Yossarian Opublikowano 20 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Audi pracuje nad sposobami eliminacji bólu pleców osób zatrudnionych w procesie produkcyjnym samochodów. Pomóc mają w tym specjalne egzoszkielety. Egzoszkielety zbudowane zostały przez firmę Laevo Egzoszkielet, ważący zaledwie ok. 3 kilogramów, pracownik nosi na sobie. Całość to jakby metalowa rama, gdzie elementy wzmacniające górną część ciała, dolny odcinek pleców i uda, połączone są z konstrukcją nośną. By taki egzoszkielet dopasować do własnej sylwetki, pracownik zakłada go przez głowę niczym sweter i przypina w pasie. Następnie dwie dopasowywane ręcznie powierzchnie rozprowadzające obciążenia przytwierdzane są do ud. Egzoszkielet wzmacnia całe ciało, zwłaszcza w przypadku pochylania się do przodu by unieść lub odłożyć jakiś przedmiot. Ergonomiczna konstrukcja pomaga też w noszeniu ciężkich elementów, ponieważ przenosi ciężar z pleców, na mocniejsze mięśnie ud. Taki mechanizm redukuje o ok. 20 - 30 procent napięcie mięśni pleców i sprzyja utrzymaniu prostej postawy. Przyrząd wspomaga pracowników produkcji w ich codziennych czynnościach, nie ograniczając jednocześnie swobody ruchów. Elastyczna struktura i niska masa egzoszkieletu sprawiają, że pracownicy mogą swobodnie chodzić, odwracać się i wykonywać wszystkie inne ruchy. Obecnie, pracownicy fabryk Audi w Ingolstadt i w Neckarsulm testują pierwsze takie sprzęty, używając ich w różnych czynnościach produkcyjnych i montażowych. W procesie logistyki montażu typu CKD (ang. completely knocked down), egzoszkielet wspomaga np. pracowników linii produkcyjnej, gdy ci pobierają podzespoły z pojemników. Na linii produkcyjnej pomaga również w czynnościach montażowych konsoli środkowej pojazdu oraz przy przenoszeniu ciężkich skrzynek. Faza testowa zakłada stopniowe wydłużanie czasu używania egzoszkieletu przez pracownika, od dwóch do siedmiu godzin dziennie podczas jednej zmiany. Egzoszkielety zbudowane zostały przez firmę Laevo, specjalizującą się w tworzeniu tego typu konstrukcji. Po zakończeniu fazy testowej z wynikiem pozytywnym, przyrządy te będą stopniowo wdrażane na stanowiskach produkcyjnych wszystkich fabryk Audi na całym świecie. Ode mnie: Zadumałem się, wspominając mój krótki epizod pracy na taśmie w FSM. Za egzo robiła wtedy flanelowa koszulina, którą w okresie letnim można było wyżymać z potu jak mokrą szmatę do podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 20 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Zrobią ci egzo i powiedzą stój 25 godzin na dobę przecież nic cie nie będzie już bolało. Ja mam też pomysł racjonalizatorski. Niech jeszcze dodadzą Spoiler odpadnie problem wychodzenia z jedynką do WC. Niedługo operatorzy wózków widłowych będą wyglądać tak. Tak na serio przydać się przydadzą na pewno. Wojsko już od dawna też nad takimi egzoszkieletami pracuje i je testuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.