Skocz do zawartości

Dollchan 8: Infinity


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

Off-topic na początek. Panowie, opisując swoje perypetie przejść z różnych modyfikacji, w tym Dollchana 8: Infinity sprawiacie, że idzie narobić smaka na zagranie poszczególnych modyfikacji. Czy wynika to z tego, że mimo wad w modach, ma się chęci i motywację do tego, by przechodzić grę, czy bardziej opisujecie to z przyzwyczajenia opisując Wasze wrażenia krok po kroku? Miło i z przyjemnością się czyta Wasze teksty, opinie, tym bardziej, że poświęcacie Wasz czas w życiu na zagranie w mody z różnych części serii S.T.A.L.K.E.R-a i jednocześnie dzielenie się swoimi wrażeniami na forum. Ceni takie podejście do ludzi, w tym graczy. :) 

Poza tym, coraz więcej modyfikacji opartych na CoC ma większą otoczkę fabularną i część ich autorów wprowadza w nie stopniowo coraz więcej, choćby obecna wersja Dollchana, czy Legend Returns. Wygląda na to, że łatwiej jest teraz tworzyć modyfikacje opierając się na CoC, która sama na początku swego istnienia była modem i to samodzielnym, niż którąś z trzech części S.T.A.L.K.E.R-a. Takie jest moje wrażenie. :) 

Edytowane przez seb-stryl
  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki Miałem nadzieję, że ten mod nie będzie posiadał tych pająków :(. Złe wspomnienia po TŚ2 jak jeden z nich mi spadł na głowę w trakcie ucieczki z X-16 przyprawił mnie o arachnofobie, jak tylko widzę te maszkary to momentalnie mi się zimno robi i kasuje moda albo gram bez dźwięku(ten dźwięk to dla mnie najgorszy koszmar), co śmieszniejsze w żadnej innej grze jak widzę pająki nie mam takich odruchów. 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seb-stryl  Niewielu uczestników forum jest w stanie zagrać w języku oryginalnym, czy choćby na stronie moda o nim poczytać. Uważam więc, że mając taką możliwość trzeba moda "przetestować". Bo wśród tego co się pojawia na wschodnich forach, większość to albo "teksturo zmieniaki", albo jakieś wprawki w tworzeniu modów. Dłużej trwa pobieranie i instalacja, niż sama gra, o ile można nazwać to graniem. Więc jak się trafi takie coś jak ten mod, warto go przyszłym graczom przybliżyć. Biorąc się za niego, będą wiedzieli czego się spodziewać, a jednocześnie niektóre "uatrakcyjnienia moda" będą im znane bez zadawania pytań, jeśli na spokojnie poczytają opisy naszych perypetii i wrażeń z gry. Ten mod jest pod tym względem szczególny, bo jeśli kilku graczy rónocześnie zacznie grę w niego, to za wyjątkiem wiodącej fabuły i z nią związanych itemów, każdy może mieć na swojej drodze inne zdarzenia, inne wyposażenie schowków. Już nie będzie można powiedzieć "śpiwora szukaj w tej chałupie", bo tam akurat będzie łyżka i słoik, czyli rzeczy bezwartościowe. Owszem, w niektórych zadaniach pobocznych może paść prośba o ich przyniesienie, lecz nagroda kilkudziesięciu rubli nie rekompensuje trudu biegania po lokacjach w poszukiwaniu. A udźwig GB nie pozwala na noszenie tego dziadostwa ze sobą.

Również nie uważam, że poświęcam czas. Przecież ja gram sam dla siebie :ebay: , a gdyby mod nie byłby tego wart, dałbym tylko wzmiankę, że się z nim zapoznałem.

@hadam Płonne nadzieje. Tylko od początkowego spawnu zależeć będzie kiedy je spotkasz. Trochę wyżej napisałem, że w odróżnieniu

od @Anton Gorodecki , ja je miałem już na Kordonie i Bagnach. Ale się ich w tym modzie nie obawiaj. Dla mnie bardziej niebezpiecznymi były szczury i tuszkany.

I widoczek z Bagien. Takie są na każdym kroku. A najwięcej przy szukaniu Kwiatów Tataraku.

ss_fred_10-12-20_16-12-13_(k00_marsh).thumb.jpg.e86920606eda9a03a3138aa69b562c59.jpg

 

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka moich "myśli nieuczesanych" po ukończeniu "Dollchan 8: Infinity".

Niestety jest to kolejny mod w którym szukamy prawdziwej tożsamości naszego protagonisty. Niestety dlatego, że twórcy nader często używają tego tematu jako głównego wątku fabularnego. Na domiar złego dodatkowa linia fabularna opiera się o poszukiwanie plakatów z tytułowymi Dollchankami czyli przesłodzonymi infantylnymi dziewuszkami rodem z anime. Jak widać autorowi modyfikacji nie przeszkadza, że S.T.A.L.K.E.R. nie ma nic wspólnego z anime... Choć trzeba przyznać, że sam motyw z nazwijmy to "towarzyszem" w naszym plecaku (choć jawnie zapożyczony z OGSE) wyszedł całkiem zgrabnie (próbowano tutaj nadać lalkom otoczkę na wpół mrocznych demonów). Całość uzupełniają cykliczne zadania dostępne u handlarzy/techników/przewodników znanej z podstawowej wersji CoC.

Choć mamy tutaj do czynienia z modem stricte fabularnym, to zadań głównego wątku fabularnego nie ma zbyt wiele. Są one jednak na tyle umiejętnie oparte o arkana stalkerskiego fachu (polowanie na mutanty, pomiary dla naukowców, poszukiwania dokumentów w laboratoriach, dostarczanie przesyłek itd.), że stanowią przyjemną namiastkę prawdziwych fabuł znanych z np. OGSE czy Wiatru Czasu. Fabuła nie zajmie nam dużo czasu, w przeciwieństwie do zbierania szpeju. Ekonomia moda została oparta o pozyskiwanie artefaktów, co w połączeniu z wysokimi cenami odzieży ochronnej/detektorów/napraw wymaga od Gracza dużo własnej inicjatywy i szukania porozrzucanych po lokacjach schowków/skrzynek, zabijania NPC i mutantów. Rozsądnym rozwiązaniem jest narzucona niemożność strzelania do żołnierzy na Kordonie (pod groźbą zapłacenia Sidorowi 100k rubli). O ile uniemożliwia to "farmienie" na żołnierzach, to w skrajnych przypadkach może prowadzić do poważnego zakłócenia rozgrywki.  

fwgLEt9.jpg

Lokacje... Muszę przyznać, że to one najbardziej motywowały mnie do dalszej wędrówki. Zaczynamy z wysokiego c na rozbudowanym Kordonie, walczymy o życie na wyludnionym, pokrytym anomaliami Agropromie, poznajemy zakamarki Mrocznego Parowu, Doliny Mroku, Polany czy wreszcie Anomalnego Lasu, eksplorując z naiwną ciekawością dwulatka piaskownicę jaką oferuje nam Dollchan. Wzornictwo lokacji stoi na bardzo wysokim poziomie. W przeciwieństwie do beznamiętnych lokacji Demosfena tutaj każde miejsce posiada swoją tajemnicę, którą z odrobiną szczęścia uda się nam odkryć. Zaglądając w każdy kąt upewniamy się o mnogości szczegółów, którymi zostały zapełnione miejscówki (warsztaty, podziemia, tunel w promieniotwórczej hałdzie znany z "Spectrum Project" czy baza (fabryka?) znajdująca się w Dolinie Mroku z moda Dream Reader - Dangerous Area, zniszczone ciężarówki i trupiarki, mnóstwo skrzynek, różnego rodzaju złomu, beczek, dźwigów itp.). Na szczególne uznanie zasługują (w pełni autorskie) podziemia - są zarówno przerażająco klaustrofobiczne jak i jakby niechcący opowiadają historię ludzi, którzy byli tam przetrzymywani (wanny, cele, klatki). 

hXGG3Ql.jpg

Dollchan posiada urokliwą grafikę i pogodę, które można dostosować według potrzeb. Odbiór "okoliczności przyrody" wzmagają nowe anomalie. Tutaj nawet gdybym chciał nie mógł bym się do niczego doczepić. Czuć klimat Zony - tajemniczego złowrogiego miejsca, które tylko czeka na Twój niewłaściwy ruch. Paczka broni zacna i dość szeroka. Ładne animacje. Każdy wybierze coś dla siebie.

Poniżej Laboratorium X-11

Spoiler

KwKt84b.jpg

eRAe4ui.jpg

QPc6MNi.jpg

d4mDlri.jpg

mE1HrOY.jpg

6kKOgNt.jpg

vgQNhZG.jpg

E791k3H.jpg

K96HZKv.jpg

e20szkp.jpg

ELcD7ib.jpg

Czas na plusy ujemne. Nie miałem żadnych kłopotów z ukończeniem głównej linii fabularnej, choć muszę przyznać, że "spadłem z rowerka" kilkanaście razy. Były to typowe wyloty z "czapy". Niestety nie udało mi się ukończyć linii fabularnej anime, ponieważ nie mogłem przejść na drugą stronę lustra (t.j. wrócić do "normalnej" Polany z jej alternatywnej wersji). Co gorsza po ukończeniu głównej linii fabularnej zaczęły pojawiać się coraz częściej wyloty ze squad_managerem. Ponadto Sidor przed opcjonalnym końcem gry (możemy zostać w Zonie) sugeruje nam wycieczkę na CEA. Dochodząc do przejścia Radar-Prypeć dostajemy wylot świadczący o braku levelu Prypeć w grze... Za pierwszym razem w alternatywnej wersji Polany w anomalii elektrycznej nie zespałnowały mi się trzy arty, tylko dwa. Pomogło wczytanie wcześniejszego zapisu gry.

f0f8Pzz.jpg

Osobny akapit powinien zostać poświęcony celności ostrzału prowadzonego przez bojowników Monolitu. Na ap-pro.ru trochę dostało się autorowi moda z tego powodu. Według mnie monolitowcy powinni być właśnie tacy jak w Dollchanie - twardzi i śmiercionośni.  

Z mojej strony jest to murowany kandydat do spolszczenia (poczyniłem nawet ku temu pewne kroki), ale jeszcze nie teraz. Dollchan na tą chwilę jest zbyt słabo zoptymalizowany, aby mógł pozwolić na bezstresową rozgrywkę. Jeśli jednak Chillaz (autor moda) poradzi sobie z tymi problemami, to wtedy na złość pewnemu twórcy klona CoCa o wybujałym ego wszyscy jak jeden zawołamy "Ave, Dollchan!".

W spoilerze znajdują się moje końcowe statystyki:       

Spoiler

DK2LB6y.jpg

 

Edytowane przez Anton Gorodecki
literówki
  • Super 1
  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie sytuacje z moda. Pierwsza, zabawna. Widocznie jakiś handlarz dostał się w ręce Monolitu i został burerem.

ss_fred_10-15-20_13-38-09_(l01_escape).thumb.jpg.6e4aa83f6a4d795a4e455eeddb4e3320.jpg

A tu już było gorzej z wykonaniem zadania. Trzeba było działać jednocześnie na dwóch lokacjach.

Ja na Wysypisku, szczur na Agropromie.

ss_fred_10-15-20_15-57-21_(l02_garbage).thumb.jpg.47408f3f493215b036c95acddd73f9c1.jpg

Ale z pomocą Wiepra się powiodło. Zadanie zaliczone.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Administracja wybaczy wpis pod sobą. Zostałem sam na placu boju. Współgrający już skończyli.

Zaniosła mnie fabuła moda na kompletnie nową, zrobioną od zera lokację Polana. Dla mnie osobiście taka nowa nie była, bo sporo na niej podziałałem w poprzedniej wersji moda. Więc błądzenia nie było, tylko brakło mi akcji z poprzedniej wersji. Ale może jeszcze będzie.

A zamiast ględzenia, daję zrzuty ekranu.

Dobrze jest trafić na martwego NPCa zbieracza. Można w razie potrzeby wybrać co z broni dla siebie, a też jest równocześnie dostawcą amunicji innego sprzętu. Ten i tak nie był zbyt "bogaty", trafiałem na lepszych. Tyle tylko, że broń w ich inwentarzu ma jakąś inną wagę. Gdyby tyle sprzętu miał GB, dawno przekroczyłby możliwość udźwigu.

ss_fred_10-16-20_14-52-50_(y04_pole).thumb.jpg.1601befe2fe434f9e8eeaa524ef6a092.jpg

Spoiler

Mod robi psikusy. Oprócz kwestowych obrazków Dollchanek, zwodzi nas podobnymi, ale kołchoźnic.

 ss_fred_10-16-20_15-08-46_(y04_pole).thumb.jpg.0bebd2edbb3c9c8b562c12ff27d2f486.jpg      ss_fred_10-16-20_15-10-59_(y04_pole).thumb.jpg.92af95ebedcb46fa6d457ab67803051f.jpg  

A to zrzuty z różnych miejsc nowej lokacji.

1. Część fabryczna.

ss_fred_10-16-20_15-33-13_(y04_pole).thumb.jpg.f9cc0c4500acbbafc75c7c801208a027.jpgss_fred_10-16-20_15-33-40_(y04_pole).thumb.jpg.3fbfeecb70c5d7c4a0e070c8095b914d.jpgss_fred_10-16-20_15-35-57_(y04_pole).thumb.jpg.d8bd6f1b22c548ccb567ab7a74d60953.jpgss_fred_10-16-20_15-36-22_(y04_pole).thumb.jpg.8a39e99eeca8be8eb5f16a8a5382e0ca.jpg

Wnętrze Stołówki.

ss_fred_10-16-20_15-37-40_(y04_pole).thumb.jpg.a27fc8eb7292aaa39087b99b45f4f4a0.jpg      ss_fred_10-16-20_15-38-33_(y04_pole).thumb.jpg.8d631f9d98e134fc46024182d21976e6.jpg

I część wioskowa.

ss_fred_10-16-20_15-41-36_(y04_pole).thumb.jpg.68becd647b353ce62608bfb67d0467be.jpgss_fred_10-16-20_15-48-42_(y04_pole).thumb.jpg.4ff3161535ed2b7141b11d2f93244359.jpgss_fred_10-16-20_15-45-46_(y04_pole).thumb.jpg.2cc17a75f40295521c1d979a76f85626.jpgss_fred_10-16-20_15-47-51_(y04_pole).thumb.jpg.77f187a0ef819480285ca1a8f0179ba4.jpg

 

DODANO. Ten filmik może dopomóc w poszukiwaniu obrazków z Wielkookimi.

https://www.youtube.com/watch?v=pzSFlFlz4Zo

 

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część scenariuszowa moda ukończona. Została do zrobienia część "bajeczkowa", czyli zabawa z wielkooką laleczką.

A tu kilka zrzutów z kolejnej nowej lokacji, labu X11.

Do labu wchodzi się po takim dywanie.

ss_fred_10-23-20_15-45-34_(l10_radar).thumb.jpg.2987ffcd3ca11f4c56bfe63dddd79446.jpg

W spojlerze wygląd części labu, bo jest całkiem spory i "smaczek" przebywania w nim.

Spoiler

ss_fred_10-23-20_16-48-56_(y09_x11).thumb.jpg.7d7a855b0f9885fb7e2f36c7ff60a8d6.jpg

ss_fred_10-23-20_16-49-26_(y09_x11).thumb.jpg.49191579925e06990bbe230766d81791.jpg

ss_fred_10-23-20_17-12-42_(y09_x11).thumb.jpg.9f6a99ce86ab4dcacbca7ef39eb5da50.jpg

ss_fred_10-23-20_17-15-08_(y09_x11).thumb.jpg.087b383be3f15341778083a0f074ee24.jpg

ss_fred_10-23-20_19-14-28_(y09_x11).thumb.jpg.d07194f5f4250de53838d0b941c428c3.jpg

ss_fred_10-23-20_19-21-11_(y09_x11).thumb.jpg.45e16804a0f7d429c77d41a26d78b5b0.jpg

ss_fred_10-23-20_19-25-38_(y09_x11).thumb.jpg.51984c9dfe805b3029251ef13e905189.jpg

ss_fred_10-23-20_19-27-49_(y09_x11).thumb.jpg.6b4a88362a0a25fe7b11fd51c1dfe7ea.jpg

ss_fred_10-23-20_20-23-31_(y09_x11).thumb.jpg.da64c9d2f96e04c984411e6bca6c0035.jpg

ss_fred_10-23-20_20-27-19_(y09_x11).thumb.jpg.cd528bee9a971a73cb157c7a29e2f62a.jpg

 

Niespodziewany obrót sprawy.

ss_fred_10-23-20_20-28-38_(y09_x11).thumb.jpg.778523003605cad65117f66d2c7c5446.jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ostatni wpis sam pod sobą, bo moda nieukończenie ukończyłem. To dziwne stwierdzenie, ale tak było. Po pierwszej rozmowie z Sidorowiczem o wyjściu ze Strefy, podziękowałem, bo miałem do załatwienia jeszcze sprawę lalek. Zacząłem to zadanie wykonywać i wszystko szło sprawnie, dopóki nie pojawiłem się w alternatywnym świecie.

ss_fred_10-24-20_14-30-41_(y04_pole).thumb.jpg.6be718472b67c18ef284c564e6e6a43a.jpgss_fred_10-24-20_14-34-41_(y04_pole_dark).thumb.jpg.7f0fce3e07e0748e9035e3ced63f2baa.jpgss_fred_10-24-20_14-37-00_(y04_pole_dark).thumb.jpg.3db193a15ba99346ae0b0fb5d7f25c1a.jpg

Co chwilę pulpit bez errora, jakieś niespójne dialogi, a przy próbie powrotu przez czarodziejskie zwierciadło, trwało ładowanie bez końca. Trzeba było modowi pomóc.

Na forum moda jest taka porada od autora, aby w takich przypadkach dokonać resetu. Z rady skorzystałem, lustro mnie przepuściło i poszedłem dalej z fabułą.

ss_fred_10-24-20_18-28-18_(l02_garbage).thumb.jpg.85378d671858bac71bea248a0ae30194.jpgss_fred_10-24-20_19-04-45_(l02_garbage).thumb.jpg.865592aca5fbfed8a21e2dd6cf133fb7.jpgss_fred_10-24-20_19-06-04_(l02_garbage).thumb.jpg.26ae7ea8efadc209873057421257b1b9.jpgss_fred_10-24-20_19-10-52_(l02_garbage).thumb.jpg.66362e7fb26a1dcb599c285674076ad6.jpg

Ale w PDA pojawiło mi się zadanie spotkania z Sidorowiczem, na które w tym etapie gry było za wcześnie. W pewnym momencie dalszej gry, scenariusz się urwał i nie dał w PDA zadania, które wynikło z dialogu. A że lalkę która do tej pory mi podpowiadała interlokutor zatrzymał u siebie, nie miał mi kto powiedzieć co dalej.

ss_fred_10-24-20_20-03-22_(l02_garbage).thumb.jpg.816af40c06eea67dc3ad1e42c1092cc2.jpgss_fred_10-24-20_20-46-37_(l06_rostok).thumb.jpg.a0435399002bdefdc2c611ccbc0c0ecc.jpg

Z własnej inicjatywy poszedłem sprawdzić, ale czarodziejskie moce nie zadziałały, więc trzeba było odstąpić od wykonywania zadania i wykonać jedyne jakie w PDA widniało.

ss_fred_10-24-20_21-19-58_(l01_escape).thumb.jpg.20d56680e1a65fdb3a6efe93a63ea8a1.jpgss_fred_10-24-20_21-23-17_(l01_escape).thumb.jpg.c902d39c4e8b1a608d7c835369b90302.jpg

Z tego jest tylko jeden wniosek. O ile główna część moda jest już prawie, prawie grywalna, to linia dodatkowa z laleczkami jest jeszcze w powijakach.

Mod ma mocny fundament na dobrego, ciekawego moda, porównywalnego ze Złotą Kulą. Ale mimo wszystko trzeba czekać na jego dopracowanie. Może ta dziewiątka będzie właśnie tym dopracowanym, bo ósemka pachnie mi OBT.

Jeśli ktoś mieć będzie pytania, chętnie odpowiem, czy tu, czy na PW.

 

  • Super 2
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael promował(a) i przestał(a) promować ten temat
  • Agrael odpiął/ęła ten temat
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Pojawiło się angielskie tłumaczenie, przejrzałem na szybko i wygląda całkiem nieźle, raczej nie maszynówka?

Jak ktoś chętny to może spróbować.

Link

Jakiś wpis wspomniał o 64-bitowych binarkach w modzie, które zapewniają większy komfort gry. Może to zapewni większą stabilność moda...

Edytowane przez ZapomnialemLoginu
dopiski
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZapomnialemLoginu 
Może angielska wersja skusi któregoś z naszych tłumaczy, ale po wpisach @Anton Gorodecki i @kondotier można wywnioskować, że Dollchan boryka się z paroma problemami i warto poczekać na jakąś dużą łatkę lub po prostu dalszy rozwój moda, ale czy autor ma to w planach ? :062:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZapomnialemLoginu @Agrael Ja od siebie dodam, że ściągnąłem to tłumaczenie i fakt, jest napisane nawet ok, ale tak 50/50. Mam na myśli, że przejrzałem wszystkie pliki i połowa jest po angielsku, a połowa nadal po rosyjsku, w tym niektóre pliki z dialogami, encyklopedia itd więc ta translacja taka trochę nie pełna :P Ostatnia łatka była w październiku ubiegłego roku więc chyba autor już nie pracuje nad żadnymi poprawkami, a ostatnie wpisy na vk są z września ub. roku także... Raczej mod pozostanie już w takiej formie w jakiej jest teraz, ale może ten, kto angielską translację zrobił będzie kontynuował nad nią prace tylko tak jak napisał @Agrael - skoro moda trapią jakieś tam większe problemy to czy jest sens zawracać sobie głowę pracami nad spolszczeniem...

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

@ZapomnialemLoginu @Agrael Ja od siebie dodam, że ściągnąłem to tłumaczenie i fakt, jest napisane nawet ok, ale tak 50/50. Mam na myśli, że przejrzałem wszystkie pliki i połowa jest po angielsku, a połowa nadal po rosyjsku, w tym niektóre pliki z dialogami, encyklopedia itd więc ta translacja taka trochę nie pełna :P Ostatnia łatka była w październiku ubiegłego roku więc chyba autor już nie pracuje nad żadnymi poprawkami, a ostatnie wpisy na vk są z września ub. roku także... Raczej mod pozostanie już w takiej formie w jakiej jest teraz, ale może ten, kto angielską translację zrobił będzie kontynuował nad nią prace tylko tak jak napisał @Agrael - skoro moda trapią jakieś tam większe problemy to czy jest sens zawracać sobie głowę pracami nad spolszczeniem...

Czyli podobna sytuacja co z angielskim tłumaczeniem Powrotu Legendy, spolszczenie i tak nie wchodziłoby w grę bo problemy techniczne moda są raczej znane, jak to zresztą bywa przy tak dużych projektach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Grałem w niego od początku, jak się tylko pojawił. Było z nim na początku wiele problemów. Ta wersja która jest do pobrania, jest w pełni grywalna i na pewno warta przetłumaczenia. Pozostał jeszcze problem z finalizacją linii laleczek, ale tej nie musimy kończyć. Jest dialog, pozwalający zobaczyć napisy końcowe bez niej. Ale jeśli zrobimy sobie twardy przed tym dialogiem, to później można się trochę potrudzić. Opisałem, jak mi się udało pokonać niedoróbki i mimo tego dokończyć gry.

A czasem te pliki po rosyjsku, nie są pozostałością po oryginalnym modzie? I tłumaczenie ich może być zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ciężko powiedzieć czy to pozostałości czy nie - trzeba by ograć moda z angielską translacją, żeby mieć pewność, może w wolnej chwili spróbuje i jak się okaże, że to co po rosyjsku nie jest używane przez mod to będzie można coś pomyśleć w kwestii polonizacji.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Te rus pliki, to również może być pozostałość po podstawce, w modzie nie wykorzystywana. Najprostsze sprawdzenie, to te pliki z moda usunąć i sprawdzić czy się uruchomi i z jakim literowym skutkiem.

Bo skoro to wersja angielska, to na pewno musi mieć komplet plików w tym języku.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Możliwe, że masz rację - ja pobrałem tylko tą angielską translację, żeby zobaczyć jak jakościowo wygląda - ale dodam jeszcze, że w niektórych plikach tekst jest do połowy pliku po angielsku, a potem po rosyjsku, a czy ma komplet plików to nie mam pojęcia bo samego moda nie mam na dysku, żeby porównać - w paczce z angielską translacją jest bodajże 77 plików. 

Mod bez plików tekstowych prawie zawsze się uruchomi ( tylko w menu np. zamiast Nowa gra będzie ui_st_mm_new_game i tego typu napisy będą wszędzie gdzie nie ma tekstu), ale w zasadzie w taki sposób sprawdzi się tylko część rzeczy, a żeby sprawdzić czy na pewno ta translacja jest pełna i ten rosyjski tekst jest niewykorzystywany to trzeba by było moda postawić i ograć najpierw po angielsku.

Więc jeśli są jacyś chętni do sprawdzenia czy da się tego moda ograć od początku do zakończenia bez jakiś większych problemów z tą angielską translacją to dajcie znać ;) 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  To że w pliku jest pół na pół rosyjski z angielskim nie powinno być problemem. Zangielszczone zostały tylko te fragmenty pliku, które odnoszą się do treści moda, a reszty nie ruszano. Nie raz natrafiałem na takie pliki, w których lwia część była z podstawki. Tłumaczyłem tylko to co dotyczyło moda i problemów z robalami w grze nie było. Tak więc, jak masz jeszcze zapał do tłumaczenia, to spokojnie się zabieraj. A jakby coś nie tak się przytrafiło, to w miarę możliwości wesprę. A jest też ten nasz forumowicz Witalij, który deklarował taką "krótkodystansową" współprace. Możesz go o to zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za post pod postem, ale uznałem, że skoro wydałem Second Breath of Clear Sky to dam teraz szansę Dollchanowi z tą angielską translacją i powiem tyle - muł, dno i wodorosty - może trafiłem na kilka takich linijek przeglądając tekst, które brzmiały w miarę sensownie, ale ogólnie ta angielska translacja jest niedokończona i jest dużo rzeczy po rosyjsku jeszcze, dialogi też brzmią strasznie maszynowo, ale coś tam zrozumiałem o co mniej więcej chodzi w fabule choć widać, że wszystko jest zrobione metodą kopiuj do translatora, przetłumacz na angielski i wklej do pliku. Nawet udało mi się trafić na perełkę gdzie Jantar zamiast być przetłumaczony jako "Yantar" był przetłumaczony jako "Amber", a tak właśnie brzmi tłumaczenie jeśli wrzucimy słowo Янтарь i przetłumaczymy je na angielski.

Poza tym no to ciągle się wysypuje ten mod do pulpitu z wylotami typu:

[error][       8] : Za mało zasobów pamięci, aby można było przetworzyć to polecenie.

lub z pustymi logami np. przy użyciu dozymetra lub postrzeleniu kogoś - przykładowo, po zadaniu na podsłuchanie wojskowych na ATP miałem zadanko na uratowanie jednego z wojskowych na Bagnach i w momencie jak strzeliłem do gościa, który miał odstrzelić wojskowego to kilka razy z rzędu gra potrafiła się wysypać także szczerze to na razie wywalam to z dysku i może kiedyś kiedyś jak się ukaże pełna i dobrze zrobiona translacja do tego moda to pomyślę nad tłumaczeniem bo póki co nie chce mi się męczyć, a jak co chwilę ma mnie wywalać do pulpitu przez jakieś niedoróbki to nawet nie będę próbował przechodzić tego wynalazku. Myślałem, że może winne są pliki silnika x64, a autor dodał ich kilka do wyboru jako dodatki, ale na każdym z nich problemy się powtarzają więc...

Żeby nie było, że wyssałem z palca tą opinię to podrzucam kilka zrzutów - część rzeczy jest przetłumaczona, część nie.

Spoiler

ss_szczepan_05-18-21_14-38-55_(l01_escape).jpg

ss_szczepan_05-18-21_14-39-01_(l01_escape).jpg

ss_szczepan_05-18-21_20-26-38_(l01_escape).jpg

ss_szczepan_05-19-21_11-07-32_(k00_marsh).jpg

ss_szczepan_05-18-21_14-34-08_(l01_escape).jpg

ss_szczepan_05-18-21_14-36-17_(l01_escape).jpg

 

ss_szczepan_05-18-21_14-45-08_(l01_escape).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.