Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ns2016ogsr-cover_by_meta.jpg

Tytuł oryginalny: Народная Солянка 2016 [OGSR Engine]
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 04.06.2020 r. 
Data najnowszej aktualizacji: 01.01.2022 r.
Autorzy: NS-Team


OPIS:

Spoiler

W tej odsłonie Solianki sporo pracy włożono w dopracowanie standardowego pakietu lokacji. Naprawiono także wiele problemów z nimi związanych oraz dodano nowe obiekty.

  • Modyfikacja została oparta o 64-bitowy silnik OGSR v.2.1.6.3 z renderami z Zewu Prypeci i obsługą DX10 oraz DX11. 
  • Wszystkie nowe opcje graficzne są dostępne w menu. Podobnie jak w przypadku OGSR zawierają szczegółowe opisy 
  • Pogoda, która została zastosowana w tym wydaniu jest oryginalna z nowymi promieniami słonecznymi. 
  • Pakiet broni autorstwa nasar75.
  • Zaczerpnięto niektóre tekstury z Lost Alpha oraz roślinność z AtmosFear i Autumn Aurora 2.1.

Pomniejsze zmiany w rozgrywce: 

Spoiler
  • Możliwość sprzedaży broni za darmo u NPC. 
  • Nowe tekstury dłoni podczas zmiany kombinezonu. 
  • Tagi w PDA. 
  • Grupowe przenoszenie przedmiotów za pomocą klawisza Shift.
  • Różne pozycje w inwentarzu. 
  • Sortowanie przepisów, receptur i przejść między lokacjami w PDA. 
  • Zaktualizowany ekran wczytywania gry. 
  • Pauza gry podczas jej wczytania. 
  • Tryb z perspektywy trzeciej osoby. 
  • Bardziej wyraźne kołysanie się drzew podczas deszczu. 
  • W PDA widnieje historia 500 komunikatów dialogowych zamiast 50 w oryginalnej grze. 

Aktualizacja z 01.01.2022 r.: 

Spoiler

Silnik:

  • Modyfikacja posiada własną część silnika. 
  • Silnik został zaktualizowany do wersji 2.1.31. Uwzględniono wszystkie zmiany w silniku OGSR z wersji grudniowej. Mianowicie: kinematyka odwrotna, układ dłoni z Zewu Prypeci, powiązanie slotów na pasach od kombinezonów, ukrycie kostek na modelach broni itd. 
  • Wprowadzenie obsługi Discorda podczas gry w Soliankę. 
  • Dodano nowe sloty na broń lekką. Sloty podzielono na broń lekką, średnią i ciężką. 
  • Dodano nowy pas na amunicję i magazynki do broni. Podobnie jak w przypadku pasa nośnego na artefakty, liczba slotów zależy od posiadanego kombinezonu. 

System ładowania magazynków: 

  • Wprowadzono uproszczony system ładowania magazynków. Ładowanie jest prymitywne i polega na przeciągnięciu paczki z nabojami na ikonkę magazynku. Brak animacji ładowania. 
  • Magazynki można także uzupełnić przesuwając ich ikonkę na siebie. 
  • Wiele magazynków z amunicją kalibru 9x18 można uzupełnić nabojami 9x19 i odwrotnie.
  • Aby rozładować magazynek należy przesunąć jego ikonkę na opakowanie broni lub do siebie. 
  • Magazynki można zdobyć rozładowując broń wrogich NPC, odnaleźć w schowkach lub kupić u handlarzy. 

Nowa broń:

  • Nowy arsenał broni zaczerpnięto z Zewu Prypeci - wykorzystano takie paczki z bronią jak: STCoP WP, EFT WP, BaS addon, TAZ, Gunslinger mod, Shoker WM i kilka pomniejszych dodatków. Dłonie zostały zastąpione tymi z T.H.A.P. Arsenał dostępnych broni jest cały czas rozwijany. 
  • Wymieniono modele wszystkich broni. 
  • Dodano 12 nowych broni - TT-33, długi BM-16, obrzyn TOZ, pordzewiały AK-74u, PP-19 Vityaz, Protecta, MP-133, MP-153, Remington 870, Karabinek SR-3 Wichr, RPK-74 i M79. 
  • Karabin snajperski B-94 zastąpiono przez KSWK.
  • Kusze zostały zastąpione Remington 700 i DVL-10.
  • Prawie wszystkie unikalne bronie zostały zastąpione nowymi. 
  • Na dodanej broni można założyć różne celowniki. 6 z Rosji/ZSRR i 6 z NATO. Na pistoletach maszynowych stosuje się kolimatory.
  • Celownik do M16, SUSAT i PK-A zostały usunięte. 
  • Nowy model aparatu fotograficznego. 
  • Dodano niekompletne animacje przeładowania oraz zacięcia się niektórych broni - w tym przypadku broń nie zostanie przeładowana, a po prostu przestanie się zacinać.
  • Bronie zostały lekko zbalansowane - prace nad tym będą kontynuowane w przyszłości.
  • Jeśli broń jest rozładowana, zostanie to wizualnie wyświetlone na modelu broni oraz jej ikonce w ekwipunku. 
  • Wielu NPC niezależnych zostało przezbrojonych. Niektórzy otrzymali nową broń z celownikami. 

Logika: 

  • Dokonano zmian w organizacji NPC, którzy przebywają w różnych obozowiskach na lokacjach. 
  • Wprowadzono nowy schemat w przemieszczaniu się NPC między obozowiskami. Zapożyczono z OGSR i dsh mod. 
  • Nocą mutanty stają się bardziej aktywne i agresywne - lepiej dobrze przemyśl nocny wypad. 
  • NPC używają granatników. 
  • NPC leczą rannych towarzyszy, a podczas odniesionych obrażeń używają apteczek i bandaży. 
  • Po zakończonej walce NPC chwilowo pozostają na miejscu (podobnie jak w Czystym Niebie oraz Zewie Prypeci). 
  • NPC reagują na atak ze strony neutralnie nastawionych towarzyszy. 
  • NPC niezależni witają się ze sobą używając głosu. 
  • Niezależni NPC mogą od teraz odpowiadać na wiadomości innych osób w stalkerskiej sieci. Co więcej z czatu korzystają żywi NPC za pobraniem opłaty w wysokości 40 rubli za każdą wiadomość. 
  • Czasami można się natknąć na lekko rannych NPC. Poprzez nawiązanie dialogu można udzielić im pomocy. 
  • Nowa scena z pojawieniem się Kałmuka. 
  • Nowe „zachowanie” transportera opancerzonego w Dolinie Mroku. 
  • Dodano reakcję Akima na kradzież telewizora. 

Interfejs:

  • Interfejs został przerobiony pod wszystkie nowe sloty oraz pasy nośne, które się pojawiły
  • Trzy nowe sloty na detektory artefaktów. 
  • Możliwość sortowania przedmiotów w ekwipunku. Jeśli klikniesz na zakładkę, przejdzie ona w tryb czerwony i wszystkie przedmioty tego typu zostaną usunięte z ekwipunku.
  • Wiele przedmiotów otrzymało nowe ikonki. 

Poprawki błędów: 

  • Naprawiono sytuację, w której NPC ignorował swojego rannego przyjaciela w przypadku, gdy sam nie miał apteczki. 
  • Uwzględniono wszystkie poprawki z 16.03.2021 r.
  • Kruki od teraz pojawiają się na wszystkich lokacjach. 
  • Nowy system fotografowania. 
  • Pewne zmiany w przeciąganiu zwłok. 
  • Prapor wyśle GG sms-a (podczas poszukiwania grupy naukowej). 

Inne zmiany: 

  • Pojawiła się nowa latarka oraz lornetka. Chwilowo w sprzedaży u Barmana. 
  • Nowy bioradar autorstwa Kash. 
  • Nowy artefakt autorstwa Kash. 
  • Dźwięk podczas używania przedmiotów. 
  • Animacje używania przedmiotów (opcjonalnie). 
  • Animacje śmierci NPC. 
  • Symulacja Alife (opcjonalnie). NPC handlują między sobą, grabią, walczą, są świadkami strzelanin, proszą o pomoc. Walki wrogich ugrupowań o terytorium. Możliwe ataki fal mutantów na ludzi w różnych zakątkach Strefy. Mogą jednak wystąpić bardzo nieoczekiwane i nieprzewidywalne zdarzenia. Użycie na własne ryzyko. 
  • Nowy model i zachowanie silnej Chimery (zaczerpnięto z Zewu Prypeci). 
  • GG może rozpalić ognisko. 
  • W Strefie występują przerwy w dostawie prądu. Podczas emisji gaśnie światło w pomieszczeniach - nawet w podziemiach. Powiadomienie o nadchodzącej emisji będzie podobne do tego z Zewu Prypeci. 
  • Nowe dźwięki świerszczy w nocy. Za dnia są mniej intensywne. 
  • Dodano wiele nowych dźwięków wymowy u NPC. 
  • Dodano automatyczne zapisywanie gry podczas podjęcia lub zakończenia zadania (opcjonalnie). 
  • Etykieta na skrzynkach sugeruje jej zawartość. 
  • Lekko zmieniony handel w niektórych miejscach. 
  • Wiele innych zmian, które nie znalazły się na liście. 

Podziękowanie: 

  • Autorzy oraz testerzy: Laucer, _Sk8_AsTeR_, Mecheniy@Mecheniy, c510new, Shadowman, SergeT, dog19601, NordRain, alen_fantom, elrik, amateur_61, Shura1344, Касьян, pz_3, Dr Zlo. Podziękowania wszystkim tym, którzy wspierają rozwój modyfikacji. 

Autorzy i podziękowania: 

Spoiler
  • Arhara, lsclon, BFG, хабарыч i wszyscy pozostali, którzy pracowali nad świetnym modem Narodnaja Solianka.
  • KRodin za silnik i dostosowanie do niego Solianki 2016. 
  • Shadowman, pz_3, SergeT, BFG i wszyscy pozostali, którzy testowali wczesną wersję oraz dokonywali poprawek. 

GALERIA: 

Spoiler

nA0jz-XH2I8.jpg  yLQaOH0M4h8.jpg

X-Er4PGR8Ow.jpg  DKFAWdexPh8.jpg

ouYrtmpDB9U.jpg  xu4Jm32mxTQ.jpg

Zpf0l7UJz50.jpg  9IxewJR9JrE.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Modyfikacja jest w formie samodzielnej. Posiadanie oryginalnej wersji gry nie jest wymagane. 

  1. Pobrane archiwum należy rozpakować do dowolnego folderu. 
  2. Należy zainstalować niezbędne oprogramowanie: installdxwebsetup.exe, oalinst.exe, VC_redist.x64.exe.
  3. Modyfikację uruchamiamy za pomocą bin_x64/xrEngine.exe.

Uwagi: 

  • Kompilacja zawiera już Cień Czarnobyla oraz Narodnaja Solianka 2016. Nie trzeba niczego dodatkowego instalować. 
  • Zapisy gry oraz zrzuty ekranu znajdują się w folderze _appdata_.
  • Zapisy gry nie działają z Narodnaja Solianka 2016. 

Podczas pierwszego uruchomienia gry należy: 

  • W opcjach należy ustawić preferowane przez siebie ustawienia.
  • Należy wybrać typ HUDa, interfejs PDA oraz przyrządy celownicze. 
  • Na końcu należy zrestartować grę. 

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Dodatek Weather Breathing of Zone:

  • BRAK

 


Źródło: appro.jpg

 

  • Super 1
  • Dodatnia 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • tom3kb przypiął/eła ten temat

No to zwracam się z pytaniem do @kobal , jak widzi dostosowanie swojego spolszczenia do nowej wersji.

Bo zgadzam się w pełni z wypowiedzią @smox , że jest wart zainteresowania.      

Jeszcze jedna zsyłka na pobieranie:

https://drive.google.com/drive/folders/1Zs93xzYsRpWz-Vw9WZdfDcYTzrUXZnSZ

i strona z modem:

https://www.amk-team.ru/forum/topic/14229-narodnaya-solyanka-2016-ogsr-engine/

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką uwagę dotyczącą pierwszego uruchomienia moda ( po restarcie komputera po instalacji ).

ВНИМАНИЕ!!! При первом запуске игры ОБЯЗАТЕЛЬНО! (Скрыть)

1. Запустить игру, зайти в "Опции" стандартного меню Сталкера ТЧ, настроить требуемое разрешение монитора, качество видео, яркость\контрастность, привычные клавиши управления игрой.
2. В разделе Опции зайти на вкладку "Настройки HUD", выбрать по вкусу вид худа, интерфейса ПДА и прицелы под разрешение своего монитора.
Нажать "Применить", выйти из игры и перезапустить игру.

UWAGA!!! Przy pierwszym uruchomieniu moda OBOWIĄZKOWO!

1. Uruchomić moda, wejść w "Opcje" głownego menu Stalker CCz, ustawić rozdzielczość monitora, jakość obrazu, jasność\kontrast\ i klawisze sterowania grą.

2. W rozdziale Opcje wejść do "Ustawienia HUD", wybrać chciany wygląd hudu, wygląd PDA i celowniki dla rozdzielczości swojego monitora.

Nacisnąć "Zastosuj", wyjść z moda i uruchomić ponownie.

@Monolithalian  Skąd masz taką informację, bo ja takiej nie znalazłem.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na razie mamy tylko wersję natywną, czyli rosyjską. 

Moim zdaniem dostosowanie spolszczenia z NS 2016 nie będzie zbyt pracochłonne i pozostaje tylko kwestią czasu.

Strona macierzysta modyfikacji: https://www.amk-team.ru/forum/topic/14229-narodnaya-solyanka-2016-ogsr-engine/

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Diegtiariow

NS 2016 OGSR Engine. Zaktualizowany RePack od SpAa-Team

Link: KLIK

?zaktualizowany silnik do wersji 2.1.69
?wszyto poprawkę z wylotem przy remoncie
?poprawiona latarka z widoku drugiej osoby
?działają naboje na pasie
?dopracowany i dodany SSLR + kałuże (działa tylko na R4, trzeba włączyć w rozszerzonych graficznych opcjach w menu, punkt odbicia w kałużach "отражения в лужах")
?naprawiony g_buffer
?włączono odbicia w wodzie z Anomaly (na razie testowo, są trochę niedopracowane, w przyszłości będą inne, jeśli nie spodobają się - twórca usunie)
?poprawione trassery

Opcjonalny dodatek: Pogoda Breathing of Zone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, tom3kb napisał:

@guccimucci5 jak ktoś spolszczy tego moda to linka znajdziesz w 1ym poście.

ok dzięki za info 

17 minut temu, tom3kb napisał:

@guccimucci5 jak ktoś spolszczy tego moda to linka znajdziesz w 1ym poście.

o i jeszcze jedno pytanie mod fabrycznie angielski? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 6.06.2020 o 14:41, Monolithalian napisał:

Tylko na dx10 i dx11 działa ? Czy jest też dx9 i dx8 ?

Nie ma DX8. 

Spoiler

UQ7Q8VA.jpg

NS 2016 OGSR powstała w oparciu o 64-bitowy silnik OGSR wer. 2.1.6.3 (który będzie aktualizowany) z renderami z Zewu Prypeci i wsparciem dla DX10 i DX11.
Wszystkie nowe opcje graficzne zostały szczegółowo opisane w menu:

Spoiler

bQV4c9B.jpg

Do archiwów dostępnych do pobrania w #1 została dołączona finalna łatka z 20.06.20.
W kompilacji została użyta oryginalna pogoda z Solanki, a do sekcji pogody dodano sun shafty z ZP.
Dodano paczkę broni od nasar75. Użyto także tekstur z LA oraz roślinności z AtmosFear i Autumn Aurora 2.1.
    

Zmiany w rozgrywce:

  • możliwość oddania broni NPC (sprzedaży za darmo),
  • zmiana tekstur rąk przy zmianie odzieży ochronnej,
  • znaczniki w PDA,
  • grupowe przenoszenie przedmiotów za pomocą klawisza SHIFT,
  • w oknach na broń można umieścić teraz dowolny rodzaj broni (brak podziału na okna broni krótkiej i długiej),
Spoiler

h1AoL8C.jpg

  • sortowanie artykułów dotyczących artmodyfikacji, recept i przejść w PDA,
  • odnowiono ekran wczytywania gry,
  • możliwość gry z widokiem z trzeciej osoby,
  • możliwość włączenia pauzy po załadowaniu zapisu gry,
  • animacja strafe'owania,
  • przełączenie języka w polu wprowadzania tekstu,
  • w PDA można zobaczyć 500 wiadomości z dialogami (zamiast 50 jak w oryginale),
  • drzewa kołyszą się mocno przy deszczowej pogodzie.

Rozpakowywanie archiwów gry:

Spoiler

Bez tytułu.png

Kopiujemy archiwum w dowolne miejsce poza instalkę moda, zmieniamy jego nazwę na gamedata.db (z np. gamedata.db_base_config) i rozpakowujemy za pomocą DATA UNPACKERa

Oficjalne dodatki:

  1. Pogoda Breathing of Zone dla NS 2016 OGSR do pobrania z HfLQofn.png (193 MB)
  2. UHD Textures dla NS 2016 OGSR do pobrania z HfLQofn.png (4,53 GB)

INSTALACJA:

  • utwórz folder mods w katalogu gry,
  • pobierz i rozpakuj pliki z rozszerzeniem .xdb wybranego dodatku do folderu mods.
Spoiler

Bez tytułu1.png

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękły pierwsze zadania na Kordonie oraz Wysypisku. Znalazłem też kilka schowków. Miałem wyruszyć na Agro, ale postanowiłem zwiedzić jeszcze Zapomniany Las. Zona okazała się dla mnie bardzo łaskawa:041:

Znalazłem SEVĘ i trochę artów:

Spoiler

6fudyqM.png

ZbWijYq.png

rSivSTr.png

ZoBhZEe.png

67yfRu7.png

 

W międzyczasie ubiłem pseudogiganta. Zobaczymy co Sidor zaoferuje za jego część ciała. 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak do tej pory (jestem aktualnie na etapie zadań na Zatonie i oddawania broni/szukania schowków dla Matwieja Kulinara) nie miałem prawie żadnych zgrzytów fabularnych czy technicznych (o dziwo Martwe Miasto również przeszło bez jednego wylotu:072:). Jedynie przy wskrzeszaniu Muchy Kamień Powodzenia musiałem wyrzucić nie we wnęce z ciałem dziewczynki, a w innej wnęce pokazanej na zrzucie poniżej).  

Spoiler

oiCYg0H.png

t6FwJN1.png

AC5pyUJ.png

 

Muszę przyznać, że NS 2016 OGSR jest modziwem bardzo stabilnym. Gram na paczce z HD teksturami, ReShadem i modelami HD NPCów. Już dawno w żadnego moda nie grało mi się tak przyjemnie. Niestety end game jest mało wymagający:068:. W spoilerze kilka zrzutów ekranu pochodzących z mojej gry:

Spoiler

NGRukmY.png

fx93WUp.png

JpZAMSV.png

SnY94f2.png

kkSfuaq.png

A8BRe08.png

X4x6JBc.png

 

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.