Jump to content
OldMan

OP-2.1

Recommended Posts

@anatol ja tej opcji w menu gry nie mogę włączyć. Mam też problem z przechodzeniem na lokację gdyż wywala grę  na pulpit.Czy można coś z tym zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ignachinio napisał:

@kobal wiem że strasznie marudzę :( ale mam pytanko. Może dziwne ale wolę zadać. Czym będzie się różnić ten oficjalny patch z polonizacją od tego co Ty wrzuciłeś?

Tym, że będzie miał wniesione poprawki? Jeżeli zainstalujesz nowego patcha, przypuśćmy 7.xx i zostawisz ten nieoficjalny to gra go wczyta na samym końcu i cały katalog text pozostanie niezmieniony, w takiej formie jak jest teraz.

55 minut temu, jurek48 napisał:

@anatol ja tej opcji w menu gry nie mogę włączyć. Mam też problem z przechodzeniem na lokację gdyż wywala grę  na pulpit.Czy można coś z tym zrobić?

A na jakim poziomie trudności grasz? Rozpoznawanie NPC jest systemowo wyłączone na najwyższym, możliwe, że tez na weteranie. Odnośnie wylotów - wstawić loga z opisem błędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to chciałem wiedzieć, czyli ten oficjalny patch z polonizacją nie wpłynie na grę na Tym co Ty podesłałeś :)

 

Dlaczego w ogóle pytam :) Kolega wyżej napisał post w którym radził poczekać na oryginalny patch :)

 

Podrzuci ktoś linki do tych patchów?

Edited by Ignachinio

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ignachinio Proszę. Przyda się również innym linki, odnośniki do patch-y, którzy mogą mieć problem z odnalezieniem źródeł do poprawek, do OP w wersji 2.1 . Łatki są w wersji *.exe

Patch 6.2: https://drive.google.com/file/d/1JXvYhBZQZpT76UHJlyOFzD1IFMEhCRzp/view

Patch 7.3: https://drive.google.com/file/d/1BrxBzzdfpcAmpxfCOwcBtCC3Nw9GF7w7/view

Zaczerpnięte z:

https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_novyj/teni_chernobylja_globalnye_modifikacii/obedinennyj_pak_2_1_op_2_1/136-1-0-2970

Edited by seb-stryl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak was czytam i czytam... Jeszcze chwila i też pobiorę aktualne pliki. Mimo to mam jednak opory. Nowy patch pewnie naprawi to i owo więc może warto poczekać? Naprawdę nikt nie próbuje nawet w domysłach strzelać kiedy ów oficjalny patch wraz z polonizacją się pojawi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo że OP ma finał, jednak jest to mod bez końca. I chyba tak dalej będzie, że wciąż będą się pojawiać do niego jakieś nowinki. Dla Rosjan część z nich nie wymagająca nowej gry nie jest problemem, bo doklejają i grają. Z nami jest i będzie problem. Skoro spolszczenie stało się integralną częścią moda, dodawanie spolszczeń tych nowinek jest w gestii autorów moda. A przede wszystkim utrzymującego z nimi kontakt @kobal .

Więc trzeba się zdecydować na jakąś wersję i grać, albo granie wciąż będzie "na horyzoncie".

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, kondotier napisał:

Więc trzeba się zdecydować na jakąś wersję i grać, albo granie wciąż będzie "na horyzoncie".

Dobrze mówisz. Będę czekał i czekał, aż tu nagle pojawią się wieści o OP2.2 i co wtedy? ;) Jednakże bardziej martwię się o problemy natury technicznej. Jeśli zacznę teraz nową grę na spolszczeniu danym przez Kobala, to w momencie kiedy pojawi się nowy patch i bedę chciał skorzystać z jego poprawek, to czy nie schrzanię sobie owego spolszczenia lub save z grą?

Edited by Czujny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie schrzanisz. Cała lokalizacja jest skupiona w katalogu text. Nie ma już plików tekstowych w skryptach, gameplay, misc, ui i innych. Nawet jeśli wprowadza jakieś techniczne poprawki to nijak się to ma do polonizacji. Od samego początku, przy żadnym z patchy nie była konieczna nowa gra. Co najwyżej zmienią opis lub lokalizację jakiegoś podrzędnego questu, a wtedy albo już te zadanie robiłeś i nie ma tematu albo dopiero będziesz je robił, więc też nie ma tematu. Szanse by akurat się trafiło że masz takie zadanie otwarte są mniej więcej równe wygranej w totolotka.  Oczywiście, trzeba uważać przy instalacji wszelakich poprawek ułatwiających grę. Ważne jest na jakiego patcha są takie poprawki zrobione i czy wzajemnie ze sobą nie kolidują. Ale to już inna bajka.

I to nie ja dostarczyłem spolszczenie. Ja je tylko zrobiłem. Plik polonizujący, do którego wstawił linka Cichy zrobili ludzie ze stalker-worlds.ru i to są dokładnie te same pliki tekstowe, które będą w normalnym, oficjalnym patchu, oczywiście z poprawioną jakąś porcją błędów w tekście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, kobal napisał:

Powtórzę proces instalacji.

OP.2.1 - rzecz oczywista

Patch kumulatywny 6.2 - obowiązkowo

Patch 7.3 - obowiązkowo

Patch z polonizacją - tylko wrzucić do folderu z grą

Po odpaleniu gry, w opcjach moda wybieramy język polski i zmieniamy  kodowanie i typ czcionki na central european. Następnie jeszcze raz uruchamiamy grę!!!

Wybaczcie mi indolencję, ale czy ktoś może podać linki do patcha kumulatywnego 6.2 i patcha 7.3

W pierwszym wpisie tego tematu ich nie ma (albo po prostu ich nie widzę :062:).

EDIT: nie było tematu, teraz zobaczyłem wpis kolegi @seb-stryl :)

Edited by Czujny

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Ignachinio napisał:

Panowie ;) a ktoś może podrzuci dodatki do tego moda? Hud, więcej miejsca na arty i tak dalej jak w OP-2?

Hudy możesz sobie wybrać z menu gry. Jest ich tam chyba z 10 do wyboru.  Wszelkich dodatków jest pełno na rosyjskich forach, ale wymagają zmodyfikowania silnika gry ( o czym pisałem kilka postów wcześniej) i muszą być dobrane do odpowiedniego patcha. Poza tym trzeba pilnować czy nie kolidują ze sobą. 

Mogę kilka przygotować pod patcha 7.3 ale dopiero przez weekend, kiedy będe miał trochę więcej luzu. Do tego czasu możecie się zastanowić co właściwie byście chcieli mieć.

3 godziny temu, Zwinny napisał:

Wszystkie lokacje są zapełnione fabułą? 

A kto to wie? Na wszystkich są jakieś zadania do wykonania. Dojdziesz to sam zobaczysz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki doki @kobal :) No myślę, że ten dodatek co dodaje dodatkowe miejsce na arty co był do Op-2 by się przydał. Skoro Hud można wybierać to tego nie potrzebuje :) I nie wiem czy teraz widać kropkę na mapie i tak dalej czy nie ale jeśli nie to też by się przydało :)

Czy w razie czego w jak się będzie grało już to można wrzucić te dodatki czy potrzeba nowej gry :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.05.2019 o 20:28, kobal napisał:

Usuń i zobacz. Powinno być wszystko w porządku.

Nic to nie dało. Usunięcie gamedaty na sejwie w którym widnieje opis dev mode, nie usunie tego napisu z ów sejwa :/ w menu zniknął faktycznie, ale nie z gry na której zrobiliśmy zapis w trybie dev moda.

Odnośnie dodatków jakie mogę zaproponować to obowiązkowy udźwig, możliwość biegania po wodzie, możliwość biegania z włączoną mapą/pda (w poprzednim opku można było), jakiś fix na szybsze wyciąganie broni po zużyciu apteczki (totalnie irytuje w nowym OP fakt że jesteśmy pod ostrzałem, używamy apteki i nie możemy wyciągnąć broni przez 3 sekundy....... totalny bezsens), tak samo przydałaby się łatka na nie wymuszanie zmiany broni na nóż jeśli zbieramy z mutantów części. Trzymasz pukawke, zbierasz część mutanta i z powrotem wraca ci na pukawke a nie nóż..... totalny dramat te idiotyczne rozwiązania. To tyle z najważniejszych rzeczy jakie mogę zaproponować aby można było wgrać do nowego patcha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Pure napisał:

że jesteśmy pod ostrzałem, używamy apteki i nie możemy wyciągnąć broni przez 3 sekundy....... totalny bezsens)

A mi się to w OPku w sumie podoba, jak się leczymy to mamy łapy zajęte ;) zawsze mnie wkurzało, że w stalkerze mogliśmy zażerać apteczki "w tle", a tu się strzelaliśmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ignachinio udźwig idzie zmienić bezproblemowo wręcz - pobieramy rozpakowany patch 7.3, łapiemy folder config (z creatures>actor.ltx) oraz plik system.ltx i zmieniamy udźwig, musimy też mieć zmieniony plik xrCore.dll od ruskich - odblokowuje nam możliwość czitowania w grze.  

https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_novyj/teni_chernobylja_globalnye_modifikacii/obedinennyj_pak_2_1_op_2_1/136-1-0-2970 wrzuć sobie tą stronę w google tłumacz, wchodzisz w Zmiany i modyfikacje dla OP 2.1 i tam na końcu są rozpakowane "łaty" patche - trzeba być zalogowanym na yandexie żeby pobrać.

Jak nie chcesz się męczyć, ani żaden z was kolegów stalkerów daje link do mojego pakietu czitów dla patcha 7.3 (wszystko jest po polsku - moje własne tłumaczenie - jeszcze uczę się ruskiego więc bądźcie łaskawi) - informacja o tym co znajduje się w pakiecie jest w pliku Czitinfo (dodałam zmodyfikowany plik fsgame - dla tych co chą wrzucić i grać)

Plik xrCore.dll zamieniamy na ten z paczki - odblokowuje silnik do czitowania

Pakiet czitów do patcha 7.3 - byłabym zobowiązana za dołączenie pakietu do pierwszego postu, a nuż się komuś przyda :cool:

P.S U mnie wszystko działa :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Pure napisał:

Odnośnie dodatków jakie mogę zaproponować to obowiązkowy udźwig, możliwość biegania po wodzie, możliwość biegania z włączoną mapą/pda (w poprzednim opku można było), jakiś fix na szybsze wyciąganie broni po zużyciu apteczki (totalnie irytuje w nowym OP fakt że jesteśmy pod ostrzałem, używamy apteki i nie możemy wyciągnąć broni przez 3 sekundy....... totalny bezsens), tak samo przydałaby się łatka na nie wymuszanie zmiany broni na nóż jeśli zbieramy z mutantów części. Trzymasz pukawke, zbierasz część mutanta i z powrotem wraca ci na pukawke a nie nóż..... totalny dramat te idiotyczne rozwiązania. To tyle z najważniejszych rzeczy jakie mogę zaproponować aby można było wgrać do nowego patcha.

Zaraz, zaraz. Ty tak poważnie? :) Przecież większość z tego co proponujesz to zabijanie klimatu gry. Bieganie po wodzie? Błyskawiczne leczenie i ostrzał od ręki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Raven napisał:

@Ignachinio udźwig idzie zmienić bezproblemowo wręcz - pobieramy rozpakowany patch 7.3, łapiemy folder config (z creatures>actor.ltx) oraz plik system.ltx i zmieniamy udźwig, musimy też mieć zmieniony plik xrCore.dll od ruskich - odblokowuje nam możliwość czitowania w grze

To nie wystarczy do modyfikacji udźwigu. To znaczy udźwig będzie większy ale po osiągnięciu jakiejś tam wagi rozerwie się plecak i całe dobro wyląduje na ziemi :) . Trzeba jeszcze zmodyfikować drr.script.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Czujny napisał:

Zaraz, zaraz. Ty tak poważnie? :) Przecież większość z tego co proponujesz to zabijanie klimatu gry. Bieganie po wodzie? Błyskawiczne leczenie i ostrzał od ręki?

To nie jest symulator rannego żołnierza że trzeba czekać parę sekund na wyciągniecie broni zanim sobie załatamy rany tylko OP, gdzie szybko chcesz się rozprawić z watahą mutantów. Przyjdzie moment, że cie dziabnie, uleczysz się i co? i nic nie możesz zrobić bo nie chce się wyciągnąć broń, a wataha cie atakuje non stop. Takich sytuacji będzie mnóstwo, pograsz trochę to zobaczysz jakie to męczące będzie. Nie wiem jak to może zabić klimat gry, nazwałbym to dręczącą mechaniką. np bieganie po wodzie w późniejszej części gry będzie tak, że będziesz biegał milion kilometrów zwłaszcza na bagnach gdzie wody jest mnóstwo i będzie oczywiste szukanie drogi na skróty. Ale nie będziesz mógł bo chodzenie po wodzie wydłuży ci mozolne doczłapanie się do celu.

Edited by Pure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord