Jump to content

Guild Wars


Recommended Posts

Guild Wars to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet. Tworzy ją firma ArenaNet – założona w roku 2000 przez ludzi, którzy stworzyli takie słynne tytuły jak Warcraft, StarCraft i Diablo oraz przyczynili się do powstania sieciowego serwisu Battle.net. Różni się ona od typowego przedstawiciela gatunku MMORPG tym, że autorzy zrezygnowali z takich elementów jak: wielogodzinne, a nawet wielotygodniowe, zabijanie sterowanych przez komputer potworów (by rozwinąć swą postać), czy zabierające dużo czasu podróże po świecie (by dotrzeć do jakiegoś zapomnianego przez boga miejsca). Zamiast tego dostajemy przeróżne misje wykonywane w obszarach typu „instance” (generowanych specjalnie na potrzeby grupy lub jednej osoby), z głównymi i ukrytymi zadaniami do zrealizowania. Rozpoczynamy grę w tym miejscu krainy, w którym chcemy (wybór danego miasta na mapie sytuacyjnej), przyłączamy się do grupy graczy (lub też nie, jeżeli wolimy grać sami) i przystępujemy do dynamicznej rozgrywki.

Akcja produkcji przenosi nas do przepełnionego magią świata fantasy, gdzie mamy możliwość stworzenia swego własnego bohatera i zapisania się na kartach historii tej wirtualnej rzeczywistości. Do wyboru mamy jedną rasę (człowiek), sześć profesji (wojownik, ranger, nekromanta, elementalista, mnich i hipnotyzer) oraz kilkaset umiejętności.

Autorzy przygotowali dużą ilość specjalnych misji, dedykowanych zarówno osobom preferującym solowy styl gry jak i tym, którzy wolą grać w grupach. Za wykonanie poszczególnych zadań przyznawane są odpowiednie nagrody, czy to przedmioty (bronie, elementy zbroi, itp.), czy też umiejętności. Niejednokrotnie, by wykonać misję, zmuszeni jesteśmy do walki z innymi graczami (PvP). Podstawą gry są gildie graczy, które walczą o dominację w świecie Guild Wars i najwyższe miejsce w rankingu gry – organizowane są specjalne turnieje, zawody czy też ogromne bitwy całych gildii graczy. Gildie posiadają swe siedziby, forum, specjalny kanał do rozmów oraz wewnętrzną hierarchię.

Niezwykły w Guild Wars jest fakt, że nie musimy płacić co miesiąc za grę, jak ma to miejsce w innych MMORPG’ach. Nie potrzeba też CD z grą. Wystarczy ściągnąć sobie mały plik instalacyjny i go uruchomić. Program połączy się z serwerami ArenaNet i zacznie ściągać grę. Niedługo potem gracz znajdzie się w mieście i będzie mógł rozpocząć zabawę. Dane zaczną się ściągać i będą się pobierały cały czas. To samo tyczy się wszelkich poprawek, patchy itp. Developerzy planują co sześć-dziewięć miesięcy przygotowywać dodatek (o wielkości wersji podstawowej) z nowymi misjami, postaciami, rasami, umiejętnościami i przeciwnikami. Za dodatki trzeba będzie już płacić, lecz jeśli ktoś nie chce, nie będzie zmuszony ich kupować.

screeny: http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=26163

Żródło: gry-online, http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=2207

P.S A jeśli ktoś gra (przez sieć) to niech powie, to możemy pograć razem :-)

Link ze źródłem poprawiony - ES.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jasne. GW jest fajnym MMO (chociaż to nie jest MMO), podobnym do WoW, AoC, Lineage II, LotR, itd. Wersję... Są 4 części. Podstawowa, nazywa się po prostu Guild Wars, druga to GW: Factions, i jest jeszcze Nightfall. Istnieje jeszcze "Eye of The North", ale o tym za chwilę. Pierwsze trzy, to "podstawki", czyli jedna nie potrzebuje drugiej, wprowadzają nowe kampanie, nowe skille, questy, itd. Za to Eve of the North, wymaga jakiejś z podstawek. Dodaje oczywiście nową kampanię, i 100 skili (+ kilka elitarnych). Ja na początku wziąłem Guild Wars (tak zwana Prophecies, czy jakoś tak) bo... IMO najwięcej osób ją ma. Potem kupiłem Nightfall, ale co chcesz, to bierz. Ogólnie, ciężko jest zdobyć EON. Uaktualnić... Heh, już nie pamiętam. Najpierw musisz zainstalować grę, potem są auto-patche. W końcu rejestracja, nazwa konta i hasło. Oraz specjalny kod, który jest na takiej fajnej karcie. Dalej, już możesz się zalogować, potem wybierasz postać (np. Wojownik, mesmer, zabójca, itd.) i wybierasz; czy do fabuły, czy od razu do PvP. Radzę najpierw wziąć do PvE (fabuła) i osiągnąć 20 lvl (czyli maks) a potem odblokowane skile i itemy przenieść na postać do PvP, bo taka sama z siebie, jest beznadziejna. Aha, na początku masz 4 sloty na postać, w Nightfallu dodają Ci 2, razem masz 6. Ja posiadam tylko Prophecies i Nightfalla. I jak, rozumiesz wszystko? Jakby było coś niejasnego, to wal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

GW to jak najbardziej MMO "Massively Multiplayer Online Game (MMOG lub MMO) – typ gry komputerowej rozgrywanej na raz przez tysiące lub nawet miliony graczy w Internecie, tak więc dostęp do gry możliwy jest wyłącznie on-line." Wikipedia Ja w GW przez jakis czas gralem, potem skasowalem, potem znowu gralem i znowu skasowalem :lol: Mialem wojownika lvl 20 w koncu ale mi powiedziano ze jest tak zje**ny ze juz sie nic nie da z nim zrobic xD poza tym.... cóż... nie bylem najlepszy :lol: Nawet fajnie sie gralo w pvp postaciami tworzonymi do pvp. Jak widze ze mamy tu paru graczy to znowu zainstaluję? :] Ja mam Propchecies i Factions. To jest troche kiepskie bo jak ktos ma Nightfall to postacie z Nightfall są znacznie silniejsze niz te z Prophecies. Czasami w walkach na arenie jak ktos mial po swojej stronie np. Patrona czy tego drugiego (nie pamietam jak sie nazywal) to wygrywal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.