Skocz do zawartości

New Project


Rekomendowane odpowiedzi

CRFAvxMZ9zs.jpg

Podsumowanie ostatnich nowości moda New Project:

• W ostatnich miesiącach trwały prace nad tworzeniem zadań i dialogów, w szczególności pierwszego rozdziału.
• Główna fabuła nie będzie obowiązkowa do przejścia. Od samego początku, gracz będzie mógł zająć się czym zechce na każdej z lokacji pierwszego rozdziału (będzie ich 4-5).
• Oprócz głównej fabuły, w grze będzie wiele zadań pobocznych:
- Globalne zadania – «legendy».
W tych zadaniach będzie można zwiedzić sekretne miejsca, dowiedzieć się o losach różnych postaci i odkryć główną intrygę – legendy lokacji;
- Zadania dot. wydarzeń wewnątrz frakcji. Pojawi się możliwość poznania historii różnych frakcji, zagłębienia się w ich historię i uczestnictwa w rozwiązaniu ich problemów;
- Zadania, gdzie gracz będzie mógł dowiedzieć się o wielu postaciach, o ich wzlotach i upadkach oraz sukcesach i porażkach. Również tutaj będzie mógł uczestniczyć w tych działaniach.
• Dialogi z większością postaci staną się dynamiczne. Rozmawiając z postacią, gracz będzie mógł wybrać repliki, odpowiadające niegrzecznemu lub życzliwemu tonowi. Również będzie mógł kłamać lub mówić prawdę. Wszystko to wpłynie na dalszy bieg wydarzeń.
• Prace nad lokacjami dobiegają końca. Gotowość ~ 80-90%. Pozostało zrobić detalizację środowiska, w tym przypadku dźwiękowego.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2019 o 10:46, Gość napisał:

No w końcu się w czymś nie zgadzamy, @Arni :)

Problem z LA nie polega dla mnie na tym, że długo powstawało, obietnice rozminęły się z rzeczywistością, nie podobają mi się pustostany, itd. itp. Niech sobie będzie, ja nie byłem zachwycony ani pierwszą, ani ostatnią wersją, ale nie jest to też dno totalne.

Nie jestem jedynie w stanie przeboleć tego, że wydawali już 3-4 razy dokładnie to samo, a jeśli zmieniali, to tylko na zasadzie wycięcia tego, co w poprzednich wersjach było bezsensowne. I tu jest pies pogrzebany. Profesjonalne studia, ale i moderzy robią tak, że kończą pewien projekt, wypuszczają go i jeśli się wyjątkowo nie udał, to łatają, a w każdym innym wypadku przechodzą po prostu do kolejnego. LA to podręcznikowy przykład produkcji, która już dawno powinna kurzyć się na półce.

A wieści o tym, że ten nowy projekt to w sumie JESZCZE LEPSZA HIPER ULTRA EKSTRA LOST ALPHA brzmią już naprawdę żałośnie i odzierają moda z resztek godności.

 

Wedle mnie to jedyny i najlepszy mod przedstawiający tą najbliżej fabularnie historie Streloka. Same mapy są dużo lepsze niż te z podstawki i aż mnie dziwi że nikt jeszcze nie zrobił jakiegoś CoC na mapach z LA, bo te z SoC przy LA wypadają bardzo słabo. 

Grając w LA czułem ten komunistyczny, radziecki klimat i prawdziwą niebezpieczną zone. 

Dla mnie jest o niebo lepsze niż np Oblivion Lost.

Mody typu, np O.P 2.1 są cudowne, ale to już czyste wariacje z podkręceniem na maksa Cheeki Breeki

 

Owszem, mod ma kilka wad, a niektóre nowe mapy, można by było bardziej rozbudować i dodać jakieś dodatkowe zadania.

 

LA przeszedłem tylko raz, drugiego razu nie było, pomimo wielu prób ukończenia ponownie rozgrywki, a to z tego powodu że zawsze coś się spieprzyło od strony moda, bugi itp. 

 

LA ma bardzo duży potencjał i z tego co widziałem to wyszły jakieś mody zmieniając trochę fabułe i ogl poprawiając LA, ale po rosyjsku, więc do du... takie modyfikacje.

  • ? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

FAQ - STALKER New Project


Witajcie, przyjaciele!
W tym krótkim artykule chcielibyśmy odpowiedzieć na wasze najczęściej zadawane pytania. Oczywiście, STALKER New Project nadal jest w fazie rozwoju i być może w przyszłości będziemy mieli nowe pomysły i możliwości ich realizacji, albo wręcz przeciwnie, będziemy musieli zrezygnować z niedziałających koncepcji. W każdym razie fundamenty zostały już położone, dlatego w formie odpowiedzi na wasze pytania chcielibyśmy rzucić światło na to, jak będzie wyglądał nasz projekt.

Kto pracuje nad projektem?
Jesteśmy zespołem pasjonatów pochodzących z różnych miast i krajów. Wcześniej pracowaliśmy nad słynnym dodatkiem STALKER Lost Alpha DC.


Jakiej platformy używacie jako podstawy?
Korzystamy ze zmodyfikowanego silnika Lost Alpha DC, do którego wprowadziliśmy wszystkie niezbędne funkcjonalności z Zewu Prypeci. W rezultacie jest mniej Lost Alpha, a zamiast tego są funkcje z ZP.


Dlaczego nazwaliście swój projekt "Nowym Projektem"?
Powodów było kilka. Po pierwsze, tak naprawdę jest to nasz nowy globalny projekt, który rozpoczęliśmy od zera i w którym wyznaczyliśmy sobie nowy poziom jakości. Po drugie, w nazwie ukryto jeden z głównych fabularnych zwrotów akcji.

0P9W1gHcNTA.jpg

Elewator

Jakie funkcje posiada wasz silnik?
Silnik zawiera wiele zmian i poprawek dotyczących rozgrywki, optymalizacji, dźwięku itp. Najważniejsze zmiany to przejście na silnik x64 bitowy i wielowątkowość procesów.


Czy gra będzie miała fabułę, czy będzie oparta na modelu gry-piaskownicy?
STALKER New Project będzie posiadać fabułę podzieloną na 3 powiązane ze sobą rozdziały. Jednak niemal od samego początku gracz otrzyma pełną swobodę działania i przemieszczania się.


Co to znaczy, że gra będzie podzielona na rozdziały?
Pracujemy nad dużą ilością zawartości w grze. Aby zoptymalizować pracę projektu i skrócić czas jego tworzenia, postanowiliśmy wydać grę w postaci 3 połączonych ze sobą części - rozdziałów. W związku z tym w tej chwili ciężko pracujemy nad pierwszym rozdziałem, a po jego wydaniu zaczniemy pracę nad drugim, a potem trzecim. Z tym że, treść drugiego rozdziału będzie zawierała treść rozdziału pierwszego, a rozdział trzeci będzie w istocie pełną grą.

yevadF0PnUM.jpg

Schronienie w bunkrze

Jakiego pakietu lokalizacji użyliście? Ile lokacji będzie w grze?
Tworzymy własne lokacje, ale korzystamy również z zasobów projektu Na Przekór Śmierci 3, które dostarczyli nam autorzy tej modyfikacji. Pierwszy rozdział będzie zawierał lokacje znajdujące się na południu Zony - Kordon, Wysypisko, Mroczną Dolinę, Agroprom oraz dwie kolejne lokacje, o których opowiemy później. Podjęliśmy próbę rozbudowania i zremasterowania oryginalnych lokacji. Efekty wykonanej pracy będziecie mogli ocenić w czasie gry. Do tego artykułu zostały dołączone zrzuty ekranu, ale nie odzwierciedlają one ostatecznej jakości projektu.


Do czego można porównać wasz projekt?
W większości aspektów jest podobny do Zewu Prypeci. Dotyczy to symulacji życia, postępów fabularnych, swobody działania, priorytetu zadań, logiki rozmieszczenia kluczowych obiektów na lokacji, poszukiwania artefaktów w archanomaliach itp. Wprowadzamy swoje pomysły i czerpiemy inspiracje ze znanych projektów, ale naszym głównym punktem odniesienia są oryginalne gry i staramy się dostosować do ich formy rozgrywki.

ii1phQ1dm7Y.jpg

Kompleks szklarniowy INB "Agroprom"

Czego będzie dotyczyć fabuła?
Główny wątek fabularny opowiada historię oddziału stalkerów, który zaginął w drodze do centrum Zony po wyłączeniu Mózgozwęglacza. Jeden z członków tego oddziału - Spartakus, cudem przeżył i z niewiadomego powodu nagle znalazł się w zupełnie innym miejscu. Za pomocą tej postaci będziemy musieli zrozumieć co się stało i odnaleźć naszych przyjaciół.


Jakiego rodzaju zadania poboczne znajdą się w grze?
Gra będzie warunkowo zawierała trzy rodzaje zadań. "Legendy" to duże zadania, obejmujące całą lokację i większość jej postaci. „Historie” opowiadają o wydarzeniach wewnątrz frakcji i sojuszach stalkerów. „Losy” opowiedzą o perypetiach poszczególnych stalkerów. W grze pojawią się również proste zadania cykliczne typu „znajdź-przynieś”. Staramy się wprowadzić odpowiednią liczbę zadań pobocznych, aby w każdej chwili gracz mógł oderwać się od głównego wątku fabularnego.


Czy w grze będzie hardkorowy survival i ekonomia?
Wszystko będzie zależeć od wybranego poziomu trudności gry. Staramy się znaleźć równowagę, która spodoba się zarówno zagorzałym fanom hardkorowej rozgrywki, jak i tym, którzy lubią bezproblemowo przechodzić grę. Oznacza to, że łatwy stopień trudności będzie naprawdę łatwy, a trudny postawi przed nami bardzo wymagające przeszkody do pokonania. Jednak nie będzie takich elementów hardkorowej rozgrywki jak wytwarzanie przedmiotów z podręcznych komponentów, chorób, chłodu, konieczności biwakowania i gotowania potraw na ogniu. W grze pozostaną jedynie potrzeby jedzenia, nawadniania i snu, tak jak miało to miejsce w Lost Alpha DC.

ZGIU0zcP-yQ.jpg

Punkt rozładunkowy na Wysypisku

Czy projekt posiada prawdziwe menu 3D?
Tak, jest to pełnoprawne menu z interaktywnymi kontrolkami interfejsu, które otwierają się przy uruchomieniu gry. Jeśli zmienisz niektóre ustawienia, które nie wymagają ponownego uruchomienia gry, to rezultat można będzie natychmiastowo zobaczyć w menu. Podczas gry w miejscu menu 3D znajdować się będzie przezroczyste okno 2D, przy czym proces gry (w menedżerze zadań) będzie zatrzymywany w tle.


Jak dobra jest optymalizacja projektu?
Nieustannie pracujemy nad wszystkimi aspektami optymalizacji i dążymy do osiągnięcia jak najbardziej komfortowej gry bez zawieszeń i błędów, na ile tylko jest to możliwe.


Jaki pakiet broni został adaptowany do New Project?
Mod wykorzystuje pakiet broni znany graczom z Lost Alpha DC z pewnymi modyfikacjami. Można go ocenić dzięki niektórym zrzutom ekranu dostępnym na grupie VK, ale nie odzwierciedlają one ostatecznej jakości oręża. Specjalny pakiet broni opracowany dla New Project zostanie wydany po premierze pierwszego rozdziału.

VzLzlQ478vs.jpg

Zajezdnia - jeden z największych stalkerskich obozów w Zonie


Projekt będzie posiadał aktorstwo głosowe?
Planujemy przygotować podkład głosowy dla wszystkich kluczowych postaci.


Czy projekt będziesz posiadał pakiet HD modeli NPC?
Pracujemy nad remasterem oryginalnych modeli. Wkrótce podzielimy się efektami naszej pracy na grupie VK.


Jaki będzie system zapisywania?
Grę będzie można zapisać w bezpiecznych strefach, obficie rozsianych po terenie lokacji, a także w czasie zadań, o ile zajdzie taka potrzeba.

SlkQvXkyU84.jpg

Obóz stalkerów


Czy będzie transmutacja artefaktów?
Tak, ale będzie miał inną mechanikę, o której powiemy wam później.


Co z jakością grafiki?
Gra będzie posiadała jedynie pełne oświetlenie dynamiczne oparte na technologii DirectX 11.


Czy będzie nowy interfejs?
Tak, staramy się stworzyć własny, unikatowy interfejs, podobny do oryginału. Oprócz niego dodano również minimalistyczny interfejs, na który można będzie przełączyć się w dowolnym momencie rozgrywki.

czo7GaUh-9Q.jpg

Stara stacja benzynowa


Jak będzie wyglądać ulepszanie broni?
Broń będzie można ulepszać u techników, ale do tego celu wymagane będą różne narzędzia, które będzie można znaleźć na obszarze lokacji.


Co z muzyką, którą możemy usłyszeć w zwiastunie i wideo z gry?
Jest to muzyka, którą piszemy specjalnie dla naszego projektu. Niektórych utworów można posłuchać na naszej grupie VK.


Czy w grze będą występować środki transportu?
Nie, lokalizacje są przeznaczone wyłącznie do pieszej eksploracji.

BcXg7buBTBY.jpg

Podziemia

Kiedy projekt zostanie wydany?
Premierę planujemy w przeciągu najbliższego roku lub dwóch.


Co muszę zrobić, aby dołączyć do waszego zespołu i brać czynny udział w rozwoju projektu?
Napisz do nas za pośrednictwem wiadomości na grupie VK. Możesz także pisać bezpośrednio do programistów na VK (ich kontakty są upublicznione) lub na naszym serwerze Discord. Wszystkie niezbędne linki można znaleźć na naszej grupie VK.

 

ŹRÓDŁO

  • Super 1
  • Dodatnia 4
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Może gdybym ten fragment mojego wpisu "3. częścią" , napisał "trzecią częścią", byłoby prościej zrozumieć powstawanie moda. A będzie tak, jak z Anomalią Przestrzenną. Co jakiś czas dorabiano kawałek, a grać trzeba było od początku. Tyle tylko, jak kolejne odstępy będą znów 2-3 letnie, to grający zdążą zapomnieć 1. część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JKcFKf-pKVg.jpg

Prace robocze lokacji z zamkniętego «Na Przekór Śmierci 3» zostaną wykorzystane w «S.T.A.L.K.E.R.: New Project»! O tym poinforowali twórcy moda, dodając kilka nowych screenów z lokacji Wysypisko. Należy wspomnieć, że od dłuższego czasu w zespole jest jeden z level-designerów «NPŚ 3», a mianowicie modmaker pod pseudonimem Bagienny Doktor. Gracze mogą go znać jako autora słynnego moda «Droga we Mgle».

Spoiler

X1gTZLm41Fc.jpg  UNdwS4jxcNo.jpg

czo7GaUh-9Q.jpg  YeBInyiedRQ.jpg

YNRjMN14JoE.jpg

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Wojownik zmienił(a) tytuł na Nowy projekt od twórców Lost Alpha / New Project
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Agrael zmienił(a) tytuł na New Project

Twórcy moda opublikowali 2 nowe soundtracki, które wykorzystano w ostatnich dziennikach deweloperskich. Kompozycje zostały stworzone specjalnie na potrzeby projektu.

  • Alexander Lyamin – No Way Out
    Spoiler

     

  • Usman_Shinobi – Forgotten Souls. Part 1
    Spoiler

     

     

Źródło: [KLIK]

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

image.png

Od Ap Pro Showcase minął miesiąc, twórcy zbierali opinie od graczy i zapis tylko w konkretnych miejscach będzie hardcorową opcją do wyboru, a nie standardem. Normalny będzie zapis w dowolnym momencie. Dodatkowo zostaną na mapach tzw bezpieczne miejsca zapisu gdzie będzie też można uzupełnić zapasy.

Można jak się chcę? Można. :)

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych modach zapis w wyznaczonych miejscach się sprawdzał. Załóżmy w SFZ Project Episode Zero. Jest to stosunkowo krótka modyfikacja, a więc nie można było narzekać. Gorzej w przypadku takiego NLC. Na pewno znajdą się tacy, którzy ukończyli NLC na wysokim poziomie trudności oraz ograniczonym zapisie, ale to według podchodzi pod ogromne wyzwanie. Tylko ktoś nieludzko cierpliwy temu podoła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowych screenów. 

eUgjoocHtZE.jpg

eIvI__A4e_Q.jpg  oBmPSV3Uw20.jpg

lGoVHic-oqQ.jpg  Wdf_ahqteMY.jpg

W zasadzie, to nic konkretnego, bo autorzy moda opublikowali krótki post na swojej stronie w serwisie VK. Prace trwają nad lokacjami, paczką broni, zadaniami, muzyką i dźwiękami - krok po kroku, torując sobie drogę do długo oczekiwanej premiery.

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 1
  • Ekstra 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś przypada kolejna rocznica premiery Cienia Czarnobyla w Rosji. W związku z tym autorzy New Project opublikowali okolicznością wiadomość, w której wspominają premierę legendy i podkreślają, że dążą do tego, by w swoim projekcie zawrzeć te same nostalgiczne odczucia, które towarzyszyły graczom 16 lat temu.

Swój cel zamierzają osiągnąć dzięki lokacjom i zademonstrowali dwa screeny ukazujące prace nad nimi. 

F1C66m-PTmM.jpg  Kd3WoJCfzI0.jpg

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 ⚠️ Tekst przetłumaczony maszynowo. Mimo zmian może zawierać błędy.

Ujawnienie twórców: Alexl. Część I

Alexl - lider projektu, game designer, modder, kompozytor. 

Cześć wszystkim, Aleksandr Lamin (Alexl) i tak się teraz składa, że jestem liderem projektu. 

Zająłem się modowaniem w 2008 roku i chyba początek tej żmudnej drogi był taki sam jak u większości programistów: modyfikacja broni oraz mutantów, zmiana tekstu itd. Później pojawiły się „bezimienne solianki” dla mnie i przyjaciół. Kiedyś z kilkoma chłopakami podjęliśmy się nawet stworzenia dużego projektu fabularnego. Dziś wszystko, co po nim zostało, to zmiany w pakiecie lokacji i coś w rodzaju wersji demonstracyjnej. Po kilku latach zrezygnowałem z próby stworzenia jakiegokolwiek moda...

Kilka lat później miałem okazję zagrać w jeden z najbardziej znanych projektów - STALKER Lost Alpha. Kiedy dowiedziałem się, że powstaje nowa wersja moda, zapragnąłem wrócić do moddingu. Wiedziałem, że możliwość dołączenia do ekipy takiego kalibru to szansa na zaangażowanie się w rozwój naprawdę porządnej modyfikacji. Nie tracąc czasu, zwróciłem się do twórców i już w 2018 roku rozpocząłem pracę w zespole Lost Alpha DC. Tam zajmowałem się zmianami w siatce AI, strefą dźwięku i innymi zadaniami w SDK. W ten sposób ponownie zająłem się modowaniem i robię to do dziś.

Ale teraz porozmawiajmy konkretnie o „New Project” - po to tu jesteśmy, prawda? 

PnHVZuwGQUI.jpg  Ojfh-CARqpc.jpg  54CPtT-9A-I.jpg
Jedna z wczesnych lokacji w „New Project”.

Jestem jednym z tych, którzy pracowali nad STALKER New Project niemal od samego początku. Pomysł stworzenia „nowego projektu” zrodził się wśród twórców STALKER Lost Alpha DC, ale wtedy nie wszyscy chcieli pozostać w moddingu. Niektórzy odeszli do dużych producentów gier, inni zaczęli tworzyć własny projekt. Część porzuciła modding całkowicie, natomiast tylko kilka osób zdecydowało się na stworzenie spadkobiercy Lost Alpha. Jednak pomimo tak znanego protoplasty nasz nowy projekt miał być naprawdę czymś nowym, a nie tylko kolejną „kopią Lost Alpha”. Tak właśnie powstał STALKER New Project, gdyż zaczęliśmy od samego początku. Chociaż wciąż zastanawiamy się, czy zostawić taką nazwę do premiery.

W swoich początkach STALKER New Project miał inną koncepcję - duża ilość lokacji, duży nacisk na grind i freeplay. W tamtym czasie jedyne co robiłem to modelowanie, niekończące się poprawki, edycje i rozszerzenia starych lokacji z Lost Alpha, a także obróbkom obiektów w 3D. Dopiero jakiś czas później wpadliśmy na pomysł stworzenia moda fabularnego z dużą ilością zadań i rozbudowaną narracją. Co więcej, w pewnym momencie zdecydowaliśmy się przerzucić na podstawę rozgrywki z Zewu Prypeci. Mechanika zadań, „obozowiska” NPC i potworów, schematy logiczne - tego wszystkiego trzeba było nauczyć się od podstaw. Tak więc STALKER New Project przeszedł kurs fabuły, a ja z modelarza 3D zmieniłem się w game designer'a i twórcę zadań. 

P868PLKTpj4.jpg  AUBFOBqhII8.jpg  OT6D0_q36rw.jpg
Praca nad podziemnymi lokacjami.

Czasem piszę też muzykę kinematograficzną i do zwiastunów i w pewnym momencie postanowiłem spróbować napisać motyw walki, ale nie zwykłe perkusyjne lub gitarowe biciem, ale coś bardziej konkretnego. Wszystko zaczęło się od tego małego szkicu:

Alexander Lyamin - Combat test

Po tym czasie odstawiłem muzykę na około miesiąc, chociaż zbliżał się AP-Pro Showcase 2022. Zapadła decyzja, że na potrzeby materiałów z showcase'u zostanie nagrany gameplay z kontrolerem, a następnie wróciłem do komponowania utworu. Po jednej z wersji odniosłem wrażenie, że zupełnie nie pasuje do Stalkera i bardziej kojarzy mi się z cyberpunkiem (nie będę jednak ukrywał, że muzyka z Cyberpunka 2077 miała duży wpływ na moje inspiracje).

Zespół wciąż dobrze przyjmował tę wersję, więc zacząłem ją dopracowywać. Efektem jest utwór, który mogliście usłyszeć w naszym dzienniku twórców:

Alexander Lyamin - No Way Out 

W trakcie tworzenia gry próbowałem swoich sił jako modelarz, projektant poziomów, kompozytor, animator i game designer. Dziś zajmuję się głównie tym ostatnim - game designer: tworzeniem zadań, zasiedlaniem lokacji, poprawkami balansu itp. 

4dYvZlZ1Wok.jpg  hxO6ffgEOzU.jpg  SVCIe-tnRTM.jpg
Zasiedlanie oraz praca nad zadaniami na lokacji „Wysypisko”.


W kolejnych wpisach postaram się opowiedzieć Wam nieco więcej o zadaniach w naszym projekcie i szczegółach dot. ich tworzenia. Do zobaczenia wkrótce!

  • Źródło: [KLIK]
    13.03.2023 r. 

     
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Niedawno ci co wspierali twórców od dłuższego czasu otrzymali dostęp do jednego poziomu moda (taka można powiedzieć wersja demo), na którym była pełna fabuła z zadaniami głównymi, pobocznymi i cyklicznymi plus kilka sekretów.

image.png

Inni muszą uzbroić się w cierpliwość bo niedługo znowu mają być jakieś informacje odnośnie postępów nad projektem.

Dodatkowo ekipa szuka modderów znających się na modelowaniu 3d oraz potrafiących pracować nad geometrią w X-Ray SDK.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.