Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Suseł  Jeśli powołujesz się na pierwszą część tego moda, to tak jak napisałeś, Duplikaty cz1 jest prawidłowym, zrozumiałym dla wszystkich określeniem. Ale zamiennie możesz też stosować drugą część nazwy, Odmienne światy.

A jak idzie Ci gra? Masz postępy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ok dzięki teraz będę innej nazwy używał

Cudem udało mi się wrócić z Prypeci do Baru, masakra totalna gdzie bym nie poszedł to coś wskoczy na mnie i od razu ginę. Wróciłem i zaliczyłem zadanie na ten biomateriał będę teraz sprawdzał czy dalej jest problem z kasą.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  Jak wchodzisz do korytarzy metra, to przecież dostajesz info, że bez Baretty lub Grawigana nie ma co się zapuszczać. A przecież nawet jak wlazłeś z Prypeci, to po zabraniu grawigana nie musiałeś pchać się w objęcia mutków. Przy pierwszym rozwidleniu skręcić w lewo do tyłu i do teleportu na Jupiter. Dlatego podpowiadałem aby wejść z Tunelu na Jupiterze.

A że w Prypeciach będziesz jeszcze nie raz, to aby ze wschodniej najłatwiej wydostać się na Wysyp, MW, lub do Rostoka, korzystaj z tych artów teleportujących. Z Prypeci na Jupiter i nawet od razu z miejsca pojawienia artem na Wysyp. A stąd droga bezproblemowa.

Ale to Ty grasz i wybierasz drogi. W Źródle wszystkie prowadzą do celu :viva:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ja nie wchodziłem do Metra, tylko do Podziemi Jupitera. Miałem zabrać stamtąd Biomateriał i tyle, wrócić do stalkera który czeka na ten Biomateriał. Do Jupitera chyba jeszcze nie mogę iść i nawet nie mam po co bo tam żadnego zadania nie mam, to samo tyczy się Metra. Przyjdzie czas żeby te miejsca odwiedzić

image.png.acd2dfc45b6e4b37f56f97b1b7fb577c.png

Chodzi mi dokładnie o to miejsce, tam jest drabina po której można zejść do Tunelu. Wróciłem tak samo jak przyszedłem (Mogę też nagrać filmik jak coś) 

Edit: I Barrett'a mam, zdobyłem ją jak poszedłem do Rostoku dla żartów, ukatrupiłem Najemnika i mnie po kilku sekundach przerzuciło do Baru. Mam też Grawi Pistolet.

Edytowane przez Suseł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Na sam Jupiter długo nikt Cię nie pośle żadnym zadaniem. Dopiero zadanie na bio Szkaradnego Psa, czy jak go nazwali. I dopóki na nim nie będziesz, zadania się nie pojawią. A są tam dwa zadania. Jedno na odnalezienie Pilota, a drugie na zaprowadzenie Brody na Zaton. Zadanie na Pilota najłatwiej dostać, jak z teleportu za przystanią w Prypeci znajdziesz się na lądowisku śmigłowców. A Brodę sam musisz znaleźć w Kopaczi. A i tak na Jupiter będziesz musiał wejść bez zadania, jak Angel (Anioł ) z Promzony pośle Cię z fleszką do Fejka na Zatonie. A do niej idziesz sam, pamiętając, że w cz1 dostałeś informację, że cz2 spotkasz tu Kartografa. Na Promzonę najprościej jest dotrzeć przebijakiem. A przed pójściem do Fejka, dobrze jest najpierw przeprowadzić Brodę.

Spoiler

Przed prowadzeniem Brody, trzeba zlikwidować Monolit przy moście, a przede wszystkim biomasę i wyskakujące z niej pająki. To na tej małej stacyjce. Z pająkami grawi broń niezastąpiona. Amunicja w schowkach.

Jeszcze bezproblemowo możesz na Jupiter dotrzeć z Jantaru. Przebijakiem do bunkra, teleportem na Jupiter. A z Jupitera na Jantar, teleportem na dachu bunkra.

We wschodniej Prypeci na prawo od tego teleportu którym wchodziłeś w podziemia, w kierunku na księgarnię, masz jeszcze dwa nie opisane teleporty. Jeden prowadzi do Doliny Szmerów, a gdzie drugi nie pamiętam.

W pralni jest ciekawy schowek. To ta skrzynka klimatyzatora koło okna na 1 piętrze. Wejdź przez okno na parapet, przesuń się aż do muru i na górnej powierzchni skrzynki szukaj punktu otwarcia. Szukaj też koło pralni enpeca Czapeczki, żywego lub martwego. Żywy za piwo sowieckie da namiar na schowek, a z trupa można zabrać dobry km.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier W Prypeci gadałem z jakimś stalkerem i mu dałem piwo a on w zamian mi powiedział gdzie się znajdują ciekawe schowki. Tą skrzynkę o której mówiłeś już sprawdzałem, było tam kilka rzeczy i ciekawy artefakt który i tak już stał się bezużyteczny bo się zużył. 

Byłem w barze i sprawdziłem czy jest problem z kasą. Wszystko jest ok nic nie znika. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  O tym było sporo razy pisane. Przede wszystkim pisał o tym @LIQIDATOR . Trzeba mieć kilka schowków na różnych lokacjach, wyposażonych w GPS, w których będziemy trzymać te najbardziej wartościowe. Idąc na zadanie, trzeba ocenić ile mniej więcej zajmie to czasu i czy te z plecaka wytrzymają. Ich czas żywotności jest ponad dobę, pod warunkiem, że w tym czasie gry nie będziemy dokonywali wczytania zapisu. Czas dla artów biegnie inaczej niż dla grającego. Gracz cofa się zapisie i czasie, a arty mają ciągłość. No i chyba skrypt też karze gracza za zginięcie. 

Aby "uratować" arty nadwerężone czasem, nie naprawiamy ich u rusznikarzy choć mają taką opcję, bo to nic oprócz straty kasy nie daje. Takie arty trzeba wsadzić do jakiegokolwiek schowka - nawet tych zielonych kropek na mapie - przy pomocy stałego teleportu przejść na inną lokację, a potem też stałym teleportem do artów wrócić. Trzeba tylko pamiętać, które teleporty pozwalają na taki powrót, aby nie zrobić niepotrzebnego kółeczka. Ja dla przechowywania artów na udźwig i przeciwgłodowych miałem zrobione schowki na Wysypisku ( skrzynia na Pchlim i szafka elektryczna tuż obok ), w barze ( skrzynia pod wiatą i koło niej schowek z robiony z plecaka lub skrzynia koło Arniego ) , na Magazynach Wojskowych ( sejf w baraku i plecak-schowek ). Kolejne to w bunkrze na Jupiterze. Plecak koło skrzyni czy sejfu trzymałem po to, aby mieć gdzie wsadzić "uszkodzone" arty po powrocie z zadania, bo nie ma możliwości odróżnienia artów odświeżonych od nadszarpniętych. Praktycznie postępowałem tak. Stawałem pomiędzy stałym schowkiem a plecakiem, na ziemię wyrzucałem arty używane, wchodziłem do plecaka i te już odświeżone wstawiałem do stałego schowka. Kolejno te wyrzucone zabierałem i wkładałem do zrobionego schowka-plecaka. Taka kombinacja jest potrzebna gdy wyrzucenie artów na ziemię lub wsadzenie do odległego schowka ograniczy nam możliwość poruszania.

Na prawej stronie mapy, robiłem taką sztuczkę. Stałe teleporty mamy pomiędzy Martwym Kordonem, a Przedzoniem, na którym tuż przy teleporcie w śmigłowcu jest schowek. W nim umieszczałem arty i ewentualną nadwagę, przechodziłem na MK i wracałem po pozostawione.

Jeśli jesteś gdzieś przy parze stałych teleportów, a w pobliżu nie ma schowka, to znajdź płaskie miejsce, lub zagłębienie gdzie wyrzucone na ziemię artefakty nie będą się odtaczały. Skok po teleportach i zbierasz arty z dekoderem w ręce.

Na lokacji Promzona będziesz potrzebował 2 razy artów mocno zwiększających ochronę przeciwchemiczną. Aby ich nie dźwigać niepotrzebnie i ryzykować utratę, ja je przechowywałem w zielonej kropce na skarpie, najbliższej do hangaru z Aniołą.

Spoiler

Na tę skarpę najłatwiej jest się dostać nie jak pokazują na wideoporadnikach na końcu lokacji, ale przez jedną z bram w płocie pomiędzy Pchlim a Zakładem. Trzeba to zrobić jak tylko wejdziemy na lokację, przy okazji likwidując mutanty tak przy tunelu gdzie się pojawiamy ( przebijakiem ), na trasie do przeciwległego tunelu, przy płocie przed bramami ( są dwie, za oboma teleporty - nie wchodzić ), oraz już za bramami idąc do hangaru, oraz dwóch enpeców z drugiej rzeczywistości. Idziemy do Anieli z artami przeciwchemicznymi - KONIECZNIE - bo inaczej wydostanie się od niej będzie horrorem. Nie przebijesz się przez anomalie chemiczne w podziemiach hangaru i trzeba będzie budować piramidę z beczek, aby po nich wyskoczyć znów do tych drzwi którymi wchodziłeś. Proces czasochłonny i niepewny, bo łatwo piramidę rozwalić wchodząc na nią. Beczki koło Anieli można przenosić opcją Shift+Użyj. Ale tylko te szare, czerwonych się nie da.

Ale jeśli przy pomocy artów przeciwchemicznych pokonasz podziemia, wróć na skarpę tam gdzie zabiłeś enpeców i te arty wsadź do schowka. Można też do jakiegoś wcześniejszego, przed przekroczeniem płotu, bo do Anieli przyjdziesz jeszcze raz, ale samo dotarcie będzie czasówką spowodowaną emisją i na zatrzymywanie się dla zabrania artów może nie być czasu.

Może się zdarzyć, że koło Anieli nie będzie wtedy fleszki. Idź jej poszukać niżej, tam gdzie zaczynają się chem anomalie, lubi przelecieć przez tekstury.

Potwierdź znaczkiem schowka, czy porada była pomocna.

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@prozmus84 taki opis zadania, to brak jego tłumaczenia. Trzeba czekać na fixa od tłumaczących.

Ale co to za zadanie i gdzie go wykonać, możesz znaleźć w dialogu z dawcą, oraz w jego opisie po najechaniu kursorem. Podaj od kogo to zadanie i co masz zrobić. Jak daleko jesteś w grze? Trochę pograłem ze spolszczeniem i jeszcze takiego przypadku nie miałem, choć wiem, że są takie niedotłumaczenia.

Patrząc na mapkę Wysypiska, to chyba jest zadanie od tutejszych stalkerów na bio psipsa, lub snorka przemieńca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier To jest zadanie od Azota, polega ono na tym żeby pójść na lokacje ,,Dolina Wróżek'' i z tego co pamiętam to trzeba było tam coś sprawdzić albo zabić. Nie jest to trudne zadanie i sobie z nim poradziłem pomimo tego błędu. Fix już jest. 

Następnym razem sprawdzajcie czy już nie był problem poruszany


 

Spoiler

Bawiłem się na lokacji Placówka w nawalanie z Monolitem i wygrałem
828142962_S.T.A.L.K.E.R.ClearSkyScreenshot2021_08.19-16_25_01_50.thumb.png.9a345ecf5a88f14ed35fbaa850066de2.png


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, prozmus84 napisał:

Jak zrobić aby w PDA zadania były po polsku?

Zamiast "krzaczków", które ci się wyświetlają powinieneś mieć frazę: "Odnajdź legendarnego stalkera Trapera".

Z tego co widzę, zostało to uwzględnione w pliku Poprawki Reborn - Źródło 1.0  dostępnym do pobrania w #1.

Jeśli dodałeś ową poprawkę w trakcie gry, to możliwe, że będą ci się wyświetlały "krzaczki" w miejscu fraz, które zmieniła powyższa poprawka,

ponieważ gra "pamięta" stan skryptów z rozpoczęcia rozgrywki.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
16 godzin temu, kondotier napisał:

Pytasz, kto zwróci uwagę na pozostałości z cz1. Tu masz zrzut z teleportu na Topiele. To jest podpowiedź do gry od ERa.

Przeczytaj i zwróć uwagę na przedostatni biały akapit. Jeśli gracz ma znaleźć Lizę, na topielach ma Dżil, a po powrocie Elżbietę, to zgłupieje. Tym bardziej, że ma pouczenie, że gdy Lizy nie ma, to ma wchodzić i wychodzić aż ją znajdzie.

Elżbieta do teleportu biegnie na czasówce. Jak gracz wróci znaleźć Lizę vel Dżil, to zawali zadanie.

Powtarzam ci raz jeszcze, że nikt nie zwróci uwagi na, jak to określiłeś "pozostałości" po części pierwszej, ponieważ ci, którzy odważyli się zagrać w Źródło, grają stricte według poradników. Czego nie rozumiesz?

Co do Lizy, to pozostałe kobiety celowo zostały umieszczone na Topielach żeby utrudnić rozgrywkę. Widzę, że dalej szukasz logiki w tym modzie. Odpuść sobie. Er umyślnie nie podpowiada Graczowi zbyt wiele. Gmatwa na siłę rozgrywkę, każe Graczowi w kółko biegać po wielkich pustych lokacjach. Źródło stanowi wyzwanie tylko jeśli grasz w nie bez pomocy poradników. Ale wtedy jesteś skazany na odkrywanie pokrętnej logiki Era (a właściwie jej braku), a gra zmusza cię do wielokrotnego powtarzania danych odcinków rozgrywki w celu poszukiwania właściwych dróg i rozwiązań fabularnych (tak jak w przytoczonym przez ciebie wyżej przykładzie). Sama rozgrywka jest łatwa, szybko można zdobyć dobrą broń, odzież ochronną i użyteczne arty.

16 godzin temu, kondotier napisał:

Jak sam zagrasz, to zmienisz zdanie.

Gdybyś zapomniał Kondi, to jako pierwszy ukończyłem Źródło. I bynajmniej nie zamierzam go powtarzać. Jest zbyt przeciętne, nawet dla naszych wschodnich sąsiadów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie róbcie afery tutaj 

Swoją drogą ja jak na razie żadnego poradnika nie używałem do tego moda :P a nawet dobrze mi idzie.

Jak już zacząłem pisać to chce się spytać o jedną rzecz 
Wykupiłem od jakiegoś stalkera (nie pamiętam jak się nazywał) taki oto detektor 
image.png.b5980edb95d6b97b5473aefd9a72d374.png

Trzymać go dalej? Czy do niczego się nie przyda i mogę sprzedać? Kupiłem go od tak se z myślą że może się przyda kiedyś ale nie mam pewności więc się pytam bo jak jest bezużyteczny to sobie go sprzedam i z kasy coś sobie kupie i ulepsze.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suseł napisał:

Swoją drogą ja jak na razie żadnego poradnika nie używałem do tego moda

Swoją drogą, to korzystasz z podpowiedzi @kondotiera, prawda?

Edyta:

13 minut temu, Suseł napisał:

Nie licząc tego gdzie się pytałem o artefakty to nie. 

Jeśli kłamiesz Susełku, to rób to dobrze, albo wcale:

W dniu 8.07.2021 o 12:06, Suseł napisał:

W barze jak się biegnie za striełokiem i wbiega w teleport na wysypisko, to mam iść za nim czy dalej w barze zostać?

W dniu 10.07.2021 o 21:33, Suseł napisał:

A mam pytańko, czy ma ktoś może save'a w którym już został przeprowadzony dialog z Azotem, pilotem i barmanem?

W dniu 11.07.2021 o 03:49, Suseł napisał:

Jestem już na wysypisku dostałem tam zadanie zabicia szabrowników, mam także zadanie na zwierzoboja w Dolinie Wróżek które dostałem od Azota w barze, czy po załatwieniu szabrowników mogę się tam udać i wykonać to zadanie bez robienia sobie kłopotów z fabułą?

W dniu 11.07.2021 o 16:24, Suseł napisał:

Dobra oczyściłem Wysypisko i ukończyłem to zadanie w Dolinie wróżek. Teraz tylko mam brać zadania najemnika tak?

W dniu 11.07.2021 o 18:36, Suseł napisał:

Ok dzięki, a wiesz może gdzie znajdę dobry sprzęt?

W dniu 12.07.2021 o 02:32, Suseł napisał:

To normalne że ZAWSZE jak sprzedaję komuś swoje przedmioty to kasa znika?

W dniu 10.08.2021 o 22:57, Suseł napisał:

Mam taki malutki problem. Dostałem zadanie żeby odnaleźć Biomateriał Snorka Odmieńca w tunelach. I tu zaczyna się problem.

 

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Anton Gorodecki napisał:

Swoją drogą, to korzystasz z podpowiedzi @kondotiera, prawda?

Nie licząc tego gdzie się pytałem o artefakty to nie. 

54 minuty temu, Anton Gorodecki napisał:

Jeśli kłamiesz Susełku, to rób to dobrze, albo wcale

No tak bo przecież ciągle kłame. 

Korzystałem wcześniej z podpowiedzi Kondotier'a.

Większość z tych rzeczy ogarnąłem już wcześniej za nim mi ktokolwiek odpowiedział np. na ten biomateriał w tunelach, przecież napisałem że już znalazłem go i napisałem to wcześniej zanim dostałem odpowiedź.

Skąd ja niby miałem wiedzieć o co ci dokładnie chodzi, czy chodzi ci o poradniki które są TUTAJ https://stalkerteam.pl/forum/684-poradniki/ czy o to co on pisze innym osobom? Fakt, korzystałem przedtem ale jak widzisz już tego nie robię. 

Ale dobra bo to nie ma sensu i tak, więc żebyś już się ucieszył to uznajmy że jestem wszystkiemu winnym kłamcom, zadowolony? No to super to ja już może się zamknę i będę dalej grał w Źródło bez niczyjej pomocy. 

Edytowane przez Suseł
  • Dodatnia 1
  • ? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś modowi nie wychodzi współpraca ze spolszczeniem. Ale z góry zaznaczam, że to nie są błędy spolszczenia. Coś dzieje się ze skryptem. Pojawił mi się kolejny problem, wskutek czego musiałem przerwać wykonywanie zadania fabularnego. Po wejściu do Limanska odnalazłem kwestowe trupy, ale nie mogę wejść do podziemi, bo jest brak spawnu elitarnej egzy monolitu, mimo że mod daje informację o jej pojawieniu.

ss_fred_09-12-21_17-51-10_(limansk).jpg      ss_fred_09-12-21_18-05-22_(limansk).jpg 

Sprawdzone wszystkie dostępne okna, a na koniec pomieszczenie demo_recordem. Również pomieszczenia na niższych piętrach aż do podziemi, gdyby ewentualnie tam spadła. Mam ich kilka w schowkach, wróciłem więc zabrać jedną z nich. Jednak się zastanawiam, czy takie coś nie złamie scenariusza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Będąc w Barze dostałem zadanie na biomasę snorka odmieńca. W związku z tym, że w PDA jest info o miejscu położenia substancji (Tunel Prypeci), ale również uwaga, że można ją znaleźć w miejscach gromadzenia się snorków, postanowiłem spenetrować pobliskie lokacje. Na Wysypisku, Agro, DM i Jantarze nie znalazłem. Poszedłem więc na Martwy Kordon i spotkałem Zulusa. Kupiłem od niego rzeczony specyfik. We wcześniejszych postach pisano, że trzeba mu pomóc. U mnie dialog ogranicza się do pytania o schowki. Poza tym Zulus ciągle przemieszcza się, uparcie wchodząc do starego przejścia do DM co powoduje permanentny wylot. Na czym polegać ma pomoc osobnikowi ?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo Biomateriał takiego snorka może też wypaść ze snorków przemieńców, na każdej lokacji.

Pomoc Zulusowi polega na rozmowie i przejściu z jego oddziałem do wioski, potem na ATP i na koniec do tunelu, który w podstawce prowadzi do DM. Powinieneś mieć tam znacznik w pda, że znajduje się tam duplikat Strieloka którego musisz zabić. Tam ekipa Zulusa siada przy ognisku i kończy się ich wędrówka, a Ty możesz iść sobie dalej.

Jak na początku nie masz odpowiedniego dailogu z Zulusem, wyjdź z dialogu i zacznij jeszcze raz, i tak do skutku. Gdzieś mod dawał nam taką informację, że niektórzy npc mogą nie być rozmowni za pierwszym razem.

  • Dodatnia 1
  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo  Jak podchodzisz do Zulusa i wchodzisz w dialog, to masz ostrzeżenie od moda, że nie wolno dialogu przerwać, bo przy drugim wejściu nie będzie właściwego dialogu. Jeśli jako pierwsze kupiłeś bio, to złamałeś scenariusz. Jedyne wyjscie z sytuacji, to ponowne wejście na Martwy Kordon z zapisu sprzed teleportu.

A przede wszystkim, jak wszedłeś na Martwy Kordon ( jest kilka możliwości ) tymi kanałami z Kordonu, to dostałeś priorytet znalezienia Duplikata Striełoka. I ten priorytet trzeba było najpierw wykonać idąc od razu za bramą w prawo i skacząc przez płoty dojść do tunelu, walnąć Striełoka, żołnierzy z DRP, zabrać smartfon z chaty i dopiero wrócić do Zulusa.

A jak nawet prawidłowo dojdziecie do tego tunelu, będziesz miał z nim dialog, to on dalej nie pójdzie. Będziesz miał teraz dwie możliwości. Iść szukać tego punktu na Szarych Polach ( zaznaczony na czerwono ), albo dalej tunelem na te pola. Tam masz dwóch handlarzy.Możez opchnąć nadwagę i dopiero iśc do punktu.

No i przede wszystkim, nie należało bio kupować. Jest ono bardzo łatwe do zdobycia, gdy postrzelony zombi ( taki leżący z artem obok ) zmieni się w snorki.

Czy przy oswabadzaniu STS pojawił Ci się bandyta w płaszczu z gębą Dzika? Jeśli walnąłeś go z daleka i się przemienił, to przeszukaj to miejsce, bo on ma grawigana. Przewodnik już go nie daje, tak jak w OŚ.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier na Martwy Kordon przeniosłem się z normalnego Kordonu czekając 20 sekund. Zulus ma tylko jeden dialog na temat schowków więc skorzystałem tylko z opcji handel. Poza tym Zulus jest sam. Nie ma jego oddziału. O duplikacie Striełoka też nic nie było. 

Mam za to coś takiego. Grota za tunelem z "elektrami"

Spoiler

ss_admin_09-26-21_20-18-07_(escape_enhanced_mix).thumb.jpg.cd5c72a8df36c4e1d6211cba6416839f.jpg

 

Edytowane przez DaarMoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.