Skocz do zawartości

OP-2.1


OldMan

Rekomendowane odpowiedzi

OP-2.1_stalkerteam.jpg

Tytuł oryginalny: Объединенный пак 2.1
Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 28.12.2018 r.
Autor: OP-2 Team
Autor spolszczenia: @kobal
Szac. długość rozgrywki: (do kilkuset godzin)


OPIS:

Spoiler

OP-2.1 to najpopularniejszy dodatek do znanej większości graczy modyfikacji na platformie Cienia Czarnobyla - Narodnaja Solianka

Jest to największa i najbardziej rozbudowana produkcja w historii moddingu S.T.A.L.K.E.R.-a. Lista dodanej zawartości jest przytłaczająca, a ilość nowych zadań wręcz nie do zliczenia. Jedynie najwytrwalsi i najbardziej doświadczeni gracze mają szansę ukończyć ten kultowy już mod. 


O pakiecie 2.1: 

Spoiler

ss_tracer_06-22-20_22-19-58_(l38u_labx5).jpg

W dodatku pojawiły się nowe bronie, a także zmieniono ich wszystkie modele. Nie zabraknie również nowego wyposażenia. Wprowadzono wiele nowych lokacji powiązanych z głównym scenariuszem, a także mnóstwo grywalnych nowości t.j. konieczność stosowania zasilania podczas korzystania z egzoszkieletów, przyrząd do ładowania baterii w warunkach polowych, zużywanie się tłumików do broni itp. W miarę postępu głównego scenariusza przez protagonistę, dla niektórych lokacji wprowadzono „inteligentne zasiedlenie”.

Wykonano dużo pracy nad składnią zadań, które zmieniły również scenariusz Wygląd większości znanych nam NPC został zmieniony na bardziej wyrazisty jakościowo. Zmianie uległo całe udźwiękowienie, które wcześniej mogliśmy poznać w Narodnaja Solianka, a na potrzeby moda nagrano nowe dialogi głosowe. Dokonano dużo pracy w optymalizacji skryptów, które odciążyły silnik. Dzięki temu wczytywanie lokacji stało się szybsze i uświadczymy mniej błędów spowodowanych posiadaniem słabszego sprzętu. 

W OP-2.1 jest możliwość pozostawienia swoich rzeczy pod nadzorem któregoś z kluczowych NPC, choć oczywiście nie za darmo, a trzeba pamiętać, że nasze wyposażenie może zostać skradzione, aczkolwiek należy dodać, że istnieje możliwość jego odzyskania. Również autorzy moda dodali oficjalny system „cziterski” - od teraz gracze nie muszą na własną rękę szukać wątpliwej jakości ułatwień. 

Inwentarz:

Spoiler

ss_tracer_11-06-20_08-33-29_(red_forest).jpg

  • W inwentarzu pojawiły się nowe gniazda slotów dla detektorów, bioradaru, lornetki i latarki.
  • Dodano gniazdo slotu dla strzelb i pistoletów maszynowych.
  • W oknie inwentarza są aktywne różne kombinacje przenoszenia wyposażenia. 
  • Zmieniono wygląd kontenerów na artefakty. Od teraz można przełączyć się pomiędzy różnymi kontenerami w inwentarzu, nie zamykając jednocześnie jego okna. W menu kontenera pojawiło się oznaczenie określające poziom promieniowania, które kontener nie jest w stanie zatrzymać w jego wnętrzu. 
  • Wartość amunicji i dodatków do broni - pod warunkiem, że są z nią zintegrowane - uwzględnia się podczas handlu. 
  • Zasadniczo zmieniono rozdział Dane w PDA. Od teraz jest w nim uwzględniona nie tylko statystyka zabitych przeciwnikach, ale też mutantów i aktualnej reputacji protagonisty względem każdej z frakcji.  

Lokacje: 

Spoiler

ss_tracer_10-30-20_08-14-19_(l37_kurchatov).jpg

W OP-2 było 29 lokacji. Teraz dostępnych jest aż 64. Praktycznie wszystkie z nich są zasiedlone. Trzeba również zaznaczyć, że ich zasiedlenie będzie stopniowe - w miarę dokonanych postępów w scenariuszu. 

Plecaki: 

Spoiler

ss_tracer_11-06-20_12-45-52_(red_forest).jpg.74bcdfeb0fb481d925de3110d120d29b.jpg

W modzie pojawiły się nowe plecaki, które są wykorzystywane do zakładania własnych schowków. Napełnianie ich prowadzi do obciążania silnika, dlatego pojemność takich schowków ograniczono do ok. 300 przedmiotów. Należy uważnie dobierać miejsca, w których zamierzamy stworzyć schowek, ponieważ możemy zostać okradzeni. Zaleca się tworzenie schowków z dala od uczęszczanych szlaków lub korzystania z oferty niektórych NPC. Za opłatą będą pilnować schowka. 

Zwykłe schowki - skrzynie, plecaki innych stalkerów itp. - ograniczono do pojemności 50 przedmiotów. 

Zestaw zadań: 

Spoiler

ss_tracer_10-24-20_18-30-08_(l04u_labx18).jpg

  • Zadania to jedna z najistotniejszych zmian względem Narodnaja Solianka. Sacharowowi należy dostarczyć czwarty traktat z laboratorium wojskowego. To zadanie można wykonać, będąc bardzo późno w scenariuszu. Dodatkowo quest na poszukiwanie egzoszkieletu Czarnego Doktora będzie dostępny znacznie później w celu zainteresowania gracza poszukiwaniem innych broni i kombinezonów. W związku z tym zmieniono warunki pojawienia się niektórych zadań, które prowadzą do odnalezienia wspomnianego ezgoszkieletu oraz traktatów. 
  • Finał rozgrywki nie ma nic wspólnego z Narodnaja Solianka 2016
  • Dodano nową linię fabularną rozgrywającą się na trzech nowych lokacjach, która rozpocznie się w połowie zadania Snajper.
  • Scenariusz poświęcony tzw. czipom w „zbieractwie” dostępny będzie później. Ilość czipów zmniejszono z 22 do 20. Te zadania nie są wyświetlane w dziale zadań w PDA, a znajdują się w części Dziennik/Zamówienia. Gra nie będzie naliczać tych potrzebnych do pozyskania przedmiotów,
  • We wszystkich „zbierackich” zadaniach na dostarczenie sprawnych przedmiotów już nie trzeba umieszczać w plecaku, a jedynie te, które należy oddać przy rozliczeniu. Zleceniodawcy potrafią odnaleźć dany przedmiot o właściwym zużyciu spośród znajdujących się w plecaku protagonisty. 
  • Dodano mnóstwo nowych zadań, a także zmieniono stare. Warunek ich pojawienia się nie uległ zmianom. Wystarczy wnikliwie czytać dialogi i korzystać z PDA. 
  • W Dolinie Mroku neutralni względem protagonisty są bandyci, ale nie wszystkie ich grupy. Zabicie 3-4 z nich skutkuje popsuciem sobie reputacji wśród tejże frakcji. Możemy również pokojowo uwolnić przetrzymywanego powinnościowca, rozmawiając z Dzikiem. 
  • Moduły ulepszeń do kombinezonu SKAT-15 nie są już porozrzucane po całej Strefie Wykluczenia. Otrzymujemy je wykonując zadania. 
  • Zadanie z falą mutantów rozpoczyna się dopiero po ukończeniu „soliankowego” scenariusza. 
  • U Woronina został usunięty finałowy dialog w związku z oddaniem pewnych dokumentów. 
  • Pierwsze wejście do Martwego Miasta zostało zmienione. Nie potrzeba specjalnych przygotowań, choć należy pamiętać o artefaktach, które znajdują się na pasie. 
  • Grawikostiumy spawnują się od razu po rozpoczęciu nowej gry. Miejsce spawnu również zostało przeniesione. Nie należy niepotrzebnie przetrząsać strażnicy żołnierzy na Kordonie. Grawikokostiumy zostały zaliczone do grupy egzoszkieletów i aby z nich korzystać, należy dysponować akumulatorami. 
  • Dokumenty dla Akima w podziemiach Agropromu umieszczono w plecaku, aby przypadkowo nie wpadały pod tekstury.
  • Połowa talii kart dla Kuzniecowa od teraz znajduje się w przy zwłokach stalkerów. 

Udźwiękowienie: 

Spoiler

ss_tracer_10-24-20_18-20-29_(l04u_labx18).jpg

Praktycznie wszystkie scenariuszowe - czerwone - sms-y są udźwiękowione, a wiele zmienionych. Od teraz protagonista posiada własne aktorstwo głosowe. Sms-ów jest ok. 400. 

Osiągnięcia: 

Spoiler

ss_tracer_11-06-20_08-45-27_(red_forest).jpg

W OP-2.1 możemy zdobyć 200 osiągnięć. Do rozgrywki należy podejść w sposób rzetelny i uczciwy dzięki, czemu wejdziemy w posiadanie unikatowych osiągnięć. 

Osiągnięcia potwierdzające prawidłowość przechodzenia gry zostaną blokowane, gdy zginie któryś z questowych NPC lub popsujemy dowolne zadania - nawet cykliczne.

Uzbrojenie: 

Spoiler

ss_tracer_11-06-20_08-30-35_(red_forest).jpg

W modyfikacji wykorzystano pakiety broni z:

  1. STCoP Weapon Pack 2.9.
  2. Shoker Weapon Mod 2.1.
  3. Nowy Arsenal - wersja 3 i 4. 
  4. Alternative Weapon Pack v1,3 i 1.4.

Poradniki: 

Spoiler

ss_tracer_10-30-20_08-06-23_(l40_dshor).jpg

 

SCREENY:

Spoiler

Screeny autorstwa @wariat

ss_tracer_09-06-20_12-50-06_(l50u_katakomb).jpg.f670914da2d17bf10e4d19f6164f99a1.jpg  ss_tracer_07-11-20_13-36-11_(l63_massive).jpg.b861db344747c3645d72f057643fcd4d.jpg

ss_tracer_06-22-20_18-31-03_(l39u_lab_x14).jpg.f116b7d9ae8b4f7ead879954424f61a4.jpg  ss_tracer_06-21-20_14-31-31_(l62u_collector).jpg.28a4a58ef83ebf022a53c790d61159ba.jpg

ss_tracer_06-21-20_14-38-44_(l62u_collector).jpg.bc4f50633b909a8efbdea8b25092b261.jpg  ss_tracer_06-22-20_18-16-23_(l61u_d6).jpg.08332630ce6bb2fb1fbdf1fe849fde38.jpg

ss_tracer_10-30-20_08-18-24_(l57_outskirts).jpg  ss_tracer_06-22-20_21-53-45_(l39u_lab_x14).jpg

INSTALACJA: 

Spoiler

Mod jest w wersji samodzielnej. Oznacza to, że podstawowa wersja gry "Cień Czarnobyla" nie jest wymagana.

  1. Pobrane archiwum należy rozpakować w wybranym przez nas miejscu - najlepiej poza partycją systemową. 
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z patchem 0.8 + spolszczeniem, patchem 8.2 oraz patchem do spolszczenia należy umieścić w głównym katalogu modyfikacji z wyrażeniem zgody na nadpisanie plików. 

Uwaga!

  • Aby w modzie były polskie znaki, w opcjach należy ustawić czcionkę i kodowanie na central european.

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Patch 8.0 + spolszczenie: 

Patch 8.2:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Yandex - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Patch do spolszczenia: 

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Dodatki:

Spoiler

Spolszczony spawner: 

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer [KLIK]

Rozpakowane foldery config i scripts:

  • -

Ułatwienie rozgrywki autorstwa @Junx:
Większa ilość amunicji przy zwłokach oraz kombinezony w 100% sprawności. 

Nieoficjalny - dla chętnych - najnowszy patch przeznaczony do różnych wersji językowych z 09.09.2019 r.:
Brak informacji o kompatybilności ze spolszczeniem. 

Silnik do wersji 8k.2, który usuwa antyczit:

 

Źródło: appro.jpg  stalkermod.jpg.8090220402bc69c0080c4ca2946c79bb.jpg  logo.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 14
  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane posiadanie dysku SSD z systemem Win/64. Czyli z HDD to za mało. A szkoda, choć to tylko zalecane, to mogą być problemy.

Sporo zmian, łącznie z nowym zakończeniem moda, innym niż w NS2016. Stare doświadczenia i poradniki nie pomogą.

DODANO: Pełniejszy opis wstawiono tam gdzie powinien być, czyli do #1.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Установка
1. Зайти в папку со скаченным модом
2. Запустить инсталлятор op-2.1.exe
3. Следовать инструкциям инсталлятора

Instalacja
1. Przejdź do folderu z pobranym modem
2. Uruchom instalator op-2.1.exe
3. Postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie moda wyczytałem, że oryginalnie jest usunięta antycziterka, dodany spawner i coś tam jeszcze, aby gracze nie musieli szukać po internecie i na swoje nieszczęście wsadzić coś nie pasujące. Tak że w cziterzeniu z pomocą autorów moda hulaj dusza.

A ja sobie spokojnie poczekam aż run na pobieranie minie, oraz odezwą się pierwsi "pokonani" lub zombirowani ( ci co grają, grają, grają be końca ). A potem się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, tom3kb napisał:

@boberm

 

Czekam na relacje z wersji angielskiej czy taka normalna bo niby ma być poprawną czy (oby nie) translatorowa  ;)

Wersja jest - jak najbardziej . Czy będzie uzyteczna ? Smiem watpic. Po kilku minutach gry - część dialogów jest rosyjska , cześć angielska - tak misz-masz.

Zobacze co jest dalej - pewnie będą smoki:020::020:

Edytowane przez boberm
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie info - HUD jest dynamiczny bardzo:033: - tzn  raz jest a raz go "nima". Wystarczy zapisać i odczytać grę . 

                 - trudność jak zwykle epicka :wykrzyknik:

                 - z takich popierdółek - po odpaleniu gra zmienia  mi PL na EN w kompie ( dlaczego? -nie wiem)

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod po odpaleniu instalatora upiera się na w/w dysk systemowy C.

Żadnych takich, jak się uprzecie to postawicie gdzie chcecie, postawiłem po rosyjsku, żadnych problemów i tam gdzie go chciałem mieć.

Lądujesz między posterunkiem via tzw. "swałką" a zabudowaniami chlewni, gadasz z typem a ten ci nawija, że masz iść do wioski do Sidora.

Nie możesz na razie zbierać trofeów bo nie masz noża, dostajesz od w/w typa TT ale bez amunicji - jest na strzyku 2 budynków od lewej a w chlewni oprócz masy mutantów jest trup z obrzynem.

trepy cie puszczą za most jak im dasz wódkę, nie masz więc kombinujesz.

Ja się udałem w kierunku tunelu bo na "elektry" nie miałem ochoty - 3 bandytów, potem elektrowóz i dalej w kierunku wioski.

Uwaga - trepy czujne i celnie walą oraz mają daleki obszar patroli.

Spoiler

ss_tomahawk_12-28-18_18-27-53_(l01_escape).thumb.jpg.7d4d28777feadb4c5294fc4fc5de14e0.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-17-46_(l01_escape).thumb.jpg.ff5dd5d2135830d1e517b6a85cd2f9f2.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-11-44_(l01_escape).thumb.jpg.9a3fac8641b3323abb41fd9d17c217f0.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-10-43_(l01_escape).thumb.jpg.95c8fa92520e83b024649cd6dc84cd32.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-02-41_(l01_escape).thumb.jpg.bb3079a02d3886f1c6f5b7b305a1922d.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-02-06_(l01_escape).thumb.jpg.2f6b8fb3b0c05157007f6da5128b842f.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-01-10_(l01_escape).thumb.jpg.5577993b93eb6a1444b743141f0aa676.jpgss_tomahawk_12-28-18_18-31-02_(l01_escape).thumb.jpg.6c7b72dee66c430752b41dbcb15fa99e.jpg

 

ss_tomahawk_12-28-18_18-42-01_(mainmenu).jpg

Jurek48 - myślę, że:

https://www.moddb.com/mods/old-good-stalker-evolution/downloads/stalker-game-archives-unpacker

https://www.moddb.com/games/stalker/downloads/stalker-extractor

https://gamebanana.com/tools/1191

oraz - jak dasz radę to opisz jak to zrobiłeś:

stalker_soc_and_cs_unpacker.zip

Edytowane przez vidkunsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, tom3kb napisał:

@vidkunsen a jeszcze powiedz ile milionów mutantów jest w tej wersji OP w Pieczarze, tak na zachętę :)

Ca - pół  "pierdyliona". Paradoksalnie - jako że postać w pieczarze jest nieśmiertelna:008: ciut wnerwia ta - w sumie niepotzrebna-przepychanka ....

Edytowane przez boberm
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.