Jump to content

Recommended Posts

e41497716e9fa.png
Tytuł Oryginalny: Объединенный пак 2.1
Platforma: Cień Czarnobyla ( Repack - Wersja Samodzielna )
Data Premiery: 28.12.2018r
Autor: OP-2 Team
Autor Spolszczenia: @kobal
Długość moda: Moloch (nawet setki godzin gry)

OPIS:

Spoiler

OP-2.1 to najpopularniejszy dodatek do modyfikacji Narodnaja Solianka, opartej o Cień Czarnobyla. Jest to największy i najbardziej rozbudowany mod w historii moddingu S.T.A.L.K.E.R.-a. Lista dodanej zawartości jest wręcz przytłaczająca, a ilość nowych zadań nie do zliczenia. Jedynie najwytrwalsi i najbardziej doświadczeni gracze mają szansę ukończyć ten legendarny tytuł. Oto lista zmian:  

  • O Pakiecie 2.1
Spoiler

ss_tracer_06-22-20_22-19-58_(l38u_labx5).jpg
W dodatku pojawiły się nowe bronie, a także zmieniono ich wszystkie modele. Nie zabraknie też nowego wyposażenia. Wprowadzono wiele nowych lokacji powiązanych z głównym scenariuszem, a także mnóstwo grywalnych nowości ( konieczność stosowania zasilania do Egzoszkieletów, przyrząd do ładowania baterii w warunkach polowych, zużywanie się tłumików itp. ). W miarę przechodzenia głównego scenariusza przez GG, dla niektórych lokacji wprowadzono inteligentne zasiedlenie. 

Wykonano wielką pracę nad składnią zadań, które pozmieniały również scenariusz NS. W grze pojawiła się spora ilość zadań pobocznych, a dla wielu z nich wprowadzono możliwość alternatywnego wykonania. Dla niektórych prostych zadań typu " Skocz i Przynieś ", zostały dodane nieoczekiwane rozwiązania. Nie zapomniano też o zadaniach cyklicznych - zostały one całkowicie przerobione ( Oczyszczanie obozów, Szukanie artefaktów lub przedmiotów itp.)

Wygląd większości znanych nam NPC został zmieniony na bardziej wyrazisty jakościowo. Zmieniono całe udźwiękowienie, które wcześniej pojawiło się w NS. Na potrzeby moda nagrano nowe dialogi głosowe. Została dokonana ogromna praca w optymalizacji skryptów, która pomogła odciążyć silnik. Ładowanie lokacji stało się szybsze, dzięki czemu uświadczymy mniej wylotów na pulpit z powodu słabszego sprzętu. 

W OP-2.1 jest możliwość pozostawienia swoich rzeczy pod nadzorem któregoś z kluczowych NPC ( oczywiście nie za darmo ). Złodziejstwo w Strefie pozostało, ale mamy możliwość odzyskania swoich rzeczy. Również autorzy moda dodali oficjalny system " cziterski ". Od teraz gracze nie muszą na własną rękę szukać wątpliwej jakości usprawnień.

  • Inwentarz 
Spoiler

ss_tracer_11-06-20_08-33-29_(red_forest).jpg
- W inwentarzu pojawiły się nowe gniazda dla detektorów, bioradaru, lornetki i latarki 

- Dodano slot dla strzelb i pistoletów maszynowych 

W oknie inwentarza są aktywne różne kombinacje przenoszenia

- Zmieniono wygląd kontenerów dla artefaktów. Teraz można przełączyć się pomiędzy różnymi kontenerami w inwentarzu, nie zamykając okna. W menu kontenera od teraz widać nie ekranowaną radiację, czyli taką, jaką kontener nie może powstrzymać

- Wartość amunicji i dodatków do broni, o ile są doczepione, dodaje się do ceny broni 

- Zasadniczo zmieniono rozdział "Dane" w PDA. Teraz jest w nim nie tylko statystyka o zabitych przeciwnikach, ale też o mutantach i aktualnej reputacji GG w każdej frakcji

  • Lokacje
Spoiler

ss_tracer_10-30-20_08-14-19_(l37_kurchatov).jpg
W OP-2 było 29 lokacji. Teraz dostępnych jest aż 64. Praktycznie wszystkie z nich są zasiedlone. Trzeba również zaznaczyć, że ich zasiedlenie będzie stopniowe - w miarę przechodzenia scenariusza. 

  • Plecaki
Spoiler

ss_tracer_11-06-20_12-45-52_(red_forest).jpg.74bcdfeb0fb481d925de3110d120d29b.jpg

W modzie pojawiły się nowe plecaki, które są wykorzystywane do tworzenia własnych schowków. Napełnianie ich prowadzi do obciążania silnika, dlatego pojemność takich schowków ograniczono do około 300 przedmiotów. Należy uważnie dobierać miejsca, w których zamierzamy stworzyć schowek, ponieważ możemy zostać okradzeni. Zaleca się tworzenie schowków z dala od uczęszczanych szlaków lub korzystania z oferty niektórych NPC. Za opłatną będą pilnować schowka. 

Zwykłe schowki ( skrzynie, plecaki innych stalkerów itp. ) ograniczono do 50 przedmiotów. 

  • Zestaw Zadań 
Spoiler

ss_tracer_10-24-20_18-30-08_(l04u_labx18).jpg
- Jedna z najistotniejszych zmian względem NS. Sacharowowi należy dostarczyć czwarty traktat z Laboratorium Wojskowego. To zadanie można wykonać, będąc bardzo późno w scenariuszu. Dodatkowo quest na poszukiwanie Egzoszkieletu Czarnego Doktora, będzie dostępny znacznie później w celu zainteresowania gracza szukaniem innych broni i kombinezonów. W związku z tym zmieniono warunki pojawienia się innych zadań, które prowadzą do odnalezienia wspomnianego Ezgoszkieletu oraz traktatów. 

- Finał rozgrywki nie ma nic wspólnego z Narodnaja Solianka 2016

Dodano nową linię fabularną rozgrywającą się na trzech nowych lokacjach. Rozpocznie się w połowie zadania Snajper.

- Scenariusz na czipy w zbieractwie będzie dostępny później. Ilość czipów zmniejszona z 22 do 20. Te zadania nie są wyświetlane w dziale zadań w PDA, a znajdują się w części Dziennik / Zamówienia. Gra nie będzie naliczać potrzebnych przedmiotów,

- We wszystkich zbierackich zadaniach na dostarczenie sprawnych przedmiotów już nie trzeba umieszczać w plecaku, tylko tych, które należy oddać przy rozliczeniu. Zleceniodawcy potrafią odnaleźć dany przedmiot o właściwym zużyciu spośród znajdujących się w plecaku GG. 

- Dodano mnóstwo nowych zadań, a także zmieniono stare. Warunek ich pojawienia się nie uległ zmianom. Wystarczy wnikliwie czytać dialogi i korzystać z PDA. 

- W Dolinie Mroku neutralni względem GG są Bandyci, ale nie wszystkie grupy. Zabicie 3-4 z nich skutkuje popsuciem sobie reputacji wśród nich. Możemy również pokojowo uwolnić przetrzymywanego Powinnościowca, rozmawiając z Dzikiem. 

- Moduły ulepszeń do SKAT-15 nie są już porozrzucane po całej Strefie. Dostajemy je wykonując zadania. 

- Zadanie z falą mutantów zaczyna się dopiero po ukończeniu Soliankowego scenariusza. 

- U Woronina został usunięty finałowy dialog na oddanie dokumentów. 

- Pierwsze wejście do Martwego Miasta zostało zmienione. Nie potrzeba specjalnych przygotowań. Należy pamiętać o artefaktach, które znajdują się na pasie. 

- Grawikostiumy spawnują się od razu z nową grą. Miejsce spawnu też jest przeniesione. Dlatego nie należy niepotrzebnie przetrząsać strażnicy wojskowych na Kordonie. Grawikokostiumy zostały zaliczone do grupy Egzoszkieletów i trzeba dla nich przygotować akumulatory.

-  Dokumenty dla Akima w Podziemiach Agropromu umieszczono w plecaku, aby nie wpadały w tekstury.

Połowa kart dla Kuzniecowa, zamiast wydawanych w rozmowach, znajduje się przy zwłokach.

  • Udźwiękowienie
Spoiler

ss_tracer_10-24-20_18-20-29_(l04u_labx18).jpg
Praktycznie wszystkie scenariuszowe ( czerwone ) SMS-y są udźwiękowione, a wiele zmienionych. Od teraz GG posiada własny dubbing. SMS-ów jest około 400. 

  • Osiągnięcia
Spoiler

ss_tracer_11-06-20_08-45-27_(red_forest).jpg

W OP-2.1 możemy zdobyć 200 osiągnięć. Do rozgrywki należy podejść w sposób rzetelny i uczciwy dzięki, czemu wejdziemy w posiadanie unikatowych osiągnięć. 

Osiągnięcia potwierdzające prawidłowość przechodzenia gry zostaną blokowane, gdy zginie któryś z questowych NPC, lub popsujemy dowolne zadania ( nawet cykliczne ). 

ss_tracer_11-06-20_08-45-40_(red_forest).jpg

  • Uzbrojenie
Spoiler

ss_tracer_11-06-20_08-30-35_(red_forest).jpg
Wykorzystano uzbrojenie z modów:

- STCoP Weapon Pack 2.9
- Shoker Weapn Mod 2.1 
- Nowyj Arsenal ( wersja 3 i 4 )
- Alternative weapon Pack v1,3 i 1.4 

ss_tracer_11-06-20_08-38-07_(red_forest).jpg

Podziękowania dla @kondotier za przetłumaczenie. 

SCREENY:

Spoiler

ss_tracer_09-06-20_12-50-06_(l50u_katakomb).jpg.f670914da2d17bf10e4d19f6164f99a1.jpgss_tracer_07-11-20_13-36-11_(l63_massive).jpg.b861db344747c3645d72f057643fcd4d.jpgss_tracer_06-22-20_18-31-03_(l39u_lab_x14).jpg.f116b7d9ae8b4f7ead879954424f61a4.jpgss_tracer_06-21-20_14-31-31_(l62u_collector).jpg.28a4a58ef83ebf022a53c790d61159ba.jpgss_tracer_06-21-20_14-38-44_(l62u_collector).jpg.bc4f50633b909a8efbdea8b25092b261.jpgss_tracer_06-22-20_18-16-23_(l61u_d6).jpg.08332630ce6bb2fb1fbdf1fe849fde38.jpg
Screeny zostały wykonane przez @wariat

INSTALACJA:

Spoiler

ss_tracer_10-30-20_08-18-24_(l57_outskirts).jpg
Mod w wersji samodzielnej. Nie wymaga podstawowej wersji gry ! 

Po pobraniu moda oraz niezbędnych patchy możemy przystąpić do instalacji. Pobrane archiwum należy rozpakować i można grać.
Patch 8.0 zawiera poprzednie patche oraz Spolszczenie !

Na końcu dodajemy Patch 8.2 oraz poprawkę do polonizacji. 

Żeby w modzie były polskie znaki ( ą,ę,ź,ś ) w opcjach moda ustawiamy czcionkę i kodowanie na central european.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

ss_tracer_06-22-20_21-53-45_(l39u_lab_x14).jpg
OP-2.1:
https://disk.yandex.ru/d/dOquM-mkOYkOFA - Yandex

OP-2.1 .torrent

Patch 8.0 + Spolszczenie: 
https://yadi.sk/d/vrVuk6jdd7jBgA - Yandex
https://drive.google.com/file/d/1VxJLkSryixyOBOJWMATQrvCTLUhAlCay/view - drive.google

Patch 8.2:
https://yadi.sk/d/Nup2PWr4QFm71Q - Yandex
https://drive.google.com/file/d/1ZKfLYITIdy-CR-dp0UqB_H03p-g9g3aG/view - drive.google

Patch do Spolszczenia ( Dodajemy po Patchu 8.2 😞
gamedata.dbz_patch8k_2_text01k

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl.

Spolszczony Spawner:

Rozpakowane foldery Config i Scripts:

Ułatwienie rozgrywki od @Junx:

Spoiler

Więcej amunicji ( 30-40 sztuk ) oraz kombinezony ( zawsze w 100% sprawności )
death_manager.script

Nieoficjalny ( dla chętnych ) najnowszy Patch do różnych wersji językowych z 09.09.2019r:

Spoiler

https://drive.google.com/file/d/1vqPSDZDbXxMR6q_rKtStCNAh72mCeb90/view - drive.google

( Nie wiadomo jak zadziała z aktualną wersją Spolszczenia ! ) 

 

PORADNIKI:

Spoiler

ss_tracer_10-30-20_08-06-23_(l40_dshor).jpg
1. Kilka podstawowych problemów ( Rozwiązania ) [KLIK] Autorstwa @Czujny, @boberm, @kobal
2. Wyszukiwanie rosyjskich poradników na YuTube [KLIK] Autorstwa @wariat

3. Spis porad [KLIK] Autorstwa @Samotnik67

Resztę poradników odnajdziecie TUTAJ

Źródło: Stalkerportaal.ru, AP-PRO.RU, stalker-worlds.ru

 

  • Like 1
  • Dodatnia 14
Link to comment
Share on other sites

Zalecane posiadanie dysku SSD z systemem Win/64. Czyli z HDD to za mało. A szkoda, choć to tylko zalecane, to mogą być problemy.

Sporo zmian, łącznie z nowym zakończeniem moda, innym niż w NS2016. Stare doświadczenia i poradniki nie pomogą.

DODANO: Pełniejszy opis wstawiono tam gdzie powinien być, czyli do #1.

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Установка
1. Зайти в папку со скаченным модом
2. Запустить инсталлятор op-2.1.exe
3. Следовать инструкциям инсталлятора

Instalacja
1. Przejdź do folderu z pobranym modem
2. Uruchom instalator op-2.1.exe
3. Postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

W opisie moda wyczytałem, że oryginalnie jest usunięta antycziterka, dodany spawner i coś tam jeszcze, aby gracze nie musieli szukać po internecie i na swoje nieszczęście wsadzić coś nie pasujące. Tak że w cziterzeniu z pomocą autorów moda hulaj dusza.

A ja sobie spokojnie poczekam aż run na pobieranie minie, oraz odezwą się pierwsi "pokonani" lub zombirowani ( ci co grają, grają, grają be końca ). A potem się zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, tom3kb napisał:

@boberm

 

Czekam na relacje z wersji angielskiej czy taka normalna bo niby ma być poprawną czy (oby nie) translatorowa  ;)

Wersja jest - jak najbardziej . Czy będzie uzyteczna ? Smiem watpic. Po kilku minutach gry - część dialogów jest rosyjska , cześć angielska - tak misz-masz.

Zobacze co jest dalej - pewnie będą smoki:020::020:

Edited by boberm
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Szybkie info - HUD jest dynamiczny bardzo:033: - tzn  raz jest a raz go "nima". Wystarczy zapisać i odczytać grę . 

                 - trudność jak zwykle epicka :wykrzyknik:

                 - z takich popierdółek - po odpaleniu gra zmienia  mi PL na EN w kompie ( dlaczego? -nie wiem)

Edited by boberm
Link to comment
Share on other sites

Mod po odpaleniu instalatora upiera się na w/w dysk systemowy C.

Żadnych takich, jak się uprzecie to postawicie gdzie chcecie, postawiłem po rosyjsku, żadnych problemów i tam gdzie go chciałem mieć.

Lądujesz między posterunkiem via tzw. "swałką" a zabudowaniami chlewni, gadasz z typem a ten ci nawija, że masz iść do wioski do Sidora.

Nie możesz na razie zbierać trofeów bo nie masz noża, dostajesz od w/w typa TT ale bez amunicji - jest na strzyku 2 budynków od lewej a w chlewni oprócz masy mutantów jest trup z obrzynem.

trepy cie puszczą za most jak im dasz wódkę, nie masz więc kombinujesz.

Ja się udałem w kierunku tunelu bo na "elektry" nie miałem ochoty - 3 bandytów, potem elektrowóz i dalej w kierunku wioski.

Uwaga - trepy czujne i celnie walą oraz mają daleki obszar patroli.

Spoiler

ss_tomahawk_12-28-18_18-27-53_(l01_escape).thumb.jpg.7d4d28777feadb4c5294fc4fc5de14e0.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-17-46_(l01_escape).thumb.jpg.ff5dd5d2135830d1e517b6a85cd2f9f2.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-11-44_(l01_escape).thumb.jpg.9a3fac8641b3323abb41fd9d17c217f0.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-10-43_(l01_escape).thumb.jpg.95c8fa92520e83b024649cd6dc84cd32.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-02-41_(l01_escape).thumb.jpg.bb3079a02d3886f1c6f5b7b305a1922d.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-02-06_(l01_escape).thumb.jpg.2f6b8fb3b0c05157007f6da5128b842f.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-01-10_(l01_escape).thumb.jpg.5577993b93eb6a1444b743141f0aa676.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-31-02_(l01_escape).thumb.jpg.6c7b72dee66c430752b41dbcb15fa99e.jpg

 

ss_tomahawk_12-28-18_18-42-01_(mainmenu).jpg

Jurek48 - myślę, że:

https://www.moddb.com/mods/old-good-stalker-evolution/downloads/stalker-game-archives-unpacker

https://www.moddb.com/games/stalker/downloads/stalker-extractor

https://gamebanana.com/tools/1191

oraz - jak dasz radę to opisz jak to zrobiłeś:

stalker_soc_and_cs_unpacker.zip

Edited by vidkunsen
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, tom3kb napisał:

@vidkunsen a jeszcze powiedz ile milionów mutantów jest w tej wersji OP w Pieczarze, tak na zachętę :)

Ca - pół  "pierdyliona". Paradoksalnie - jako że postać w pieczarze jest nieśmiertelna:008: ciut wnerwia ta - w sumie niepotzrebna-przepychanka ....

Edited by boberm
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • cichy pinned this topic
  • apg2312 featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity