Skocz do zawartości

Road to the North


ZapomnialemLoginu

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, kondotier napisał:

No i co, nie ma chętnego-chętnych, znającego angielski do przetłumaczenia moda?

Bo to jest taki paradoks, że jak mod jest po angielsku to da się w niego grać nawet znając tylko podstawy tego języka czyli "fuck you, motherfucker, coca cola", a jak jest po rosyjsku to niestety 99,9% ludzi leży i kwiczy ;)

A tak w ogóle to w ostatnim patchu dodali wersję rosyjską, to można powiedzieć każdy już jest happy i cały świat może ograć.

https://www.moddb.com/mods/zoneexpanded-road-to-the-north/downloads/emergency-patch

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb  Modmajstrzy wyprowadzili się na Zachód i coraz więcej modów będzie wychodzić po angielsku.

Postawiłem pytanie i zaproponowałem pomoc, dopóki rus tłumacze jeszcze są. Jak ich braknie, do technik tłumaczenia trzeba będzie dochodzić od nowa. A mody to nie książka. Mają swoje tajemnice i kruczki, o których trzeba wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, tom3kb napisał:

mod jest po angielsku to da się w niego grać nawet znając tylko podstawy tego języka

truth...:)

Chociaż starszym, w tym mnie, cyrylica nie jest straszna- bardziej zupełny brak kontaktu z rosyjskim przeszkadza, i pamięć zawodzi. Dziś, dzięki technice i tłumaczeniom maszynowym, da się w miarę sensownie tłumaczyć nawet teksty na screnach/ obrazkach.

@kondotier " Porady, jak to zrobić zapewnione" Czy masz gdzieś spisany jakiś poradnik, w jaki sposób można zacząć dodawać spolszczenia do modów? Próbowałem kilka razy rozpakowywać pliki, wyciągać teksty, ale troche mnie to przerasta. Ostatnio walczyłem z Lost Alpha- w końcu przeszedłem po rosyjsku i później już po polsku, kiedy (chwała za pracę) już tłumacze zrobili robotę.

 Do tego moda twórca udostępnił gotowe pliki do tłumaczenia, ale nie ogarniam, jak dodać tłumaczone do gry, żeby sprawdzać czy działa. Inna sprawa, że nie przykładałem się do tego za bardzo- jedynie w zimę mam trochę czasu na siedzenie przed komputerem dla przyjemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pilspl  Napisz mi na PW, czy chcesz tłumaczyć z angielskiego, czy rosyjskiego. Od tego zależy zestaw narzędzi potrzebnych do ich wykonania. Związane jest to z odmiennością kodowania plików w języku rosyjskim. No i na PW łatwiej dawać porady praktyczne, które pozostałych forumowiczów nie interesują.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny mod odhaczony, motyw infiltracji północnej części Zony ciekawy. Po ograniu modyfikacji Anomaly - jak dla mnie najlepszej wersji Call of Misery w ogóle - mocniej odczuwam braki w modach na bazie CoM, przysłaniając tym samym plusy (w przypadku Drogi na Północ - nowe zadania główne i poboczne).

Grałem z fiksem dzięki któremu mogliśmy sprzedawać uszkodzoną broń. Bez niego byłoby krucho bo zadań od stalkerów prawie wcale nie dostajemy. Dopiero jak postrzelimy więcej bandytów i rozwalimy więcej skrzynek to podniesie nam się reputacja na tyle, że zaczną nam dawać robótki. Na początku zwiedziłem z 5 map i na ani jednej nie dostałem żadnej pracy (nie liczę zadań od znanych postaci jak Sidorowicz). Jak nam się uda podnieść reputację i otworzyć dostęp do zadań pobocznych to okazuje się że przeważają misje odbicia zakładników. Dziwne uczucie gdy wchodzisz do Baru, pytasz wszystkich co tam i słyszysz że każdemu porwano przyjaciela. Chyba popadłbym w paranoję na ich miejscu :eek:

ss_luk_03-02-19_21-25-33_(l13_generators).thumb.jpg.9a3e54e915fe4f76e0e987241c12ddac.jpg

Z nowych detali - inskrypcje na kombinezonie Monolitu

ss_luk_03-02-19_16-47-52_(jupiter).thumb.jpg.e46600f14320b339e34a89b3ab831a7a.jpg

Mod ma czasem poczucie humoru teleportując nas na inną mapę z kimś do towarzystwa, niestety żaden nie był rozmowny.

Skoro mamy pseudogiganta to nie wiedzieć czemu nie udało mi się go rozwalić ani RPG-7 (więcej niż jednym), podlufowymi granatami a dały mu radę... kule do strzelby (nie śrut, mimo opisu amunicji to śrut nie jest taki mocniejszy).

ss_luk_03-02-19_17-06-47_(jupiter).thumb.jpg.d718f503f694947a3c5d915b15ce178b.jpg

Nonszalancja niektórych postaci rozwala, nic tylko rozłożyć ręce (na szczęście wczytanie załatwia sprawę).

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Znane są pewne szczegóły z prac nad nową wersją «Road To The North». Projekt oferuje graczowi globalnie zmieniony S.T.A.L.K.E.R. z użyciem części prac z «Call of Misery», zawierający w sobie nową fabułę. Pomimo faktu, że modyfikacja jest tworzona przez zachodnich modderów, główny twórca obiecuje dalszy rozwój wsparcia dla języka rosyjskiego, który jest wybierany w ustawieniach gry. Według twórcy linia fabularna wzrośnie, na podstawie wyboru, który zrobi gracz w dialogach i na ludziach, których on spotka. Wydarzenia w grze, takie jak, np. śmierć NPC w grze - mogą silnie zmienić fabułę i dialogi. Nawet postacie niefabularne otrzymały bardziej żywe zachowanie. Oni bardziej przejmują się i opiekują się innymi, opłakują śmierć przyjaciela i mogą wymawiać wasze imię w dialogach.

59915193.jpg71981217.jpg30945243.jpg69285105.jpg79701009.jpg85075001.jpg

Autor podkreślił, że w samych dialogach wiedzie się nacisk na model realnej rozmowy z realnym człowiekiem, co przyczynia się do pełnego ujawnienia postaci. Warto zauważyć, że w przypadku fabuły istnieje również pełna swoboda działań w modzie. Jeśli mówimy o wypełnianiu świata gry, to wszystko jest tutaj standardowo - wszystkie lokacje wzięte są z oryginalnego «Call of Chernobyl». Oprócz wyżej wymienionych informacji, mod powinien zawierać nowe mutanty, nowe przedmioty, a także wprowadzenie systemu rozkopywania schowków łopatą, systemu używania filtrów dla masek przeciwgazowych (jak było to w serii gier «Metro») oraz również systemu maskowania z pomocą załóżonych na gracza zbroi innych frakcji. Autor powiedział również, że w modzie pojawi się unikalny system dziennika z zadaniami. Dziennik będzie można otworzyć i przeczytać w przypadku, jeśli nagle zgubiliście się w czasie wypełniania misji. Twórca obiecuje także kilka końcówek i wysokiej jakości cutsceny.

63761524.jpg43965335.jpg76749023.jpg89676486.jpg69431142.jpg

Na dany moment mod został już wydany, a twórca przygotowuje nowy patch z numerem 14. Planuje się w nim poprawić istniejące błędy, a także dodać nową zawartość - nowe kwesty, nowe mutanty i nowe dzienniki notatek, które będą mogli zostawiać NPC. O dacie jego wyjścia na razie nic nie wiadomo.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Kolejna niespodzianka z nadchodzącej nowej wersji moda - zostanie do niego dołączony projekt TAZ. 

Czym jest TAZ? Jest to skrót od The Armed Zone - masywnej paczki uzbrojenia do Misery 2.2, który jest modem do Zewu Prypeci. 

TAZ to sztuka dla sztuki bo w Zewie Prypeci walk jest sporo ale to i tak za mało dla TAZ, który zwyczajnie się marnuje tutaj.

Za to w kolejnej wariacji Mizerii w Zewie Czarnobyla, z podkręconą na maksa populacją mutantów i postaci - to co innego.

received_457649708295383.jpeg

nie pytajcie mnie co to za żółta ikona po prawej nad paskiem zdrowia, u mnie powodowała wyloty po wciśnięciu :027:

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pojawiła się nowa wersja Drogi na Północ, o ile FAQ nie kłamie - jest tam zaimplementowany TAZ - The Armed Zone.

Link do paczki na GDrive (16 GB) 

https://drive.google.com/open?id=13mNoP8HGrb8NwCAsbqreXZycdnSt_xEN

Link do torrenta

https://www.moddb.com/mods/zoneexpanded-road-to-the-north/downloads/s-t-a-l-k-e-r-road-to-the-north-v10

Pojawił się też wspomagacz dzięki któremu zmienimy ograniczenia w noszonym ekwipunku. W Drodze na Północ jesteśmy ograniczeni nie tylko przez wagę ale też ilość zajmowanych kratek w ekwipunku.

https://www.moddb.com/mods/zoneexpanded-road-to-the-north/addons/inventory-space

Edytowane przez ZapomnialemLoginu
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tutaj napiszę coś, bo widziałem polaków pytających się o frakcję "Beyond" i co to za zwierz. Widać którą stronę zadania z Yanowa robili.

 

Ogółem Beyond pojawia się pierwszy raz podczas misji Reda/Sacharowa w Fabryce Jupiter. Charakterystyczne czerwone kombinezony pochodzenia jak się okazuje, eks Monolitu. Ogółem Red wyjawia nam, że spotkał już się z nimi, jako ludźmi próbującymi zdobyć zdolności parapsychologiczne i szukające sposobów i sprzętu do tego. Dobrze uzbrojeni,nieźle opancerzeni. Poza tym spotkałem ich w Czerwonym Lesie, gdzie mają chyba bazę w Kopalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przeszedłem moda z tydzień temu. Pozytywy:

-Niezła historia

-dobre nowe mutanty

-dobry arsenał

-dobry system napraw wyposażenia

-dobry system artefaktów.

Negatywy:

-Historia trochę za krótka, ale to nie jest chyba wersja finalna, czyli może jeszcze się nieźle rozbudować,

-Kombinezony praktycznie dają niewielką ochronę, modyfikacje nic nie dają

-Dodatki do wieszania w większości nic nie dają.

-nigdy nie użyłem artefaktu jako dodatku bo bez zrównoważenia przez kombinezon , cóż...

-Mod dość niestabilny.

Edytowane przez Hrothgar
Pieseł.
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

@ZapomnialemLoginu  Przede wszystkim :brawo: i witaj w klubie.

Dla forumowiczów którzy jeszcze nie są tłumaczami, jest specjalny dział. Masz w nim wzorzec jak spolszczenie umieszczać na forum. Wtedy jest gwarancja, że nigdy nie zginie.

https://stalkerteam.pl/forum/356-miejsce-zgłoszeń-polonizacji-dla-osób-spoza-grupy-tłumacz/

A przy okazji pytanie. Który fragment tłumaczenia ( katalog/plik ) powoduje wylot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael promuje ten temat

@Agrael, @kondotier

Błąd miał swoje źródło w pliku st_ze_lost_diary.xml , w linijce 40 gdzie znajdowała się siódma i ostatnia część dziennika Wasi.

Tłumaczyłem zdanie po zdaniu, słowo po słowie i po każdej zmianie odpalałem grę. Od pewnego momentu każda zmiana kończyła się błędem. 

W archiwum ze spolszczeniem umieściłem w pełni przetłumaczoną wersję.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chce mi odpalić, wyskakuje komunikat coś o pliku fsgame :

Error

Canot open file fsgame.tlx.

check your working folder

Robiłem skrót i nic.

Dziękuję, problem rozwiązałem.

A jednak dalej problem, teraz czarny ekran i nawet nie mogę się wylogować, muszę na sztywno wyłączyć kompa, co robię nie tak, dodam, że instalowałem jak w instrukcji.

Edytowane przez bolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolo - pobrałem, postawiłem, zagrałem - zajęło mi to około 25 minut.

Ja nie kombinuję, 16,1 GB pobrane rozłożone w 7 zipie, skrót od moda: Stalker-RTTN.exe — skrót, odpalam i gram.

Nawet tzw. spolszczenie u mnie o dziwo działa:

Spoiler

ss_tomahawk_08-19-20_20-32-54_(l01_escape).thumb.jpg.9db2e3ece41af554440a64229bfff383.jpgss_tomahawk_08-19-20_20-32-48_(l01_escape).thumb.jpg.cc5ce67b3ca714fe9ee504995c897693.jpgss_tomahawk_08-19-20_20-30-22_(mainmenu).thumb.jpg.6d58474b90343a75aaa8656d9a8ae62a.jpg

 

ss_tomahawk_08-19-20_20-22-46_(mainmenu).jpg

ss_tomahawk_08-19-20_20-28-34_(mainmenu).jpg

p.s. Makler - tak, pod wersję 13.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.