Skocz do zawartości
cichy

"Gra Dusz: Początek".

Rekomendowane odpowiedzi

cichy    2 726

"Gra Dusz: Początek".
("Игра Душ: Начало")

PLATFORMA: "Cień Czarnobyla" patch 1.0004
JĘZYK: Rosyjski
DATA PREMIERY: 02.VII.2017

XXXXX.png

 

AUTOR: © Ferveks

 

Temat o modzie zrobił już kolega @vidkunsen - 

 

Postanowiłem go lekko odświeżyć dokładając opis zmian i instalację na Polską platformę. Może gracze się nim zainteresują.

- Nowa fabuła i nowy balans sił w Zonie.
- Fabuła jest naprawdę globalna - to nie kolejna próba stalkera Wasia "znaleźć kolejny papier i zagadkowy artefakt", kończąca się w pobliskiej anomalii. Postarałem się
  zrobić możliwie dużo więcej, od wielowątkowych zadań po możliwie małe ( "Zebrać pięć     puszek" -pojmuję, że jest to szalenie ciekawie, lecz gra nie o tym).
- Obecne jest kilka pełnowartościowych dodatkowych fabularnych gałęzi.
- Nieduża próba wprowadzenia w grę systemu tworzenia przedmiotów - tymczasem w charakterze eksperymentu.
- Karciana gra (tak ten, jak i poprzedni punkt - w następującej części będzie dopracowany i polepszony).
- Różne drobiazgi, jak nowa broń (+granaty) i remont - z pewnością nawet wspominać o tym nie potrzeba.
- Troszeczkę transportu.
- Resoawn mutantów -  nie da wam zanudzić się (możliwy, nawet zbytnio), a lokacjom opustoszeć.
- Uwaga do waszych wyborów: te dokonane tutaj, w tej części będą przeniesione do kolejnej.
- Nowa muzyka. Prawdopodobnie, z jedną z kompozycji będzie związana pewna linia fabuły w drugiej części.
- I gigantyczna masa innych drobnych poprawek, których tak wiele, że ja już i zapomniałem o nich.

 

SCREENY AUTORA:

Spoiler

2.jpg 3.jpg

4.jpg 5.jpg

6.jpg 7.jpg

INSTALACJA NA POLSKĄ PLATFORMĘ:

1. Stawiamy "SoC" patch 1.0004.
2. Po wypakowaniu archiwum dokonujemy zmian:
- kopia katalagu rus z przemianowaniem na pol
- w localization.ltx na taką:

[string_table]
language    = pol
font_prefix    = ;_cent ;_west


3. Do elementu docelowego w skrócie gry na pulpicie dodajemy po spacji parametr " -nointro".
4. Gramy

SCREENY Z PL:

ss_cichy_09-08-17_11-52-19_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_11-52-24_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_11-52-38_(l01_escape).jpg

 

ss_cichy_09-08-17_11-53-03_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_11-53-15_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_11-53-38_(l01_escape).jpg

 

LINKI DO MODA: https://yadi.sk/d/hKV8AUaO3LVa5U

                          https://drive.google.com/file/d/0B93qNkcFBr8ULUo2enB1VWR6bk0/view

 

ŹRÓDŁO: http://ap-pro.ru/forum/35-90185-1

  • Like 1
  • Dodatnia 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cichy    2 726

Pomimo kilku wylotów (podczas wczytywania zapisu po śmierci), rozgrywka wciąga. W końcu nowa historia... Warto jak zawsze zaglądać wszędzie i "kasować" skrzynki. Drzwi u Sidora na razie na kod :rolleyes:.

ss_cichy_09-08-17_14-31-27_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_14-32-03_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_14-34-41_(l01_escape).jpg

ss_cichy_09-08-17_14-35-20_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_14-36-07_(l01_escape).jpg ss_cichy_09-08-17_14-37-58_(l01_escape).jpg

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kondotier    2 793

Pobawiłem się trochę modem. Postawienie i uruchomienie wg przepisu @cichy, przebiegło bez problemów. Zaczęły się dopiero przy konieczności wgrania zapisu i zakończeniu gry. Wylot i konieczność posłużenia się Menadżerem. Jest to bardzo upierdliwe. Jeśli zadanie ma dwa możliwe rozwiązania, lubię sprawdzić obydwa. A w tym modzie bez wylotu się nie da.

Nowa fabuła, o nawet nie naiwnych dialogach. Ale tak jak i gameplayer u którego szukałem podpowiedzi, widzę że nie ustrzegł się autor niedorozwiązań. Po prostu zaskoczył skrypt, który u mnie zaskoczyć nie powinien. Mam potwierdzenie na ukończenie zadania odparcia ataku bandytów, a wskakuje mi sytuacja, jakbym dał się złapać. Błędy są też z przypadkowymi schowkami. Mam je zaznaczone na mapie i opisane, lecz są puste.

Ale już widzę, że to mod dla "majsterklepków". Zamiast stalkerki, gramy w "zrób to sam".

Zdobycie broni czy wyposażenia na początku moda nie jest problemem. Kto wie gdzie są znajdźki CCz w kociarni i nie będzie się spieszył z wykonaniem 1 zadania scenariuszowego, może się ładnie obłowić tak w broń, jak i części do "majsterklepkowania".

Autor moda napisał na jego stronie, że jeśli będzie, choć nie wiadomo czy będzie, kolejne wydanie postawi na Zewie Prypeci. Jakby nie mógł od razu.

Tyle na dziś. Jutro postaram się przejść na kolejną lokację. Zobaczymy co dalej.

  • Like 1
  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kondotier    2 793

Z konieczności post pod postem. Pograłem trochę, więc się podzielę odczuciami.

Zacznę może od gnębiących wylotów. Ich ilość u mnie zależny od lokacji. Kordon, Wysypisko, prawie każde wgranie sava podczas gry, czy zamknięcie gry kończyło się wylotem. To samo dotyczy zmiany lokacji. W Barze pól na pół. Na Agro i w Dolinie mroku prawie nie było. Ale musiałem czekać, aż przy zginięciu, pojawi się ta dodatkowa informacja na dole ekranu o naciśnięciu "Y". Czasem mod sam przeskakiwał do okna Menu.

Fabuła kompletnie nowa. Ciekawe zadania i dialogi. NPCe o nowych nickach. Tylko ikony stalkera ze swoimi. Trochę irytują pozostawione schowki z podstawki, uwidocznione na mapie, ale puste, choć nie wszystkie. Tak że biega się i nic nie dostaje. Nie ustrzegł się też autor pomyłek z dialogami. Pliczko nadal zabrania wejścia do bazy Powinności, choć mamy zadanie na wejście do Woronina. Jednak kiedy wchodzimy, brak reakcji. Niektóre zadania maja podwójne rozwiązania. Ale są i takie, które przerywa scenariusz w nieodpowiednim momencie, czyniąc je zawalonymi.

Brak możliwości spania rekompensują jasne noce. Pogoda prawie cały czas pochmurna i deszczowa. Z bronią, amunicją, pancerzami nie ma problemu. Znajdujemy, dostajemy za zadania ( wybór - sprzęt, arty, pieniądze ), lub robimy sami ze składników, których jest zatrzęsienie. Artów sporo, choć nie każdego rodzaju. Jeszcze nie wiem, czy nadmiar sprzedawać, czy będą potrzebne do zabawy "zrób to sam". Część "przepisów" mamy od razu, inne znajdujemy. Balans gry w normie.

Kilka screenów z gry:

ss_administrator_09-11-17_12-58-53_(l03_agroprom).thumb.jpg.9619b7995098d66612ae86e8aa844f29.jpgss_administrator_09-11-17_15-25-36_(l03_agroprom).thumb.jpg.7dbed7261f4773e75e44f706e9675980.jpg

Jada samochodem obowiązkowa. Trakcja dopracowana, nie ma poślizgów.

ss_administrator_09-11-17_14-16-16_(l03_agroprom).thumb.jpg.31c2035f02c6c13c4fdac5136f54d79a.jpg

A to moje wyposażenie po zadaniach na trzech lokacjach. Trzy razy tyle poszło do handlarzy.

ss_administrator_09-11-17_16-57-07_(l02_garbage).thumb.jpg.2add628653790466a49c52b02dc66de3.jpg

Tak że gramy bezstresowo. Ale momentami trzeba się przyłożyć i wykazać sprytem, znajomością lokacji i dróg przemieszczania.

Zadania zaznaczane na mapie.

Gdyby nie te psujące przyjemność i ciągłość gry wyloty, nadawałby się do tłumaczenia. A tak, trzeba czekać na jego poprawioną wersję, opartą na Zewie Prypeci.

 

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×

Ważny komunikat

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność