Skocz do zawartości

Fallout Sonora - bliżej Meksyku ale nadal znajomo


Rekomendowane odpowiedzi

 

Pamiętacie jak pisałem w temacie Fallout Nevada o tym, że twórcy byli wypaleni latami pracy nad modem? 

Kłamałem. A właściwie twórcy, ale nie mam im tego za złe. 

Do rzeczy - powstaje kolejny megamod o nazwie Fallout Sonora. Klimatami przypomina Fallout New Vegas gdzie było czuć, że akcja dzieje się przy granicy z Meksykiem, podobnie będzie tutaj.

Terminu premiery nie ma, jak sam autor przyznał „coś co może zająć kilka dni może zająć i kilka tygodni", dając wyobrażenie jak nieobliczalne jest tworzenie modów, zwłaszcza jak używa się dziwnych narzędzi a o ekipę trzeba dbać bo takich zapaleńców ze świecą szukać...Wrzucam trochę materiałów graficznych, w tym tzn. „gadające głowy", których budżet w czasach Fallout 1 i 2 nadwyrężał budżet o wiele za mocno, no ale taka wtedy technologia 3D była...

Spoiler

 

dec858e73df19e2715311e50709fd2ff-dcz2jn9.thumb.gif.049884682eff01af43c49cf7983847b9.gif40bca42cf2b5d008dcbb43ef81b3beab.gif.92badf51636144697af103dd08bcbff3.gifc52d36bc126e083dea6c3049fb326f51.jpg.2364c7e2cc5059beeb01f37ae0693242.jpgdcvsmr6-c53257b4-9e7d-4abc-a6b2-003f2fafca35.png.e5b84a55fffc322e90262805e43868a2.pngf60bc855787a4965a92ff42aa9bd556e.jpg.b80ff34990576e35e869f8a16f01f700.jpgdcxzz4h-6c321cbc-79be-4da6-a91c-91d9a9cb58cd.thumb.png.279c7ddab771b666f9ee4c0502fd7b6e.png

 

 

edytka: dodam jeszcze wywiady z jednym z twórców

Spoiler

 

8 lutego 2019. Tłumaczenie Dozena z forum NMA.

Hola, amigo! Usiądźmy w cieniu kaktusa. Moja pustynna tequilla jest w połowie pełna i mam przedwojenne czipsy marki Fritto Bandito. Zwróćmy się ku trójcy Los Panchos i podumajmy.

- Kiedy wyjdzie?
Nie możemy podać dokładnej daty żeby nie robić nadziei, developerka może pójść w różnie. Ta sama praca może zostać zrobiona w tydzień albo kilka miesięcy. Powiedzmy że na 17 lokacji (5 małych i 12 dużych) zostały 4 do dokończenia, do tego mapa świata i przerywniki filmowe. I to wszystko wymaga testów oraz poprawek.

- O co chodzi z tą nazwą?
Sonora to nazwa pustkowi gdzie dzieje się akcja. Początkowo nazwaliśmy je Fallout: Terra Sonora, ale była za długa.

- Gdzie jest umiejscowiona akcja?
Nie powiem. To pilnie strzeżony sekret, niemal spoiler.

- Czy będzie dostępny samochód? Pancerz wspomagany? NCR, Legion, Enklawa, Bractwo Stali?
Niech to będzie niespodzianką, zobaczysz jak wyjdzie mod. Chyba nie chcesz wiedzieć wszystkiego przed premierą? Pamiętasz Fallout 4?

- Czy dostaniemy kompana?
Pojawią się jacyś związani z wątkiem głównym przez jakiś czas do wybranych zadań (jak w  New Vegas). Dodatkowo pojawią się postacie które możemy przyłączyć na czas robienia zadań.


- Czy będzie crafting?
Tylko parę unikatowych ulepszeń, jak w Fallout 2. Ale każdy z nich jest istotny dla wybranej broni.

- Czy będą jakieś znajome postacie czy lokacje z poprzednich odsłon?
Raczej nie. Choć mamy jakieś pomysły. Może wrzucimy jakieś nawiązania czy aluzje.

- Czy będą jakieś nawiązania do Fallout: Nevada?
Może jakieś grafiki ale tylko tyle.

- Czy będzie wsparcie dla dużych monitorów oraz współczesnych systemów operacyjnych?
Postaramy się zrobić adaptację przed wydaniem. W międzyczasie tworzymy projekt w oryginalnej rozdzielczości, dla małych monitorów oraz Windows XP.

- Możemy wesprzeć finansowo ten projekt?
Nie, to byłoby nielegalne dla nas.

- Potrzebujecie pomocy?
Na ten moment potrzebujemy concept artist [szkicownik przyp. ZL] który wie jak uchwycić atmosferę lokacji oraz ekranów wczytywania, potrzebujemy też kogoś od grafiki 3D do robienia przerywników filmowych.

- Czy będzie angielskie tłumaczenie?
Mamy paru chętnych, ale jest jeszcze za wcześnie. Spróbujemy się z tym uporać po premierze.

- Jakie błędy, popełnione przy poprzednim projekcie, dały ci nauczkę?
Dzięki za pytanie, amigo [szczerze, to jeszcze nikt o to nie pytał].
Fallout: Nevada był niedojrzałym projektem z większością problemów, na jakie się natykają początkowi developerzy (podziały czy ubytek zawartości, brak zbalansowania, literówki, etc.). Obecnie naszym celem jest stworzenie właściwego projektu, gdzie cała zawartość wydaje się na swoim miejscu, jest ważna i ma swoje przeznaczenie. Nie oczekuj że będzie jak w Nevada, nie będzie.

Dzięki za towarzystwo, compañeros, ale czas się rozejść - słońce zaszło wysoko i wkrótce pustynia stanie się Piekłem...
 

29 marca 2019

Tymczasem Alexander Berezin, który dołączył do nas we wrześniu, kontynuuje przerabianie starych grafik oraz tworzeniu nowych do Fallout Sonora. Dzięki temu gra wygląda lepiej a czas developerki skróci się znacznie!

(na obrazku widzimy główne wejście do centrum Phoenix)
[IMG]

16 Marca 2019

Fallout Sonora. Pokojowy Uczeń Apokalipsy, jeden z potencjalnych kompanów.
[IMG]

1 maja 2019. Tłumaczenie od Dozena z forum NMA.

"Gdy inni świętują 1 Maja, ja podzielę czymś z wami - skończyłem prace nad kolejną lokacją i skompilowałem kolejny build Sonora, dwudziesty pod rząd. Jeszcze trzy lokacje przede mną, jedna z nich gotowa w połowie. Teraz muszę dokończyć to na rocznicę Fallouta!"

 

Spoiler

Tłumaczenie od Dozena z NMA.

[Odtwarzanie nagrania ze śledztwa]
"...Twierdzisz więc, że nie ma żadnych defektów a maszyny działały samowolnie?"
"Obawiam się że to nie tak, señor oficerze... Roboty Pana Rączki wykonują jedynie powierzone im zadania. Spójrz na logi Wilsona! Chyba mieli jakieś spięcia rodzinne..."
"Spięcia rodzinne? Tak, zdajemy sobie sprawę z tego co się u nich dzieje, tylko jaki to ma wpływ na roboty, które wykonują jedynie „powierzone im zadania"?
"Cóż... Czytnik robota nie jest idealny. Kiedy matka Wilsona zagroziła swojemu synowi, że go „poćwiartuje", a syn polecił robotowi „zabij moich rodziców" mogło dojść do nieporozumienia..."
"Zdajesz sobie sprawę z tego co mówisz? Twoja stacja naprawcza serwisuje roboty, których programy powstrzymują ich od krzywdzenia ludzi.  I teraz te roboty, jak sam mówiłeś, „czegoś nie zrozumiały" Przestań mataczyć w śledztwie! Przyznaj się, że nastąpiła usterka a zmniejszymy ci wyrok!"
[Nagranie zostaje zatrzymane]

tekst:
"Witaj w wypełnionym elektroniką Miejskim Departamencie Policji w Meksykalii.
- Wczytuję bazę danych..."
[IMG]

Lekki karabin maszynowy Mendoza C-2075, kalibru 5 mm. Po tym jak relacje między USA a Meksykiem uległy pogorszeniu ci drudzy zostali zmuszeni do produkcji swojego arsenału, takiego jak ten. 
(art: Aleksandr Berezin):

IdhrdB7.jpg

Z innych istotnych informacji jest to, że za ścieżkę dźwiękową ponownie odpowiada Nobody's Nail Machine, który robił muzykę do Fallout Nevada.

Druga wiadomość jest bardziej zaskakująca - do zespołu dołączył Red888guns, twórca między innymi tego dzieła poniżej. Jego zadanie to tworzenie tzn. Gadających Głów.

fallout__ussr_by_red888guns_dbp8z1q-pre.

 

Edytowane przez ZapomnialemLoginu
dodanie przetłumaczonych wywiadów oraz wrzucenie w spoiler
  • Super 1
  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Pojawiły się kolejne materiały z gry.

ddl8m9k-86552e57-68dd-4dfa-9a50-ac7027e291c3.thumb.png.1909291716b848b35cfd121ba8b6d6c0.png

ddlawlk-2ba1f377-f254-44e0-a9c1-b6fa0b9aa1f2.png.3717033ae7d43792647f1b35473369ce.png

ddlb03i-5784dd43-9800-477c-a51d-80784811696e.gif.53d86cd423c11c02d8b52d2fe5e7740f.gif

Z tego co czytałem to warstwa tekstowa jest gotowa

bonus - kolejne prace Red888Guna

Spoiler

dcbsl8z-ddff1894-cf49-4dac-ac58-d63a26ca249d.thumb.png.f108c5c783cce33086c56b3c004797df.pngdd498mm-7954e945-edda-4cfe-ba28-bbea90ae1360.thumb.png.b52b25bce9f64f9616a08dcc30812aa1.pngdddg60s-11901215-2c04-48fa-aa52-69e46866efba.thumb.png.7f0298071432e4abe40dd260e0345faa.pngecover2_by_red888guns_ddgfvkc-pre.thumb.png.9efa9e8e09c075bc4018c8d8e3b0c2cf.png

Co do daty premiery:

Cytat

Some news about release: today the authors did the voting. The game is basically feature complete but some quests can be added and some minor things (like videos) can be polished. So they could've released on december 12 raw or could've waited until the March and give a more polished version then. Right now, spring release option is winning soundly (4:1 votes proportion) so that's when the next thursday will come.

Więc marzec tego roku jest chyba najpewniej?

Albo następnego? Eh, nie sprecyzowali którego roku... co za peszek.

Nic to, miło że jakieś gry post apo w duchu starych Falloutów powstają.

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i wyszło, na razie w oryginale, tłumaczenie angielskie w drodze, jak sami widzieliście intro jest po angielsku.

Wersja 1.0 (oryginał) - https://cloud.mail.ru/public/4Te2/xa3pW6hYh
Wersja 1.0, to co wyżej + hires (wyższe rozdzielczości) + sfall (paczka usprawnień będąca podstawą innych modów) - https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=5868346

https://yadi.sk/d/mMFMLVLQZZdZhw

Cechy gry:

Особенности:

  • Нелинейный сюжет
  • Около 100 квестов
  • Новая карта мира: 12 крупных локаций, 7 небольших, 11 специальных встреч
  • Высокая аутентичность локаций
  • 1,9 Мб игрового текста (в первом Fallout было 1,7 Мб)
  • Новая музыка

tłumaczenie:

  • Nieliniowa historia
  • Około 100 zadań
  • Nowe miejsca na mapie: 12 dużych, 7 małych, 11 specjalnych spotkań
  • Wysoka autentyczność lokacji
  • 1,9 Mb tekstu w grze (Fallout 1 miał 1,7 Mb)
  • Nowa muzyka (Od Alexeya Trofimova aka Nobody's Nail Machine)

Dla zainteresowanych - pełna ścieżka dźwiękowa z gry

 

Sam album do kupienia za co łaska.

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Widzę, że ktoś dłubie nad spolszczeniem. Z opisów pod filmikiem wynika, że 90% zrobione. Niektórzy piszą, że czuć mocno maszynowe tłumaczenie ale, że na razie nie ma nawet wersji angielskiej moda to jak ktoś by chciał zobaczyć i potestować Fallout Sonora to można sprawdzić.

W opisie filmu link do spolszczenia (niedlugo ma być update) tam też link do moda, który jest samodzielny, nie wymaga Fallouta do działania.

@edit 

Znalazłem jeszcze jedno spolszczenie na Nexusie, nie wiem czy to to samo co od gościa z filmików, trzeba zerknąć jak się pobierze ;) ale wygląda, że niby bardziej dopracowane z opisów na stronie.

https://www.nexusmods.com/fallout2/mods/54

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Niedawno inny twórca (albo ten sam ale pod inną kswyką?) spolszczenia zaktualizował swoje tłumaczenie dla wersji 1.10c i podobno działa w wersji Extended Sonory wg bywalcy z Fallout Corner? Ten sam stwierdził, że poza drobnymi potknięciami tłumaczenie jest dobre.

https://www.nexusmods.com/fallout2/mods/54?tab=files

Wersja Extended Fallouta Sonory jest jedynie na rutrakerze do którego link znajduje się w komentarzach

Cechy wersji Extended:

Spoiler

Montaż bazuje na wersji gry 1.10c
• Zainstalowany sFall 5.0.3
• Zainstalowany filtr zasobów 2.1.1
• Zainstalowany mod "Bookseller". (Sprzedawca Książek)
• Zainstalowano „Key Mod” (F5 – szybki zapis, F9 – szybkie ładowanie).
• Zwiększono czas wyświetlania slajdów o śmierci Willi.
• Poprawiono położenie willi na mapie świata.

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pojawił się dodatek do Fallout Sonora - Dayglow

1693761664_789_Dayglow-add-on-about-San-Dayglow-add-on-about-San-Diego-has-been-

I wraz z nim spolszczenie

https://www.nexusmods.com/fallout2/mods/54?tab=description

W podstawowej wersji Sonora nie była zbyt trudna. Dodatek dodaje trochę wyzwań, ale jak się z nimi uporamy to będziemy jeszcze silniejsi i jeszcze bardziej strywializujemy sobie grę.

To może i spoiler, ale co tam - Dayglow to okazja by spotkać zmutowanych ludzi (ghoule i supermutanty) których w podstawce nie uświadczaliśmy.

  • Dodatnia 2
  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZapomnialemLoginu Fajnie, dzisiaj pobiorę. Czy ja jestem ślepy czy oni nigdzie nie napisali w sumie co dodaje to dlc? Przeskoczyłem po kilku ruskich stronach i wszędzie jest tylko info, że akcja dzieje się w ruinach San Diego i dodatek zaczniemy gdy wbijemy 7 poziom. Ale jakiegoś konkretniejszego info o fabule, ilości zadań, nowych rzeczach nigdzie nie widzę. 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście ciężko dokopać się do konkretów. Z tego co wychwyciłem po różnych stronach to są nowe lokacje (20?) i niemal tyle samo nowych zadań. Jednym z nich jest znalezienie water chipa ze Schronu - wymaga to trochę dociekliwości bo to głównie szukanie sekretów i wypytywania jakieś postaci, która przyznaje się że pochodzi ze Schronu 13 - tego samego co główna postać w Fallout1. Jest trochę hazardu i progów umiejętności do pokonania (jak jedno zadanie wymagające sporej siły i łomu). I na koniec dostaje się świetny sprzęt w tym kolejny pancerz wspomagany.

Prócz spotkań z supermutantami są jeszcze ghoule - mocno rasistowscy.  Mają oni nowe modele - mogą nosić skórzane kurtki i szaty. Do gry zrobiono też nowe utwory muzyczne. Jeśli poszukamy dobrze to znajdziemy postacie z Fallout 1 czy New Vegas. 

Wymagany przynajmniej 7 poziom postaci by zacząć dodatek. I to w zasadzie tyle. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.