Jump to content
OldMan

OP-2.1

Recommended Posts

Źródło

Źródło

Wstawka autorstwa @kondotier

OP-2.1 Pakiet 2.1
Platforma: Cień Czarnobyla
Rok wydania 2018
Autorzy: OP-2- Team
Rodzaj: Mod
Język: Rosyjski
Wymagania:
Procesor o częstotliwości nie mniej niż 2.5 Ghz
Nie mniej niż 4GB RAM
Win\64
Szybki dysk SSD z systemem Win i zainstalowanym Pakietem 2.1
Karta graficzna nie zintegrowana. Na karcie zintegrowanej przy pełnym oświetleniu dynamicznym możliwość znacznego spadku FPS. Na takiej karcie spokojna gra tylko na oświetleniu statycznym.
Pakiet 2.1 będzie działał również na niższych konfiguracjach komputera, lecz nie gwarantuje to stabilności gry.

2NS OP 2.1.jpg3 NS OP 2.1.jpgNS OP 2.1.jpg

O PAKIECIE
Pakiet 2.1 to najpopularniejszy dodatek do Narodnoj Solianki opartej na Cieniu Czarnobyla. W dodatku zostały zmienione wszystkie modele broni i dodano nowe bronie i wyposażenie. Do moda wprowadzono wiele nowych lokacji powiązanych z głównym scenariuszem. Dodano też mnóstwo grywalnych nowości: konieczność stosowania zasilania do egzoszkieletów, oraz przyrząd do ładowania baterii w warunkach polowych, zużywanie się tłumików itd.  Dla niektórych lokacji dokonano inteligentnego zasiedlania, w miarę przechodzenia Przez GB scenariusza.

W Pakiecie 2.1 Wykonano wielką pracę nad składnią kwestów które pozmieniały również scenariusz NS ( Wprowadzono zakończenie scenariusza ciekawsze niż w NS 2016 ). Do gry dodano sporą ilość zadań pobocznych. Dla niektórych zadań wprowadzono możliwości wariantowego wykonywania ( np. alternatywny sposób uratowania Powinnościowców z bazy Dzika ) Wiele kwestowych przedmiotów zostało schowanych inaczej. Dla niektórych banalnych zadań typu Skocz i przynieś, zostały dodane nieoczekiwane rozwiązania. Nie zapomniano też o zadaniach cyklicznych. które zostały całkowicie przerobione ( oczyszczanie obozów, szukanie artefaktów, przedmiotów itp.)

Wygląd większości znanych nam NPCów, został zmieniony na bardziej wyrazisty jakościowo. Zmieniono całe udźwiękowienie, które było wcześniej w NS, nagrano nowe dialogi głosowe. Została dokonana ogromna proca w optymalizacji skryptów, która pomogła odciążyć silnik. Ładowanie lokacji stało się szybsze i jest mniej wylotów z powodu słabości komputerów.

W Pakiecie 2.1 jest możliwość pozostawienia swoich rzeczy pod nadzorem któregoś z kluczowych NPSów, lecz za to trzeba im zapłacić. Złodziejstwa w Strefie nikt nie zmieniał, ale została wprowadzona możliwość odzyskania swoich rzeczy. Również autorzy moda dodali oficjalny, legalny system cziterski. Teraz gracze nie muszą szukać w internecie wątpliwej jakości usprawnień. Wszystko to w modzie już jest.

Wszystko wyżej opisane - to mały fragment z tego, co autorzy moda przygotowali dla graczy. Bez wątpliwości można powiedzieć, że Pakiet 2.1 to jeden z największych kompleksowych projektów. Na przejście tej modyfikacji gracz musi poświęcić od kilku miesięcy, nawet do kilku lat.

Wykonanie poradnika.
Ponieważ mod jest bardzo obszerny, podjęto decyzję wydawać poradnik społecznościowy. Oznacza to, że każdy gracz może przysłać materiały z przechodzenia, które zostaną opublikowane i podpisane. Materiały mają być przesłane na PW administratorów, dla grupy W kontakcie. Tym którzy wniosą największy wkład, co tydzień będzie wręczana ekskluzywna nagroda.

INSTALACJA MODA:
1. Otworzyć katalog z pobranym modem.
2. Uruchomić instalator op-2,1.exe
3. Postępować z instrukcją instalacji.

DODANO: Porady i informacje od autorów Pakietu 2.1

INWENTARZ

1. W inwentarzu dodano nowe gniazda dla detektorów, bioradaru, lornetki i latarki.
2. Dodano slot dla strzelb i pistoletów maszynowych.
3. W oknie inwentarza są aktywne różne kombinacje przenoszenia i dwukliki: ubierania-zdejmowania, rozładowania, napraw kompletami remontowymi, przełączanie noktowizora i wiele innych.
4. Zmieniono wygląd kontenerów dla artefaktów. Teraz można przełączyć się pomiędzy różnymi kontenerami w inwentarzu, nie zamykając okna. W menu kontenera widać teraz nie ekranowaną radiację, czyli taką jaką kontener nie może powstrzymać.
5. Wykonywane jest rozładowanie broni. Teraz przed przeniesieniem do schowka, nie musimy odczepiać podlufowych.
6. Realizowany jest inteligenty handel. Teraz wartość amunicji i dodatków do broni, o ile są doczepione, dodaje się do ceny broni. Nie można sprzedać 1-2 nabojów w cenie całej paczki. Liczy się cena pojedynczego naboju. W inwentarzu podświetlane są pasujące naboje i dodatki.
7. Zasadniczo zmieniono rozdział "Dane" w PDA. Teraz jest w nim nie tylko statystyka o zabitych przeciwnikach, ale też o zabitych mutantach, CZ(?) i aktualnej reputacji GB u każdej frakcji.

LOKACJE
W OP-2 było 29 lokacji.
( nazw ze względu na nie znajomość polskich tłumaczeń nie podaję ).
Teraz ogólnie w modzie są 64 lokacje. Prawie wszystkie lokacje są zasiedlone, ale ich zasiedlanie będzie stopniowe, w miarę przechodzenia scenariusza na egzę CzD i wyrób nr 58. Do tego momentu one będą puste, oprócz tych na których w pakiecie 2.1 są nowe zadania.

PLECAKI
W modzie pojawiły się nowe plecaki, które znacząco, prawie całkowicie, obciążają silnik, przy wchodzeniu w strefę a-life z nimi.
Nowe plecaki mają mają zabudowane sygnalizatory, więc oddzielne ich kupowanie jest zbyteczne. Graficzny wygląd nowych plecaków jest różny od klasycznych. Ale po przywyknięciu do nich, gracz zrozumie że ze względu na przydatność nie ustępują one klasycznym, a nawet je przewyższają.
Klasyczne plecaki, skrzynki i t.p. nie zginęły. Jednak napełnianie ich prowadzi do obciążania silnika. Dlatego pojemność takich schowków ograniczono do 50 przedmiotów. Czyli że do jednego schowka można wsadzić nie więcej jak 50 apteczek lub 50 karabinów. Naboje liczone są na paczki.
Położenie plecaka w centrum baru teraz jest niecelowe, bo zaraz zostanie ograbiony. Są dwa sposoby zabezpieczenia:
1. Kłaść je blisko handlarzy, którzy za opłatą będą pilnować plecaka.
2. Kłaść je daleko od dróg poruszania się NPCów, aby go nie okradli.

ZESTAW KWESTOWY
1. Jedna z najistotniejszych zmian. Dla Sacharowa należy teraz przynieść czwarty traktat z Laboratorium Wojskowego ( WojLab ). Dlatego to zadanie można wykonać bardzo późno w scenariuszu. Kolejno, lubiane przez wszystkich zadanie, ze względu na rzetelną nagrodę, na poszukiwanie egzy Czarnego Doktora, będzie teraz dostępne znacznie później. Po to, aby gracz był zainteresowany i miał możliwość szukania innych broni i pancerzy. W związku z tym zmieniono warunki pojawienia się innych kwestów, zależnych od przyniesienia traktatów i egzy Czarnego Doktora.
2. Zamknięto finał Solianki. Nie ma nic wspólnego z finałem w NS2016. Własny, alternatywny, króciutki, ale nasycony zdarzeniami fabuły. Główne wydarzenia zachodzą na jednej z nowych lokacji, żadnego wychodzenia przez Zaton.
3. Dodana nowa linia fabularna, rozgrywana na trzech nowych lokacjach. Zacznie się gdzieś w połowie zadania "Snajper".
4. Scenariusz na czipy w Zbieractwie będzie dostępny później. Ilość czipów zmniejszona z 22 do 20. Te zadania nie są wyświetlane w dziale zadań PDA, a znajdują się w części Dziennik/Zamówienia. Gra nie będzie ciągle zliczać potrzebnych przedmiotów, dlatego można śmiało brać te zadania.
5. We wszystkich zbierackich kwestach na przyniesieni sprawnych przedmiotów, już nie trzeba zostawiać w plecaku tylko tych przedmiotów, które trzeba oddać przy rozliczaniu. Kwestowi NPCe potrafią odnaleźć przedmiot o właściwym zużyciu spośród znajdujących się w plecaku GB.
6. Dodano mnóstwo nowych i udanie zmieniono stare kwesty. Warunki ich pojawienia się są zmienione. Nie należy pytać o to, gdzie zniknęły kwesty z 2.0. Wystarczy wnikliwie czytać dialogi i patrzeć w PDA.
7. W DM neutralnymi są teraz tylko bandyci, ale nie wszystkie grupy. Zabicie 3-4 bandytów psuje stosunki z grupą, by nie było dodatkowych łupów przy leczeniu Mongoła. Ta poprawka powoduje, że kwest na Blienda (?) jest wykonalny.
7.1 Powinnościowców w DM, można teraz uwolnić pokojowo, rozmawiając z Dzikiem.
8. Moduły ulepszeń dla SKAT-15 już nie są rozrzucone po Strefie, a dostaje się je za zadania.
9. Fala mutantów teraz zaczyna się dopiero po zakończeniu soliankowego scenariusza.
10. U Woronina jest usunięty finałowy dialog na oddanie dokumentów. Oddajemy dokumenty i otrzymujemy nagrodę.
11. Pierwsze wejście do martwego Miasta zmienione, nie potrzeba specjalnych przygotować. Trzeba tylko posprawdzać arty na pasie.
12. Grawikostiumy spawnują się od razu z nową grą. Miejsce spawnu też jest przeniesione. Dlatego nie należy niepotrzebnie przetrząsać strażnicy wojskowych na Kordonie, bo ich tam nie ma. Grawikokostiumy zaliczone zostały do grupy egzo i trzeba dla nich przygotować akumulatory.
13. Playbiye zrobiono wykładanymi, dziennik z wioski nowicjuszy przeniesiony na Bagna.
14. Dokumenty dla Akima w Podziemiach Agropromu umieszczono w plecaku, aby nie wpadały w tekstury.
15. Połowa kart dla Kuzniecowa, zamiast wydawanych w rozmowach, znajduje się teraz w trupach.

1. c.d. powyższego opisu.

Spoiler

UDŹWIĘKOWIENIE
Praktycznie, wszystkie scenariuszowe ( czerwone ) SMSy są udźwiękowione, a wiele przerobionych. Szczególnie trzeba powiedzieć, że nasz GB ma nowy głos, a jego SMSy udźwiękowił Clark. Tych SMSów Naznaczonego-Striełoka ogólnie biorąc jest około 400. Dopisek tłumaczącego: I tu cała litania osób biorących udział w udźwiękowieniu.

OSIĄGNIĘCIA I PRZECHODZENIE
Stopniowanie teraz ograniczone do trzech poziomów. Osiągnięci trzeciego poziomu i otrzymanie osiągnięcia "Patron (Mecenas)" blokuje możliwość uzyskania osiągnięć pokazujących poprawność przechodzenia Pakietu 2.1 na 100%.
Innymi słowy, nie bądźcie pazerni (chciwi). Poprzez nowe ZC(zadania cykliczne) można się wzbogacić o wiele mocniej i ciekawiej.

Kolokwialnie mówiąc, OP2 było tak zrobione, że im bardziej uczciwie się gra, tym bardziej gra jest ciekawa. Oprócz tego, bogacić się, jak i zajmować innymi sprawami należy w miarę, bez fanatycznego przeginania pały. Otrzymanie osiągnięcia  "Ж.Л.О.Б" (Ż.Ł.O.B. = SKĄPIEC) też blokuje możliwość otrzymania osiągnięć pokazujących prawidłowe przechodzenie w 100% Pakietu 2.1. Dlaczego? To jest opisane w samym osiągnięciu. Całościowo, również i inne podobne osiągnięcia blokują to pozwalające śledzić prawidłowość gry. Są to te osiągnięcia które świadczą o niezbyt uczciwej grze, lub nieuważnej i nie dokładnej grze. Częściowo też takie osiągnięcia jak "Засоня - Śpioch", "Хамелеон-Kameleon", "Халявщик-Sknera" i inne. A dlaczego, czytamy w ich opisach.
Screeny tych osiągnięć są w poradniku. Te osiągnięcia można rozpoznać po tym, że za ich osiągnięcie otrzymuje się schowek. Jeśli schowek się nie pojawia, oznacza to że takiego osiągnięcia prawdziwy stalker mieć nie powinien. Osiągnięcie potwierdzające prawidłowość przechodzenia, jest też blokowane, gdy zginie któryś z kwestowych NPCów, oraz zawalenie dowolnego zadania, nawet cyklicznego. Ale jak chyba rozumiecie, utrzymania kwestowych pośród żywych, nie jest trudną sprawą przy prawidłowej taktyce przeżywania w Strefie. Tak jak i możliwość wykonania wszystkich wziętych zadań. Wg. nowego systemu ZC(zadania cykliczne) można otrzymać dodatkowe egzemplarze unikatowych broni i przedmiotów, jeśli z jakichś tam przyczyn ich nie otrzymano. Wnikliwie czytać dialogi i odnaleźć wszystkie ZC u każdego "zleceniodawcy". Aby nie przeoczyć zadania za które otrzymuje się rzeczy unikatowe. Są one potrzebne do wykonania innych zadań cyklicznych, więc nie należy ich sprzedawać lub umieszczać w schowkach. Aby zobaczyć wszystkie ZC u NPCów, należy przejść w kolejności zadania każdego rodzaju w czasie nie dłuższym niż 5 dób w grze. Inaczej wszystko zacznie się od początku. Do otrzymania osiągnięcia "Оружейный барон = Baron uzbrojenia" należy znaleźć wiele unikalnych broni, znajdujących się w scenariuszowych schowkach, podanych w dialogach i nagrodach  za nie. Schowkach rozrzuconych po całej Strefie. Brak tego osiągnięcia pod koniec gry też blokuje otrzymanie końcowych osiągnięć, potwierdzających uważną, skrupulatną i uczciwą grę. A jeśli coś nie zostanie znalezione,  na wypadek utraty lub czegoś jeszcze, to wiele z broni jest dublowane w ZC jako nagroda. Gramy więc spokojnie, uważnie, rozumnie, niczego nie odpuszczając. A z ułatwionym przechodzeniem będzie to zauważalnie łatwiej i szybciej. Stosowanie łatwiejszego przechodzenia nie ma wpływu na możliwość otrzymania wyżej opisanych osiągnięć finalnych potwierdzających prawidłowość przechodzenia. Można się nim posługiwać ile się chce. Nie jest obowiązkowym przechodzenie linii  Профессионала=Zawodowca i Шахматиста=Szachista. Są to zadania  bonusowe i nie mają wpływu na rezultaty końcowe.
W Pakiecie 2.1 jest dodany nowy typ ZC Цепочка=Łańcuszek. Jest to realizowane w pojedynczych ogniwach. Po każdym takim zadaniu łańcuszka otrzymuje się osiągnięcie. Po zrobieniu wszystkich ogniw łańcuszka otrzymuje się osiągnięcie "Новая игра=Nowa gra", związane tylko z zadaniami cyklicznymi. Ile jest tych ogniwek? Wiele. A dokładniej mnóstwo. Nie musicie wiedzieć ile, trzeba jednak pamiętać, że należy poznać wszystkie ZC i brać je do wykonania w maksymalnej ich ilości. Wszystkie te zadania Łańcuszkowe mają właściwość jednorazowych, czyli są dawane tylko raz. Nie dotyczy ich ograniczenie do 5 dób w grze. Po wykonaniu jednego zadania, następne będzie dostępne w dowolnym czasie, kiedy będziemy dla niego gotowi, niezależnie od scenariuszowego przechodzenia.

Każdy rodzaj ZC ma w dialogu własną ikonkę. One oznaczają jego rodzaj. Te Łańcuszki też mają swoją ikonkę. Łatwo je więc można rozpoznać.
Wiele jednorazowych łańcuszków lub ich części jest niedostępne przy pierwszym dialogu z kwestowym i będą się pojawiać w miarę postępu gry po przyjściu odpowiedniego powiadomienia ze spisem kwestowych NPCów, u których otworzą się nowe ZC. Dlatego trzeba uważnie śledzić takie informacje, robić sobie screeny, lub utrwalać je innymi sposobami, aby nie zapomnieć kogo należy szukać aby zobaczyć nowe Łańcuszki i nie zapomnieć ich przechodzić. Na koniec należy powiedzieć, że blokowanie pełnego przechodzenia niepożądanymi osiągnięciami zostało wprowadzone od samego początku OP-2.

Więc dlaczego nie było o tym powiadomienia?  Bo przy pierwszym przechodzeniu mało kto mógłby je osiągnąć. Dlatego że każdy gra taką nową dla siebie grę tak, aby jak najszybciej zobaczyć co jest dalej. Nie przemyśla, jest niecierpliwy i mało uważny w zaglądaniu do każdej szczeliny, dziurki, zakątka. Czyżby nie tak? Po dwóch latach od wyjścia OP-2, tak jak oczekiwali autorzy, nikt nie udowodnił otrzymania osiągnięcia za jego 100% uczciwe przejście. Ale nie wszystko jeszcze stracone. W kolejnym przechodzeniu nie ma się gdzie śpieszyć. Wiemy co, gdzie kiedy nas oczekuje. Wiemy jak nam najlepiej grać, aby uzyskać maksymalne rezultaty. Przyśpieszone przechodzenie pozwoli na zaoszczędzenie czasu. Tak że nadszedł czas poznać OP2, tak mówiąc od środka. Detalicznie.
Ekipa OP-2 życzy Wam wszelkich sukcesów!

2. c.d powyższego opisu

Spoiler

UZBROJENIE
Teraz uzbrojeniem zajął się Marafon6540 (Viktor). Przenoszenie i animacja paków uzbrojenia dla ZP, dostosowanie animacji, uzupełnienie o dodatki, poprawienie tekstur i wiele innego, to jego robota. Pomogli też Igrok1122(Lev), wasp2012( Igor). A ikony dla broni ( i nie tylko ), wygląd celowników i tekstury broni to dzieło Nafanka65(Viktor).
Tu podziękowania dla nich.
Wykorzystano też opracowania z modów:
- STCoP Weapon Pack 2.9(Gazik)
- Shoker Weapn Mod 2.1 Shoker team)
- Nowyj Arsenal ( wersja 3 i 4) (phorumer)
- Alternative weapon Pack v1,3 i 1.4 (editor46)
Cała broń animowana na rękach z CzN. Jest jednak kilka wyjątków, 7-8 karabinów na hybrydach CSS-CS, bo nie było potrzebnych w oparciu o CzN. Dzięki zmianom w silniku, pojawiły się animacje, na podstawowym silniku CCz niedostępne. Są to: bieg ubranego GB, zwykły chód, chód i bieg z pustym magazynkiem ( tylko dla pistoletów). Również dostępne stało się chodzenie i bieganie ze śrubą, lornetką, nożem i każdą inną bronią białą. Dzięki zmienionemu silnikowi, znaczniki kolimatorów święcą się w ciemnościach ( dla ich poprawności wymagane oświetlenie dynamiczne) . Broń o klasie "lornetka" teraz potrafi strzelać seriami. Nie trzeba dla celowników o zmiennej krotności nie trzeba zmieniać, na klasę lornetki. Tak dla celowników stałych jak i zdejmowanych.
Pojawiła się cała grupa kolimatorów wymiennych, które nie będą domagały się, podania tekstur.
Naprawiono bug z RG-6, który strzelał po rozładowaniu.
Naprawiona bag granatnika podlufowego. Przy zmianie lokacji nie zmienia rodzaju załadowanego granatu.
Jeśli broń ma pusty magazynek, to przy otwarciu inwentarza nie rozpocznie się automatyczne ładowanie.
Przy przyczepianiu z PG, zum nie pobierany jest od samej broni, lecz ma swój.
Celowniki i granatnik podlufowy teraz można założyć/zdjąć szybkim dostępem, bez wchodzenia w inwentarz, po przypisaniu w ustawieniach dogodnych klawiszy. A dokonać tego w inwentarzu bardzo prosto. Kliknięcie w broń podświetla pasujące do niej elementy.
Jest wprowadzone wiele kalibrów amunicji. Lecz pasuje ona tylko do broni, która w rzeczywistości ja wykorzystuje. W niektórych broniach unikalnych są wyjątki, ale bez przesady. Amunicja karabinowa pasuje do karabinów, a pistoletowa tylko do pistoletów. A broń unikatowa występuje w jednym, dwóch egzemplarzach. Jeśli nam nie pasują, to sprzedać i po wszystkim.
Pistolety teraz nie są już zbędnym balastem. I jako broń na krótkie odległości, a czasem i dalej, w pełni wystarczające i przydatne. Radzi się je wypróbować. Amunicja do nich jest łatwo dostępna i szybka do nagromadzenia.

Wprowadzono zużywanie się tłumików. Jest powolny i szybciej zechcemy zmienić broń na inną niż się zużyje. Nie ma z nimi problemu, bo można szybko nabyć nowy, kupując lub ze schowka za cykliczne. W unikalnej broni i tłumiki zintegrowane się nie zużywają. Ta innowacja więc w niczym nie przeszkodzi.
"Zimna broń" jest bronią pełnowartościową. Żadnego oszukaństwa. Ma własny slot. Też się zużywa, przy uderzeniach o przeszkody fizyczne, odcinanie części mutantów, trafieniu w NPCa czy mutanta. Jet to zrobione celowo, aby gracz na początku gry wchodząc w posiadanie jakiegoś fikuśnego narzędzia, nie biegał z nim aż do końcowych napisów. Ale bez paniki, są zestawy remontowe dla broni białej. Trafiają się one jednak rzadko. Pozostaje więc pomyśleć co lepiej, rozwalać skrzynki i zabijać tuszkany maczetą, czy bagnetem M9 za 1tys. ru., maczetę zostawiając na poważniejszego wroga. Podsumowują wywód o ZB, jej zużycie nie ma nic wspólnego z życiowym realizmem. To gra i jej balans był ważniejszy.
Ten zestaw uzbrojenie jest finalnie zakończony i nic w nim zmieniać nie będziemy. Cały zespół dołożył starań, aby było pięknie i jakościowo.

Całym zespołem życzymy dobrej gry przynoszącej zadowolenie z powodu uzbrojenia w Pakiecie 2.1, rozkoszować się fabułą i dać się wciągnąć modowi aż po uszy

 

 

Linki do moda.

Op 2.1: https://yadi.sk/d/wY06pMCmH5Xw0A

Patch 6.2: https://drive.google.com/file/d/1JXvYhBZQZpT76UHJlyOFzD1IFMEhCRzp/view

https://yadi.sk/d/P4HC1j-wgdebrA

Patch 7.3: https://drive.google.com/file/d/1BrxBzzdfpcAmpxfCOwcBtCC3Nw9GF7w7/view

https://yadi.sk/d/nlmucvHsxXOsUw

Patch 8.0 wraz z polonizacją:

https://drive.google.com/file/d/13GkQ5nApxG9VoaZwUCD9RXOBpDrcZA-8/view

https://yadi.sk/d/vrVuk6jdd7jBgA

Instalacja.

1. Pobieramy pliki moda, patche.

2. Instalujemy moda, mod jest samodzielny nie wymaga do działania gry Stalker Cień Czarnobyla, nie instalujemy go do jej folderu. Potem możemy przejść do punktu 5.

3. Instalujemy patcha 6.2.

4. Instalujemy patcha 7.3.

5. Instalujemy patcha 8.0, jest on kumulatywny (zawiera poprzednie patche) więc możemy go wrzucać bezpośrednio na czystego moda lub na któryś z poprzednich patchy. Patch ten zawiera też polonizację więc jeśli mieliśmy jej jakąś wcześniejszą wersję usuwamy ją z folderu moda (pliki typu gamedata.dbz_patch7_text01k / 02k / 03k / 04k) przed instalacją tego patcha. 

Ps. Żeby w modzie były polskie znaki typu ą,ę,ź,ś w opcjach moda ustawiamy czcionkę i kodowanie na central european. 

!!!Ważne!!!

 

 

LINKI:

Obłako: https://cloud.mail.ru/public/LdHC/RvQgoeMzC

Yandeks: https://yadi.sk/d/wY06pMCmH5Xw0A

2970_-torrent-stalke.torrent

Spawner dla OP 2 przystosowany do wersji 2.1https://drive.google.com/open?id=1TRKps3WpLn6pBrNc_UWVxBJ1zUqlgG0G

Rozpakowane Foldery config i scripts: https://drive.google.com/open?id=1p5u_3GolnQ8E44hWoGgQ24_peDA0DiFi   

Snap1.jpg

PORADNIK: Opis questów głównych, pobocznych, przedmiotów, ważnych postaci itp -> KLIK

Opis questów, schowków itp: https://stalkerportaal.ru/blog/gid_po_prokhozhdeniju_obedinennyj_pak_2_1_op_2_1/2018-12-26-690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalecane posiadanie dysku SSD z systemem Win/64. Czyli z HDD to za mało. A szkoda, choć to tylko zalecane, to mogą być problemy.

Sporo zmian, łącznie z nowym zakończeniem moda, innym niż w NS2016. Stare doświadczenia i poradniki nie pomogą.

DODANO: Pełniejszy opis wstawiono tam gdzie powinien być, czyli do #1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Установка
1. Зайти в папку со скаченным модом
2. Запустить инсталлятор op-2.1.exe
3. Следовать инструкциям инсталлятора

Instalacja
1. Przejdź do folderu z pobranym modem
2. Uruchom instalator op-2.1.exe
3. Postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maro to lepiej sobie kończ, wiesz ile potrwa zrobienie spolszczenia, o ile powstanie jeśli znajdą się chętni. Pozmieniane dialogi w starych zadaniach, nowe linie fabularne, nowe pukawki itp itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

W opisie moda wyczytałem, że oryginalnie jest usunięta antycziterka, dodany spawner i coś tam jeszcze, aby gracze nie musieli szukać po internecie i na swoje nieszczęście wsadzić coś nie pasujące. Tak że w cziterzeniu z pomocą autorów moda hulaj dusza.

A ja sobie spokojnie poczekam aż run na pobieranie minie, oraz odezwą się pierwsi "pokonani" lub zombirowani ( ci co grają, grają, grają be końca ). A potem się zobaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, tom3kb napisał:

@boberm

 

Czekam na relacje z wersji angielskiej czy taka normalna bo niby ma być poprawną czy (oby nie) translatorowa  ;)

Wersja jest - jak najbardziej . Czy będzie uzyteczna ? Smiem watpic. Po kilku minutach gry - część dialogów jest rosyjska , cześć angielska - tak misz-masz.

Zobacze co jest dalej - pewnie będą smoki:020::020:

Edited by boberm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie info - HUD jest dynamiczny bardzo:033: - tzn  raz jest a raz go "nima". Wystarczy zapisać i odczytać grę . 

                 - trudność jak zwykle epicka :wykrzyknik:

                 - z takich popierdółek - po odpaleniu gra zmienia  mi PL na EN w kompie ( dlaczego? -nie wiem)

Edited by boberm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod po odpaleniu instalatora upiera się na w/w dysk systemowy C.

Żadnych takich, jak się uprzecie to postawicie gdzie chcecie, postawiłem po rosyjsku, żadnych problemów i tam gdzie go chciałem mieć.

Lądujesz między posterunkiem via tzw. "swałką" a zabudowaniami chlewni, gadasz z typem a ten ci nawija, że masz iść do wioski do Sidora.

Nie możesz na razie zbierać trofeów bo nie masz noża, dostajesz od w/w typa TT ale bez amunicji - jest na strzyku 2 budynków od lewej a w chlewni oprócz masy mutantów jest trup z obrzynem.

trepy cie puszczą za most jak im dasz wódkę, nie masz więc kombinujesz.

Ja się udałem w kierunku tunelu bo na "elektry" nie miałem ochoty - 3 bandytów, potem elektrowóz i dalej w kierunku wioski.

Uwaga - trepy czujne i celnie walą oraz mają daleki obszar patroli.

Spoiler

ss_tomahawk_12-28-18_18-27-53_(l01_escape).thumb.jpg.7d4d28777feadb4c5294fc4fc5de14e0.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-17-46_(l01_escape).thumb.jpg.ff5dd5d2135830d1e517b6a85cd2f9f2.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-11-44_(l01_escape).thumb.jpg.9a3fac8641b3323abb41fd9d17c217f0.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-10-43_(l01_escape).thumb.jpg.95c8fa92520e83b024649cd6dc84cd32.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-02-41_(l01_escape).thumb.jpg.bb3079a02d3886f1c6f5b7b305a1922d.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-02-06_(l01_escape).thumb.jpg.2f6b8fb3b0c05157007f6da5128b842f.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-01-10_(l01_escape).thumb.jpg.5577993b93eb6a1444b743141f0aa676.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-31-02_(l01_escape).thumb.jpg.6c7b72dee66c430752b41dbcb15fa99e.jpg

 

ss_tomahawk_12-28-18_18-42-01_(mainmenu).jpg

Jurek48 - myślę, że:

https://www.moddb.com/mods/old-good-stalker-evolution/downloads/stalker-game-archives-unpacker

https://www.moddb.com/games/stalker/downloads/stalker-extractor

https://gamebanana.com/tools/1191

oraz - jak dasz radę to opisz jak to zrobiłeś:

stalker_soc_and_cs_unpacker.zip

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, tom3kb napisał:

@vidkunsen a jeszcze powiedz ile milionów mutantów jest w tej wersji OP w Pieczarze, tak na zachętę :)

Ca - pół  "pierdyliona". Paradoksalnie - jako że postać w pieczarze jest nieśmiertelna:008: ciut wnerwia ta - w sumie niepotzrebna-przepychanka ....

Edited by boberm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord