Skocz do zawartości

Wiatr czasu 1.3 - poradnik


Rekomendowane odpowiedzi

pobrane.jpg

Modyfikacja "Wiatr Czasu" 1.3 posiada co prawda liniową fabułę, jednak zadania poboczne z którymi się zetkniecie będą mogły być rozwiązane przez was na co najmniej dwa lub czasami nawet więcej sposobów. To jak efektywnie pomagać będziecie postaciom fabularnym znajdzie odzwierciedlenie w "filmowym" zakończeniu moda wzorowanym na zakończeniu "Zewu Prypeci".

 

Poniżej zamieszczam kilka porad ogólnych i tych dotyczących najbardziej problematycznych zadań:

  • Od początku gry przejścia na inne lokacje będą zamknięte. Aby je otworzyć najczęściej wymagane będzie osiągnięcie odpowiedniego postępu w grze i/lub znalezienie PDA z zapisaną na nim informacją o przejściu na daną lokację;
  • Podobnie jest z zadaniami: wykonywanie danych zadań odblokowuje możliwość podjęcia kolejnych, których wykonanie odblokowuje możliwość podjęcia kolejnych itd.;
  • Limańsk nie jest tak pusty jak się wam wydaje. Na jego obszarze można znaleźć wiele przydatnych przedmiotów;
  • W niektórych schowkach można znaleźć fanty nawet bez zdobycia namiaru na dany schowek;
  • Warto jest zbierać broń w złym stanie technicznym i chomikować ją w schowku (schowkach). Po dotarciu na Rostok będzie można sprzedać ją Zobowi (oczywiście poza tą całkowice zużytą);
  • Z Kudeśnikiem (znajdującym się w jednym z budynków fabryki Jantar) rozmawiamy dopiero po otrzymaniu zadania "Porozmawiaj z rannym" (uaktywnia się ono po wejściu przez drzwi lub okno do budynku, ale nie zawsze). Wcześniejsza rozmowa będzie kończyła się wylotem;
  • Bez względu na ustawienia grafiki na Rostoku mogą nękać was losowe bezlogowe wyloty. Niestety jest to niedoróbka moda;
  • Aby upozorować wypadek Lonii Smętnego należy iść za nim za piętro niedokończonej budowy i tamże z nim porozmawiać, wybierając przy tym odpowiednią opcję dialogową;  
  • Jeśli dane zadanie ma kilka możliwych rozwiązań to warto sprawdzić każde z nich i wybrać te, które najbardziej nam odpowiada;
  • Po raz pierwszy na Agroprom idziemy dopiero po wykonaniu zadania na odnalezienie zaginionego bojownika z zadania Fanata (po oczyszczeniu kopalni. Przy okazji w czasie wykonywania tego zadania "pomożemy" jeszcze innej osobie); 
  • Aby odnaleźć artefakt, który jest lekarstwem na "dolegliwość" Leśnika, potrzebować będziecie detektora Weles;
  • Gera, Włóczęga i Maks posiadają przy sobie detektory Weles, które po ich (ewentualnej:052:) śmierci można zabrać z ich ciał;
  • Szczególną uwagę należy zwrócić na wiadomości o żółtej czcionce, które przychodzą na nasze PDA;
  • Zadania same do nas nie przyjdą (z małymi wyjątkami), dlatego po wejściu na daną lokację rozmawiamy ze wszystkimi bohaterami niezależnymi; 
  • Diodor jest nie tylko znakomitym myśliwym... W czasie rozmowy z nim warto zwrócić szczególną uwagę na to co mówi;
  • Aby dotrzeć do Martwego Miasta należy stanąć po stronie Maksa w pobocznej nitce fabularnej "Rozłam w Wolności" i wykonywać cierpliwie jego zadania;
  • Aby pojawiła się nitka fabularna "Rozłam w Wolności" należy pomóc Woroninowi w śledztwie dotyczącym masakry bojowników "Powinności" (prawdopodobnie trzeba również pomagać powinnościowcom obozującym przy moście w Rudym Lesie);
  • W laboratorium "Świadomości-Z" pod Generatorami spotkacie pewną istotę. W czasie rozmowy z nią należy próbować poszczególnych opcji dialogowych, aby istota "poddała nas testowi".
  • cdn.

 

Dokumentacja z laboratorium X19 (cztery dokumenty: 3 sprawozdania i notatka):

Spoiler

pobrane (1).jpg

pobrane (2).jpg

pobrane (3).jpg

pobrane (4).jpg

Jeśli nie znajdziemy wszystkich 4 dokumentów niewidzialny teleport znajdujący się na poniższym zrzucie ekranu nie przepuści nas do dalszej części kompleksu:

pobrane (5).jpg 

Lekarstwo na raka dla Leśnika (artefakt wykryje jedynie detektor Weles):

Spoiler

pobrane.jpg

pobrane (1).jpg

Zagubiona broń Myśliwego:

Spoiler

pobrane.jpg

pobrane (1).jpg

Materiały radiotechniczne dla Michałycza:

Spoiler

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg 11.jpg

Narzędzia dla techników (info o lokalizacji można zakupić u Informatora):

Narzędzia podstawowe:

Spoiler

Rostok

  pobrane.jpg pobrane (1).jpg pobrane (2).jpg

Magazyny Wojskowe

pobrane.jpg pobrane (1).jpg pobrane (2).jpg  

Narzędzia precyzyjne:

Spoiler

Jantar

  pobrane.jpg pobrane (1).jpg pobrane (2).jpg

Magazyny Wojskowe

 pobrane.jpg pobrane (1).jpg

Narzędzia kalibracyjne:

Spoiler

Laboratorium X19

 pobrane.jpg pobrane (1).jpg

Agroprom

  pobrane.jpg pobrane (1).jpg pobrane (2).jpg

c.d.n.

  • Dodatnia 10
  • Negatywna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradnik wideo zrobiony przez HugTV. Jak wszystkie jego - bardzo dobry.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W powyższym wideo poradniku mogą występować pewne różnice w stosunku do wersji 1.3, więc proszę mieć oczy szeroko otwarte:)

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zmienił(a) tytuł na Wiatr czasu 1.3 - poradnik
  • apg2312 zablokował(a) ten temat
  • Agrael odblokował(a) ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.