Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Drugi grający się nie ujawnia, to muszę sam pod sobą.

Tym razem dotarłem już daleko w grze, w stosunku do poprzednich zmagań. dotarłem do zadań z Kartografem, które chyba prowadzą do finału.

Oswoiłem się już z 'przemieńcami", znalazłem sposoby na ich likwidację, a i posiadany sprzęt to ułatwia. Głód też mi już na przeszkodzie nie stoi.

A tu parę zrzutów z z gry.

                 Tak działają anomalie.                                                                          A takich urokliwych nocy spotkamy wiele.

ss_fred_05-20-21_17-01-29_(aver).jpg   ss_fred_05-21-21_16-38-05_(military).jpg

                     Widok na "Pijawkowo"                                                                              Smutny widok

ss_fred_05-21-21_17-12-10_(military).jpg    ss_fred_05-21-21_20-59-01_(l15lostterritory).jpg   

80 lokacji, więc jest gdzie chodzić, a Er zadbał aby było co robić i łatwo nie było. Nie ma szans, aby się nudzić i być nieuważnym na każdym kroku.

Zwolennicy modów wymagających, hardkorowych i dających duża swobodę działania, mogą sobie już ostrzyć zęby. Mod w trakcie polonizacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier  Ujawniać się nie ujawniam, bo nie mam za bardzo z czym. Kilka dni temu znów mnie na tego moda naszło, więc znów wsiąkłem w te odmienne rzeczywistości. Postępów względem głównej fabuły nie mam raczej żadnych, wykonałem dopiero 4 zadania na biomateriał☺️ Sporo mi jeszcze zostało.

ss_tracer_05-20-21_19-01-42_(poligon_o).thumb.jpg.eba5d2f9e6904574f1da1ecfd7583f71.jpg

Na razie chodzę tam gdzie nogi poniosą, lub gdzie przypadkowo znalezione teleporty przerzucą, wykonując zadania na tych lokacjach. Z takich główniejszych zadań to uwolniłem Fejka na Zatonie, pomogłem Zulusowi na Martwym Kordonie i też tam zlikwidowałem duplikata Strieloka. Obecnie muszę opuścić szeregi Monolitu bo już most dla nich zdobyłem, szykuję się do poszukiwania dokumentów w podziemiach Limańska.

Nudno nie jest, do przemieńców przywykłem, lokacji mnóstwo i nudy nie ma. Przy wejściu na wiele lokacji dostajemy informację co trzeba zrobić lub kogoś znaleźć, albo dostajemy z miejsca zadanie. 

Mod naprawdę wciąga☺️

Spoiler

ss_tracer_05-20-21_19-45-15_(pripyat).thumb.jpg.26f0d0a01a4a500ab4fb6f05756e7778.jpgss_tracer_05-20-21_18-44-58_(escape_enhanced_mix).thumb.jpg.692f91d9c5c5e5395c07d476d6c15c3c.jpgss_tracer_05-18-21_19-19-07_(limansk).thumb.jpg.d49967f072fedb5de11855e2896d2941.jpg

I takie pytanko @kondotier. Gdzie naprawię egzę Świadomości? Werner na Topielach nie chciał naprawić, może dlatego, że nie zrobiłem dla niego zadania, bo nie wiedziałem jak. Na Radarze u monoliciarzy ulepszyłem obie (tę od Fejka i ta z Limańska też) ale naprawić ich nie mogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

Эх, хорошо нам стало, когда ты прошлый раз нам нашу любимую тележку вернул! Другого-то транспорта господа хорошие нам в Зоне не учинили. Вот, бывало, накумаримся и .. йээх с горки. Впереди лунная дорожка над поганой жижей в болоте, справа ДРУГ, слева химера  ревёт, позади помёт вылетает, со страху то, - красотищща! Да.. А тут снова на нашу старую базу в Тёмной долине небольшой отряд отправился похабарИться. Ну и уговорили нас ребята им с собой тележку взять, шоб не скучно.. А мы под этим делом с дуру и согласились. Да. Чёт нет теперь ни их, ни тележки. Будь добёр - верни нам единственное тут утешенье, а мы тебе враз нашу экзу подгоним. Она недаром Свобода называется - говорят, только в ней можно в Городе Мёртвых к памятнику Ленина подойти. Может брешут, а мож и нет. Сам проверишь. Ну, по рукам? Давай брателло! А сверху тогда ещё и световых гранат отсыпем!

Chodzi mi o тележку, bo nie wiem co to jest. Czy to jakiś wózek, czy raczej pojazd typu auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, @kondotier.  Ale hulajnogi to chyba nie mają... :) Po Twojej informacji tym wózku, poszperałem w plikach z "Duplikatów" i znalazłem tę тележку. Tłumaczyłem to prawie sześć lat temu i zapomniałem o tym. Tam dałem temu nazwę "wózek", ale patrząc na tę rzecz, to chyba nie jest zbyt trafna nazwa. Nic innego nie przychodzi do głowy, jak deskorolka (wg mnie niezbyt zonowskie), ale może ktoś ma jakąś inna nazwę? Może też zostać "wózek", jeśli nic innego nie ma. Proszę o propozycje. Roboczo dam albo "hulajdecha", albo "dechorola". To z powodu topornego wyglądu. Czy w tym modzie na tym się zjeżdża gdzieś lub coś przewozi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Dla spójności z cz1, można zostawić "wózek", ale pamiętam nasz spór o niego. Uparłeś się przy wózku. Ale teraz ta dechorolka jest jak najbardziej sensowna. Przy takiej ilości zmian jakie są między cz1 i cz2, zmiana nazwy ma uzasadnienie. Może "spadła' z innej pętli czasowej?

Nie jest do niczego wykorzystywana. To tylko rekwizyt dla zadania.

Z innej beczki. Na PW dałem informację do tłumaczenia pliku agro. Poczytajcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LIQIDATOR  Мне нужна твоя помощь. Вопрос такой. Сколько и которые чертовщины нужны, чтоб Скиталец с Закрытой Дороги оказался мертвым? У меня есть три, а мод подсказывает, что это не все.

Tłum. Pytanie o ilość i nazwę teleportów dla zadania Kartografa.

@wariat  A może skoro grasz, znasz odpowiedź na to pytanie? Brak teleportu, to wina mojej wybiórczej gry, z omijaniem lokacji podziemnych blokujących światło i egzy.

Mod za to mi pokazał

ss_fred_04-29-21_18-38-03_(predbannik).jpg

A tu mała rada praktyczna na Jupiterze. Aby nie przebijać się ciągle przez pole minowe, wystarczy tak ustawić ten pojazd i mamy możliwość bezpiecznego i szybkiego znalezienia się za płotem.

ss_fred_05-08-21_19-42-29_(jupiter).jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Niestety nie. Do wątku z Kartografem jeszcze mam daleką drogę, bo głównej fabuły jeszcze nie zacząłem. 

Ten gościu ma całą playlistę z przechodzenia, może u niego znajdziesz jakieś informacje na ten temat.

https://www.youtube.com/watch?v=7XuhWhnrNWI&list=PLM-cotCTWr9wFIk3ee2gdkw9mhjs9rLrr

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  Znam go, ale on szedł jak należy i mógł te teleporty zaliczyć bez informacji o nich. Wsparłem się jego filmikiem na CEA1, ale od razu wyskoczyła różnica. On nie miał ciągłej informacji o brakujących teleportach.

Tak więc i Ty grając poprawnie, możesz takiej informacji nie dostać, dopóki Katrograf ( w modzie Скиталец ) nie da zadania na teleporty. Informację o teleportach, że mu jest przydatny miałem tylko raz, na Agropromie, ale nie miałem powodu z niego skorzystać. Dzisiaj z niego skorzystam, może to akurat jego mi brakuje.

Poprzedni wpis uzupełniłem o zrzuty.

A tu parę następnych.

Biednemu, nie tylko wiatr w oczy. Mnie w modzie albo mgła, albo słońce. I zobacz tu przezroczystą pijawkę.

ss_fred_05-22-21_18-29-53_(pripyat).jpg   ss_fred_05-23-21_17-38-26_(agroprom).jpg

    Każdy z tych zombiaków, to 3 - 4 kolejne mutanty.                                       I mrok w podziemiach.

ss_fred_05-23-21_13-43-50_(escape).jpg   ss_fred_05-23-21_15-33-13_(katakomby_2er).jpg

"Atrakcja" moda, aura która nie tylko utrudnia momentami widoczność anomalii, ale też skutecznie zbija fps-y.

ss_fred_05-23-21_13-01-27_(ler_bar).jpg  ss_fred_05-23-21_18-44-57_(agroprom).jpg

A z'ONA wciąż wzywa. Odrodzony, jesteś mi potrzebny. Jak tu odmówić kobiecie?

Patrzy kto chce. lokalizacja "krzywej sosny" z teleportem i trudne do znalezienia wejście do teleportu na Martwej Pętli.

Spoiler

                         Krzywa sosna.                                                   Lokacja na mapie. Lokacja połączona z Martwym Kordonem.

ss_fred_05-22-21_13-14-00_(escape_enhanced_mix).jpgss_fred_05-22-21_13-13-57_(escape_enhanced_mix).jpg

Wejście do kanału z teleportem na Martwej Pętli. YTuber mylnie nazwał studnią. Ale się jej naszukałem.

ss_fred_05-21-21_22-15-33_(l15lostterritory).jpgss_fred_05-21-21_22-15-30_(l15lostterritory).jpg

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

 Problem z brakującymi teleportami rozwiązany. I nie tak, jak pokazywał go YTiuber. Rozwiązanie podpowiadał mi sam mod. To ten napis na zrzucie w białym kolorze.

ss_fred_05-24-21_18-32-31_(l12_stancia).jpg

Tłumaczenie: Przy odpowiednio wnikliwym poznawaniu Strefy, dane o teleportach w Elektrowni można otrzymać z dokumentów w Laboratorium Wojskowym i w Sarkofagu. I odwiedzenie obu miejsc jest determinantem wykonania tego zadania.

Gdybym za pierwszym wejściem na CEA1 skorzystał z tej podpowiedzi, nie miałbym problemu i straconego sprzętu.

A pokazywana wojenka na terenie CEA1 przez YTiubera, to tylko oczyszczenie drogi wyjścia. Widocznie był wcześnie w LW i Sarkofagu.

Mnie mod zmusił jednak do szukania innej drogi niż przez Prypeć, bo po pierwszej wizycie teleport się rozładował. Musiałem iść przez Poligon, Generatory, Strażnicę.

Dlatego w pewnym bardzo nieodpowiednim dla sytuacji momencie, musiałem pozbyć się nieodwracalnie całego wyposażenia. Padły arty na udźwig. Mogłem sobie na to pozwolić, bo w schowkach miałem zapasowego Niwelatora, grawigana i grawi pistolety. O amunicji, medykamentach i żarciu pisał nie będę.

Ta moja przygoda niech będzie ostrzeżeniem dla kolejnych grających.

A ja już jestem na Naukowej Stacji i będą rozmowy i nowe zadania od duplikata Kartografa. Też takie przewrotne. Wiem, bo tłumaczyłem plik z tymi zadaniami.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Nie ma takiej możliwości. Nasze kropki i ogonki mogą się wyświetlać tylko gdy w pliku lokalization nie masz średnika przed cent. A jego brak od razu robaczy jeszcze nie przetłumaczoną grażdankę.

Chyba, że na niej Ci nie zależy, a chcesz sprawdzić poprawność naszej pisowni, to możesz średnik usunąć i na przetłumaczonym tekście będziesz nasze znaki widział.

No i mała "ilustracja" do moda.

ss_fred_05-29-21_13-50-04_(klaranlage1).jpgss_fred_05-29-21_14-39-31_(klaranlage1).jpgss_fred_05-29-21_15-01-14_(klaranlage1).jpgss_fred_05-29-21_16-25-55_(klaranlage1).jpg

Ponoć finał blisko, ale jestem modem już znużony.

Ci co lubią duuuużo strzelać, fajterzyć i ganiać gołodupcem po lokacjach choć w schowkach mają zatrzęsienie wszelkiego sprzętu, będą mieli używanie.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym średniku przed cent to wiem, ale po dodaniu localization i ustawieniu 

[string_table]
language = pol
font_prefix = _cent ;_west

Mam polskie znaki diakrytyczne, jednak tracę opisy itemów, menu startowego i itp. Tak jest w przypadku dodania "pol", ale danie "rus", daje polskie znaki, jednak grażdanki niet, tylko robale. Widać, że obu rodzajów pisma na raz nie można mieć.

Kilka screenów: 

Spoiler

ss_metek_05-29-21_21-40-55_(l05_bar).jpgss_metek_05-29-21_21-40-40_(l05_bar).jpgss_metek_05-29-21_21-40-34_(l05_bar).jpgss_metek_05-29-21_21-36-48_(mainmenu).jpgss_metek_05-29-21_21-36-39_(mainmenu).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  A no nie można. I co najgorsze, to z niektórymi plikami jest taka sytuacja ( np. ksywki ), że aby się wyświetlały po polsku, zawsze trzeba zaczynać nową grę, bo przy wczytaniu już istniejącego zapisu, gra pliku nie czyta. Może takie coś jest przyczyną braku opisu itemów. Sprawdź, zaczynając grę na nowo. Będzie trudno ze względu na to co się na początku dzieje, ale po rozmowie z Woroninem będziesz mógł dostać odpowiedź na swój problem, dostając sporo wyposażenia. Trzeba się zgodzić na poszukiwania powinnościowców.

I jeszcze to. Aby Azot dostał opcję naprawiania i ulepszania, musisz przy otwartym oknie dialogowym nacisnąć klawisz, do którego masz przypisany bieg. Dotyczy to wszystkich rusznikarzy w modzie.

Naciśnięcie klawisza F5 podczas gry, powoduje wyświetlenie okna z klawiszami szybkiego użycia od F1 do F4. Klikasz w jeden z klawiszy i dostajesz rozwijaną listę przedmiotów które można nimi użyć. Klikasz w przedmiot i zatwierdzasz. Lista też pomoże Ci sprawdzić poprawność wyświetlania itemów.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbicie tematu.

Przemogłem się i zszedłem do podziemi, gdzie nie działa elektryczność w latarkach i serwomotory egzoszkieletów. I tyle było widać.

ss_fred_05-31-21_18-17-51_(hos_undergrn).jpgss_fred_05-31-21_18-02-30_(hos_undergrn).jpg

ss_fred_05-31-21_18-46-03_(hos_undergrn).jpgss_fred_05-31-21_18-48-47_(hos_undergrn).jpg

Ale są to najjaśniejsze momenty podczas przemieszczania. Za to czarnego ekranu było mnóstwo. Nie powiem, tam gdzie trzeba było zlikwidować kupę mutków, dał autor moda trochę "jasności". Ale bez filmowej porady, chyba bym podziemi nie przeszedł. Lubię zajrzeć do różnych dziur, zabrać co się da. Ale przy takich warunkach jakie nam autor moda stworzył, taka gra skazana jest na porażkę. Wytopimy czas i udźwigowe artefakty zbrukowieja. Trzeba iść najprostszą i najkrótszą drogą. A samemu trudno ją będzie znaleźć.

Czeka mnie jeszcze jedna mordercza przyjemność, tyle że wtedy będzie trochę światła. No i wtedy zobaczę, czy mod pozwoli mi na finalizację.

I tu mała podpowiedź, ale czyta tylko ten kto woli znać różne rozwiązania.

Spoiler

Zrzuty pochodzą z lokacji podziemia szpitala. Ponieważ najpierw obejrzałem filmiki, na ich podstawie ograniczyłem swoje wyposażenie do minimum. I się sprawdziło. W tej lokacji walczymy tylko przy pomocy strzelby. Inna przydatna broń, to pistolet grawi na pająki. Potrzebna kupa śrutu i na początek jakieś 10-15 granatów oświetlających, to całkowicie wystarczy. Sporo granatów oświetlających znajdziemy w kwestowym schowku.

  UWAGA!!! Nie zapomnieć zabrać ze sobą "grawicapka", czyli chwytaka grawitacynjnego, bo jest konieczny przy wydobyciu kwestowego artefaktu. A grawicapka ( moja nazwa od słowa capnąć czyli chwycić ). Daje nam na niego zadanie Kartograf na Naukowej Stacji, a zabieramy go na lokacji Oczyszczalnia. To ta z Wolfensteina, z której wstawiłem zrzuty z hitlerowcami.

Dlatego jakoś wbrew logice, najpierw idziemy na nią, a dopiero po niej do podziemi szpiala. 

Okazuje się, że w tej wersji również i Skoczki podlegają "zużyciu". Już dukrotnie musiałem grę powtarzać, bo po teleportaci Skoczek znikał mi z plecaka. Szedłem po teleportach, bo wiedziałem, że bardziej będzie mi potrzebny w innej sytuacji.

Dwa Skoczki w modzie są podwójne. Te dwa musimy odnaleźć. To konieczne.                  

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum Bar Samotnego Stalkera kiedyś wyczytałem, że w modzie ER wstawił szybką zmianę oświetlenia. Podczas gry trzeba wcisnąć Esc i jakiś klawisz od 1 do 9 na numeryku, wtedy oświetlenie się zmieni. Pisało tam że to niby działa pół minuty. Ja u siebie to zrobiłem, wcisnąłem 9 i z nocy w modzie zrobiło mi dzień, i było już cały czas aż nie przeładowałem gry. Tylko nie wiem czy działa to w podziemiach, bo na tych lokacjach nie sprawdzałem.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat Też o tym czytałem, ale zapomniałem i nie sprawdziłem. Może i dobrze, bo na własnej skórze się przekonałem, że odpowiednio wyposażonym można je przejść bez kombinowania. Ale widać po tym samym, że dla niektórych te ciemności wymagały aż czita. Ale czy jest on na wiele przydatny, nie jestem w stanie ocenić, bo takie "sztuczne światło" może zgasnąć akurat przy walce z pijawką przemieniającą się kilka razy pod rząd, lub gdy tak ja mi się przytrafiło, atakują naraz 4 w kupie i się przekształcają. A 30 granatów oświetlających jakie znajdziemy, plus te co przyniesiemy z sobą, na lokacji sala ośmiu w szpitalu, wystarcza z nawiązką.

@Agrael Tak wygląda "ciemność" w podziemiach na suwakowej jasności na maksa. We wszystkich, nie tylko na tej lokacji.

ss_fred_05-31-21_19-08-02_(hos_undergrn).jpg   ss_fred_05-31-21_19-09-29_(laba_x).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  Możesz mi podpowiedzieć drogę do tego labu w którym aktywujemy Arty Śmierci? Na razie sam wydumałem, że z DM przez ten teleport na budowie do podziemi. Tam jakiś labirynt ( czy to ten pod Lasem Zapomnienia?, czy inny ), X6 i jeszcze coś. Nie chce mi się już samemu szukać drogi w tej ciemnocie. A jak masz jeszcze zachowane zapisy, to podrzuć mi na PW zapis tuż przed wsadzaniem artów do szklanych kolb. Mam nadzieję, że grałeś na v.20.05. Teleporty nad i podziemne mam pozaliczane.

ss_fred_06-01-21_19-57-09_(yantar_old).jpg

Spoiler

Widoczki z X18 po DM. Do stworków musiałem strzelać bez oświetlenia.

ss_fred_06-01-21_18-46-23_(labx18r).jpg

Kontrasty w oświetleniu.

ss_fred_06-01-21_18-47-08_(labx18r).jpg

 

Na zapleczu baru naukowcy mieli zawołać, ale nie wołali. Ten Czarny Szatan na Dzikiej odprowadzony, droga wolna, Krugłow na Jantarze.

ss_fred_06-01-21_16-51-57_(l05_bar).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  No to jednak przyjdzie samemu tej drogi poszukać. YTiuber StaryjStalk tej drogi nie pokazał. Możliwe, że przeszedł ją przy innych zadaniach (np. 3 PDA dla Fejka). Inni też nie pokazują, a w tematach moda są podpowiedzi typu nazwa lokacji wejścia, a dalej to "już przechodziłeś, to wiesz". No cóż, przyjdzie zapłacić frycowe i posłać w niebo pod adresem Era kilka "błogosławieństw".

Droga do  i Sala Ośmiu z czwartym artem do kompletu dla Artów Śmierci. Wyjątkowe miejsca, gdzie widać normalnie.

ss_fred_05-31-21_19-40-11_(laba_x).jpg   ss_fred_05-31-21_19-45-29_(laba_x).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.