Anatolij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Data Premiery: 21.03.2018 r. Autor: Genies of the Zone Autor Spolszczenia: @Anton Gorodecki Śr. długość rozgrywki: (ok. 30 godzin) Powrót Legendy to próba przeniesienia buildowskiej atmosfery na tory Call of Chernobyl z aktywną symulacją życia i otwartym światem gry. Akcja toczy się wiosną 2012 roku, na miesiąc przed wydarzeniami z Cienia Czarnobyla. Mieszkańcy Strefy są wycieńczeni wojną frakcji, które z kolei były zmuszone opuścić swoje niedawno zdobyte terytoria. W trakcie prac nad modem autor wzorował się na dokumentach projektowych z czasów Oblivion Lost, dzięki czemu Powrót Legendy charakteryzuje się nostalgicznym klimatem. W najnowszej aktualizacji (0.9.2) główny nacisk położono na rozwój dodatkowych linii fabularnych frakcji, jednak trzeba mieć na uwadze fakt, że modyfikacja jest wciąż rozwijana i oferuje coś zupełnie nowego i jednocześnie unikalnego. SCREENY: Spoiler INSTALACJA: Spoiler UWAGA: Jeśli posiadacie Windows 7, należy odinstalować Update for Microsoft Windows KB2670838, który powoduje błędy związane z d3d11.dll. Zmieniamy nazwę pobranego folderu z repackiem (usuwamy poprzednią nazwę i wpisujemy dowolną nową), Uruchamiamy program instalacyjny z pliku setup.exe, . Grę uruchamiamy z utworzonego przez instalator skrótu Legend Returns 0.9.2 (skrót tworzony jest z pliku start LR.bat, który zawiera już parametry -dbg -skip_reg -noprefetch). Opcjonalnie instalujemy LR HD Nature Pack (rozpakowujemy i kopiujemy folder gamedata pobranego archiwum do katalogu z zainstalowaną modyfikacją Legend Returns 0.9.2, ze zgodą na nadpisanie plików). Polonizacja została dostosowana do wersji repack Legend Returns 0.9.2. Rozpakowujemy i kopiujemy folder gamedata pobranego archiwum do katalogu z zainstalowaną modyfikacją Legend Returns 0.9.2 i/lub dodatkiem LR HD Nature Pack, ze zgodą na nadpisanie plików. Polonizacja zawiera również pliki z dodatków: Kursor z High Resolution Font's (For 4K) + WS Mouse Cursor autorstwa Marty2Base, Lokalizacja przydatnych folderów: Logi - ścieżka instalacji/appdata/logs Zapisy stanu gry - ścieżka instalacji/appdata/savedgames Zrzuty ekranu - ścieżka instalacji/appdata/screenshots LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Torrent - [KLIK] GoogleDrive - [KLIK] Spolszczenie: MEGA - [KLIK] O SYSTEMIE DOŚWIADCZENIA: Spoiler Legend Returns cechuje unikatowy system zdobywania doświadczenia oraz nauki umiejętności i zdolności. Aby włączyć menu umiejętności naciskamy klawisz B. Punkty doświadczenia zdobywamy poprzez wykonywanie zadań, zabijanie wrogów swojej frakcji, zabijanie mutantów, niszczenie śmigłowców, dostarczanie handlarzom PDA etc. Kiedy już zdobędziemy odpowiednią ilość punktów doświadczenia zdobywamy kolejny poziom i otrzymujemy 1 pkt. rozwoju. Do zdobycia jest 30 poziomów doświadczenia (limit ustawiony przez twórców gry) za które otrzymamy 30 punktów rozwoju. Dzięki zdobytym punktom rozwoju możemy uczyć się zarówno umiejętności jak i zdolności. Każda z umiejętności ma 5 poziomów biegłości czyli zużyjemy na nie 5x5=25 pkt rozwoju. Zdolności jest 14 (w rzeczywistości jest ich 13, gdyż jedna pozostaje nieaktywna), ale zostaje nam 5 pkt rozwoju do wykorzystania. Dodatkowo pierwszej zdolności możemy nauczyć się dopiero na 5 poziomie doświadczenia, następnych odpowiednio na 10, 20 i 25 poziomie. UWAGA: w przeciwieństwie do menu zdolności (gdzie pokazywane są wyuczone zdolności) w menu umiejętności nie jest pokazywane, których poziomów biegłości w danej umiejętności nauczyła się twoja postać. Dlatego dobrze jest rozpisać sobie np. na kartce papieru nazwy pięciu umiejętności i zaznaczać na niej poziom biegłości w danej umiejętności twojej postaci. Poniżej znajduje się lista dostępnych umiejętności wraz z ich poziomami biegłości oraz profitami uzyskanymi za każdy poziom biegłości w danej umiejętności: Umiejętność SIŁA: 1 poziom biegłości - od teraz jesteś w stanie nosić niektóre ciężkie kombinezony i pancerze; 2 poziom biegłości: - od teraz możesz używać broni ciężkiej i rzadziej otrzymujesz obrażenia krytyczne; 3 poziom biegłości: - od teraz jesteś w stanie nosić ciężkie kombinezony naukowe; 4 poziom biegłości: - nauczyłeś się obsługiwać karabin Gaussa oraz kopać niewielkie mutanty; 5 poziom biegłości: - nabrałeś takiej krzepy, że możesz nosić egzoszkielety i rzadziej otrzymujesz obrażenia krytyczne. Umiejętność MEDYCYNA: 1 poziom biegłości - apteczki działają efektywniej; 2 poziom biegłości: - nauczyłeś się rozkładać Zestawy ratownictwa medycznego, a lekarstwa działają efektywniej; 3 poziom biegłości: - Zestawy ratownictwa medycznego zawierają od teraz antyrady i apteczki wojskowe a lekarstwa działają efektywniej; 4 poziom biegłości: - Zestawy ratownictwa medycznego zawierają od teraz tabletki a lekarstwa działają jeszcze efektywniej; 5 poziom biegłości: - Zestawy ratownictwa medycznego zawierają od teraz apteczki naukowe a lekarstwa działają maksymalnie efektywnie. Umiejętność GRABIEŻ: 1 poziom biegłości - nauczyłeś się zbierać pieniądze z trupów; 2 poziom biegłości: - od teraz możesz przy trupach znaleźć również współrzędne lokalizacji schowków; 3 poziom biegłości: - masz takiego farta, że udaje ci się znajdować przy trupach jeszcze więcej pieniędzy; 4 poziom biegłości: - masz takiego farta, że współrzędne schowków znajdowane przy trupach trafiają ci się częściej; 5 poziom biegłości: - osiągnąłeś maksymalny poziom rozwoju umiejętności GRABIEŻ i nauczyłeś się plądrować zbrojownie frakcji. Umiejętność NAPRAWA: 1 poziom biegłości - nauczyłeś się naprawiać broń za pomocą zestawów rusznikarza; 2 poziom biegłości: - nauczyłeś się remontować opancerzenie za pomocą zestawów naprawczych; 3 poziom biegłości: - nauczyłeś się efektywniej korzystać z zestawów rusznikarskich; 4 poziom biegłości: - nauczyłeś się efektywniej korzystać z zestawów naprawczych; 5 poziom biegłości: - osiągnąłeś maksymalny poziom rozwoju umiejętności NAPRAWA. Umiejętność PRZETRWANIE: 1 poziom biegłości - nauczyłeś się patroszyć i odcinać części ciała mutantów; 2 poziom biegłości: - od teraz możesz bez szkody dla własnego zdrowia spożywać mięso mutantów; 3 poziom biegłości: - zwykłe jedzenie jest bardziej pożywne; 4 poziom biegłości: - artefakty nie są dla ciebie już tak zabójcze, jak dotychczas; 5 poziom biegłości: - artefakty nie wyrządzają ci żadnych szkód. O zdolnościach i ich profitach można poczytać w drugiej zakładce menu (naciskamy klawisz B) i wybieramy zakładkę MENU ZDOLNOŚCI. NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA: Spoiler P: Dlaczego nie mogę patroszyć i odcinać części ciał mutantów? O: Należy nauczyć się umiejętności PRZETRWANIE na 1 poziomie. P: Dlaczego nie mogę naprawiać broni i opancerzenia przy pomocy zestawów naprawczych i rusznikarskich? O: Należy nauczyć się umiejętności NAPRAWA na 1 i 2 poziomie. P: Jak zbierać pieniądze z trupów? O: Należy nauczyć się umiejętności GRABIEŻ na 1 poziomie i obszukać kieszenie denata. P: Dlaczego pomimo wyuczenia się 5 poziomów umiejętności GRABIEŻ drzwi od zbrojowni frakcji są nadal zamknięte i nie mogę ich otworzyć? O: Aby drzwi zbrojowni stanęły przed nami otworem należy poza wyuczeniem się 5 poziomu umiejętności GRABIEŻ zabić handlarza frakcji, której zbrojownie chcemy otworzyć. P: Jak kopać niewielkie mutanty? O: Należy nauczyć się umiejętności SIŁA na 4 poziomie, podejść blisko do mutanta i nacisnąć klawisz F. P: Jak korzystać ze zdolności ??? (Neo)? O: Spowalniamy czas klawiszem J. Po ponownym naciśnięciu tempo upływu czasu wraca do normy. P: [Tylko dla frakcji GRZECH] Jak odcinać części ciał stalkerów? O: Potrzebne będą nam do tego dwie rzeczy: rytualne ostrze "Warg" oraz umiejętność "GRABIEŻ" na pierwszym poziomie. Ostrze dostaniemy za wykonanie zadania na zlikwidowanie 3 przywódców frakcji. Zadanie to otrzymujemy od Worona. Kiedy już zdobędziemy "Warga" uczymy się umiejętności "GRABIEŻ" na pierwszym poziomie, po czym otrzymujemy info o nowej, dodatkowej umiejętności, którą jest wycinanie części ciał stalkerów. P: Jak rozpocząć linie fabularną "Dziedzictwo Zbieracza"? O: Porozmawiaj z Wilkiem a następnie z Kołodziejem (obaj znajdują się w wiosce kotów na Kordonie). P: Gdzie znajdę zaginionego Docenta z zadania Sacharowa? O: Docent został zombifikowany i znajduje się w dużym pomieszczeniu na dolnym poziomie labu X-16 (po zejściu w dół szybem windy). Bardzo łatwo pomylić go z innymi zombifikowanymi i zastrzelić, a wtedy ów zadania nie będzie można ukończyć (trzeba pogadać z zombi-docentem). P: Po wykonaniu zadania na "Spiralę" Żaba nie ma zwiększonego asortymentu. Co robić? O: Po wykonaniu zadania i rozmowie z Żabą należy zapisać i wczytać grę przy handlarzu. P: Czy w grze są pojazdy? O: Tak, na niektórych lokacjach można znaleźć pojazdy, którymi możemy jeździć. Wsiadamy naciskając F, odpalamy pojazd klawiszem O. P: Przy jednym z stalkerów znalazłem "nieśmiertelnik". Czy można coś z nim zrobić? O: "Blachy" można wymieniać u handlarzy na broń i opancerzenie albo je im sprzedawać. We frakcji Grzech "towarem barterowym" są serca stalkerów. P: Czy Monolit ma swoją linię fabularną? O: Tak, rozpocznie się ona po wejściu twojej postaci na Radar. P: Gdzie znajduje się Rostok w tej modyfikacji? O: Fabryka Rostok znajduje się na północ od Dziczy. Można wejść na nią z Dziczy lub Świetlistej Drogi. P: Mam częste wyloty na Cmentarzysku Pojazdów. Co robić? O: Należy zmniejszyć ustawienia grafiki. P: Gdzie szukać informacji o Striełoku w podziemiach "Kompleksu medycznego" (zadanie Wiedrowa)? O: Obszukaj dobrze pomieszczenie, gdzie po raz pierwszy spotkałeś pijawki w CCz. P: Jak uruchomić spawner? O: Należy w czasie gry nacisnąć klawisz ESC i następnie S. P: Biegam po północnej części Bagien, ale nigdzie nie ma Szramy. To jakiś błąd? O: Szrama lubi wędrować i łazikuje po całej lokacji. P: Chciałbym aby moja postać miała unikalny portret (awatar). Jak to zrobić? O: należy edytować (najlepiej w darmowym programie paint.net) plik your_avatar znajdujący się w katalog instalacyjny moda/gamedata/textures/ i w czasie wyboru postaci zaznaczyć ui_your_avatar w linijce menu gdzie wybieramy portret postaci. Źródło: 1 9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi