Jump to content

Komentowanie plików OGG


Recommended Posts

Nieskomentowany plik dźwiękowy jest słabo słyszalny w grze i wywołuje dziwne reakcje u NPC-ów. Oto powstał tutorial, jak temu zaradzić.

Zanim zapiszesz swój plik do formatu OGG, usuń wszelkie informacje na jego temat we właściwościach pliku (np. numer ścieżki, wykonawca itd.)

Plik dźwiękowy zapisz z poniższymi parametrami:

Format: OGG Vorbis

Kanał: mono

Kb/s: 86

--

Dołączona grafikaDołączona grafika

Pobierz fixoggcs

Poprawne skomentowanie pliku OGG polega na wklejeniu nagłówka z oryginalnego (poprawnie skomentowanego pliku) i przepuszczeniu poprawionego pliku przez programik fixoggcs, który poprawia checksumy.

1. Otwierasz Hex Editor i przeciągasz do okna oryginalny plik OGG a następnie przeciągasz swój. Popatrz teraz na screena.

2. Masz na tym etapie do wykonania 2 kroki copy&paste. Uważnie przyjrzyj się ciągowi zaznaczonemu na żółto. Musisz to zaznaczenie wkleić dokładnie w miejsce vorbis->

3. Musisz wykonać jeszcze jedną rzecz: spójrz na niebiesko zaznaczoną literę I w pliku oryginalnym. W przykładzie widnieje literka J, i tu właśnie musisz przeprawić na I z pliku oryginalnego. Oczywiście te litery oraz całe nagłówki mogą się różnić w zależności od pliku.

Zapisujesz plik (CTRL+S)

4. Teraz swój plik OGG kopiujesz do katalogu w którym jest fixoggcs (tylko dla ułatwienia pracy). Uruchamiasz cmd, przechodzisz do folderu fixoggcs i wydajesz komendę fixoggcs.exe {nazwa pliku ogga}. Powinien pojawić się szereg potwierdzeń OK i Corrected i jeśli nie wyświetla żadnych errorów, to masz już poprawnie skomentowanego ogga.

Pobierz film instruktażowy - TUTAJ.

Pomoc: Zero_3

Umieszczanie tego poradnika na innych forach jest zabronione.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Meta locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.