Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. Po wyjściu z X-18, w korytarzu coś detonuje i lądujemy w podziemnym garażu. Po jego opuszczeniu, znów jesteśmy w budynku z wejściem do X-18. Tam dochodzi do nawijki z chyba Woroninem i coś tam plecie o spotkaniu z jakimś śledczym. Nie mam dalszego zadania i znacznika, gdzie mam swoje dupsko zawlec. Proszę o podpowiedź, bo w klawiaturze jakoś dziwnie zaczynają wypadać klawisze.  :wallbash:

Sprawa wyjaśniona, trzeba skorzystać z poradnika @cichego, a nie łamać biurko z kompem. 

Tu namiar na poradnik:

 

http://www.stalkeruniverse.home.pl/index.php?topic=263.0

 

To tak, jakby jeszcze ktoś nie wiedział.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to  jest jeden z tych momentów o którym wcześniej pisałem oceniając zwartość i zrozumiałość fabuły , w którym sugerowałbym przy polonizacji, w wypowiedzi Woronina, słowo "śledczy" zmienić na "Głuszec" i dodać mała nawijkę, wskazującą choćby tylko na budowę. Można w ten sposób, bez większej ingerencji w moda, naprawić oczywiste przeoczenie autora. Coś podobnego przytrafia się jeszcze podczas pobytu na Magazynach Wojskowych, przy rozmowie ze snajperem ( enigmatyczne określenie położenia schowka ), oraz po rozmowie z kluczowym NPC w tunelu, gdy nie ma ukierunkowania na Łukasza i zadanie z przesyłką. W ten sposób możemy stracić jedno z ciekawych zadań. Nie przeszkodzi to w dalszej grze ( mod daje inną mniej ciekawa możliwość), ale szkoda go opuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobra myśl, ale wprowadzenie tych konkretnych poprawek w dialogach, jest możliwe dopiero po przejściu gry, przez dobrego testera, bo w trakcie tłumaczenia, to nikt nie jest wstanie przewidzieć, czy znaczenie danych słów w rozmowie GG ---> NPC i odwrotnie, bo skąd tłumacz ma wiedzieć, że nie będzie znacznika na konkretny punkt dotarcia i że pole z zadaniami, w danym momencie będzie puste w PDA. Czyli wychodzi na to, że chyba powinien powstać dział z poradnikami, tak jak to zrobił @cichy, akurat dla tego moda. Myślę, że temat warty przeanalizowania.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cichy się zgodził i dodałem do pierwszego postu jego poradnik aby ludzie mogli bezproblemowo znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Tak czy inaczej przydałoby się aby właśnie powstał całkowicie nowy dział w którym byłyby same poradniki do wszystkich spolszczonych modów. 

Pytanie czy to rzeczywiście dobry pomysł skoro w pierwszych postach o modach ogółem są zazwyczaj owe poradniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metek58 - masz rację z tym tłumaczeniem bez gry, rozumiem to.

Ale moja uwaga była dana z myślą o dokonania poprawek w polonizacji, tak aby następni grający już tych problemów nie mieli. Teraz jak już pograłeś w niego ( smox również ), masz swój pogląd, gdzie co zmienić. O problemie w Dolinie Mroku, napisałem już w #38, parę pięter wyżej o Magazynach Wojskowych. Jeszcze jeden problem wystąpi w Ciemnym Parowie. Z dialogu z Semem nie wynika, że po wspólnej akcji na obiekt z którego uciekaliśmy, już bez kolejnego dialogu dalej idziemy działać bez niego i jego ekipy. Również kwestowy Niekrasow na Kompleksie Naukowym, jest niedomówiony i zaznaczony tylko kropką, jak każdy inny NPC. A mnie spawnował się dopiero po resecie gry.

