Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To normalne że ZAWSZE jak sprzedaję komuś swoje przedmioty to kasa znika? Za każdym razem tak jest, czy to sprzedam jakiemuś stalkerowi czy handlarzowi, pieniądze są a po 1 sekundzie znikają. Chciałem ulepszyć kombinezon SEVA bo mam już 3 sztuki tych kombinezonów i 1 kombinezon SEVA ale w wariancie powinności, mam także sporo przedmiotów do sprzedania z których bym miał naprawdę dużo hajsu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Byłeś już u Sidora? On Ci wszystko wyjaśni, czemu tak się dzieje. Nie na wszystkich lokacjach tak jest.

Graty do sprzedania nieś do barmana, w Barze kasa nie znika. Sprzedasz coś barmanowi i możesz się naprawiać i ulepszać u Azota. Podobnie na Jupiterze, sprzedasz graty handlarzowi przy kamieniołomie a w bunkrze u mechanika się ulepszysz i naprawisz.

Radzę nadmiar elektronicznej kasy w Barze zamieniać u barmana na pieniądze papierowe, są one w grze nie bez powodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. Na piwo sowietskie w modzie jest trzech chętnych. I tyle tych piw znajdziesz. Chętni to już w/w Pietrenko, Czapeczka we wsch.Prypeci i enpec ( zapomniałem ksywki ) na Kordonie, gdy na niego pierwszy raz wchodzisz teleportem. A po zrobieniu zadań na Wysypisku, pójścia do Zwierzoboja, trzeba wrócić na Wysypisko i pójść, czy nam się to widzi czy nie, na Kordon. Jest to wejście na prawidłową linię scenariusza, prowadzącą na prawą stronę mapy i uruchamiającą dodatkowe wątki potrzebne na prawej stronie mapy.

W dialogach z enpecem na Kordonie - pojawi się dopiero, jak cofnie nas ukryty teleport na drodze - pojawi Ci się taki fioletowy. To z Wysypiska przeznaczone jest dla niego. Da ci za nie namiar na schowek w kanałach, do wejścia do których zmusza scenariusz.

@Suseł  Tak, sprawę wyjaśni Ci Sidorowicz, ale trochę potrwa zanim do niego dotrzesz. Aby nie sprzedawać rzeczy tam gdzie przepadają pieniądze wirtualne, patrz czy masz zegar na minimapie. Jest zegar, sprzedawaj, nie ma zegara, możesz zrobić tylko barter. Wystawiasz sprzęt do sprzedania, ale równocześnie musisz za taką samą kwotę coś wstawić do kupienia. Jak handlarz nie ma tego co byś chciał, kupuj papierowe pieniądze. Lub nimi uzupełnij kwotę za zakupy. Tu trzeba uważać, aby po wstawieniu sprzętu do sprzedaży z przyzwyczajenia nie kliknąć handlu. Okna sprzedaży i kupna muszą być równocześnie zapełnione.

Ale można do Sidorowicza dotrzeć innym sposobem niż naziemny teleport, który przy pierwszym wejściu wymusza przejście na prawą stronę mapy. Pisałem już o Galenitowym Skoczku i jego nieopisanej możliwości teleportacji na normalny Kordon. Przypomnę: Użycie go na Wysypisku przenosi na Kordon. Tej sztuczki dobrze jest dokonać wcześnie rano, bo w nocy Sidor śpi, a musi być pierwszą odwiedzoną osobą. Trzeba pamiętać z cz.1, że ma ochroniarzy którzy gracza czyszczą z wirtualnej kasy. Dlatego najlepiej być bez wirtualnego grosza, za to z przedmiotami do sprzedaży lub papierową kasą. Jak już z nim pogadamy i powie nam o zegarze i znikaniu kasy, to możemy iść do bazy stalkerów za torami. Teraz wszystkie dialogi u enpeców już będą aktywne.

Trzeba będzie tu dwóm osobom pomóc opuścić kordon. To Kieł i Olga ( tej może nie być w areszcie ). Kła prowadzimy do teleportu przy nasypie kolejowym za chlewniami, a Olgę do teleportu w bramie STS. I zanim do tego przystąpimy, musimy oczyścić do nich drogę tak z mutantów, jak i wojska pod mostem i bandytów koło STS. Kieł idzie jako tako, ale Olga jak cokolwiek zostało, zaczyna szaleć.

Robimy zadania od enpeców w bazie. Jak je zrobimy, to wracamy ( różne sposoby ) najkrótszą drogą na Wysypisko i robimy wariant na Kordon przez naziemny teleport.

Źródło pozwala na takie rozwiązania, ale jak wleziemy na jakąś zadaniową lokację, to nie wolno sobie przejść jej tak sobie, ale zadania trzeba na niej wykonać, bo niektóre teleporty mają ograniczoną ilość uszycia.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Rozmawiając z Azotem po oczyszczeniu baru, przeprowadziłeś z nim wszystkie dialogi?

Bo w nich masz naprowadzenie na Zwierzoboja ( może się tu inaczej nazywać, bo nie wiem jak go przetłumaczono ). I na mapie masz na nim znacznik w lesie Fei. (pomiędzy Wysypiskiem a DM ). Idziesz z teleportu, który normalnie jest do DM. Zwierzobój jest w centralnej części lasu, koło takiego lewitującego domu. Warto pobiegać po lesie i pozaglądać do zielonych kropek, oraz pod takie potrójne skały. Sporo cennego na początek gry sprzętu.

Jak z Wysypiska na Kordon przechodzisz teleportem, to pojawiasz się na zwykłym Kordonie. Przy punkcie przepustkowym masz 4. enpeców mało przydatnych. Idziesz w stronę chlewni i w połowie drogi błysk i znów jesteś przy PP. Wtedy pojawia się 5. enpec, idzie za budynek i staję przy studzience kanalizacyjnej. Nowa rzecz w tym miejscu. To właśnie on. Jak popatrzysz na mapę, to w rejonie ruin zagrody masz zielony znaczek, z opisem co to jest.

Znajdziesz to coś w podziemiach. Jak z nich wyjdziesz, to znajdziesz się między teleportami. Musisz pokombinować, jak spomiędzy nich dostać się na Martwy Kordon. W tych kanałach anomalie chemiczne. Trzeba uważać i omijać. Da się idąc "po ścianach". Dużo odgałęzień, więc kieruj się mapą Kordonu i zielonym znaczkiem na niej o którym niżej.

Czytaj jak chcesz.

Spoiler

Obchodzisz płoty aż do końca, a tam są przejścia. Na stronę Obrzeży ( Przedzonia) jest możliwość nawet przeskoczyć, a z nich już normalnie teleportem na MK ). Jak się pojawisz na czartaku, będziesz tam miał Zulusa z grupą. Tu trzeba uważać i to mocno, bo ma perfidny dialog. Jak zaczniesz, nie wolno go przerwać do ostatniej frazy, bo dialog więcej się nie pojawi, nawet po wczytaniu zapisu z wejścia, a będziesz go musiał żywego wyprowadzić z MK. Dlatego na początku z nim nie warto rozmawiać. Przy bramie z teleportem stoi transporter, wyprowadź go za te worki na drodze i zostaw. Podbiegnij do przodu i pogadaj z enpecem siedzącym przy zwalonym drzewie. Wróć na czartak. Są teraz dwa warianty rozgrywki. Zacząć rozmowę z Zulusem i działając z nim dotrzeć do tunelu. Albo bez rozmowy pójść wykonać zadanie zabicia Striełoka ( Znacznik na mapie, na takiej białej plamie ). Nasz GB przeskakuje przez płoty, więc idziemy na przełaj. A po jego zabiciu i zabraniu PDA, wrócić do Zulusa i działać z nim. Trzeba uważać na STS, bo wokół są enpece alternatywni, zabijający w 3-4 sekundy jak się pojawią, chyba że jesteśmy szybsi, lub walniemy ich z daleka. Po to jest schowek z podziemi. Rozmawiamy z Przewodnikiem duplikatem i czekamy aż pojawi się bandyta w płaszczu. To on teraz ma minigana Przewodnika którego trup leży w ognisku. Wykonasz, idziesz wg wskazówek z PDA Striełoka na Sine Pola. To ta biała plama na mapie. Masz zaznaczony punkt, jak go odnajdziesz, a nie masz jeszcze GPSa, to wyrzuć przy nim jakiegoś mało wartościowego arta. Będziesz tu wracał, to miejsce już na mapie nie zaznaczone wykryje Ci detektor.

 

PORADA OGÓLNA DLA WSZYSTKICH.

W minimapie cały czas wyświetlają się współrzędne. Można z pomocą papieru i ołówka zapisywać sobie newralgiczne współrzędne punktów i wracając do nich, odczytywać.

GPSy włożone do schowka po najechaniu na znacznik pokazują jego zawartość.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. Dobrze by było, bo będziesz mógł przechodzić przez bramę, a nie skakać przez mur. Tyle tylko, że gdzie odnaleźć tych co powiedzą o schowku bandytów nie wiem, nie znalazłem ich. A ani w wideoporadach, ani na forach nie znalazłem podpowiedzi. Posprawdzałem schowki gdzie by one mogły być i nie było. Może spawn następuje dopiero po rozmowie. StaryStalker zaczął robić wideo, jak ja moda już skończyłem, to go nie obejrzałem w całości. Tylko początkowe 1 - 2.

Ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w swojej grze to sprawdził. Może akurat będziesz takim farciarzem i odnajdziesz. Tylko nie zgub zapisu przed obrabowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Nie wiem czy mi się chce szukać swoich szpargałów potem po całej mapie nie mając nic, w dodatku CL wypełniony jest radiacją i mutantami, więc chyba sobie odpuszczę.

Póki co robię zadania dla najemnika, WSZYSTKIE albowiem słyszałem, że Dziadek w MW2 wymaga tego do scenariusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. Zadania dla najemnika musisz robić wtedy, kiedy na daną lokację zaprowadzi Cię scenariusz. Chcąc najpierw zrobić zadania, narobisz sobie kłopotu, bo aby dotrzeć do celu zadania, trzeba nieraz znaleźć się na drugim końcu mapy i na dodatek w podziemiu bez światła i działającego egzoszkieletu. No i możesz sobie zablokować teleport dla wejścia z zadaniem.

Oczywiście, jak scenariusz zaprowadzi Cię na lokację, to bez względu gdzie jest cel, można wziąć zadania od wszystkich zleceniodawców stojących na niej. I wtedy ganiasz po całej mapie.

Tu Ci podpowiem taką rzecz. Jak będziesz w DM, to masz tam zadania na likwidację mutantów. Ciężko je wykonać, bo wciąż nie wiadomo skąd, pojawiają się nowe. A przyczyną są te mutanty, na które zadanie jest na końcu. A są to te, które znajdują się, opisowo mówiąc, na prawo od tradycyjnego wejścia do DM z Wysypiska. A zadania na mutanty trzeba wykonać, bo inaczej pod Twoją nieobecność na lokacji zabiją Ci najemników i nie będziesz miał od kogo brać zadań. Idź tam i zlikwiduj przede wszystkim psi psy. Oszczędź burery, dla zadania na likwidację.

 Czytałeś mój wpis, jak teleporty wejścia do labu można wykorzystać do do szybkiego przemieszczania się pomiędzy DM a Doliną Kamieni i odwrotnie? Wykryłem to przypadkiem.

Korzystasz z wideo porad StaregoStalka? Zobacz, jak on się uporał z ograbieniem w RL, bo raczej robi to skrupulatnie.

KLAWISZE SZYBKIEGO DOSTĘPU

W Źródle możemy sobie ustawić klawisze szybkiego dostępu, na jakikolwiek sprzęt który mamy w plecaku.

W czasie gry naciskamy klawisz F5 i dostajemy okno  z nr klawiszu od F1 do F4 . Klikamy w klawisz, otwiera się okno rozwijane z naszym sprzętem, zaznaczamy wybór i zatwierdzamy.

ss_fred_07-13-21_14-06-56_(red_forest).jpg

Ciekawe i przydatne rozwiązanie, bo nie ogranicza nas wielkość przedmiotu.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  A najmów w zakładzie masz? Zadania ruszą, jak dostaniesz na innej lokacji zadanie na dokumenty w X18, albo wózek Hunbercośtam. Może też to być bio płoci. Już nie pamiętam.

A mutki możesz przy pobycie przelotem pozałatwiać. Po przyjściu z zadaniem, będzie łatwiej. A to z DM, było tylko przykładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Bo Luka to na razie księżniczka zaklęta w żabę. Po zabiciu monolitowców, pośród zombii pojawia się taki jeden odmienny, całkiem biały. Trzeba strzelać do niego pojedynczym. Najlepiej z pistoletu, tak aby nie zabić przemieniającego się Luki. Pojawi się w takim snajperskim przebraniu.

A tego czarnego ( pytanie z SB ), to nie zabijesz. Przypomnij sobie takiego w Rudym Lesie w poprzednikach. Nawet jak Ci się uda zabić, to od razu się odrodzi. Teraz masz go tylko na Dzikim Terytorium i musisz go odciągąć od przejścia do baru, aż na stację kolejową, na sam koniec za te wagony kolejowe. A do pójścia za tobą nakłaniasz go strzelaniem. Jak wlezie do samego końca za wagonami, dajesz chodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Ja się z tym białym zombiakiem zawsze rozprawiałem na wysokości budynku stacji benzynowej. Źródło zaczynałem grać conajmniej 5 razy i zawsze po takim podstrzeleniu tego zombiaka pojawiał się Luka. Tyle tylko, że na początek, to bardziej był zainteresowany łupieniem monolitowców niż rozmową. Zobacz, czy u Ciebie  nie zespawnował się tam, gdzie walnąłeś pierwszego monoliciarza.

Bo inaczej czeka Cię powtórka z rozrywki od otrzymania tej informacji, a najlepiej od ponownego wejścia z poprzedniej lokacji.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Ten wideo poradnik widziałeś?

12:30 wejście do DK i 18:00 akcja z Luką. Zwróć uwagę na ten napis mówiący o innym rodzaju zjawy.

https://www.youtube.com/watch?v=Qg9OGaRLRtw

To zadanie chyba nie jest powiązane z żadnym innym.

A z Angel już rozmawiałeś? Ja zawsze byłem już po rozmowie z nią i szedłem z fleszką do Fejka na Zaton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  A spróbuj nożem. Coś mi świta, że jak strzelałem z daleka to chyba też go zabijałem. Szkoda, że LIQIDATOR się nie pojawia, bo ja jestem za cienki, aby dać jakąś wiążącą odpowiedź.

 Nie mam postawionego spolszczenia, to Twojego zapisu nie sprawdzę, bo by na nim wyleciał. A gra jeszcze ktoś po polsku? Może on Ci sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.