Skocz do zawartości

S.T.A.L.K.E.R. PSP


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

S.T.A.L.K.E.R._PSP_main_menu_concept.png

S.T.A.L.K.E.R. PSP  to niezapowiedziany i odwołany projekt GSC Game World, mający na celu dodanie serii S.T.A.L.K.E.R. na konsolę PlayStation Portable. Postapokaliptyczna akcja 3D z perspektywy trzeciej osoby z liniową fabułą.
W momencie tworzenia gra koncentrowała się na parametrach technicznych modelu PSP-1000.

Rozgrywka i sterowanie miały być podobne do takich gier jak: SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo, Miami Vice
Podczas strzelania w grze zaplanowano system automatycznego celowania -  domyślnie celownik jest skierowany na najgroźniejszego wroga, ale w razie potrzeby cel można zmienić, naciskając ponownie przycisk celowania.

PSP_conc_1.jpg

W grze nie wymyślono pełnoprawnej fabuły. Sądząc po zestawie lokacji zadeklarowanych w dokumencie projektowym, planowano przeportować S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla z innowacjami ( np. dodanie niewielkiego poziomu Fabryka - Фабрика czy plującego mutanta ), ale ze względu na kopiowanie treści z dokumentów projektowych z zupełnie innych okresów rozwoju trudno określić, co dokładnie twórcy planowali.

Pomysł na grę pojawił się w połowie jesieni 2005 roku. 23 grudnia, jedna z jego wersji została ukończona, na podstawie której powstały wszystkie kolejne.

W styczniu 2006 roku GSC Game World napisało do Sony w celu uzyskania licencji. Na początku 20 stycznia deweloperzy otrzymali kilka pytań dotyczących gry, a 30 stycznia przygotowali odpowiedzi. Pod koniec marca gra uzyskała certyfikat SCEE. 

PSP_conc_2.jpg

W dniu 2 marca 2007r. Końcowy 30-stronicowy dokument prezentacyjny został przygotowany w języku angielskim. Dalszy rozwój gry został przerwany ze względu na priorytet przy pracy nad S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo oraz brak odpowiednich specjalistów.

21 lipca 2009 roku Oleg Yavorsky ( Олег Яво́рский ) w wywiadzie dla Stalker-Portal.ru powiedział, że GSC opracowało już prototyp gry na konsolę PlayStation Portable, ale wciąż nie ma wystarczającej liczby ludzi, aby zrealizować wszystkie pomysły.

Na początku 2010 roku w wywiadzie dla ukraińskiego magazynu Gameplay Siergiej Grigorowicz potwierdził, że ma już kilka opracowań S.T.A.L.K.E.R-a na PSP, ale wynik takiego projektu będzie zależał od życzeń zachodnich partnerów. 

PSP_art.jpg

Ostatecznie projekt upadł. 

Na pocieszenie Rendery z lokacji Fabryka:

Spoiler

PSP_Level_03.pngPsp_level_01.pngPSP_Level_02.pngPSP_Level_04.png


Źródło

  • Super 3
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.