Jump to content
kamil190

S.T.A.L.K.E.R. Anomaly 1.5.0 [beta 3.0]

Recommended Posts

Tylko, że w podstawowym CoC'u nie ma Warfare'a. Jest tryb fabularny, Ironman, Survival i Azazel. Warfare jest, jak wrzucisz do CoC'a addona. W Anomaly jest domyślnie Warfare, ale Anomaly to nie jest zwykły CoC, tylko zmodyfikowana wersja moda Last Day.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej - różnice w budowach obu modów są, co nie znaczy, że nie ma szans na zrobienie kompatybilności obu tych trybów ze sobą w Anomaly. Jak napisałem wcześniej - najlepiej wejść na Discord Anomaly i tam sprawdzić czy ktoś podjął/podejmuje się rozwiązania tego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monolithalian Według mnie to Anomaly może klęknąć przy Legend Returns, ale to moja opinia :) 
Zacząłem grać w Anomalię. Ciekaw jestem tych wątków fabularnych. Muszę przyznać, że spolszczenie najwyższa klasa. 

Ps. Zdobył ktoś to osiągnięcie ? 

ss_daniel_10-16-20_20-25-27_(l01_escape).png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie, bo dla mnie sam pomysł Ironmana mi się nie podoba (choć raz mi się przejść CoC'a na tym trybie udało).
I zgodzę się - Powrót Legendy w ogólnym rozrachunku lepsze jest do Anomalii, ale co kto lubi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Agrael napisał:

@Monolithalian Według mnie to Anomaly może klęknąć przy Legend Returns, ale to moja opinia :) 
Zacząłem grać w Anomalię. Ciekaw jestem tych wątków fabularnych. Muszę przyznać, że spolszczenie najwyższa klasa. 


 

Grałem w LR, jeśli chodzi o fabułe to faktycznie dużo lepszy jest to mod, ale tylko pod tym względem. 

Anomaly to jeden z najbardziej rozbudowanych modów do którego co chwila są dodawane nowe addony, aktualizacje itp a LR stoi w miejscu już przez dłuższy czas, jak większość modów do CoC, przez co są z tyłu. 

Edited by Monolithalian

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Monolithalian napisał:

Anomaly to jeden z najbardziej rozbudowanych modów do którego co chwila są dodawane nowe addony, aktualizacje itp a LR stoi w miejscu już przez dłuższy czas, jak większość modów do CoC, przez co są z tyłu. 

Owszem, jest to najbardziej rozbudowany mod do CoC. Na tą chwilę Anomalia ma swoje "pięć minut". Tak samo było z CoC, Dead Air, CoM. Jest ona kolejnym krokiem w rozwoju CoC. Prędzej czy później zostanie wydany kolejny mod z tej "piaskownicowej" rodziny, jeszcze lepszy i być może w końcu posiadający linie fabularne z prawdziwego zdarzenia.

W tej chwili czekamy na LR 1.0. Demosfen jest naprawdę intensywnie rozwijany, ale według mnie nie ma w sobie tego "czegoś". Dollchan boryka się z problemami technicznymi, choć najbliżej mu do modyfikcji fabularnej z wszystkich modów do CoCa. AREA poszła w stronę szeroko pojętej Mizerii i też jest srogo rozbudowywana. DA również. Stason174 rzeczywiście stoi trochę na uboczu "piaskownic". Duże nadzieje wiąże z BttR (jeszcze nie grałem, opieram się na informacjach z sieci). To tyle jeśli chodzi o "największych" Graczy w kontekście piaskownic.

W niedługim czasie pojawią się ROH i True Stalker, które wyznaczą nowe standardy jeśli chodzi o modyfikacje do S.T.A.L.K.E.R.A.

Edited by Anton Gorodecki
Literówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anomaly jest rozbudowanym modem, fakt, ale to i tak jest Misery, więc pewne "rozwiązania" w Anomalii też można znaleźć. A addony swoją drogą - przecież nie robią ich twórcy moda. To tak jakby powiedzieć, że Skyrim to dobra gra, bo też sporo modów jest. A piąty TES sam w sobie... nie jest wybitny. Z Anomaly jest podobnie. 

Poza tym, Powrót Legendy w miejscu nie stoi - przecież w przyszłym roku (mam nadzieję) ma wyjść wersja 1.0 tegóż moda. 

Naprawdę smutno mi z powodu, że nie ma dużej ilości modów fabularnych na CoCk'a. Wolą ludzie iść w stronę Misery (czyli - według mnie - w stronę ekskrementów) i grafiki. Sam praktycznie wszystkie "cocowe" warte ogrania przeszedłem. Sam mam pomysł na fabularnego moda na CoC'a, który nie bazuje na gów... znaczy Misery, ale pstryknięciem palca nie da się go zrobić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

Owszem, jest to najbardziej rozbudowany mod do CoC. Na tą chwilę Anomalia ma swoje "pięć minut". Tak samo było z CoC, Dead Air, CoM. Jest ona kolejnym krokiem w rozwoju CoC. Prędzej czy później zostanie wydany kolejny mod z tej "piaskownicowej" rodziny, jeszcze lepszy i być może w końcu posiadający linie fabularne za prawdziwego zdarzenia.

W tej chwili czekamy na LR 1.0. Demosfen jest naprawdę intensywnie rozwijany, ale według mnie nie ma w sobie tego "czegoś". Dollchan boryka się z problemami technicznymi, choć najbliżej mu do modyfikcji fabularnej z wszystkich modów do CoCa. AREA poszła w stronę szeroko pojętej Mizerii i też jest srogo rozbudowywana. DA również. Stason174 rzeczywiście stoi trochę na uboczu "piaskownic". Duże nadzieje wiąże z BttR (jeszcze nie grałem, opieram się na informacjach z sieci). To tyle jeśli chodzi o "największych" Graczy w kontekście piaskownic.

W niedługim czasie pojawią się ROH i True Stalker, które wyznaczą nowe standardy jeśli chodzi o modyfikacje do S.T.A.L.K.E.R.A.

Z DA od początku były problemy i narzekanie z powodu głupich rozwiązań i mechanik. CoM i Last Day to poprzedniki Anomaly, Demosfen ma ciekawe i rozbudowane mapy, ale cały klimat psuje moim zdaniem drewniana grafika z podstawek stalkera. Dla mnie mody freeplay powinny mieć dobrą grafikę, bo inaczej nie są do grania. AREA jest jeszcze gorsza pod względem rozwiązań i mechanik od CoM i DA razem wziętych, kiedy np po wypiciu vodki zaczął rosnąć mi poziom promieniowania to odrazu odinstalowałem to cholerstwo. Pograłem chwile w BTTR i nie widzę różnicy pomiędzy normalnym CoC, już sama grafika mnie odpycha. 

 

6 godzin temu, Revter napisał:

Anomaly jest rozbudowanym modem, fakt, ale to i tak jest Misery, więc pewne "rozwiązania" w Anomalii też można znaleźć. A addony swoją drogą - przecież nie robią ich twórcy moda. To tak jakby powiedzieć, że Skyrim to dobra gra, bo też sporo modów jest. A piąty TES sam w sobie... nie jest wybitny. Z Anomaly jest podobnie. 

Poza tym, Powrót Legendy w miejscu nie stoi - przecież w przyszłym roku (mam nadzieję) ma wyjść wersja 1.0 tegóż moda. 

Naprawdę smutno mi z powodu, że nie ma dużej ilości modów fabularnych na CoCk'a. Wolą ludzie iść w stronę Misery (czyli - według mnie - w stronę ekskrementów) i grafiki. Sam praktycznie wszystkie "cocowe" warte ogrania przeszedłem. Sam mam pomysł na fabularnego moda na CoC'a, który nie bazuje na gów... znaczy Misery, ale pstryknięciem palca nie da się go zrobić. 

 

Wiem że addony nie są dodawane przez twórców, ale dzięki nim modyfikacje dużo zyskują i jednocześnie się rozwijają, bo ktoś doda nowe bronie, nowe tekstury, nowe misje, nowe modele itp. 

 

 

Edited by Monolithalian

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Revter napisał:

Wolą ludzie iść w stronę Misery (czyli - według mnie - w stronę ekskrementów) i grafiki.

Ponieważ łatwiej jest zrobić nazwijmy to wysoki czy wręcz "hardkorowy" poziom trudności + oczoje*ną grafikę niż dobrą fabułę. Przerabialiśmy już to wiele razy na przykładzie modyfikacji z rzekomym klimatem i "mistycyzmem". Nadszedł czas na ambitne projekty w CoCowej piaskownicy, których główną zaletą będzie mocna fabuła i ciekawe zadania (także te poboczne).

35 minut temu, Monolithalian napisał:

Dla mnie mody freeplay powinny mieć dobrą grafikę, bo inaczej nie są do grania.

Dobra grafika na pewno jest zaletą każdej modyfikacji, ale jeśli ma być tylko ekwiwalentem dobrej fabuły, to dla mnie może jej w ogóle nie być.

39 minut temu, Monolithalian napisał:

są dodawane przez twórców, ale dzięki nim modyfikacje dużo zyskują i jednocześnie się rozwijają,

Dodatki są OPCJONALNE, ponieważ nie każdemu ten czy ów przypadnie do gustu. Bezsprzecznie mody na tym zyskują.

Z drugiej strony... Gdyby Graczom tak bardzo przeszkadzał brak prawdziwej fabuły w klonach CoCa, to pewnie by w nie tak intensywnie nie grali, prawda? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Monolithalian napisał:

Dla mnie mody freeplay powinny mieć dobrą grafikę, bo inaczej nie są do grania.

Mody freeplayowe to przede wszystkim muszą mieć fajnie zrobione "zadania poboczne". Bo inaczej to człowiek kończy z takim właśnie COCiem - co z tego, że można już podstawową wersję dopakować graficznie na maksa, skoro nic w tym modzie nie ma do roboty? Tylko w kółko robić ciągle te same cykliczne questy, które momentami są na poziomie tych z Cienia? Co z tego, że doda człowiek tysiące broni, pancerzy, itemów itp. - skoro nie będzie żadnego sensu grania w to przez dłużej niż 2 godziny?

Zdobycie jakiegoś pancerza i broni? Zrobiłem to już w podstawkach.

Eksplorowanie jakiejś mapy? Zrobione w podstawkach, ewentualnie modach, które wyszły przed COCiem.

Tutaj co prawda trzeba twórców Anomalii pochwalić, bo jakieś tam fabuły dodali, tylko że znowu to co Rev napisał i co ja chyba kiedyś wspominałem - ten mod sprawia wrażenie jakby był kolejną odmianą Misery. I po raz kolejny - kto co lubi to niech lubi, jakiego kto che moda robić to niech robi. Tylko "boli" mnie trochę to ciągłe uczucie deja vu, uczucie że już coś takiego gdzieś widziałem. No bo widziałem, i w tym chyba jest problem.

I tak jak Anton napisał - jak wyjdzie ROH i True Stalker, to te dwa mody będą wieść prym w kwestii designu modyfikacji do Stalkera.

11 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

Z drugiej strony... Gdyby Graczom tak bardzo przeszkadzał brak prawdziwej fabuły w klonach CoCa, to pewnie by w nie tak intensywnie nie grali, prawda? 

A z trzeciej strony.... ilu z tych co grają w COCa i wszelakie jego odmiany miało styczność z innymi modami aniżeli te najpopularniejsze jak COC, Anomaly, Misery, LA itp.?

Spoiler

A i tak najlepszy mod jaki kiedykolwiek powstał to OLR i nic tego nie zmieni :D No, chyba że wersja 3.0 ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam od siebie, że warto wspomnieć o paru rzeczach, które mają duże znaczenie w grach, w tym modyfikacji do S.T.A.L.K.E.R-a, CoC-a, w tym właśnie tematyczne Anomaly. Twórcy zazwyczaj skupiają się na mechanice gry ze względu na to, że silnik X-ray daje dużo możliwości. Łatwo potem jest je poprawiać, rozwijać i udostępniać. Widać to na przykładzie tzw. add-onów do Anomaly. Jest tego od groma. Choćby zobaczyć wstawki dodane na tym portalu od @kamil190 . Zauważyliście, że nie ma dodatków fabularnych, czy też urozmaicenia w postaci wątków poszczególnych postaci, które są kluczowe w modach. Dzięki temu wykonując ich zadania, prośby i to nie typu "przynieś, bij zabij i wróć", mamy dodatkową motywację do tego, by poświęcić ogrom trasy, ekwipunku i Naszego, stalkerskiego życia. Mam wrażenie, że szybciej i łatwiej twórcom modyfikacji zajmuje poświęcenie czasu na rozwijanie dodatków niż koncentrując się na fabule. Może jest to spowodowane tym, że tworząc fabułę łatwo jest wpaść w pułapkę sprzecznych informacji zawartych w scenariuszu. Można wpaść w monotonne, długie dialogi, na które trzeba poświęcić ogrom czasu, bo mogą być w nim zawarte ważne informacje. Najlepiej też, by mod stricte fabularny oparty na CoC miał świetnie zaprezentowane zwroty akcji i ciekawe wątki postaci. Z mankamentów możemy w fabule modyfikacji pogubić się w zadaniach, a przecież ubywa Nam cennych rzeczy w ekwipunku. Wszystko to ma swoją cenę i czas. Wszystko to, co wspomniałem, gracze mogą być zniechęceni ogromem tekstu i uwadze na fabule i wolą skupić się na rozrywce, co prezentuje ze sobą mod, w tym Anomaly. Wszystko zależy od tego, czego, My gracze oczekujemy od twórców poszczególnych modyfikacji. Anomaly, ma moim zdaniem obszerne możliwości techniczne i skupia się na tym najbardziej. Z fabuły to najbardziej jest tam rozbudowane w tzw. "encyklopedii" w PDA, którego z czasem w trakcie Naszej wędrówki jest odblokowane i możemy dowiadywać się potrzebnych informacji, w tym o postaci i mutantach występujących w Anomaly. 

Edited by seb-stryl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ArNie napisał:

A z trzeciej strony.... ilu z tych co grają w COCa i wszelakie jego odmiany miało styczność z innymi modami aniżeli te najpopularniejsze jak COC, Anomaly, Misery, LA itp.?

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Nie wierzę, że jeśli ktoś, kto miał po raz pierwszy styczność z modami przy CoC/jego klonach nie będzie chciał spróbować swoich sił z modyfikacjami stricte fabularnymi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że przynajmniej autorzy Anomalii pomyśleli i zaczęli wdrażać te wątki fabularne. Nie jest tego zbyt dużo, ale zawsze coś. 

Gra się dość przyjemnie. PDA jest nawet nieźle rozbudowane. Nie brakuje ciekawych informacji, a nawet można posłuchać, sobie muzyczki przemierzając Strefę. 

Spoiler

ss_daniel_10-16-20_20-23-31_(l01_escape).pngss_daniel_10-17-20_12-55-10_(l01_escape).png

Po wykonaniu paru prostych zadań na Kordonie i zbieraniu wszystkiego, co tylko możliwe wyruszyłem na Bagna. Są one dość opustoszałe, ale to akurat mnie ucieszyło. Czasami napatoczy się jakiś Nibypies albo renegat. Przy okazji odwiedziłem starego znajomego i podziwiałem widoczki. 

Spoiler

ss_daniel_10-17-20_21-47-06_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_17-06-05_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_22-24-14_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_22-00-05_(k00_marsh).png

Przyjętą dawkę promieniowania mierzymy przy pomocy Dozymetra. Wróciłem na Kordon i dzisiaj wybieram się na Wysypisko. Wpadło trochę szpeju i kasy za proste zadania. 

Spoiler

ss_daniel_10-17-20_22-05-24_(k00_marsh).pngss_daniel_10-17-20_22-29-38_(l01_escape).png

Być może zachęcę do gry kogoś, kto jeszcze nie miał okazji zetknąć się z tym tytułem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity