Skocz do zawartości

Gothic: Modyfikacje


Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne nowości: 

Najnowsza część przeglądu modów od Simon Said:

Spoiler

 

  • Omówił Ciernistą Północ (demo), Na tropie bestii, Król na zamku, Wojna żywiołów, Wyspę wygnania i Mod Świąteczny. 


Zapowiedziano modyfikację do Gothica 1 pt. Nek

Spoiler

Nek to modyfikacja przenosząca gracza nieco w przeszłość kolonii karnej. Władzę wciąż sprawuje tu Gomez-przywódca Starego Obozu, zaś bohaterowi przyjdzie związać z nim swój los. W służbie największego i najbogatszego ze wszystkich obozów przyjdzie mu uczestniczyć, na przestrzeni lat, w rozmaitych zadaniach, które pozwolą awansować w hierarchii, używać (bądź nadużywać) nadanych przywilejów, czy być świadkiem wydarzeń wspomnianych w pierwszej części gry, a czasem po prostu walczyć o swój byt i... Za Gomeza!                                                                                                                                                                                                                                             
Główne cechy moda:

  • Nowa fabuła
  • Lekko zmieniony krajobraz, jeszcze sprzed trzęsienia ziemi, które zniszczyło wieżę nekromanty
  • Bohater z imieniem i historią
  • Akcja dziejąca się na znacznej przestrzeni czasu, między głównymi zadaniami mijają tygodnie i miesiące, jeśli nie wykonasz pobocznych zadań teraz to konsekwencje możesz odnaleźć w przyszłości i... nie muszą być negatywne

11nowszystaryoboz.1.jpg

33nekrotower.1.jpg  22wedrowycze.1.jpg

  • NPC będą wędrować po Kolonii. Kopacze i strażnicy z i do kopalni. Handlarze Sekty będą kursować ze swoimi dostawami ziela. Myśliwi poszukiwać zwierzyny w lasach.


Kilka słów od autora: 

Do połowy roku chcę mieć grywalną wersję modyfikacji. Do tego czasu będę przygotowywać comiesięczne raporty. 
Zdjęcia powstały z użyciem modyfikacji Directx11 i ulepszonych bazowych modeli, tekstur i animacji zebranych do jednej kupy pod postacią Medarion Textures Pack.

Źródła: logo.jpg  ejFj9IA.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chciałem przygotować scenariusz pod modyfikację rozszerzającą fabułę Gothic 2 Noc Kruka.

Przede wszystkim w planach było dodania zadań dla czeladników np. Bosper potrzebowałby trzech tuzinów wilczych futer na ubranie lub jako dywan dla paru obywateli.

Constantino prosiłby o uwarzenie kilku mikstur i zaniesienie ich na farmy.

Harad wiadomo; kuć, kuć i jeszcze raz kuć, ale powiedzmy, że 30 rubinowych ostrzy. 😛

Gildię też miałyby rozszerzenia; głównie straż, gdzie byłoby kilka kryminalnych spraw do rozwikłania, trochę patroli i może nawet wyprawy poza miasto.

Magowie za to potrzebują kilku dodatkowych zadań dla nowicjuszy i przede wszystkim napisanie misji dla magów ognia, bo ci to może mają raptem dwie? Tj. Salandril i opętani mieszkańcy...

Najemnikowi dać możliwość uzyskania dodatkowych robót od Onara lub zdobycia zleceń w porcie, od kradzieży po pobicia czy zabójstwa.

Ogólnie tego typu rozszerzenie miałoby właśnie pogłębić wrażenia gry daną frakcją, a przede wszystkim dałoby dodatkowe kilka godzin gry.

Ale pomysł porzuciłem. Być może kiedyś wrócę do tego, przy tworzeniu serwera w Minecraftcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomimo problemów z utratą danych na dysku udało się dokończyć prace nad Edycja Rozszerzona +

Nowe przedmioty, zadania, dialogi, postacie, potwory. Do tego kowalstwo i masa małych zmian czy mechanik.

Trwają prace nad ER 2, ale nie ma co nastawiać się na premierę jeszcze przez długi czas...

Link do tematu

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garść nowych screenów z Insygni: 

ZwhBAla.jpg

QgegMlC.jpg  bAsbs1f.jpg  7qgp00i.jpg

3vDt6Nz.jpg  8MSKNDY.jpg  80zkIzm.jpg

Ciekawe jest to, że Insygnia powstaje na platformie G2NK, ale będzie w stylu pierwszej części Gothica oraz rozgrywka ma oscylować w granicach 100 godzin. Co do fabuły: 

Nasza przygoda zaczyna się od tajemniczej wizyty dwóch obcych mężczyzn na gospodarstwie ojca. Kiedy wracamy z wodopoju, zastajemy naszego biednego ojczulka martwego. Jedyną wskazówką w poszukiwaniu zabójcy okazuje się pewne logo oraz runa teleportacyjna.
Po jej użyciu lądujemy nagle przy kamiennym kręgu w jakimś nieznanym miejscu. Aby dowiedzieć się, gdzie jesteśmy i kto stoi za zabójstwem naszego ojca, musimy udać się do miasta o nazwie Utschar. Tutaj dowiadujemy się ważnych rzeczy na tle historii. Król nieznanego dla nas królestwa postanawia zaostrzyć środki bezpieczeństwa, aby zapobiec pojawiającemu się zagrożeniu ze strony wojowniczego lorda Yaldina. Do stolicy Triony udaje nam się więc dotrzeć tylko, jeśli dołączymy do królewskiego oddziału bądź magów królestwa.
Zaczyna się dla nas wyścig z czasem. Musimy zdobyć informacje na temat mordercy, a jednocześnie uporać się z narzuconymi przez innych zadaniami. Król tymczasem szykuje się do wojny z Najemnikami oraz Łowcami Smoków lorda Yaldina i rozkazuje wszystkim żołnierzom królestwa zebrać się w stolicy.
Czy bohater da radę odnaleźć zabójcę swojego ojca i sprosta zadaniom, które na niego czekają?

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Nowy mod z polskim dubbingiem dla G2NK, zapewnia około 20 godzin gry.

image.png

image.png

Cytat

Za poleceniem obecnego Króla, Rezenharta, Proxemo rozkazał swoim ludziom napaść na pobliskie osady i pojmać ludzi, którzy potem będą zabijani przez tutejszych gladiatorów na arenie. Jednym z nich jest Romulus, jedyny ocalały z wyrżniętej w pień wioski Maranda, którego głównym celem stała się zemsta na królu. Szczęśliwie trafia u początku swej drogi na sojusznika...

Modyfikacja total-conversion autorstwa OrtegaX & Damianut & Gladiator Team luźno nawiązująca do gry Sword&Sandals, której osią są turnieje odbywające się na kolejnych arenach królestwa Panamatu. 

image.png

Cytat

-do 20 godzin rozgrywki
-fabuła wraz z zadaniami pobocznymi
-kilkadziesiąt walk na śmierć i życie na arenach
-autorski soundtrack, skomponowany wyłącznie na potrzeby moda
-pełny polski dubbing
-oryginalne rozwiązania skryptowe
-nowe modele, tekstury i dźwięki
-wiele nowych przedmiotów
-nowe światy
-osiągnięcia, Easter Eggi
-i wiele więcej

image.png

Mod do pobrania na Bractwo Spolszczenia i theModders.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kojarzycie modyfikację o nazwie Juran? Jest dosyć znana i zadebiutowała w 2009 roku. Jej autor o nicku ThomasBausB pracuje od dawna nad innym projektem - „Bastelwelt”.

Praktycznie nic nie wiemy o fabule, ale prace trwają od 2014 roku. Po tylu latach zaangażowania wyobrażam sobie, jak ogromny świat udało się stworzyć temu modderowi. Ciekawe, czy jest większy od tego z Odysei. 

Trochę fotek. 

  • 2014 r.: 
    Spoiler

    KI0NYXj.jpg  08GdaeX.jpg

  • 2016 r.: 
    Spoiler

    jhUSv0H.jpg  nNLzxkE.jpg

  • 2017 r. 
    Spoiler

    a6jdLHA.jpg  c8ih3nd.jpg

  • 2022 r.
    Spoiler

    9BguA8g.jpg  8BFBVVI.jpg

     

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi wrażenie. Jak da się zauważyć po screenach, dopieszczone widoki i coś nowego. Super wstawka.

Może tu nie będzie się błądzić, jak np. po Varancie lub Nordmarze w Odysei. Nie jest to zarzut, tylko na początku tereny wprowadzały dezorientację gdzie się poruszamy, ale po pierdylionie razy latania tam i z powrotem, człowiek czuł się jak u siebie. :) Jednak ile nerwicy stracone, tylko klawiatura i ekran wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@AgraelW sumie do pierwszej części lubię takie niezbyt inwazyjne mody w rodzaju Edycji Rozszerzonej. Uważam, że potrzebne są produkcje, które rozszerzają podstawki o dodatkową zawartość, byleby była ona przemyślana. Zresztą o tym kiedyś coś mimochodem wspominałem. Wiem, że łatwiej jest stworzyć własną pełnoprawną opowieść i dać ją od razu fanom do spożytkowania niż dotykać tego co "święte i nieskalane", ale kto wie, może "rimejk" przyniesie możliwość tworzenia modów i taka ER dostanie solidną rozbudowę. Mrocznych Tajemnic nie trawię, nigdy ich nie skończyłem. Nie lubię. To mod wymagający przebudowania pod kątem fabuły, dialogów i mechanik....

 

A co do drugiej, bo to o niej mowa w filmie mam więcej ulubionych typów:

a) Velaya - mimo nieukończenia to modzik warty uwagi, w końcu jeden z pierwszych, gdzie kobieta jest protagonistką. ;)

b) Returning - gigantyczny mod, którego się kocha lub nienawidzi. Ja w sumie jestem pośrodku ma swoje plusy w  rodzaju dodatkowych gildii np. nowe Bractwo Śniącego. Przede wszystkim uzupełnia częściowo podstawkę i nie mam tu na myśli tych wątków "niezgodnych" z lore, ale o takie drobnostki jak bonusy po zostaniu czeladnikiem np. Bosper daje +2 do zręczności, wręcza łuk i skórzany pancerz, a także skupuje wszystkie skóry. Ba, mod wydłuża mapy (przypuszczam, że pustynia, którą widać z jednego z brzegów Khorinis to Varannt. Ogólnie polecam przejrzeć moda. ;) Daje od diabła nowości.

c) Podróżnik - kolejny ruski mod, inny świat, ale sporo beki. 😜 Yoda, Stalker i te inne sprawy, a przede wszystkim zwariowany humor. ;)

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Akurat coś na długi weekend 😉

Wyszło spolszczenie do...

image.png

Mod z niemieckim dubbingiem, rozgrywka na 30-100 godzin, nowy świat, nowe tekstury, nowe potwory, zmiany gameplayowe, nowe skrypty i mechaniki.

Więcej informacji w temacie moda na Bractwo Spolszczenia

Ja tu tylko wrzucę jeszcze parę screenów.

image.png

image.png

image.png

image.png

Także @Agrael @smox i @metek58 w przerwach między kiełbasą, kaszanką i piwem macie coś nowego do ogrania.

  • Super 1
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

https://www.youtube.com/watch?v=FFe6yfZxs0U

A w linku powyżej opinia w wiadomej sprawie Arkadikussa.

Moje zdanie jest takie, że pies pogrzebany. Róbmy swoje. A społeczność Gothica dalej jest toksyczna. 😉 Ogólnie DK oczywiście nie pozostaje w moich oczach kryształowe, mają ogrom za uszami, ale po prostu już ich wyrzucam z pamięci i nie zwracam uwagi. :D

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po długiej przerwie pojawił się nowy post od Gothic Sequel Entertainment dotyczący projektu. Nie poraża długością ani szczegółami, ale ważne, że nadal coś się tworzy.

Przede wszystkim ich zespół się powiększył i powstaje nowy, dedykowany soundtrack. Poza tym szykują coś na swój kanał YT.


gothicsequel_31.05.23_1.pnggothicsequel_31.05.23_2.png

Źródło - [FB]
 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowości :) 

  • Pierwszą niestety przegapiłem, bo pojawiła się 30 kwietnia a dot. próbki dubbingu z New Balance. Polecam sprawdzić część obsady: 
Spoiler

 

 

  • Druga zapewne ucieszy miłośników przeróżnych pluginów, bowiem na stronie Sefafis ukazał się ich zbiór - KLIK
  • Ostatnia to najnowszy przegląd modów od Simon Said. Omówionych modyfikacji jest 5 i wszystkie do G2NK:
    Spoiler

     

 

Od siebie dodam, że grałem tylko w The Vulcano Quest, ale było to.. Oj, chyba z 8 lat temu. W każdym razie miło go wspominam. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

@Agrael No i Returning znowu mnie pokonał swoimi rozmiarami. Mimo, że grałem przez kilka miesięcy czystym magiem ognia, raz przywołałem z kodów dwa podstawowe zaklęcia z kręgu wody, ale nie przeżyłem tej mordęgi w drugim rozdziale z orkami. Nie mniej nadal uważam, iż tego moda warto przetestować, bo pomimo głupot jakie oferuje, w fajny sposób rozszerza mechaniki z gry + uzupełnia niektóre gildię o nowe zadania np. Wodny Krąg ma cieniostwora do wytropienia, Lothar ma zadania dla gracza, ogólnie początek jest trudny, ale daje frajdę z rozwijania postaci. Najgorzej gra się pod samą manę, żałowałem nieraz, że chciałem iść pod czystego maga. 🙂

Póki co od Gothica się znowu odcinam, jak raz wejdę w niego, to się zatracam, chociaż zastanawiam się nad zainstalowaniem tej paczki modów do trójki wychwalanej przez dziennikarza z GOL-a,. Czekam też na konkrety odnośnie rimejka i odpuściłem czekanie na Dzieje Khorinis - ten mod nigdy nie wyjdzie i hańba pomysłodawcy na wieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kbA widzisz ja cRPG zwłaszcza w Gothicu i jego serwerach Role Play zawsze grałem magiem. 🙂 W Skryimie za to lubiłem grać leśną elfką łuczniczką ze złodziejskimi umiejętnościami... Co może raczej powinno się określać mianem zwiadowcy? 😄

Ogólnie zastanawiam się nad powrotem do Odysei, ewentualnie do tego ostatniego moda przetłumaczonego przez Bractwo Spolszczenia. A póki co pogrywam w Lost Alphę.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2023 o 21:33, Darrien napisał(a):

chociaż zastanawiam się nad zainstalowaniem tej paczki modów do trójki wychwalanej przez dziennikarza z GOL-a

Jeżeli mowa tu o Mod Packu do Gothica 3 od Team Sefaris - https://www.sefaris.eu/g3-mod-pack to gorąco polecam. Trzeba tylko poczytać i wskazać do zainstalowania interesujące nas mody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.