Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli zbliżam się do końca rozgrywki. Jestem teraz w Prypeci. Chcę podzielić się moimi spostrzeżeniami odnośnie poradników na Youtube, bo nie ukrywam, że w tym modzie częściej do nich zaglądam niż w innych modach. 
Zazwyczaj szukam filmików Syrriusa lub Cinemana. Ich poradniki są najlepsze, jeżeli chodzi o rosyjskojęzyczne (moim zdaniem). Są przygotowani do gry, wiedzą co robić, filmy są krótkie, widać, że obrabiają je przed wstawieniem, usuwając zbędne fragmenty.

Są też poradniki, gdzie gracze grają na żywo. Filmy te są długie, bywa, że i 4 godzinne. Witają się z oglądającymi, rozmawiają, zastanawiają się co robić, czekają na porady, no i czasami muszą iść się odlać. W tych kilku godzinnych filmach często bywa mniej treści niż kilkudziesięcio minutowych filmach poważnych graczy. Co najdziwniejsze, oglądający wpłacają im drobne sumy, chociaż ich poziom nie bywa za wysoki.  

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox taki offtop trochę.

Odnośnie transmisji na żywo i "datków". To jak z grajkami na ulicy. Komuś się podoba to sypnie groszem.

Koniec offtopu.

Na ile czasu przewidujecie rozgrywkę?

Jak miewa się trudność i "zepsuwalność" rozgrywki.

Chciałbym od razu po spolszczeniu zabrać się za tego moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mnieciu napisał:

Na ile czasu przewidujecie rozgrywkę?

Jak miewa się trudność i "zepsuwalność" rozgrywki.

Chciałbym od razu po spolszczeniu zabrać się za tego moda.

1. Długość rozgrywki zależy od wielu czynników. Doświadczenie gracza, dokonywane wybory i .... szczęście. Popatrz na filmy rus. graczy na Youtube, to da Ci ogólne pojęcie o czasie ich rozgrywki.

2. Trudność jest różna. Większość gry jest w miarę łatwa, ale są zadania, przy których dostawałem białej gorączki.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisał @smox trudno określić długość rozgrywki, z niektórymi zadaniami trzeba się pomęczyć  ( np. odszukanie grobów najemników z widoku w krótkich animacjach ), zależy co już mamy w wyposażeniu, a nawet mając możliwość uzyskania podpowiedzi od lalki musimy posiadać ser w ekwipunku ( ta cholera strasznie go lubi i się o niego upomina :D), uważne czytanie znalezionych dokumentów. Na Obrzeżach grając z przemytnikami spowalnia nas patrolujący śmigłowiec ( trzeba się ukryć i przeczekać aż odleci ). Wysypisko to praktycznie truchtanie żeby nie wpakować się w różne anomalie i w dodatku przemieszczające się, w dodatku koszmarne promieniowanie miejscami w które będziemy musieli wejść ( warto mieć już wtedy dobre arty niwelujące promieniowanie albo spory zapas antyradów ). Co dalej to się dopiero okaże.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacząc pliki, znalazłem po kilka różnych rozwiązań zadań. Współpraca z różnymi ugrupowaniami. Więc lubiący poznać moda w szczegółach, będą mieli możliwość ( oczywiście po zrobieniu odpowiednich trwałych zapisów ) zagrania np. na lokacji Obrzeża, dwa, trzy razy. Poznać całość możliwej rozgrywki, a na koniec zdecydować z której pójść dalej. Ale takie coś, znacząco wydłuży czas gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem moda. Oceniam go na 9.5/10. Dlaczego nie 10/10, bo znalazłem jedno zadanie, którego nie da się dokończyć. Jest to, co prawda, zadanie poboczne, ale jednak to błąd. Jest też kilka zadań typowo zręcznościowych, z którymi miałem spore problemy. No i CEA, moim zdaniem, za bardzo wysoki poziom trudności. 

Złota kula - 

ss_anita i sylwia_08-29-17_19-29-22_(l12u_control_monolith).jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innych pomocników, niestety:)

Tak na marginesie - przez całą grę zbierałem i dźwigałem różne rzeczy, bo myślałem, że się do czegoś przydadzą. No i przydały się - do zdobycia kolejnego niepotrzebnego osiągnięcia. Nie warto, moim zdaniem. Jak będę grał ze spolszczeniem, to wszystko będę sprzedawał.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. No trudno, czekam na spolszczenie bo znalazłem buga na kasę i jak dam Stiepce z 1kk to będzie mi nosił wszystko co ulepszone, a nie tylko do 5 koła.

Mod jeden z lepszych, żadnego questa jeszcze nie spotkałem w innym modzie(co w zasadzie jest normą), bardzo dobrze zbalinsowane ceny a przede wszystkim moc i parametry broni, zbieranie artów, samochody, stabilność  i inne cuda. 10/10, nawet Soli daje troszkę mniej

PS.Mam nadzieje ze tego buga nie usuniecie przy spolszczeniu.

Edytowane przez tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox ukończył moda ( gratulacje ). Ja brnę dalej, na Wysypisku, Agropromie i Ciemnej Dolinie zrobione wszystko ( akcja z nożem na budowie w Ciemnej Dolinie całkiem spoko, nie ma przegięcia z trudnością ). BTR naprawiony i można jechać na Rostock do Baru przez pole minowe

Widok z niego podczas jazdy :).

ss_mkk7_09-03-17_18-29-38_(l02_garbage).thumb.jpg.52a3aaa24a67d25ebcd0935df03639bd.jpg 

Miny robią swoje i tyle z niego zostaje po drugiej stronie.

ss_mkk7_09-03-17_18-32-57_(l05_bar).thumb.jpg.62c21c0d8d7586ee49384960f8d49c27.jpg

Teraz problem z grającą anomalią w autobusie na drodze do Baru, wiem jak to zrobić ale coś nie zaskakuje ( no nic trzeba się jeszcze pomęczyć, może w końcu zaskoczy ).

ss_mkk7_09-04-17_11-37-00_(l05_bar).thumb.jpg.440f559e291bd37ae2cd3801c3128a80.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem poradnik Cinemana ( chyba jedne z najlepszych poradników do Stalkera ), on nie miał problemu z tą anomalią a u mnie np. nie gaśnie ta świeczka na słupie, będę się dalej męczył i zobaczymy co z tego wyniknie ( jak nic to chyba też pozostanie mi @gawron :)). Praktycznie mogę obejść ten autobus z lewej strony i przejść dalej ale pewnie nic to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas zaglądam na ap-pro i czytam komentarze graczy. Wiele można się z nich dowiedzieć. Choćby na Magazynach Wojskowych jest autobus, do którego wejścia broni teleport, ale jak znajdzie się bilet na przystanku, to można wejść. Niby nic takiego, tylko schowek z artefaktami, ale pokazuje, że warto zaglądać, szperać wszędzie, bo można coś znaleźć.

 

ss_anita i sylwia_09-04-17_22-24-25_(l07_military).jpg

ss_anita i sylwia_09-04-17_22-25-12_(l07_military).jpg

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się przejść anomalię przy autobusie :), świeczka na słupie nie miała żadnego znaczenia bo nie zgasła ( jak się udało to zagadka moda, próbowałem to powtórzyć kilka razy i bez skutku, przy udanej próbie zmieniłem egzo na T-kombinzon ).

ss_mkk7_09-04-17_12-49-36_(l05_bar).thumb.jpg.e18b58723bf991fb4f4e81e82b3d6d5a.jpg

Można sobie teraz muzy z kaset posłuchać :).

ss_mkk7_09-04-17_12-52-06_(l05_bar).thumb.jpg.3c4b3ec9852a3b11db2914a5bb49a8d1.jpg

Kolejne osiągnięcie.

ss_mkk7_09-04-17_15-11-52_(l05_bar).thumb.jpg.1d51413e2940f42133d8ed4dc2c943ee.jpg

Tego misia znamy chyba z OGSE :).

Spoiler

ss_mkk7_09-04-17_14-58-11_(l05_bar).thumb.jpg.70b7f8fe23749b37a3480e7168326131.jpg

 

Magazyny to totalna karuzela :), zajrzałem z ciekawości ale na razie przecieram drogę przez Dzikie Terytorium na Jantar gdzie znowu zostajemy goli i weseli.

Spoiler

ss_mkk7_09-04-17_18-15-44_(l07_military).thumb.jpg.25e59b5aee0fa2034ab0b03fdff5b747.jpg

Poltergeist o którym wspominał @gawron, granatnik podwieszany zrobił z nim porządek po trzech strzałach ( kolejny fajny pomysł w tym modzie ).

Spoiler

ss_mkk7_09-04-17_21-50-44_(l06_rostok).thumb.jpg.69b2440758a7bbb2ece33503bfba97b5.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod ukończyłem i aż żal że to już koniec ( pomimo kilku mocno stresujących momentów :) ).

ss_mkk7_09-09-17_18-39-33_(l12u_control_monolith).thumb.jpg.95660b127fbf7b5340208eff42e578e0.jpg

Instalacja na rus podstawkę bezproblemowa a sam mod dość stabilny ( jedyne problemy zdarzały się z quicsave-ami na niektórych lokacjach, być może przy instalce z repacka takich problemów nie ma ). Fabuła moda wciągająca i ciekawa, mnóstwo nowych i ciekawych rozwiązań, sporo lokacji bez jakichś większych zmian. Balans w grze na bardzo przyzwoitym poziomie ( uzbrojenie, pancerze, handel, obrażenia ). Spawner choć dostępny nie jest konieczny, wszystko możemy znaleźć, stworzyć lub kupić w miarę postępów w grze ( w pewnym momencie będziemy mieli aż nadmiar wszelakiego dobra ), brak modyfikacji pancerzy ( jedynie naprawa przy pomocy mini rekompletów ), ulepszanie uzbrojenie dopiero po znalezieniu instrukcji w niewielkim zakresie i naprawa zestawem dla broni. Wydaje mi się że autor miał w zamysłach trochę więcej zadań pobocznych bo można było znaleźć różne rzeczy bez możliwości ich zebrania, zdarzyło się też pewne zadania które można było zrobić na dwa sposoby ale po wyborze pewnej opcji był problem z grą.

Czyta kto chce

Spoiler

Spotkanie z agentem w Prypeci, wersja bezproblemowa to próba pomocy niby nawróconym agentom i napar z dziwnej herbatki po czym przeniesienie na dach i rozmowa z samym sobą ( poznajemy genezę powstania monolitowców :)) i otrzymujemy klucz od stadionu, w wersji odstrzelenia agenta na spotkaniu ( co mu się słusznie należało po zabiciu naszego towarzysza Abdula byłego agenta, żal było chłopa :mellow:)  i całej reszty zabieramy klucz do stadionu i klucz do pomieszczeń w piwnicach pod salą teatralną przy stadionie ( w tych pomieszczeniach i tak nic niema, a gra zaczyna się sypać ).

Przyszli sekciarze monolitu :D.

ss_mkk7_09-08-17_13-53-45_(l11_pripyat).thumb.jpg.12b96f2d7646c6e179105217fbf18cdc.jpg

Złota Kula. Золотой Шар. Завершение to chyba jeden z najlepszych ostatnio wydanych modów i należy się cieszysz że nasi tłumacze tak szybko podjęli decyzję o jego tłumaczeniu bo jest tego wart, ocena 9/10 ze względu na drobne niedoróbki, za fabułę i rozwiązania zdecydowane 10/10.

Mod ma dwa zakończenia.

Spoiler

Używamy spełniacza życzeń i zostajemy częścią Hoosfery.

ss_mkk7_09-09-17_18-44-03_(l12u_control_monolith).thumb.jpg.b7b15a10b0673d40b3d1fbd66ebeb69a.jpg

Pomijamy spełniacz życzeń i kierujemy się do wyjścia, główny bohater opuszcza zonę.

ss_mkk7_09-09-17_18-50-18_(l12u_control_monolith).thumb.jpg.338e562dcb2c49f4443dcd5172197948.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.