Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak napisałeś, każdy ma swoją ulubioną metodę. Ważne żeby efekt końcowy był zadowalający :)

Jeszcze taka jedna porada - podczas tłumaczenia Wariantu Omegi wystąpił problem, który Metka doprowadził do siwych włosów. Podczas dialogu z npc następował bezlogowy wylot. Tagi były zamknięte, wszystko wyglądało ok, a gra się wywalała. Rozwiązanie było proste - wyświetlana fraza była za długa, wystarczyło ją skrócić albo rozbić na dwie części i wszystko działało. Czemu tak było tylko w tym jednym miejscu, skoro w innych sytuacjach bez problemu wyświetlał się o wiele dłuższy tekst? To tajemnica Stalkera i xrEngine :)

  • Dodatnia 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szczepan9205 napisał:

Masz na myśli tą wersję Тайные Тропы 2 + OGSR Engine + графика? Nie da się ukryć, że wygląda całkiem fajnie.

Owszem. A dokładniej mówiąc to: https://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/tajnye_tropy_2_ogsr_engine_grafika/5-1-0-4618

BTW - @vidkunsen powinien pamiętać dlaczego brzydko mówiąc kacapy blokują IP z Polski, prawda V?

Co prawda w powyższej wersji jest o wiele więcej zmian niż w nazwijmy to czystym TŚ2 OGSR (odrzut broni jest naprawdę spory, można zapomnieć zarówno o długich seriach jak i o krótkich długich seriach:D).

2 godziny temu, Gatzek napisał:

Podczas dialogu z npc następował bezlogowy wylot. Tagi były zamknięte, wszystko wyglądało ok, a gra się wywalała. Rozwiązanie było proste - wyświetlana fraza była za długa, wystarczyło ją skrócić albo rozbić na dwie części i wszystko działało. Czemu tak było tylko w tym jednym miejscu, skoro w innych sytuacjach bez problemu wyświetlał się o wiele dłuższy tekst? To tajemnica Stalkera i xrEngine

Niestety ja również miałem okazję przekonać się o tym na własnej skórze. Miałem taki przypadek w spolszczeniu NLC i jeszcze drugim modzie, którego nazwy niestety już nie pamiętam. W każdym razie to cenna wskazówka od starego doświadczonego lisa jakim w temacie spolszczeń jest nasz @Gatzek:happy:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki Zauważyłem właśnie, że ta wersja z lepszą grafiką jest nawet troszkę inaczej skonstruowana, a w zasadzie jest popakowana w archiwa zamiast "otwartej" gamedaty, jak pobierałem tą, do której linki są w poście #1 i tamta miała otwartą strukturę. Ale to w sumie mało ważne.

Może jak @kondotier ukończy tą wersję i pochwali się wrażeniami to ktoś się podejmie polonizacji tej "hybrydy" OGSRa z TŚ :P Ja choćbym bardzo chciał to ze względu na rosyjski język moda odpadam bo o ile opisy przedmiotów, broni czy artefaktów jako takiego problemu nie stanowią tak kwestie zawarte w dynamicznych newsach itd. to już dla mnie wyższa szkoła jazdy bo to jednak rozbudowane zdania, które często wykorzystują też rosyjski slang więc...:062:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szczepan9205 napisał:

to ktoś się podejmie polonizacji tej "hybrydy" OGSRa z TŚ

Już mnie trochę znasz @Szczepan9205 i wiesz, że zawsze chodzę swoimi ścieżkami... A ostatnio bynajmniej nie są to nomen omen Tajne Ścieżki 2 OGSR, a dodatki do Borderlands 3 :snipersmiley:

Mogę zdradzić, że przyglądam się uważnie pewnemu projektowi, ale jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć coś konkretnego o jego spolszczeniu. Jak zwykle czas pokaże. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Moda pobrałem z odsyłacza w #1 na Google i mam go z normalną gamedatą. Nie miałem instalatora, tylko paczkę .rar

No i mam dla ciebie ciekawą wiadomość. Mod jest również po angielsku. Daję zrzut z katalogiem text\eng i otwartym plikiem po angielsku. Tak, że problem plików tekstowych masz z głowy.

Bez tytułu.jpg

No i podpinam plik wapons, abyś sobie sprawdził co w nim siedzi.

string_table_enc_weapons.xml

No i z wyprzedzeniem życzę powodzenia.

A to zrzut "dekoracyjny".

ss_fred_02-18-21_17-40-03_(l12_stancia).jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier O ile nie myli mnie pamięć to ta wersja z posta #1 ma też folder pol z naszymi plikami spolszczenia TŚ2, a jeśli nie ta to ta do której link wstawił @Anatolij i wstawka o której wspominał @Anton Gorodecki też ma folder pol:P Problem polega na rzeczach, które mod czyta z poza katalogu text czyli np. ze skryptów - przeglądałem kilka skryptów i znalazłem ściany tekstu, ale wszystko po rosyjsku - dlatego się nie przymierzam do adaptacji spolszczenia do tej wersji moda bo gdyby te skrypty były też w wersji angielskiej to bym dał sobie jakoś radę może, a tak to wiesz...;) Tym bardziej, że na próbę przepuściłem kilka linijek przez translator i wyszedł mi taki nonsens, że dałem sobie spokój.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Zajrzałem też do tego katalogu. Jest to jakieś nieporozumienie, bo zawiera tylko treści z podstawki. Przynajmniej w tych plikach, które otworzyłem. Przypuszczam, że to z jakichś przymiarek do stawiania poprzednich wersji na polską podstawkę, albo w celu uniknięcia tłumaczenia plików które przez moda są automatycznie wykorzystywane. Jednak to są tylko przypuszczenia. Jego zawartość różni się od kat eng.

Ale jest dobre wyjście. Nasz forumowicz @scigacz1975 , brał mocny udział w powstawaniu ST2AA . Ostatnio rzadko bywa, ale jest osiągalny na stalker.pl

Można by go zapytać, skąd ten katalog pol się wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Raczej nie nazwał bym tego nieporozumieniem - prędzej autor/autorzy, którzy pochodzą zapewne z Rosji zdają sobie świetnie sprawę z tego, że my w Polsce też ogrywamy ich mody i pewnie dlatego dorzucili polskie pliki tak samo jak angielskie, ale tak w pełni przystosowane do działania z modem są tylko rosyjskie - to taki sam zabieg jak przy Anomaly - tam też masz do wyboru rosyjski i angielski choć gdyby autorzy chcieli to angielskiego pewnie by mogło nie być. 

Także jak dla mnie nie warto pytać nikogo o nic ;) Po prostu autorzy dołączyli te pliki od tak z "dobrego serduszka" i tyle :P No bo w jakim innym celu rosjanom miały by być potrzebne polskie pliki? Plus dla nich bo dla potencjalnych osób, które chciały by dostosowywać spolszczenie do tej wersji to już część roboty z głowy bo mają pliki na których mogą pracować i uzupełnić je o ewentualną nową zawartość, ale z tego co widziałem to największe różnice są w pliku odpowiedzialnym za broń, a reszta jest praktycznie identyczna jeśli chodzi o treść jak rosyjskie pliki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Poszperałem na stronie moda i okazuje się, że to co pobrałem, to OBT. Błędy które wykazali tamci forumowicze, miałem i ja. Wydano dwa dodatkowe patche, z czego ostatni dzisiaj. Dodałem je już u siebie, ale na efekty muszę poczekać. A to co pisałem o "prawie nieśmiertelności" się potwierdziło od autora moda. Przez pomyłkę wsadził wersje testową z g_god . Ale tego nie ruszam, niech będę "wiecznie żywym" jak Siemiecki.

Tak, że jeśli ktoś by przymierzał się do spolszczania, powinien jeszcze poczekać, aż napiszą, że to koniec grzebania, a wersja jest finalna.

"Ilustracje" do wpisu😉

ss_fred_02-18-21_20-49-19_(l12_stancia).jpg   ss_fred_02-18-21_19-30-43_(l12_stancia).jpg   ss_fred_02-18-21_20-54-40_(l11_pripyat).jpg  

DODANO wtorek 23.02

Dodane patche zaczęły działać u mnie dopiero kiedy uruchomiłem moda jako nową grę, a następnie ostatni zapis. Usunęły patche nieśmiertelność i dokonały kilku zmian. Ale nadal jest sporo niedopracowań i pojawiły się problemy. Mod przestał mi zapisywać zrzuty ekranu, choć katalog dla nich zrobił. Są problemy z celownikami optycznymi ( wygląd znaku celowniczego ) i teksturą niektórych broni ( fioletowa ). Za wyjątkiem zapisywania zrzutów, wszystkie problemy u mnie potwierdzono na stronie moda i autor powiadomił o robieniu nowej łaty. Czyli, że kompletność moda jeszcze daleko.

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

PODBICIE TEMATU.

Z grą w tego moda trzeba poczekać, aż skończy się jego patchowanie. Patche gryzą się z poprzednią grą. Po dodaniu patcha z 28.02, wyszło na to, że trzeba by zacząć nową grę, bo do wgrania był tylko zapis z początku moda, a po krótkiej grze, wylot przy pierwszym spotkaniu z Merwinem. Ciągle mod nie mógł czegoś znaleźć w skryptach. W poprzedniej grze byłem bliski końca, więc nie chce mi się zaczynać znów od początku.

Jeśli jednak ktoś się zdecyduje już teraz zagrać, to trzeba na DX11, bo inaczej jest problem z teksturami.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Najnowszy patch sprzed pół godziny. https://disk.yandex.ru/d/F0WKNLKGYP1LEQ

Przed wstawieniem usunąć starą gamedatę.

Widziałem rozmowę na czacie. Grałem w moda kawałek czasu temu i miałem sporo problemów. A ta łata pokazuje, że nadal są problemy.

Dlatego radzę jeszcze się wstrzymać z pobieraniem i grą.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ja dla odmiany tym razem się pozytywnie zaskoczyłem - postawiłem dziś ten mod z patchem z marca i doszedłem bez problemów do Prypeci, ale skoro wyszedł nowy patch to będę musiał go pobrać i zobaczymy - póki co wrażenia są takie, że autorowi chyba się udało uporać z błędami, które trapiły poprzednie wersje, ale nie będę jeszcze się zachwycać bo wiadomo... :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualnie gram już na najnowszym patchu i jestem już w CEA - jedyne co musiałem poprawić to niedopatrzenie autora w jednym pliku bo przy grze z Dynamicznym HUDem był wylot przy zakładaniu jednego z kombinezonów - zmieniłem w kilku linijkach dosłownie 1 literę i wszystko jak na razie śmiga bez wylotów :P 

ss_szczepan_04-09-21_12-24-43_(l12u_sarcofag).jpg

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie po kilkunastokrotnym zaczynaniu moda, trudno byłoby teraz zdobyć się na kolejne. A zaszedłem w grze gdzieś tak do 1/3, a może nawet do połowy.

Ale jak tu grać, jak brak jest tekstur siatek celowników optycznych i sporej części ziemi na Jantarze, w miejscach wykonywania zadań. Były łaty to zmieniające, ale nieskuteczne i co innego spieprzyły.

Życzę sukcesów w grze. Ktoś musi moda przecież zweryfikować, czy już się do grania nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael podpiął/eła i promował(a) ten temat

@scigacz1975 W trakcie gry wciskasz ESC i będąc w menu klikasz S lub F1 (już dokładnie nie pamiętam) i odpali się spawner (przetłumaczone ma kategorie, ale same rzeczy, które można zespawnować już przetłumaczone nie są bo nie dało się ich przetłumaczyć).

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścigacz1975: "S"

Od lewej (u góry): naboje (patrony), broń,  artefakty, amunicja( tu taj chyba różne bambetle są a nie amunicja), odzież.

Na dole od lewej - po zaznaczenie dajesz 1 z lewej czyli  zrobić potem 2  czyli wyjść z opcji spałnera.

 

ss_tomahawk_04-25-21_14-29-37_(l05_bar).jpg

p.s. co do tłumaczenia to da się to przetłumaczyć ale ci co mogą nie mają czasu lub ochoty  ;)   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen Ale te kategorie, które wymieniłeś plus przyciski od spawnowania i wyjścia ze spawnera przetłumaczyłem - chodziło o to, że przedmioty nie są wypisane po nazwach czyli np:

kombinezon SEVA nie jest na liście wypisany jako np. kombinezon SEVA tylko jako scientific_outfit - taki spawner chyba... wyświetla nazwy przedmiotów w takim stylu, ale nie wyświetla konkretnych nazw takich jakie jak się wyświetlają już w samej grze jak sobie najedziesz w oknie ekwipunku na broń czy kombinezon. Nie próbowałem zmieniać nazw w samym pliku skryptowym bo uznałem, że skoro jest wpisane scientific_outfit to tak ma być i zmiana tej nazwy na kombinezon SEVA spowoduje wylot, ale może i jakby się wpisało normalną nazwę to by działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.