Skocz do zawartości

brix32

Stalker
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana brix32 w dniu 21 Września 2023

Użytkownicy przyznają brix32 punkty reputacji!

1 obserwujący

O brix32

Informacje o profilu

  • Ruble
    936

Ostatnie wizyty

852 wyświetleń profilu

Osiągnięcia brix32

Nowicjusz

Nowicjusz (3/21)

9

Reputacja

  1. Witam i mam pytania odnośnie tej modyfikacji. Pierwsze - schowki, często przy wypełnianiu zadań pobocznych dostaję namiary na schowki i nijak na mapie nie widzę ich oznaczeń ? W modzie podoba mi się cała warstwa zadań pobocznych, jest ich znacznie więcej niż w oryginalnym Cieniu Czarnobyla i są powtarzalne np. dostarcz dziesięć naszywek bandytów, ale wykonuje się je fajnie i nie nudzi się przy tym człowiek i jeszcze to jest fajne, że możesz otrzymać je od przechodzącego stalkera. Drugie fanty przy pokonanych przeciwnikach są mocno zniszczone - na razie wybrałem średni kombinezon najemników, ale rozglądam się za jakimś fajnym na początek egzoszkieletem - czy mogę go gdzieś znaleźć, czy tyko kupić u handlarzy? Zakończyłem zadanie z tym laboratorium na Jantarze i teraz zamierzam wyłączyć mózgozwęglacz i tu chciałbym się trochę lepiej wyposażyć. Ze splówek to mam sajgę zdobyta na jakimś najemniku z amunicją kulową i strtzałkową oraz możliwość dołączenia optyki to jest moja podstawowa broń no i jeszcze pm bizon imp5 no i jeszcze jakiś ak 74n (alternatywny) z rozpoczętymi modyfikacjami. I tutaj dochodzę do następnego pytania - czy można jakoś wyłączyć to koło zmiany rodzaju amunicji, jest to irytujące ze względu na to, że zasłania cały widok i utrudnia walkę. Chciałbym, aby było jak normalnie klawiszem y zmieniasz rodzaj amunicji naciskając dotąd aż z boku pojawi się ikona odpowiedniego jej rodzaju?
  2. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. W takim razie to wygląda na kiepski koniec - Szrama nie wychodzi ze snu i ginie. Na filmie o przechodzeniu moda Szrama ze snu wychodzi gra toczy się dalej. Wróciłem do starych save i próbuję zagrać od momentu gdy zadanie na barierze działało, ale tu po wybiciu atakujących barierę gospodarzy dowódca Czechow nie odzywa się i też nie mogę rozliczyć zadania.
  3. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Gry nie ukończyłem - po wrzuceniu 20 złotych monet w monolit dostałem komunikat, że chciwego i złego Szramę zabiła zona. Zastanawiam się gdzie popełniłem błąd? Wtedy gdy przy zadaniu z doprowadzeniem niwy Sidorowiczowi, zabiłem pilnujących auta bandytów( chociaż Sidorowicz zasugerował aby ich oszczędzić). W Martwym Mieście - gdy odbijałem siostrę Lery i zabiłem pilnujących ją żołnierzy (Babula również zasugerowała ich oszczędzenie)? Skopanie zadania obrony Bariery? Czy zmiana kolejności wykonywania zadań miała wpływ na taki wynik? Chodzi o to, że wykonałem zadanie na Generatorach jako pierwsze przed dostarczenie niwy Sidorowiczowi i przed spotkaniem z Wiedźmami w Martwym Mieście - doszło do tego, że Lera zginęła wcześniej na Generatorach, a później pojawiła się w Martwym Mieście ? Co o tym sądzicie? Mimo to jestem mocno zdeterminowany aby grę ukończyć i w związku z tym poszukam w starych save miejsce w którym zadanie z Barierą jeszcze działało i chyba zmienię od razu poziom trudności na normalny. Na ustawieniu weteran nie jestem wstanie przejść konkursu strzeleckiego w Martwym Mieście.
  4. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Nie oferował napraw ekwipunku - jak żaden handlarz w tej grze. Wygląda na to, że naprawy tylko w odp. miejscach przy pomocy zestawu naprawczego. Już zaliczyłem zadanie z odnalezieniem stalkera Młota, no i nie mając nic lepszego do roboty posłałem Szramę do Martwego Miasta na poszukiwanie wiedźm. Po odbiciu i rozmowie ze Żwawym, dwoma najemnikami i zabiciu trzech białych burerów Szrama odnalazł wiedźmy, no i biedzi się z konkursem strzeleckim (niestety Szrama jest już z lekka ślepy i chyba nie widzi wszystkich butelek po wódce) - mowa jest coś o piątym oknie do którego Szrama ma się przemieścić ?Gość na filmiku miał szczęście - butelki pojawiły się w czterech oknach w różnej kolejności i zadanie zaliczył. Macie może jakiś pomysł jak to rozegrać i co z tym piątym oknem? Gram na poziomie weteran i nie chcę zmieniać poziomu na nowicjusz.
  5. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Snajperzy znalezieni, schowek Siemieckiego również znaleziony - był na swoim miejscu i tu zaliczyłem zadanie tajemnica monolitu, Ze schowka nie można wziąć tylko pda Siemieckiego (jak weźmiesz, to po kilku krokach Szrama ginie). Zaliczyłem nawet zamach w Martwym Mieście. Co do problemu na barierze, wróciłem tam i przyjrzałem się sprawie - nie ma dowódcy bariery, musiał zginąć, więc pewnie dlatego nie zalicza zadania - nie ma u kogo zadania rozliczyć, więc barierę zostawię z niewykonanym zadaniem. Zginął również handlarz w tej fabryce na Wysypisku - tej którą atakują bandyci i to na oczach Szramy , ten u którego można było wymieniać pm i chyba jakieś części mutantów, więc śmierć postaci zlecającej zadanie jest w grze możliwa. Mam pytanie - przy schowku Siemieckiego wybrałem zalecaną opcję modyfikowanego lr300, saigi20, amunicji i egzoszkieletu skat15m - który jest strasznie ciężki ok.25kg, używaliście tego egzoszkieletu fajny jest, warto? Ja ze względu na wagę odłożyłem go.
  6. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam i dziękuję za podpowiedzi. Ze schowkami z filmu dziś będę miał trochę zabawy w zimny i deszczowy wieczór - pooglądam sobie krajobrazy Zony. Mam jeszcze do odstrzelenia dwóch snajperów - przeszedłem Szramą po Prypeci i w samym mieście nikt już do Szramy nie strzela więc przy użyciu swd tygrys prawdopodobnie wybiłem ich wszystkich, przypuszczam, że dwóch może być na stadionie w części która prowadzi do reaktora. Więc pewnie wybiorę się też na stadion. Naprawdę spodobała mi się ta modyfikacja. I jeszcze jedno - mianowicie na Magazynach Wojskowych gdy Szrama podchodzi do bariery, dostaje komunikat pomóc stalkerom przy barierze i za chwilę następny komunikat o niewykonanym zadaniu, no i w pda pojawia się to zadanie jako niewykonane. Co za diabeł, czy da się to jakoś odkręcić? Ze względu na to nie podchodzę do bariery. Czy mam odpuścić i pozostawić to jako niewykonane zadanie obok tego dla Kostii?
  7. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Łom sobie odpuściłem, przypuszczam, że zgubiłem go gdzieś na Zakordoniu - myślę, że był potrzebny tylko przy zadaniu w bazie bandytów w Dolinie Mroku, zresztą grę popchnąłem spory kawał naprzód, jestem już w Prypeci przy zadaniu - porozmawiać z Iskrą i tutaj mam pytania: 1) zadanie znaleźć stalkera Młota i dwóch chłopaków z grupy - tutaj znalazłem w tym sklepie (w środkowej części zawalonym, po prawej stronie jak się idzie od przejścia na Radar) zwłoki stalkera, po przeszukaniu których na pda pojawia się informacja o Młocie i śmigłowcu, który spadł w okolicy stadionu i szczerze mówią nie wiem co dalej? 2) schowek ducha - robiąc zadanie z Lebiediewiem na bagnach szukałem też schowka na który namiar dał Szramie - Bagienny Doktor i po jego znalezieniu, pojawiła się informacja w pda, że następny będzie w Prypeci. Jakoś nic nie przychodzi mi do głowy - gdzie mogę go znaleźć? 3)zadanie schowka Siemieckiego - które zgodnie z filmikiem kończy scenariusz pierwszej części moda, otrzymuje się od jakiejś postaci z gry? Jeżeli tak to od której i gdzie? Mam już do tego schowka w pda wszystkie części kodu - 2571. Czy po prostu iść na Radar i poszukać za siatką na Radarze i schowek tam będzie pod jakimś drzewem? Proszę o radę w tych kwestiach - oczywiście jeżeli jeszcze to z gry pamiętacie. Jak rozumiem Powrót Szramy 2 zawiera również pierwszą część - Powrót Szramy i oprócz tego twórcy modyfikacji pociągnęli losy Szramy dalej, dodając całkiem nową kontynuację przygód Szramy w Zonie?
  8. brix32

    Powrót Szramy 2

    Dziękuję za filmik. Tak to chodzi o grób Kła. Problem właśnie rozwiązałem - pomogła cierpliwość i strzelba gładkolufowa. Ze skały na której posadziłem Szramę, utukłem jeszcze ze trzy pijawki i podszedłem do grobu - po filmiku zaatakowały mnie jeszcze ze trzy pijawki, na nie dobrym lekarstwem okazała się również strzelba gładkolufowa. Po tym wysłałem Szramę na poszukiwanie miejsca z którego strzelano - już bez problemów. Gdzieś zgubiłem łom (nie wiem gdzie) i mam pytanie czy dalej w grze łom będzie potrzebny? W polecaną modyfikację nie omieszkam zagrać.
  9. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam i mam pytanie. Odnalazłem już ciało Ducha i pozostaje kwestia grobu w wiosce pijawek na Magazynach Wojskowych. Możecie udzielić rady jak to zrobić.? Grób odnalazłem, Na razie usadziłem Szramę w okolicy grobu na tym wysokim kamieniu i próbuję, wyeliminować pijawki, sporo ich wybiłem, ale zostało dosyć dużo - aby Szramę załatwić. Pamiętacie jak to przeszliście i możecie wspomóc radą, jak to zrobić ?
  10. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Niwa dostarczona Sidorowiczowi, Przepust w końcu przejechałem, jakoś bez większego bólu. Nie wiem dlaczego tak się stało, że za pierwszym razem gra zupełnie nie szla, może dlatego, że rozpocząłem ją w nocy i akurat chyba trafiłem na te godziny grozy, Szrama obrywał mocno od uderzeń pól psi, oprócz zasadzek jeszcze na dodatek ataki hord mutantów. Wtedy podjąłem decyzję rozpoczęciu wątku generatorów w nadziei uzyskania artefaktów które pomogą to przejść - znalazłem symbiont i samodzielnie stworzyłem łzy chimery. A tu się okazuje, że przed Generatorami kawał gry i to trzeba będzie najpierw nadrobić. Muszę przyznać, że jest to zacna modyfikacja - kawał dobrej roboty i chyba awansuje na pierwsze miejsce na liście modyfikacji które ukończyłem (lista ta jest raczej krótka w moim przypadku). Chwilami gra się bardzo ciężko, jak na przykład przy zamachu na Woronina - dopiero przy dziesiątej próbie w końcu dostałem zamachowce, ale trzeba zacisnąć zęby i grać, a gra zacznie dawać dużo satysfakcji. Polecam modyfikację każdemu, kto jeszcze w nią nie grał. Jeżeli gra nie idzie to zacisnąć zęby i próbować. Jest to dosyć trudna modyfikacja, mimo to myślę, że warto ją ukończyć - co zamierzam zrobić. Zagrajcie w nią, a będzie się podobać. Jak chwilowo coś nie idzie to próbować. Jeszcze raz grę polecam.
  11. brix32

    Powrót Szramy 2

    Dziękuję i zaraz to sprawdzę. Wiecie - odnalazłem zaginiony płaszcz Szramy, który zaginął Szramie gdy przechodził przez przejście między lokacjami Bar i Wysypisko ( jak mi się wydawało w wyniku jakiegoś błędu gry - Szrama stracił swój płaszcz przechodząc przez to przejście). I co się okazało - Szramie zdmuchnęły płaszcz anomalie za przejściem. Z tych anomalii płaszcz Szramy wyciągnąłem z jakąś zgubioną grozą. Przeszedłem w płaszczu Szramy całą lokację Przepust, którą mam teraz przejechać niwą. Oczywiście wybiłem tam wszystko co się rusza. Zastosowałem podobną taktykę jaką stosowały wobec Szramy wrogo nastawione npc - najpierw wyszukiwałem cele przy pomocy lornetki (fajnie je wykrywa, nakładając na nie czerwone obramowanie), później wchodziłem na tyły i załatwiałem po kolei, gdy się tego nie spodziewali- strzelając ze wszystkiego co miałem w ekwipunku i co znalazłem po drodze.
  12. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Przypomniałem sobie filmik i teraz wiem, że najpierw muszę wyciągnąć bagiennego doktora z pudla, a więc w końcu dostarczyć niwę Sidorowiczowi. Wątek który rozpocząłem na Generatorach na razie porzucić. Co do tej niwy to przeszedłem lokację zabijając wszystkich i teraz niwę spróbuję przeprowadzić. Możecie przypomnieć jak się niwę odpala i prowadzi?
  13. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam. Teraz wczytałem save sprzed rozmowy z Kostią i przeszukałem wioskę kotów. Bagiennego Doktora w wiosce nie znalazłem. tylko jest ten biały znacznik z podpisem bagienny doktor w miejscu w którym wspominałem wcześniej - gdzieś w okolicy tunelu na końcu drogi za ATP na Kordonie, ale i tam doktora tam nie ma. Mam jeszcze niewykonane zadanie niwa dl a Sidorowicza. Próbowałem je zrobić, ale nastręczyło mi ono dużo trudności więc na razie dałem sobie z nim spokój (wczytałem swe sprzed jego wykonania) i na razie wybrałem wątek na Generatorach. Może spróbuję wrócić na Generatory - wczyta save po rozmowie z Kłem i spróbować jeszcze raz ?
  14. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam i mam następny problem - po rozmowie z Klonowem na Kordonie oraz bójce z Kostią - który okazał się hologramem, mam porozmawiać z bagiennym doktorem który z godnie z tym filmem - bagienny doktor powinien być w budynku naprzeciw miejsca gdzie doszło do bójki z Kostią, niestety doktora tam nie ma. Na mapie znalazłem biały znacznik - miejsca gdzie powinien być doktor (gdzieś w okolicy tunelu na końcu drogi za ATP na Kordonie), ale niestety doktora tam nie ma. Macie jakiś pomysł o co co chodzi i gdzie w końcu jest doktor?
  15. brix32

    Powrót Szramy 2

    Witam, problem rozwiązany. Poczekałem aż reszta drużyny dobiegła do nowego ogniska, a agenta próbowałem przeprowadzić dłuższą drogą i po drodze agent zginął - nie było to na widoku reszty drużyny Kła i gra ruszyła. Podszedłem do ogniska i rozpaliłem je, a później już spokojnie mogłem rozmawiać z Kłem. Co się okazało agent taszczył co co eksplodowało i zabiło go. Dalej w rozmowie Kieł nakazał dostać się do Kordonu i otworzył przejcie do Leśnego Pasa , a dalej przez Magazyny Wojskowe. To tak gdyby komuś gra się zacięła w tym momencie, to trzeba próbować powtórnie. Mnie po czwarte próbie się udało, gdy agent zginął w miejscu niewidocznym dla reszta drużyny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.