemy osobiste spowodowały, że nie mogłem się zająć dokończeniem spolszczenia, za co bardzo Was przepraszam i w przeciągu kilku najbliższych dni obiecuję poprawę. Po drugie, na zaostrzenie apetytu przygotowałem nieco podrasowane screeny, które mogą pięknie ozdobić Wasze pulpity
  21. 4 punkty
    Tytuł oryginalny: Тёмное Братство – Проклятые Зоной Tytuł polski: Mroczne Bractwo - Przeklęta Strefa Deweloperzy: Artem „-GAS-” Gromych Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 Premiera: 15 sierpnia 2017 Fabuła: Akcja gry toczy się w roku 2013, a główny bohater jest... mutantem, a dokładniej - obiektem doświadczeń Świadomości Z. Od czasu zniszczenia instalacji laboratoryjnych ukrywał się pod ziemią, w szybach Mrocznego Parowu, w towarzystwie podobnych sobie. Historia rozpoczyna się podczas jego pierwszej wyprawy na powierzchnię, kiedy to staje się świadkiem niesamowitych wydarzeń... Podczas gry spotkać mamy mnóstwo nowych postaci, ale także starych znajomych z innych modów oraz oryginalnej trylogii. Autor opisuje swoje dzieło także dwoma kluczowymi słowami, mającymi przypisywać go do konkretnego gatunku i dać nam ogląd na to, z jakim nastawieniem warto zasiąść przed ekranem - są to "dramat" oraz "mistyka". Screeny: Film: Dodatkowe informacje: Linki do pobrania: Instrukcja instalacji: Temat na ap-pro.ru: http://ap-pro.ru/forum/59-90261-1
  22. 4 punkty
    Nowe, świeże, z dzisiaj Wersja robocza nowego interfejsu:
  23. 4 punkty
    Zawsze możesz porządnie zdefragmentować folder w którym masz stalkera(np. Auslogics Disk Defrag Touch). Stalker to jedna z tych gier która serio wymaga dobrego dysku, i większość zcinek i wypadów na pulpit jest przez to że silnik gry nie może po prostu w odpowiednim tempie odczytać plików i zapycha pamięć cache. Również po uruchomieniu Stalkera otwórz menadżer zadań(ctr+alt+del) i wejdź w zakładkę szczegóły, i ustaw wysoki priorytet dlla xrEngine.exe(prawy klik) a potem ustaw koligację na wszystkie rdzenie oprócz CPU0 wymusi to rozłożenie pracy na wszystkie rdzenie, a nie tylko na pierwszy, bo stalker technicznie obsługuje wiele rdzeni/wątków ale i tak zwala prawie 80% pracy na pierwszy rdzeń. By nie robić tego za każdym razem utwórz nowy plik tekstowy tam gdzie masz pilk exe CoP'a(folder bin) wpisz w nim: cmd.exe /C start /high /affinity 0x0e xrEngine.exe Ps. to jest dla 4 rdzeniowych procesorów dla 8 rdzeniowych używamy fe zamiast e I zapisz go jako plik .bat potem możesz zrobić skrót do tego pliku na pulpicie czy gdzie tam chcesz. Jednak mimo tego czasami i tak trzeba ręcznie ustawić wysoki priorytet.... :/ Ogólnie przyspieszy to wczytywanie i mielenie skryptów gry i NPC więc komputer będzie miał więcej czasu i mocy by zająć się resztą jak np grafiką. Cudów się nie spodziewaj ale średnio nawet 10fps można tym zgarnąć a gra powinna mniej wywalać...
  24. 4 punkty
    Nie ma miejsca na nudę, ten mod to pasmo zaskakujących rozwiązań, opowiedzianych ciekawych historii, zwrotów akcji, zagadek, przedmiotów potrzebnych do wykonania zadań... A wszystko tak podane, że momentami kopara opada, a chwilami wciska w fotel. X-16 to królestwo Burerów o skrajnie prawicowych poglądach, którzy porwali prof. Sacharowa, dzięki temu mogłem się dowiedzieć między innymi, czyj mózg pływa pod samą kopułą, zapytał mnie - Tato, to ty? To nie leśnik a rolnik, były traktorzysta "mieszkający" w Wiosce Pijawek ze swoją smutną opowieścią i zadaniami, które pozwolą wydostać się z tego miejsca. Zadania z pozoru nietrudne tylko, że trzeba je wykonać, nie wyrządzając krzywdy żadnej z pijawek. Na Magazynach Wojskowych kolejna alternatywa, używając krótkofalówki, możemy wybrać, z kim chcemy mieć odczynienia. Czy z protoplastami Wolności, czy Powinności? Na razie wybrałem tych pierwszych.
