DaarMoo Opublikowano 1 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Mam dziwną sytuację. Przy ustawieniu DX10 mod hula bez problemów, natomiast przy DX9 rozszerzonym nie mogę rozpocząć gry. Ciągłe errory. Raz coś nie tak w wpn, później w teksturach, następnie w soundzie i tak w kółko. Przy DX10 procesor chwilami się grzeje (69 st.) i dlatego chciałem przerzucić na 9. Ale nic z tego. Taki mam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon von chimera Opublikowano 1 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 (edytowane) @DaarMoo @Junx Wie, mamy często to samo. Prawdopodobnie będzie to rozwiązane, niestety obecnie zalecam tylko dx10. Edytowane 1 Maja 2018 przez dragon von chimera 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaarMoo Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Dzięki @dragon von chimera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Junx Opublikowano 1 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 @DaarMoo tu jest pies pogrzebany, ewentualnie spróbuj dopisać do skrótu -noprefetch może coś da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaarMoo Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 (edytowane) Ok, dzięki @Junx. Sprawdzę. @Junx sprawdziłem. Działa. DX9 rozszerzony z -noprefetch. Edytowane 1 Maja 2018 przez DaarMoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 11 godzin temu, Junx napisał: ewentualnie spróbuj dopisać do skrótu -noprefetch może coś da. Jak to właściwie jest z tym -noprefetch? @trurl3 pisze tak -noprefetch | Wyłącza wstępne ładowanie zasobów. Gra ładuje się szybciej, ale efekty hamujące w grze nasilają się i mogą spowodować zawisanie gry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Junx Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 2 godziny temu, smox napisał: Jak to właściwie jest z tym -noprefetch? Ładuje ci WSZYSTKIE pliki od razu, może troszkę dłużej ładować, ale potem już nic nie "dokłada". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Chmm... No to piszesz @Junx całkiem inaczej niż @trurl3. No i komu tu wierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Junx Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 @smox sprawdzić zawsze można a nóż może pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon von chimera Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 @Junx Z moich poszukiwań w necie wynika, że to właśnie blokuje ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juke Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 -noprefetch zapobiega gromadzeniu niektórych plików w pamięci w czasie ładowania gry. Przyspiesza to ładowanie, ale już w czasie samej gry może powodować "czkawki"(nagłe krótkie zacinki, zwłaszcza przy ładowaniu dźwięków). Ale też z drugiej strony gra bardziej dynamicznie używa pamięci i nie chomikuje wszystkiego, więc mody które mają dużo skryptów/plików rzadziej się sypią z powodu braku pamięci, tyczy to się głównie skryptów, modeli, i AI, bo tekstury są mielone przez kartę a nie przez RAM(nie w 100% bo RAM też je ładuje zwłaszcza przy starcie gry). Pic w tym że CoP i mody na jego bazie mają launchery i często, ale nie zawsze, komendy są niewidoczne przez samą grę, bo skróty gry w których wpisujemy je prowadzą do launchera a nie do xrEngine.exe. By sprawdzić to wystarczy w folderze gry(tam gdzie są foldery bin i gamedata) stworzyć plik tekstowy, wpisać w nim to: start bin\xrEngine.exe -noprefetch -nointro -dbg i zapisać jako plik .bat Gra uruchomi się normalnie i będzie widać czy działa(porównując do startu gry z normalnego launchera). To samo tyczy się gdy ktoś używa profili w ustawieniach karty graficznej, lepiej dać ścieżkę do xrEngine.exe a nie do np. Stalker-CoC.exe bo to tylko launcher. Co do oryginalnego pytania to DX10/11 jest dosłownie przyklejone śliną do Stalkera. Gra używa jedynie niektórych funkcji/API i "ficzerów" jak np teselacja niektórych rzeczy(tekstury i modele low-poly wyglądają na bardziej gładkie/szczegółowe/uwypuklone). Problem w tym że DX10/11 w Stalkerze nie używa niektórych shaderów i efektów co przekłada się na wrażenie że gra działa płynniej(bo po prostu nie renderuje wszystkiego tak ja trzeba), i jednocześnie sprawia że gra ma więcej problemów z oświetleniem i wygląda trochę gorzej, różnice w stosunku do DX9E nie są bardzo widoczne ale są(gorszej jakości ssao, parallax, efekty słońca jak god rays a nawet renderowanie tekstur). DX9 natomiast wali pełną parą renderując wszystko tak jak mu bozia nakazała i w pełni stara się korzystać z zasobów komputera, a ponieważ Stalker to dziadek, który ma ograniczenia x86 i nawet nie ma pełnego wsparcia dla wielozadaniowości(multi-threating) crashuje się gdy mod ma za dużo dodatków. Prawda jest taka że Stalker nie wspiera zbytnio nowego hardwaru, bo nowe procesory i karty graficzne są szybkie nie tylko dla tego że są "szybsze" ale dla tego mają multum nowych funkcji jak rozkładanie pracy na wątki, inne metody renderowania, nowe wydajniejsze API itp itd. Nowe gry z tego korzystają i dzięki temu działają lepiej i są ładniejsze. Stalker natomiast to stara szkoła, dla niego liczy się czysta moc obliczeniowa, weźcie najszybszy procesor jednordzeniowy i najnowszy procesor wielordzeniowy i Stalker będzie lepiej działa na tym pierwszym... to samo tyczy się kart graficznych... 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 2 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 O widzisz @Juke Takiej odpowiedzi oczekiwałem, bo chociaż zbyt pojętny nie jestem, to sporo z tego co napisałeś zrozumiałem. Mam przy okazji pytanie - mam zamiar zmienić GTX 770 na GTX 1060 3GB. Będzie to miało jakiś wpływ na mody do Stalkera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaarMoo Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Potwierdzam to o czym pisze @Juke. Wystarczy rzucić okiem na CPUID HWMonitor w części wykorzystania rdzeni. Pierwszy rdzeń pracuje na 95%, a pozostałe max 7%, a przeciętnie na 2-3 % albo 0%. @smox moim skromnym zdaniem Twoja karta jest w zupełności wystarczająca na Stalkera. Fakt, że w niektórych modach nawet dobre procesory i karty nie niwelują wylotów wcale nie świadczy o tym, że jednak mamy za słaby sprzęt. Jest to tylko wina moda. Jego strony technicznej, czyli zwykłego niedopracowania wręcz niechlujstwa autora. Wieloletnie obserwacje tylko mnie w tym utwierdziły. Potężne mody jak chociażby Reborn są stabilne i kompletnie nie wysilają procesora czy karty. Natomiast o wiele skromniejsze potrafią przysmażyć podzespoły. Z takich od razu rezygnuję. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Junx Opublikowano 3 Maja 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Wybaczcie mi chłopaki, moja wina. Źle coś mi się zostałow głowie. Poza tym dla tych co mają problemy, grajcie na DX10 ponoć nie sypie błędami po ludziach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nostalgov Opublikowano 29 Marca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Witam , przepraszam za odkop bawiłem się DX'ami i sobie dawałem od 11 później 10 i 9-ięć . Nie mogę włączyć wyskakuje mi żeby spróbować na niższych ustawieniach ale nie dopuszcza mnie do menu żebym zmienił na DX 10 da się to jakoś zmienić w którymś pliku żeby odpalało np na DX8/10/11? Usunąłem całego Hibrida i nic nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Marca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Na logikę - usuń user.ltx i odpal grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.