Skocz do zawartości

NET Online


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

blue.jpg


Platforma: X-Ray Open Multiplayer [OMP] Autor: CONCERN "SAMARA" Planowana data premiery: Nieznana

NET Online to multiplayerowa modyfikacja na platformie Zewu Prypeci zaplanowana jako pierwszoosobowa strzelanka. Projekt nie ograniczają żadne dodatkowe tryby, co gwarantuje swobodę podczas rozgrywki.


Cechy moda:

Spoiler
  • zapisywanie postępów podczas gry, 
  • unikalny interfejs, 
  • nowe funkcje rozgrywki, 
  • celownik 3D w grze multiplayerowej, 
  • nowa fabuła, 
  • zadania poboczne, 
  • otwarty świat, 
  • sprawny i ulepszony transport, 
  • czat głosowy, 
  • wojna frakcji,
  • tryb PVP i PVE.

Screeny:

Spoiler

1.png  3.png

4.png  6.png

11.png  14.png


Filmy:

Spoiler

 

 


Źródła: new_AP-PRO_LOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png  Y6DvRrN.jpg  ejFj9IA.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Diegtiariow

OJ10fSFV6RM.jpg

Aktualne nowości:

W aktualizacji 18.0 twórcy przygotują dużą ilość nowej zawartości:

1) Nowa lokacja
Po krótkich dyskusjach, postanowiono porzucić małe lokacje i zrobić jeden, duży poziom w grze, na którym frakcje i stalkerzy-samotnicy będą czuć się swobodnie. Na dany moment jest to sklejona wersja lokacji Jupiter, Prypeć i Tunel Prypeć-1, a także laboratorium X-8. Lokacja zostanie uzupełniona nowymi elementami, których nie było w oryginalnej trylogii. Będzie można wejść do wielu budynków (czego nie było można zrobić w oryginale), a już istniejące będą dopełniane nowymi pomieszczeniami. Na razie lokacja znajduje się w fazie tworzenia i testy prawdopodobnie wkrótce się zaczną. Przed twórcami dużo pracy nad detalizacją danego poziomu. Maksymalnie będą pracować nad optymalizacją poziomu i upewnią się, że będzie można włączyć na starych komputerach.

2) Balans gry
Twórcy wiedzą, że w momencie strzelania - ochrona pancerzy, obrażenia broni, nie zawsze są prawidłowe i przed nimi stoi zadanie zmienić dany aspekt całkowicie. Pozycja ta będzie obejmować nie tylko zmianę charakterystyk broni i pancerzy, ale i także pełną zmianę medykamentów i innych wspomagających przedmiotów, które odgrywają ważną rolę w każdej strzelaninie lub przetrwaniu.
Tutaj dotyczy to też ekonomiki. Twórcy chcą trochę utrudnić ją, aby zapracować na swoją pierwszą broń było ciężej, a znalezione przez was rzeczy kosztowały taniej i dużo mniej były wyceniane.

3) Nowa paczka broni
Na obecną chwilę używa się paczki broni "STCoP WP 3.1", który (nie patrząc na ogromną ilość wyposażenia) jest raczej nudny. Autorzy zaczęli tworzenie nowej paczki broni, który będzie mogli zobaczyć w nowej wersji.

klCi-02Ma5E.jpgzOzmzvQ7bNo.jpg6BpYm4a3wns.jpg

4) Praca nad UI
CONCERN «SAMARA» kontynuuje pracować nad nowym interfejsem. Oprócz dopracowania i adaptacji obecnie istniejącego interfejsu pod wszystkie monitory, w fazie rozwoju są różne elementy takie jak: inwentarz i PDA. PDA jest już częściowo gotowy i w pełni funkcjonalny na monitorach FullHD.

5) Wydarzenia
Wkrótce - Halloween ? pierwszy duży event, do którego twórcy zaczynają przygotowania. W tym przypadku, frakcje będą mogły walczyć o ekskluzywną broń, a samotnicy - będą mogli wypróbować go w czasie wydarzenia.

Pomimo tego:
Wkrótce czeka was nieduży fix-patch, który poprawi wiele znalezionych i nagromadzonych problemów:
- niektóre wyloty
- dodanie trochę nowej zawartości
- poprawka błędów
- ulepszenie optymalizacji i stabilności gry

Spoiler

en1m8uv4e74.jpgZez6ZFuBATs.jpg9jg_8BEc7vM.jpgduWPClM_W3k.jpgH9MTAqqkX_E.jpgX3vrijvzEg8.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

GHL2R-a2UoI.jpg

Pełna wersja ze wszystkimi patchami (17.0):

Yandex: [KLIK]

 

Instalacja/Prawidłowe rozpakowanie gry: [WIDEO]

Spoiler

 

 

Co dzieje się w S.T.A.L.K.E.R. NET Online?: [WIDEO]:

Spoiler

 

 

Serwery:

Spoiler

Oficjalne:
95.181.152.51:5446 - 32 miejsca (??Moskwa)
95.181.157.81:5446 - 30 miejsc (??Moskwa) (Wkrótce będzie wyłączony)

Nieoficjalne:
134.17.87.3:5084 - 20 miejsc (??Białoruś)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości postanowiłem przetestować moda. Pierwszym mankamentem był brak gier do dołączenia. W związku z aferą, jaka dzieje się wokół modyfikacji i ich twórców, ostatnio doszło do zamknięcia oficjalnych serwerów. Dla niewtajemniczonych, w skrócie wytłumaczę, że STALKER NET bazuje na buildzie nadchodzącego xrMPE, za którego wyciek odpowiedzialni są zresztą sami twórcy STALKER NET. Sytuacja, z tego co czytałem, jest na razie niepewna. Pomimo faktu, udało mi się odnaleźć jakiś nieoficjalny serwer na oficjalnej stronie VKontakte modyfikacji.

Po ustawieniu konfiguracji gry i grafiki, połączyłem się pomyślnie z nieoficjalnym serwerem. Na początku powitał mnie ekran wyboru frakcji i kombinezonu (te nie odpowiadają jednak za jakiekolwiek parametry ochrony). Podążając drogą Samotnika, odrodziłem się na Jupiterze w tunelu kolejowym, gdzie spotykamy Kontrolera w jednej z misji pobocznych w Zewie Prypeci. Mapa nie jest kompletną kalką, gdyż różni się - przynajmniej w pewnych miejscach - rozmieszczeniem anomalii, sprzętem, pojazdami i ogółem pojętymi elementami otoczenia. Tak więc tunel był względnie bezpieczny dla pojawiających się tam stalkerów. Po szybkiej ocenie sytuacji, sprawdziłem magazyn obok torów. W nim znalazłem kilka trupów. Łup nie był z oczywistych względów ciekawy, choć udało mi się znaleźć granat. Po wyruszeniu w drogę moim pierwszym punktem była stacja kolejowa Janiw. W środku przywitała mnie niemała dawka promieniowania. Niemniej jednak, postanowiłem zaryzykować i szybko przeczesać pomieszczenia. W piwnicy był schowek, ale niestety nie miał nic ciekawego. Po wyjściu na zewnątrz, wyruszyłem w stronę bunkra naukowców. Tam o dziwo znalazłem oznaki życia. W środku byli naukowcy, którzy handlowali różnymi rzeczami, zaczynając od broni, przez prowiant, po artefakty. Pieniędzy oczywiście nie miałem, więc nie było na co liczyć. Można było również z nimi przeprowadzić krótki dialog. Później cofnąłem się na stację w pobliżu cementowni. Tam znalazłem trupy bandytów, a w nich niestety nic. Później po drodze szybkie sprawdzenie cementowni, a w jej głównym budynku, ku mojemu zdziwieniu, znajdowali się handlarze z Czystego Nieba. Asortyment ten sam co w bunkrze, a oczywiście człowiek bez grosza przy duszy. Dalej mógłbym opisywać w szczegółach wszystkie nudne wydarzenia, ale uznaję, że nie ma to najmniejszego sensu. Po drodze na wschodnim tunelu spotkałem dwóch bandytów i bodajże wolnościowca (żywi gracze, ma się rozumieć), ale z oczywistego powodu uniknąłem spotkania. Przy kompleksie Jupiter nawinął się jeszcze jakiś monoliciarz, ale uwagi na siebie zwracać nie miałem zamiaru. Po przeczesaniu bloków kompleksu, wszedłem do głównego budynku, aby sprawdzić jak wygląda sytuacja z przejściem do tunelu. Tam niestety natknąłem się na Nibyolbrzyma, więc prędko uciekłem. Później na trochę musiałem opuścić grę.

Drugie podejście było za to trochę ciekawsze. Znalazłem kompana, z którym na szczęście rozumiałem się bez słów. Mój rosyjski stanął póki co na rozumowaniu grażdanki i kilku prostych zdań. Zaczęliśmy przeczesywać różne lokacje, na Janowie we wcześniej spotkanym schowku znaleźliśmy leki popromienne. Później uniknęliśmy chimery przy Tesli, uciekaliśmy przed kontrolerem przy Oazie, znaleźliśmy kombinezon niedaleko kompleksu. Podarowałem go koledze, który jednak spieniężył sprzęt i przeznaczył go na dwa APSy i amunicję dla nas. Po krótkiej podróży, zmierzyliśmy w stronę Jupitera. Tam na placu znaleźliśmy trupy zombie stalkerów, w których znaleźliśmy całkiem ciekawy sprzęt, jeżeli weźmie się pod uwagę, że wcześniej żaden z nas nie miał grosza przy duszy. MP5, parę apteczek, energetyki i paczkę leków. Ponownie, w środku kompleksu był Nibyolbrzym. Przy sprzęcie i ilości amunicji, jaką mieliśmy; pewnym było, że nie damy rady. Próbowaliśmy go ominąć, aby dostać się do windy. Niestety, kolega spanikował. Próbował wymanewrować mutanta na zewnątrz, na placu. Nie udało mu się. Mnie próbował również dobić. Ledwo uchodząc z życiem, schowałem się na zaspie, na którą dostać się nie mógł. Na moje szczęście nie próbował atakować uderzeniem w ziemię. Zebrałem siły i nie tracąc okazji udało mi się dostać do windy. Tam z przykrością odkrywając, że nic ciekawego nie znajdę, schowałem się w budce kontrolnej. Widziałem, że jedyna szansa, którą miałem, to próbować przebiec przez przewróconą bramę. Nie zdążyłem jednak rozważyć manewru, gdyż moje planowanie przerwał znikąd atak stalkera, który pogromił nibyolbrzyma (ginąc przy tym raz i odradzając się w tym samym miejscu - prawdopodobnie administrator nadużywający swoich uprawnień). Tym stalkerem był niestety monoliciarz, który zaczął mnie atakować w momencie kiedy mnie ujrzał. Nie myśląc nad szansami w starciu, chwyciłem po pistolet i odpowiedziałem ogniem. Nie wiem, czy to moja ślepota czy gracz się przeteleportował, ale po ostudzeniu sytuacji, zszedłem zobaczyć do pierwszego trupa i mutanta. Ni stąd ni zowąd usłyszałem tylko klnący dźwięk wschodniojęzycznego gracza, które dobił mnie z karabinu.

Poza mniej ciekawymi historyjkami, wypadałoby też wspomnieć o stronie technicznej gry.

Ku mojemu zaskoczeniu, synchronizacja sieciowa graczy jak i samej sztucznej inteligencji była bardzo zbliżona do tego, co możemy praktycznie spotkać w grze jednoosobowej. Oprócz rzutów śrubą, które jednak widocznie mają lekkie problemy z synchronizacją, to działania mutantów - żywych czy komputerowych stalkerów - są tak płynne, że aż przyjemne dla oka. Uwagę trzeba zwrócić na fakt, że bazowy silnik gry nie jest przystosowany do takiej rozgrywki, więc postęp pod tym względem można uznać za ogromny.

Co do animacji jeszcze, a raczej systemu reanimacji i osłabienia gracza. Jest on w moim odczuciu dość przyzwoity i oryginalny. Przy około 20% zdrowia, nasz awatar upada. Jeżeli nie grozi nam nic z zewnątrz (promieniowanie, atak mutantów, ostrzał, itd.), stalker powoli odnawia siły aby ponownie wstać po jakiejś chwili. W innym przypadku, czyli przy dalszym otrzymywaniu obrażeń, giniemy. Wspomóc nas może żywy towarzysz, który za pomocą apteczki może szybko postawić nas na nogi.

Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę jako taką, to z obecnych aktywności mamy bazowe źródła dochodu każdego stalkera, czyli polowanie na mutanty, wymiana ognia z przeciwnikami czy też zbieraniem artefaktów. Strzelanin, czyli elementu Gracz vs Gracz nie trzeba tłumaczyć,. Zbieranie artefaktów jest takie jak w Zewie Prypeci - bez zmian. Polowanie na mutanty również, poza faktem, że części mutantów wypadają na ziemię, więc ich nie skórujemy (jak w niektórych modach) ani nie zaglądamy do ich inwentarza, którego i tak nie mają.

Oczywiście trzeba też przedstawić błędy i braki, których modyfikacja jeszcze nie ma rozwiązanych.

Zaczynając od największego, według mnie, problemu. Jest nim zapis stanu rozgrywki. W rzeczywistości go nie ma. Serwer czy skrypt nie zapisuje miejsca, w którym się wylogowaliśmy. Nie zapisuje się również stan inwentarza lub przynajmniej gotówki, w momencie opuszczenia gry. Mechanizm (lub jego brak) jest w skrócie taki sam jak w podstawowym trybie wieloosobowym.

Za niektóre rzeczy nie otrzymujemy pieniędzy, choć wyświetla się potencjalny zysk. Może być to problem serwera lub samej gry. Tego niestety nie jestem pewien.

Brak jakichkolwiek zadań

W mojej osobistej opinii, modyfikacja jest gratką lub ciekawostką dla ludzi, którzy poszukują lub czekają na pełnoprawny mod multiplayer dla STALKERa, takim jakim mogą być właśnie xrMPE lub Ray of Hope. Modyfikacja jest przyjemna do przetestowania. Można w nią pograć jak w każdego innego moda,  jednakże nie możemy oczekiwać obecnie cudów. Po dłuższym czasie z pewnością znudziłaby się większości graczy w stanie, w jakim teraz jest.

Na koniec, w celu osłodzenia przydługawego przeglądu, porcja screenshotów w spoilerze (dla rozróżnienia sytuacji - stalkerzy bardziej statyczni, czyli siedzący lub stojący w miejscu, to sztuczna inteligencja). Za niską rozdzielczość przepraszam. Grałem na starym monitorze.

Spoiler

WVnypec.jpg

x2OFfy2.jpg

4z4MLuG.jpg

58ayzU1.jpg

RI7ve5V.jpg

erNgQIu.jpg

dGZPl7h.jpg

M3A5X1s.jpg

mxkeoFd.jpg

ovST5Jo.jpg

Dla bardzo ciekawych, o co chodzi z tą całą aferą, wysyłam filmik w spoilerze (wymagana adekwatna znajomość rosyjskiego):

Spoiler

 

 

Edytowane przez stalker1997
  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kondotier napisał:

@stalker1997 Jak odbywa się komunikacja pomiędzy graczami? Potrzebny mikrofon, czy tylko "say"? I jaki język jest tam najczęściej stosowany.

Obie opcje, @kondotier. Nikt nie wytycza, czego masz używać - przynajmniej na serwerach, na których byłem. Możesz stosować obie opcje. Jednakże pod uwagę trzeba wziąć fakt, że to co piszemy, będzie wyświetlane dla każdego na serwerze. Natomiast czat głosowy działa na zasadzie zasięgu od osoby mówiącej. W sprawie języka to bez niespodzianek, bo rosyjski. Jak na razie, nie ma żadnego anglojęzycznego serwera lub w ogóle jakiegokolwiek w innym języku niż ten jeden. Patrząc nawet na pochodne xrMPE, to tylko projekt STALKERDVA jako swój cel obrał odbiorców zachodnich.

Edytowane przez stalker1997
  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Gość zmienił(a) tytuł na S.T.A.L.K.E.R.: NET Online
  • 5 tygodni później...

Najświeższe informacje z rozwoju S.T.A.L.K.E.R.: NET Online

9OTzSM2mzEU.jpg

Głównym celem moda jest zaimplementowanie pełnoprawnych trybów rozgrywki PVP i PVE w grze wieloosobowej Zewu Prypeci. Ponadto planowane jest rozwinięcie strzelanin z innymi graczami i kooperacyjnej eksploracji lokacji o system zadań pobocznych oraz unikalne możliwości rozgrywki.

m_7Bg1_BtPg.jpg 9jjRMW58AoE.jpg

  • Stworzono system kont z pełnym zapisywaniem wszystkich postępów gracza; 
  • Prowadzono prace nad mechaniką i ekonomią handlu;
  • Dodano pakiet broni, który zawiera wiele lubianych przez graczy funkcji; 

System grupowania jest na wczesnym etapie rozwoju. Dodatkowo w modzie oczekuje się szerokiej gamy ulepszeń graficznych, unikalnego interfejsu, a nawet prowadzenia samochodów. Rozwój został oparty na silniku open source. W tej chwili mod jest gotowy w 35%. Data premiery nie została jeszcze ustalona.

uZb-V0FhtjI.jpg SaTCZ5y0z0Y.jpg

Filmiki: 

Spoiler

 

 

 

 

 

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Nowy raport z prac nad NET Online.

XxBM5Xc5S0ELR0dr-fAYVr_uTVpvuafBMjF1YN-u7E0NO2-nRgA5KQafCSGFwJRNA1SZ0rV1LKof8YAuLi7ZyHQk.jpg

Twórcy modyfikacji opublikowali obszerny post informacyjny o stanie projektu. Przede wszystkim wyjaśniono, dlaczego opóźniono rozpoczęcie zamkniętych testów alfa. Uznano, że do gry należy dodać znacznie więcej innowacji, aby gracze i testerzy mogli czerpać z niej jeszcze więcej wrażeń. Obecnie wersja alfa jest gotowa w 85%.

Trwają prace nad dodaniem nowej zawartości. Pojawiły się celowniki laserowe i latarki na broni, a także celowniki 3D z Gunslingera

Poprawiono również pojazdy i dodano kilka nowych opcji z nimi związanych. Na przykład gracz będzie mógł zdecydować, z jaką siłą wcisnąć pedał gazu - pojazd oczywiście będzie się szybciej poruszał, ale także wzrośnie zużycie paliwa. Dodatkowo pojawiły się tylne światła. 

Y5JF7PCaospTLM8XKVjQonLMD4-hBExZpWU9ytN4WauDRhTGrIbKl55yIaFsIfzGmkzpJ8dVf4KljObtrsVlrbbb.jpg

Jednocześnie poprawiono grafikę; naprawiono synchronizację pionową, obsługę wyboru herca w zależności od posiadanego monitora, antyaliasing oraz wprowadzono nowe ustawienia w celu optymalizacji pamięci. Ulepszono jakość oświetlenia i cieni, dodano nowe efekty deszczu, odbić na asfalcie, a także renderowanie kałuż. 

GYD_yjW4cxSINSluHDx8Lz3KcZ4PNSB_vufdAfolskwIAI9yxPNDbL9TeQTPfk7KsqCQjimcTPmGbk1_9WGjVm3N.jpg

Twórcy zastanawiali się nad dodaniem większej liczby trybów gry. Aktualnie główny nacisk położono na otwarty świat, w którym będzie jedna duża mapa z symulacją życia, anomaliami, schowkami, zadaniami od różnych postaci i oczywiście interakcja z pozostałymi graczami. Powinniśmy się również spodziewać klasycznych trybów DM-TDM. W planach jest także wprowadzenie systemu dobierania graczy, dodanie nowych map oraz ulepszenie gry poprzez wprowadzenie nowego systemu broni ze wspomnianego Gunslingera. W najbliższej przyszłości planowane jest rozpoczęcie prac nad nowym, unikalnym trybem gry, o którym więcej dowiemy się w przyszłości. Z innych pomniejszych nowości należy wspomnieć o rozwoju systemu dostosowywania wyglądu postaci i ulepszeniu interfejsu.

a79a9r9aYDW51Z7bmRYm5iba0w_MND9jUfzGxo0BigpfQwOR9YICxNL-FTagwIYvzh6Nx0cIrlIAhrjcuU8u4HIA.jpg

Na koniec troszkę filmów: 

Spoiler
Spoiler
Spoiler

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na NET Online

Kolejny raport z postępu prac. 

ip-Ef-Fs-UZFp-A.jpg

Aktualnie trwają zamknięte testy alfa, w których uczestniczą sami deweloperzy, a także gracze wspierający projekt. Wraz z rozwojem głównego trybu gry, w którym gracze będą mogli wspólnie eksplorować lokacje oraz wykonywać zadania, trwają też prace nad oddzielnym klientem gry z kooperacyjną rozgrywką w Zewie Prypeci. Jak to wygląda w praktyce, można zobaczyć na poniższym materiale: 

Spoiler

 

Modderzy zaznaczają, że nie zamierzają zmieniać zadań z oryginalnej gry. Warto wspomnieć, że kontynuowany jest rozwój trybu Team Deathmatch oraz kilku innych. 

Yz-Dhkgwb-RNY.jpg  fj6r-F28-JUUU.jpg  2-Uu-O8-Umg-D2-A.jpg

W przygotowaniu jest pełnoprawny system doboru graczy, który pomoże go odesłać na wolny serwer za pomocą jednego przycisku. 

Modyfikacja jest stopniowo rozbudowywana o nową zawartość: trwają prace nad nowymi zadaniami, zapełnianiem świata i tworzeniem nowych lokacji. W niedalekiej przyszłości w zamkniętych testach alfa pojawią się animacje postaci, wojny frakcji, osobiste schowki, naprawa samochodów, a także ich tankowanie. Wprowadzane są różne zmiany graficzne. Więcej szczegółów na temat projektu można znaleźć w nowych filmach opublikowanych wraz z raportem.

Spoiler

 

 

 

Net Online prawdopodobnie zadebiutuje pod koniec 2024 r. lub na początku kolejnego. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.