Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@vidkunsen Wiesz no ja sobie hobbystycznie będę dłubał przy tym może sklecę coś co będzie wyglądać jak spolszczenie jako takie :p Tyle że muszę poszukać jaki plik XML odpowiada za który tekst, na razie mam np nie spolszczone opisy ikon przejść z lokacji na lokację, ikonki stalkerów na mapie i nie mogę dojść który plik za to odpowiada...

To mam na myśli

Spoiler

ss_szczepan_03-21-20_12-26-48_(escape).thumb.jpg.54d20f6961f8ecbf59606d3ee55e3dbe.jpgss_szczepan_03-21-20_12-26-57_(escape).thumb.jpg.b71ffe730a63c1faf01da1e8472cbd1b.jpg

Oprócz tego musiał bym jeszcze ogarnąć tłumaczenie niektórych elementów wyposażenia bo też mam tam rzeczy typu st_helm_hardhat zamiast Hełmu stalowego.

Jak widać na screenach da się normalnie wyjść z bagien, cały pic polega na tym że w moda jest wbudowany Fraction Commander w trochę okrojonej wersji ale po krótce chodzi o to żeby w czasie gry nacisnąć ESC i jak pokaże się menu to wtedy wciskamy F2, pokazuje nam się menu Fraction commandera i wybieramy tam opcję Expansion w Commands i AI Commision mode na On i tyle, frakcja wyśle swoich ludzi w miejsca które przejęliśmy tak jak w oryginalnym Czystym Niebie(poniżej zdjęcie)

Spoiler

ss_szczepan_03-21-20_12-31-56_(escape).thumb.jpg.dea5b77551541f07765204eba6a16d17.jpg

@kanon1022 co do Twojego pytania masz na myśli unpacker dzięki któremu wypakujesz moda po ściągnięciu żeby go sobie "zainstalować" czy chodzi Ci o unpacker dzięki któremu można pliki .db wypakowywać?

 

Nie wiem czemu @kondotier ale zniknął ten post który napisałeś, odpowiadając na to co pisałeś:

Wiadomo że to nie jest takie proste dlatego się tłumaczenia tego moda nie podejmuję po prostu użyczyłem tego co osobiście sobie skleciłem żeby mieć po polsku, pożyczyłem sobie pliki po prostu z oficjalnych spolszczeń, wrzuciłem i o dziwo działa, ale z innym modem podejrzewam że by to nie zadziałało. Co do translatora to nawet nie przeszło by mi przez myśl żeby go użyć :p Widocznie struktura tego moda umożliwia po prostu to że spolszczenie z Czystego Nieba połączone z paroma rzeczami z Zewu Prypeci działa. Ale będę sobie dalej dłubał u siebie może się czegoś nauczę ;)

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, takie dziwne pytanie czy w tym modzie są paczki broni z zewu czy czystego nieba? Ponieważ nie ma po fixie spawnera ( uruchomiłem czysta wersję i z fixem) to chciałem sobie podrasować broń - te 3 rozpakowane w fixie mi nie pasują ;( . I kolejne pytanie skoro to również mod globalny - to jak dograłem sobie to skompilowane spolszczenie to pózniej mod będzie "grażdanką" czy dziwnymi znaczkami - w tych miejscach które będą nowe w porównaniu do pierwowzoru ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@najdrok Co do paczek nie wiem bo nie było podane jakie paczki broni mod zawiera. A co do tego czy mod będzie później grażdanką to nie umiem powiedzieć bo jestem dopiero w Kordonie( aczkolwiek przeglądałem opis podstawowego moda to on się chyba nie różni niczym od podstawowego Czystego Nieba tylko jest przeniesieniem fabuły z CN na silnik Zewu Prypeci z zawarciem wszystkich funkcji które pojawiły sie w Zewie, a których nie było w Czystym Niebie więc raczej nowych rzeczy w nim nie ma i nic nie powinno kolidować). 

Wrzuciłem to co skleciłem tylko i wyłącznie dlatego że Kanon poprosił i RACZEJ NIE POLECAŁ BYM KORZYSTAĆ Z TEGO CO WSTAWIŁEM(no chyba, że ktoś bardzo chce mieć częściowo po polsku i jest gotowy na to że może mu w późniejszym etapie fabuły wywalić grę), żeby potem nie przyszła taka osoba na forum z pretensjami, że to co wstawiłem mu moda wywala :P Ja sobie z ciekawości będę ten mod przechodził i jeśli się pojawią później jakieś wyloty to dam znać ale proszę nie traktujcie tego co wstawiłem jako pełnoprawne i działające spolszczenie.

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 No rozumiem, takie coś jest na moddb:

https://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/downloads/cop-coc-db-converter

Nie używałem tego programiku więc nie wiem czy działa, musiał byś sprawdzić bo ja jeszcze plików db nie ruszałem. Całe to grzebanie w plikach to jest nowość dla mnie także uczę się na bieżąco.

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 To ja sam usunąłem swój post, bo moda nie mam, a po napisaniu go miałem refleksję, skąd u ciebie polskie znaki.

Takie rozwiązanie jakie dodatkowo opisujesz, może dać częściowe rozwiązanie, ale też narobić wiele problemów. Takie mody jak CoC, zmieniają prawie wszystko, nawet wygląd opisów w menu i sterowaniu. Dodają ( np. uruchamianie silnika ), albo coś ujmują. Dlatego nawet te pliki muszą być sprawdzone. Przerzucania tak na surowo więc nie radzę.

Jak już, to się trzeba potrudzić i konkretne pliki z moda porównać z tymi wstawianymi, choćby na zgodność ilości linii. Brak zgodności, brak kompatybilności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier No i właśnie dlatego napisałem że nie polecam używać tego co wstawiłem żeby ktoś potem nie przyszedł z pretensjami że wrzucił to co wstawiłem i grę wywala i grać się nie da, Kanon poprosił to się podzieliłem ale zaznaczyłem że hobbystycznie sobie grzebie w plikach, żeby się może czegoś nauczyć nowego, a gdyby to było oficjalne przetestowane spolszczenie to by było dołączone w pierwszym poście ale nie jest ;)
Będę sobie w wolnym czasie przechodzić stopniowo moda i zobaczę co się stanie, albo w pewnym momencie się wysypie i nie będzie się dało grać, albo jakimś cudem bezproblemowo go skończę i będę w szoku :P Aczkolwiek powiem Ci że obleciałem całe Bagna i kawałek Kordonu i nie spotkałem się jeszcze z niczym co by pochodziło z CoC'a, wszystko co póki co widziałem, zgromadziłem wygląda jak z ZP ale mogę się mylić.

@Zwinny No róznica ogólnie jest taka że CS działa na DX10 a Zew na DX11(choć mówią że dx11 w zewie jest zepsuty i lepiej grać na 10 albo 9) i statystyki broni, kombinezonów są bardziej czytelnie przedstawione, system ulepszeń też jest chyba bardziej rozbudowany niż w CS no, a poza tym CS nawet czysty bez żadnych modów jest problematyczny przez swoje niedoróbki no ale skoro autor/autorzy mieli taki pomysł i udało im się to zrobić to plus dla nich bo rosjanie zamiast męczyć się z CS mogą sobie zagrać w CS ale na silniku ZP i z bajerami graficznymi + lokacje i tekstury z Anomaly :p 

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Jest na forum taki dział "Zakątek Tłumacza". Nie wszystko już jest tam aktualne, bo dział istnieje od początku tłumaczeń, ale też są i rzeczy nadal aktualne. Przejrzyj go sobie, będzie ci łatwiej zrozumieć, co można a czego nie wolno zrobić. I jak wyskoczy jakiś problem, szybciej znajdziesz przyczynę.

I nie cytuj całych postów na które odpowiadasz. Wywołuj tylko rozmówcę takim zabielonym nickiem, jakim ja Ciebie wywołuję. Wiesz jak to się robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Oczywiście że wiem :) Zaraz poprawie swoje posty to nie będzie takiego burdelu.

Pograłem dziś i okazuje się że najwyraźniej ten mod nie jest zbudowany na Call of Chernobyl tylko na Zewie Prypeci ale że Zew Prypeci po angielsku to Call of Pripyat to wnioskuję że autor połączył obie nazwy i wyszło z tego Call of Clear Sky ale to takie moje gdybanie, trzeba było by spytać autora. Nie dość że główny GG ma twarz naszego znajomego Majora Diegtiariowa to w modzie nie ma żadnych śladów CoC'a(no przynajmniej ja nie znalazłem żadnych), postacie randomowe nie dają questów typu przynieś podaj pozamiataj jak w CoC, można od nich dostać questy identyczne jak w Czystym Niebie(wywaliłem swoje pseudo spolszczenie i dialogi ani misje które dają się nie zmieniły) no a poza tym przejrzałem pliki i tekstury ikon ekwipunku dostępnego w grze i wychodzi na to że nie ma w tym modzie rzeczy dostępnych w CoC.

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zwinny Ogólnie mod jest postawiony na zewie prypeci więc wszystkie mechaniki gry są takie same jak w zewie(czyli mod działa na DX11 i dostępnych dla niego efektach graficznych), fabuła, misje poboczne i główne są identyczne jak w czystym niebie nie zauważyłem niczego nowego póki co, a to czym jeszcze się różni jest podane w pierwszym poście tego tematu zakładce Historia wersji i zmiany. Różnica między oryginalnym czystym niebem a tym modem jest taka, że nie używa on mechaniki wojen frakcji z czystego nieba tylko mod ma wbudowanego fraction commandera więc jak dołączysz do jakiejś frakcji i przejmujesz punkty kluczowe to z pomocą fraction commandera możesz wymusić wysyłanie drużyn Twojej frakcji do przejętych przez Ciebie punktów lub jak przejmiesz jakiś punkt np park maszynowy na bagnach i nie chce Ci się czekać aż drużyna Twojej frakcji dotrze na miejsce to za ruble które masz na swoim koncie możesz zespawnować tam stalkerów Twojej frakcji więc zaoszczędzasz czas tylko musisz być w tym miejscu które przejąłeś.

Bez użycia fraction commandera i przejęciu punktu nic się nie dzieje, stalkerzy nie wyruszają z bazy żeby przejąć ten punkt więc jeśli nie użyjesz commandera to w pda będzie Ci wisiało zadanie typu np. "Przejmij Spalone Gospodarstwo" i będzie wisieć do końca gry(widocznie twórcy nie udało się przenieść skryptu z czystego nieba który odpowiadał za wojnę frakcji lub uznał, że fraction commander lepiej się sprawdzi bo w czystym niebie czasem bywało tak że po przejęciu jakiegoś kluczowego punktu stalkerzy frakcji do której dołączyłeś go nie zajmowali, ja przechodząc czyste niebo kilka razy często się spotykałem z tym błędem jak dołączałem do stalkerów na kordonie i po przejęciu bazy bandytów na wysypisku moja frakcja nie mogła zająć bazy bandytów bo oddziały frakcji nie wyruszały do bazy bandytów żeby ją zająć).

Co do języka polskiego mod nie ma oficjalnego spolszczenia, ja mam po polsku bo wrzuciłem sobie do folderu z modem oficjalne spolszczenie przeznaczone dla Czystego Nieba(folder localization z lektorem) i oddzielnie stworzyłem w gamedata->configs->text folder pol i tam wrzuciłem pliki tekstowe z czystego nieba zmiksowane z plikami zewu prypeci(edytowałem trochę plików żeby wszystko działało, wyświetlało poprawne nazwy no i edytowałem teksutrę menu ekwipunku żeby przerobić rosyjskie napisy na polskie) ale jestem dopiero na wysypisku więc na razie nie udostępniam jeszcze tego co skleciłem bo nie wiem czy będzie można przejść całego moda bez żadnych wylotów więc póki co mod jest tylko po rosyjsku.

Sory za tak długi wywód ale starałem się wszystko opisać tak żeby każdy mógł zrozumieć czym jest ten mod i nie musiał potem pytać:P

Edytowane przez Szczepan9205
  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 W commands na Expansion a AI Comission Mode na On, ale na razie używałem commandera raz na bagnach, teraz dołączyłem do stalkerów na kordonie i wyskoczyło mi zadanie żeby przejąć punkt w dolince koło bazy stalkerów, doszedłem na miejsce i było puste, wybrałem ustawienia te które Ci podałem i nie ruszyli z bazy żeby przejąć punkt, musiałem wydać zarobione ruble żeby ich zespawnować :dry::dry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba po prostu wejść na samą górę konstrukcji mostu i wskoczyć w anomalię, a że ten mod zmienia wygląd anomalii to tej może nie być widać, ja skakałem na czuja bo używam innego Reshade niż ten który autor wypuścił razem z modem i nie widziałem jej więc jakbyś miał problem ze znalezieniem i skacząc spadał na ziemię i ginął to tu masz filmik gdzie dokładnie jest anomalia i jak do niej dojść:

https://www.youtube.com/watch?v=FYECSXMSnhk

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022Zauważyłem, ogólnie jak wybierałem Expansion to moi stalkerzy zajmowali najróżniejsze miejsca na kordonie typu ATP, więc wejdź we fraction commandera, w Commands zaznacz assemble, zamknij commandera, wróć do gry i zobacz czy wyruszą do przejętego punktu, jeśli nie to zaznacz defend i sprawdź, nie pamiętam po wybraniu której z tych 2 opcji wyruszali, ale po którejś na pewno ruszyli tyłki i jeżeli to co wcześniej Ci wysłałem z polskimi plikami nie pomieszało napisów które się pojawiają po najechaniu na ikonkę stalkerów którzy przemieszczają się po mapie(zwykle to te jasnozielone kropki) powinno Ci się wyświetlić do którego punktu idą np "Cel : Odległy Posterunek" czyli przejście z Kordonu na Wysypisko. Jeżeli dobrze pamiętam to po jednorazowym wybraniu defend lub assemble stalkerzy powinni się udać do wszystkich punktów które przejąłeś a które nie są obsadzone. a jeśli nie to jak przejmą 1 punkt i wyskoczą Ci wiadomości głosowe i powiadomienie o wykonanym zadaniu to zmień w commanderze na default i potem znów na assemble i powinien wyruszyć kolejny oddział.

Ja już dotarłem do Doliny Mroku bez żadnych problemów,wylotów itd, wszystkie rzeczy które zbieram/znajduję, kupuję sprawdzam pod kątem nazw i opisów i jak na razie wszystko jest w porządku, ale zauważyłem że Detektor Weles chyba jest zepsuty w tym modzie bo na ekranie nie wyświetla się położenie artefaktów tylko działa podobnie jak detektory w Autumn Aurora w sensie mamy wyciągnięty detektor to arty się pojawiają, Echo i Niedźwiedź chyba działają(musiał bym zakupić i sprawdzić bo znalazłem na bagnach Welesa i nie miałem nawet okazji sprawdzić) ale muszę się jeszcze pokręcić koło jakiś anomalii bo wydaje mi się, że mod nie ma dźwięków detektora anomalii, a także nie ma dźwięku licznika Geigera więc jak ktoś nie pamięta gdzie znajdują się hotspoty z promieniowaniem to można się łatwo napromieniować tym bardziej że zauważyłem że mając kombinezon SEVA bardzo łatwo złapać promieniowanie i nie ma że boli trzeba zbijać antyradami albo wódką(może takie było zamierzenie autora żeby nie było tak łatwo jak w Zewie że wystarczyła maska lub lepszy kombinezon i radiacja nas nie tyka).

 

 

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taki krótki update, autor moda wydał nową wersję zamiast patcha(śledzę na bieżąco temat i autor w zasadzie w ogóle się nie udziela na temat problemów z modem jedyne posty w całym wątku to te w których zamieścił linki do patchy lub do nowej wersji) no i naprawił błąd z brakiem dowódcy posterunku na agropromie, teraz dowódca jest i można pchnąć fabułę dalej, ale błąd z wylotami po zadaniu konkretnych pytań losowym stalkerom nadal są, weles nadal nie pokazuje artefaktów, a do tego na DX9 mod jest całkowicie niegrywalny( prędzej powiedział bym że na DX11 będą problemy). 

Po przerzuceniu się na dx9 fps spadają z 60 lub ponad do 20 kilku, na dx10 pojawiają się jakieś błędy tekstur które wskazują na folder gamedata->textures->ui ale pliku takiego jak w logu w folderze w ogóle nie ma a oryginalnie mod w ogóle nie posiada tego folderu(ja go stworzyłem żeby dodać pliki spolszczenia).

Skończyłem niedawno Lost Alphę i stwierdziłem że wrócę do tego moda ale na Agropromie  zaczęły mi się wyloty z powodu braku pamięci(nie wiem jakim cudem bo na poprzedniej wersji było wsio ok a teraz nie mogę nawet wczytać gry bo wywala więc nie wiem co dalej będzie z tym modem....)Niby na ekranie startowym widnieje napis OpenXray, ale mam wrażenie że ten mod nie działa na openxray tylko na 32bitowym silniku zewu prypeci bo nie spotkałem się nigdy z taką ilością problemów w modach korzystających z open'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.