Jump to content
kamil190

Call of Chernobyl: Anomaly 1.5.0 [beta 3.0]

Recommended Posts

orDXeqF.png

Platforma: Call of Chernobyl + Last Day 1.3
Twórcy: Anomaly Developers

Oficjalna strona

Za podstawę moda posłużył Call of Misery.
S.T.A.L.K.E.R. Anomaly - fabularno-freeplay'owy mod oparty na 64-bitowej silniku Monolith Engine. Mod jest dosyć wymagający dla systemu, ponieważ używa ulepszonego 64-bitowego silnika, ale w tym czasie gra może używać więcej pamięci RAM niż stary 32-bitowy silnik. Mod wciąż się rozwija i dodawane są do niego różne, nowe funkcje, zachowując przy tym wysoki poziom jakości i grywalności.

Opis:

Spoiler

WERSJA 1.5.0 - to duża aktualizacja z nowymi funkcjami i wieloma zmianami.

Tryb historii:

Spoiler

 

Anomaly_1.5_-_Quests.png

W dniu 26.08.2019 o 11:26, ZapomnialemLoginu napisał:

Trochę informacji o liniach fabularnych.

"Zagubiony w Zonie" to ścieżka fabularna która została wprowadzona w wersji 1.5, zawiera trzy wątki:

Część 1: Żywa Legenda: sławny stalker wrócił do Zony. Zacznij pościg by zdobyć jego bezcenną wiedzę.
Część 2: Grzech Śmiertelny: złowroga frakcja wynurza się z odmętów by przejąć Zonę. Jesteś jednym z niewielu którzy są w stanie ją powstrzymać. 
Część 3: Operacja Poświata: Zona przyciąga sporo uwagi. Jednakże są tacy którzy uważają że jej sekrety trzeba trzymać w ukryciu.
A także dodatkowa przygoda:

Część 4: Puste Granice: graj jako członek zagranicznych oddziałów w śledztwie w którym odsłonisz tajemnice Zony.
Dodatkowo możesz wspierać swoich z ugrupowania i zająć się linią fabularną swojej frakcji (DRX).
Większość zleceń posiada informacje o celu jeszcze przed akceptacją, do tego nowe zadania dzięki którym gracz nie będzie się nudził.
Z każdą częścią wypełnionych zadań z linii fabularnej ugrupowań gracz odblokowuje bonusy. Garść dodatkowych Osiągnięć została dodana do moda.

 

Atmosfera:

Spoiler

xrEngine_2018-11-03_13-27-42.pngxrEngine_2018-11-22_19-18-06.png

Silnik dostał wiele ulepszeń, i zostało dodane wiele nowych funkcji, takich jak wsparcie  HUD inertion i FXAA-wygładzania.
Cykle pogodowe zostały całkowicie odnowione przez meatchunk dla osiągnięcia lepszej atmosfery i jakości. I dużo ulepszeń zrobiono w środowisku, takich jak kołysanie się drzew w czasie burzy, świecenie anomalii, dynamiczny deszcz, itd.

A-Life:

Spoiler

xrEngine_2018-11-11_21-14-38.1.png

A-Life przeszedł poważne zmiany. Stalkerzy częściej podróżują i piszą o swojej działalności w innych częściach Zony (a nie tylko tam, gdzie i wy).
System maskowania został ulepszony, wasze wyposażenie i zachowanie wpływa na to, jak stalkerzy obserwują i zapamiętują was, od razu do ujawnienia. Dodany pasek "podejrzliwości" na hudzie, dla lepszego zrozumienia sytuacji. Nie wolno maskować się pod Monolit w celach zachowania równowagi.
Spawn mutantów w podziemnych lokacjach stał się bardziej dynamicznym, aby każde przechodzenie było unikalne dla was i abyście nie znali, jacy przeciwnicy tam na was czekają.
Każdy raz, kiedy zaczynacie grę, spawn przedmiotów w Zonie następuje losowo. Obecność łupu na lokacjach zależy od wybranej trudności.
Główne postacie i zwykli stalkerzy oferują bardziej unikalne zadania, razem z zaawansowanymi dialogami.
Czasami chcecie przejść przez jakiś obszar, nie martwiąc się o wrogi oddział, stojący tam. Wiele głównych postaci ma kontakty w całej Zonie, pogadajcie z nimi i zapłaćcie tymczasową łapówkę wrogiej frakcji.
Możecie poprosić neutralne oddziały o przyłączenie się do was i w celu zapewnieniu wam ochrony w zamian za pieniądze. Usługa oferowana jest w ciągu dnia lub dwóch. Oddział eskorty będzie się zmniejszał, jeśli podróżujecie w niebezpiecznych miejscach lub obszarach kontrolowanych przez Monolit.
Na wysokich rangach lub bardzo złej reputacji, przyciągacie wystarczająco uwagi. Wasi wrogowie wyznaczają nagrodę za waszą głowę i wyślą za wami elitarne oddziały.

Warfare:

Spoiler

R4lfo9l.jpgWojna stała się częścią Anomaly jako dodatkowego trybu. W sposób dynamiczny imituje on wojnę pomiędzy różnymi frakcjami.
Ten tryb pozwala graczowi przejąć kontrolę nad swoją frakcją. Dzieje się to w czasie gry, i gracz może wybrać  pomiędzy dynamicznym systemem ekspansji lub ręcznym system ekspansji.
Po dodaniu symulacji offline bitew, oddziały mogą zajmować inne oddziały dowolnie, dlatego Zona będzie dużo bardziej dynamiczna, a wojna na dużą skalę będzie szaleć w odległych zakątkach mapy.

Inwentarz i przedmioty:

Spoiler

Anomaly_1.5_-_Inventory_-_Battery.pngAnomaly_1.5_-_Details.png

Inwentarz został rozszerzony - pojawiło się więcej slotów. Oprócz tego, wiele zmian zostało zrobionych w systemie zasilania: wszystkie urządzenia działają na własnych bateriach, możecie zmieniać baterie pomiędzy urządzeniami. Nie ma już jednej wspólnej ładowarki.
Plecaki są obowiązkowe dlatego, aby więcej podnieść przedmiotów. Śruby ograniczono na najwyżjszym poziomie trudności (Możecie kupić śruby u handlarzy (worki mają 20 szt.) lub używać naboi.
PDA znalezione w trupach, gracz może przeglądać, żeby odkopać ostatnie wiadomości. Wiadomości, pozostawione przez martwych stalkerów, mogą dotyczyć wszystkiego. Szukajcie ważnej informacji, którą możecie znaleźć.
Dostępny nowy zestaw latarek i PDA ze specjalnymi funkcjami. Oprócz tego, dodano nowych 3 detektora dla kwestów i ogólnego używania:

Anomaly_1.5_-_Utility.png

Licznik Geigera to teraz detektor z własnym modelem. Używanie go pokaże znaczenie radiacji na HUD'zie. Pracuje w 3 trybach dlatego, aby pokazywać informację w wygodny dla was sposób.
RF-Odbiornik może przechwycić sygnały od różnych źródeł radiowych w okolicy. Razem z urządzeniem Pomiaru Anomalii, oba są używane do różnych kwestów.

Pełny spis po angielsku

Ekonomia:

Spoiler

Daje graczowi możliwość wybrania trudności/ekonomii, która pasuje do jego preferencji; w nowym menu gry została dodana nowa opcja "Narastająca trudność", z trzema wariantami: "stalker, zamiatacz, ocalały".

- "Narastająca trudność" obejmuje wiele aspektów: koszty handlu, remontu i modernizacji, spawn łupu w trupach (przedmioty, pieniądze), szanse znalezienia schowków, maksymalne wykorzystanie leków, maks. ciężar do przeniesienia, stan broni zdjętej z trupów, itd. (wszystko znajduje się jeszcze w dopracowaniu).

- Wszystkie opcje "Narastającej trudności" można kontrolować w grze poprzez menu "Dodatkowe opcje".

UWAGA: Te parametry będą wyświetlały się tylko wtedy, gdy jesteś w grze. Zmiany, wniesione w opcjach, będą zmienione tylko w waszym bieżącym przechodzeniu gry.

System craftingu:

Spoiler

Anomaly_1.4_-_Crafting.png

Przedstawiamy wam nowy system craftingu. Alternatywny sposób zdobycia sprzętu w waszej grze, a nie poprzez kupno u sprzedawców:

- Zestaw z 5 kompletów, które pozwolą graczowi zrobić wszystkie możliwe przedmioty:

  • Główny zestaw narzędzi (pozwala na tworzenie podstawowych przedmiotów i urządzeń, części ulepszeń poziomu 1)
  • Zaawansowany zestaw narzędzi (pozwala na tworzenie lepszych przedmiotów i urządzeń, części ulepszeń poziomu 2) 
  • Ulepszony zestaw narzędzi (pozwala na tworzenie ulepszonych zestawów i urządzeń, części ulepszeń poziomu 3)
  • Zestaw do tworzenia leków (pozwala tworzyć wszystkie rodzaje leków i medykamentów)
  • Zestaw mistrza broni (pozwala tworzyć lepsze naboje ze słabszych naboi)

- Każdy zestaw może zostać użyty 7 razy.

- Dodane specjalne recepty i przewodniki. Ich odczytanie otworzy nowe receptury rzemiosła dla określonych zestawów.

- Zestawy rzemieślnicze i przepisy można znaleźć w schowkach lub grabiąc trupy.

- Mechanicy będą prosić znaleźć pełny nieużyty zestaw narzędzi.

Encyklopedia:

Spoiler

- Dynamiczna encyklopedia. Gracz może odblokować różne artykuły przy wykryciu pewnych rzeczy (informacje o frakcjach, lokacjach, ważnych przedmiotach, artefaktów, anomalii, itd.)

- Nowa, specjalna kategoria "Notatki". Zapisuje osobiste notatki, takie jak recepty, notatki i listy od innych stalkerów (wszystko jeszcze znajduje się w dopracowywaniu).

Przedmioty:

Spoiler

Anomaly_1.4_-_Maps.png

- Dodana możliwość łączenia przedmiotów wielokrotnego użytku (w celu zmniejszenia całkowitego ciężaru)

- Dodana możliwość rozdzielenia przedmiotów wielofunkcyjnych (sprzedawanie części zamiast pełnego zestawu)

- Dodana możliwość demontażu większości dostępnych przedmiotów; gracz otrzyma podstawowe materiały, które mogą być ponownie użyte do remontu lub craftingu.

- "Szwajcarski nóż" i "zestaw do precyzyjnej pracy" mają 7 maksymalnych zastosowań, oba mogą być użyte do rozbiórki mniejszych przedmiotów lub robienia innych. "Multitool" ma jak zwykle nieograniczone zastosowanie.

- Dodano nowe drzewo ulepszeń dla lornetki.

- Dodano "mapy anomalii". Można je znaleźć w trupach. Nowe dokumenty pokazują lokalizacje znanych pól anomalii (wszystko znajduje się jeszcze w dopracowywaniu).

- Dodano "Wojskowy GPS-moduł". Pokazuje położenie pobliskich przyjacielskich/neutralnych NPC przez krótki okres czasu po użyciu. Zużywa znaczną ilość baterii.

- Gitarę i harmonijkę teraz można użyć.

- "Licznik Geigera" będzie potrzebować energii podczas używania.

- "Osobiste notatki" odblokują losową lokalizację schowka.

- Dodano specjalne części mutantów dla nowych mutantów.

- "Polowy zestaw dla gotowania" można użyć 3 razy. Można go użyć na ogniskach dla ugotowania mięsa.

- "Wojskowy kocioł" można użyć 7 razy. Jego także można użyć na ogniskach lub na węglu. (wszystkie rodzaje mięsa).

- "Piec wielopaliwowy" ma nieograniczone zastosowanie. Można gotować wszystkie rodzaje mięs. Potrzebuje dobrego paliwa.

- Dodany nowy zestaw różnych przedmiotów i podstawowych materiałów, przydatnych do tworzenia.

Artefakty:

Spoiler

Artefakty zostały całkowicie zmienione, żeby przywrócić ich użyteczność i posortować je typami i poziomami. (wszystko jeszcze znajduje się w dopracowaniu):

- Teraz u artefaktów mniej małych/bardziej znaczących wartości.

- Przywrócono artefakty dla zwiększania zdrowia i udźwigu.

- Naprawiono zepsute wartości niektórych kontenerów.

- Poprawiono mechaniczne pasy (nie pozwalają więcej dołączać artefaktów wysokiego poziomu).

- Zmniejszona waga pojemnika LLMC (z artefaktów) z (3,6kg) na (2kg). 

- Artefakty elektrycznych anomalii mogą zostać użyte do ładowania akumulatorów. Wymagana miedziana szpulka/rolka. Artefakt użyty w procesie, stanie się nieaktywny.

- Usunięto "narzędzie do przetwarzania artefaktów"; po prostu przeciągnij artefakty na kontenery, aby je tam umieścić.

 i jeszcze wiele mniejszych zmian i dopracowań.

O niektórych problemach.

Opcje:

Mod działał i został przetestowany tylko na renderze DX10. Inne rendery mogą działać lub nie działać, nie są w pełni przetestowane. Rekomendujemy nie dotykać prawie wszystkich ustawień dla lepszej wydajności. Można zmienić takie ustawienia jak rozdzielczość i głośność dźwięku. Jeśli naprawdę chcecie zmienić jakiekolwiek opcje związane z grą, rekomenduję zrobić to przed rozpoczęciem nowej gry i nigdy więcej ich nie zmieniać. (Włączenie lub wyłączenie dynamicznych anomalii w ustawieniach gry wymaga nowej gry lub spowoduje problemy, dlatego też nie dotykajcie tej opcji po rozpoczęciu gry.)

64-bitowy silnik:

64-bitowy silnik także znajduje się w odkrytym dostępie na BitBucket i może włączać inne mody oparte na COC 1.4.22, lecz on był testowany tylko z tym modem. W czasie normalnej gry, gra wykorzystuje od 8 GB od 12 GB pamięci RAM. 

Ten pakiet zawiera dwie wersje 64-bitowego silnika. Jeśli wasz procesor go obsługuje, rekomenduję używać zwykłego pliku wykonywalnego (z obsługą AVX), ale jeśli wasz procesor jest bardzo stary, przyjdzie wam użyć non-AVX wersję lub gra wyleci przy włączeniu.

Screeny:

Spoiler

Wideo:

Spoiler

 

Dodatkowe źródła:

Spoiler

Oficjalna strona moda (Na dany moment znajduje się w stanie prac.)
Oficjalna grupa VK Anomaly
Społeczność Discord Anomaly
Dodatkowe modyfikacje użytkowników dla Anomaly
Główne innowacje wersji 1.5.0 (w języku angielskim)

Linki i instrukcja instalacji:

Spoiler

Porządek instalacji:
1) Wypakować zawartość wszystkich 4 archiwów (Anomaly-150-1-Data.7z, Anomaly-150-2-Textures.7z, Anomaly-150-3-Core.7z, Anomaly-150-4-Optional-RussianTextures.7z) w jeden folder.
2) Zainstalować Update 1, i jeszcze Hotfix 3.
      2.5) Opcjonalnie/Według własnego uznania nałożyć addony/dodatki.
3) Uruchomić grę za pomocą AnomalyLauncher.exe.

Jeśli nadal nie wiadomo jak zainstalować - wideo instrukcja od drCarabas "Распаковка архивов модификации Anomaly" (Rozpakowywanie archiwów modyfikacji Anomaly): https://www.youtube.com/watch?v=f9NgIe9Tot4 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Linki do moda:

Linki do pobrania Anomaly 1.5.0 [BETA 3.0] (trzy części):
Część 1
Część 2
Część 3

Alternatywne linki do pobrania Anomaly 1.5.0 [BETA 3.0]:
Google.Drive

Plik torrent dla pobrania bety 3.0:
Torrent

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fixy, update'y, poprawki, patche:

Update 3 z 01.10.2019r.: (Update zawiera w sobie wcześniejsze update'y i hotfix'y) Nowa gra nie wymagana.

Update 3

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Addony:

Addony dla Anomalii 1.5 beta 3.0

F.A.Q.:

Spoiler

P. Czy trzeba instalować Anomaly na Zew Prypeci lub inną grę?
O. Anomaly to modyfikacja "Stand-alone", dlatego W ŻADNYM WYPADKU nie instalujcie jej na jakąś modyfikację lub grę. Po prostu rozpakujcie archiwa tak, aby ich zawartość 4 archiwów znajdowała się w jednym folderze i grajcie.

P. Gra nie włącza się na moim PC.
O. Anomaly działa na 64-bitowym silniku Monolith engine, 32-bitowe systemy nie są wspierane.

P. W czym jest różnica pomiędzy ustawieniami w launcherze?
O. Wybierzcie urządzenie rendera, na którym wy zwykle gracie, potem uruchomcie grę. Wybrany render powinien odpowiadać renderowi w ustawieniach w grze.
Dlatego, kiedy włączacie grę pierwszy raz, lub chcecie zmienić urządzenie renderu, początkowo zmieńcie go w ustawieniach gry, (zakładka Wideo), potem wyjdźcie z gry, wybierzcie potrzebny render w laucherze i włączcie grę.
Dla R2.5 wybierzcie DirectX 9.0 w laucherze.
Opcja АВХ zrobiona jest dla nowoczesnych procesorów. Jej włączenie przyśpiesza poszukiwanie drogi NPC, rendering i błędne obliczenia fizyki.

P. Mogę używać zapisów z poprzednich wersji moda?
O. Nie, dla gry w beta 3.0 obowiązkowo zacząć nową grę.

P. Efekty dźwiękowe nieprawidłowo działają. Co robić?
O. Przenieście plik "alsoft.ini"z folderu "bin" w inny folder i następnie uruchomcie ponownie grę.

P. Gra włączona w oknie, i nie mogę wybrać trybu pełnego ekranu. Co robić?
O. Otwórzcie plik "appdata\user.ltx" i przypiszcie parametrowi "rs_fullscreen" wartość "on". Powinno to tak wyglądać: "rs_fullscreen on"
Zapiszcie plik po zmianie i włączcie grę.

P. Jak zacząć fabułę?
O. Jeśli tryb fabularny został włączony przy starcie nowej gry, możecie przechodzić linie fabularne Lost to the Zone i misje frakcji od DRX.
Na samym początku gry powinniście dostać wiadomość od lidera swojej frakcji. Pogadajcie z nim i zapytajcie się o aktualnej sytuacji, i następnie możecie wybrać jaką fabułą włączyć.
Fabuła Lost to the Zone jest dostępna tylko dla sześciu frakcji: Stalkerzy, Czyste Niebo, Naukowcy, Wolność, Powinność, Najemnicy.
Jeśli jesteście członkiem ugrupowania Powinność, na początku obowiązkowo musicie porozmawiać z Pietrenko, I TYLKO POTEM z Woroninem dla startu fabuły Lost to the Zone.
Fabularne wątki frakcji są dostępne dla wszystkich ugrupowań (Międzynarodowa Grupa Badawcza ("ИИГ") i Renegaci mogą przechodzić zadania Najemników/Bandytów)
ИИГ także mają swoją linię fabularną, która stanie się dostępna (jak i sama frakcja) po przejściu wątków Lost to the Zone.

P. Jak włączyć grę w trybie debugowania?
O. Otwórzcie "commandline.ltx" w folderze z grą i dopiszcie "-dbg" w nowym wierszu, zapiszcie zmiany i następnie uruchomcie grę. 
Możecie także użyć starego sposobu włączenia gry w trybie debugowania drogą dopisania " -dbg" w ustawieniach ścieżki waszego skrótu.

P. Odległe obiekty nieprawidłowo się wyświetlają/ładują się. Co robić?
O. 3 nowe komendy zostały dodane dla optymalizacji i ustawienia dystansu renderowania dla dynamicznych obiektów, statycznych obiektów, cieni. Możecie je znaleźć w rozszerzonych ustawieniach obrazu.
Aby usunąć ograniczenie na maksymalny dystans renderowania, otwórzcie konsolę (~) i wpiszcie tam:
r__optimize_dynamic_geom 0 — dla dynamicznych obiektów
r__optimize_static_geom 0 — dla statycznych obiektów
r__optimize_shadow_geom 0 — dla cieni

P. Znalazłem błąd, gdzie można go wysłać?
O. Możecie opublikować go w tym temacie: https://vk.com/topic-176949447_43242689 lub zajrzeć do spojlera pod napisem"Gdzie można zgłaszać błędy?:"
Upewnijcie się, że zostały wykonane zalecenia, zawarte w pierwszej wiadomości tematu. 

P. Mogę użyć dodatków dla Call of Chernobyl lub Last Day w Anomaly?
O. Zdecydowanie nie. Większość plików w becie 3.0 zostało zmienionych, i teraz nie możecie instalować dodatków, aby nie zepsuć gry.
Przed instalacją dodatków specjalnie dla Anomaly, upewnijcie się, że dodatek został zrobiony dokładnie dla tej wersji, która jest u was zainstalowana.

P. Gra wydaje się zbyt łatwa/trudna. Co robić?
O. Wejdźcie do dodatkowych opcji i ustawcie czynniki trudności.

P. Jak wyłączyć motion blur (rozmycie)?
O. Wprowadźcie do konsoli (~) "r2_mblur 0"

P. Wylot z oknem "Your video card doesn't meet game requirements"
O. Zmienić typ cieniowania w ustawieniach grafiki. HDAO - dla kart graficznych AMD, dla Nvidia stawiamy HBAO.

P. Jak rozpakować pliki konfiguracji/skryptów i inne?
O. Użyjcie tego programu: https://github.com/revolucas/AXRToolset/tree/master/bin
Plugin DB TOOL. W pole input wskazać ścieżkę do potrzebnego db archiwum, w pole output wpisać żądaną ścieżkę rozpakowania (czyli tam, gdzie program ma rozpakować dane archiwum db.

P. Zona wydaje się bardzo pusta. Co robić?
O. Upewnijcie się, że wyłączona jest opcja "Symulacja walki w offline". Możecie ją znaleźć w "Opcje(Główne) -> Gra". Tam możecie spróbować zwiększyć współczynniki zaludnienia strefy, ale pamiętajcie, że natychmiastowy efekt osiąga się tylko przy zmianie współczynników przed rozpoczęciem nowej gry. Przy zmianie w istniejącym zapisie, zajmie to trochę czasu dla respawnu stalkerów i mutantów.

P. Kiedy zrywam naszywkę ze zbroi, ona znika. Tak powinno być??
O. Tak, ta opcja jest zaimplementowana tylko dlatego, aby gracz mógł nosić różne kombinezony, bez włączania trybu maskowania. Brak naszywek w inwentarzu jest spowodowany równowagą w grze.

P. Jak zagrać za Renegatów/ИИГ/Grzech?
O. Możecie odblokować bonusowe ugrupowania drogą przejścia głównych linii fabularnych w trybie fabularnym.

P. Nie mogę rozmontowywać hełmów, tak powinno być?
O. Tak.

P. PDA/detektor/latarka przestał/-ło/-ła działać.
О. Dla każdego urządzenia potrzebne są baterie. Upewnijcie się, że są wstawione w urządzenie i nie są rozładowane.
Aby zmienić baterie, naciśnijcie ppm na urządzenie i wybierz punkt "wyjmij baterię", a następnie po prostu przemieśćcie nowe baterie na urządzenie.

P. Jak sterować towarzyszami?
O. W opcjach sterowania jest pięć działań z towarzyszami, którym można przypisać dowolne klawisze.

Porady odnośnie poprawienia wydajności w Anomaly 1.5.0 beta 3.0:

Spoiler

>Zainstalować paczkę zoptymalizowanych tekstur od towarzysza JIttersShadow, LINK, może to bardzo zwiększyć wydajność na starych wideokartach i wideokartach o małej pojemności pamięci.
I można zainstalować tak moda wtedy: (1. Anomalia, 1.1. (Archiwum z teksturami można nie stawiać), 2. Hotfix (opcjonalnie), potem skopiować z tego archiwum, folder db w folder z grą ze zgodą na zamianę plików., 3. Update 1 4.Wszystkie kolejne łatki można stawiać na to.)

> Korzystajcie z SSDO średniej jakości zamiast HBAO, HDAO.

> Używajcie screenspace sunshaftów zamiast oryginalnych (w konsoli wpisać r2_sunshafts_mode screen_space) i ustawcie średnią jakość promieni słonecznych w głównym menu.

> Wyłączyć odbicia wody (r2_water_reflections off) i uruchomić ponownie grę.

> Jeśli gracie z ustawieniem cieni od słońca w trybie "Wysoko", zmieńcie je na "maksimum" na DX11. Dzięki nowemu kodowi (PCSS) możecie dostać trochę fps z bardziej wysoką jakością.

> Mądrze użyjcie parametrów odległości renderowania. Nadal możecie uzyskać wspaniałe obrazy i zminimalizować spadki wydajności.

> Wyłączyć cienie trawy - to po prostu zabójca fps. Po wyłączeniu cieni trawy, nadal możecie zobaczyć cienie trawy, dzięki cieniowaniu SSDO)).

Gdzie można zgłaszać błędy?:

Spoiler
W dniu 28.08.2019 o 00:08, Sierioża napisał:

https://bitbucket.org/anomalymod/anomaly-bugs/issues/

Tutaj, prócz innych kanałów, można zgłaszać błędy wraz z załączonymi user.ltx i x_ray_nazwa_usera.log.

 

Źródło: ap-pro.ru | moddb.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spędziłem jedynie parę godzin z modem. Próbowałem też jego bazy - Last Day 1.3 - ale była ona niesamowicie niestabilna.

Anomalia owszem ma większe wymagania ale idzie za tym większa stabilność, takie masywne projekty na starym silniku borykają się z problemami.

Co mi się podoba w modzie to możliwość rozbierania łupów na części pierwsze. Szkoda tylko że usunęli możliwość sprzedawania części za kasę, nie pamiętam już w jakim modzie z opcją rozbierania na części dawało się to sprzedawać za kasę na prowiant, szkoda że z tego zrezygnowali... a i po tym jak rozbierzemy graty na części musimy je oczyścić i możemy nimi naprawić swój sprzęt albo użyć do majsterkowania.

W grze jest większy nacisk na majsterkowanie (crafting) ale podobnie jak nowe przejścia na mapach - nowe receptury znajdujemy z postępem w grze.

Jeszcze więcej przedmiotów (także w sklepach), jeszcze więcej grzebania. Zmiana dotknęła też elektroniki - licznik Geigera i PDA przerobione, nie ma teraz UPD (uniwersalny bank energii) i teraz trzeba wymieniać baterie w każdym urządzeniu. A to jeszcze nie wszystko... 

znalazłem też poradnik na YT, są też materiały o Dead Air.

https://www.youtube.com/channel/UCJ9tNID19bpqyOAHreWBcXw/videos

Za jakiś czas ma wyjść wersja 1.5, obecnie posucha bo Powrót Legendy 1.0 czy inne projekty nadciągają ale swoje trzeba przeczekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, TheSoldy napisał:

Przepraszam bo się aż tak nie znam - jeśli mam silnik 32-bitowy do znaczy że sobie w to nie pogram, tak?

W readme.txt informują, że mod działa tylko na 64-bitowych systemach. Nic dziwnego, nawet z 8GB RAM mod chodzi ociężale na wyższych opcjach renderingu (tzn. powyżej Static Lighting).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do grających w 1.5 + beta 2.4, czy ktoś może podesłać screen z okna ekwipuneku jak jest "zbudowany", jeśli z dalszej części gry by było jeszcze lepiej, z góry dziękuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Junx

Chodzi o coś takiego?

To okienko koło granatu i noża to na śruby albo łuski po nabojach. Mimo limitowanej liczby nie jest tak źle bo są to tanie rzeczy. 

Gram w tą betę i nie ma porównania nawet do oryginalnej Mizerii z Zewu Prypeci. Wszystko bardziej uporządkowane, niby więcej opcji ale szybciej się to ogarnia. Podoba mi się poziom trudności - dotyczy on tylko ekonomii. Wytrzymałość przeciwników niezmienna a jak ktoś chce kulkę to zaznacza Hardkorowe AI.

Pamiętać - rozkładać popsute bronie na części i zanosić do mechaników, mięso i skóry do Rzeźnika na Wysypisku (który ma też najtańszy śrut, tylko chyba on się nie odnawia u mnie) a arty do naukowców albo czekać aż dostaniemy zadanie na nie. Są jakieś nowe arty ale większość nie ma żadnego efektu, może jak poszperam w anomaliach jeszcze to coś się zmieni. A i po apteczki tylko do medyków (Powinność dostała nowego co kisi się w wagonie naprzeciw bramy).

Z zadań dostałem takie na odnalezienie zaginionego oddziału, kupiłem odbiornik, wybrałem częstotliwość i przechodziłem całą Dzicz koło Baru i nic. Zwłoki znalazłem w anomalii w tunelu ale nic tam nie złapało. Za to nowy typ zadań kurierskich działa i jest to bardzo pewny rodzaj zarobku w porównaniu do zdobywania mięsa, medykamentów czy broni. Tylko musimy mieć lepszy kombinezon (dodatkowy udźwig i/lub obniżona waga).

Jest większa szansa na znalezienie narzędzi w schowkach ale nie mają one wszystkich „ładunków", mechanicy przyjmują tylko te z 7+ a my sami też nie raz będziemy korzystać z nich. Na przykład zepsuta amunicja, każdy trup to miał przy przeszukaniu. W Anomalii można jej użyć do przerobienia Starej czy Uszkodzonej amunicji na zwykłą. 

Co do rozbierania sprzętu na części - lekkim niedopatrzeniem chyba jest to że pistolety mają części zawsze w idealnej kondycji, nawet zardzewiały Makarov po wieloletnim opalaniu się w kałuży na Wielkich Bagnach ma się dobrze po rozebraniu. Pancerze po rozłożeniu dają nam szmatki a także akcesoria, elementy czy przyrządy, które musimy mieć jeśli chcemy ulepszyć nasz kombinezon.  

Możemy sortować i łączyć przedmioty jak np. papierosy, trzymając Ctrl klikamy i przenosimy jeden przedmiot na drugi by się połączyły, jeśli zajdzie potrzeba można podzielić je. Jest tylko jeden typ baterii które umieszczamy w każdym urządzeniu (PDA, latarka, detektor). Tradycyjna latarka pobiera energię, w oryginalnej Mizerii można było świecić do woli.

 

ss_luk_02-14-19_11-52-57_(l08_yantar).jpg

Edited by ZapomnialemLoginu
zapomniałem o @ i znalazłem stare notatki

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZapomnialemLoginu tak :)

Poza tym jest kilka zadań które wymagają odpowiedzi, mianowicie...

1 godzinę temu, ZapomnialemLoginu napisał:

okienko koło granatu i noża to na śruby albo łuski po nabojach

Na śruby, wycinałem ów ficzer z AREA, u mnie jak nie było to nie było, w Anomaly zawsze 1 zostanie (chyba, że jakaś opcja jest)

2 godziny temu, ZapomnialemLoginu napisał:

rozkładać popsute bronie na części i zanosić do mechaników, mięso i skóry do Rzeźnika na Wysypisku (który ma też najtańszy śrut, tylko chyba on się nie odnawia u mnie) a arty do naukowców albo czekać aż dostaniemy zadanie na nie

Rozkładania takowego nie ma w Hybrid'zie, ale jeśli się uda będzie AWR. Odnośnie zadań to mam ich sporo, trochę przycina przy okazji zadań na zabójstwa ale mi to nie przeszkadza. A amunicję można wycraftować jeśli trzeba konkretną. 

2 godziny temu, ZapomnialemLoginu napisał:

Możemy sortować i łączyć przedmioty jak np. papierosy, trzymając Ctrl klikamy i przenosimy jeden przedmiot na drugi by się połączyły

Samym DA jak w Hybrid'zie wystarczy tylko przenieść :P

 

2 godziny temu, ZapomnialemLoginu napisał:

ss_luk_02-14-19_11-52-57_(l08_yantar).jpg

Ów wygląd okna będę przenosić do Hybrid'a, głównie rozmieszczenie slotów, chce zrobić tak aby mieć. Dwie "długie", "mały smg" np. Skorpion do tego pistolet i noż osobno. Wyjdzie w praniu jak zawsze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Gram obecnie w to cudo i powiem szczerze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony :D

Wersja Gry: Anomaly_1.5.0_BETA_2.4

Grafika w grze wygląda wspaniale i mam tu namyśli wszytko od słońca i jego promieni po deszcz, burze, mgły, tekstury itp. (Wielokrotnie zatrzymuję się by podziwiać ten czy inny widok) Ogólnie gra jest stabilna czasami zdarzają się wyrzuty do Windowsa ni z tego ni z owego bez żadnego info o błędzie, na szczęście nie zdarza się to często a jak już to i tak szybko się gra uruchamia więc to 20 sekund w ogóle mnie nie zniechęca a wręcz przeciwne. 

W przeszłości miałem już styczność z modami do Stalkera jak choćby  Call of Misery, Złota Kula, Call of Chernobyl, Dead Air, Lost Alpha ale dopiero ANOMALY wciągnęło mnie jak bagno całkowicie tracąc poczucie czasu :D Jak dla mnie gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana. Na początku jest trochę trudno, ale im dalej w las tym lepiej, ciekawiej. Odkąd dopadłem MP5 z tłumikiem i celownikiem 4x (chyba), to nie noszę nic innego przy sobie w połączeniu z nową amunicją, która może i jest bardzo droga ale rekompensuje  mocą obalania :) Mimo iż większość misji jest na zasadzie przynieś wynieś pozamiataj to główna linia jest jak na razie w porządku. Crafting jest bardzo ciekawie zrobiony, ilość broni, sprzętu itp jest ogromna (Połączenie Nokto i Latarki :D )  Fajną sprawą jest czytanie znalezionych książek, dokumentów, które dodają się do PDA z nowymi informacjami.

Szczerze polecam tego moda istny miód na moje serce :D :D :D 

Edited by Crayzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten mod jest w zakładce modów przetłumaczonych na polski, da się w jakiś sposób ściągnąć polonizacje na niego? Aktualnie ogrywam CoC 1.5 ale wydaje mi się trochę zbyt nudny bez tych wszystkich utrudniaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawiły się kolejne informacje o nowych funkcjach w nadchodzącej wersji 1.5

Zdjęcie spore więc ląduje w spoilerze, pod nim zamieszczam przetłumaczony tekst.

Spoiler

AHY9wKr.thumb.jpg.0b48fe81c5d1549eabb8b0607fa78ddb.jpg

UB9xpGK.thumb.jpg.b9c7fd09e1298c5235c05aa54c6c8958.jpg

Cytat

 

Dzisiejszy pokaz dotyczy Alife

1. Przedmioty w świecie gry pojawiające się w różnych momentach

Niezależnie od tego gdzie będziesz wędrował po Zonie, zawsze możesz znaleźć różne przedmioty, które możesz odkopać - amunicja, graty, jedzenie oraz napoje, medykamenty i zestawy. Niektóre miejsca obfitują w sporą ilość przedmiotów, może ci się poszczęścić i znaleźć jakiś rzadki zestaw jeśli będzie wystarczająco dobrze przeszukiwał miejsca.

System ten jest dynamiczny, każda nowa gra będzie miała inny rozkład.  Położenie ich jest zmienne, stalkerzy ciągle coś zostawiają w miejscach które kiedyś zwiedzaliśmy.

2. Dynamiczne anomalie

Stary system dynamicznych anomalii zostanie zastąpiony nowym by pozbyć się problemów i bugów jakie stwarzała stara wersja. Nie będzie już więcej sytuacji gdy anomalia blokuje przejście i wyjścia.  Rodzaj anomalii zależy od miejsca na mapie i otoczenia, Emisja będzie miała tu największy wpływ na ten system.

3. Rzadkie schowki

Są gdzieś zakamarki, gdzie możemy znaleźć schowki z lepszą zawartością. Oznaczone na fioletowo, jak widzicie na obrazku. Jest spora szansa że w środku znajdziemy naprawdę dobre fanty.

4. Stalkerzy będą handlować i ulepszać swoje uzbrojenie.

Tak jak gracze, stalkerzy będą sprzedawać swoje łupy handlarzom, robić u nich zakupy a także składać wizytę u lokalnych złotych rączek by ulepszyć ich ulubioną broń. Będą ogłaszać swoją aktywność przez system dynamicznych wiadomości.

 

Po głowie mi chodził ten pierwszy wymieniony system, przypomina mi Escape from Tarkov gdzie na mapie są rozsiane miejsca w których może, ale nie musi, pojawić się dany przedmiot. Nawet myślałem czy nie zacząć uczyć się modować by to wprowadzić ale widzę że ktoś już przejął pałeczkę :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzmi naprawdę świetnie, mam nadzieję że jakaś dobra duszyczka kiedyś spolszczy tego moda. Grałem w niego chyba z 3 godziny ale to wciąż nie to samo jak po polsku. Zapowiada się naprawdę dobrze i życzę powodzenia każdemu kto podejmie się spolszczenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrownia doczekała się małego liftingu; pojawiły się nowe obiekty istniejące ponoć również w świecie realnym, a sama mapa zwiększyła swój rozmiar, dzięki czemu nie jest tak "ucięta" jak w oryginale.

Spoiler

1.thumb.jpg.d815208170769027dbe5270c3bb1e964.jpg2.thumb.jpg.6df6c26615b81a26c38d216c0634d766.jpg3.thumb.jpg.2fef287008259e00d6ae68bfc7d24a14.jpg4.thumb.jpg.9fa47a56561a55270f80b73873098923.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o Anomaly to jest już praktycznie na wykończeniu. 
Pozostają bugfixy, oraz niewielkie ficzery. 

Nowe kozackie obiekty na lokacjach to robota Vehtama, który często nam pomaga przy lokacjach. 

Bardzo możliwe że w porównaniu do wersji 2.4, FPS'y wzrosną z racji optymalizacji silnika, jak i samych lokacji (które zostały przerobione przez Ceasara).

Koniec końców Anomaly od wersji 2.4 przeszło sporą przemianę. Niepotrzebne graty zostały usunięte, a na ich miejsce zostały dodane lepsze rozwiązania, czy też nowe ficzery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładnie to wszystko wygląda, mam wrażenie że modderzy od zapowiedzi Stalkera 2 zakasali rękawy i pracują na najwyższych obrotach bo nie pamiętam tak ogromnego wysypu modów i aktualizacji jaki jest od paru lat. Życzę im powodzenia bo wygląda to świetnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawiło się kilka nowych screenów i nowe wideo «Anomaly 1.5.0 beta 3.0». Na zdjęciach zademonstrowano pejzaże Kordonu i zmienione Wysypisko. Poziom stał się bardziej szczegółowy i zarośnięty roślinnością.

4de47930eb52f15.jpga78abdd7acbf104.jpgf224dec9197f0c7.jpg2c1dd2471af31c2.jpg

Wideo:

Spoiler

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę informacji o liniach fabularnych.

Cytat

"Zagubiony w Zonie" to ścieżka fabularna która została wprowadzona w wersji 1.5, zawiera trzy wątki:

  • Część 1: Żywa Legenda: sławny stalker wrócił do Zony. Zacznij pościg by zdobyć jego bezcenną wiedzę.
  • Część 2: Grzech Śmiertelny: złowroga frakcja wynurza się z odmętów by przejąć Zonę. Jesteś jednym z niewielu którzy są w stanie ją powstrzymać. 
  • Część 3: Operacja Poświata: Zona przyciąga sporo uwagi. Jednakże są tacy którzy uważają że jej sekrety trzeba trzymać w ukryciu.

A także dodatkowa przygoda:

  • Część 4: Puste Granice: graj jako członek zagranicznych oddziałów w śledztwie w którym odsłonisz tajemnice Zony.

Dodatkowo możesz wspierać swoich z ugrupowania i zająć się linią fabularną swojej frakcji (DRX).
Większość zleceń posiada informacje o celu jeszcze przed akceptacją, do tego nowe zadania dzięki którym gracz nie będzie się nudził.
Z każdą częścią wypełnionych zadań z linii fabularnej ugrupowań gracz odblokowuje bonusy. Garść dodatkowych Osiągnięć została dodana do moda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.