Może Ci, co też tego moda przeszli, dołożą swoje uwagi na niedomówione dialogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dział to zbyt wielkie słowo ująłem, ale właśnie takie ala poradniki można by przy opisie i linkach danego moda wstawiać. Bo pobierający polonizację, może nie zajrzeć we wszystkie posty i nie wiedząc, że jest w którymś poście taki mini-poradnik i będzie zasypywał pytaniami - gdzie, co i jak. Można coś innego wymyślić, można podrzucać pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem trochę niezrozumiały tekst w Dolinie Mroku.

Było tak:

 To rozsądne rozwiązanie, popieram! Teraz idź do śledczego i opowiedz, że niby: "Łaziłem tu i tam, a tu BACH!!! Eksplozja, zostałem ranny, lecz ludzie z "Powinności" przyszli, znaleźli mnie i pomogli dojść do siebie, za co jestem im ogromnie wdzięczny!" Nie daj Boże, że coś mu o mnie chlapniesz! A propos, jak zreferujesz śledczemu, od razu wiej na bazę "Wolności"

 

Zmieniłem na:

To rozsądne rozwiązanie, popieram! Teraz idź do śledczego, nazywa się Głuszec i jest tutaj, w naszej bazie. Opowiedz, że niby: "Łaziłem tu i tam, a tu BACH!!! Eksplozja, zostałem ranny, ale ludzie z "Powinności" przyszli, znaleźli mnie i pomogli dojść do siebie, za co jestem im ogromnie wdzięczny!" Nie daj Boże, że coś mu o mnie chlapniesz! A propos, jak pogadasz ze śledczym, od razu idź na bazę "Wolności"

 

To taka wersja próbna. Chętnie wysłucham Waszych propozycji. Można dodać więcej.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłem grać w tego moda, póki co podoba mi się  :thumbsup: Jak znajdę jakieś niezrozumiałe teksty to dam screena, póki co screeny z początku gry dla nowych którzy myślą o zainstalowaniu moda. 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

 

EDIT: 08.06  1:16

Ale mnie wciągnął ten mod. Niby nie jest jakiś obszerny ale wciągający. Co jakiś czas zerkam do poradnika @cichego. A właśnie, na wysypisku nie znalazłem tego mechanika, albo gdzieś go pominąłem, no ale mniejsza z nim. 

Swoją drogą menu główne moda wygląda super, klimatycznie  :thumbsup:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pierwszego postu dodałem Patcha 0.1. Poprawia znalezione do tej pory błędy. By wszystkie zmiany były widoczne potrzebna jest nowa gra. Nie jest to jednak absolutnie konieczne. Najważniejsze zmiany i tak będą widoczne. Nie będzie widać zmian w nazwach wyświetlanych na mapie np. Własny domek czy Dowódca grupy.

 

@Agreal, ja też nie znalazłem tego mechanika na Wysypisku. Sadzę, że Patch kumulatywny go usunął, a @Cichy zaczął pisać poradnik jak tego patcha jeszcze nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smox - właśnie o coś takiego się rozchodzi. Teraz nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem kwestowego NPC.

Zrób podobnie w rozmowie ze snajperem na MW, aby precyzyjniej wskazywał ten kwestowy kanał ( np. dodając " jest po drugiej stronie bazy, przy skarpie") i NPC w tunelu na Magazynach Wojskowych  (dodając np. "Pogadaj jeszcze z Łukaszem "), aby dostać zadanie na dmuchaną lalę.

Ja w Ciemnym Parowie ( nie wiem jak go nazwaliście w polonizacji ), za pierwszym wejściem do niego, po otrzymaniu rozkazu uciekać i wiać do Przedsionka, dla ułatwienia sobie ucieczki - co wydawało mi się całkiem logiczne -  wybiłem mutanty, a skutkowało to wylotem do pulpitu przy teleportacji do Przedsionka. Długo nie moglem dojść do przyczyny wylotu. Tam by się przydało dodać zakaz walki z mutantami, bo bez nich akcja z Semem nie dojdzie do skutku.

No i Sem ( drugie wejście do Ciemnego Parowu ), w zdaniu o ruszeniu do akcji powinien dawać informację, że po zajęciu obiektu zostaje, a my idziemy dalej, bo inaczej nie za bardzo wiadomo co robić, a inni NPC są sporo za daleko, aby akcja się wiązała.

Do dialogu z  NPC na Kompleksie Naukowym, gdy ten NPC którego podmieniamy mówi o Niekrasowie, dodaj zdanie typu " Jest w hangarze obok", bo on też nie jest wskazywany przez moda w sposób oczywisty.

Innych problemów dialogowych ja nie pamiętam.

Jeśli dodacie te poprawki, to jedynym trudnym momentem w modzie wg. mnie, będzie znalezienie Sema w Ciemnym Parowie. Mnie w błąd wprowadził autor moda swoim poradnikiem, pisząc że jest on "kawałek od drogi" choć w rzeczywistości znajduje się on prawie przy brzegu lokacji. Tu niestety, dialogiem nic się nie da poprawić ( ale jest w poradniku cichego screen mapy ).  Resztę, można będzie przejść nawet bez poradnika.

 

I opiszę tu też sytuację jaką miałem w czasie gry i która bez pomocy cichego, lub bez głębokiego cofnięcia się z grą, uniemożliwiła by mi skończenie moda.

Jest to sytuacja po rozmowie ze snajperem na MW a przed drugim wejściem do KN. W barze możemy mieć dwie sytuację. Pierwsza gdy po rozmowie z Woroninem, mod zaczyna nam odliczać czas na ucieczkę, lub gdy weźmiemy na MW zadanie od Łukasza na przeniesienie przesyłki i najpierw pójdziemy do kuriera, co skutkuje aresztem w  Dolinie Mroku.

Ja po rozmowie z Woroninem, już przy odliczanym czasie,  jeszcze poszedłem do kuriera. Znalazłem się w DM w areszcie.

Ale chyba mod przez to zgłupiał, bo gdy poszedłem do KN, nie miałem spawnu Sacharowa. Na moim zapisie, nie miał go i cichy. Ja natomiast na jego, Sacharowa dostałem i moda mogłem dokończyć. Czyli że, tych dwu opcji nie powinno się wykonywać równocześnie.

Albo jedna, albo druga.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deVries - o ile nie przytrafiła Ci się moja przygoda ( nie spawnował mi się, potrzebny był cudzy save ), to Sacharow powinien znajdować się w tym obiekcie, który tak zawzięcie atakują mutanty. Stoi na piętrze, obok zejścia do podziemi.

Ja to miałem, grając bez patcha. Nawet ponowne wejście z MW nie pomagało. Robiłeś opcję od Łukasza na walizkę z dmuchaną lalą? Może być, że to ona powoduje buga.

cichy - czy Ty robiłeś opcję z lalą, bo w przewodniku nic na ten temat nie znalazłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smox - powstrzymaj się ze zmianą dialogu NPC w tunelu na MW, kierującego do Łukasza po zadanie na walizkę z dmuchana lalą. Prawdopodobnie, po jego zrobieniu, występuje bug, nie spawnowania się Sacharowa na KN. Jeszcze powinien się wypowiedzieć cichy - czy robił ten kwest -  który Sacharowa miał.

 

Jest pytanie do wszystkich, którzy już przeszli oba wejścia na KN i Sacharowa mieli, czy robili kwest z lalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, jest jakaś inna przyczyna nie pojawiania się Sacharowa. Jedno zdarzenie to przypadek, ale dwa takie same, to już coś nie tak w modzie.

Z tym, że ja to zadanie na walizkę, dostałem grubo później. Tuż przed czasówką w barze, tak że mogłem oba zadania wykonać jednocześnie. Może gdybym ich nie łączył, byłoby inaczej.

Zobaczymy, jak poradzi sobie de Vries.

 

de Vries - ja nawet z obcym savem ( robiłem opcję z Sacharowem kilka razy ), miałem sytuację, że jego nie było, ale był teleport ( taki błyszczący ) który mi pozwolił kontynuować grę.

Ale jeśli grasz z patchem i polonizacją, możesz mieć całkiem inna przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tym razem Sacharow był,ale zrobiłem dwie rzeczy:

1.Nie wziąłem kwestu z lalą. I tu pytanie: czy ktoś kieruje GG do Łukasza po ten kwest, czy odwiedzamy postacie po kolei bo a nóż ktoś ma zadanie?

2.Ocaliłem Chipa z zadania Najemników

Gram z patchem i polonizacją

Po podmianie pliku xrGame.dll  Vihlop Antyterrorysta dalej nie działa,reszta broni podrasowanych działa, choć nie można ich sprzedać

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kwest na oddanie teczki Obserwatorowi w Barze (ten z lalą) mogłem wziąć bezpośrednio od Łukasza, bez rozmowy o tym z nikim. Do Sacharowa jeszcze nie dotarłem, bo ostatnio mało gram.

Nie mam pojęcia co trzeba zrobić, by dało się strzelać z tego Vihlopa Antyterrorysty, na szczęście jest wiele innej broni.

 

Zmieniłem dialog ze snajperem.

Było tak:

Rozumiem, nie jestem głupi. Wszystkie znalezione PDA, nasi chowają w schowku, tu niedaleko. Schodzisz z wieży i od razu idziesz na lewo, potem wzdłuż drogi do ostatniego zakrętu i w lewo. Tam już wszystko sam zobaczysz. Jeżeli tam nie ma potrzebnej ci rzeczy, to zwróć się do Maksa. Chociaż w tym czasie, nikogo koło bazy nawet nie raniliśmy... Więc PDA powinno tam być. Jeszcze może być u Łukasza lub Maksa, ale oni pewnie już dawno skopiowali potrzebną im informację.

 

Teraz jest tak:

Rozumiem, nie jestem głupi. Wszystkie znalezione PDA, nasi chowają w schowku. Jak zejdziesz z wieży idź główną drogą na drugą stronę bazy. Za domem z kucharzem skręć w lewo. Na prawo zobaczysz na ziemi taki żółto-czerwony właz. Tam jest nasz schowek. Jeżeli tam nie ma potrzebnej ci rzeczy, to zwróć się do Maksa. Chociaż w tym czasie, nikogo koło bazy nawet nie raniliśmy... Więc PDA powinno tam być. Jeszcze może być u Łukasza lub Maksa, ale oni pewnie już dawno skopiowali potrzebną im informację.

 

Myślę, że teraz łatwiej będzie trafić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadanie na Lale za pierwszym razem też wziąłem bezpośrednio od Łukasza. 

Co do Vihlopa to tylko spostrzeżenie. Osobiście używam siga snajperskiego, którego uważam za najlepszą broń w modzie.

Jeśli chodzi o dialog z snajperem, to dobry pomysł. Też musiałem się zastanowić gdzie to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą opcję z lalą, nie ma kierowania. Wziąłem, bo po drodze, zajrzałem do Łukasza.

Poczekajmy jeszcze, aby smox dotarł do momentu w modzie, kiedy powinien się pojawić Sacharow.

metek58 - a Ty jak daleko jesteś od tego zdarzenia?

Może dlatego nie ma kierowania, bo coś autorowi nie wypaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hem..

Wiem że był poruszany wątek o latarce ale tak na marginesie to u mnie jej nie było od początku gry. Sądziłem że nie będzie ona zbytnio potrzebna i grałem dalej, no cóż.. myliłem się. Gdy wylądowałem na nowej lokacji (nawet fajna, no i jeszcze ten nibyolbrzym na sterydach  :thumbsup: ) to nie było NIC widać. Ale ruszyłem głową i przypomniałem sobie że mam w plecaku kulę ognistą, rzuciwszy ją na ziemię mogłem w miarę przemieszczać się dalej, aż do korytarzy które na szczęście były oświetlone. No tak czy inaczej w końcu się przydał do czegoś ten art  :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.