Skocz do zawartości

Dyskusja ogólna Powrót Szramy - repack


Rekomendowane odpowiedzi

@smox @kondotier Pokombinowałem z tym plikiem i już go poprawiam. 
Za około 20 minut wrzucę.

Co do uploadu pisałem wyżej, że:

@kondotier  
Jak skończy grę jego gamedata będzie zawierała wszystkie fixy (nie piszę o dodatkach) i dopiero wtedy można byłoby to spakować w paczki i np. wrzucić na mój host do ogólnego pobierania. 

Co do błędu jak skończę przekładać tłumaczenie to sprawdzę.  

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan  - Ale ja mam mocno poczitowane. W actor nie tylko udźwig, ale i wytrzymałości, skoczność, szybkości poruszania itp. Również bronie mam poczitowane. Dodane strzelanie po 2 lub 3 naboje. Nie można dawać takiego czegoś. Za duża ingerencja.

Sprawdzisz ten mój zapis, bo jak nie wypali to muszę na razie schowek odpuścić.

DODANO: Nie czekam, jadę ze scenariuszem, schowek wezmę innym razem. 

Na zachętę:

ss_administrator_06-06-18_20-39-17_(l01_escape).thumb.jpg.7cae75842ab50cc09d6b24d8029c4424.jpg

ss_administrator_06-06-18_19-59-51_(l05_bar).thumb.jpg.550884c88e3758732c74805b2a8b3b45.jpgss_administrator_06-06-18_20-32-33_(l01_escape).thumb.jpg.5f710ddf432536aa8d826e1138cdfcb3.jpg

ss_administrator_06-06-18_18-12-59_(l06_rostok).thumb.jpg.babb7d55ec172e9f3bfd5eb480baf45b.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox  Miałem do Ciebie pisać właśnie w tej sprawie. Tę pierwszą zagadkę o Aleksandrze Newskim to bym rozwiązał, ale tej drugiej to nie. Sądzę że trzeba dać jakieś daty wspólne dla naszych historii. Choćby rok 1612 i coś z bliższej historii.

A co dotyczy moda. Dotarłem do Magazynów Wojskowych i tu zafundował mi hardkorową niespodziankę. Oj się działo. Niech to będzie jakby wskazówką dla przyszłych grających. Początek gry na tej lokacji, to nie zapowiedziana czasówka. Aby wykonać zadanie spotkania z Rafaelem, przed wejściem na lokację trzeba obwiesić się artami zwiększającymi odporność na psi psy i na złamanie karku gnać do pierwszej zagrody. Liczą się sekundy. A po drodze możemy przy pechu, trafić na pijawkę i NPCa, który zablokuje nam przejście w bramie. A w samej zagrodzie to już horror dla fighterów. Stado psi psów spawnuje się wokół kwestowego NPCa i likwidacja psów staje się problematyczna. Albo nam go zagryzą, albo waląc do nich sami go zabijemy. Screen pokazuje ile tych piesków trzeba zabić, aby go uratować. Ten akurat by zrobiony po jego śmierci.

ss_administrator_06-07-18_17-27-38_(l07_military).thumb.jpg.728a4f757e4396aeb75850b2bf26e639.jpg

Drugie tyle jest pod domem mieszkalnym. Grę trzeba powtarzać, aż po którymś powtórzeniu Rafael zamiast do chałupy ucieknie poza wioskę. Ja powtarzałem chyba z 15 razy.

Kolejne hardkorowe zadanie, to przyniesienie karabinu z wioski. Aby tam dotrzeć, trzeba zlikwidować nibyolbrzyma i stado pijawek.

ss_administrator_06-07-18_17-38-19_(l07_military).thumb.jpg.b6da3a011a6d05101f392867fd7cb742.jpg

Na screenie zdążyli mi pomóc stalkerzy, ale zginąłem kawałek dalej i przy powtórce dopadła nas emisja. Ja uciekłem się schować i kiedy wróciłem, stalkerzy byli martwi i sam musiałem pijawki wybijać. A o kotach odbierających wzrok i o zmutowanych wilkach wielkości małego konia nie wspomnę. Tyle dobrze, że takie sceny z nawałem mutantów i równoczesną emisją czy godziną grozy, nie powodują wylotów jak to było w oryginale moda. Wyloty w tym modzie to ewenement.

Ale żeby nie było że straszę, powiem że to mod dla tych co narzekają na łatwiznę innych modów. Choć trudności w tym modzie to sinusoida. Przebieżki przez kilka lokacji, gdy nie oddamy jednego strzału wynagradzane są takimi widokami.

ss_administrator_06-07-18_21-51-56_(aver).thumb.jpg.c442d649f64a1f6e63f33285580c624b.jpgss_administrator_06-07-18_13-01-34_(pripyat).thumb.jpg.09b2621a87ffe15ae6f9d3a4b479267a.jpg

Do końca moda mam jeszcze sporo do biegania, bo się okazało że Farmaceuta nie ruszy z Wysypiska, dopóki nie powiemy Sidorowi że dostał GPSa i jest widoczny. Wtedy dopiero Sidorowicz daje namiar na arty w Czerwonym Lesie na Radarze i mówi o schowku Siemieckiego. Ale teraz dostać się na Radar z MW można po wielu innych zadaniach. Chyba że zrobimy podróż naokoło mapy.

Tak że zwolennicy "ciężkich walk" mogą sobie już ostrzyć zęby i kupić zapasową, nie rozbijalną klawiaturę.

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox   - W swojej grze już drugi raz dotarłem do sarkofagu. Pierwsze było bez powodzenia, bo się za bardzo pośpieszyłem. I jest taka sprawa. Tak jak na screenie, lądujemy przed Siemickim.

ss_administrator_06-08-18_18-15-24_(l12u_sarcofag).thumb.jpg.83bc7bda33155d19f4253dacac9c00c5.jpg

Część dialogu jest w formie napisów, ale to co najważniejsze, czyli odpowiedź na pytanie jak się z sarkofagu wydostać jest podawana zniekształconym głosem. Nawet mnie było ciężko to zrozumieć. Przydałoby się choćby tylko z kilku głosowych odpowiedzi, dać ten opis wyjścia w formie napisów. Nawet niekoniecznie powtórzenia długiej wypowiedzi, ale kluczowych jej miejsc.

Również drugi rozmówca w sterowni mówi głosem z syntezatora, ale tu już z dialogów można zrozumieć o co biega.

ss_administrator_06-08-18_18-42-26_(l12u_control_monolith).thumb.jpg.1c0e5e2b8b72862ad7f7646ad67cba71.jpg

I tu ja mam apel i prośbę do tych, którzy potrafią takie coś zrobić o pomoc. Tak aby grający z moda dowiedzieli się jak wyjść.

Można oczywiście dać w temacie moda taką poradę, ale wiadomo, że po jakimś czasie ona się zatraci w wypowiedziach.

Z 4. możliwości wypełnienia schowka, wybrałem taką.

ss_administrator_06-08-18_18-49-46_(l10_radar).thumb.jpg.e1bd55f13a9b743b8b0fafa48976ae12.jpgss_administrator_06-08-18_19-28-10_(l10_radar).thumb.jpg.598d2f5c62d96fb447b508aa4bd993c8.jpg

A tu filmik dla tych co będą chcieli wybrać inne warianty zawartości schowka.

https://www.youtube.com/watch?v=nCOlV_54ZeE

Ale o zawartość trzeba było powalczyć. Było mi łatwiej niż na gameplayach, bo szedłem po niego nie zaraz po X10, ale dopiero po zakończeniu zadań na MW wszedłem na Radar. I najgorsze z mutantów, czyli elektryczne chimery w sporej ilości, zabijające gdy trafiamy w nią będąc zbyt blisko, utłukłem przed podejściem do schowka. No i to na co trzeba przez cały mod uważać. W trakcie takich walk, przytrafia się albo emisja, albo godzina grozy.

ss_administrator_06-08-18_17-40-28_(l10_radar).thumb.jpg.2755743f18ad0d030ffc026a3fc8f8c1.jpgss_administrator_06-08-18_17-51-55_(l10_radar).thumb.jpg.036dd99654ef6a4385e687089c3a4c80.jpg

Szczególnie dotyczy to Doliny Mroku, która w tym modzie powinna mieć nazwę Dolina Grozy.

ss_administrator_06-08-18_14-15-27_(l04_darkvalley).thumb.jpg.1c73b57bbcfd5b4a5049394b746795de.jpgss_administrator_06-08-18_14-46-43_(l04_darkvalley).thumb.jpg.777e801f95cc959b41fa5f147dfa1c68.jpg

I na koniec coś spokojnego.

Sielska scenka z Wilczego Legowiska.                                                    I klondajk artefaktów.

ss_administrator_06-08-18_20-31-50_(aver).thumb.jpg.49af21963acb0cec71964eb391cd5de5.jpgss_administrator_06-08-18_18-07-37_(l10_radar).thumb.jpg.0905c87302cddefa44dcbd5c0829048c.jpg

Ja sobie jeszcze trochę powalczę, ale już teraz zachęcam wszystkich, tych co już w niego grali i tych co go nie znają, do znalezienia dla niego czasu. A że nie jest modem jednego wieczoru, trochę tego czasu trzeba.

UWAGA: Na początku moda grając na Agropromie znajdujemy pozycjoner wskazujący teleport do podziemi. ZACHOWUJEMY GO DO KOŃCA GRY.

Jest potrzebny do gry we freeplayu, w którym też jest sporo do roboty i warto go przejść.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kondotier napisał:

Część dialogu jest w formie napisów, ale to co najważniejsze, czyli odpowiedź na pytanie jak się z sarkofagu wydostać jest podawana zniekształconym głosem. Nawet mnie było ciężko to zrozumieć.

Dzięki @kondotier za wyjaśnienie sytuacji. Miałem spore problemy z tłumaczeniem nowego pliku, bo jak inaczej, skoro nie znałem treści całej rozmowy. Były tylko odpowiedzi Szramy. W razie jakichś nieścisłości - poprawię.

Teraz tak - zniekształconym głosem mówi naukowiec, który stracił w wypadku 2/3 języka. Wstawiono mu 7 modułów głosowych, ale zranił go Szpon śmierci, i pozostał mu tylko jeden moduł.

59 minut temu, kondotier napisał:

I tu jam mam apel i prośbę do tych, którzy potrafią takie coś zrobić o pomoc. Tak aby grający z moda dowiedzieli się jak wyjść.

To było by najlepsze wyjście, ale wątpię w jego realizację, bo w żadnym modzie to się nie udało. @kondotier, możesz przetłumaczyć ze słuchu te dialogi naukowca? Nie muszą być dokładne, byle było wiadomo o co chodzi. Zmontował bym całość i grający mieli by pojęcie o chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa mody, gdzie chyba @Ranger801 - wstawił napisy do wypowiedzi słownych.

Mógłbym popróbować przetłumaczyć, ale musiałbym wiedzieć które to, albo przynajmniej gdzie są. Bo tłumaczenie z gry, czy z gameplaya nie wchodzi w rachubę, ze względu na potrzebę wielokrotnego odsłuchu.

A jak się nie znajdzie chętny do zrobienia napisów, to tłumaczenie mija się z celem. Opiszę tylko co zrobić po rozmowie z Siemieckim, bo po rozmowie z tym drugim, jest autoteleportacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kondotier napisał:

Mógłbym popróbować przetłumaczyć, ale musiałbym wiedzieć które to, albo przynajmniej gdzie są.

Problem w tym @kondotier, że pisanego tekstu nie ma. Tłumacząc ten nowy plik myślałem, że coś przeoczyłem i jest jeszcze jakiś nie przetłumaczony tekst.

10 minut temu, kondotier napisał:

@Ranger801 - wstawił napisy do wypowiedzi słownych.

Napisy tak, ale podkładanie dźwięku widocznie jest za trudne. Nie znam się na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox  - Nie pisałem o plikach z tekstem, ale o dźwiękowych. Te z Siemieckim znalazłem. Są w sunds\dims\ i są jako tako zrozumiałe. Ale tych z głosem "maszynowy" nie odnalazłem.

No i nie zamiana głosowych, choć przy tych głosach zniekształconych, nawet zwykły mikrofon by wystarczył i nie byłoby wielkiej różnicy. Ale właśnie napisy, tak aby zachować oryginalny dźwięk.

@OldMan  - czy Ty potrafisz znaleźć te pliki dźwiękowe, z głosem z syntetyzatora?

Na tym gameplayu 24:40 zaczyna się ta gadka.

https://www.youtube.com/watch?v=x1VWCQB1JlE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan  Tak jak pisałem wyżej, Siemieckiego można zrozumieć, a z tych Twoich tym bardziej. Ale ten głos "Sztuczny" nie odczytuję, najwyżej pojedyncze słowa.

Tyle tylko że ten dialog jest tylko upiększeniem nic nie wnoszącym. Można go spokojnie przeklikać i nastąpi autoprzemieszczenie na Radar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mnieciu - Chodziło właśnie o te pliki z głosem maszyny. Nie mogłem ich znaleźć. No ale po odsłuchaniu widzę ( a raczej słyszę ), że nie dam rady nie tylko przetłumaczyć, ale nawet zrozumieć. Tylko nie wiem, czy czasem w oryginalnym Powrocie, te rozmowy nie były w całości "pisane".

@OldMan - Ale to nie dzisiaj. Nie ta pora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kondotier napisał:

Tylko nie wiem, czy czasem w oryginalnym Powrocie, te rozmowy nie były w całości "pisane".

Wydaje mi się, że oryginalnym Powrocie Szramy tych rozmów w ogóle nie było. Wnioskuję tak z tego, że odpowiedzi Szramy są w nowym pliku, którego wcześniej nie było.

Sprostowanie - wczoraj pisałem, że spolszczenie wstawię dzisiaj. Niestety, w związku z toczącymi się dodatkowymi pracami, spolszczenie pojawi się po ich zakończeniu.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, smox napisał:

Sprostowanie - wczoraj pisałem, że spolszczenie wstawię dzisiaj. Niestety, w związku z toczącymi się dodatkowymi pracami, spolszczenie pojawi się po ich zakończeniu.

Proszę również o utworzenie nowego tematu (po zakończeniu prac nad spolszczeniem) typu "Instrukcja instalacji, polonizacja, linki" i przedstawienie w nim czytelnego sposobu instalacji moda i polonizacji etc. ewentualnie dodatków.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox  - Jeśli pooglądasz gameplaye robione do podstawowej cz1. , to te rozmowy również są. Nie mogę teraz znaleźć, ale w jednym chyba były też oprócz głosowych, opisowe odpowiedzi. Przypuszczam, że w tym modzie je opuszczono, stąd nowy plik.

Wygląda na to, że tego problemu na razie nie rozwiążemy, więc wstawiaj spolszczenie takie jakie jest.

Jak @OldMan owi uda się coś z tym zrobić, to da się patcha. Ta sytuacja jest na tyle daleko w grze, że gracze patcha zdążą dodać.

Ale jest co innego. Nie pamiętam czy było coś takiego w cz1. , ale teraz jest zadanie w którym musimy przejechać samochodem przez kilka lokacji, a w ustawieniach nie ma opcji zapuszczania silnika. Tak że jest potrzeba dodania do spolszczenia pliku user.ltx z dopisaną linią uruchamiania. Najlepiej żeby to był klawisz Insert lub PageUp, bo nie są do niczego innego używane.

Na screenie jest pokazane miejsce na które trzeba wjechać, aby zadanie zaliczyć. W żadnym innym miejscu zaznaczonego koła nie zaskoczy. Nawet powtarzałem jazdę, sądząc że coś źle zrobiłem. A jazda takim autem po Bagnach czy Wilczym legowisku do najłatwiejszych nie należy, a jedziemy tylko na autosavach po zmianie lokacji.  Przy pierwszym przejeździe samochód trzymał się drogi i miałem prawie zerową ilość anomalii. Za drugim powtarzanym przejazdem, już mi tańczył, a na drogach pojawiły się anomalie.

ss_administrator_06-09-18_20-39-38_(aver).thumb.jpg.fc50693a4c95f06e2dc69099f2de58c9.jpg

Trochę to nie fer w stosunku go graczy i nie logiczne, aby Niwę chować w krzakach, zamiast pokazać ją Sidorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym gameplayu jest już jako tako czytelne. 28:30

Jakbyś osiągnął taki stopień lub lepszy ( najważniejsze zwolnienie wypowiedzi o jakieś 20-30%. ).

Z tego tłumaczyć ciężko, bo trudno trafić na właściwy moment przy powtarzaniu.

A co dotyczy -nointro, to każde usprawnienie jest dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie da się wyjaśnić przyczyny tego wylotu, to moja gra znalazła przedwczesny finał. Wylot następuje w czasie lotu śmigłowcem nad Bagnami.

Expression    : I != levels().end()
Function      : GameGraph::CHeader::level
File          : e:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrgame\game_graph_inline.h
Line          : 171
Description   : there is no specified level in the game graph : 205

Odpuścić sobie tego lotu nie można.

ss_administrator_06-10-18_18-35-11_(marsh).thumb.jpg.de65316d05c79b85022e3aa3b2aefebe.jpgss_administrator_06-10-18_18-38-41_(marsh).thumb.jpg.c7feb893f7926be8cabd6f393515f0a1.jpg

Ale nie nad całymi, lecz przy dolatywaniu do finalnego miejsca, czyli cerkiewki. Z którejkolwiek strony bym nie podleciał, jest to samo. A gdzie indziej wylądować scenariusz nie pozwala.

Daję sava przed wejściem do śmigłowca. Jak się nie załapie na wskoczenie, wystarczy podejść do mostka w stronę cerkwi i siedzimy w nim.

544 bagna leci gastello.dds

544 bagna leci gastello.sav

Jeśli ktoś ma moda i jeszcze nie grał, proszę o sprawdzenie czy też złapie tego buga. Sterowanie śmigłowcem tylko myszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.