Jump to content

W rozwoju: «The Stalker's Origins»


 Share

Recommended Posts

Stalkerski modding – to nie tylko silnik «X-Ray», który stanowił podstawę oryginalnej trylogii. Część twórców wybrała drogę tworzenia swoich projektów na innych silnikach. Jednym z takich projektów jest «The Stalker's Origins», którego autorzy nie tylko wypróbowali silnika «Cry Engine 2», ale także wymyślili własną koncepcję, niezwiązaną z Czarnobylską Strefą Wykluczenia. Fabuła rozgrywa się w nienazwanym rejonie Syberii, który z powodu nieznanego incydentu zmienił się w niebezpieczną anomalną zonę. Przy tym twórcy obiecują graczom podobne do S.T.A.L.K.E.R.'a otoczenie. Proces w grze będzie związany z przetrwaniem w anomalnej Strefie. Będziemy musieli zbadać jej okolice i nawiasem mówiąc, ujawnić historię katastrofy. Konieczne będą interakcje z innymi ludźmi, których życie zostało dotknięte przez Zonę.


07311816.jpg  70659674.jpg  42200543.jpg  31158357.jpg


Prace nad projektem w tym momencie dosłownie «kipią». Zespół autorów, składający się z 6 osób, aktywnie pracuje nad różnymi obszarami gry, zaczynając od folkloru, kończąc na fabule i rozgrywce. Gra będzie miała jedną dużą mapę, składającą się z kilku lokacji. W tej chwili powstała wczesna wersja jednego z poziomów, który nazywa się „Obrzeżami wioski”.


59047471.jpg  60144937.jpg  55465308.jpg  97601378.jpg


Tworzony jest system obszukiwania, a także wypełniania świata gry łupami. Warto zauważyć, że różne zapasy zostaną rozproszone, aby gracz nie mógł się wzbogacić z samego początku. Odbywa się to w taki sposób, że w łatwo dostępnych miejscach trudno jest znaleźć broń i amunicję. Aby zdobyć „najlepszy” łup, musisz wspiąć się do dżungli świata gry. Poszukiwaniu obiektów towarzyszą już animacje i osobne menu akcji.

Aktywna praca nad grą postępuje. Na przykład, wielki sukces został osiągnięty w rozwoju systemu anomalii. Teraz są podzielone na elektryczne i chemiczne rodzaje. Elektry są bardzo podobne do swoich odpowiedników ze świata stalkera, ale do zrobienia pozostaje rozwój animacji i wyglądu.


77244377.jpg  45481210.jpg

По ходу разработки создателям приходится активно работать с движком. В результате проведенной работы реализован физически корректный шейдинг, который поможет достигнуть большей гармоничности в плане цветов объектов. Удалось также сделать правильные отражения в водоемах.

Anomalie chemiczne są źródłem niebezpiecznych oparów dla gracza. Takie substancje gromadzą się w ciele bohatera i powodują problemy ze zdrowiem.

Warto również zwrócić uwagę na system pancerza, który został już z powodzeniem wprowadzony do gry. Każdy rodzaj sprzętu ochronnego ma swoją własną charakterystykę, dzięki czemu służy jako sposób ochrony przed różnymi zagrożeniami, poczynając od anomalii, a kończąc na odporności na trafienia pociskami.

Maski przeciwgazowe mają różne rodzaje tekstur, pokazując jego stan. Procesowi zakładania i zdejmowania maski przeciwgazowej towarzyszą dźwięki i animacje. W trakcie gry maska ochronna zmniejsza gromadzenie się szkodliwych substancji z anomalii chemicznych. Zaimplementowano także dynamiczny system zmiany modeli rąk bohatera.

Podczas opracowywania twórcy muszą aktywnie współpracować z silnikiem. W wyniku pracy zastosowano fizycznie poprawne cieniowanie, które pomoże osiągnąć większą harmonię pod względem kolorów obiektów. Udało także się zrobić prawidłowe odbicie w wodzie.


46130690.jpg  10701749.jpg  66695624.jpg


Jednym z ważnych szczegółów gry, będzie oczywiście paczka broni. Ostatnio wprowadzono renderowanie modelu OC-14 Groza. Planuje się szczegółowo przerobić każdy rodzaj broni, aby gracz mógł cieszyć się wysoką jakością i zoptymalizowanymi rodzajami broni palnej.


56663074.jpg  26549017.jpg  99069958.jpg


Pamiętajmy, że przedstawione materiały to tylko wczesne etapy rozwoju. Dlatego wiele materiałów zostanie znacznie ulepszonych.

 

Źródło: https://vk.com/pw_stalker

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Na kanale projektu «The Stalker's Origins», który tworzony jest na «Cry Engine 2», wyszedł nieduży gameplay'owy filmik. Graczom przedstawiono system dialogów i kwestów na przykładzie prostego zadania, a także krótki spacerek po lokacji. Warto podkreślić ładną grafikę i model «Pistoletu Makarowa». Autorzy informują, że wszystko zademonstrowane na filmie, może zmienić się, a przyczyną niskiej liczby klatek jest nie zbyt mocny komputer autora.

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Twórcy projektu «The Stalker's Origins», który realizowany jest na «Cry Engine 2» w tych dniach wykazują szczyt aktywności, opowiadając graczom o cechach gry i regularnie radując aktualnymi nowościami. Niedawno naszej uwadze został przedstawiony filmik z rozgrywki z pokazem jednego z kwestów. Kilka dni później autorzy postanowili przerobić wideo, poprawić błędy i zauważalnie poprawiając niektóre elementy.

Ponadto trwają prace nad innymi rzeczami. Realizowana jest możliwość przejścia do stanu walki i spokoju. Przełączaniu towarzyszą odpowiednie animacje. Stan spokoju daje możliwość nawiązania dialogu z NPC, a także zwiększa szybkość postaci. Wykonuje się też dźwiękową eskortę przy znalezieniu w anomalii i przy używaniu maski przeciwgazowej. Rozpoczęto tworzenie i wdrożenie systemu rozczłonkowania. W sam raz w nowym wideo został pokazany pośredni wynik tej pracy. Także wykonywana jest praca nad udźwiękowieniem dialogów. W tym momencie jest gotowa realizacja dźwięku z synchronizacją animacji twarzy.

86261637.jpg  90624071.jpg  96003737.jpg  71136427.jpg

Jeszcze jedno znaczna innowacja - pełna dynamiczna pogoda, która była całkowicie wykonana w kodzie, bez używania jakichś skryptów. Na niedużym wideo można ocenić nowy wizual deszczu, który uwzględnia oświetlenie, gęstość kropel, refrakcję (załamanie) i powierzchnię, na którą spadają krople. 

Zostało zrealizowane w pełni dynamiczne niebo bez użycia skybox'ów.

74509579.jpg  21525909.jpg  39462180.jpg  95557139.jpg

W przyszłości planuje się zrobić pełny menedżer pogody, z pomocą którego można wykonać dynamiczną pogodę z różnymi atmosferycznymi efektami. Obecnie trwają prace nad wnętrzami domów.

42560954.jpg  38946603.jpg  65042177.jpg  90502730.jpg

Osobno autorzy stwierdzili pokazać model broni «АК-74Н». Kolba, czółenko (цевье) i komora zamkowa są tutaj obecne jako ulepszenia menu. To tylko część planów wprowadzenia stołu roboczego, przeznaczonego do modernizacji broni. Przez standardowe dla «Crysis» menu ulepszenia broni będzie można instalować, np. celowniki i latarki. Stół warsztatowy przeznaczony jest dla montażu takich elementów jak kolby, uchwyty, komory zamkowe, a także zamiany części broni na bardziej jakościowe analogi (np. zamiana standardowej sprężyny powrotnej w AK na ulepszoną). Rola mechaników w takim przypadku zostanie ograniczona do szkolenia w zakresie korzystania ze stołu warsztatowego i sprzedaży podstawowych elementów dla ulepszenia broni. Lepsze części dla ulepszenia będzie można znaleźć w świecie gry, lub wziąć od silnych przeciwników.

41639623.jpg   77693709.jpg

29876405.jpg   73520132.jpg   42245946.jpg

Na tym twórcy nie zamierzają poprzestać. W najbliższej przyszłości demonstracja działającego inwentarza. Możliwa jest również zmiana nazwy projektu, tak aby było mniej skojarzeń ze światem S.T.A.L.K.E.R.'a.

 

Źródło: https://vk.com/pw_stalker

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity