Jump to content

Ashes 2063 + Dead Man Walking DLC


 Share

Recommended Posts

Ashes 2062 jest modem do klasycznego Doom2, który zmienia grę kompletnie. Jest to ukłon w stronę starych filmów w realiach post apokalipsy, wydawanych w latach 90-tych i 80-tych na kasetach VHS. Sporo nawiązań do klasycznych filmów jak choćby Terminator czy Mad Max, którego nie mogło zabraknąć.

Jest to tylko pierwszy epizod, kolejny w drodze i ma mieć jeszcze więcej zawartości.

Dead Man Walking jest dodatkiem do moda (dzisiaj nazywa się to „DLC") zrobionym przez innego forumowicza, który zachwycił się projektem i zrobił coś na jego bazie.

W grze wcielamy się w postać bezimiennego zbieracza złomu z ruin dawnej cywilizacji. Minęły lata odkąd dawne mocarstwa zakończyły wyścig zbrojeń w najgorszy możliwy sposób. Możliwości utrzymania się w obecnym świecie znacznie się zawęziły, my wybraliśmy drogę równie ciekawą co niebezpieczną. Mimo że większość fantów została zagrabiona nam udaje się dostać w niedostępne wcześniej miejsca, do których inni nie dali rady lub nie było możliwości z powodu populacji mutantów czy bandytów, mogło dojść w międzyczasie do osunięć czy trzęsień ziemi które zagrzebywały stare i odkrywały nowe ścieżki, kusząc zbieraczy swoją potencjalną zawartością.

W modzie jest 10 poziomów (w dodatku jest ich 4), każdy wypchany sekretami, zaułkami oraz niebezpieczeństwami. Do naszej dyspozycji mamy pistolety, strzelby, broń do walki wręcz, bomby oraz karabiny. Amunicji zawsze mało a przeciwnicy zawsze mają nad nami przewagę liczebną.

Na naszej drodze stają mutanci i bandyci oraz samo otoczenie - zniszczone i radioaktywne. I kto wie co jeszcze... Będziemy mieli też okazję pojeździć motocyklem i odwiedzić ludzkie siedziby, gdzie będziemy mogli pohandlować, zjeść i pogadać.

moje zdjęcia z moda

Spoiler

Screenshot_Doom_20190614_222020.thumb.jpg.bb817eff18db5a6f4e0d9756fc0635b8.jpgScreenshot_Doom_20190614_173238.thumb.jpg.f9755295df2055e7cf680c89b16327fd.jpgScreenshot_Doom_20190614_214638.thumb.jpg.89b890b52ab6d366404b57d1d15e32c2.jpgScreenshot_Doom_20190615_101351.thumb.jpg.fee8168dc59153c0e7d3ce020cc8dc38.jpgScreenshot_Doom_20190615_110204.thumb.jpg.09bf19628e9102c988ef6f71a7962f51.jpg

Instalacja

Spoiler

 

Aby zagrać w Ashes 2063 musimy mieć Dooma 2, wyciągnąć z niego plik Doom2.WAD, wrzucić go do nowego folderu (nazwijmy go „Ashes2063").

Następnie ściągamy najnowszego GZDooma 

https://devbuilds.drdteam.org/gzdoom/

i wrzucamy zawartość archiwum do folderu z Doom2.WAD

Czas na sam mod - ściągamy go tutaj https://www.mediafire.com/file/ya00h8wafnipsze/AshesRelease1_15.zip/file

a tutaj mamy dodatek Dead Man Walking http://www.mediafire.com/file/u9lzf6l8quzmyrr/RJAshesDeadManWalking_v1_02.zip/file

 

Tutaj uwaga - żeby zagrać w Ashes2063 trzeba utworzyć skrót do GZDoom.exe, i dodać komendy, by wyglądało to tak:

gzdoom.exe -file Ashes2063Mod115.pk3 Ashes2063Maps115.wad

natomiast do zagrania w dodatek Dead Man Walking dodajemy na koniec pełną nazwę tegoż dodatku, by wyglądało to tak:

gzdoom.exe -file Ashes2063Mod115.pk3 Ashes2063Maps115.wad RJAshesDMW_v1_02.pk3

 

 

Polecam ścieżkę dźwiękową z moda, jest tak dobra że wyciągnąłem ją z pliku moda. Użyłem do tego WADext  (do pliku WAD) a także Slade (do pliku PK3).

 

Udanego szabrowania w klimatach tanich filmów VHS!

 

Screenshot_Doom_20190614_192705.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Minęło trochę czasu od założenia tematu, autor wrócił do prac i w drodze jest drugi epizod pod nazwą Afterglow.

6S6Jh6Gl.png

 

Dostępne jest demo w którym mamy możliwość zwiedzenia paru mapek, do których można się dostać z jednej głównej lokacji tzn. „hub". W tej oazie spokoju mamy dostęp do warsztatu w którym za zebrany złom możemy ulepszać nasz arsenał. Dodatkowa lufa w dwururce, bagnet, lepszy rewolwer a może większy bak w miotaczu ognia?

DEMO

W jednej z lokacji natykamy się na neutralnych bandytów, warto z nimi pogadać przed otwarciem ognia by rozeznać się w sytuacji i dowiedzieć się co działo się gdy byliśmy nieprzytomni.

kF8UNhB.png

FLUFk03.png

7qN5ut7.png

DZIPGp3l.png

Tm2xDN9l.png

XER8kOO.png

Te ujęcia z industrialnej mapy przypominają mi o naszym rodzimym tytule - ,mówię o Pył produkcji Optimus Nexus. 

Po wydostaniu się spod gruzów Iglicy kontynuujemy pościg za wysokim rangą wojskowym, który chce odbudować Amerykę... za wszelką cenę.

Za muzykę odpowiada ten sam kompozytor, jedynie zmienili głosy bandziorów, doszły nowe model w tym pankówa. Nowe mutanty też będą choć ich w demie nie widziałem. 

Edited by ZapomnialemLoginu
lepiej wstawiony odsyłacz
  • Super 1
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

No i jest nowy epizod.

https://www.mediafire.com/file/quhh5n2a1ajqfhv/AshesAfterglow1_00.zip/file

Sam autor ostrzega że mogą być bugi więc jak ktoś chce poczekać jeszcze to może pograć w zaktualizowanego poprzednika.

https://www.mediafire.com/file/46uccia5ghxnhpo/Ashes2063Enriched.pk3/file

Jest to połączenie pierwszego epizodu i dodatku Dead Man Walking. Nowe sekrety, nowa pukawka (w dodatku) i parę mniejszych zmian.

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trochę offtop ale nie chciało mi się robić nowego tematu dla tego moda w produkcji. Może dożyjemy jeszcze podobnego moda do Ashes czyli w klimatach post apo.

YLV_No1q06JZeUn0v4x8IDSLBWzAnJqaZb9LhgT-

Shadows of Apocalypse będzie się rozgrywał po wielkiej wojnie na terenie Czech.

Jakby ktoś chciał więcej informacji to temat moda.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki ! 1
Link to comment
Share on other sites

Moda kojarzę, fajnie że wyszedł poza fazę konceptu. Nie wiedziałem że miejsce akcji jest w Czechach. Szkoda że nic nie wyszło ze stworzenia polskiego Fallouta, który przeobraził się w taką sobie grę akcji.

Wracając do wątku - drugi epizod za mną i jestem pod sporym wrażeniem. Więcej tu wszystkiego - map, zawartości, nawiązań, postaci... to kontynuacja wątków z pierwszego epizodu. Z tego co czytałem gra czerpie inspirację z 

Spoiler

SCP

 co może rzucić nieco światła na to co było powodem odpalenia głowic.

Dla wytrwałych polecam znaleźć sekretny poziom 

Spoiler

rosyjska łódź podwodna

dla ciekawskich materiał video poniżej

 

gdzie gra jest horrorem z krwi i kości. Tam nasz arsenał niewiele zdziała gdy strach nas obleci...
Vostyok (twórca) postarał się o większe zróżnicowanie map - mamy jakieś ogrody botaniczne, bazy, metra, markety, osady, wyścigi itd.
Rozmiar map robi wrażenie - człowiek po ich zwiedzeniu jest prawie tak wyczerpany jakby tam chodził naprawdę... niestety nasz stalowy rumak znowu zostanie nam odebrany na podstawie prawa pustkowi.

Gra ma dwa zakończenia - dobre i złe. Niestety nie pamiętam teraz konkretnych warunków do spełnienia. Obie jednak kończą się fajerwerkami...
Są też ukryte smaczki - możemy znaleźć sprzedawcę-mutanta i po długich negocjacjach przebranżowić go na sprzedawcę broni. Albo gry ratujemy szabrownika z siedziby szaleńca możemy tego drugiego (zamiast go rozstrzelać czy rozsadzić) potraktować łomem i przekonać by przyszedł na pobliską stację ze swoją niedoszłą ofiarą. Zdarza nam się też spotkać bandziorów z którymi można pogadać przed otwarciem ognia. 
Jedni z nich nawet składają nam propozycję współpracy, chyba to ścieżka do złego zakończenia. Odmówiłem. Nie po tym jak musiałem biec po pustkowiach za swoim metalowym rumakiem. 
Będziemy też jeździć na takim niemetalowym ale to zobaczycie sami...

W mieście Prosperity możemy kupić radio, które wyłapuje częstotliwości w różnych miejscach. Podobno jest potrzebne do uzyskania kodu do skarbca, z tego co widziałem na materiale video jest to tylko easter egg nawiązujący do gry Brigand Oaxaca.

Trochę zrzutów ekranu z gry.

Screenshot_Doom_20211105_105543.thumb.jpg.40cb08214ae3473043d357a98ba47020.jpg

Screenshot_Doom_20211105_191917.thumb.jpg.b74411969c23c2784ff68223505a81bb.jpg

Screenshot_Doom_20211105_192155.thumb.jpg.65351df7c352123b45d577cb8cdb7b3f.jpg

Screenshot_Doom_20211105_192647.thumb.jpg.aab8774c83fdc88387eea150f78ff5c7.jpg

Screenshot_Doom_20211105_194845.thumb.jpg.d206103f9a1bf534db84f74fa3d0b889.jpg

Kopuła robi wrażenie, także na moim komputerze który dostaje czkawki i spowolnienia podczas zwiedzania. 

Screenshot_Doom_20211106_231623.thumb.jpg.65cdd89220890138e777987bd586ef8b.jpgScreenshot_Doom_20211107_134831.thumb.jpg.dbbca4f6208e4a0de9d48761712971a0.jpg

Screenshot_Doom_20211107_115421.thumb.jpg.3ea84fda23acaaec98fcf760fd764d03.jpg

Początkowo nie wiedziałem czemu łódź zwie się Filadelfia, dopiero znacznie później przypomniałem sobie, że to nawiązanie do eksperymentu o tej nazwie.

Co jakiś czas przygrywa chór śpiewający po rosyjsku a w samej puszcze włączają się komunikaty radiowe w pewnych momentach. Robi klimat.

Screenshot_Doom_20211107_144221.thumb.jpg.3e9a9c35b8d4d27cb5f7a3d9c4950933.jpg

 

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Ja dopiero zacząłem Afterglow ale widać duży postęp w porównaniu do poprzednika pod każdym względem. Więcej "rpgowości", crafting, rozbudowane mapy. Fajnie, że możemy na nie wchodzić i wychodzić jak w stalkerze, a nie jak w poprzednikach, że przechodziliśmy je jednym ciągiem.

 

Pierwszy Ashes 2063 był bardzo dobry, momentami trudny ale jako całość 9/10.

Dodatek Dead Man Walking tak bardzo mi się nie spodobał, chyba robił go też ktoś inny?

Jest krótszy, tylko cztery mapy. Ale za to dwie olbrzymie, to na plus. Na minus mało amunicji, w kilku miejscach przegięty poziom trudności. Gdybym kodów nie pamiętał ;) to bym chyba nie skończył.

Ode mnie 7/10.

@ZapomnialemLoginu autor tamtego moda Shadows of Apocalypse jest czechem no to i wybrał sobie swoje rejony na miejsce akcji :)

Link to comment
Share on other sites

Nowa wersja Ashes Afterglow z numerkiem 1.05: KLIK

Changelog jest długi:

Spoiler

1.01:
-Fixed "red blindness" softloft issue in final boss battle
-Vinaya's shockwave projectiles are now faster and visible
-Fixed sequence breaking tunnel quest softlock in Prosperity
-Added Walker's introduction speech
-Fixes for some of the sequence breaking in dialogues
-Relaxed difficulty mode has bonus damage resistance for player and reduced enemy aggression
-Keyboard controls for motorcycle as well as mouse (bound to strafe keys by default)
-weird red glow during final end cutscene sequence gone
-Roamer confrontation at end of hub2 now triggers correctly
-removed/reduced blaster jumping
-fixed some areas that can let player get out of bounds
-buffed bayonet damage

1.02:
-Fixed broken elevator in nuclear site
-Fixed death-exit bug in city escape.

1.03:
-OutOfBounds barriers added for many places, or otherwise designed to resist explosive jumps.
-many mis-aligned textures bugs identified and cleared.
-many changes to maps regarding detail or arrangement.
-use_blocking lines added in relevant areas to stop sequence breaking.


1.04
-Small buffs to pump-action to make it more competitive vs sawed off.
-autoloader burst-fire and Machine-pistol no longer do minimum RNG damage.
-minimum damage of master blaster napalm shot buffed, flamethrower now leaves different decal.
-pipebombs fired from launcher should leave decals now.
-Killer pig now uses ammo for altfire.
-Altfire for killer pig now does direct damage as well as AOE.
-slight nerf for pig-tracer damage, while rounding out variance.
-buffed pipebomb radius and damage.


1.05:
-New voices added to vulture speech lists and occasional scripted events.
-hanging lanterns no longer flicker awkwardly.
-"Tom" sounds added - credits and thanks to Carl Shading.
-many non-functional doors have been given locked or barricaded textures to ease navigation.
-Spawning monster issues addressed.
-More ladders added in IDKFA warehouse and lower at a reduced rate to be more obvious.
-Porcelain voice lines added - credits and special thanks to BlueVaporConcord.
-Sawed-off triple burst no longer illuminates the world forever.
-New Ghost-Town theme for nuke site. Several music tracks remastered for gain and volume.
-Toms now do not sit still while hunting for player, removing invisible barriers.
-Friendly fire added to Porcelain's rescue, and she does more damage to bugdogs.
-Porcelain taking pain does not immediately cause her to go hostile.
-Porcelain Death/pain sprites added.
-Barrett should no longer rise from the dead to go hunt ghosts. Ditto for Porcelain.
-Violet now correctly changes dialog if bad news given.
-You no longer trigger the junkyard explosion before receiving the bombs.
-Wiping out Roamers *after* time has passed forfeits your bonus, but does not give a bad end.
-Blowing up roamers locks you out of Roamer reward, as appropriate.
-Garavito now drops the C4 needed to breach uptown, in case player already locked out.
-Breaking into Uptown without following rebels or roamers will not trigger one of their endings.
-You can now free Smiley even if you wiped out the rest of the town.
-Added obstructions and detail to nuke site "sludge tunnel" to impede progress.
-Garavito now locks off questline if Baron quest already started.
-Kyle locks off questline if key already awarded.
-Kyle changes dialog if arrested.
-monsterblocking line added to gas tunnels due to gasbag random encounter shennanigans.
-Mel should no longer randomly aggro at the player.
-aberrant revolver2 firing frame while holding lantern fixed.
-Glock3 burstfire no longer removes lantern from hand until reload.
-you can no longer break into the baron's manor using his own chair. Get fucked.
-new npc added to Hub2 for purposes of foreshadowing. woooooOOOOOooo.
-More npcs remove themselves from harm once invasion occurs.
-Barrett removes himself from existence before returning to town, avoiding clone issue.
-It is no longer possible to reach the rear of the first crane in map19, allowing mapskip.
-Added new collectable (4/4)!
-voice quotes added for Pig part collection.
-Added subtitles for scavver speech.
-Gun dealer in Michonne circle no longer forgets he gave you a discount.
-Lucy's leap attack should hold priority over running, making jumps easier.

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jak komuś podobały się pukawki w tym modzie to właśnie wypuszczono samodzielny weapon pack z moda Ashes.

Teraz można z nim ogrywać dowolne mody do dooma. Dla przypomnienia tak wygląda uzbrojenie.

W Ashes Afterglow broń można było modyfikować na specjalnych stołach. W normalnych modach takich rzeczy nie ma więc musimy znaleźć odpowiedni przedmiot "mod kit". Później wybieramy broń którą chcemy zmodyfikować, w inwentarzu wybieramy "mod kit" i go używamy. Broń można modyfikować dwa razy. Nie można upgradeować łoma, bomb rurowych i nożyka.

Mod Ashes Weapons Pack v2.0 pobieramy np stąd: KLIK

Ps. A jakby ktoś chciał sobie posłuchać to tutaj jest cały soundtrack z Ashes Afterglow

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity