Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Po wypakowaniu waży dokładnie 5,91 GB. Umieszczę go na Yandexie, ale do pobrania będzie dopiero jutro, ponieważ nie jestem aktualnie przy mojej stacjonarce.

Edyta: link do wypakowanego moda i fixa: https://yadi.sk/d/bl4O8q3oXDX_Uw

W razie problemów proszę o info @metek58

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym momencie gry (po wizycie w X-18 z Sokołowem) nie mogłem korzystać z menu szybkiej podróży między lokacjami:

Spoiler

2npAHaD.png

Wchodząc w przejście automatycznie przenosiło mnie na kolejną lokację. Lekarstwem na taką przypadłość jest łatka 1.1.1 po pobrania stąd (8 kb): XRJxtBg.png lub xWJRP7m.png   

Ukończyłem modyfikację dokonując następujących wyborów:

Spoiler
  • Kutis - zabity,
  • ranny bandyta z Doliny Mroku - ocalony,
  • Pustelnik - opowiedziałem mu prawdę o śmierci jego przyjaciela,
  • Sokołow -  przeżył wycieczkę po X-18,
  • Cezar - okłamałem go i nie oddałem mu dowodów,
  • Sacharow - oddałem mu urządzenie z laboratorium,
  • snajper z "Ostatniego Dnia" - oddałem mu karabin (niestety:021:),
  • Powinność - Pietrenko zabity przez snajpera,
  • Wolność - przywódcą został Geworg,
  • anarchista skazany na egzekucję - uratowany.

Zakończenie w moim przypadku to obrona bazy na MW przed zmasowanym atakiem najemników i BTRa UfDGtBt.gif, następnie wycieczka nad Jantar i napisy końcowe:

Spoiler

RsEvQys.png

ffmithT.png

mntg4Ue.png

dNHFGuX.png

MQ0QHAw.png

tcvdJpr.png

EpCQsN8.png

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poniżej znajduje się łącze do pobrania spolszczonej przeze mnie wersji modyfikacji "Gry Dusz: Nowy Początek".

W3gNWyf.png [sześć części po 1GB + jedna część 26 MB + paczka GRAFIKA umożliwiająca zmianę oświetlenia | po rozpakowaniu na dysk ~14,4 GB]

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie spolszczenia w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.

INSTRUKCJA INSTALACJI:

Powyższa wersja to samodzielna modyfikacja przeznaczona do gry na rozdzielczościach o proporcjach ekranu 16:9 (na rozdzielczościach o proporcjach ekranu 4:3 będą występowały rosyjskie litery w menu oraz pojawi się rozmazany HUD) oraz na oświetleniu dynamicznym. Jeśli chcesz grać na statyce patrz pkt. 2. 

  1. Pobierz wszystkie pliki z w/w łącza, rozpakuj 7-zipem plik Gra Dusz Nowy Początek.7z.001 po czym skopiuj zawartość archiwum w dowolne miejsce na dysku (najlepiej poza partycję systemową);
  2. Jeśli chcesz grać na oświetleniu statycznym to skopiuj do folderu z rozpakowaną modyfikacją zawartość folderu Grafika dla statycznego oświetlenia znajdującego się w folderze Grafika (obowiązkowo).7z (Analogicznie jeśli chcemy wrócić do oświetlenia dynamicznego kopiujemy zawartość folderu Grafika dla dynamicznego oświetlenia znajdującego się w folderze Grafika (obowiązkowo).7z)
  3. Grę należy uruchamiać ze skrótu do XR_3DA.exe (znajdującego się w folderze bin).
  4. Po uruchomieniu gry dostosuj opcje graficzne w opcjach gry, po czym zrestartuj grę.
  5. Obowiązkowo ustawiamy w opcjach sterowana klawisz uruchamiania pojazdu - przyda się później. 
  6. Miłej gry:) 

Opcjonalnie dostosowujemy wartość FOV:

  1. Przed rozpoczęciem gry uruchamiamy polecenie fov_switch.cmd (plik znajduje się w folderze z grą);
  2. Wybieramy wartość FOV dla SHOC 1.0004 czyli 6 = FOV67.50,  7 = FOV75,  8 = FOV83,  9 = FOV85, 10 = FOV90
  3. Wpisujemy daną wartość np. 6 i naciskamy ENTER.
  4. Gramy.

Modyfikacja zawiera spolszczony spawner uruchamiany ESC + S. Korzystasz z niego na własne ryzyko:P A tak na poważnie, to spawnowanie niektórych przedmiotów powoduje wylot do pulpitu (najczęściej są to przedmioty opisane identyfikatorami zamiast tekstem). Spawnowanie przedmiotów "niefabularnych" działa bez zarzutu. Spawnowania przedmiotów fabularnych oczywiście odradzam (są opisane "do zadania").

Napisy w wideo scenkach przerywnikowych są w języku rosyjskim (tak naprawdę nie wnoszą one absolutnie żadnych nowych informacji poza tymi, które już znamy). Jeśli ktoś chce znać ich tłumaczenie proszę zapoznać się z zawartością tego pliku: napisy.txt

W/w wersja modyfikacji składa się z:

Spoiler
  • CCz 1.004 + modyfikacja "Gry Dusz: Nowy Początek" w wersji 1.1 (grafika z Autumn Aurora 2.1, pogoda z Vivid Weather Final, paczka broni od Sama wer. 5.1);
  • HUD z Autumn Aurora 2.1 (dostosowanie własne);
  • spawner ze strony https://stalker-mods.clan.su/;
  • spolszczenie mojego autorstwa (poprawiono braki w oryginalnym tekście rosyjskim, dodano brakujący tekst do identyfikatorów zadań w zakładce Postęp, dodano polskie napisy do trzech scen, poprawiono nazwę artefaktu Muszla);
  • modele HD NPC (dobór własny, modele prawowitych autorów modyfikacji SoC HD Models Addon, Droga Potępionych, LSC 350, RFS);
  • polski lektor z CCz (dostosowano wołania o pomoc i tekst wartownika w Dziczy).

PRZED ROZPOCZĘCIEM GRY PRZECZYTAJ OBOWIĄZKOWO PONIŻSZY TEKST. UMOŻLIWI CI TO BEZSTRESOWĄ ROZGRYWKĘ.

Spoiler

 

OBOWIĄZKOWO ZAPISUJ GRĘ PRZED PODJĘCIEM KAŻDEGO ZADANIA FABULARNEGO. 

Niestety modyfikacja posiada pewne niedopracowane, nielogiczne i niejasne momenty, które postaram się wyjaśnić poniżej:

  • na STS rozmawiamy obowiązkowo z Kuwetą;
  • Spowiednik na przystanku nie będzie miał dialogu jeśli jego dwóch kompanów nie podejdzie w okolice przystanku (jeśli ich nie ma czekaj aż przyjdą lub wczytaj grę sprzed podjęcia zadania);
  • porozmawiaj ze wszystkimi NPC znajdującymi się we fermie w Dolinie Mroku. Część z nich zaoferuje ci zadania;
  • wchodząc w przejście Podziemia Agro => Agroprom czasami zdarza się, że nie wyświetli się menu przejścia i po prostu wpadamy w nie, po czym wydawałoby się zostajemy normalnie przeniesieni na Agro. Niestety po przeniesieniu na Agro nie będziemy mogli wejść do podziemi. Jeśli więc zdarzy ci się taka sytuacja, to wczytaj zapis z Podziemi Agro i wejdź ponownie w przejście aby wyświetliło się menu przejścia;
  • artefakty leżą na ziemi, nie potrzeba detektora do ich wykrywania. W modzie nie ma w ogóle Emisji;
  • Wchodząc do X-18 z Sokołowem najlepiej nie zapisywać i nie wczytywać gry aż do momentu znalezienia ciała Żurawiny;
  • niektóre znaczniki zadań nie znikają po ich wykonaniu. Może to wprowadzać w błąd;
  • niektóre zadania nie posiadają dalszego rozwinięcia fabularnego nawet jeśli NPC twierdzą inaczej;
  • jeśli zniknie menu przejścia między lokacjami i po wejściu w dane przejście przeniesie cię automatycznie na kolejną lokację, to umieść w folderze z grą tą łatkę 1.1.1 => XRJxtBg.png&key=4963378587f805299dc7a1b6
  • nie pozbywaj się głowic do RPG-7 znalezionych w czasie ataku na Bar. Przydadzą się w laboratorium X-18 (do którego udasz się wraz z Sokołowem);
  • Barman w barze czasami stoi w miejscu i nie podchodzi do kontuaru aby pogadać z naszym protagonistą. Należy wtedy wczytać zapis gry;
  • dokumenty Jedwabnika OBOWIĄZKOWO sprzedajemy Kablowi znajdującemu się w barze ZANIM wyruszymy z Sokołowem do X-18.

W czasie tworzenia spolszczenia skorzystałem z @gawronowego opisu mutantów/ich części ciał dla Dead Air za który z tego miejsca chciałbym mu bardzo serdecznie podziękować. Dużo zdrówka, przyjacielu.

Osobne podziękowania kieruję również do @kondotiera :018::048:, który pomógł mi w kwestiach merytorycznych związanych ze zrozumieniem wypowiedzi w j. rosyjskim.

@Agrael proszę odpowiednio wynagrodzić obu Panów. Życzę wszystkim miłej gry. Powodzenia. W razie problemów proszę o info. 

Edytowane przez Anton Gorodecki
Literówki + info o rozpowszechnianiu spolszczenia
  • Super 3
  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael podpiął/eła i promował(a) ten temat

@Anton Gorodecki Kolejna bardzo dobra robota z Twojej strony :D Mod i fajnie wygląda i w tekście też nie znalazłem żadnych błędów więc jedyne co mogę powiedzieć to dzięki za spolszczenie :) Mam co robić przynajmniej aczkolwiek trafiłem na delikatnie problematyczny fragment - dotarłem do Baru, sprzedałem dokumenty Kablowi i od razu po tym jak Barman odsyła GG do Woronina (okupiłem się i dopiero potem pogadałem o robocie, a potem "na jednej nodze" wyszedłem z Baru) - musiałem od razu do niego lecieć i potem wrócić do Barmana , żeby połatać sobie sprzęt bo jeśli tego nie zrobiłem to gra mi się wysypywała do pulpitu z pustym logiem... No ale poleciałem do Woronina, wróciłem i poszło bez problemów, ciekawe czy to jakiś błąd moda czy o co chodzi.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 miałem kilka podobnych wylotów (bez loga). Jeśli w logu nie ma informacji, to ciężko będzie dojść o co mogło chodzić. Jeśli chcesz, to wstaw problematyczny zapis. Sprawdzę czy u mnie również pojawi się ten błąd. 

Z tego co zrozumiałem musiałeś dokonać napraw szpeju, bo w przeciwnym razie gra ci się wysypywała, tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę to trwało, ale polska wersja Gry Dusz trafiła na nasz serwer :) 

W imieniu całej administracji dziękuję @Anton Gorodecki za pracę nad spolszczeniem.
Oczywiście podziękowania należą się też @gawronowi i @kondotier.

Moda pobrałem i przy okazji zainstalowałem u siebie. Muszę przyznać, że jest klimat. 

Spoiler

ss_daniel_12-13-20_14-39-06_(l01_escape).jpgss_daniel_12-13-20_14-39-10_(l01_escape).jpg

 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki Właśnie nie, nie wiem dokładnie dlaczego się wysypywała, ale wyglądało to tak jakby dłuższe pozostanie w barze po przeprowadzeniu choć jednej rozmowy z Barmanem powodowało wylot bez loga bo miałem go niezależnie czy chciałem naprawić szpej czy chciałem coś sprzedać czy pogadać o robocie, ale dopóki z nim nie pogadałem to wylotu nie było. W każdym razie po wzięciu zadania gdzie Barman kieruje nas do Woronina i natychmiastowym wyjściu mogłem grać dalej i żadnego wylotu dalej nie zaliczyłem i dotarłem bez problemowo na Agroprom.

Dołączę poniżej zapis z przed oddania Kablowi dokumentów i jakąkolwiek rozmową z Barmanem. Rzuć okiem jak chcesz bo ciekaw jestem czy u Ciebie też coś się wysypie tylko na wszelki wypadek np. po wzięciu zadania poczekaj chwilę w barze, lub spróbuj po wzięciu zadania naprawić broń - fakt ja miałem przy sobie 4 pukawki więc musiałem w międzyczasie zamienić broń w slocie i przy próbie naprawy tej zamienionej wszystko się wywalało, ale raczej jestem zdania, że może jakiś skrypt nawalił, albo może wcześniej coś zrobiłem nie w takiej kolejności jak powinienem czy coś w ten deseń i coś się nie zgrało :P 

Edit. Dodałem zapis :p 

gd5.sav gd5.dds

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grając w tego moda czułem się jakbym grał w TTŚ2 :)(czyli same pozytywy), bezwylogowo mod zakończony, błędy jako jedyne, to powtarzające się zadanie u barmana oraz nie znikające znaczniki, szkoda że mod urywa się w takim momencie, jeśli można wiedzieć planujecie tłumaczyć drugą część? 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hadam cieszę się, że mod ci się podobał. Napisz proszę czy próbowałeś w inny sposób rozwiązywać zadania czy po prostu wybierałeś jedną z opcji i finalizowałeś dane zadanie? Inaczej mówiąc czy parłeś do przodu czy zaglądałeś pod każdy kamień?

27 minut temu, hadam napisał:

planujecie tłumaczyć drugą część?

Niestety druga część nie spodobała mi się na tyle aby ją przetłumaczyć. Obecnie pracuję nad dostosowaniem spolszczenia oraz zmodyfikowaną wersją (nowy HUD, modele NPC, tego typu duperele:)) Dead City: Breakthrough 3.1. 

@Szczepan9205 sprawdzę zapis i dam znać.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki Starałem się każde zadanie zrobić tak jakbym grał w normalnego moda(pietrenko się o tym źle przekonał haha). Moda będę prawdopodobnie przechodził drugi raz, żeby sprawdzić inne linie fabularne, jednak jest kilka rzeczy, które mnie interesują czy poza ''głównymi'' hubami na danych lokacjach znajdują się jakieś misje poboczne, np. w pda wyczytałem, że płotka uciekł w głąb doliny mroku, ale nigdzie go znaleźć nie potrafiłem to sobie odpuściłem poszukiwania. Ciekawią mnie jeszcze przerywniki filmowe czy dają one jakieś informacja, co w aktualnym momencie się dzieje, czy opisują nasze zachowanie w trakcie gry niestety rosyjskiego nie potrafię. Jest jeszcze jedna sprawa nie wiem czy to jest błąd, jak ubieramy kombinezon turysty/egzoszkielet to on powinien nam podnosić udźwig = możliwość sprintu z większym ciężarem, problem leży w tym, że podnosi udźwig, ale wytrzymałość zostaje na poziomie 60kg(powyżej tego 10s sprintu i nemo umiera ze zmęczenia, artefakty na wytrzymałość nic nie dają) 

Cytat

Niestety druga część nie spodobała mi się na tyle aby ją przetłumaczyć. Obecnie pracuję nad dostosowaniem spolszczenia oraz zmodyfikowaną wersją (nowy HUD, modele NPC, tego typu duperele:)) Dead City: Breakthrough 3.1. 

Szkoda, miło by było poznać rozwinięcie historii, czas chyba się uczyć rosyjskiego, albo poprosić kolegę żeby mi w trakcie tłumaczył haha

Edytowane przez hadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hadam napisał:

w pda wyczytałem, że płotka uciekł w głąb doliny mroku, ale nigdzie go znaleźć nie potrafiłem to sobie odpuściłem poszukiwania

W jednym zakończeniu ucieka, a w drugim można go 

Spoiler

dopaść na bazie bandytów.

Nie jesteś jedynym, który go szukał po całej Dolinie:) Niektóre wątki fabularne nie zostały dokończone  i są ślepymi zaułkami. Wbrew temu co jest napisane w PDA i co mówią NPC.

1 godzinę temu, hadam napisał:

Ciekawią mnie jeszcze przerywniki filmowe czy dają one jakieś informacja, co w aktualnym momencie się dzieje, czy opisują nasze zachowanie w trakcie gry niestety rosyjskiego nie potrafię

Przetłumaczyłem tekst z przerywników. Plik tekstowy znajduje się w #1. BTW - nic nowego się z niego nie dowiesz.

1 godzinę temu, hadam napisał:

Jest jeszcze jedna sprawa nie wiem czy to jest błąd, jak ubieramy kombinezon turysty/egzoszkielet to on powinien nam podnosić udźwig = możliwość sprintu z większym ciężarem, problem leży w tym, że podnosi udźwig, ale wytrzymałość zostaje na poziomie 60kg(powyżej tego 10s sprintu i nemo umiera ze zmęczenia, artefakty na wytrzymałość nic nie dają) 

Zapewne jest to błąd moda. Kilka podobnych baboli (tylko że tekstowych) udało mi się poprawić.

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę i dam znać. Pobrałem rozpakowaną instalkę, dlatego nie próbowałem rozpakowywać plików gry.

Chyba, że po prostu mam ci coś podesłać? Będzie szybciej.

Edyta: @Szczepan9205 sprawdziłem twój zapis, ale w/w błąd u mnie się nie pojawił. Jak śmiał?!:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.