Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie, jako, że to jest mój pierwszy post na tym forum.

 

Mówiąc wprost - tworzę bardzo zaawansowanego moda z kompletnie nową balistyką i mechaniką broni do Zewa opartego na BETA Pripyat Reborn 1.14.8 od Alundaio (do znalezienia na EpicStalker). Sam mod jest po części betą CoC'a i ma wiele bajerów, a przede wszystkim tekstów, które są tylko napisane po angielsku i nigdy nikt tego nie tłumaczył. Część tekstów jest wymienna z CoC'em, ale nie wszystkie, a ja nie daję rady zmienić na przykład 70 całkowicie nowych opowiastek stalkerów - po prostu moje zasoby znajomości angielskiego zaczynają się wykańczać :D

 

Czy może byłby tutaj ktoś, kto miałby chwilę mi troszkę z tym pomóc? Większość rzeczy robię samemu, z tłumaczeniem włącznie, ale nie wszystkiemu daję radę.

Edytowane przez Marcus_Polonus
  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcus_Polonus Spróbuj poszukać wśród tłumaczy (tacy "żółci użytkownicy"), większość z nich jest bardziej z rosyjskim za pan brat, ale pewnie znajdzie się ktoś kto ci pomoże :) no i zawsze możesz popytać na czacie gdy już nabijesz reputację lub posty (wypadło mi z głowy co było potrzebne). A tak w ogóle to witamy na forum :)

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Proszę bardzo:

http://forum.epicstalker.com/viewtopic.php?f=8&t=165

 

Uprzedzam, że Pripyat Reborn to (chyba) była platforma testowa przed powstaniem CoC'a, ale i tak warto to sobie sprawdzić - poprawia znacząco AI, przywraca wycięte mutanty, dodaje części mutantów (CoC), śpiwór, własne schowki, ciekawe narzędzia do modowania, ale jest ze zwykłym "noobskim" arsenałem, który znacząco poszerzyłem o STCoP'a 2.9.0.8.

Reasumując - super rozwiązanie, jeśli ktokolwiek ma jeszcze ochotę pobiegać po Zatonie, Jupiterze i Prypeci.

 

Co do @AbiNeKhorna - on mi bardzo w tym wszystkim pomaga i przy okazji uczę tajników zmian w configach, w tym łopatologicznego tłumaczenia :D

Mi chodzi o kogoś, kto zna bardzo dobrze angielski, żeby tłumaczyć np.:

Cytat

People do drugs here, it's shit and it fucks them up bad, but to survive, you do whatever you can. If that means doing coke probably cut with detergent, then it's coke and detergent all the way. I've seen some shit for brains that can't taste the awful food unless they are high on some crap. I'd wager if they don't get their daily fix, they would rather starve to death than eat food that usually smells of dog piss, and most probably is exactly that. Junkies don't live long enough here. If you get addicted, the first thing you start doing is thieving, later you join the bandits, but soon enough you start thieving from them, and that's when your life story ends and you get cut up like a pig, or thrown into a Snork hole. Don't fuck with bandits, and don't fuck with drugs "too much."

 

Swoją drogą, o jakich narzędziach mówisz? Ja do tej pory sobię świetnie radzę Notatnikiem C++ i WinMerge'm.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcus_Polonus  - Rozchodziło się właśnie o WinMerge, NP++. NP2 przede wszystkim. Do tego jeszcze jakiś dobry translator, synonimy i dobry słownik.

A przy tych bajeczkach opowiadanych przez NPCów, nie musisz się starać o wierność tłumaczenia. Masz tylko zachować ich sens. Tłumaczenia są dwóch rodzajów, tak jak kobiety. Albo wierne, albo piękne. Gdy taki NPC opowiada w jakimś slangu, to i tak tego nie przetłumaczysz wiernie. Popuść wtedy wodze fantazji i zrób własny tekst. Chyba że w takiej "bajeczce", co w modach bywa, jest tzw. legenda naprowadzająca na jakiś item. Wtedy to naprowadzenie musi być wierne.

DODANO:

A jeśli ten mod jest kompatybilny z CoC, to te opowiastki na pewno są takie same. Znajdź je w tłumaczeniu do CoCa i masz gotowe.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Tego się właśnie spodziewałem. Najwyżej rzeczywiście dam upust swojej wyobraźni i coś ciekawego wymyślę.

Tak w ogóle, jeśli ktoś jest zainteresowany paczką, którą tworzę to zapraszam. Głównie zmieniam mechanikę broni i pancerzy na realistyczną (odrzut a'la Survarium, standardy NIJ itp.) więc zwykły Zew z FPS'a zmienia się powoli w ciężki survival w pewnej opozycji do Mizerii :026:

Samemu ciężko to idzie i chętnie kogoś bym przygarnął, co ma jakieś pojęcie o configach lub bujną wyobraźnię i zna minimalnie angielski.

 

EDIT:

Nie wszystkie opowiastki i porady są wymienne - PR ma tyle tekstów, co CoC i CoP razem wzięte i niestety te z CoC nie zawsze pasują, np. wspominają o jakiś postaciach z CoC'a, których w CoP'ie po prostu nie ma.

Edytowane przez Marcus_Polonus
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcus_Polonus mam wielkie pojęcie o configach, znam zawartość każdego pliku na pamięć i wiem za co odpowiadają wszystkie wartości oraz jak je poprawnie ustawić. Znam też formułki na przeliczanie obrażeń z uwzględnieniem wszystkich innych składników (typu pancerze, leki przeciwbólowe, rodzaj amunicji, kondycja pancerza, poziom trudności). 2 lata dłubania w plikach, testowania, przeglądania for dla modderów, rozmów z Balathruinem, Alunem i innymi modderami się opłaciła :)

Angielski rozumiem doskonale, ale tłumaczenie choćby jednej takiej opowiastki zajmuje niewyobrażalnie długo. Tą co podałeś za przykład - rozumiem wszystko, ale tłumaczenie tego jest nieprawdopodobnie czasochłonne. Mogę spróbować, zajmie pewnie jakieś 10-25 minut.

Mógłbym pomóc, ale jak na razie mam bardzo mało czasu i kończę swój projekt, w którym także przerobiłem gameplay. W sumie nadal przerabiam. Ciekawe kiedy skończę, myślę że jestem tak w 3/4 a robię to już od roku i dwóch miesięcy.

Mod o którym mówisz zdaje się być CoP'em ze skryptami z CoC'a. Czyli poprawkami i nowymi funkcjami z MSO + dodatki od Aluna. Wszystko co wymieniłeś jest w CoC'u.

Bardzo mi się podoba że zmieniasz odrzut broni. Mam nadzieję że to ci wyjdzie. Bo to największy minus każdej paczki broni. Na balans Sztucznej inteligencji, symulacji, "consumables", wyposażenia, dropu, broni i pancerzy mam opracowany idealny wzór, który zawsze przenoszę, bo bez niego nie da się grać.

Co do STCoP? Dlaczego to wybrałeś? Jest w nim dużo niedoróbek a sporo broni nie pasuje i psuje balans. No i jest miliard kałachów, aż rzygać się chce.

Jeszcze jedna bardzo ważna kwestia: stawiasz na realizm (żeby rozgrywka była bardzo frustrująca i tylko dla masochistów) czy przyjemność z gry?

Mam dzisiaj trochę czasu więc mała propozycja. Mógłbym sprawdzić system obrażeń i medykamentów:

Możesz podesłać pliki damages.ltx, immunities.ltx, m_stalker.ltx, actor.ltx, outfit.ltx, weapons.ltx, items.ltx (jak podzieliłeś to daj tylko te z medykamentami) i folder z ulepszeniami pancerza? Chcę zobaczyć jak ci to wyszło. A, no i folder z configami broni. No chyba że nie zmieniałeś hit_power, a dla wszystkich ustawiłeś jednakową. Jak tak to daj pliki odpowiedzialne za granaty, czyli zapewne w_f1.ltx i w_rgd5.ltx :D Jak ci się nie chce, wyślij foldery creatures, misc i weapons, no chyba że zmieniałeś standardową lokację tych plików w system.ltx.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@EGZOdaw xD nie pytaj się o granaty. Są super ogarnięte przez @Marcus_Polonusa. Co do tego co tam @Marcus_Polonus wstawiłeś, też dałbym radę przetłumaczyć! Nie rób ze mnie dzieciucha.

@EGZOdaw, zazdroszczę. Zazdroszczę, że masz czas na zabawę. Ogółem to co zrobił Marcus jest epickie, jak na razie to co istnieje jest "zbalansowane". Niby giniesz od jednej kuli a tak naprawdę możesz przetrwać i 3. Dobre. Mod jest dla masochistów (co tak właściwie przekłada się na przyjemność dla maso). Ogółem jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.