Jump to content

Nie przewodnik, ale dobre rady.


kondotier
 Share

Recommended Posts

No to i moja podpowiedź. Bez screenów, bo niepotrzebne.

 

W Mrocznym Wąwozie, jak gołodupcem wyjdziemy z kopalni od Grzechu, niedaleko za płotem jest kilka chat. Unikając niemrawych zombich, wchodzimy przez okno do chałupy w środku której jest ognisko. Jest tylko jedno okno bez ramiaków, przez które można wejść. Trudno jej nie zauważyć. Jest w niej żywność, medykamenty i ma zablokowane drzwi. Jeśli będziemy nocą, można bezpiecznie pospać.

 

Jeśli z tej chaty pójdziemy do drogi na południu, to przy takich zabudowaniach, stoi biały samochód ( marka nie do ustalenia ), którym bez tankownia możemy dojechać, aż do Doliny Mroku. Jedziemy powoli, wypatrując z prawej strony krzyża. Warto.  A do krzyża pójść na piechotę, mieć duży zapas udźwigu i co najmniej jednego antyrada..

Ale to z samochodem, warto zrobić dopiero, po drugim pobycie u Wielesa. Na drodze będzie mniej żołnierzy.

 

I druga chata, już blisko teleportu do Doliny Mroku. Na przeciwko przystanku autobusowego z którego wali do nas żołnierz z granatnikiem. Na około niej zombich moc. Też przez okno ( nie wchodzić przez ganek, ani dziurę w ścianie po deskach - to pułapka ) wchodzimy do pomieszczenia ze skrzyniami i kanapą. Skrzynie trzeba porozwalać i jest wejście do piwnicy, bogato zaopatrzonej, również w amunicję :yes: .

 

A dla tych, co jeszcze nie robili po raz pierwszy Doliny Mroku, dobra rada. Nie zabierajcie amunicji z magazynu bandytów i pokoju dcy monolitu. Na tym etapie nie będzie nam potrzebna.  Przy wykonywaniu zadania dla Grzechu i wchodzenia do X18, będzie jak znalazł.

 

Jeśli przy drugim pobycie u bandytów, wybierzecie opcję zabicia Dzika od razu, nie wchodźcie do sejfu, ale gnajcie uwolnić Powinnościowca. Inaczej go bandyci zabiją i zadanie zawalone. Do sejfu wracamy po likwidacji bandytów.

 

Zadanie na Rostok, wykonujemy od razu po wyjściu z Mrocznego Parowu. Nie spieszymy się do Wielkiej Odlewni, choć mamy rozliczyć się z Pietrenką.

Gra sama nas tam do niego zaprowadzi.

Maskę p.gaz w Rostoku, ubieramy dopiero przy samym obłoku gazu. Ubrana wcześniej, nie zadziała.

Link to comment
Share on other sites

Przychodząc do Odlewni, z pomocą Powinności, znalazłem Pietrenkę zablokowanego w drzwiach do baru. Był z drzwiami scalony. W tym miejscu, nie ma on właściwego dialogu. Wcześniejsze savy nie pomagały, łącznie z nowym wchodzeniem na lokację.

Jeśli się to też komuś przydarzy, po usunięciu zapisów ( o ile je robił, łącznie z autosave ), należy dokonać restartu komputera (!) i dopiero wejść na lokację.

Po takiej czynności, Pietrenko znalazł się w dawnej bazie Powinności, właściwie zagadał i gra ruszyła.

Idąc po granatnik, wchodźcie na dach środkiem wieży.

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku Pietrenko, podczas pierwszego wejścia do Odlewni, właśnie biegł do baru i stanął na zapleczu. Właściwego dialogu nie było. Wczytywanie zapisów z przejścia na lokację nie pomogło. Dopiero wczytanie zapisu z Jantaru pomogło. Nic więcej nie musiałem robić.

Link to comment
Share on other sites

W X16 jest pewien kruczek, który omal mnie nie załatwił.

Nie byłem w stanie zmieścić się w czasie, z wyłączeniem generatorów emiterów i ginąłem.

Kruczek polega na tym, że wyłączanie dokonujemy od głównego wyłącznika przy naukowcach, a dopiero później te na trzech poziomach. Tak możemy zmieścić się w czasie.

Poziom drugi jest zablokowany, wiec najlepiej wyłączyć go jako ostatni, wtedy już gramy bez czasówki i załatwiamy zombich po kolei.

Link to comment
Share on other sites

Na Radarze, idąc po rzeczy Pustelnika, wcale nie musimy iść przez Magazyny Wojskowe i Martwe Miasto, jak to jest w solucji. Idziemy sobie spokojnie od razu pod anteny. Po drodze niewielu Monolitowcow. Pod teleportem do MM, jest auto gotowe do jazdy i można nim sobie wygodnie wrócić. Najpierw trzeba wytłuc obsadę obu posterunków.

Link to comment
Share on other sites

Tak należny zmienić plik stable_la_messages.xlm , aby miec kopmplety opis po polsku.

 

	68 <string id="ui_up_buy_upgrade_yes_not">
	69<text>Czy jesteś pewien, że chcesz wydać %d RU, żeby kupić to ulepszenie?</text>
70 </string>
        71
72 <string id="ui_use_repair_kit">
73	<text>Czy jesteś pewien, że chcesz użyć %dą  część zestawu remontowego? Mieć będziesz wtedy ich jeszcze %d.</text>
74</string>
75
76<string id="ui_up_not_enough_money_cost">
77	<text>Nie masz wystarczająco %d RU</text>
78</string>

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Dotyczy gry w v.1.3003

Jeśli nie chcemy sobie mocno skomplikować gry, pod żadnym pozorem nie zabijamy członków Grzechu, przy zadaniu z uwolnieniem Lisa.

Jak zabijemy, będzie można grać do końca, ale w Mrocznym Wąwozie i Dolinie Mroku, nie znający wcześniej fabuły, mogą zapędzić się w ślepy zaułek, skutkujący koniecznością powtórzenia sporego kawałka gry.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity