Skocz do zawartości

DYSKUSJA OGÓLNA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Anton Gorodecki promował(a), podpiął/eła i przestał(a) promować ten temat

Nie jest to problem w przechodzeniu gry, ale niespotykane dotąd zachowanie moda.

Sprawa dotyczy Żwawego.

Po ustaleniu z Wilkiem pokojowego rozwiązania problemu z bandytami, pozbawiony broni, pancerza - wyruszyłem. Schodząc z górki na której stoi Pietrucha, usłyszałem zaniepokojone głosy bandziochów. Zrobiłem jeszcze kilka kroków i dostałem się pod ostrzał. Pełne zdziwienie. Powinni być co najmniej obojętni. A tu ostrzał. Zero dialogu.

Więc -wczytanie save'a - bo chciałem załatwić sprawę pokojowo. 

Ledwo zbliżyłem się do Pietruchy, a usłyszałem, że dostał wiadomość od Wilka i rusza na bandziochów. Znowu kicha.

Ponowne (któreś) wczytanie i w końcu bandyci chcą gadać.

Zaznaczam jeszcze raz, że te wszystkie "mutacje" rozpoczynały się od tego samego save'a , w którym zapisane było pokojowe rozwiązanie problemu.

Nie wiem jak inni, ale ja jestem zdziwiony.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo tylko raz udało mi się wywołać okno rozmowy i widziałem ten pokojowy dialog ale i tak pobiegli ;) a u mnie słaby refleks i nie zdążyłem kliknąć :) A tak to ile razy grę wczytywałem to w różnych kombinacjach ruszają do szturmu.

Także chyba trzeba sobie darować i robić klasyczną wersję pić paf.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, tom3kb napisał:

A tak to ile razy grę wczytywałem to w różnych kombinacjach ruszają do szturmu.

I to jest właśnie sygnał, że trzeba wczytać zadanie od rozmowy z Wilkiem (już po dialogu z Sidorem). 

A propos pif-paf:) w grze zabiłem dosłownie kilku bandytów i to z powodu błędów samej gry. To mój pierwszy mod do stalkera, gdzie nie trzeba było nikogo zabijać (oprócz mutantów).

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z Tolikiem i grupą Pietruchy. 

Po odebraniu zadania by uratować Żwawego wyżej wymienieni zostają rozniesieni przez falę dzików (8 sztuk). Próbowałem wyeliminować je przed wzięciem zadania, ale te są okrutnymi gąbkami na pociski - nie starczy mi amunicji na wybicie wszystkich... Próbowałem też przenieść się do wcześniejszych zapisów, ale dziki za każdym razem przemierzają kordon zabijając wszystko na swojej drodze.
Miał ktoś traki problem?

Edytowane przez PainChiller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem coś wywalczyć. Po wczytaniu zapisu sprzed pójścia spać dzików respi się tyle że nie mam problemu z obronieniem Tolika. Niestety problem jest jeszcze inny... teraz gdy podchodzę do Tolika, grupa Pietruchy natychmiast rusza do natarcia na baze bandytów(aby było śmieszniej - dzieje się to równiesz na starszym sejvie)...

 

Załączam ostatni zapis, na chwilę przed wzięciem zadania od Sidorowicza. Za każdym razem to samo :/

02 06.01-kordon.sav

Edytowane przez PainChiller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem że nie miałem problemów z tym, szybko i gładko akurat dialog wczytał, ale nie ukrywam że przeprawa przez jelito zony mnie zaskoczyła na mistrzu, stanowczo odradzam iść drogą (ulicą) jak zwał tak zwał tylko od razu udać się na lewo i iść powoli omijając mutanty chociaż i to nie czasem jest możliwe.
Żaden mod nigdy nie powodował że wysłuchuje wszelkie dźwięki otoczenia, by nie zostać zaskoczonym.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PainChiller poniżej znajduje się autozapis z Jelita i zapis sprzed przejścia do Jelita (Tolik uratowany, siedzi w wiosce kotów, zlecił znalezienie 5 ogonów ślepaków, grupa Pietruchy siedzi na pagórku, wybrana opcja pokojowa załatwienia sprawy ze Żwawym): Zapisy.7z

Do wszystkich: na jakich poziomach trudności gracie? 

BTW - jeśli ktoś chce się podzielić swoimi spostrzeżeniami z rozgrywki, to zapraszam do dyskusji. 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki Dzięki za pomoc :v

Btw: Wiesz co mogło być powodem takiego zachowania grupy Pietruchy? Odpaliłeś zapis i u Ciebie działało, czy trzeba było coś naprawiać?

Ja gram na najniższym, ze względu na zalecenia jak i błąd przez który nie mogę wyłączyć celownika i kołysania kamery na wyższych :P 

 

Edit: @Anton Gorodecki Dobrze, wczytałem Twój zapis i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to data zapisu(oraz to że ze względu na zmęcznie naznaczony porusza się jak astmatyk po potężnym posiłku). 

Czy dobrze rozumiem że powodem moich problemów było to że zgodnie z zaleceniami Doktora i Sidorowicza... poszedłem spać przed rozpoczęciem wykonywania zadań? xD

Oraz szybkie pytanie - zauważyłem że grasz na wyższym poziomie trudności niż ja. Specjalnie by mi to nie przeszkadzało gdyby nie celownik... można go jakoś wyłączyć? Próbowałem wszystkiego, łącznie z odebraniem uprawnień do edytowania user.ltx wszystkim grupom w systemie... Jedyne co zadziałało to poziom trudności "nowicjusza". Celownik moim zdaniem strasznie zabija immersje, a w modzie pokroju NLC to grzech bardzo ciężki :v

Edytowane przez PainChiller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PainChiller napisał:

Wiesz co mogło być powodem takiego zachowania grupy Pietruchy? Odpaliłeś zapis i u Ciebie działało, czy trzeba było coś naprawiać?

Prawdopodobnie problem tkwi w wadliwym skrypcie. Odpaliłem ze 30 razy twój zapis i za każdym razem dwóch stalkerów z grupy Pietruchy od razu po gadce z Wilkiem atakowało bandytów z STS.

Odpaliłem nową grę i przeszedłem dany fragment.

4 godziny temu, PainChiller napisał:

Czy dobrze rozumiem że powodem moich problemów było to że zgodnie z zaleceniami Doktora i Sidorowicza... poszedłem spać przed rozpoczęciem wykonywania zadań?

Według mnie to nie miało związku z problemem.

4 godziny temu, PainChiller napisał:

zauważyłem że grasz na wyższym poziomie trudności niż ja

Przeszedłem dwa razy grę na Mistrzu. Twój zapis był "robiony" na poziomie trudności Stalker. 

4 godziny temu, PainChiller napisał:

gdyby nie celownik... można go jakoś wyłączyć?

Wejdź w ...gamedata\scripts\params\params.script, odszukaj linię 937 i zmień ją na sak.get_command("hud_crosshair off")

4 godziny temu, PainChiller napisał:

Celownik moim zdaniem strasznie zabija immersje, a w modzie pokroju NLC to grzech bardzo ciężki :v

Moim zdaniem sytuacja, w której nie mogę "trafić" w przedmiot i go podnieść z powodu braku kursora/celownika zabija immersję gry.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram na mistrzu, jak już napisałem wyżej, trochę już spędziłem na wysypisku i szykuje się na walkę z bandytami z Biesem. Jest trudno, ale nie do przesady, kajecik/notatnik w dłoń i idzie się powoli do przodu. To moje drugie podejście do NLC, więc trochę wiem, ale jednak są pewne zmiany które mnie zaskoczyły ;) o dziwo nie ma już pancerza najemników w skrzynce, a można było go zdobyć. Co jest na + bo niszczył balans na początku gry praktycznie. Nie długo bagna i walka z mutantami :D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

Gdzie dokładnie i w jakich okolicznościach można było znaleźć ten "pancerz najemników"?

Może chodzi o wioskę kotów w skrzynce na poddaszu co trzeba było przeskoczyć z domu co stoi przy nim Wilk, tak ja w czystej grze i wielu modach? Może w NLC też tam był?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NLC 6.5 i początkowych wersjach NLC 7 pancerz najemników znajdował się w hangarze na wysypisku w skrzyniach, przypadkowa skrzynia, nie zawsze się pojawiał, ale jak już się na niego trafiło, miało się spore ułatwienie. Prawdopodobnie jest zmieniony mocno balans, i wyrzucili ten pancerz żeby nie było za łatwo. Chodzi mi o skrzynki które niszczy się nożem żeby nie było.
A to co napisał Tom3kB, to zamiast pancerzu wrzucili tam parę butelek wódki które były przydatne na start. Trzeba dość prędko nazbierać 15 butelek wódki dla Kuzniecowa, za 10 wykonać misję, a za 5 kupić ładownicę (dlaczego niby? Skoro sidorowicz daje po ukończeniu misji ze żwawym) no a temu że jeżeli zdobędziemy ją szybciej to Sidorowicz zwróci nam 5 butelek wódki i wynagrodzi nas nabojami do ak :)

Edytowane przez moongate
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modzie nie można ustawić permanentnej nieśmiertelności, nawet pomimo "zwyczajowych" zmian w pliku actor.ltx w sekcjach [actor_immunities_gd_XXX] i [actor_condition].

Gra nie posiada typowego zabezpieczenia przeciw oszustwom, ale autorzy poczynili daleko idące zmiany w skryptach utrudniające zwiększanie odporności GG.

@kanon1022 Rozumiem, że zmiany w actor.ltx nie przyniosły spodziewanych rezultatów?

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NLC 7 3.0 posiada bardzo wysoki poziom trudności i mam świadomość, że przez to może nie przypaść do gustu wielu z was. 

W przeciwieństwie do serii OP nie walczymy tutaj z hordami niebotycznie silnych wrogów, tylko z własnymi (GG) słabościami. Zagrożenie stanowią jedynie mutanty i nasza nieostrożność lub nieprzygotowanie do wypadu w Zonę. Każde utrudnienie w grze jest w logiczny sposób tłumaczone przez NPC-ów.

Proszę się nie dziwić, że z mutantów "wypada" tak mało części ich ciał lub że większość znajdowanych PDA nie działa lub jest rozładowane. Zona w NLC 7 za każdym razem pragnie nam przypomnieć, że to my jesteśmy największą anomalią na jej obszarze i że nie powinno nas być tutaj w ogóle. 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022

Trochę poszukałem po necie i znalazłem spawner do NLC 7 3.0.
Działa z wersją którą wczoraj pobrałem stąd:

i dla chętnych wrzuciłem do pobrania tutaj:

https://drive.google.com/file/d/1vO5hhXIE0L5ituYNShyrsuaNsouaIczV/view?usp=sharing

207554637_ss_nlc3.0ep_05-31-20_12-54-20_(l01_escape).thumb.jpg.6d3a6ac5a3c9471053f88738fb228745.jpg

Jeśli ktoś chciałby używać spawnera  to z paczki z plikami (oczywiście trzeba zrobić kopię swoich plików bezpieczeństwa) 
do gamedata nie wypakowujemy pliku system.ltx (jest w folderze config) bo mod się nie uruchomi.
Mam trochę czasu i posiedzę dzisiaj nad tym.

Paczka ze spawnerem:

spavner_dlja_nlc_7.rar  

Spawner uruchamiamy po wczytaniu zapisu gry potem ESc a potem F1 

Spawner nie działa idealnie coś się dzieje z menu ale za to nazwy przedmiotów są po polsku:201897424_ss_nlc3.0ep_05-31-20_13-08-44_(l01_escape).thumb.jpg.8d9276217bed80a59cf1561e4a920c10.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.