Skocz do zawartości
kondotier

WARIANT OMEGA 2 - CHŁODNE LATO 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Nazwa moda: WARIANT OMEGA 2  "CHŁODNE LATO 2014r"
Tytuł oryginalny: ВАРИАНТ ОМЕГА 2 ХОЛОДНОЕ ЛЕТО 2014
Autor moda: basil
Podstawka: Cień Czarnobyla v.1.0006

1368691265_WO-2wikszy.jpg.c6388f25ccef026cd5b268de17f73abd.jpg

Ten mod to dalszy ciąg przygód detektywa Kajdana. ( Znanego z moda Wariant Omega v.4.0 )

W chłodne lato 2014 r, Aleksander Kajdanowski, znany poza strefą jako Kajdan, po upływie 2 lat znowu wybrał się do strefy. Powodem tej wyprawy stał się list od handlarza Krahobora, zamieszkującego w w małej wioseczce leżącej opdal granicy strefy. Handlarz prosi o pomoc w wyjaśnieniu szeregu tajemniczych śmierci stalkerów w ostatnim okresie czasu.
Kajdan, będący pracownikiem znanej agencji detektywistycznej, zdecydował się rozwikłać problem.

Sądząc że śledztwo zajmie tylko kilka dni, szybko wyruszył do Wschodniej Doliny. Jednak Strefa wprowoadziła szybko swoje zmiany....  Z czym przyjdzie się spotkać GB i dokąd zaprowadzi go śledztwo, można dowiedzieć się grając w moda Chłodne lato 2014.

Wprowadzone zmiany:
1. Nowy scenariusz gry z odgałęzieniami scenariusza.
2. Nowe dialogi i zadania poboczne.
3. lokacje przeniesione z moda LWR.
4. Nowi dialogowi NPCe.
5. Zmieniona rozgrywka i tekstury.

STRONA MODA: http://stalkermod.ru/MODYI-Teni-CHernobyilya/variant-omega-2-holodnoe-leto-2014.html

Linki dla pobrania OBT:
http://www.unibytes.com/lqrgl64.is8Lqw-Us4P3UgBB

https://yadi.sk/d/gcAJaIwQ3HLowJ

Wersja 0.07.3 powinna zawierać patche 1, 2, 4. Wstawił @vidkunsen

https://yadi.sk/d/cWeGLBmH3J5Cz2

Patche i fiksy:
1 - Patch kumulatywny 0.07.2 poprawki dla dialogów: https://yadi.sk/d/XaKtEa0w3HLqEF
2 - Wyloty z powodu śmigłowca: https://yadi.sk/d/hCGoQagv3HLqMG
3 - Dynamiczne tekstury: https://yadi.sk/d/Gq-4IlUi3HLqQF

4 - Wylot na koniak https://yadi.sk/d/YPMQKVRT3J5DgH

UWAGA od autora moda: Mod był wykonany do gry z oświetleniem statycznym. Dogranie poprawki na dynamikę, może spowodować niestabilność gry. Do gry na dynamice, potrzebne jest conajmniej 3GB RAM, a stabilność gry będzie zależna od technicznych charakterystyk posiadanego komputera.

Strona o przechodzeniu moda z podpowiedziami:

http://stalkermod.ru/forum/68-variant-omega/223690-prohozhdenie-moda-variant-omega-2-holodnoe-leto-2014-go.html

Instalacja moda @gawron:

Instalacja na polską platformę:

1. Stalker SOC 1.0006
2. Kopia gamedaty moda do głównego katalogu gry.
3. Kopia bin moda do bin gry (pamiętamy o kopii bezpieczeństwa).
4. Patch kumulatywny 0.07.
5. Fix na wyloty związane ze śmigłowcem.
6. Kopia plików z paczki do gamedaty moda ze zgodą na zamianę: gamedata.7z
7. Można grać.

INNE:

Przywrócona mini mapa: gamedata.7z   od @gawron

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Instalacja na polską platformę:

1. Stalker SOC 1.0006
2. Kopia gamedaty moda do głównego katalogu gry.
3. Kopia bin moda do bin gry (pamiętamy o kopii bezpieczeństwa).
4. Patch kumulatywny 0.07.
5. Fix na wyloty związane ze śmigłowcem.
6. Kopia plików z paczki do gamedaty moda ze zgodą na zamianę: gamedata.7z
7. Można grać.

Spoiler

opcje.thumb.jpg.5b9263f53dc7222f35ad91df8f90e014.jpg

podw.thumb.jpg.dac758cf26c7f320187a22068c95ab4e.jpg

siedzi.thumb.jpg.b24c1d456ab4b18e434c25706cba7efa.jpg

dialog.thumb.jpg.fd256a1f6983aa0df4c5d9627bfd0f5c.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gawron - Dzięki za podanie instalacji na polską platformę.

Ja moda postawiłem na rus podstawce i pograłem trochę. No i chyba już się z nim zetknąłem, jak w  wersji testowej pojawił się na rus forum, rok temu.

Nie zmieniałem jakichkolwiek ustawień, nawet dopasowania do mojego monitora. Nie mam problemu ani z grą, ani ze zniekształceniami obrazu. Tak że i innym grającym - po doświadczeniach z WO v.4.0 - sugeruję również nietykanie ustawień.

Dla zachęty dla grających "detektywów":

ss_administrator_05-09-18_17-13-04_(predbannik).thumb.jpg.9d6b1f814fae3792eb4eb05435e52342.jpgss_administrator_05-09-18_18-15-03_(predbannik).thumb.jpg.496f8442d13be9f4dc1771ce4402330b.jpgss_administrator_05-09-18_18-16-36_(predbannik).thumb.jpg.3e35ac99f6a24c190dbd6095246304ad.jpgss_administrator_05-09-18_18-38-56_(predbannik).thumb.jpg.df54e792fbcc82f4f499f4ff3f978517.jpg

Mod nie ma minimapy. Tak że @gawron, gdybyś jeszcze tym się zajął, byłoby dobrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kondotier napisał:

UWAGA od autora moda: Mod był wykonany do gry z oświetleniem statycznym. Dogranie poprawki na dynamikę, może spowodować niestabilność gry. Do gry na dynamice, potrzebne jest conajmniej 3GB RAM, a stabilność gry będzie zależna od technicznych charakterystyk posiadanego komputera.

Zastanawia mnie ta uwaga autora i trochę dziwi. W tych czasach robić moda na DirectX8? Cała nadzieja w tym, że nie najlepszą grafikę przykryje ciekawa fabuła i grywalność i stabilność moda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@smox  Chyba pamiętasz, kiedy pojawił się Wariant Omega v.1.0. To lata temu.

W kolejnych wersjach mod się tylko rozrastał na istniejące, ale wcześniej nie wykorzystane lokacje. Dodawano zadań i nowych NPCów. I na tym skupiał się autor moda. WO2 jest niczym innym, jak takim dalszym rozwinięciem fabuły. A że ilość lokacji się nie zwiększyła, zaczynamy od początku, czyli we Wschodnim Kanionie, nowszym uczestnikom bardziej znanym ze Złotej Kuli jako Obrzeża. I znów pracownik agencji detektywistycznej musi zamienić się w stalkera, aby rozwiązać zagadki śmierci.

Wstawienie patcha na dynamikę, autor moda uzależnił od posiadanego komputera. Możliwe, że sam pracuje na jakimś staruszku, skoro pamięć RAM wyznaczył na 3GB. Z krótkiej gry, mogę powiedzieć, że na statyce grafiki wyglądają przyzwoicie, postacie również. Zachowana została atmosfera z poprzedniej części.

Broń i kombinezony dalej te same, bez udziwnień.

Tak, że ja nie będę dalej nic zmieniał. Jedyne co bym zmienił, to dodanie minimapy. Ale to kwestia przyzwyczajenia. Bo teraz kwestowych NPCów trzeba szukać w opcjach kontaktów, a to nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że mod jest na słabe komputery to akurat plus dla autora.

Nie każdy jest 18-o latkiem któremu rodzice kupili komputer za co najmniej 5000, większość z nas zbiera na takie maszyny latami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka screenów tym razem już z Bagien, pozwalających ocenić, czy grać na statyce na jakiej zostały zrobione, czy ryzykować z dynamiką.

ss_administrator_05-10-18_12-00-28_(marsh).thumb.jpg.9299004ce45bdfc94d20dd4fe50fd00f.jpgss_administrator_05-10-18_12-03-58_(marsh).thumb.jpg.548672f96e16aefe63a128ec999e9eca.jpg

ss_administrator_05-10-18_12-05-42_(marsh).thumb.jpg.39dca51dde58ec8d821e1b577ec8758a.jpgss_administrator_05-10-18_12-24-25_(marsh).thumb.jpg.b4428c5d7d7ca4f973cd6790730259ac.jpg

ss_administrator_05-10-18_12-19-00_(marsh).thumb.jpg.5995e7cdf37a7774a6e712fb4a3351cb.jpgss_administrator_05-10-18_12-49-07_(marsh).thumb.jpg.ac07935b68d4b6884c885aa52c5827d8.jpg

Na screenach z HUDem, widać jak jest ubogi. Brak minimapy, wskaźnika ilości amunicji. A że amunicja musi być na pasie, można się obudzić z ręką w nocniku.

Sprawę minimapy rozwiązał już @gawron . Jest w jego wpisie i w #1

@gawron - Masz chyba zapchaną skrzynkę PW, bo nie przyjmuje wpisów.

 

DODANO: Ze względu na bardzo ogólny opis miejsca znajdowania się artefaktu "Magnit" dla Kontrolera-pijczka, w spojlerze dla tych co go samodzielnie nie znajdą, lub nie będzie im się chciało ganiać w zabijającej radiacji, są screeny z jego lokalizacją. Oczywiście, zagląda tylko ten, kto chce.

Spoiler

Zadanie dostarczenia go Kontrolerowi trzeba wykonać jak najszybciej, ze względu na skutki zwlekania. Mogą sprawiać wrażenie problemów z modem.

ss_administrator_05-11-18_21-32-13_(l02_garbage).thumb.jpg.b546c617221aaa0ce48c62996f9ad885.jpgss_administrator_05-11-18_21-33-17_(l02_garbage).thumb.jpg.0f6a2bed202ce00433c022bc49b81219.jpg

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU:

ss_administrator_05-20-18_12-40-11_(mainmenu).thumb.jpg.b2c6be4ca734376bfc32e236f9df057b.jpg

Ponieważ chyba tylko ja gram w tego moda, o do końca jeszcze mi trochę zostało, chcę na gorąco podzielić się moim, oczywiście subiektywnym odczuciem. Polskie napisy tylko na stronie startowej, reszta niestety jeszcze po rosyjsku.

Jest zastrzeżenie od autora moda, aby grać na statyce. I na takim gram, z tym tylko że po jakimś czasie gry na ustawieniach zrobionych przez moda, zmieniłem je. Dałem rozmiar mojego monitora, a ustawienia jakości na full. No i grafika moda mnie zaskakuje. Niech dowodem tego będą poniższe screeny.

Przy zachowaniu tekstur sprzed lat, współczesne karty oddają klimat wczesnych modów.

Muszę przyznać, że spośród zrobionych, miałem problem z wybraniem tych które wstawić. Bo jeden ciekawszy od drugiego. Tu tylko z trzech lokacji. Bagien, Jupitera i Zatonu.

ss_administrator_05-19-18_15-53-09_(marsh).thumb.jpg.231917a916fa422b16975e2e70b0d536.jpgss_administrator_05-19-18_15-57-14_(marsh).thumb.jpg.425ea6d5f5726f5962701115777cdf2c.jpg

ss_administrator_05-19-18_16-22-13_(marsh).thumb.jpg.3e62c08311a3dd7041b1c47c17b9588a.jpgss_administrator_05-17-18_22-40-21_(jupiter).thumb.jpg.e228f175151703a366e08553b9873f3a.jpgss_administrator_05-17-18_22-49-10_(jupiter).thumb.jpg.c4f2cdc6f3363cac0612587d5c0be161.jpgss_administrator_05-19-18_20-01-29_(zaton).thumb.jpg.9dd56f3b1493cbf38d79dee10a46ab29.jpgss_administrator_05-19-18_20-07-15_(jupiter).thumb.jpg.9737cf85beb56896140eb6df60fe73f5.jpgss_administrator_05-19-18_20-10-59_(jupiter).thumb.jpg.5825bbdd883bced42a5946608b5c8fae.jpg

Na razie na temat moda się wypowiadał nie będę, choć w jego betę grałem, ale dość dawno. Chcę dojechać do końca i zobaczyć czy są istotne zmiany.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się screeny z zachodami słońca w tym modzie na statyce, nawet nie tak źle to wygląda ;) Takie mocne pomarańczowe/rdzawe barwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PODSUMOWANIE MODA PO ZAKOŃCZENIU GRY.

Ostatni zachód słońca...

ss_administrator_05-22-18_15-51-33_(zaton).thumb.jpg.e2dd9743714018ae42f0bcccdd83c0ed.jpg

Tak mogę nazwać ostatni widok jaki miałem w modzie, kiedy sam go zamknąłem. Napisów końcowych nie było, bo nie mogło być.

Przyznać się jednak muszę, że mogłem go zrobić dopiero po mocnej cziterce. A dlaczego, wyjaśnię poniżej.

Po znalezieniu Łochmatego i ucieczce z aresztu na Czarnym jeziorze

ss_administrator_05-22-18_13-06-52_(yantar_old).thumb.jpg.f02df2a1bc6f3ce72218e5bf450e8397.jpgss_administrator_05-22-18_13-14-25_(yantar_old).thumb.jpg.bab3b724f8e7758118ff4be327378880.jpg

zaczęły się problemy ze scenariuszem. Zgodnie z ostatnim zadaniem w PDA, miałem powiadomić o tym matkę Łochmatego. Ale też przyszedł SMS od Azota wzywającego na pomoc do Janowa. No to tam pognałem bo było bliżej. Zastałem trupy stalkerów i tylko żywą Siemionową, która dała mi informację o sprawcach, ale i tak błędna. U uczonych w bunkrze też problemy, bo zostali zastraszeni. Dialog z nimi kieruje mnie na Skadowsk. Gnam tam, po drodze likwidując grupę Werwolfu. Ale to nie koniec. Zaraz za teleportem zasadzka Werwolfu i nasz Kajdan żegna się z tym światem. Dwa zadania nie skończone.

Czyli przed graczem stanął

ss_administrator_05-22-18_14-46-24_(l05_bar).thumb.jpg.578dd45252e241230cfe5de4935d7974.jpg

Powtarzam grę, ale najpierw gnam przez całą mapę do Kanionu. Okazuje się, że zleceniodawczyni Galina, nie ma opcji dialogowej o synu. A wcześniej kiedy jeszcze trwały poszukiwania ciągle ją miała.

ss_administrator_05-22-18_15-10-27_(predbannik).thumb.jpg.c7de1b4beae1e3a47e03591ca5aabe2b.jpgss_administrator_05-22-18_15-09-00_(predbannik).thumb.jpg.750a3c7853c351dda911070cca55cab0.jpg

No to kolejna powtórka gry, ale już z cziterką. Prawie nieśmiertelny Kajdan, już nie w sweterku, ale solidnym pancerzu przebija się przez Werwolf.

Próbowałem z nimi walczyć, ale co którego zabiłem, sam ginąłem. I tu przypomniała mi się wypowiedź autora moda na forum, że jeśli z czymś takim się spotkamy, to nie należy się martwić, bo będziemy mogli ich zabić trochę później. Czyli że ginąc z cziterką, czy bez cziteki i zakończenia moda napisami, powinniśmy cierpliwie czekać na dalszy ciąg moda.

Pobiegałem po Zatonie, nic się nie działo. Kwestowi ze Skadowska, czyli Broda i Sowa nie mieli nic do zaproponowania. Wycieczka zakończyła się na sterówce Skadowska, podziwianiem kolejnego zachodu słońca.

W spojlerze reszta zachodów, oraz aby nie było że mod tylko słoneczny, też screeny "ponure".

Spoiler

ss_administrator_05-22-18_11-43-16_(yantar_old).thumb.jpg.9beb0a819d1a21de197fb651ee84acd5.jpgss_administrator_05-22-18_15-51-33_(zaton).thumb.jpg.e2dd9743714018ae42f0bcccdd83c0ed.jpgss_administrator_05-22-18_15-52-20_(zaton).thumb.jpg.01417312399885c218d878d7fdf438f5.jpgss_administrator_05-22-18_15-53-10_(zaton).thumb.jpg.b767fb3ce99a7a6cd3df21db4c11980a.jpg

ss_administrator_05-22-18_12-17-32_(yantar_old).thumb.jpg.62e386c52bfcd21a965ee3ee50d71c7d.jpgss_administrator_05-22-18_12-19-24_(yantar_old).thumb.jpg.f215a240f2f75081b0272a331bd0c398.jpgss_administrator_05-22-18_14-05-41_(garbage_old).thumb.jpg.dcd3fafc229eac959dce902e93e4b30b.jpgss_administrator_05-22-18_14-31-14_(l07_military).thumb.jpg.35279d46e6fafd1eef90494a55e3cba2.jpg

A takich urokliwych zrobiłem sporo. Chętnym mogę posłać, ale na PW.

Reasumując. Jeśli ktoś będzie w stanie przeboleć to niefortunne zakończenie moda, może w niego zagrać. Ale mod musi być jeszcze poddany solidnej obróbce, abym go polecił. Za dużo było bezlogowych wylotów przy zmianach lokacji, po zginięciu i próbie wczytania zapisu. Ma też niewłaściwy balans możliwości GG, do stawianych mu zadań. Przykład: jego udźwig podstawowy 40kg. Zadanie: przenieść przedmiot o wadze 40kg. Inne zadanie: przenieść 3 przedmioty o łącznej wadze 45kg. Albo ganiać przez pół mapy z pojedynczymi. Zbyt duża odporność wielosztukowych stad pomieszanych mutantów, wymagająca dużej ilości amunicji, w stosunku do możliwości zakupów i przenoszenia amunicji. I kilka jeszcze przegięć, powodujących zagotowanie krwi w żyłach.

Tak jak napisałem powyżej, moda uznaję za nieskończonego i dlatego żadnej oceny nie będzie. Czytający niech sami go ocenią, albo z mojego opisu, albo po zagraniu.

ss_administrator_05-22-18_11-41-38_(yantar_old).thumb.jpg.404566f68163b21c8e3c6704030439bd.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W innych wersjach, w tym w poprzednich także Galina "ma focha" i milczy a co do twojej "cziterki" i zachodu słońca ze "Skadowska" lub "Tarasa Szewczenki" to jest proste.

 Dajesz sobie nieśmiertelność (wspomniałem o tym gdy grałem na rus wersji: http://ap-pro.ru/forum/54-89932-1 , moda wystawił Cichy w dziale wielojęzycznym), mijasz bramę po odczycie zmiany lokacji i nie strzelasz do nikogo bo każdy zabity przez ciebie powoduje twój zgon.

Jak już się powstrzymasz to lecisz sobie pozwiedzać Zaton, ss.5 mój wpis razem z fotkami z końca moda z dnia 30.05.2017, oraz mkk7 ss.7 z dnia 17.07.2017.

p.s. wersja 0.11 (łatka): https://yadi.sk/d/rDR7UV3V3W75iw

Edytowane przez vidkunsen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen - Dlaczego dajesz mi rady do rzeczy które zrobiłem aby zobaczyć ostatni zachód słońca ze Skadowska?

Pierwsza część tego moda, czyli Wariant Omega też powstawał "na raty". A przerwy między kolejnymi uzupełnieniami były spore, tak że na kolejną część WO2 też chyba przyjdzie sporo poczekać. Tym bardziej, że do tej nazwanej "finalną" części, wydano kilka patchy. Część z nich usunięto, bo wymagały nowej gry, albo nie były skuteczne.

No i niedopasowanie moda do współczesnych komputerów, a przede wszystkim monitorów, niezbyt dobrze świadczy o modzie. Przez tyle lat, nie poprawiono wizualizacji HUDa. A chyba nie jest to jakimś wielkim problemem.

ss_administrator_05-23-18_11-09-09_(zaton).thumb.jpg.1d344f7aae904149e7fdda9634ce2a28.jpgss_administrator_05-23-18_11-11-26_(jupiter).thumb.jpg.eec003df9dc2717080f8882a35abaf64.jpgss_administrator_05-23-18_11-11-10_(jupiter).thumb.jpg.6838140f4ff6fc058dc1afefd564701a.jpg

Nie ma się więc co dziwić, że jeden gameplay został przerwany i niedokończony, a w drugim nagrywający sobie często kpi.

Kto chce bez gry zobaczyć, co się dzieje w modzie, może obejrzeć jedynego jaki znalazłem gameplaya dogranego do końca.

https://www.youtube.com/watch?v=QRdT6suiSdA&index=1&list=PLZ_4vgrbZV-SIDrRvV_xXI7Z8NCP7RaVu

Chyba dlatego skończonego że to ze streema, w którym ktoś znający moda co chwilę mu podpowiadał co zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord