Jump to content

Tajne Ścieżki 2 na silniku OGSR Engine x64


Recommended Posts

Tak jak napisałeś, każdy ma swoją ulubioną metodę. Ważne żeby efekt końcowy był zadowalający :)

Jeszcze taka jedna porada - podczas tłumaczenia Wariantu Omegi wystąpił problem, który Metka doprowadził do siwych włosów. Podczas dialogu z npc następował bezlogowy wylot. Tagi były zamknięte, wszystko wyglądało ok, a gra się wywalała. Rozwiązanie było proste - wyświetlana fraza była za długa, wystarczyło ją skrócić albo rozbić na dwie części i wszystko działało. Czemu tak było tylko w tym jednym miejscu, skoro w innych sytuacjach bez problemu wyświetlał się o wiele dłuższy tekst? To tajemnica Stalkera i xrEngine :)

  • Dodatnia 3
  • Dzięki ! 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Szczepan9205 napisał:

Masz na myśli tą wersję Тайные Тропы 2 + OGSR Engine + графика? Nie da się ukryć, że wygląda całkiem fajnie.

Owszem. A dokładniej mówiąc to: https://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/tajnye_tropy_2_ogsr_engine_grafika/5-1-0-4618

BTW - @vidkunsen powinien pamiętać dlaczego brzydko mówiąc kacapy blokują IP z Polski, prawda V?

Co prawda w powyższej wersji jest o wiele więcej zmian niż w nazwijmy to czystym TŚ2 OGSR (odrzut broni jest naprawdę spory, można zapomnieć zarówno o długich seriach jak i o krótkich długich seriach:D).

2 godziny temu, Gatzek napisał:

Podczas dialogu z npc następował bezlogowy wylot. Tagi były zamknięte, wszystko wyglądało ok, a gra się wywalała. Rozwiązanie było proste - wyświetlana fraza była za długa, wystarczyło ją skrócić albo rozbić na dwie części i wszystko działało. Czemu tak było tylko w tym jednym miejscu, skoro w innych sytuacjach bez problemu wyświetlał się o wiele dłuższy tekst? To tajemnica Stalkera i xrEngine

Niestety ja również miałem okazję przekonać się o tym na własnej skórze. Miałem taki przypadek w spolszczeniu NLC i jeszcze drugim modzie, którego nazwy niestety już nie pamiętam. W każdym razie to cenna wskazówka od starego doświadczonego lisa jakim w temacie spolszczeń jest nasz @Gatzek:happy:.

Link to post
Share on other sites

@Anton Gorodecki Zauważyłem właśnie, że ta wersja z lepszą grafiką jest nawet troszkę inaczej skonstruowana, a w zasadzie jest popakowana w archiwa zamiast "otwartej" gamedaty, jak pobierałem tą, do której linki są w poście #1 i tamta miała otwartą strukturę. Ale to w sumie mało ważne.

Może jak @kondotier ukończy tą wersję i pochwali się wrażeniami to ktoś się podejmie polonizacji tej "hybrydy" OGSRa z TŚ :P Ja choćbym bardzo chciał to ze względu na rosyjski język moda odpadam bo o ile opisy przedmiotów, broni czy artefaktów jako takiego problemu nie stanowią tak kwestie zawarte w dynamicznych newsach itd. to już dla mnie wyższa szkoła jazdy bo to jednak rozbudowane zdania, które często wykorzystują też rosyjski slang więc...:062:

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szczepan9205 napisał:

to ktoś się podejmie polonizacji tej "hybrydy" OGSRa z TŚ

Już mnie trochę znasz @Szczepan9205 i wiesz, że zawsze chodzę swoimi ścieżkami... A ostatnio bynajmniej nie są to nomen omen Tajne Ścieżki 2 OGSR, a dodatki do Borderlands 3 :snipersmiley:

Mogę zdradzić, że przyglądam się uważnie pewnemu projektowi, ale jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć coś konkretnego o jego spolszczeniu. Jak zwykle czas pokaże. 

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

@Szczepan9205 Moda pobrałem z odsyłacza w #1 na Google i mam go z normalną gamedatą. Nie miałem instalatora, tylko paczkę .rar

No i mam dla ciebie ciekawą wiadomość. Mod jest również po angielsku. Daję zrzut z katalogiem text\eng i otwartym plikiem po angielsku. Tak, że problem plików tekstowych masz z głowy.

Bez tytułu.jpg

No i podpinam plik wapons, abyś sobie sprawdził co w nim siedzi.

string_table_enc_weapons.xml

No i z wyprzedzeniem życzę powodzenia.

A to zrzut "dekoracyjny".

ss_fred_02-18-21_17-40-03_(l12_stancia).jpg

 

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

@kondotier O ile nie myli mnie pamięć to ta wersja z posta #1 ma też folder pol z naszymi plikami spolszczenia TŚ2, a jeśli nie ta to ta do której link wstawił @Anatolij i wstawka o której wspominał @Anton Gorodecki też ma folder pol:P Problem polega na rzeczach, które mod czyta z poza katalogu text czyli np. ze skryptów - przeglądałem kilka skryptów i znalazłem ściany tekstu, ale wszystko po rosyjsku - dlatego się nie przymierzam do adaptacji spolszczenia do tej wersji moda bo gdyby te skrypty były też w wersji angielskiej to bym dał sobie jakoś radę może, a tak to wiesz...;) Tym bardziej, że na próbę przepuściłem kilka linijek przez translator i wyszedł mi taki nonsens, że dałem sobie spokój.

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

@Szczepan9205 Zajrzałem też do tego katalogu. Jest to jakieś nieporozumienie, bo zawiera tylko treści z podstawki. Przynajmniej w tych plikach, które otworzyłem. Przypuszczam, że to z jakichś przymiarek do stawiania poprzednich wersji na polską podstawkę, albo w celu uniknięcia tłumaczenia plików które przez moda są automatycznie wykorzystywane. Jednak to są tylko przypuszczenia. Jego zawartość różni się od kat eng.

Ale jest dobre wyjście. Nasz forumowicz @scigacz1975 , brał mocny udział w powstawaniu ST2AA . Ostatnio rzadko bywa, ale jest osiągalny na stalker.pl

Można by go zapytać, skąd ten katalog pol się wziął.

Link to post
Share on other sites

@kondotier Raczej nie nazwał bym tego nieporozumieniem - prędzej autor/autorzy, którzy pochodzą zapewne z Rosji zdają sobie świetnie sprawę z tego, że my w Polsce też ogrywamy ich mody i pewnie dlatego dorzucili polskie pliki tak samo jak angielskie, ale tak w pełni przystosowane do działania z modem są tylko rosyjskie - to taki sam zabieg jak przy Anomaly - tam też masz do wyboru rosyjski i angielski choć gdyby autorzy chcieli to angielskiego pewnie by mogło nie być. 

Także jak dla mnie nie warto pytać nikogo o nic ;) Po prostu autorzy dołączyli te pliki od tak z "dobrego serduszka" i tyle :P No bo w jakim innym celu rosjanom miały by być potrzebne polskie pliki? Plus dla nich bo dla potencjalnych osób, które chciały by dostosowywać spolszczenie do tej wersji to już część roboty z głowy bo mają pliki na których mogą pracować i uzupełnić je o ewentualną nową zawartość, ale z tego co widziałem to największe różnice są w pliku odpowiedzialnym za broń, a reszta jest praktycznie identyczna jeśli chodzi o treść jak rosyjskie pliki ;) 

Link to post
Share on other sites

@Szczepan9205  Poszperałem na stronie moda i okazuje się, że to co pobrałem, to OBT. Błędy które wykazali tamci forumowicze, miałem i ja. Wydano dwa dodatkowe patche, z czego ostatni dzisiaj. Dodałem je już u siebie, ale na efekty muszę poczekać. A to co pisałem o "prawie nieśmiertelności" się potwierdziło od autora moda. Przez pomyłkę wsadził wersje testową z g_god . Ale tego nie ruszam, niech będę "wiecznie żywym" jak Siemiecki.

Tak, że jeśli ktoś by przymierzał się do spolszczania, powinien jeszcze poczekać, aż napiszą, że to koniec grzebania, a wersja jest finalna.

"Ilustracje" do wpisu😉

ss_fred_02-18-21_20-49-19_(l12_stancia).jpg   ss_fred_02-18-21_19-30-43_(l12_stancia).jpg   ss_fred_02-18-21_20-54-40_(l11_pripyat).jpg  

DODANO wtorek 23.02

Dodane patche zaczęły działać u mnie dopiero kiedy uruchomiłem moda jako nową grę, a następnie ostatni zapis. Usunęły patche nieśmiertelność i dokonały kilku zmian. Ale nadal jest sporo niedopracowań i pojawiły się problemy. Mod przestał mi zapisywać zrzuty ekranu, choć katalog dla nich zrobił. Są problemy z celownikami optycznymi ( wygląd znaku celowniczego ) i teksturą niektórych broni ( fioletowa ). Za wyjątkiem zapisywania zrzutów, wszystkie problemy u mnie potwierdzono na stronie moda i autor powiadomił o robieniu nowej łaty. Czyli, że kompletność moda jeszcze daleko.

 

 

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

PODBICIE TEMATU.

Z grą w tego moda trzeba poczekać, aż skończy się jego patchowanie. Patche gryzą się z poprzednią grą. Po dodaniu patcha z 28.02, wyszło na to, że trzeba by zacząć nową grę, bo do wgrania był tylko zapis z początku moda, a po krótkiej grze, wylot przy pierwszym spotkaniu z Merwinem. Ciągle mod nie mógł czegoś znaleźć w skryptach. W poprzedniej grze byłem bliski końca, więc nie chce mi się zaczynać znów od początku.

Jeśli jednak ktoś się zdecyduje już teraz zagrać, to trzeba na DX11, bo inaczej jest problem z teksturami.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki ! 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

@kondotier Ja dla odmiany tym razem się pozytywnie zaskoczyłem - postawiłem dziś ten mod z patchem z marca i doszedłem bez problemów do Prypeci, ale skoro wyszedł nowy patch to będę musiał go pobrać i zobaczymy - póki co wrażenia są takie, że autorowi chyba się udało uporać z błędami, które trapiły poprzednie wersje, ale nie będę jeszcze się zachwycać bo wiadomo... :D 

Link to post
Share on other sites

W opisie ostatniego patcha autor wspomina o usunięciu błędów zgłaszanych przez graczy. Jednak nadal były narzekania i dzisiaj wyszedł nowy patch. (pół godziny temu)

Link to post
Share on other sites

Przy każdym patchu pisze, że usunął zgłoszone błędy. Ale było tak, że zmiany wywoływały kolejne. No i informacja, że nowa gra nie jest potrzebna, też nie była prawdziwą, bo nawet musiałem cofać się o kilkanaście zapisów, a raz nawet zacząć nową grę.

Link to post
Share on other sites

Ja aktualnie gram już na najnowszym patchu i jestem już w CEA - jedyne co musiałem poprawić to niedopatrzenie autora w jednym pliku bo przy grze z Dynamicznym HUDem był wylot przy zakładaniu jednego z kombinezonów - zmieniłem w kilku linijkach dosłownie 1 literę i wszystko jak na razie śmiga bez wylotów :P 

ss_szczepan_04-09-21_12-24-43_(l12u_sarcofag).jpg

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

Mnie po kilkunastokrotnym zaczynaniu moda, trudno byłoby teraz zdobyć się na kolejne. A zaszedłem w grze gdzieś tak do 1/3, a może nawet do połowy.

Ale jak tu grać, jak brak jest tekstur siatek celowników optycznych i sporej części ziemi na Jantarze, w miejscach wykonywania zadań. Były łaty to zmieniające, ale nieskuteczne i co innego spieprzyły.

Życzę sukcesów w grze. Ktoś musi moda przecież zweryfikować, czy już się do grania nadaje.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity