Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/27/17 in all areas

  1. 23 points
    Przed Wami pierwsza odsłona mojego nowego tworu. Pomyślałem, że skoro ap-pro ma swoje niusy, to my nie będziemy gorsi. Pomysł jest oczywiście w powijakach i ma pewne niedoskonałości, ale mam nadzieję, że z czasem uzyska ostateczną formę, z której będziecie chętnie korzystać. Dla tych, którzy bywają na forum regularnie będzie to stałe źródło różnych informacji, a synom marnotrawnym, powracającym po dłuższej przerwie udzieli odpowiedzi na pytanie: " co było, jak mnie nie było?". Fajny miałem pomysł? Wiem, że fajny Ale od pomysłu ważniejsza jest realizacja, więc zapnijcie pasy, przytulcie Czeburaszki i jedziemy. Jako, że to pierwszy odcinek, kilka spraw: - Redakcja zajęła ten wielki, pusty magazyn przy fabryce Rostok. Co prawda dopiero po fakcie okazało się, że w piwnicy nasrały Mięsacze i śmierdzi przetrawioną trawą, ale jesteśmy w trakcie sprzątania, więc warunki się poprawią. Niemniej jednak zorganizowaliśmy własny, w pełni wyposażony bar, którego każda z frakcji może nam zazdrościć. Mamy dużo jedzenia, jeszcze więcej picia, a pod ladą trzymam małą zbrojownię, zdolną zmieść z powierzchni Zony każdego natręta, jaki będzie chciał wysępić od nas kielicha na kreskę - Kolumny nie są stałe, formuła nieprzetestowana – jeśli macie jakieś uwagi czy propozycje, to nie krępujcie się o nich napisać. - Wbrew pierwszym ustaleniom, nie będą to „miesięcznice”, ani nawet „dwutygodniowice” - jak nazbiera się materiału, to będą wiadomości. Czasem raz w miesiącu, czasem raz w tygodniu. 1. WIADOMOŚCI ZE ŚWIATA Znacie modyfikację Friend of Death? Ja do niedawna też nie. Na forum nie ma tematu, bo sprawa zbyt świeża, żeby o niej rozpowiadać, ale coś takiego powstaje. Co obiecuje autor? Historia ma kręcić się wokół przygód stalkera Okrutnego, który podpisał kontrakt na odnalezienie dokumentów. Co go popchnęło do odwiedzenia Zony i podjęcia się takiej roboty – mamy przekonać się już po premierze, która odbędzie się jeszcze w tym, lub już w kolejnym roku. Na Waszym miejscu nie napalałbym się na to, bo może być różnie. Niemniej z redaktorskiego obowiązku warto wspomnieć, że na horyzoncie pojawia się kolejna pozycja. Screeny: Tajemnica Legionu to bardzo ciekawie zapowiadający się projekt, który ma już swój temat na forum. Od czasu ogłoszenia pojawiło się niewiele nowych informacji, ale... 1. Popracowano nad interfejsem. To, co widzicie na poniższym screenie jest wersją rozwojową, nie końcową, ale przedstawia ogólną koncepcję autorów: 2. Nowy wygląd ekwipunku gotowy w 80%: 3. Zakończono modyfikację ekranu ładowania. Jest... dziwnie. Zresztą sami oceńcie. 4. Nasz GG będzie miał przyjaciela, z którym spędzimy podobno sporą część gry. Najlepsze, co mogę powiedzieć o jego twarzy to to, że prace nad nią jeszcze trwają... 5. Mapa, jaka ma znaleźć się w Tajemnicach Legionu absolutnie nie przypomina tej, którą znamy z oryginalnych gier. Ręcznie rysowana, moim zdaniem trochę „przefajnowana”... Nie wiemy, czy znajdzie się w wersji finalnej, bo autorzy nie podjęli ostatecznej decyzji. 6. Planowane jest też nowe wyposażenie, a przerywniki filmowe rzekomo zostały już zmontowane. Nic, tylko grać... Ale kiedy? Tego oczywiście nie wiemy... Na deser jeszcze jedna grafika: Temat moda u nas jest tu: https://stalkerteam.pl/topic/9959-tajemnica-legionu-prolog- Loop of Destiny – znacie? A powinniście, bo jest demo. Tylko w języku rosyjskim. To kolejny z modów, który nie ma swojego tematu, bo na razie nie ma o czym gadać; autor pracuje nad nim jak na razie sam, a gotowość projektu ocenia na 41%. Mod hula na Cieniu Czarnobyla w wersji 1.0006. Jeśli ktoś chce pomóc w jego tworzeniu, to potrzeba w speców od silnika, modelerów, scenarzystów, ekspertów od broni, tekstur, skryptów... Wszystkich. Po więcej informacji zapraszam do tematu moda na ap-pro lub samego autora – jego nick to Майор_Семецкий(Богдан). Temat moda: http://ap-pro.ru/forum/117-89352-1 Zmęczeni? To przerwa na reklamę! … myśleliście kiedyś, o niczym nieograniczonej eksploracji, nieskończonej Zonie, którą możecie zwiedzać kiedy chcecie, jak chcecie i robić w niej wszystko, co Wam przyjdzie do głowy...? Odpowiedzią może być Call of Chernobyl, ale może nią być też... Minecraft Stalker. Serio. Podobno „ciekawy gameplay”, różne giwery, artefakty, anomalie, frakcje, spore obszary. Żyć, nie umierać. Jeśli są na sali fani Minecrafta i Stalkera jednocześnie, to teraz powinniście przynieść mi pod redakcję skrzynkę dobrego alkoholu. Tylko zatkajcie nosy, bo te Mięsacze... ech, nieważne. Łapcie screeny: I film: Na razie perełka nie wyszła, ale jak wyjdzie – dam znać. Koniec reklam, lecimy dalej. True Stalker, na temat którego więcej informacji znajdziecie tutaj: https://stalkerteam.pl/topic/8965-true-stalker- dostał kolejną zajawkę w postaci filmu. Prace trwają. Data wydania klasyczna, znaczy jak wyjdzie, to będzie. Call of Chernobyl rozwija się dalej - jeśli przegapiliście temat, to wyszła nowa wersja. Po więcej informacji zapraszam tu: https://stalkerteam.pl/topic/10335-call-of-chernobyl-1500-r2-beta/ A na deser coś dla wielbicieli modów Zaurusa: projekt Ostatni Stalker według najnowszych informacji jest właściwie ukończony. Teraz tylko debugowanie i... można grać. Nasz temat jest tu: https://stalkerteam.pl/topic/6742-ostatni-stalker/ 2. WIADOMOŚCI Z KRAJU... znaczy... Z FORUM... ee... Z NASZEGO PODWÓRKA Ci, którzy cierpią na nadmiar czasu i mają to szczęście, że znają język rosyjski, ogrywają moda Złota Kula pod Cień Czarnobyla. Co o nim sądzą – poczytajcie sami w jego temacie: https://stalkerteam.pl/topic/10296-złota-kula-Ja powiem tylko tyle, że @gawron pisał o nim tak: A teraz odpowiem na pytanie, które elektryzuje forumowiczów bardziej, niż oddech Chimery na karku: czy będzie spolszczenie? TAK, prace ruszyły pełną parą! Więcej informacji, screenów i co tam jeszcze będę dla Was miał - przy okazji kolejnych wiadomości @Arni wpadł na moim zdaniem bardzo fajny pomysł i stworzył temat, w którym... ach, poczytajcie sami, jeśli jeszcze go nie znacie. Potencjał ogromny, przydatność dla modderów, pisarzy i innych – nieoceniona. https://stalkerteam.pl/topic/10346-pomysł-na-postać-w-stalker-2 Każdy może dodać coś od siebie! Widzieliście Upadek Śmigłowca Mi-8? Jeśli nie, to polecam: https://stalkerteam.pl/topic/10326-upadek-śmigłowca-mi-8 W „Klimatycznych screenach ze Stalkera” dużo się, jak zawsze dzieje. Przypadły mi do gustu propozycje @antrix https://stalkerteam.pl/topic/7389-klimatyczne-screeny-ze-stalkera/?do=findComment&comment=114677 Ale także @smox, który z okazji fali upałów postanowił ograć na ochłodę Winter of Death Ultimatum: https://stalkerteam.pl/topic/7389-klimatyczne-screeny-ze-stalkera/?do=findComment&comment=114393 „Stalker na wesoło” też ma się całkiem nieźle. Ex aequo @blablabla i @Testolityczny https://stalkerteam.pl/topic/5016-stalker-na-wesoło/?do=findComment&comment=114328 https://stalkerteam.pl/topic/5016-stalker-na-wesoło/?do=findComment&comment=114363 @daniu wykręcił imponujący wynik przejścia NS2016. Zajęło mu to 22 dni! @Pure potrzebował 36 dni, a podium zamyka @kondotier – niecałe 50 dni. @Chlebczarow pokusił się o szybki ranking i przyznanie szczerych nagród zwycięzcom, więc ja tylko wspominam https://stalkerteam.pl/topic/10108-dyskusja-ogólna/?do=findComment&comment=114701 @Paranoia na chwilę zwalczył lenia i przygotował bardzo dobry poradnik dla każdego, kto chciałby zacząć bawić się teksturami w Stalkerze, ale nie wiedział, jak się za to zabrać. Znajomość SDK niewymagana, potrzeba tylko darmowego Gimpa. W sam raz na początek! https://stalkerteam.pl/topic/10364-teksturowanie-podstawy 3. WIEŚCI SPOZA ZONY Znaczy takie, które dotyczą innych gier, ale też utrzymanych w szeroko pojętym temacie postapo. The Long Dark, mój osobisty faworyt do miana realistycznego symulatora surwiwalu, otrzymał wreszcie aktualizację dodającą tryb fabularny. Stylistyka może odrzucać, początek przygody do łatwych nie należy, ale naprawdę polecam sprawdzić: https://stalkerteam.pl/topic/8711-the-long-dark/ Fallout Nevada, czyli modyfikacja do Fallouta 2 cieszącą się ogromną popularnością na wschodzie, dostała tłumaczenie na język angielski. Chętnych zapraszam tu: https://stalkerteam.pl/topic/9829-fallout-nevada A jeśli jesteśmy w postapokaliptycznej Ameryce, to są na sali fani planszówek? Pod koniec bieżącego roku ma wyjść Fallout w formie gry planszowej. Nigdy nie byłem fanem łączenia świata zerojedynkowego z „analogowym” w taki sposób, bo zatrzymałem się na etapie warcabów i Monopolu. Jeśli kogoś to interesuje, proszę: https://www.fantasyflightgames.com/en/products/fallout/ Argo to darmowa, całkowita konwersja Army 3. Znacie? @czernobyl10 pewnie ograł Może powie nam coś więcej. A jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się; recenzje na Steamie mieszane, ale w końcu nie ma róży bez kolców, prawda? http://store.steampowered.com/app/530700/Argo/ Escape from Tarkov, niezwykle klimatyczna i prześliczna strzelanka z elementami RPG weszła w fazę zamkniętych beta-testów pod koniec lipca. Ostatnio autorzy dali znać w sprawie systemu misji, jaki ma znaleźć się w finalnej wersji. Wszystko oparte zostanie na interakcji z handlarzami; każdy będzie zlecał inne zadania, za które otrzymamy doświadczenie, nagrody i poprawimy (lub pogorszymy) sobie reputację. Więcej informacji podczas targów GamesCom 2017 (22-26 sierpnia). 4. RÓŻNE Pozostałe informacje, jakich nie mogłem (lub nie chciało mi się) dopasować do powyższych kategorii. Wiecie, że HBO robi serial o tytule „Chernobyl”? Zdjęcia ruszają na wiosnę przyszłego roku, a fabuła ma przybliżyć nam historię awarii w 1986 roku. W roli głównej – Jared Harris, rezyseria – Johan Renck, zajmujący się między innymi takimi serialami jak „Breaking Bad” czy „The Walking Dead”. http://deadline.com/2017/07/hbo-sky-chernobyl-miniseries-starring-the-crown-jared-harris-tca-1202136735/ Jeden z naszych forumowiczów, niejaki @FairFight w pocie czoła pracuje (pracował?) nad uzupełnianiem stalkerskiej wiki. Z tego co wiem, zapraszał chętnych do pomocy. Może ktoś się skusi? Zapytajcie go sami. Porąbka to niewielka (3959 mieszkańców wg danych z 2012 roku) wieś w województwie śląskim. Znajduje się w urokliwym miejscu, w bezpośrednim sąsiedztwie ruin XIV-wiecznego zamku Wołek, a w pobliżu znajdziemy pierwszą w Polsce zaporę wodną zaprojektowaną przez Gabriela Narutowicza. Całość leży w Beskidzie Małym, a więc dla lubiących klimaty górskie Porąbka może być dobrym miejscem na późny urlop. Po co o tym piszę? Jednym z przysiółków Porąbki jest Kozubnik, gdzie na obszarze 7,5 hektara w 1968 roku rozpoczęto budowę Zespołu Domów Wypoczynkowo-Szkoleniowych Hutniczego Przedsiębiorstwa Remontowego w Porąbce. Dwa lata później kompleks był gotowy i, jak wiele innych perełek tamtego okresu, przestał zachwycać wraz z upadkiem PRL-u. W drugiej połowie lat 90 firma zarządzająca ośrodkiem upadła, a cały kompleks popadł w ruinę. Moim zdaniem Zespół Domów (…) wyglądał jak żywcem wyjęty z Zony. Sprawdźcie zresztą sami na kilku zdjęciach, jakie udało mi się znaleźć: Poszperajcie też sami, bo to naprawdę klimatyczne miejsce. Niestety żyjemy w czasach deweloperów, więc obecnie ośrodek zmienia się za sprawą rewitalizacji. Jest lub niedługo będzie tam solarium, park wodny, kasyno, klub nocny, hotel... i wiele innych modnych obecnie obiektów. Kompleks zbudowany z myślą o pracownikach śląskich fabryk odzyska dawny blask, ale... Ech. Raczej nie posłuży robotnikom. Oceńcie zresztą sami: 5. KĄCIK OBRAZKOWY Na dziś to tyle. Więcej grzechów nie pamiętam, ale znalazłem kilka klimatycznych i kilka śmiesznych obrazków, którymi mogę się podzielić. Poważnie: - Prypeć - bodajże Nowy Orlean, ale zabijcie mnie, nie przypomnę sobie - Paryż - Dąbrowa Górnicza - Kijów - fanarty Śmieszne: - Wszyscy uciekają przed emisją... - Twój kot kupowałby... - TEN moment - Da-da? - Vodka is life!
  2. 20 points
    OCALAŁY: UCIECZKA Z ZONY AUTOR: Jek@n PLATFORMA: COP 1.6.02 DATA PREMIERY: 25.01.2018 2012 rok helikopter z ekipą wojskową lecąc w okolice CEA, po jakimś czasie traci łączność i się rozbija... Przed jedynym ocalałym stoi zadanie wydostania się z niebezpiecznych i dzikich terenów Zony. KONCEPCJA I OSOBLIWOŚCI: WAŻNE RADY: SCREENY: RECENZJA Z APPRO: LINKI DO POBRANIA: INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ: ŹRÓDŁO: AP PRO
  3. 12 points
    Autor: isobolevskiy Platforma: PC (tylko Windows) Instalator: yadi.sk Tabletka: Microsoft Visual C ++ 2105 (x86) OpenAL 1.1 Patch 1.7.0.1: Yadi.sk Status: Eksport na x64. (wersja 1.8.00) Grupa na Discord: Discord XRay Engine 1.7.00 - to logiczna kontynuacja XRay Engine. Celem jest zrobić silnik wieloplatformowym i modernizować go dla ułatwienia pracy z modyfikacjami dla użytkowników i modderów. Cechą danej wersji jest wsparcie całej trylogii w jednym silniku i wbudowany menedżer modów. Instalacja patcha(dla tych z 1.7.00): - Rozpakujcie archiwum w folderze gry (Zastępując wszystkie pliki) - Włączcie clear.bat - To ważne!! --Może wyskoczyć błąd - to norma!!!!(Znaczy, że nie zaczęliście gry) Spis zmian w patchu 1.7.01: Co nowego?: Krótka instrukcja po menedżerze modów: Instalacja moda: Jak włączyć grę?: X-Ray 1.8 będzie: Źródło: ap-pro.ru
  4. 12 points
    Szczegółowe informacje o S.T.A.L.K.E.R. 2 pojawią się nie wcześniej niż 4 miesiące przed wydaniem. O tym powiadomił założyciel GSC Game World na swojej stronie na FB. Wyszedł mod NLC 7: Build 3.0. Nowa wersja ma na celu uzupełnienie głównych i pobocznych wątków, poprawkę błędów i zdebugować rozgrywkę. Pełny spis zmian i linki do pobrania. Autorzy moda Tajemnica Zony: Historia Striełoka. Prolog opublikowali dużą porcję screenów. Aktualny stan rozwoju Legend Returns 1.0: Autorzy True Stalker opublikowali trzy screeny. Więcej o tym w tym temacie. Pojawiło się kilka screenów i obrazów od testerów modyfikacji Ostatni Stalker. Zgodnie z nową informacją moda oczekuje się w jesieni. Opublikowano trochę screenów i demonstracyjny filmik z moda Call of Chernobyl Ether of Abandonment. Ekipa pracująca nad modem Another Story poinformowali o realizacji zaplanowanej fabuły na 15%. Więcej o tym w tym temacie. Autorzy moda Echo Zones przedstawili nową podziemną lokację, która będzie znajdowała się pod fabryką Rostok oraz obiecują, że będzie wypełniona pająkami, pasożytami (nowy mutant), laboratoryjnymi szczurami i snorkami. Autor moda The Last Hope podzielił się z graczami świeżymi nowościami z procesu rozwoju. Okazało się, że w tej chwili dopracowuje się geometrię pierwszej lokacji i fabułę. Także praca idzie nad grafiką, bronią i gameplayem. Po długiej ciszy autor StalCry opublikował kilka nowych kadrów. Pojawiło się kilka nowych screenów z nowej podziemnej lokacji z moda Call of Chernobyl: Demosfen. Pojawiło się dwa nowe zdjęcia i wideo z moda Projekt Odstępca. Głównym przedmiotem demonstracji stał się model wózka widłowego. Autorzy moda Ray of Hope podzielili się nową porcją konceptów postaci. Modmakerzy pragną zwrócić uwagę, że jest to część pracy, która obejmuje tworzenie obrazów od doświadczonych stalkerów do nowicjuszy. Na ten moment trwa praca w danym kierunku równolegle z głównym rozwojem projektu. Materiały Autor moda Krawędź szmaragdowego świtu («Край изумрудной зари») podzielił się ze społecznością, świeżym raportem o rozwoju.
  5. 12 points
    Jedni do Zony przychodzą, a inni się w niej rodzą... Fotki wykonane w promieniu 1,5km od domu, w którym mieszkałem przez blisko 90% swego życia. Niestety, aparat był raczej podłej jakości.
  6. 11 points
    Źródło Źródło Wstawka autorstwa @kondotier OP-2.1 Pakiet 2.1 Platforma: Cień Czarnobyla Rok wydania 2018 Autorzy: OP-2- Team Rodzaj: Mod Język: Rosyjski Wymagania: Procesor o częstotliwości nie mniej niż 2.5 Ghz Nie mniej niż 4GB RAM Win\64 Szybki dysk SSD z systemem Win i zainstalowanym Pakietem 2.1 Karta graficzna nie zintegrowana. Na karcie zintegrowanej przy pełnym oświetleniu dynamicznym możliwość znacznego spadku FPS. Na takiej karcie spokojna gra tylko na oświetleniu statycznym. Pakiet 2.1 będzie działał również na niższych konfiguracjach komputera, lecz nie gwarantuje to stabilności gry. O PAKIECIE Pakiet 2.1 to najpopularniejszy dodatek do Narodnoj Solianki opartej na Cieniu Czarnobyla. W dodatku zostały zmienione wszystkie modele broni i dodano nowe bronie i wyposażenie. Do moda wprowadzono wiele nowych lokacji powiązanych z głównym scenariuszem. Dodano też mnóstwo grywalnych nowości: konieczność stosowania zasilania do egzoszkieletów, oraz przyrząd do ładowania baterii w warunkach polowych, zużywanie się tłumików itd. Dla niektórych lokacji dokonano inteligentnego zasiedlania, w miarę przechodzenia Przez GB scenariusza. W Pakiecie 2.1 Wykonano wielką pracę nad składnią kwestów które pozmieniały również scenariusz NS ( Wprowadzono zakończenie scenariusza ciekawsze niż w NS 2016 ). Do gry dodano sporą ilość zadań pobocznych. Dla niektórych zadań wprowadzono możliwości wariantowego wykonywania ( np. alternatywny sposób uratowania Powinnościowców z bazy Dzika ) Wiele kwestowych przedmiotów zostało schowanych inaczej. Dla niektórych banalnych zadań typu Skocz i przynieś, zostały dodane nieoczekiwane rozwiązania. Nie zapomniano też o zadaniach cyklicznych. które zostały całkowicie przerobione ( oczyszczanie obozów, szukanie artefaktów, przedmiotów itp.) Wygląd większości znanych nam NPCów, został zmieniony na bardziej wyrazisty jakościowo. Zmieniono całe udźwiękowienie, które było wcześniej w NS, nagrano nowe dialogi głosowe. Została dokonana ogromna proca w optymalizacji skryptów, która pomogła odciążyć silnik. Ładowanie lokacji stało się szybsze i jest mniej wylotów z powodu słabości komputerów. W Pakiecie 2.1 jest możliwość pozostawienia swoich rzeczy pod nadzorem któregoś z kluczowych NPSów, lecz za to trzeba im zapłacić. Złodziejstwa w Strefie nikt nie zmieniał, ale została wprowadzona możliwość odzyskania swoich rzeczy. Również autorzy moda dodali oficjalny, legalny system cziterski. Teraz gracze nie muszą szukać w internecie wątpliwej jakości usprawnień. Wszystko to w modzie już jest. Wszystko wyżej opisane - to mały fragment z tego, co autorzy moda przygotowali dla graczy. Bez wątpliwości można powiedzieć, że Pakiet 2.1 to jeden z największych kompleksowych projektów. Na przejście tej modyfikacji gracz musi poświęcić od kilku miesięcy, nawet do kilku lat. Wykonanie poradnika. Ponieważ mod jest bardzo obszerny, podjęto decyzję wydawać poradnik społecznościowy. Oznacza to, że każdy gracz może przysłać materiały z przechodzenia, które zostaną opublikowane i podpisane. Materiały mają być przesłane na PW administratorów, dla grupy W kontakcie. Tym którzy wniosą największy wkład, co tydzień będzie wręczana ekskluzywna nagroda. INSTALACJA MODA: 1. Otworzyć katalog z pobranym modem. 2. Uruchomić instalator op-2,1.exe 3. Postępować z instrukcją instalacji. DODANO: Porady i informacje od autorów Pakietu 2.1 INWENTARZ 1. W inwentarzu dodano nowe gniazda dla detektorów, bioradaru, lornetki i latarki. 2. Dodano slot dla strzelb i pistoletów maszynowych. 3. W oknie inwentarza są aktywne różne kombinacje przenoszenia i dwukliki: ubierania-zdejmowania, rozładowania, napraw kompletami remontowymi, przełączanie noktowizora i wiele innych. 4. Zmieniono wygląd kontenerów dla artefaktów. Teraz można przełączyć się pomiędzy różnymi kontenerami w inwentarzu, nie zamykając okna. W menu kontenera widać teraz nie ekranowaną radiację, czyli taką jaką kontener nie może powstrzymać. 5. Wykonywane jest rozładowanie broni. Teraz przed przeniesieniem do schowka, nie musimy odczepiać podlufowych. 6. Realizowany jest inteligenty handel. Teraz wartość amunicji i dodatków do broni, o ile są doczepione, dodaje się do ceny broni. Nie można sprzedać 1-2 nabojów w cenie całej paczki. Liczy się cena pojedynczego naboju. W inwentarzu podświetlane są pasujące naboje i dodatki. 7. Zasadniczo zmieniono rozdział "Dane" w PDA. Teraz jest w nim nie tylko statystyka o zabitych przeciwnikach, ale też o zabitych mutantach, CZ(?) i aktualnej reputacji GB u każdej frakcji. LOKACJE W OP-2 było 29 lokacji. ( nazw ze względu na nie znajomość polskich tłumaczeń nie podaję ). Teraz ogólnie w modzie są 64 lokacje. Prawie wszystkie lokacje są zasiedlone, ale ich zasiedlanie będzie stopniowe, w miarę przechodzenia scenariusza na egzę CzD i wyrób nr 58. Do tego momentu one będą puste, oprócz tych na których w pakiecie 2.1 są nowe zadania. PLECAKI W modzie pojawiły się nowe plecaki, które znacząco, prawie całkowicie, obciążają silnik, przy wchodzeniu w strefę a-life z nimi. Nowe plecaki mają mają zabudowane sygnalizatory, więc oddzielne ich kupowanie jest zbyteczne. Graficzny wygląd nowych plecaków jest różny od klasycznych. Ale po przywyknięciu do nich, gracz zrozumie że ze względu na przydatność nie ustępują one klasycznym, a nawet je przewyższają. Klasyczne plecaki, skrzynki i t.p. nie zginęły. Jednak napełnianie ich prowadzi do obciążania silnika. Dlatego pojemność takich schowków ograniczono do 50 przedmiotów. Czyli że do jednego schowka można wsadzić nie więcej jak 50 apteczek lub 50 karabinów. Naboje liczone są na paczki. Położenie plecaka w centrum baru teraz jest niecelowe, bo zaraz zostanie ograbiony. Są dwa sposoby zabezpieczenia: 1. Kłaść je blisko handlarzy, którzy za opłatą będą pilnować plecaka. 2. Kłaść je daleko od dróg poruszania się NPCów, aby go nie okradli. ZESTAW KWESTOWY 1. Jedna z najistotniejszych zmian. Dla Sacharowa należy teraz przynieść czwarty traktat z Laboratorium Wojskowego ( WojLab ). Dlatego to zadanie można wykonać bardzo późno w scenariuszu. Kolejno, lubiane przez wszystkich zadanie, ze względu na rzetelną nagrodę, na poszukiwanie egzy Czarnego Doktora, będzie teraz dostępne znacznie później. Po to, aby gracz był zainteresowany i miał możliwość szukania innych broni i pancerzy. W związku z tym zmieniono warunki pojawienia się innych kwestów, zależnych od przyniesienia traktatów i egzy Czarnego Doktora. 2. Zamknięto finał Solianki. Nie ma nic wspólnego z finałem w NS2016. Własny, alternatywny, króciutki, ale nasycony zdarzeniami fabuły. Główne wydarzenia zachodzą na jednej z nowych lokacji, żadnego wychodzenia przez Zaton. 3. Dodana nowa linia fabularna, rozgrywana na trzech nowych lokacjach. Zacznie się gdzieś w połowie zadania "Snajper". 4. Scenariusz na czipy w Zbieractwie będzie dostępny później. Ilość czipów zmniejszona z 22 do 20. Te zadania nie są wyświetlane w dziale zadań PDA, a znajdują się w części Dziennik/Zamówienia. Gra nie będzie ciągle zliczać potrzebnych przedmiotów, dlatego można śmiało brać te zadania. 5. We wszystkich zbierackich kwestach na przyniesieni sprawnych przedmiotów, już nie trzeba zostawiać w plecaku tylko tych przedmiotów, które trzeba oddać przy rozliczaniu. Kwestowi NPCe potrafią odnaleźć przedmiot o właściwym zużyciu spośród znajdujących się w plecaku GB. 6. Dodano mnóstwo nowych i udanie zmieniono stare kwesty. Warunki ich pojawienia się są zmienione. Nie należy pytać o to, gdzie zniknęły kwesty z 2.0. Wystarczy wnikliwie czytać dialogi i patrzeć w PDA. 7. W DM neutralnymi są teraz tylko bandyci, ale nie wszystkie grupy. Zabicie 3-4 bandytów psuje stosunki z grupą, by nie było dodatkowych łupów przy leczeniu Mongoła. Ta poprawka powoduje, że kwest na Blienda (?) jest wykonalny. 7.1 Powinnościowców w DM, można teraz uwolnić pokojowo, rozmawiając z Dzikiem. 8. Moduły ulepszeń dla SKAT-15 już nie są rozrzucone po Strefie, a dostaje się je za zadania. 9. Fala mutantów teraz zaczyna się dopiero po zakończeniu soliankowego scenariusza. 10. U Woronina jest usunięty finałowy dialog na oddanie dokumentów. Oddajemy dokumenty i otrzymujemy nagrodę. 11. Pierwsze wejście do martwego Miasta zmienione, nie potrzeba specjalnych przygotować. Trzeba tylko posprawdzać arty na pasie. 12. Grawikostiumy spawnują się od razu z nową grą. Miejsce spawnu też jest przeniesione. Dlatego nie należy niepotrzebnie przetrząsać strażnicy wojskowych na Kordonie, bo ich tam nie ma. Grawikokostiumy zaliczone zostały do grupy egzo i trzeba dla nich przygotować akumulatory. 13. Playbiye zrobiono wykładanymi, dziennik z wioski nowicjuszy przeniesiony na Bagna. 14. Dokumenty dla Akima w Podziemiach Agropromu umieszczono w plecaku, aby nie wpadały w tekstury. 15. Połowa kart dla Kuzniecowa, zamiast wydawanych w rozmowach, znajduje się teraz w trupach. 1. c.d. powyższego opisu. 2. c.d powyższego opisu Linki do moda. Op 2.1: https://yadi.sk/d/wY06pMCmH5Xw0A Patch 6.2: https://drive.google.com/file/d/1JXvYhBZQZpT76UHJlyOFzD1IFMEhCRzp/view https://yadi.sk/d/P4HC1j-wgdebrA Patch 7.3: https://drive.google.com/file/d/1BrxBzzdfpcAmpxfCOwcBtCC3Nw9GF7w7/view https://yadi.sk/d/nlmucvHsxXOsUw Patch 8.0 wraz z polonizacją: https://drive.google.com/file/d/13GkQ5nApxG9VoaZwUCD9RXOBpDrcZA-8/view https://yadi.sk/d/vrVuk6jdd7jBgA Patch 8.2: https://yadi.sk/d/Nup2PWr4QFm71Q https://drive.google.com/file/d/1_Gy8uRDZN1whjq90d5KDDvuBhfWYqU40/view Patch do polonizacji, wrzucamy po patchu 8.2: https://drive.google.com/file/d/1oKOTSuWLGzoZJLUrkVLxeL0KJJ_axdDr/view Instalacja. 1. Pobieramy pliki moda, patche. 2. Instalujemy moda, mod jest samodzielny nie wymaga do działania gry Stalker Cień Czarnobyla, nie instalujemy go do jej folderu. Potem możemy przejść do punktu 5. 3. Instalujemy patcha 6.2. 4. Instalujemy patcha 7.3. 5. Instalujemy patcha 8.0, jest on kumulatywny (zawiera poprzednie patche) więc możemy go wrzucać bezpośrednio na czystego moda lub na któryś z poprzednich patchy. Patch ten zawiera też polonizację więc jeśli mieliśmy jej jakąś wcześniejszą wersję usuwamy ją z folderu moda (pliki typu gamedata.dbz_patch7_text01k / 02k / 03k / 04k) przed instalacją tego patcha. 6. Instalujemy patcha 8.2. Ps. Żeby w modzie były polskie znaki typu ą,ę,ź,ś w opcjach moda ustawiamy czcionkę i kodowanie na central european. !!!Ważne!!! LINKI: Obłako: https://cloud.mail.ru/public/LdHC/RvQgoeMzC Yandeks: https://yadi.sk/d/wY06pMCmH5Xw0A 2970_-torrent-stalke.torrent Spawner dla OP 2 przystosowany do wersji 2.1: https://drive.google.com/open?id=1TRKps3WpLn6pBrNc_UWVxBJ1zUqlgG0G Rozpakowane Foldery config i scripts: https://drive.google.com/open?id=1p5u_3GolnQ8E44hWoGgQ24_peDA0DiFi PORADNIK: Opis questów głównych, pobocznych, przedmiotów, ważnych postaci itp -> KLIK Opis questów, schowków itp: https://stalkerportaal.ru/blog/gid_po_prokhozhdeniju_obedinennyj_pak_2_1_op_2_1/2018-12-26-690 Mały Czit od @Junx death_manager.script Więcej amunicji 30-40 oraz pancerze, zawsze 100%.
  7. 11 points
    Tytuł oryginalny: Пространственная Аномалия (Update 4.1) Tytuł polski: Przestrzenna Anomalia (Update 4.1) Deweloperzy: PROFFESIONAL i inni Platforma: Zew Prypeci 1.6.0.2 Premiera: 20.09.2017 Fabuła: Dodatkowe informacje: Screeny: Linki do pobrania: Instrukcja instalacji: Autorzy moda: Źródło: Temat moda.
  8. 11 points
    "Stalker" jest dla mnie ważną odskocznią od codziennych problemów , ale oprócz wirtualnej zabawy cenie sobie także "manualne" zainteresowania. Cytując moją żonę - chłop albo ma hobby albo będzie pił. Dla zainteresowanych ... na warsztacie mam teraz to...
  9. 11 points
    To tym razem ja będę pierwszy
  10. 11 points
    Siema. Kiedyś namotałem parę malutkich poradniczków, czy to na poprawny rendering cieni, czy prześwietlony śnieg. Pora zebrać to do kupy w końcu. Zaczynamy! Prześwietlony śnieg/otoczenie w modzie: Niepoprawne wyświetlanie cieni: Wyloty przy rozmawianiu z NPC po downgrade gry:
  11. 11 points
    No i się kutwa doigrał wreszcie, było tak nie zdzierać na wszystkim. Ciekawe, która pani by się z takiego prezentu ucieszyła na 8 marca? Chyba jakaś stalkerka 18+ co tu się zaraz będzie wyprawiać.
  12. 11 points
    Powiedzmy sobie szczerze - tłumaczenie translatorowe nigdy nie dorówna tłumaczeniu przez tłumacza. Przykładem może być choćby ksywka Bинт. Translator tłumaczy to różnie, Śruba, Gwint czy Wkręt. Takich przykładów z ksywkami, nazwami czy określeniami jest mnóstwo. Tylko człowiek sobie z tym poradzi. Pomyłek z tym związanych może być sporo. Inna ksywka w opisie zadania, a inna w nazwie postaci, inne nazwy przedmiotów, artefaktów, lokacji itp. może sprawić spory problem. To oczywiście tylko przykłady, takich błędów może być cała masa. Jeszcze jedno - tłumaczenie, to nie tylko pliki z folderu text. To też pliki z gameplay, scripts, a czasem z innych, porozrzucanych w innych folderach.
  13. 11 points
    Twórcy modyfikacji Projektu Odstępca przedstawili prace nad nową lokacją Laboratorium. To będzie działający НИИЧАЗ (Научно Исследовательский Институт Чернобыльской Аномальной Зоны) {Naukowo-Badawczy Instytut Czarnobylskiej Strefy Anomalnej] na terytorium CEA pod przywództwem Striełoka. Główny kierunek - badanie anomalnych właściwości artefaktów. Screeny w tym temacie. Na kanale jednego z wykonawców modyfikacji Call of Chernobyl opublikowano wideo z demonstracją bitwy na BTR-ach. Więcej o tym filmie w tym temacie. W zamkniętej becie Dead Air pojawi się letni wariant roślinności! Jego instalacja będzie opcjonalna. Start otwartego testowania oczekuje się w najbliższych dniach. Na kanale opracowywanej modyfikacji Dead City Breakthrough pojawiła się demonstracja następnej lokacji. Więcej informacji w tym temacie. Twórcy OP-2.1 popracowali nad symulacją życia w Zonie. Jeden z nich pokazał kilka screenów pokazujących swobodne przemieszczanie się stalkerów i mutantów pomiędzy lokacjami. Więcej info w tym temacie. Autor modyfikacji Ostatni Dzień (Last Day) ogłosił o obecnym postępie rozwoju: Opublikowano nowe screeny i gameplayowy filmik z tworzonej modyfikacji Another Story. Więcej o tym w tym temacie. Twórcy modyfikacji Kamień Obrazy. Prolog której wydanie spodziewa się w końcu czerwca, powiedzieli o bieżącym postępie rozwoju. Stało się wiadomo, że na lokacji Okolic Jupitera pojawią się nowe miejsca. Także jest prawie w pełni ukończona fabuła. Dodaje się jej warianty działań i ich skutki oraz wycięte niektóre dodatkowe kwestowe momenty. Rozwija się około siedmiu nowych kwestów. Pokazano kilka nowych screenów z tworzonego Shadow of Chernobyl Remake. Screeny były uchwycone na dynamicznym oświetleniu. Twórcy projektu Replace Models pokazali screeny frakcji Monolit. Przedstawiono koncepcje i pierwsze kadry lokacji w projektowanej modyfikacji New Spaces. Designer lokacji w grze ALF MP Mod zaprezentował lokację Gaj (Роща). Wideo: W sieci pojawiło się dwa nowe kadry z tworzonego moda TERRA INCOGNITA. Sądząc po pasku na górze w programie, autor opracowuje lokacje Laboratorium X8.
  14. 11 points
    Tytuł oryginalny: Weapon Goulash 022 Deweloper: GSC Game World Autor modyfikacji: * Platforma: Call of Chernobyl 1.5b R6 Data premiery: * Wersja językowa: polska i angielska Dodatek implementujący nowe bronie, amunicję oraz dodatki do broni. Jest to największa tego typu paczka przeznaczona dla modyfikacji Call of Chernobyl. Dostępne rodzaje broni: ZRZUTY EKRANU: INSTALACJA: LINKI DO POBRANIA: BŁĘDY W POLONIZACJI ZGŁASZAMY W PONIŻSZYM TEMACIE: * Być może wyda Wam się to śmieszne lub idiotyczne, ale niestety nie mogłem znaleźć ani autora tego dodatku ani strony macierzystej tego projektu. Jeśli ktoś posiada te informacje proszę o kontakt za mną. Chciałbym również podziękować @Junxowi za odnalezienie tej modyfikacji
  15. 11 points
    Z dedykacją dla tych, którym nie wystarcza "standardowy" udźwig w Stalkerze:
  16. 11 points
  17. 10 points
    OPIS: LINKI DO POBRANIA: INSTALACJA: FILMY: PORADY: Dodatki: Click! Źródła: Ap.Pro.Ru ModDB
  18. 10 points
    Polskie studio The farm 51 pracuje nad nową gra umiejscowioną w czarnobylskiej strefie wykluczenia. Chernobylite ma być grą w stylu survival horror z elementami science fiction. Gra ma zapewnić swobodna eksplorację z elementami rzemiosła i walki na wysokim poziomie. Na razie niewiele więcej wiadomo na temat samej gry i daty premiery, prawdopodobnie zostanie wydana na PC i konsole. Zapowiada się ciekawie, a co z tego wyjdzie i czy będzie miało coś z klimat Stalkera zobaczymy. „Chernobylite to gra komputerowa z gatunku survival-horror, której akcja toczy się w czarnobylskiej Strefie Wykluczenia. Spisek, horror, przetrwanie, miłość i obsesja. To wszystko w formie nieliniowej, interaktywnej opowieści, igrającej z pojęciami prawdy i kłamstwa, rzeczywistości i fikcji, nauki i fantazji.” Źródło: Chernobylite
  19. 10 points
    Tytuł oryginalny: Renewal Weapon Pack S.CoP Deweloper: Władimir Tambowski Platforma: Zew Prypeci 1.6.0.2 Data premiery: nieznana, nadal w produkcji [Renewal Weapon Addon] to dodatek graficzny, skupiający się na jak najlepszym odwzorowaniu dobrze znanych modeli broni i ich animacji oraz zaimplementowaniu nowych. Prawdopodobnie dodane zostaną również nowe modele rąk. ZRZUTY EKRANU: AK-12 WSSK "Wychłop" Nóż Bayonet M9 M4A1 ASWK Kord MP-133 Bajkał Sajga-12K Valmet M62 SO-94 Vepr Sa vz. 58 SWU-A SPAS-12 SWD AKMS AA-12 UMP-45 OC-14 Groza AKS-74U RPG-7W AS Wał WSS Wintorez Krebs Custom Sajga Celownik SUSAT i tłumik GemTech 5.56 AK5C CZ-805 BREN TOZ-34 Kbk wz.88 Tantal ...reszta broni na stronie macierzystej moda na VK WIDEO: WIĘCEJ WIDEO NA : strona YT dewelopera ŹRÓDŁO: https://vk.com/scop_rwp
  20. 10 points
    @IgnachinioInstalujesz: najpierw OP 2.1 - język instalatora możesz ustawić na np. angielski - będzie łatwiej, do instalacji OPka automatycznie jest wybierany dysk C (systemowy), ale mogą być z tym problemy - można to zmienić - ja mam na kolejnym dysku z grami osobny folder, który nazwałam OP 2.1 (też radzę stworzyć Ci taki folder, można to zrobić z poziomu instalatora lub samemu) i tam mam zainstalowanego OPka potem instalujemy patch 6.2k , potem patch 7.3 wrzucamy polonizację gamedata.dbz_patch7_text02k oraz gamedata.dbz_patch7_text03k, dopiero po odpaleniu gry w menu głównym w opcjach zmieniasz język na polski (Polish), zmieniamy również kodowanie i czcionkę na Central European - po wprowadzeniu tych zmian grę należy zresetować (wyłączamy i włączamy ponownie), wybieramy Nowa Gra i patrzymy czy wszystko działa - należy poczekać do pierwszej rozmowy z Astronomem, jeśli tak wychodzimy z gry i wrzucamy uproszczenia, z których chcesz skorzystać w postaci pliku fsgame.ltx, gamedaty oraz odblokowanego pliku xrCore, który wklejamy do folderu bin moda ze zgodą na zmianę (oryginał xrCore radzę skopiować w bezpieczne miejsce) włączamy grę i znowu patrzymy czy wszysko działa, jeśli tak cieszymy się OPkiem P.S Czasami warto OPkowi dać uprawnienia administratora - może pomóc
  21. 10 points
    Przeglądajac Forum PWM , natknałem sie na interesujący z punktu widzenia tego Forum temat. A mianowicie klimaty postapo inspirowane Stalkerem. Mimo niejakiej wiekowości univresum cieszy fakt takowego zainteresowania . Linki do większej ilosci zdjęć:http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=32&t=84345&p=991901&hilit=stalker#p991901 http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=32&t=84750
  22. 10 points
    Tytuł oryginalny: Камень Преткновения. Пролог Tytuł polski: Kamień Zgorszenia. Prolog. Polonizacja: Sierioża Deweloperzy: RBSS team Platforma: Zew Prypeci 1.6.0.2 Premiera: 30.06.2018 Fabuła: Niniejszy mod to pierwsze "dziecko" teamu RBSS więc nie liczcie na wielkie dzieło, historia nie należy także do długich, chociaż powinna zapewnić kilka godzin gry. Mod opowiada historię stalkera Sohana, który postanowił udać się do Zony. Sam nie wie co go tam czeka i co będzie musiał zrobić. Dodatkowe informacje: Screeny: Linki do pobrania: Spolszczenie by @Sierioża: Instrukcja instalacji: Posłowie: Co do moda: Filmy: Podziękowania: @Yossarian Najlepszy tester po ten stronie galaktyki; @OldMan Za nieocenioną pomoc we wklejeniu spolszczonego intra do gry - bez Ciebie by się nie udało Ponownie: nie widzę przeszkód w umieszczeniu spolszczenia w pobieralni, a powyższych userów proszę o uhonorowanie. Ponownie x2: NIE ZGADZAM SIĘ NA UPLOAD SPOLSZCZENIA NA ŻADEN INNY SERWER chyba, że za moją zgodą. Miłej gry. Źródła: KLIK KLIK
  23. 10 points
    DEAD AIR Paczka usprawniająca gameplay: Audio i graficzne addony: Różne dodatki: Ważne: Źródło: ap-pro.ru
  24. 10 points
    Kolejna zbieranina szybkich newsów o modach, zebrana przez AP PRO. Sporą część informacji podawaliśmy już wcześniej więc ten temat będzie sporo chudszy. SWP mod Trwają prace nad nowym weapon packiem do Czystego nieba, można już nawet pobrać wczesną wersję do potestowania (Pobieramy stąd). Wariant Omega 2 Autorzy moda poinformowali o zakończeniu prac nad scenariuszem, teraz zaczynają testowanie swojego moda. Shadow of Chernobyl Remake Pojawiło się kilka nowych screenów z moda na X-Ray 1.6. Dark Path Tutaj podobnie , mamy trzy nowe obrazki. 1984 W temacie moda dawno nie było nic nowego. Teraz twórcy opublikowali jeden dziwny screen, czy obrobione zdjęcie. Czyli dalej zero konkretów. NLC 7: The New Unexplored Path Twórca moda wrzucił filmik z gameplay-u z Prypeci. PS. Podobno spin-off Kontraktu na dobre życie jest już gotowy w 98% więc premiera powinna być całkiem szybko. Jak ktoś chce przejrzeć wszystkie newsy albo nie widział u nas na forum to kliknijcie w źródło. Źródło: AP PRO.
  25. 10 points
    Kilka zrzutów ekranu z marcowego (tak to nie pomyłka) wydania Gameinformera:
  26. 10 points
    Zdjęcia ze Strefy z użyciem filtra podczerwieni. Tu link na Insta: https://www.instagram.com/vladimir.migutin/
  27. 10 points
    Tytuł oryginalny: S.T.A.L.K.E.R: Наёмник, выбор судьбы Tytuł polski: Najemnik, wybór losu Deweloper: GSC Game World Autor modyfikacji: Travel-team (Voron - pomysły, scenariusz, skrypty, Angry_Bear - skrypty, przerywniki filmowe) Platforma: Zew Prypeci 1.6.0.2 Data premiery: 2018 (25% gotowości) Wersja językowa: (prawdopodobnie tylko) rosyjska OPIS FABUŁY: Zona strzeże mnóstwa zagadek... Na jej obszarze mają miejsce różne mistyczne i niewytłumaczalne dla nauki rzeczy. Ta historia nie dotyczy jednak tego. Opowieść ta zaczyna się od tego, jak dwaj najemnicy przyjęli z pozoru banalne zlecenie - usunąć cel. Nie mogli jednak przewidzieć, że misja ta zmieni wszystko... ZRZUTY EKRANU: WIDEO: ŹRÓDŁA: strona macierzysta moda na VK
  28. 10 points
    !!! TEMAT NIE JEST PRZEZNACZONY DO DYSKUSJI, SŁUŻY JEDYNIE CELOM INFORMACYJNYM. !!! Poniżej znajduje się poradnik, który zawiera wiele przydatnych informacji m.in. opisy trudniejszych zadań oraz wskazówki jak poruszać się w świecie modyfikacji LW: ORIGIN. INFORMACJE OGÓLNE Modyfikacja ta pozwala na dużą imersję z otaczającym nas światem. Autor umiejscawia nas w warunkach umownego realizmu, gdzie każda czynność zabiera odpowiednią ilość czasu a otoczenie i przedmioty wpływają aktywnie na Gracza. W modyfikacji Lost World: Origin nie ma minimapy, co równoznaczne jest z brakiem oznaczeń wrogów, trupów etc. Próżno też szukać licznika ilości amunicji na pasie czy kompasu. Pozycje sprzymierzeńców możemy sprawdzić na mapie w PDA. ! UWAGA: gdyby krwawienie nie ustępowało nawet po zaaplikowaniu dużej ilości bandaży/apteczek należy wczytać zapis sprzed wydarzenia (walki, upadku) które spowodowało krwawienie. Pas nośny: Pas jest bardzo ważnym miejscem naszego oporządzenia. Służy on do noszenia amunicji, granatów, licznika Geigera oraz akumulatorów. Bez założonego na pas ODPOWIEDNIEGO rodzaju amunicji nie przeładujemy broni, bez założonego na pas granatu, nie rzucimy nim etc. etc. Spożywanie żywności i używanie medykamentów: Obie te czynności wymagają pewnej ilości czasu, zarówno jeśli chodzi o czas użycia jak i czas działania (dopiero po dłuższej chwili zauważymy różnice w stanie naszego zdrowia), więc najpierw znajdujemy bezpieczne miejsce, a dopiero później jemy czy leczymy się. W trakcie walki w dynamicznie przemieszczającym się wrogiem (człowiekiem czy mutantem) spożywanie żywności i używanie medykamentów jest praktycznie niemożliwe. Urządzenia zasilane elektrycznie: Zarówno latarka czołowa jak i detektory anomalii wymagają zasilania bateryjnego. Baterie kupujemy od handlarzy. Ciemności nie tylko bardzo utrudniają poruszanie się (zwłaszcza w podziemiach), lecz również walkę z mutantami, więc zawsze nosimy przy sobie 2-3 baterie. Krwawienie: Krwawienie nie jest sygnalizowane ikoną, lecz czerwoną poświatą, wyświetlającą się na ekranie głównym. Objawia się również dźwiękiem przyśpieszonego bicia serce. Promieniowanie i rozkład żywności: Zarówno przedmioty jak i artefakty oddają do otoczenia zabójczą dawkę promieniowania. Nawet niewielka dawka radiacji spowoduje u nas utratę zdrowia. Przebywanie w miejscu intensywnego promieniowania (np. przy zardzewiałym transporterze) będzie skutkowało również degradacją i samoczynnym usunięciem całej, przechowywanej w naszym plecaku, żywności. Uważamy więc, aby nie wchodzić w ogniska radiacji. Licznik Geigera trzymamy zawsze przy sobie, zawieszając go na pasie. Skutki napromieniowania leczymy tradycyjnie czyli wódką lub antyradami. Sen: Od samego początku gry mamy w swoim ekwipunku śpiwór, który pozwoli odpocząć naszemu ciału i umysłowi. Im dłużej jesteś na nogach, tym bardziej zmniejsza się twoja wytrzymałość. Schowki: Schowki są obiektami, do których stalkerzy chowają swój towar. Na każdej z lokacji można odnaleźć co najmniej kilka takich miejsc: typowe schowki czyli plecaki, skrzynie, groby, sejfy, spróchniałe pnie, skrzynki narzędziowe, elektryczne itp. Przy ciałach zabitych stalkerów można znaleźć informacje o lokalizacji schowków denatów. Można szukać ich również na własną rękę - bez wskazania dokładnej lokalizacji. Pojazdy: Na samym początku gry dostajemy do dyspozycji zatankowanego pod sam korek UAZa. Jest to bardzo przydatny pojazd z dwóch powodów: po pierwsze daje nam on możliwość szybkiego przemieszczania się między lokacjami. Po drugie jest "jeżdżącym schowkiem" o 50 kilogramowej wielkości bagażnika. W czasie jazdy należy uważać na anomalie, które przy bliskim kontakcie niszczą auto, uśmiercając tym samym nas samych. Nie należy również wysiadać z jadącego auta, gdyż skończy się to śmiercią GG. Aby uruchomić pojazd należy najpierw przypisać do tej czynności odpowiedni klawisz w OPCJACH gry. Przepełnienie plecaka: Jeśli przekroczymy maksymalną nośność, nasz plecak pęka, rozrzucając dookoła umieszczone w nim przedmioty. Warto więc nosić przy sobie choćby jeden plecak a resztę chować np. w bagażniku samochodu czy schowkach umieszczonych na lokacjach. Mutanty: Na początku rozgrywki najlepiej jest omijać je z daleka. Jeśli jednak zmuszeni będziemy do walki z nimi, szukamy jakiegokolwiek podwyższenie, z którego będziemy mogli prowadzić bezpiecznie ostrzał. Im większy kaliber, tym lepsza skuteczność. Z małokalibrowych pistoletów nie ma w ogóle sensu strzelać do mutantów. Broń: Nie przeładujemy naszej broni w biegu. Pamiętamy też, aby umieścić na pasie nośnym odpowiednią amunicję, przeznaczoną dla naszej broni. Artefakty: Artefakty najczęściej można znaleźć przy anomaliach. Położenie anomalii lokalizujemy za pomocą śruby i detektora. Aby poznać szczególne właściwości znalezionego artefaktu, trzeba najpierw oddać go Sacharowowi do diagnostyki. W opisie artefaktu pozytywne właściwości zaznaczone są czcionką zielonego koloru a negatywne - czcionką czerwonego koloru. OPISY NIEKTÓRYCH KŁOPOTLIWYCH ZADAŃ Do Zony przybywamy w celu odbycia służby kontraktowej. Uruchamiamy UAZ-a i jedziemy na posterunek, gdzie rozmawiamy z chorążym Gajkinem, który udzieli nam dalszych instrukcji. Pojazd jeszcze nam się przyda, więc zabieramy go, jedziemy do miejsca gdzie, utracono kontakt z naukowcami i czekamy aż Gajkin wpadnie w anomalie. Dalej eksplorujemy Zonę według przyjętych zadań. Dokumenty z X-18: Kombinezon Ducha: Artefakt "Kompas": Elementy egzy dla Kła: Zaginione grupy uczonych: Marsz do centrum Zony: Wraz z Duchem i Kłem musimy przedostać się najpierw do Elektrowni a później do samego Sarkofagu. Restryktor zadania znajduje się przy bramie wejściowej na CEA, od strony Prypeci (można wejść na CEA od strony Jupitera i później cofnąć się do bramy, aby zaliczyło nam kolejny etap zadania). Dalej podążamy do samego Sarkofagu (nie wypowiadamy życzenia), znajdujemy drzwi prowadzące do Centrum Sterowania Monolitu. Rozmawiamy z Kłem na temat dekodera, po czym akcja przenosi się na CEA 2. W tym momencie mod się teoretycznie kończy, choć możemy dalej eksplorować Zonę na własną rękę.
  29. 9 points
    Można też korzystać z oficjalnego poradnika, pochodzącego z macierzystej strony twórców OP-2.1 czyli http://stalker-worlds.ru. Jest dużo obszerniejszy i poruszanych jest tam więcej spraw. Link do tematu: http://stalker-worlds.ru/forum/forum/427-ofitcialnyj-forum-moda-op-21/ Kolejny wartościowy poradnik znalazłem na http://bar-reaktor.ru/ Link: http://bar-reaktor.ru/publ/gid-prokhozhdenie-op-2-op-2-1/15 Są to oczywiście rosyjskojęzyczne fora, ale z pomocą np. tłumacza Google można w miarę bezproblemowo z nich korzystać.
  30. 9 points
    Co prawda (za)lany poniedziałek dopiero jutro, ale nic nie stoi na przeszkodzie by zmoczyć się wcześniej w znajomym, bagnistym jeziorze...
  31. 9 points
    Wszystkim życzę zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych!!!
  32. 9 points
    Wszystkiego Najlepszego Bracia Stalkerzy.
  33. 9 points
    (Innego zdjęcia nie znalazłem) Tytuł oryginalny: Yoctosfera Tytuł polski: Yoctosfera Developerzy: Maester_Hamfi, Marcin Skrobański, Dave Edwards, Tejas Stalker, Mohamed Be Platforma: Czyste Niebo z najnowszym patchem Premiera: 2016 Fabuła: Screeny: Dodatkowe informacje: Link: Instrukcja instalacji: Temat do dyskusji: Od siebie mogę dodać, że mimo małego poziomu rozwinięcia jest to jeden z lepszych modów do czystego nieba na chwilę obecną.
  34. 9 points
    Idziemy dalej: https://youtu.be/1XWGw9KX2Pk
  35. 9 points
    Autorstwa mojej małżonki. Wykonane na moją prośbę sprzed lat.
  36. 9 points
    Prawdę mówiąc spolszczenie jest gotowe od kilku tygodni. Znudziło mi się czekać na fix, a im bardziej zwlekam z wrzuceniem, tym większej pogardy nabieram do samego moda. Niesłusznie, bo to maleńki kawałek całkiem smacznej historii, która może przerodzić się w pełnoprawną produkcję. Technicznie nie jest wybitnie, ale na jeden szczególnie krótki wieczór wystarczy. O, chociażby dzisiejszy - wszystkim, którym nie w głowie świętowanie, mogą wybrać się do Zony razem z Borlandem. PS: jeśli czytaliście (w co wątpię) książki, w których występuje ww. bohater, być może wyciągniecie z moda więcej. Nie wiem, czy fabuła gry wiążę się z historiami pisanymi, czy jest ich adaptacją, czy zwykłą wariacją. PS2: kilka "easter eggów" na miejscu. Jeśli znajdziecie więcej niż jeden na samym początku, to możecie sobie pogratulować spostrzegawczości PS3: podczas mojej gry Bergamota odzywał się na PDA z tym samym tekstem kilkukrotnie. Leczenie - zignorować. Naukowcem chodzącym wiecznie po szczepionki też nie należy się przejmować, bo u mnie robił to do samego końca. Borland musi mu pomóc tylko raz. PS4: spolszczenie jest de facto nieprzetestowane, mój nadworny tester ma "Cieniowstręt". Jeśli znajdą się błędy, to proszę o zgłoszenie. PS5: nie ma, bo Sony jeszcze nie skonstruowało. Screeny: Fabuła (intro): Pobieranie: @apg2312 Zakładam, że tym razem spolszczenia w pobieralni nie będzie - to spore archiwum, a ja nie mam wersji niezintegrowanej z modem. Poza tym prośba o przeniesienie tematu do właściwego działu. I to chyba tyle. Miłej gry.
  37. 9 points
    Adaptacja graficznej części silnika OGSE na NS 2016 Opis: Podziękowania: Screeny: Wideo: Linki do pobrania: Instalacja: Oryginalny temat na AMK Źródło: ap-pro.ru
  38. 9 points
    "Światła Prypeci" to niezwykły dokument od Zespołu Filmowego Korba, opowiadający o najsłynniejszym mieście duchów nieopodal Czarnobyla, które dzięki grupie polskich pasjonatów powróciło na chwilę do życia. Premiera już 18. kwietnia! (za ZF KORBA).
  39. 9 points
    Raz w tygodniu, w niedzielę staram się obejrzeć w TV kilka programów publicystycznych, by nie żyć w ciemnocie. Te z politykami omijam szerokim łukiem, wolę posłuchać kogoś mądrzejszego. Oglądam programy na różnych kanałach, by mieć porównanie i jako tako wyrobić sobie zdanie na bieżące sprawy. Robię to jednak coraz rzadziej, bo tylko się denerwuję, a zdrowia szkoda. Oglądał bym może programy z politykami, gdyby byli zamknięci w szklanych, dźwiękoszczelnych bańkach z otwieranym okienkiem, a pomiędzy tymi bańkami chodziła by kuso ubrana panna Izabella i jak przyszła by pora na zabranie głosu przez danego polityka, otwierała by to okienko, a po jakże interesującej wypowiedzi, zamykała to okienko, by skubany nie przeszkadzał innym Zastanawiam się, czy nie wysłać tego pomysłu stacjom telewizyjnym Politycy pewnie nie byli by zadowoleni, ale widzowie pewnie tak
  40. 9 points
    Sieriożeńka na tropie sensacji I to chyba jako pierwszy w polskim internecie, nieskromnie mówiąc Jakiś czas temu nasz redaktor @MaklerR popełnił film, w którym zaprezentował swoje przemyślenia na temat ewentualnej kontynuacji Stalkera. Jeśli go nie widzieliście, to zobaczcie: Oczywiście o wieeeleee za wcześnie, żeby się ekscytować, ale COŚ jest na rzeczy. Może to być kontynuacja Kozaków lub "amerykańskich Kozaków" (American Conquest), jakieś remastery... albo to, co nas najbardziej interesuje, wbrew słabej sprzedaży ostatnich produkcji. Nowa marka raczej to nie jest, bo studio nie jest całkowicie stabilne finansowo. Ale przejdźmy do rzeczy: Wchodząc na profil Grigorowicza w serwisie Linkedin, możemy się dowiedzieć: Zostawiam linka dla ciekawskich: https://www.linkedin.com/in/evgeniygrygorovych/ Jeśli American Conquest, to dobra wiadomość - oznaczałoby to, że GSC nie składa broni. Jeśli remaster Stalkera, to tym lepiej, bo to miałoby szansę się udać (a jakbyśmy jeszcze dostali silnik w nowszej wersji i bardziej nowoczesne narzędzia do modowania...). Co myślicie? Czy już czas na ? Zaczęliśmy filmem, zakończmy też multimedialnie:
  41. 9 points
    Instalacja na polską platformę. 1. Instalacja licencjonowanej gry COP 1.6.0.2 2. Instalacja AtmosFear 3 (wymagane). UWAGA! Instalator AtmosFear 3 daje możliwość wyboru ustawienia tekstur. 3. Kopia folderów gamedata i bin moda do głównego katalogu gry ze zgodą na zamianę (pamiętamy o kopii zapasowej naszego "bin"). 4. Configs/text - usuwamy folder pol, kopia rus z przemianowaniem na pol. 5. Do gamedata/configs wrzucamy - localization.ltx 6. Przy próbie odpalenia mod wita nas wylotem: Z gamedata/textures/act/Murants usuwamy 10 plików (od асе13_werewolf w dół do samego końca, czyli do - асе13_werewolf_eye_bump). Wrzucamy: fixa. 7. Możemy grać.
  42. 9 points
    żeby radość was napełniała i z was promieniowała uśmiechem do innych PS cichy, co to za anomalia/e na tym drzewku z prawej?:)
  43. 8 points
    Tytuł: EFT Weapons Pack Deweloperzy: Dantez, ky-ky, Duch-2142 Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 Premiera: nieznana Prace nad przeniesieniem broni z Escape From Tarkov na platformę Zewu Prypeci ruszyły. Wreszcie! Już się martwiłem, że nikt na to nie wpadł... Autorzy planują dodać do paczki wszystkie pukawki, wraz z unikalnymi dla nich dźwiękami oraz animacjami. Data premiery oczywiście nieznana Screeny: Wideo: Temat na ap-pro: http://ap-pro.ru/forum/117-90497-1
  44. 8 points
    @boberm piękna kolekcja. Drażnić może jedynie ścieranie kurzu. Swego czasu sklejałem i malowałem czołgi, ale coś nie pykło i hobby nie przyczepiło się na dłużej. Moje hobby w porównaniu do waszych jest raczej skromne i mało oryginalne. Lubię czytać, zbierać książki (fragment zbiorów) i pisać.
  45. 8 points
    Uwaga! W fabule z czasem mogą pojawić się wątki erotyczne. Dzieciaczki oraz osoby o słabych nerwach proszone są o zamykanie oczu na czas trwania lubieżnych scen. :p I rozdział - ON Siedziałem rozpostarty na ławeczce na dworcu kolejowym ostatniej stacji zwanej „Pograniczem”. Pociąg nie wjeżdża do Strefy. Dla przyjezdnych jest to ostatni moment, by zrezygnować z szalonego pomysłu przekroczenia bram. Zwykli cywile nie mają wstępu na skażone promieniowaniem tereny - wojsko dobrze strzeże każdego przejścia. Niby. Bo o podrobionych papierach słyszałem nie raz. Ruchu na peronie żadnego. No, może prócz dozorcy zamiatającego dworzec, a tak to żadnej żywej duszy w pobliżu. Nawet ptaków na niebie brak. Ziewnąłem. Zerknąłem na swój PDA przymocowany do przedramienia i jeszcze raz odczytałem korespondencję z niejakim Gieszą – starym dobrym znajomym, dla którego kiedyś wykonałem parę zleceń. Drań od dawna sam nie zapuszcza się głęboko w Zonę. Od kiedy stracił swego towarzysza, nie rusza dupska poza Bar. Dobry z niego chłop, nie mówię, że nie. Pijaczek, ale swój. I tym razem wziąłem od niego zlecenie - mam doprowadzić do niego jakiegoś naukowca, bo Giesza ma do gostka interes. No i w to mi graj! Łatwa forsa. Sprzętowo badacz na pewno będzie przygotowany na wykrywanie anomalii, więc nie będę musiał go niańczyć. Bajka. Bębniłem palcami o puszkę otwartego energetyka. Pociąg powoli wtoczył się na stację. W końcu! Dziesięciominutowe opóźnienie, i tak nieźle. Zaledwie garstka osób wysiadła z wagonów. Moją uwagę przykuł niski mężczyzna w okularach i z neseserem w ręku. Facet stał i nerwowo spoglądał na zegarek. Idealnie, jest i mój profesorek! Co prawda trochę przy kości, co oznacza częste postoje na odpoczynek, ale trudno. Lepszy taki naukowiec niż żaden. Forsa musi się zgadzać, tak czy nie? Ruszyłem w jego stronę. Lecz, ku mojemu zdziwieniu, facet poprawił chwyt walizki i sobie polazł w długą. Nawet nie zdążyłem do niego podejść! Kurwa no. Czy Giesza zrobiłby sobie żart i wysłałby mnie specjalnie poza Strefę… po nic? Żeby sobie posiedzieć na słoneczku i wygrzać kości? Dopiłem energetyka, zgniotłem w ręku puszkę i rzuciłem ją niedbale do kosza. Nie trafiłem. Zacząłem pisać wiadomość do Gieszy o treści: „Dobry żart, pierdol się jebańcu.”, kiedy w trakcie pisania słowa „pierdol” podeszła do mnie kobieta. Podniosłem na nią pytające spojrzenie znad ekraniku. Pierwsze co, rzuciły mi się w oczy jej płomiennorude włosy. Odznaczały się na tle szarego peronu, niemal jak czerwony płaszczyk bohaterki filmu „Listy Schindlera”. Wracając na ziemię. Myślałem, że się przyjebie o zaśmiecanie peronu, ale nie. -Ana. – Przedstawiła się, wyciągając przed siebie dłoń. Nie uścisnąłem jej, więc kobieta, lekko zmieszana, cofnęła rękę. – Ponury, prawda? Otaksowałem ją spojrzeniem. Ona niby ma być tym naukowcem? Odchrząknąłem. - Przepraszam na moment. – Oddaliłem się dwa kroki i wystukałem wiadomość do Gieszy: „Kobieta? Czy to żart?”. Łypnąłem przez ramię na nieznajomą. Dostałem odpowiedź: „Jakiss poroblem?? Jak cos jei sie stanije, urwe tzi jajaja. PzdrAwiam.” Jebany pijak. Odpisałem: „Żaden problem.” i wygasiłem ekran. Wróciłem do kobiety. - A no Ponury. – Kiwnąłem na plecak, który kobieta miała ze sobą. – Pomóc ci z tym? Swój zostawiłem w Strefie, zaraz po niego podejdziemy, więc chwilowo mogę być twoim osłem. Jak na komendę poprawiła wpijające się w ramiona szelki plecaka. - Dziękuję, dam sobie radę. – Odparła, ruszając dziarskim krokiem do bram. Wzruszyłem ramionami i niespiesznie powłóczyłem za nią nogami. - Jak sobie chcesz, ale przed nami jakieś piętnaście kilometrów marszu. – Czułem, że lekko zwątpiła w swe siły, ale dalej twardo szła przed siebie. Po drodze zerwałem z drzewa jabłko, wgryzłem się w nie i bez pardonu oglądałem sobie kobiecą sylwetkę. Ubiór to miała niezły, szczególnie te gumiaki na nogach w jakieś lisy czy inne miśki. Co ona, przyjechała tu grzyby zbierać? Ehh, no i nikt biedaczce nie wytłumaczył, że po Zonie to się raczej w spódnicy do kolan nie łazi. A żółty płaszczyk przed mutasami nie ochroni. To nie „Osada”! Trzeba będzie tę kobietę naprostować. Rzuciłem ogryzek w krzaki i zrównałem z rudowłosą krok, bo zaczęliśmy zbliżać się do bram… Ciąg dalszy nastąpi...
  46. 8 points
    Zapraszamy do obejrzenia kolejnego odcinka, przybliżającego sylwetkę "poczciwego" Mięsacza
  47. 8 points
    Kolejny filmik od AP PRO, tym razem 5 modów, na premierę, których trzeba czekać jak na Stalkera 2. W zestawieniu: Gunslinger, Na Przekór Śmierci 3, Powrót Szramy 2, Phantoms Zone, SGM 3.0.
  48. 8 points
    DEAD AIR. Możliwe, że zanosi się na ciekawą grę. Spojrzenie na modyfikację. Jak w to grać? Najlepiej być maksymalnie neutralnym...
  49. 8 points
    AP PRO znowu zebrało w jednego newsa informacje z prac nad różnymi modami, część informacji wrzucaliśmy wcześniej tu już w oddzielne tematy więc żeby nie powtarzać informacji tylko kilka tych, których chyba jeszcze nie było. Legends Return Autorzy informują, że kończą pracę nad wersją 0.9 i zabierają się do testów. Lost ALpha DC Trwają pracę nad patchem 1.4007, w którym mają być usunięte błędy znalezione przez graczy. Dodatkowo zmieniane są tekstury otoczenia, mutantów itd. Oczywiście nowa gra wymagana Gloom City Kilka screenów od twórców moda. Oblivion Lost remake 3.0 Pojawił się bardzo krótki film z nowej wersji moda. Ostatni Stalker Premiera moda wyglądała na całkiem bliską ale wszystko się opóźni bo w modzie jest jakiś niezidentyfikowany bug, którego na razie twórcy nie mogli zlikwidować. Projekt Odstępca Filmik pokazujący, że każdy mutant ma swój szkielet, który pozostaje po wpadnięciu mutanta w anomalię. taki smaczek. Shadow of Chernobyl Remake Shadow of Chernobyl REDUX Tu też kilka obrazków. Камень Преткновения. Пролог Powstaje nowy mini mod z fabułą na 2-4 godzinki. Premiera moda jest planowana na wiosnę tego roku. Na razie kilka obrazków. Ps. Do końca lutego może nastąpić premiera nowego krótkiego moda od teamu robiącego Kontrakt na dobre życie. Nie będzie to jednak Sector 11, a jakiś inny mini modzik. Źródło:AP PRO
  50. 8 points
    Coś minimalistycznego, wersja druga. Reakcja mojego syna (amatora pewnych klocków) - bezcenna
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.