Jump to content
DaarMoo

DX9 kontra DX10

Recommended Posts

Mam dziwną sytuację. Przy ustawieniu DX10 mod hula bez problemów, natomiast przy DX9 rozszerzonym nie mogę rozpocząć gry. Ciągłe errory. Raz coś nie tak w wpn, później w teksturach, następnie w soundzie i tak w kółko.  Przy DX10 procesor chwilami się grzeje (69 st.) i dlatego chciałem przerzucić na 9. Ale nic z tego.

Taki mam problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Junx napisał:

ewentualnie spróbuj dopisać do skrótu -noprefetch może coś da.

Jak to właściwie jest z tym -noprefetch? @trurl3 pisze tak -noprefetch | Wyłącza wstępne ładowanie zasobów. Gra ładuje się szybciej, ale efekty hamujące w grze nasilają się i mogą spowodować zawisanie gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, smox napisał:

Jak to właściwie jest z tym -noprefetch?

Ładuje ci WSZYSTKIE pliki od razu, może troszkę dłużej ładować, ale potem już nic nie "dokłada".

Share this post


Link to post
Share on other sites

-noprefetch zapobiega gromadzeniu niektórych plików w pamięci w czasie ładowania gry. Przyspiesza to ładowanie, ale już w czasie samej gry może powodować "czkawki"(nagłe krótkie zacinki, zwłaszcza przy ładowaniu dźwięków). Ale też z drugiej strony gra bardziej dynamicznie używa pamięci i nie chomikuje wszystkiego, więc mody które mają dużo skryptów/plików rzadziej się sypią z powodu braku pamięci, tyczy to się głównie skryptów, modeli, i AI, bo tekstury są mielone przez kartę a nie przez RAM(nie w 100% bo RAM też je ładuje zwłaszcza przy starcie gry).

Pic w tym że CoP i mody na jego bazie mają launchery i często, ale nie zawsze, komendy są niewidoczne przez samą grę, bo skróty gry w których wpisujemy je prowadzą do launchera a nie do xrEngine.exe. By sprawdzić to wystarczy w folderze gry(tam gdzie są foldery bin i gamedata) stworzyć plik tekstowy, wpisać w nim to: start bin\xrEngine.exe  -noprefetch -nointro -dbg i zapisać jako plik .bat Gra uruchomi się normalnie i będzie widać czy działa(porównując do startu gry z normalnego launchera).

To samo tyczy się gdy ktoś używa profili w ustawieniach karty graficznej, lepiej dać ścieżkę do xrEngine.exe a nie do np. Stalker-CoC.exe bo to tylko launcher.

 

 

Co do oryginalnego pytania to DX10/11 jest dosłownie przyklejone śliną do Stalkera. Gra używa jedynie niektórych funkcji/API i "ficzerów" jak np teselacja niektórych rzeczy(tekstury i modele low-poly wyglądają na bardziej gładkie/szczegółowe/uwypuklone).

Problem w tym że DX10/11 w Stalkerze nie używa niektórych shaderów i efektów co przekłada się na wrażenie że gra działa płynniej(bo po prostu nie renderuje wszystkiego tak ja trzeba), i jednocześnie sprawia że gra ma więcej problemów z oświetleniem i wygląda trochę gorzej, różnice w stosunku do DX9E nie są bardzo widoczne ale są(gorszej jakości ssao, parallax, efekty słońca jak god rays a nawet renderowanie tekstur). DX9 natomiast wali pełną parą renderując wszystko tak jak mu bozia nakazała i w pełni stara się korzystać z zasobów komputera, a ponieważ Stalker to dziadek, który ma ograniczenia x86 i nawet nie ma pełnego wsparcia dla wielozadaniowości(multi-threating) crashuje się gdy mod ma za dużo dodatków.

Prawda jest taka że Stalker nie wspiera zbytnio nowego hardwaru, bo nowe procesory i karty graficzne są szybkie nie tylko dla tego że są "szybsze" ale dla tego mają multum nowych funkcji jak rozkładanie pracy na wątki, inne metody renderowania, nowe wydajniejsze API itp itd. Nowe gry z tego korzystają i dzięki temu działają lepiej i są ładniejsze. Stalker natomiast to stara szkoła, dla niego liczy się czysta moc obliczeniowa, weźcie najszybszy procesor jednordzeniowy i najnowszy procesor wielordzeniowy i Stalker będzie lepiej działa na tym pierwszym... to samo tyczy się kart graficznych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz @Juke:) Takiej odpowiedzi oczekiwałem, bo chociaż zbyt pojętny nie jestem, to sporo z tego co napisałeś zrozumiałem. Mam przy okazji pytanie - mam zamiar zmienić GTX 770 na GTX 1060 3GB. Będzie to miało jakiś wpływ na mody do Stalkera? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam to o czym pisze @Juke. Wystarczy rzucić okiem na CPUID HWMonitor w części wykorzystania rdzeni. Pierwszy rdzeń pracuje na 95%, a pozostałe max 7%, a przeciętnie na 2-3 % albo 0%.

@smox moim skromnym zdaniem Twoja karta jest w zupełności wystarczająca na Stalkera.

Fakt, że w niektórych modach nawet dobre procesory i karty nie niwelują wylotów wcale nie świadczy o tym, że jednak mamy za słaby sprzęt. Jest to tylko wina moda. Jego strony technicznej, czyli zwykłego niedopracowania wręcz niechlujstwa autora. Wieloletnie obserwacje tylko mnie w tym utwierdziły. Potężne mody jak chociażby Reborn są stabilne i kompletnie nie wysilają procesora czy karty. Natomiast o wiele skromniejsze potrafią przysmażyć podzespoły. Z takich od razu rezygnuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybaczcie mi chłopaki, moja wina. Źle coś mi się zostałow głowie. 

Poza tym dla tych co mają problemy, grajcie na DX10 ponoć nie sypie błędami po ludziach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , przepraszam za odkop bawiłem się DX'ami i sobie dawałem od 11 później 10 i 9-ięć . Nie mogę włączyć wyskakuje mi żeby spróbować na niższych ustawieniach ale nie dopuszcza mnie do menu żebym zmienił na DX 10  da się to jakoś zmienić w którymś pliku żeby odpalało np na DX8/10/11? Usunąłem całego Hibrida i nic nie pomogło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord