Skocz do zawartości

Dollchan 8: Infinity


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

@Anton Gorodecki No jako takich problemów nie miałem bo większość z rosyjskiego co tłumaczyłem to były opisy broni i amunicji - a to są opisy typowo techniczne więc jakieś nie wiadomo jak wymyślne nie muszą być, żeby było wiadomo o co chodzi, większość dialogów pasowała z polonizacji OGSE, dialogów z nowej linii fabularnej też jakoś bardzo dużo nie było, a wydaję mi się, że wyszły w miarę ok. Ale zapamiętam na przyszłość, jak nie będę czegoś wiedział to będę pisał ;) 

Ja tak samo podchodzę do swojej osoby, też się uważam za typowego rzemieślnika jeśli chodzi o tłumaczenia z angielskiego, żeby im nadać takiego typowego "słowiańskiego" klimatu to musiał bym się w dużej części wspomagać rosyjskim oryginałem i dodać też czasem coś od siebie. No i chyba uparty też jestem, bo @Agrael już po SGM mi pisał "Zrób sobie przerwę/urlop, bo ile można - tym bardziej po Anomaly", ale OGSR i Misery+Gunslinger mi siedziało w głowie( no i na dysku przy okazji) więc stwierdziłem "nie!", przetłumaczę jeszcze te 2 i dopiero przerwa. Ogarnąłem oba i teraz mogę sobie na spokojnie przysiąść do Anomaly i podziwiać efekty mojej pracy i oczywiście reszty ekipy(pierwszy raz Anomaly przeszedłem w pełni po angielsku, czasami się wspomogłem spawnerem - a teraz podchodzę z podejściem "grać powoli, nie ważne ile czasu zajmie mi ukończenie wszystkich ścieżek fabularnych to ukończę je bez żadnych wspomagaczy - tylko to czego dokonam w świecie gry pozwoli mi dopiero na dalszy progres, a jak oleję ten aspekt to będę żałować i utknę w miejscu),

Oglądałem kilka rosyjskich recenzji Dollchana z ciekawości ( 3 po 3 z nich rozumiem, ale coś tam łapię bo 6 lat miałem rosyjski w szkole choć zbytnio się nie przykładałem i teraz są efekty :P) i tak, ludzie chwalą nowe lokacje mocno i o dziwo fabułę ( a to aż tak często się nie zdarza przy tylu rosyjskich modach, które w miarę regularnie wychodzą), więc na angielską translację czekać będę, a bardziej na potencjalne spolszczenie. 

BTW. Nie powiem, grałem może jakieś 5min, ale przeszedłem się kawałek po Wiosce Kotów, a potem demo_recordem obleciałem cały Kordon i muszę powiedzieć, że wygląda to wszystko fajnie - zawsze to coś innego niż standardowe lokacje ( nawet przerobione trochę jak w przypadku Anomaly na przykład). 

A z tych dwóch modów, które wypisałeś - szczerze myślę, że KNNŻ wyjdzie pierwszy, ale całym serduszkiem czekam na True Stalker - z samych zrzutów i zwiastunów widać, że to nie będzie byle jaki mod - według mnie coś na miarę "legendy" Lost Alphy tylko miejmy nadzieję, że lepsze i ludzie potraktują go jako taką odrębną część Stalkera niż jako zwykły mod, co z tego że porównując go do Anomaly czy Dead Air wygląda trochę gorzej - jeśli fabuła, muzyka, gameplay itd. będą fajne to nie ma co patrzeć na grafikę :P 

Sorry za taki off-topic, ale tak jakoś wena mnie naszła :D 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że mój problem jest związany ze schowkami. Miałem farta i znalazłem sporo rzeczy, potrzebnych w grze ( woda, żarcie, dobra broń, itemy o które proszą NPCe ), a których nie da się nosić. Zostały więc w schowkach. A wiadomo, że to absorbuje pamięć. Dopóki miałem to w schowkach z moda, nic się nie działo. Problem wyskoczył, gdy sporą ilość umieściłem w schowku zrobionym z plecaka. Aby 100 razy nie biegać z jedną bronią, cały sprzęt z inwentarza przeniosłem do tego plecaka i przyniosłem pozostałe. Wylot nastąpił po ich wsadzeniu do plecaka-schowka i zabieraniu potrzebnego. Widocznie taka ilość maneli i ich przemieszczanie nie spodobało się modowi. Spróbuję się cofnąc jeszcze dalej w zapisach i nie gromadzić sprzętu w jednym miejscu. Jeśli się uda, będzie to jakaś porada dla później grających.

@Szczepan9205  A wybierając wersję angielską, zmieniłeś języki i czcionkę w localization.ltx ? Plik jest dla grażdanki i katalogu rus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Teoretycznie to nie powinno robić żadnej różnicy bo kodowanie dla cyrylicy i angielskiego alfabetu jest takie samo(1251) i zmiany w localization.ltx też nic nie dadzą bo wybierając w menu w grze język angielski gra automatycznie zmienia w localization język z rus na eng, tu chodzi o to, że może jest stworzony w spakowanych archiwach folder eng pod przyszłą translację, ale jest pusty i nie ma w nim żadnych plików skoro wyświetlają się takie rzeczy jak na moich zrzutach ;) Gdyby cokolwiek by było po angielsku to bym mógł jeszcze uznać, że może coś się nie ustawiło jak powinno, ale skoro wszędzie mam takie rzeczy to znaczy, że gra nie ma skąd czytać tekstu ;) 

Lub wybór angielskiego w ustawieniach to pozostałość z CoC'a :P Aczkolwiek skoro Dollchan 7 miał angielską translację to obstawiam, że tu się pojawi takowa za jakiś czas. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, w sumie możesz mieć rację, ja najczęściej napotykałem angielskie translacje, które miały kodowanie 1251. Kurde robisz mi jeszcze nadzieję :D Dobra to zainstaluję raz jeszcze Dollchana i sprawdzę bo może masz rację, a jak nie to trudno uzbroję się w cierpliwość :P

Edit. @kondotier 

Wypakowane z archiwum .db, sprawdzone - ni ma angielskiej wersji, jest tylko folder rus :P Tak jak mówiłem, ta opcja z angielskim to pod przyszłą translację może lub pozostałość po CoC.

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Jeśli patrzysz w pliku przetłumaczonym z rosyjskiego na angielski lub polski, na pierwsze dwie linie od góry i tam jest napisane kodowanie 1251, jest to tylko informacja. Zwróć uwagę, że te linie są zakomentowane. A 1251 jest tam przez nieuwagę, lub niedopatrzenie tłumacza. Ja też, wiedząc że nie ma to znaczenia, czasem o zmianie zapominałem.

Jak chcesz znać prawdziwe kodowanie, to np. po otwarciu NP++ zobacz na samym dole pliku, już poza tekstem. Tam masz rzeczywiste kodowanie. I jeśli jest ono błędne, to może powodować nawet wyloty.

A co dotyczy mojego problemu w wydawałoby się krytycznym wylotem na pulpit. Powiodło mi się z powrotem do gry, z chyba piątego wstecznego zapisu. Ale nie od razu. Znowu jest to dziwna rzecz, ale po jednym z wylotów poleciały mi same ustawienia oświetlenia i rozdzielczości ekranu, oraz suwaki oświetlenia. Zauważyłem to dopiero po chwili gry i je przywróciłem. Wtedy zaczął się ten problem wylotowy. No to po jednym ustawieniu zacząłem schodzić na te które "zrobił" sam mod. I co bardzo dziwne, wyloty ustały po zmianie rozdzielczości monitora na taką dla 4x3. Na niej zrobiłem wszystkie poprzednie zadania i kupę do przodu. Wszystko gra. A co najlepsze, spawn mutantów i zawartość znalezionych ( poprzednio też ) schowków, dało mi części i rzeczy do wykonania wziętych wcześniej zadań.

Nie mam pojęcia, dlaczego mod sam zmienił ustawienia i dlaczego moja ich zmiana doprowadziła do wylotów.

ss_fred_09-26-20_13-09-09_(l02_garbage).thumb.jpg.2f3b5da299e7674c4050eccafd8af976.jpgss_fred_09-26-20_14-14-08_(l01_escape).thumb.jpg.b29090aa64931c13029bf850e5cfb564.jpg

Czyli nie ma nic złego, coby na dobre nie wyszło :028: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Hehe wiem ;) OGSR to nie mój pierwszy przetłumaczony mod więc takie rzeczy już dawno wiem :P Tylko zdziwiłeś mnie tym, że angielskie teksty mają kodowanie 1250 tylko łacińskie - wszystkie, które spotkałem miały 1251 i mówię o tym kodowaniu, które jest podane w prawym dolnym rogu N++, ale możliwe, że są też takie co korzystają z łacińśkiego 1250 - nie ważne bo się z tego off-topic robi, a temat jest o Dollchanie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c.d.

W X - 11 sporo roboty i zwrotów akcji, młot wysiadł, nawet 3 razy naprawiany, na opancerzonych pod lufowe oraz granaty,.

Rzucało mną po w/w laboratorium, radarze i zatonie jak kotem w worku, teraz Zaton.

p.s. X - 10 już nie istnieje - taki tam sobie melino - szałas pod antenami.

Spoiler

ss_tomahawk_09-26-20_20-56-03_(zaton).thumb.jpg.561f96b416eda93ad45f002492d833bd.jpgss_tomahawk_09-26-20_20-49-17_(y09_x11).thumb.jpg.21d2741f5cd49ac254b4db087f4f0f80.jpgss_tomahawk_09-26-20_20-33-47_(l10_radar).thumb.jpg.abf17c2e9292623f1bf8a8a09aadc529.jpgss_tomahawk_09-26-20_20-06-09_(y09_x11).thumb.jpg.d94797e147971329c6af82fbf276c4e5.jpgss_tomahawk_09-26-20_19-37-02_(y09_x11).thumb.jpg.dc010cea31d080a1d0095d5f03da27cf.jpg

 

ss_tomahawk_09-26-20_20-56-20_(zaton).jpg

Spoiler

ss_tomahawk_09-26-20_21-24-28_(zaton).thumb.jpg.88e752568a020994c9dffc638ce8947c.jpg

 

Edytowane przez vidkunsen
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zacząłem grę od nowa. Coś z tą poprzednią było chyba nie tak. Ale nie moją, tylko ze strony moda. Od samego jej początku plątała mi się po ekranie ta lupa, która powiększa litery menu. Ale zauważyłem, że po tych wylotach i zmianach w ustawieniach ona zniknęła. Również tekstury krzaków i liście, przestały zatrzymywać pociski. Ale determinantem był brak dialogu u Sidora, któremu przyniosłem przesyłkę, aktywną tak w pda jak i na mapie. Ale nie u niego.

W nowej grze znów jestem na swoich ustawieniach, łącznie z formatem monitora. Lupa się nie plącze, mod chodzi jakby płynniej. Spawn jakby przychylniejszy ( znalazłem śpiwór ), więcej tych sprzętów gospodarczych na sprzedaż. Wiem gdzie i co, to szybko nadrabiam w czasie. Może tym razem będzie bez takich hopsztosów z optymalizacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_fred_09-27-20_16-01-28_(l02_garbage).thumb.jpg.e110eaca81437221dca2a785e6f9ad09.jpg

No i chyba tajemnica nazwy moda odgadnięta.

ss_fred_09-27-20_16-04-10_(l02_garbage).thumb.jpg.4d032da8abe7f3135f3ca8220cd962de.jpgss_fred_09-27-20_16-04-31_(l02_garbage).thumb.jpg.e3d78b0c0624ac9a15beca225e131947.jpg

Okazuje się, że po obejrzeniu dostajemy informację, że to niezwykły obrazek, pierwszy z ośmiu. Teraz się będzie trzeba pilnie rozglądać, aby znaleźć pozostałe.

Ten znalazłem

Spoiler

Na Wysypisku, w pomieszczeniu bukmachera, prowadzącego loterię finansową.

Aby uratować tego NPCa, mod daje nam 3-4 sekundy, na oddanie 3 celnych hedshotów.

ss_fred_09-27-20_22-09-33_(k00_marsh).thumb.jpg.d0a21cdff6631b5ebe7161392342c805.jpg

A poniżej patrzy ten, co sobie chce popsuć grę.

Spoiler

A i tak nasz trud pójdzie na marne, ampułka z trucizną zrobi swoje.

ss_fred_09-27-20_22-17-46_(k00_marsh).thumb.jpg.1981a02be73c2fc03b6439daa9d5283b.jpg

 

I kilka klimatycznych dla zachęty.

Spoiler

ss_fred_09-27-20_16-14-43_(l02_garbage).thumb.jpg.51c598913a6e222bfb1487641eb7971c.jpgss_fred_09-27-20_21-33-47_(k00_marsh).thumb.jpg.9199758a1f5bb7d8b2699b6a8ba997df.jpgss_fred_09-27-20_22-51-57_(k00_marsh).thumb.jpg.1487b61d21eae3dc3723ff162b9a0512.jpgss_fred_09-27-20_22-52-30_(k00_marsh).thumb.jpg.df1c430f004d5636c27107e48f4763f4.jpg

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian  Chcesz, masz.

1.jpg.a7e8be6390ccbf4115ddd80d0207660e.jpg           2.jpg.27c1ef88694c723dc576877ff6cfa5b5.jpg

 3.jpg.dce17fdf27b139d4122766f35ddaf639.jpg           4.jpg.a40dc7f34632ba9f138bc03409651b80.jpg                                                                                                                                                                                          

I taka mała podpowiedź. W PDA masz rozdział omawiający pewne ustawienia, wyjaśniając co zyskujemy lub tracimy. To Sprawocznik -> Nastrojki igry.  Podświetliłem psujące się artefakty. Patrz zrzut.

PDA.thumb.jpg.c9a4ae3019ee53ff1c0445da7fe08a2a.jpg

Część ustawień można zmieniać podczas gry, ale inne tylko przed nową grą. W menu głównym masz ustawienie pogody. Sugeruję, aby wybrać opcję bardzo jasnych nocy. A to dlatego, że latarki są na szybko zużywające się baterie, a inaczej ustawione noce nie pozwalają na swobodne działanie. A baterie sporo kosztują.

 

 

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kondotier napisał:

@Monolithalian  Chcesz, masz.

1.jpg.a7e8be6390ccbf4115ddd80d0207660e.jpg           2.jpg.27c1ef88694c723dc576877ff6cfa5b5.jpg

 3.jpg.dce17fdf27b139d4122766f35ddaf639.jpg           4.jpg.a40dc7f34632ba9f138bc03409651b80.jpg                                                                                                                                                                                          

I taka mała podpowiedź. W PDA masz rozdział omawiający pewne ustawienia, wyjaśniając co zyskujemy lub tracimy. To Sprawocznik -> Nastrojki igry.  Podświetliłem psujące się artefakty. Patrz zrzut.

PDA.thumb.jpg.c9a4ae3019ee53ff1c0445da7fe08a2a.jpg

Część ustawień można zmieniać podczas gry, ale inne tylko przed nową grą. W menu głównym masz ustawienie pogody. Sugeruję, aby wybrać opcję bardzo jasnych nocy. A to dlatego, że latarki są na szybko zużywające się baterie, a inaczej ustawione noce nie pozwalają na swobodne działanie. A baterie sporo kosztują.

 

 

 

Dziękuję Ci bardzo :D Niech Monolit ma Cię w swojej opiece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian   I nie tylko. daję linka do obszernego poradnika jak rozpocząć moda i poprowadzić przez kilka lokacji:

https://stalkerportaal.ru/blog/dollchan_8_infinity_gid_po_prokhozhdeniju/2020-09-08-859#chapter1

I małe ostrzeżenie dla tych, co już się zdecydują zagrać. Pisałem o moich perypetiach z przesyłką dla Sidorowicza. To nie tylko mój problem, ale wszystkich graczy po tamtej stronie. Rada jest tylko jedna, nie brać takich zadań ani u Miasnika na Wysypisku, ani handlarza z bazy na Bagnach. Sidor nie przyjmuje. Nawet przy opcji odmowy zadania u zleceniodawcy, ważąca 3kg przesyłka nie znika z inwentarza. A dwie takie przesyłki, to 6kg zbędnego, blokującego balastu. Szkoda, bo w ten sposób mamy zablokowane kolejne zadania i dopływ bezcennej kasy.

Jest wiele skarg na rozwiązania w modzie. Doczytałem, że od wypuszczenia moda zrobiono już 4 patche, ale ich nie znalazłem. Problemy z modem są usprawiedliwiane tym, że jest zrobiony przez jednego człowieka. Subiektywnie oceniając moda po moich problemach, należałoby poczekać jeszcze jakiś czas, do usunięcia tych wszystkich wyłapanych przez graczy niedoróbek i wtedy na nowo go pobrać.

Mod ma niewątpliwe zalety. Te kompletnie zmienione lokacje, które można traktować prawie jak nowe i nowe lokacje, oraz ciekawie pomyślana nietuzinkowa  fabuła, czynią go modem wartym zainteresowania. Jednak ma mocne przegięcia w stronę hardkoru rodem z OP. Przykład na zrzucie. Cena najtańszego kombinezonu potrzebnego do wejścia do labu i kwota jaką dysponuję.

ss_fred_09-29-20_17-18-45_(k00_marsh).thumb.jpg.2fdd94753bbd6e48142690d0aa61f451.jpg

To efekt niekorzystnego dla mnie spawnu. W poprzedniej grze miałem na tym etapie ponad 100 tys. i na dodatek znaleziony w schowku przydatny kombinezon Monolitu. Nie musiałbym kupować.

Inne przegięcie, to wprowadzenie pułapek z kuriozalnym rozwiązaniem. Jedno z otrzymanych zadań, wprowadza nas do takiego wyrobiska pod hałdą na Wysypisku ( nowa rzecz ). Nie możemy z niej wyjść, bo przeszkadza anomalia. Konia z rzędem temu, kto bez podpowiedzi wpadnie na to, że ( czyta kto chce )

Spoiler

 w wyrobisku trzeba dupą do przodu wejść w takie dwie nisze, aż do usłyszenia takiego dźwięku, następnie przodem do trzeciej niszy i zabrać schowek. Dopiero takie czynności pozwalają na wyjście.

A tu wykaz miejsc z obrazkami "wielkookich" laleczek.  Wi‌elkookie.txt   Znalezienie wszystkich otwiera nowy wątek zadaniowy.

A ja stanąłem przed dylematem. Ciągnąć moda dalej, czy poczekać na wypuszczenie wersji pozbawionej błędów :051: :052: :062:.

DODANO: Znalazłem fix nr 4 z 26.09. . Nie wiem czy zawiera poprzednie i co zmienia.

https://yadi.sk/d/JO4xsqlHQJe_cw

Wymaga specjalnego wklejenia, patrz:  Fix 4.txt  Dotyczy już grających. Stawiający moda mogą dodać od razu.

@Agrael  Dodaj do #1

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem ten fix nr 4 zgodnie z przepisem. Z PDA zniknęły mi wszystkie aktualne zadania. Również najbliższy schowek we własnym plecaku który mogłem sprawdzić, zniknął.  Czyli że dodawanie go w czasie gry jest niekorzystne.

Zacząłem więc nową grę dla sprawdzenia jak to wygląda z tym patchem. Potwierdziło się jedno, że wypełnienie schowków za każdym razem jest inne. Trzecia gra, jestem już na Wysypisku po rozmowie z Masarzem i  w żadnym ze schowków nie było tego co było poprzednio.

Teraz jedne schowki mam wypasione, inne puste. A śpiwora ani jednego.

ss_fred_09-30-20_16-46-33_(l01_escape).thumb.jpg.0502e1aa2dbc6a7304f9b89b25d6821a.jpg

Dla przykładu dwa zrzutu.

Z tym w plecaku wybrałem się na przeszukanie kwestowej ciężarówki.                                                     A z tym wracam do wioski.

 ss_fred_09-30-20_17-26-19_(l01_escape).thumb.jpg.0fbd55e6f9ef35313ce497634c6d6e75.jpg                                 ss_fred_09-30-20_17-25-18_(l01_escape).thumb.jpg.e0f77d3f94a66d461cc53d476b726185.jpg 

Mod chimera. Dla każdego, coś innego :007: .

I jeszcze takie coś. Znalazłem fiksa na zmianę wyglądu HUDa i ikon sygnalizacji. O tyle jest lepszy, że minimapa w końcu ma zegar i dla sprawdzenia godziny nie musimy wchodzić do PDA i rozładowywać baterii. Pasek energii i zdrowia jest przy minimapie, co nie rozprasza. Trochę małe są cyferki dla amunicji i trybu ognia. Ten bordo kolor, to ostrzeżenie.

ss_fred_09-30-20_15-01-57_(l01_escape).thumb.jpg.d0ea4bd6454a3fc87b799541a0ff09ce.jpg

Za to dodatkowo ( co szczególnie jest przydatne na początku, gdy nie mamy detektorów radiacji i anomalii ) ostrzega nas znaczkami zbliżenia się do stref i o napromieniowaniu. Bardzo ciekawie jest do minimapy wstawiony kompas, połączony ze znaczkiem GB. Bez problemu dodajemy go do moda, a jak się nie spodoba można go usunąć z gamedaty, gdzie został dodany bez ingerencji w moda.

  A to fix ze strony moda:

D-HUD Dollchan.7z

Jak się wie co i gdzie, to szybko idzie.                                                            

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbicie tematu. Wysyp patchy.

@Agrael Patch nr5 z 30.09  https://yadi.sk/d/5yOs2eJqeJVqMw

Instalacja różna dla nowej gry i dla już prowadzonej. Wg opisu jak dla nr 4. ( lub ze spojlera )

Opis zmian i sposobu wstawienia ( po rosyjsku )

Spoiler

- Снижена базовая цена за артефакты на 30%
- Снижены цены на оружие, броню и шлемы на 30% у всех торговцев
- Детектор "Велес" продается у ученых с шансом 100%, а у Петренко (долг) и Слона (свобода) с шансом 50% (требуется НИ или ресет!)
- Добавлен недостающий текст в задание по сопровождению Локатора
- Возвращены оставшиеся уровни сложности при старте новой игры (помимо этого они всегда были доступны через настройки игры или консоль)
- Поправлены 3 тайника на Кордоне
- Уменьшен получаемый урон на 10-15% в зависимости от типа (ранее игрок получал 100% урона — столько же сколько и НПС)

УСТАНОВКА ДЛЯ ТЕХ КТО ИГРАЕТ ПЕРВЫЙ РАЗ:
1. Установить фикс(ы) в папку database, согласиться на замену файлов.
2. Запустить Dollchan.exe

УСТАНОВКА ДЛЯ ОСТАЛЬНЫХ:
1. НЕ устанавливая фикс(ы), запустить игру, загрузить сохранение.
2. Выйти в меню (кнопка Escape), нажать кнопку 8 (не цифровой блок). В игре появится сообщение об успешном сохранении данных. Закрыть игру.
3. Установить фикс(ы) в папку database, согласиться на замену файлов.
4. Запустить игру, начать новую, пропустить диалог и оказаться в коморке Сидора, затем выйти в меню, нажать там 9.
5. Произойдет перезапуск с выдачей всех предметов, сюжетной инфы и пр.

Zaryzykuję i wstawię. Ale jak mi znowu zeżre to co mam, to aż do finalnego zakończenia poprawek, dam se z modem spokój.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

Zaryzykowałem, wstawiłem zgodnie zaleceniem. I skutek jak poprzednio. Z PDA znikają zadania do wykonania, a ze schowków cała zawartość. Zadania zaliczone przed wstawieniem fiksa, zapamiętane. Idą nowe. Zostaje tylko to co na grzbiecie.

Schowki z gry, nawet te poprzednio oczyszczone, zapełniają się na nowo. Można więc na nowo się wyposażać. Tyle tylko, ze biegamy na nowo.

Na stronie moda jest taka porada, jak postąpić kiedy mod robi problemy. Jest to nazywane Resetem. I w taki sam sposób dodaje się fiksa podczas gry. Wyciągnąłem taki wniosek. Trzeba wykonać i zaliczyć rozpoczęte zadania. Aby nie stracić nic cennego, a i nie zaprzepaścić tego co do schowków napchaliśmy, trzeba schowki opróżnić ( posprzedawać ) , a przedmioty cenne i potrzebne nawet z wielką nadwagą wziąć na grzbiet. Jest tylko jeden warunek, że posiadamy plecak do robienia schowków. A to dlatego, że nawet jak ostatni zapis mamy przy schowku, to przy uruchamianiu moda z fiksem, pojawiamy się na otwartej przestrzeni i ten nadmiar wagi trzeba gdzieś złożyć.

A co dotyczy kolejnych fiksów. Każdy fiks jest w postaci dwóch plików  .db , więc jest wmontowany do plików które poprzednie fiksy już zawierają. Na tym etapie gotowości moda, aby nie kombinować z tymi schowkami, trzeba grać bez nakładania następnych. Albo poczekać, aż tak go ponaprawiają, że będzie grywalny bez kolejnych fiksów. @Agrael Ponieważ przy odsyłaczach do pobierania moda jest informacja o dacie aktualizacji, trzeba do naszego #1 dać te najnowsze, już zawierające jak na razie fiksa nr 5. Będą  następne, trzeba będzie znowu odświeżyć. Sporo roboty. No i czekać na takie odsyłacze, których co dobę nie trzeba podmieniać.

Ta opcja Reset ma jedną zaletę. Kiedy już po dłuższej grze, opróżniliśmy wszystkie schowki losowe, a chcemy je na nowo zapełnić ( będzie inna zawartość !!! ), można zrobić ten reset. I znów biegając po lokacjach, uzupełniamy wyposażenie.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian  No i jak Ci idzie z modem?

Mała informacja. Zaliczenie znalezienia obrazka "Wyłupek" ( Dollchanki ) na Kordonie, następuje tylko i wyłączne przy wykonywaniu zadania dla Fanata, na mutanta w Fabryce. Znalezienie go bez zadania, nieskuteczne.

@Agrael  te dwa odsyłacze do źródeł z #1 są mało pomocne. Pierwszy ma dyskusję urwaną 2 tyg. temu, a drugi to jakieś szczątkowe forum.

Jak na razie najbardziej aktywne jest https://ap-pro.ru/forums/topic/1925-dollchan-8-infinity/ 

DODANO: Poczytałem wpisy na powyższym forum do ostatniego. I najgorszym jest to, że żaden z nich nie zawiera pozytywnych treści. Tylko prośby o pomoc i sarkania na niedopracowanie i absurdalne rozwiązania. Z większością z nich sam się już spotkałem. Dlatego też postanowiłem zawiesić grę w tego moda do czasu, gdy opinie o nim ulegną diametralnej zmianie. Bo granie z ciągłym "Resetowaniem" i utratą wielu ważnych znajdziek do atrakcyjnych nie należy.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem i dolazłem do końca bez żadnego "reseta" (nawet nie wnikałem jak to się robi), fiks 1 i 2 bez 3, 4 i 5.

Stosowałem zasadę: lepsze wrogiem dobrego.

Można moda skończyć bez resetu i bez kiksów 3, 4 i 5, jak na jednym miejscu zawiesza to się idzie w inne.

(Tako bliso a tako daleko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.