Skocz do zawartości

Sierioża

Zasłużony
  • Zawartość

    1 544
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    44

Ostatnia wygrana Sierioża w dniu 8 Wrzesień

Użytkownicy przyznają Sierioża punkty reputacji!

Reputacja

1 404 Przyjacielski

3 obserwujących

O Sierioża

  • Tytuł
    Znawca Zony
  • Urodziny 23 Styczeń

Informacje

  • Ruble
    6768
  • Frakcja
    Monolit
  • Płeć
    Kobieta

Ostatnie wizyty

2 434 wyświetleń profilu
  1. Sierioża

    В Аду... "ПСЫ"

    Przejdź na oświetlenie statyczne.
  2. @kondotier To ten sam gość, czy już inny? Bo pamiętam, że kiedyś też taka pomyłka już była Ja bym się na Twoim miejscu cieszył - to awans z dowódcy na króla.
  3. Sierioża

    Przeniesienie NPC

    Dziękuję panowie @Ranger801 i @OldMan. Rozumiem co trzeba zrobić, ale przy mojej prędkości musiałbym spędzić kilka tygodni na nauczeniu się tego, a chyba aż tak nie zależy mi na poprawianiu cudzej pracy Łudziłem się, że będzie prościej. Wrócę do tematu innym razem - na przyszłość jak znalazł.
  4. Sierioża

    STRACENIEC - SGM 2.2 Lost Soul Final

    Na razie nie jest źle. Co prawda wygląda o wiele biedniej, ale nie o wygląd mi chodziło. Jeśli nie chwyci mnie zniechęcenie przed dotarciem do Zatonu to dam znać jak będzie działać ta wersja.
  5. Sierioża

    STRACENIEC - SGM 2.2 Lost Soul Final

    Ściągnę i spróbuję. Rozumiem, że początek z tymi nudami na Kordonie itd. jest dokładnie taki sam? Jak przebrnę przez to drugi raz i okaże się, że będzie powtórka z rozrywki, to wyślę chłopaków do tej Waszej śmiesznej bandyckiej bazy
  6. Sierioża

    Przeniesienie NPC

    Kolejne pytanie od kompletnego idioty w sprawach technicznych. Załóżmy, że jest sobie postać przypisana do jakiegoś miejsca w Zewie Prypeci. Dla przykładu niech będzie to stalker, który stoi cały czas przy stoliku na Skadowsku. Co i gdzie zmienić, żeby przenieść delikwenta na przykład PRZED Skadowsk? Bez zmiany zachowania, tylko tyle żeby robił to samo, ale kawałek dalej?
  7. Sierioża

    STRACENIEC - SGM 2.2 Lost Soul Final

    @MaklerR Czekaj, czekaj - ale na Zatonie w 2.2 LL, czy na Zatonie w "zwykłym" 2.2? Mam teorię, że to ten pieprzony AtmosFear tak "wysysa" zasoby. Z drugiej strony jak uruchomiłem pierwszy raz VV 1.3, który ma i AtmoSFear i Absolute Nature, to grało się zadziwiająco bezproblemowo i to na "średnich".
  8. Sierioża

    Dialogi i ich znaczenie w grze

    No właśnie - dobrze zrobionego. Na tym polega największa bolączka nie tylko modów, ale większości gier. Ciężko wymagać, by modderzy robiący coś za darmo i dla przyjemności wykazywali się większą inwencją niż potrzeba, ale są mody pokazujące, że nawet w ramach prostych sztuczek (Złota Kula) się da.
  9. Sierioża

    STRACENIEC - SGM 2.2 Lost Soul Final

    @kondotier Wiesz, to jest kwestia ciągle jeszcze za słabej maszyny. Myślałem, że wystarczy do uciągnięcia tej wersji w niskich ustawieniach, najwyraźniej się myliłem. Na lokacjach z poprzednich gier stanowiących preludium do fabuły Zewu spokojnie, stabilnie i bez ścinek. Od czasu przejścia na Zaton równia pochyła. Zauważyłem, że im dalej od Skadowska, tym generalnie lepiej, ale Jupiter to już tragedia uniemożliwiająca grę. Noprefetch próbowałem, niemalże bez zmian. Chyba jednak SGM wróci na półkę do czasu ustabilizowania sytuacji sprzętowej, bo nie wiem czy starczy mi nerwów na mocowanie z tym.
  10. Sierioża

    Dialogi i ich znaczenie w grze

    @tom3kb Większość modów musi mieć w ten sposób napisane dialogi, bo inaczej nie miałbyś żadnych zadań I akurat na to tłumacze już nie mają żadnego wpływu, prócz autorskich prób "ubogacenia" przekładu, co i tak jest tylko drobną iluzją, bo czytając można pominąć 3/4 dialogu i skoncentrować się na ostatnim zdaniu, gdzie zwykle dowiesz się czego ktoś chce i co za to dostaniesz. Tylko pozostaje kwestia, czy takie zabiegi wzbogacające bardziej denerwują (bo jednak Wania z "przynieś mi złotą rybkę" robi historię swojego życia i tego, jak od 10 lat pragnie artefaktu, bo przypomina mu pluszaka swojej zmarłej córki), czy bawią. Lub inaczej - czy frajdą jest granie w coś takiego.
  11. Sierioża

    STRACENIEC - SGM 2.2 Lost Soul Final

    Czy SGM do CoP w jakiejkolwiek innej niż ta wersji jest mniej zasobożerny? Zainstalowałem ponownie, próbowałem pograć, ale po przejściu na Jupiter wszystko zwaaaalniaaaa i ścina tak, że nie da się normalnie grać. Zabawa ustawieniami niewiele daje - chociażby suwak odległości rysowania terenu wydaje się nic nie zmieniać. Grałem na dynamicznym oświetleniu obiektów i presecie "minimalnym", bo na statykę schodzić nie chcę. Szukam podobnie "bogatej" w treści wersji ale takiej z niezmienioną przesadnie stroną wizualną do odmóżdżającego pobiegania po Zonie.
  12. Sierioża

    Призраки Прошлого \ Zjawy Przeszłości

    @OldMan Bateryjka spawnuje się sporadycznie bodajże w centrum serwisowym.
  13. Sierioża

    Dialogi i ich znaczenie w grze

    To jest oczywiste, bo wygodniej jest nie wnikać w treść, tylko iść przed siebie. Takim powinno się mówić prawdę - że sami sobie są winni. Jest wiele innych pozycji, które można przechodzić, kładąc pokotem wszystko co się pod lufę nawinie. A co z rzeczami nieważnymi z punktu widzenia fabuły czy zadań pobocznych? W niektórych modach są poboczne historyjki; opowiastki, które nie wnoszą absolutnie niczego do rozgrywki, tylko pozwalają "osiąść" w świecie, poukładać sobie jakieś wydarzenia lub poznać lokalne legendy.
  14. Dzisiaj porozmawiamy sobie o dialogach. Ograłem większość spolszczonych modów dostępnych na forum - z tych, które mnie interesowały. W jednych dialogi były lepsze, w innych gorsze; z tego co zauważyłem w dużej mierze wynika to z jakości materiału źródłowego. W końcu trudno oczekiwać, że tłumacze będą godzinami łamać sobie głowy nad idiomami i stawać na rzęsach, by swoim przekładem ubogacić moda. Nie traktuję Stalkera jako gry RPG. Nigdy nią nie był i nie będzie. Mimo tego gra posiada całkiem rozbudowany system dialogów, będący jednocześnie podstawowym systemem poznawania świata, fabuły, napotkanych postaci etc. Ja się strasznie "wkręcam" w słowo pisane - może dlatego, że kiedyś sporo czytałem i miałem z tego ogromną frajdę. A może to kwestia nadziei na poznanie, jak to się teraz określa, "lore" świata przedstawionego? Wyłuskania wskazówek? Nie wiem. Pytanie brzmi: na ile zależy Wam na dialogach? Czytacie, czy lecicie od znacznika do znacznika? Jeśli czytacie, to z uwagą, czy byle jako jako poznać ich treść?
  15. Sierioża

    Призраки Прошлого \ Zjawy Przeszłości

    @OldMan Fix na minimapę jest już w pierwszym poście. Polecam grać na repacku seregi, to nie będzie problemów z nocą w dzień i cenami z kosmosu
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord