Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

Istok-logo-920x736.png

Tytuł oryginalny: Реборн: Двойники - Исток 
Platforma: Czyste Niebo (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 31.12.2019 r.
Autor: Er
Autorzy spolszczenia: @yellow, @metek58
Szac. długość rozgrywki: Bardzo duża (do stu godzin gry)


OPIS:

Spoiler

Źródło to trzecia część przygód najemnika Szramy, jako Odrodzonego. Nowa część serii po raz kolejny oferuje graczowi długą historię z ponad osiemdziesięcioma lokacjami. To jednak to nie wszystko, bo fabuła nie będzie stanowiła jedyną rozrywkę. Główną atrakcją jest możliwość swobodnego eksplorowania świata gry i rozwiązywania wielu zagadek. 


Cechy moda:

  • Rozbudowana fabuła. 
  • Ponowne odkrywanie sekretów, jakie skrywa Zona.
  • Rekonstrukcja wydarzeń pozostająca poza oficjalną trylogią.
  • Ponad 80 lokacji. 
  • Ścisłe powiązanie z poprzednimi odsłonami serii. 

Instrukcja, z którą należy się zapoznać przed rozpoczęciem gry:

Spoiler

PORADY.jpg.401185a55c13caffeb1c39a019d3187c.jpg
Tłumaczenie tabliczki informacyjnej autorstwa @kondotier.

Porady od autora modyfikacji: 

  • Wszystkiego będzie pod dostatek. Nie będzie żadnych podpowiedzi, a dokładniej - znanych wskazówek. Prawie. 
    Co takiego wydarzyłoby się w prawdziwej Zonie, którą znamy z Reborna, gdybyśmy już do niej trafili? 

    Przyjmijmy, że w naszej ukochanej Zonie musimy mieć szeroko otwarte oczy, a wtedy wszystko się ułoży! 

    Bezpośrednich zadań w naszej grze - jak zawsze - jest niewiele, jednak prawdziwym fanom serii wszystko posłuży za wskazówkę: rozmowa, znaleziony smartfon lub schowek, dźwięk, zdjęcie na podłodze, myśli Szramy i wiadomości z pola informacyjnego. W takiej Zonie z gęstą atmosferą, od razu zaczynamy przechodzić trzecią część naszych przygód.

    Chcę zwrócić uwagę na sam początek gry.
    Podobnie jak w finale Duplikatów, znajdujemy się na posterunku stalkerów w Barze, ale nie w spokojnej atmosferze - natychmiast jesteśmy zmuszeni dołączyć do bitwy. Lokację nawiedziło stado psów i potomstwo zmutowanych szczurów. Co takiego chcę przekazać? Cóż... Na pewno Arnie musi przetrwać, a jest on śmiertelny!

    Wszyscy wszystko zrozumieli? Pamiętasz „Artefakty śmierci”? - Azot musi przetrwać! Ta sama sytuacja.
    Pojawiający się w modzie "odrodzeńcy" zasadniczo zmieniają rozgrywkę, która jest znana i już trochę nudna dla doświadczonego stalkera.

    Po pierwszym zadaniu ze Striełokiem nadchodzi całkowita swoboda działania - znamy w serii freeplay. Idź tam, gdzie chcesz i rób, co zapragniesz, choć radzę często wykonywać zapisy. Decyzja należy do Ciebie, a wiadomo, że gra słabo sobie radzi z setką zapisów. Wybierz rozsądny kompromis. 

    Oczywiście trzeba też wspomnieć o dylemacie sprzeczności między życzeniami autora i graczy. Gracze lubią czasami pójść na łatwiznę i używają ułatwień, aby szybko „przejść przez przestrzenie”... Zgadzam się, że Er nie po to robił grę, aby ktoś mógł iść w drugą stronę... Graj uczciwie.

    Moim obowiązkiem jest ostrzec, że jeśli gra wykryje oszustwo, to w pewnym NIE-idealnym momencie wszystkie zapisy zostaną skasowane... Ze wszystkimi konsekwencjami... Lepiej do tego nie doprowadzić

    Wracamy do pierwszego punktu - Badanie Zony w Źródle.
    W tym przypadku jest mnóstwo eksploracji! 80 miejsc czeka na dociekliwego stalkera.
    Oprócz nowych lokacji wiele znanych już zostało zmienionych, a czy powinny być takie same? Z całą pewnością wiele wydarzeń odbywa się teraz w nowych „pętlach” czasoprzestrzeni.

Poprzednie części Odrodzonego w polskiej wersji językowej: 

Nieprzetłumaczone odsłony serii: 

 

SCREENY:

Spoiler

dbc202fd80c5.jpg

5e1cbdaa1f9e.jpg

e7eef268c3a9.jpg

e3d9e9b2c6a0.jpg

7b933f3e1964.jpg

72fd4638721d.jpg

56ba0afd2818.jpg

b6aef7f0f047.jpg

4ab5a4999609.jpg

b8a8b2a9dbdd.jpg

0862bf924ee6.jpg

VIDEO:

Spoiler

Prezentacja rozgrywki:

 

INSTALACJA: 

Spoiler

Mod jest w wersji Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane. 

  1. Pobrane archiwum należy rozpakować w wybranym przez siebie folderze - w tym celu rekomendowanym programem jest 7-zip. 
  2. Uruchomić grę za pomocą odpowiedniego skrótu, który można przenieść na pulpit.

W celu zapobiegnięcia zwalnianiu podczas rozpakowywania archiwów gry, radzi się wszystkie archiwa tekstur (textures.db*) umieścić w gamedata/textures.
Pobrane archiwum ze spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry. 

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Spolszczenie: 

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl.

Fix naprawiający błąd na lokacji Warlab po wyłączeniu źródła promieniowania: 

Spolszczenie w częściach: 

Spoiler
  • Spolszczenie - [Nasz serwer
  • Poprawka do spolszczenia w wersji 1.0 - [MEGA]
  • Poprawki do spolszczenia 1.1 (na dzień 29.12.2021 r.) - [Nasz serwer]

Poprawki do spolszczenia z października, listopada i grudnia 2021 r. autorstwa @Szczepan9205. Naprawiają błąd podczas rozmowy z Gigą, błędy ortograficzne, Lukę, który wcześniej nie pojawiał się w Dolinie Kamieni po zabiciu białego zombi oraz brak Szucharta w Martwym Mieście - podziękowania dla @kondotier, @DaarMoo oraz @Anton Gorodecki za wskazanie błędów.

Do poprawnego działania potrzebne jest oczywiście samo spolszczenie, poprawka do spolszczenia 1.0 i 1.1.

  • Na dany moment jest to najaktualniejsza wersja. Wszystkie ostatnie patche i pliku uruchamiające znajdują się w pełnym komplecie.
  • Ważne: Jeżeli zmieniamy nazwę folderu gry, w którym znajduje się plik Reborn_Source.exe, trzeba obowiązkowo zaznaczyć ten plik jako wyjątek dla antywirusa.

 

Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png  208989fe0bec45c8dbe6fc815ad90d39.gif  ejFj9IA.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość przypiął/eła ten temat

Jeszcze jedna opcja pobrania moda.     https://drive.google.com/file/d/1LWkBj9r2bDgqjqI1_gW87GWpEQk-jRm2/view      

Usunięty.

Ucieszy tych co nie są zarejestrowani na Yandeksie. Ja moda pobierałem z Yandeksa 45 minut.

Ciekawym jest to, że mod pojawił się na różnych forach, a na oficjalnej stronie Reborna, jego temat jest nadal niedostępny.

UWAGA POSIADACZE WINDOWSA 10.       Najnowsze wersje moda, już tego nie potrzebują.

Десятая винда делает оптимизацию игры во весь экран.
Перед первым запуском игры, нужно зайти в свойства запускающего файла "REBORN_Source.exe" открыть вкладку "Совместимость" и поставить галочку напротив функции "Отключить оптимизацию во весь экран".

TŁUMACZENIE.

WIN 10 powoduje optymalizację gry na cały ekran.

Przed pierwszym uruchomieniem gry, należy wejść we właściwości pliku uruchamiającego "REBORN-Source.exe, otworzyć zakładkę "Zgodność" i zaptaszkować funkcję "Wyłączyć optymalizację na pełny ekran".

Z pomocą w rozgrywce pomoże nam @LIQIDATOR  , który już zgłosił swoją pomoc. Testował moda, to zna go od podszewki.

PAMIĘTAJMY,  że wszystkie porady są na razie dla tych, którzy posiadają rosyjską podstawkę ZP.  Dla polskiej podstawki, potrzebne będą zmiany w localization.ltx

Ale dopiero wtedy, jak ktoś na niej postawi i sprawdzi.

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jestem na Kordonie, tym drugim, po rozwaleniu pewnego nadajnika przenosi i ostrzega, że teraz jest zmieniona realność i lokacje zmieniły się.

p.s. tych wszystkich "dziwnych" kwestii które wykonał Kondotier ja nie wykonałem, pobrałem i odpaliłem od razu z pliku launcher.exe i działa.

Z Yandeksa z rozłożeniem pobieranie + instalacja - 20 minut, gram na Windows 7 sp.2 bez żadnych tam dupereli z 10-tki której nie mam i n ie będę miał bo to kolejny bubel.

p.s. 2 - pomocne pamięć z poprzednich części i intuicja i już się nie udzielam bo gram.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, vidkunsen napisał:

tych wszystkich "dziwnych" kwestii które wykonał Kondotier ja nie wykonałem, pobrałem i odpaliłem od razu z pliku launcher.exe i działa. gram na Windows 7 sp.2

No skoro grasz na 7 to cię to nie dotyczy, a to nie są duperele tylko porady od autora moda odnośnie gry na win 10.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś będzie korzystał z dostępnego forum, to aktualna wersja moda zaczyna się od tej strony. Widomość #197

1739382954_rdo.thumb.jpg.3cc52ed8c8e3f2d0ac43f7f900689e06.jpg

Wszystko co wcześniejsze, jest nieaktualne i dotyczy prac nad modem.

Oficjalna strona moda, do której jest odsyłacz w #1, jeszcze nie jest dostępna. Ale @LIQIDATOR  podjął się negocjacji, aby nam ją udostępnić.

DODANO:

A dla przypomnienia, dwa zrzuty ekranu z mojej gry. Tak kończyła się druga część trylogii Duplikaty - Odmienne Światy.

Rozmawiamy ze Strełokiem- Duplikatem i zaczynamy latać nad barem

42064725_Strieok.jpg.9a9082a7a07030a386005d187f574490.jpg

644730080_Fina.thumb.jpg.0749db8ecf231e5a0c2d0605fe516f5c.jpg

I tak też zacznie się część trzecia Źródło. Dokończymy konwersację i znów polatamy. A następnie już będzie gra.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.Teraz trochę uporam się ze wszystkimi rosyjskimi stronami, wtedy będę częściej zaglądał do ciebie.Pierwszą serię źródeł usunąłem już, teraz Ładuję na YT.W międzyczasie spójrz na piękne ekrany. Co do dostępu do naszych tematów na temat źródeł i sobowtórów na naszej stronie nic jeszcze nie mogę powiedzieć, administratora strony Angelika jeszcze nie ma.Ale autor Mod powiedział, że możesz spróbować przejść do tych tematów za pomocą serwera proxy.Potrzebujesz przeglądarki Opera,jest przycisk użycia serwera proxy.

Всем привет.Сейчас немного разберусь со всеми русскими сайтами,потом к вам буду чаще заглядывать.Первую серию Истока я снял уже,сейчас загружаю на YT.А пока вот скрины посмотрите красивые. По поводу доступа к нашим темам по Истоку и Двойникам на нашем сайте ничего ещё сказать не могу ,администратора сайта Angelika пока нету.Но автор мода сказал ,что вы можете попробовать зайти в эти темы с помощью прокси сервера.Нужен браузер Opera,там есть кнопка использования прокси сервера.

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Здраво Ликидатор. :biggrin:

Я играю и не жалуюсь, сейчас я на мертвом поле.
Игра включена и в нее весело играть.

Witam Liqidator.

Gra się toczy, jestem teraz na Martwym Polu.

Gra jest włączona i się fajnie w nią gra.

ss_tomahawk_01-01-20_23-56-21_(escape_enhanced_mix).jpg

ss_tomahawk_01-02-20_00-01-28_(escape_enhanced_mix).jpg

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych, którzy zdecydują się grać już teraz, informacja od @Quote

Cytat: На ЯДе и ГУГЛе готовые сборки. Просто распаковать в нужное место на диске и играть. Предустанавливать ЧН либо что-то ещё не нужно. Повторяю - ЭТО ГОТОВЫЕ К ИГРЕ СБОРКИ.

Tłumaczenie: Na Yandeksię i Google są kompletne zestawy. Wystarczy rozpakować tam gdzie chcemy mieć mod na dysku i gramy. Podstawka lub cokolwiek jeszcze, są niepotrzebne - Powtarzam - TO SĄ GOTOWE DO GRY ZESTAWY.

I RADA OD NIEGO, JAK ROZPOCZĄĆ GRĘ

Spoiler

  RADA:

В самом начале игры, что бы не лишиться нужных персонажей в Баре(Бармен, Азот, Воронин, Арни) нужно сделать так:
Начинается "полёт" над локацией. Внимательно перечитываем информацию, дабы не возникало лишних вопросов. Когда полёт закончится, лучше всего начать с начала. И вот тогда - как только начинается "полёт", в первые же секунды делаем быстрый сейв-лоад. После перезагрузки полёта не будет. Сразу спрыгиваем и бежим(не обращая внимания на Стрелка) освобождать Бар от "вражеских элементов". Крыс стрелять обязательно, ибо сталкеры в них шмаляют и убивают друг друга. Появляются возвращенцы и начинается бойня. Когда всё успокоится идём к переходу на Дикую. Он пока закрыт, но оттуда выскакивает пара собак, тоже уничтожить. И только после этого можно спокойно прошманать нычки, поговорить с персами, пообщаться со Стрелком и далее...

TŁUMACZENIE:

Na samym początku gry, aby nie pozbawić się osób potrzebnych w barze ( Barman, Azot, Woronin, Arni ), trzeba postąpić tak:

Kiedy zaczyna się lot nad barem, dokładnie czytamy informację, aby nie pojawiły się zbędne pytania. Kiedy latanie się zakończy, najlepiej jest znów zacząć od początku. I wtedy, kiedy tylko rozpocznie się lot, w jego pierwszych sekundach robimy szybki zapis - ładowanie. Kiedy mod się uruchomi, latania już nie będzie. Zeskakujemy i nie zwracając uwagi na Striełoka,  biegniemy uwolnić bar od wszystkich szkodników. Najważniejsze jest zabijanie szczurów, bo stalkerzy strzelając do nich, zabijają się wzajemnie. Pojawiają się "powrotnicy" i zaczyna się rzeźnia. Kiedy już będzie spokój, idziemy do przejścia na Dzicz. Przejście jeszcze nieaktywne, ale z Dziczy wyskakuje kilka psów, trzeba je zlikwidować. I dopiero teraz można spokojnie przetrząsnąć schowki, porozmawiać z personelem, porozmawiać ze Striełokiem i  naprzód...

 

 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość promuje ten temat

Wszystko, Administrator strony pojawił się, powiedziałem jej, że masz zablokowany dostęp do tematów na stronie i powiedziała, że wszystko naprawiła.Zobacz tutaj jest temat początkowy jak masz teraz dostęp?

http://www.reborn-stalker.ws/forum/69-528-9

Всё, администратор сайта у нас появилась,я ей сказал,что у вас закрыт доступ к темам на сайте и она сказала,что всё исправила.Смотрите вот тема по Истоку Как у вас сейчас есть доступ?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostałem na PW poinformowany przez @LIQIDATOR o ważnym patchu autorskim do Źródła i poproszony o przetłumaczenie opisu. Patch nie wymaga nowej gry.

http://www.reborn-stalker.ws/ISTOK/istok_patch_dialog_barmen.zip

Spoiler

1-й патч на Исток // не требующий новой игры.

Скриптовой патч не требующий новой игры к релизной версии Истока .
Добавляет недостающую функцию в диалоге с Барменом на проверку экипировки.
Мелкие правки неточностей.

А также, впервые на арене;) --сохранение из меню на F1 // Esc+F1 // год-месяц-день-час-минута-локация
Автор
 seruva

// Чтобы создавались корректные сейвы баз всяких скобочек, в патч добавлен файл с правленными названиями локаций

// Также дабавлена правка неточности найденной TheNot в описании плаща Шрама [также не требует новой игры]

Все правки, требующие Н.И. чтобы игра их "подхватила" будут выпущены отдельно.

4 Янв. 2020

Установка:
накатить на геймдату соглашаясь со слиянием и заменой файлов.

Tłumaczenie:

1. patch dla Źródła - nie wymaga nowej gry.

Skryptowy patch nie wymagający nowej gry, do podstawowej wersji Źródła.

Dodaje brakującą funkcję w dialogu z Barmanem na sprawdzenie wyposażenia.

Inne drobne poprawki.

A także, pierwszy raz na arenie ;) -- zapisy z menu na F1 // Esc +F1 // rok, miesiąc, dzień, godzina, minuta, lokacja. Autor seruva     

// Aby wykonywały się prawidłowe zapisy bez żadnych nawiasów, do patcha dodano plik z prawidłowymi nazwami lokacji.

// Również dodano poprawkę niedokładności TheNot v opisie płaszcza Szramy [ też nie wymaga nowej gry ]

Wszystkie poprawki wymagające nowej gry, aby zostały przez grę "przechwycone", zostaną wypuszczone oddzielnie

4 Stycz. 2020

@kamil190   Możesz patcha dodać do #1 ?  Chyba trzeba zrobić nowy spojler dla poprawek.

DODANO:

W #1 jest zrzut ekranu z istotnymi poradami od autora moda, w języku rosyjskim. Poniżej to samo, tylko przetłumaczone.

PORADY.thumb.jpg.2a9556b402a104b9cbdec3b8d92ddcad.jpg

Stosując się do tych porad, unikniemy wielu problemów z rozgrywką.

W modzie można wykorzystywać podgląd lokacji za pomocą "wolnej kamery", wywoływanej poprze Esc +F .  Przemieszczanie za pomocą myszy, ruch w przód LPM.

DODANO 2.

Pośród różnych porad dawanych przez autora moda na forum, znalazłem i taką, że mod jest przeznaczony do gry maksymalnie na DX 9. Ustawienie ( nawet jak możemy ) wyższych, spowoduje bardzo długie ładowanie się moda i zapisów.

Również zwrócił uwagę, że mod "nie lubi" dużej ilości zapisów. Dlatego zaleca je robić "oszczędnie".

Ostrzega też przed cziterką. Samodzielne zmiany w plikach moda z bronią, oraz actor, spowodują, że mod w krytycznych momentach będzie robił nieprzyjemne niespodzianki.

Jest to o tyle zrozumiałe, że w tej części moda już na samym starcie mamy mocne wyposażenie. A że nie ma konieczności "chodzenia na sznurku", szybko możemy mieć ful wypas, zanim rozpoczniemy fabułę.

 

  • Super 1
  • Dodatnia 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod prezentuje się super i co ważniejsze bardzo ciekawie, ale raczej nie do ogarnięcia dla mnie:) Grałem w poprzednie części Rebornów i fajnie było, ale w tą wersje raczej nie zagram:)

Nie znam rosyjskiego na tyle dobrze żeby się porwać w tym języku na tego moda, a polonizacja pewnie nigdy nie powstanie ze względu na to że za mało graczy u nas się nimi interesuje i ta robota nie ma sensu. 

Chociaż w sumie nigdy się na niego nie napalałem i obojętne mi to. :)

Niemniej jednak wiem że Reborny są trudne i wymagające, i tym którzy w niego grają szczerze życzę sukcesów i powodzenia.:)

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariat - z jednym masz racje, jest dużo kwestów na tzw. "gębę", trzeba znać język pisany i mówiony na tyle żeby czytać i słuchać ze zrozumieniem.

Co mi gra na nerwach to komunikaty, że właśnie strefa/zona w padła na pomysł i zamienia ci na środku lokacji jeden z twoich fajnych artefaktów w bezużyteczny szajs.

:biggrin:

p.s. jest dużo artefaktów i jak je odnajdziesz to możesz nawet ponad 400 kg szajsu i innych bambetli dźwigać z sobą i możesz rzucać w mutanty i nie tylko w nie artefaktami

które są rozrywające, coś jak wir zwany trampolina lub elektra.

Uważaj na białe pająki, po zabiciu masz około 20 mniejszych i do obcych strzelaj tylko raz bo potem mogą się zamienić w zombie który jest powolny a jak strzelisz drugi raz to wyjdą z niego 3 snorki i jest Prypeć disco lepsze niż w Zakopanym. :biggrin:;)

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wariat napisał:

a polonizacja pewnie nigdy nie powstanie ze względu na to że za mało graczy u nas się nimi interesuje i ta robota nie ma sensu. 

Nigdy nie mów hop, przecież poprzednie części to też dziwolągi :) a jednak były spolszczone.

Wszystko zależy od tego czy spodoba mod się jakiemuś/jakimś tłumaczom i uznają, że robimy.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro o artefaktach mowa, to te w Źródle są czym innym niż w pozostałych modach. Wyjaśniał to sam ER na forum moda.

Артефакты - это визуализированные аномальным инфополем Зоны события. И это чужие события.
Когда ты их забираешь из естественного для них поля Зоны, они начинают взаимодействовать с тобой и быстро истощаются тратя энергию на свои положительные или отрицательные эффекты.
Все артефакты в Зоне.

В игре есть сбрасываемые рюкзаки. В них можно выкладывать арты и лишнее снаряжени. А ещё и маячёк туда же закладывать. Тогда на карте всегда будут видны эти закладки со всем содержимым.
Рюкзаки продают некоторые торговцы в Зоне. Их можно найти в рэндомных нычках. Их можно заработать.

 

Teraz arty są wizualizacją przez infopole Zony cudzego życia i zawierają cudzy los. Kiedy ich zabieramy z właściwego dla nich pola, zaczynają z nami współdziałać i szybko się zmieniają, tracąc swoje pozytywne lub negatywne właściwości. Wszystkie artefakty są w ZONIE.

W grze są ustawiane plecaki. Do nich można wykładać arty i zbędne wyposażenie. Można do nich wsadzić sygnalizator. Będziemy je widzieć wtedy na mapie z wykazem zawartości. Sprzedają ich niektórzy handlarze, można na nie zapracować, lub znaleźć w schowkach

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujku @vidkunsen dziękuje za obiektywna opinię i bezcenne porady:biggrin:

24 minuty temu, tom3kb napisał:

Nigdy nie mów hop, przecież poprzednie części to też dziwolągi :) a jednak były spolszczone.

Tak, tyle że nikt z tłumaczy się chyba nie spodziewał że grających w te mody będzie tylu co na lekarstwo. Bardzo mało ludzi je ukończyło.:)

A ja zawsze mówię hop, nic na to nie poradzę... Widać wariat ze mnie nie bez powodu:biggrin:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.