Anton Gorodecki 6,538 Posted March 31, 2018 Report Share Posted March 31, 2018 Globalna modyfikacja "Na skraju szmaragdowego świtu" powstaje na platformie X-Ray 1.6. Za projekt odpowiadają twórcy modyfikacji "We Are Not Alone", w której to została przedstawiona nowa koncepcja rozgrywki, nie związana z trylogią S.T.A.L.K.E.R.-a. Ich najnowsze dziecko również zaprezentuje nam zupełnie inną Strefę Wykluczenia, która będzie umiejscowiona nie jak dotychczas w Czarnobylu a w miasteczku Biełozjersk leżącym w południowej części gór Ural. W roku 1993 niedaleko od wyżej opisywanego miasteczka spadł niezidentyfikowany obiekt, nazwany przez okoliczną ludność "biełozjorskim bolidem". Według wyliczeń astronomów, jądro bolidu spadło w okręgu zakładów chemicznych mniej więcej piętnaście kilometrów od Biełozjerska. Łączność z kombinatem i otaczającymi go terytoriami została utracona. Wysłani na rozpoznanie ratownicy i grupy specjalne natknęli się na niezwykłe zjawiska, po czym zaginęli bez wieści. Kręgi naukowe z podnieceniem śledziły kolejne informacje o dziwnych procesach, wyciekające z wewnątrz obwodu i były zszokowane pojawieniem się osobliwości. W końcu został przygotowany INB Nauk Anomalnych Procesów, którego podstawowy oddział rozmieszczony został w zamkniętej na okres przebudowy fabryce Biełozjorska. Wielu poszukiwaczy zysku zostało przyjętych na kontrakt w INB NAP na posadzie tzw. "wolnych strzelców". W ten sposób okolice Biełozjerska ze zwykłego prowincjonalnego miasteczka przekształciły się w anomalną Strefę Wykluczenia. Po upływy dwóch tygodnie granica anomalnego terytorium była już znana – aktywność zjawisk przejawiała się w promieniu około trzynastu kilometrów od epicentrum zdarzenia. Z czasem na zakazane terytorium zaczęli przedostawać się miejscowi, celem zdobycia dziwnych anomalnych przedmiotów, które szybko otrzymały nazwę "osobliwości". Część amatorów szybkiego wzbogacenia się już nigdy nie wróciła do swoich domów, część zostawała zatrzymywana przez miejscowe władze za stalkerstwo i tylko nielicznym szczęśliwcom udawało się wynieść ze Strefy znalezione "osobliwości" i z zyskiem sprzedać je za perymetrem. Głównym bohaterem gry będzie miejscowy mężczyzna Siemion Sensow, który odsiadywał już pół roku za nielegalne wtargnięcie do Zony. Jego zadaniem będzie wyjaśnić kto "sprzedał" go władzom oraz zakończyć rozpoczęte wcześniej sprawy. Na tą chwilę twórcy dodali do gry trzy lokacje, pozostałe znajdują się w opracowaniu. Równolegle odbywa się praca przy tworzeniu zadań początkowych, adaptowana jest paczka broni oraz dodatek graficzny, który w przyszłości będzie jeszcze rozwijany. ZRZUTY EKRANU: Spoiler Informacje pochodzą z oficjalnej strony moda na VK. 13 1 Quote Link to post Share on other sites
gawron 5,152 Posted December 29, 2018 Report Share Posted December 29, 2018 Pierwszy trailer, jak doczekamy finału, to może być nieźle. Spoiler 5 Quote Link to post Share on other sites
mkk7 2,079 Posted December 30, 2018 Report Share Posted December 30, 2018 Znajome widoki, ale inne realia. Wygląda to zachęcająco, ale jak będzie okaże się jak produkcja zostanie ukończona i udostępniona. Quote Link to post Share on other sites
pacjent1972 3,108 Posted February 12, 2019 Report Share Posted February 12, 2019 Kolejne informacje o pracach nad modem. Twórca modyfikacji «Brzeg Szmaragdowego Świtu», kontynuuje prace nad modem. Niedawno w modzie pojawiła się możliwość pływania. Ten dodatek przygotowywano bardzo długo, z punktu widzenia projektowania, a następnie i realizacji. Pływanie w procesie gry bardzo ma się przydać, na większości lokacji w modzie jest dużo zbiorników wodnych, rzeki, jeziora i stawy. Teraz gracz nie będzie biegać po dnie, a będzie pływać. W związku z tym, jedna z finałowych lokacji zostanie stworzona na nowo. W ostatnim czasie zmianom uległ zestaw broni do moda, zamiast pełnego zestawu broni z «OWR» adaptowanego dla «STCoP», jak planowano wcześniej zostanie użytych tylko kilka z nich. Wśród nich rakietnica, APS, PB, PM, PMM, TT-33, PP-19 "Bizon", PPSZ-41, Sajga-12, TOZ-34, TOZ-66, TOZ-194, AK, AKM, AK-74, AKS-74, AKS-74U, RPK-74, karabin Mosina obr. 1891 r., SKS, SWD, SWT-40 i WSK-94. Twórca moda jest zdania że to wystarczająca ilość broni nawet dla wytrawnego strzelca, tym bardziej że mod nie jest oparty o samo strzelanie. Spoiler Równolegle z tymi pracami na d modem, opracowywana jest fabuła. W najbliższych planach modera są skrypty gry. AP PRO, 2019 r. 5 Quote Link to post Share on other sites
Anton Gorodecki 6,538 Posted March 23, 2019 Author Report Share Posted March 23, 2019 Na grupie VK twórcy moda zaprezentowali nową lokację - "Epicentrum" (jest to po prostu jezioro, nie wybrano jeszcze ostatecznej nazwy). "Epicentrum" od samego początku figurowało na liście lokacji moda, a zrzuty które widzicie poniżej są trzecią wersją tej lokacji. Pierwsza była przeróbką mapy dla gry wieloosobowej , druga - przeróbką mapy dla jednego gracza, ale oba warianty nie satysfakcjonowały jej twórców. Dlatego zdecydowali się oni podejść na poważnie do całej koncepcji i zbudowali kolejny, trzeci z rzędu wariant, tym razem od zera. Skłoniło ich do tego zaimplementowanie funkcji pływania(!). Oczywiście wygląd lokacji nie jest jeszcze jej ostateczną wersją. Na okolicę lokacji składa się nieduże górskie jezioro i znajdująca się w oddali droga, a wszytko otoczone jest sosnowymi lasami. Do upadku bolidu (przyp. red. - patrz pierwszy post) cała ludzka działalność na tym terenie ograniczała się jedynie do niewielkiej bazy, która później została zniszczona. Sam bolid spadł akurat w samo centrum jeziora, utworzywszy tam niewielką wysepkę, gdzie spoczywa do tej pory. Przez jedenaście lat żyły tutaj tylko nieliczne zwierzęta, dlatego samotnemu wędrowcowi nie będzie łatwo odgadnąć wszystkich tajemnic tego miejsca, a jest (będzie) ich tam niemało. Spoiler 6 Quote Link to post Share on other sites
vidkunsen 6,353 Posted May 5, 2019 Report Share Posted May 5, 2019 http://synthira.ru/news/avtor_modifikacii_kraj_izumrudnoj_zari_sdelal_otchet_o_khode_raboty/2019-05-05-3346 Spoiler Закончил с локацией "Эпицентр", она же "Озеро". Геометрия локации готова, добавлены все основные места. Итоговое "доведение" локации - заселение, расстановка предметов и т.п. теперь случится не раньше, чем я доберусь до неё, что называется, "по ходу сюжета". Недавно окончил заново перекомпилировать локацию "Городок" - с последнего теста там обнаружилось много ошибок в плане геометрии, текстур и прочего. Постарался исправить обнаруженные проблемы. Плюсом добавил достаточное количество новых объектов - теперь магазины выглядят как магазины, а жилые помещения - как жилые помещения. Внятное заселение локации - в процессе, раздобыть достаточно качественные модели гражданских - определённые трудности. Лор приведён к структурированному виду. Поскольку вселенная КИЗа - вселенная альтернативная, то пришлось расписать хронологию событий с 1993 по 2004 игровые годы. Это позволит грамотно и непротиворечиво показать жизнь обывателей как внутри Периметра, так и за ним. Также более-менее наукообразно расписаны основополагающие явления Территории, такие как изумрудная заря, конструкты и т.п. Ряд косметических мер по отношению к игровым предметам - обновил худы рук, модели некоторых предметов и т.д. В планах - создание собственной линейки детекторов. В данный момент параллельно занимаюсь реализацией квестов, заселением города и первой локации Территории, а также созданием сопутствующих моделей. Надеюсь, что за лето мне удастся далеко продвинуться в квестовой составляющей мода, чтобы к осени уже можно было показывать внятный геймплей. И, конечно же, скриншоты. Три "бытовых" из города и два - из эпицентра. (w skrócie) Lokacja Epicentrum nosi teraz nazwę Jezioro, lokacja Miasteczko jest zrobiona. Autor dopracowywuje już końcówkę moda i w tym roku ujrzymy/zagramy w niego. p.s. akcja moda zaczyna się w 1993 roku - jako preludium do właściwego moda. 5 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted November 2, 2019 Report Share Posted November 2, 2019 Aktualnie kontynuowane jest przygotowanie testowej alfa-wersji dla zamkniętego testowania. Gotowe i już w pełni grywalne dwie całkowite powiązane lokacje - Biełoziorsk(«Белозёрск») i Perymetr(«Периметр»), mają opuszczone domy. Oba poziomy są ożywione w dostatecznym stopniu, aby widzieć różnicę pomiędzy Wielką ziemią, a Terytorium Zony. Prawie zakończono realizację kwestów umownego prologu, w którym gracz zapoznaje się ze światem gry i głównymi postaciami. Trwa wdrażanie paczki rzadkich rzeczy z podziałem na logiczne klasy i właściwym podejściem do gry do każdej z tych klas. Testuje się balans cen i handlu w grze. Oczywiście, że do wydania jeszcze będzie on poprawiany nie jeden raz, ale autor uznał za konieczne zbudowanie fundamentu już teraz. Trwają prace nad realizacją specjalnych funkcji, w rodzaju polilogu (rozmowy wielu osób), który można zobaczyć na jednym ze screenów. Trwają prace nad różnymi drobiazgami, np. ikonami przedmiotów, napisaniem replik, opisów przedmiotów i wiele innych. 4 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted December 21, 2019 Report Share Posted December 21, 2019 Demonstracja demo-wersji z twórcą: Spoiler 7 Quote Link to post Share on other sites
tom3kb 9,367 Posted January 24, 2020 Report Share Posted January 24, 2020 Trochę nowych informacji. Autor moda poinformował, że napisał już połowę questów zarówno z głównej fabuły jak i tych pobocznych. Większość zadań pobocznych jest połączona w linie fabularne dotyczące danego npca. To jakich wyborów dokona gracz wpłynie na nagrody za zadania, na losy postaci oraz głównego bohatera. Autor ma nadzieję, że do końca stycznia skończy dokumentację wszystkich zadań i zacznie się implementacja ich w grze. Dodatkowo modder uderza ze swoim projektrm na zachód, powstała strona na moddb -> KLIK Mod ma też dostać pełne tłumaczenie na język angielski pod koniec prac nad wersją rosyjską. I takie podejście to się chwali 5 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted May 13, 2020 Report Share Posted May 13, 2020 Prace nad modem zostały spowolnione. Autor pisze pracę dyplomową. Przesyła też dwa screnny: 3 Quote Link to post Share on other sites
Anton Gorodecki 6,538 Posted May 21, 2020 Author Report Share Posted May 21, 2020 "Jack London" - miejscowy bar, w którym spotykają się poszukiwacze. Biełoziorskie Zakłady Chemiczne Spoiler Patrol żołnierzy wojsk wewnętrznych Emblemat INB Nauki Anomalnych Procesów - klepsydra z przesypującym się do góry piaskiem na tle książki i Świata. Oficjalny symbol anomalnej aktywności, oznaczający atypowe zachowanie się czasoprzestrzeni. ŹRÓDŁO - VK 6 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted June 23, 2020 Report Share Posted June 23, 2020 1 5 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted July 4, 2020 Report Share Posted July 4, 2020 Twórca był zajęty i całkowicie zajmował się tym modem. I aby, nie tracić formy, postanowił zrobić całkiem nieduży eksperymentalny mod. O czym będzie - na razie powiedzieć nie może. (Można zgadywać w komentarzach) Ma nadzieję, że do końca miesiąca wszystko będzie gotowe. A jeśli jest człowiek, który jest w stanie pomóc z bronią, wszystko będzie gotowe jeszcze wcześniej. 4 Quote Link to post Share on other sites
Anton Gorodecki 6,538 Posted September 28, 2020 Author Report Share Posted September 28, 2020 Trwają prace w wielu obszarach: dodano ponad trzy tuziny "osobliwości" (lokalna nazwa artefaktów), w ujęciu procentowym - około 80% planowanych; podstawowe wypełnienie anomalnymi polami głównych lokacji, m.in. z odrodzeniem się w nich "osobliwości"; podróże między lokacjami. Oprócz standardowych przejść mod będzie miał możliwość korzystania z szybkiej podróży. Aby otworzyć możliwość szybkiego przemieszczania się do nowych obszarów, będziesz potrzebować szczegółowych map odpowiednich lokacji (postawiono tutaj na równowagę w rozgrywce); dodano kilkanaście nowych modeli NPC; na różnych etapach realizacji jest kilka dodatkowych zadań; szereg mechanik korzystających z GUI jest na różnych etapach realizacji, np. wspomniana wcześniej szybka podróż; szereg drobnych poprawek bieżących błędów; Główne zadania na najbliższą przyszłość: realizacja wyżej wymienionych punktów; realizacja zadań fabularnych; prace kosmetyczne we wszystkich lokalizacjach w celu poprawy ich percepcji; wdrażanie nowych potworów. Czy mówiłem już, że szykuje się kolejny "must have" po SFZ Project 1 5 Quote Link to post Share on other sites
Anton Gorodecki 6,538 Posted October 27, 2020 Author Report Share Posted October 27, 2020 Comiesięczne sprawozdanie z prac: przerobiono paczkę broni (i dalej będzie przerabiana), do której nie doszły modele rąk. Nieznacznie zmieniono zawartość paczki, włączając w to kilka nowych modeli. Zmieniono położenie szeregu modeli HUD na bardziej "modne", a także nieznacznie reteksturowano niektóre egzemplarze broni; dodano nowego mutanta - wilka - w kilka odmianach; trwają wzmożone prace nad dopracowaniem istniejących lokacji - poprawiane są błędy geometrii, miejscami dodawane są nowe interesujące miejsca. Znacząco przerobiono lokację "okolicy kombinatu"; trwa wdrażanie szeregu funkcji rozgrywki z wykorzystaniem GUI. Ponieważ z niektórymi z nich związana jest fabuła, to prace nad nimi posuwają się powoli; trwają prace nad pewnymi unikatowymi urządzeniami HUD działającymi w grze. Jedno z takich urządzeń, wymienione wcześniej mapy lokacji dla celów szybkiej podróży, zamienione zostało w miejsce zwykłego GUI. Wielkie podziękowania należą się Dimitrowi, aktywnie pomagającemu autorowi w tej nielekkiej kwestii. Plany na przyszłość: dopracowanie funkcji blokujących kontynuację pracy nad fabułą i wznowienie prac nad samą fabułą; kontynuowanie dopracowywania lokacji; zwiększenie liczby modeli mutantów; kontynuowanie prac według nieukończonych punktów, wyszczególnionych w poprzednim sprawozdaniu (ciekawostki itp.). 5 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted November 28, 2020 Report Share Posted November 28, 2020 Lista będzie nieduża z powodu tego, że listopad upłynął głównie na rutynowych poprawkach/dodatkach do istniejących rzeczy: - Do tej pory geometria ponad połowy lokacji została prawie całkowicie ukończona i pozostanie niezmieniona przynajmniej do zamkniętego testowania bety; - Rozpoczęto prace nad finalną lokacją - Dodano i zmieniono niektóre ciekawostki + zakończono prace nad realizacją nowych detektorów (podziękowania dla Dmitrija); - Zrealizowano mechanikę otwierania zamków; - Kontynuowana jest realizacja fabuły; - Szereg małych poprawek i kosmetycznych dodatków; Do końca roku twórca ma nadzieję - ale nie gwarantuje - całkowicie zakończyć poprawiać obecną geometrię, aby móc w pełni skupić się na realizacji głównej fabuły. 2 Quote Link to post Share on other sites
Anton Gorodecki 6,538 Posted December 31, 2020 Author Report Share Posted December 31, 2020 Zwiastun #2 1 1 Quote Link to post Share on other sites
Anton Gorodecki 6,538 Posted February 27 Author Report Share Posted February 27 (edited) Prace nad lokacjami dobiegają końca: pozostało dokończyć dwie względnie nieduże, ale ważne lokacje oraz dokładniej dopracować jedną z nich (co jest rezultatem testów). Pozostałe poziomy można uważać za gotowe, o ile w przyszłości nie zostaną odkryte na nich poważniejsze błędy w geometrii. Ostatnio warunkowo sfinalizowano Biełoziorsk, INB, Zgniłą Krainę i okolice Kombinatu. Aktywnie realizowana jest też fabuła modyfikacji. Na daną chwilę można mówić o wykonaniu ~25-30% zaplanowanej linii fabularnej. Niestety, prace są mocno utrudnione przez konieczność wymyślania unikatowych mechanik dla poszczególnych misji. Trwają również prace nad "ożywianiem" świata gry i wypełnianiem go przeróżnymi aktywnościami. Dotyczy to zarówno "świata zewnętrznego", jak i Terytorium. Mówiąc dokładniej trwa zaludnianie lokacji, przygotowywanie skryptowych scen, dostosowanie reakcji NPC, dodatkowych aktywności - w tym używając nowych mechanik. Niestety, szybkie zakończenie przynajmniej jednego z wytyczonych kierunków prac jest praktycznie niemożliwe z powodu braku wolnego czasu lub motywacji twórcy, dlatego też opracowywanie projektu idzie dość szerokim frontem. Tym nie mniej, ciągle trwa i to jest najważniejsze. Spoiler Edited February 27 by Anton Gorodecki Literówka 1 1 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted March 26 Report Share Posted March 26 Porcja świeżych screenów: Spoiler 2 Quote Link to post Share on other sites
kamil190 7,960 Posted Tuesday at 06:36 PM Report Share Posted Tuesday at 06:36 PM Wiadomość od twórcy moda: Cytat Kilka dni temu skontaktował się ze mną przedstawiciel GSC Game World. Wyjaśnił, że ich zespół przez długi czas zwracał uwagę na "Operację "Czarne Gniazdo"" i długo myślał o pełnoprawnym remake'u. Jak mi powiedziano, mój entuzjazm do wskrzeszenia ich starej gry był tak zaraźliwy, że zostałem zaproszony do wzięcia udziału w pracach nad pełnoprawnym, oficjalnym remake'iem gry Venom: Codename Outbreak. Nadal dyskutowane są szczegóły przyszłego projektu, ale jedno jest pewne - teraz przekażę mu wszystkie siły. Niestety oznacza to, że Na Skraju Szmaragdowego Świtu najprawdopodobniej będzie wykonywany na resztkach wolnego czasu, więc nie mogę powiedzieć, czy mod w ogóle wyjdzie. W ostateczności zostanie udostępniony tak, jak jest, lub zostanie przekazany zainteresowanemu zespołowi. Ale myślę, że to wystarczająca cena, aby móc ponownie zagrać w świetną grę w nowoczesny sposób. Mam nadzieję na twoje zrozumienie. 2 Quote Link to post Share on other sites
Agrael 4,115 Posted Tuesday at 07:12 PM Report Share Posted Tuesday at 07:12 PM O, tego się chyba nikt z nas nie spodziewał. Oczywiście gratulacje dla autora, ale trochę szkoda Na Skraju Szmaragdowego Świtu, bo zapowiadała się dobra produkcja. Swoją drogą.. Remake Venoma ? Niech lepiej pokażą gameplay z S2. -- Edit Aż ciekaw jestem, czy ktoś się nabrał Chociaż.. Ja akurat chciałbym zobaczyć Remake Codename. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.