  25. 4 punkty
    Witam STALKERSKĄ brać Ostatnio strona Naszego forum została zaktualizowana i wszystko niby byłoby ok ale... Czy My musimy się upodabniać do FB? Nie odpowiada mi w sumie jeden szczegół te serduszka przy dodawaniu ocen i informacje, że ktoś zareagował... Na forum gdzie prawie wszystkie tematy dotyczą modów w których rozgrywka polega na zabijaniu i leje się krew ni z tego ni z owego serduszka?? Wiem, że mam upierdliwą naturę ale chciałbym wiedzieć co sądzą o tym inni userzy?
  26. 4 punkty
    Ja ukończyłem w 22 dni i nikt nawet nie docenił
  27. 4 punkty
    A co mi tam. LSF cały czas na tapecie.
  28. 4 punkty
    Może ta informacja będzie komuś pomocna. W Rostocku po wejściu do "radioaktywnego domu" i odnalezieniu nesesera z dokumentami oraz kluczem, mamy do wyboru: otworzyć kluczem sejf lub kratę. Wybierając sejf, zgarniemy niezły artefakt i trochę sprzętu. Wybierając kratę, znajdujemy popiersie Lenina, i tutaj kolejna alternatywa, popiersie można rozbić, wtedy w inwentarzu ląduje niezły art lub zabrać statuetkę ze sobą. Zabierając Lenina, zdobywamy osiągnięcie "Doświadczony stalker" (tutaj komsomolec) oraz otwieramy nową linię zadań. Wybrałem ostatni wariant i już po chwili trochę pożałowałem, poltergeist, z którym trzeba się zmierzyć, jest nieco inny niż te, które znałem. PS. Popiersie Lenina to cena za klucz od bramy otwierającej drogę na Jantar.
  29. 4 punkty
  30. 4 punkty
    A jak zamienimy te serduszko na ikonkę wódki? Albo może na licznik Geigera? Gdzie będziemy dodawać "rady" zamiast strzałek? xD
  31. 4 punkty
    Dzięki za rady jednak oszczędziłem GG wódki, narkotyków i wizyty u znachora, znając życie, po takich zabiegach to dopiero mógłby się nabawić notorycznej sufitówy lub skończyć jak ci dwaj poniżej albo jeszcze gorzej. Jestem świeżo po załatwieniu spraw w Dolinie Mroku i po wizycie w X-18, które w tym modzie jest zamkniętym światem kontrolerów. Światem ze swoimi prawami, hierarchią, aresztem i tajemnicą. Gdy ją poznałem, przyznam, że lekko się wzruszyłem. W miarę przechodzenia Złotej kuli, zaczynam nieco inaczej patrzeć na Zonę. Dla mnie ten mod już nie musi być lepszy, i tak co chwila zaskakuje rozwiązaniami i fabułą, jeśli dalej będzie tak jak do tej pory, to żal będzie mi go kończyć.
  32. 4 punkty
  33. 4 punkty
    Pomyślałem, że ta ważna porada powinna zostać wyciągnięta ze spoilera. Na początku gry na Kordonie wykonując zadanie dla Skidana, znajdziemy w schowku artefakt "Пульт" w żadnym wypadku nie oddajemy go zleceniodawcy. Zaraz po odnalezieniu należy wrzucić go na pas, wyświetli się informacja, o tym, że art się rozsypał, pojawi się także aktywny klawisz F5, a zadanie zmieni charakter. Jeśli tego nie zrobimy, stracimy szansę na możliwość rozszczepiania artefaktów, otrzymując w zamian czasowy bonus w postaci zmniejszonego zużycia broni, podniesionego zdrowia, leczenia chorób, możliwości teleportacji na krótką odległość, odporności na psion, a także zdolność wyciągnięcia od kluczowych personaży informacji o ich schowkach.
  34. 4 punkty
    Nie nie jest t dyskusja na PW, o takich rzeczach powinno się raczej mówić publicznie, zwłaszcza w dzisiejszych czasach gdzie ludzie co dziesięć minut krzyczą że są urażeni opinią innej osoby tylko dla tego że jej nie lubą, dosłownie wychowujemy teraz pokolenie które boi się rozmawiać na trudniejsze temat niż dyskusja na temat tego co zjeść na śniadanie(chociaż i tutaj wielbiciele non-gmo wcisną swoje 3 grosze) I oczywistością jest to że jakaś dusza na forum poczuje się obrażona gdy ktoś coś złego wspomni o temacie który ta osoba lubi. Faktem jest to że niektórzy zbytnio sobie biorą do serca wspominanie o zmarłym wokaliście/celebrycie. Ozłacacie ich po śmierci i macie pretensje że ktoś wytknie kim ta osoba była. Co do samego LP i samobójstwa wokalisty... to samo w zasadzie. Gdy żył mało kogo obchodziło jak się miał, a teraz wszyscy wołają tragedia! Tragedią jest to że przy takiej sytuacji pojawiają się pseudo fani i medialne brednie. A to że komuś się nie podoba moja opinia na ten temat i ze złości aż klika jak szalony w przycisk "nie lubię"? Takie życie... Nikt nikogo nie zmusza ani do czytania ani do komentowania. Zrozumiał bym to bardziej gdybym obraził kogoś konkretnie albo napisał coś bardzo chamskiego ale ja przedstawiłem ogólny fakt: ludzie to hipokryci którzy mają tendencje do ozłacania każdego po śmierci, czy to beztalencie, czy ćpun, czy pijak... nie ma znaczenia, po śmierci fani przykryją to wszystko ładnym kocykiem, tak grubym, że przez następne pokolenia nikt nawet nie będzie pamiętał o prawdziwej twarzy tej osoby.... A teraz koniec offtopu. Ten temat nie był zrobiony by pisać o tym, a jak ktoś wciąż nie lubi mojej opinii, gdzieś tutaj na dole (>>>) jest strzałeczka w dół która powinna poprawić humor :]
  35. 3 punkty
    Emisja, przed i po. Mod Droga we mgle.
  36. 3 punkty
    Nie. Nie ma. Raz dwa odpal grę, wklep formułkę w konsolę. r2_sun_near_border 1.0 Ciesz się brakiem skurviałych cieni. W każdej grze na X-Rayu warto to wklepać. Niezależnie od moda. Poprostu xray ma takie właśnie niedoróbki. Zostawiam link do mojego miniporadnika na przyszłość:
  37. 3 punkty
    Informuję o rozpoczęciu tłumaczenia moda Złota Kula. Z przyjemnością informuję też, że nasza nieoceniona Yellow sama przetłumaczyła wcześniejszą wersję. Znacznie skróci to czas prac.
  38. 3 punkty
    Pobrałem Repacka z torrenta. Niecałe 4 GB. Gra jest w postaci instalatora z czytelnymi rus. literami. Instalacja przebiegła bez problemu. Mamy wybór, czy chcemy zainstalować Panoramic Mod + Vivid Sunsets czy nie. Repack zawiera patcha 3.3. Po zainstalowaniu można od razu uruchomić grę. Wypakowałem odpowiednią gamedatę. dbg, zrobiłem "normalną" gamedatę i wstawiłem do niej foldery zazwyczaj potrzebne do spolszczenia. Nic się nie stało, wszystko działa. Teraz trzeba by przetłumaczyć jakiś mały plik i zobaczyć czy będzie działać po zmianie w localization.ltx na pol.
  39. 3 punkty
    Jak puszczać wodze fantazji, to i ja sobie pozwolę. Ale mój bohater pasuje tylko do scenariusza, który mu przypisałem. A rozmiar zony dla tego bohatera, to taki jak przynajmniej w Zewie Czarnobyla, choć i z reborna Odmienne światy by nie zaszkodziła. No to go przedstawiam. On, to Flibustier, czyli jak można wyczytać z PDA "wolny łowca łupów". Sam nie mówi ile ma lat, a z wyglądu wiek nie do ustalenia. Kocie ruchy i sprawność są w sprzeczności z wyglądem pobrużdżonej twarzy. Choć w różnych miejscach zony pojawia się często, to na znanych i używanych drogach rzadko widoczny. Widać ma swoje, nikomu nie znane ścieżki. Musi też mieć sporo dobrze wypchanych schowków, bo podejmując się zadań, nigdy nie prosi o wyposażenie, a na akcję idzie odpowiednio wyposażony i uzbrojony stosownie do przewidywanej sytuacji. Kiedy u handlarzy pojawia się z dwoma karabinami, to tylko po to, aby jeden z nich sprzedać. Nie żałuje grosza na udoskonalanie pancerzy, broni i przyrządów pozwalających przeczesywać zonę w pozyskiwaniu jej darów, które wg jego słów są coraz mizerniejsze, w związku z zanikaniem zony. Złorzeczy na Sriełoka i jego kumpli, i z chęcią cofnąłby czas. Teren CEA został podzielony pomiędzy ugrupowania, które swoje fragmenty obsadziły, pilnują ich i dotrzymują umów o zawieszeniu broni. Jednak coś tam się dzieje, zanika łączność z placówkami na innych niż CEA lokacjach, przepadają dostawy idące w obie strony, choć zombich i mutantów jest jak na lekarstwo. Po stalkerach z ekip transportujących śladu nie zostaje. Nasz Flibustier od naczelnika Wolności z Doliny Mroku bierze zadanie dostarczenia na CEA nowego typu radiostacji odpornej na zakłócenia i zagłuszanie. Wyrusza w drogę, lecz w okolicy anten na Radarze traci świadomość. Odzyskuje ją gdzieś, w czymś co ma niewiele wspólnego ze znaną mu rzeczywistością. Jest pozbawiony całego swojego wyposażenia, ubrany w jakiś skafander prędzej przypominający ubiór do nurkowania niż ubranie czy kombinezon. Na stole będącym jedynym meblem w pomieszczeniu stoi radiostacja którą przenosił. Po chwili z niej słychać głos wydawany przez syntetyzator dźwięku. I tu zaczyna się nowa przygoda Flibustiera. Dostaje propozycję cofnięcia nie tyle czasu w zonie, co wydarzeń jakie nastąpiły w efekcie działań Striełoka. W tym celu musi wykonać zadania, które nie tylko pozwolą zonie odzyskać utracone przestrzenie, ale się rozszerzyć i być okrzepłą na tyle, aby byle następca Striełoka nie był w stanie jej zagrozić. W tym celu musi spowrotem uruchomić to co zostało wyłączone, a ponadto tam gdzie nie było żadnych emiterów, ustanowić i uruchomić nowe. Ale może się to stać tylko wtedy, jak przed uruchomieniem w ich zasięgu nie będzie żadnego człowieka. A że zleceniodawca dał mu tylko urządzenie ochronne przed emitowanym promieniowaniem i namiary na miejsca przechowywania emiterów, musi korzystać z własnych schowków, zapasów i tego co zdobędzie. Tylko że pamięć zawodzi i nie pamięta co jest w schowkach, a miejsca umieszczenia są tylko migawkami w jego umyśle. Wolne od tych nowych oddziaływań, ma być tylko obrzeże istniejącej zony, z drogami przemytu, handlarzami, naiwnymi turystami. Zadziała to jednak dopiero wtedy, jak postawi ostatni emiter. Kiedy to wykona, wraca na CEA, widząc zonę o jakiej marzył, pełnej artefaktów, mutantów dających dobrze płatne trofea, a w PDA zatrzęsienie SMSów zaczynających się do słów "Kupię...". Dociera znów na Radar, jest przy antenach i.... I to na tyle. Ale taki mod, to też senne marzenia, nawet bez zdarzenia ze spoilera.
  40. 3 punkty
    Taki MiX Takie tam Edytowanie grafiki #1 Takie tam Edytowanie grafiki #2 PS : tak używałem własnego configu ENB pod AA2
  41. 3 punkty
    Najedź kursorem na serduszko.... Rozwinie się menu ze strzałką w górę lub dół. Może się przyda dodałem polskie nazwy przycisków i napisałem po polsku instrukcję: Spawner NS 2016.rar
  42. 3 punkty
    xDD Ja to bym wykastrował te całe serduszka i inne proponowane pierdoły i zostawił tak jak było. Niedługo się pojawią emocianeczki smutełkowe i wesoluśne :3
  43. 3 punkty
    Więcej screenów, mało konkretów... Coraz mniej w ten projekt wierzę, ale bądźmy dobrej myśli.
  44. 3 punkty
    Parę śmiesznostek z NS 2016. Opis zbędny Kto pierwszy do mety. Sowa kieł. Po grubej imprezie w żelaznym lesie. A tutaj opis na screenie myślę, że sam w sobie się zgrał xD
  45. 3 punkty
    Mariszka, która lubi mózgi jednookich chłopców. Sporo fajnych patentów, trzeba zwracać uwagę na wszystko i czytać podpowiedzi Lalki. W jednym z domów Lalka zagadała: Może byś napalił w piecu... Po znalezieniu szczap i rozpaleniu ognia ukazał się bardzo wartościowy artefakt. Innym razem w sklepie poprosiła o coś gazowanego do picia, (domyśliłem się, że coś jest na rzeczy) po znalezieniu monety w śmietniczce i wrzuceniu jej do automatu wyskoczyła "cudowna" szklanka (nawet paczka fajek, która przeleżała w anomalii może mieć właściwości takie, jak artefakt. Dużo eksploracji, poszukiwań kodów, kluczy i innych przedmiotów. Mod co chwila zaskakuje, wciąga bardziej niż bagno. Gram na 3.3: LINK, na razie bez problemów
  46. 3 punkty
    Sorry za bezczelny bump, ale pierwszego posta nie mogę zaktualizować więc update daje tutaj: Nowa aktualizacja __________________ _____________________________________ Zmiany: v2 - Sporo poprawek ze zszywaniem(tak cegły trzeba było szyć). - jakieś 8 nowych tekstur -kilka poprawek kolorystycznych -niewielka zmiana z detalami w plikach thm ___________________________________________ link: Moddb google drive wciąż się wgrywa... ___________________________________________ aż dwa nowe screeny!
  47. 3 punkty
  48. 3 punkty
    Ja bardzo lubię, duże czerwone samochody z mocnymi silnikami. Dlatego jeżdżę autobusami. Jako pasażer . A prawo jazdy mam od 1960 roku. Pierwsze to było takie książeczkowe w twardych okładkach, z wkładką z 4 talonami, które za przewinienia mniejszej wagi wydzierali milicjanci. Były wkładki A i B. Po utracie czterech talonów A, dostawało się wkładkę B. Po utracie z niej talonów, nowy kurs i egzamin. Ale jeśli po jakimś czasie od utraty we wkładce talonu, gdy nie popełniło się wykroczeń, dawano wkładkę kompletną. To samo było przy wkładce B. Po jakimś czasie można było dostać wkładkę A. Prawa jazdy były podzielone. Na amatorskie, zawodowe i wojskowe. Pierwsze zlikwidowano wojskowe. Po zmianie wyglądu praw jazdy na takie jak legitymacja szkolna, na prawach jazdy zawodowych, była przybijana pieczątka "Zarejestrowany do zawodu kierowcy". Talonów już nie było. Kolejną zmianą było zlikwidowanie zawodowych praw jazdy dla najlżejszych pojazdów, czyli dzisiejsze plastykowe B. I takie bez wpisu o zawodowstwie, leży sobie w szufladzie. Tyle z mojej historii "samochodowej".
  49. 3 punkty
    Porcja skrinów z Misery 2.1.1 - Ustawienia maksymalne Zastosowane mody: Absolute Nature 4, Structures Redux, Drunkard Pillow, Meet the Door, TTTYUTMW_v1
  50. 3 punkty
    Prawie wszyscy zgodziliśmy się, że instalator modyfikacji będzie rzeczą przydatną. Jednak do czasu, kiedy powstanie, musimy radzić sobie z tym, co jest. A jest sporo modów wrzuconych na MEGA, które nakłada na użytkowników dość bolesne limity – czasami zdarzy się, że braknie dosłownie kilkaset lub kilkadziesiąt megabajtów, które dostaniemy dopiero po kilku godzinach oczekiwania. Na pomoc rusza niewielki, arcyprzydatny program, który sam przetestowałem i jestem jak najbardziej zadowolony. Co ważne - nie musicie zakładać konta na Mega. Na początku korzystamy z tego linka - https://mega.nz/#!QbhwCbKa!Zcx2BXTdYmMi-JlK906TgIteE9h1vT19Oqm0UqkUxJk Pobieramy, instalujemy do wybranego katalogu. Dacie sobie z tym radę. Okienko programu jest skromne, ale do naszych celów w zupełności wystarcza. Po odpaleniu, czekamy chwilę na załadowanie i w pierwszej kolejności wchodzimy w Options → Configuration. Program nie pozwala niestety na wybór języka polskiego, ale nie powinno to nikomu sprawić problemu. Warto za to wybrać ścieżkę zapisu, włączyć przechwytywanie linków ze schowka oraz wyłączyć start aplikacji razem z systemem. Czas przetestować – w moim przypadku padło na OLR 2.5 – 6.80 GB jest niemożliwe do pobrania za jednym zamachem. Kierujemy się więc do odpowiedniego tematu na forum, kopiujemy link. Program wyrzuca nam od razu automatycznie takie okienko: Można wybrać inną ścieżkę lub zostawić domyślnie ustawioną w opcjach, a następnie kliknąć „Add links”. Pobieranie rusza z kopyta, a my cieszymy się, że limity przestają nas dotyczyć
×

Ważny komunikat

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność