Skocz do zawartości

Los Zony 0.8.1


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

1689320405_.jpg.6bf23cc6e6fc6b305af6a1d90e73633b.jpg

Tytuł oryginalny: Судьба Зоны 0.8.1
Twórca: Zander_driver
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data premiery aktualizacji: 31 grudnia 2020r.
Autor spolszczenia: 

 

OPIS:

Spoiler

Modyfikacja freeplay z szeregiem cech, które nie spodobają się wszystkim. Tutaj nie warto polegać na doświadczeniu z innych modów. Strefa jest zmienna, nieprzewidywalna. Nie wiesz, jakie anomalie i mutanty czekają na ciebie za rogiem - nie dowiesz się nawet, czy można tędy w ogóle przejść. Może i nie, Strefa nic ci nie obiecywała. A znajdując artefakt, od razu nie będziesz wiedział jakie ma on właściwości. Ta gra nie będzie grać z tobą w szachy. Chcesz przeładować broń? Naładuj najpierw magazynek.

Spis zmian w wersji 0.8:

  • Projekt bazuje na «OGSR Engine».
  • Pojawił się nowy interfejs dla naprawy, ulepszenia i dostosowywania broni.
  • Oprócz nowego położenia elementów designu na ekranie pojawił się pełny podgląd 3D modelu broni. Można nią obracać w różnych kierunkach i wyraźnie obejrzeć broń. Model będzie reagował na źródła światła.
  • Zrobiono przeładowywanie broni przez magazynki (je też naładować) przez silnik gry i wiele różnych cech.
  • Ekwipunek moda otrzymał więcej dokładnych opisów.
  • Ulepszono grafikę i wiele innych rzeczy.

 

SCREENY:

Spoiler

XCBWpPOi4Us.jpg?size=1280x1024&quality=9eASYbnb8gYY.jpg?size=1280x1024&quality=9YKBiTG3AAlU.jpg?size=1280x1024&quality=9uWYNr0vbJ1U.jpg?size=1280x1024&quality=9SN9kdtF0z0Q.jpg?size=1920x1080&quality=9-yX_dwYZlEs.jpg?size=1920x1080&quality=9I9qkZ77XOMQ.jpg?size=1920x1080&quality=9H5p-j4-CBOQ.jpg?size=1920x1080&quality=9WAFXvPucxFM.jpg?size=1920x1080&quality=9

 

WIDEO:

Spoiler

 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod w częściach (Google Drive):

 

 

INSTALACJA:

Spoiler

1. Pobieramy 4 części. Wrzucamy je do jednego folderu, do tego gdzie instalujecie moda.

2. Rozpakowujemy 7zip'em wszystkie 4 archiwa, pojedyńczo. Kolejność rozpakowywania nie jest ważna.

W folderze, w efekcie rozpakowywania, powinno być tak:

cNhPfTI.png.74c8c0019d4e559614afe84db6b4892c.png

3. W folderze _appdata_ będą jeszcze trzy foldery i plik user.ltx. W folderze gamedata będzie znajdować się tylko pusty folder levels i nic więcej - to normalne, tak powinno być. To wszystko, można uruchamiać moda. Wchodzimy do folderu bin_x64, uruchamiamy stamtąd xrEngine.exe i gramy.


FAQ:

P: Czy potrzebny jest dla moda zainstalowany stalker?
O: Nie. Włączacie instalator, instalujecie i uruchamiacie moda.

P: Co oznaczają cyfry na kieszeniach ekwipunku?
O: (1) - maks. ilość przedmiotów w kieszeni;
(2) - minimalna objętość jednego przedmiotu;
(3) - maksymalna objętość przedmiotu (objętość kieszeni);
(4) - pozostała część wolnej objętości, biorąc pod uwagę przedmioty znajdujące się w kieszeni.

P: Pytania z serii "Ile waży magazynek АК?", "Czy można magazynek М-16 zmieścić w tej kieszeni, w której był magazynek АК?", "Dlaczego trzeba przeładowywać broń/magazynki?". I podobne, głupie pytania.
O: Zadajcie te pytania Google, jeśli czegoś nie rozumiecie. Google na te pytania odpowiada prawidłowo. Położenie w grze odpowiada jego odpowiedziom.

 

ŹRÓDŁA:

        AMK Team         VK – Wikipedia, wolna encyklopedia     AP-PRO.RU | Новости Stalker | Скачать моды Stalker | S.T.A.L.K.E.R. 2 | Сталкер моды

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka ciekawych informacji odnośnie rozgrywki z https://ap-pro.ru/forums/topic/2212-sudba-zony-08-inoe-predstavlenie-chzo/ (tekst w j. rosyjskim):

Spoiler
 [ЗАМЕТКИ ПЕРВОПРОХОДЦА] by sabbat
  • Первым делом необходимо пройти стартовый квест "Стать сталкером" - это единственный способ получить стартовое снаряжение. Напротив подъезда стоит здание, в его подвале, справа от бильярдного стола, Вы увидите Патогеныча. Именно с ним и следует проходить этот квест. Внимательно читайте диалоги с отметкой "обучение". Как именно пройти квест можно посмотреть, например, на стримах.
     
  • Взаимосвязь оружия/комбезов/локаций/мутантов/артов в Судьбе Зоны немного напоминает классические RPG. Есть "low-левел" пушки, low костюмы и low локации - и далее, по градации на север, шмот/локации/мутанты/арты растут к mid, high и top. Соответственно, если мы с low-левел оружием лезем на mid-мутантов - то вероятнее всего огребём по лицу. Полагаю редкость и уровень шмота/артов вполне можно отслеживать по цвету названия предмета, но это неточно. Эта система (вроде) ещё в процессе реализациии, и в ней есть свои плюсы/минусы. К примеру: если повезёт Вы можете найти весьма ценный артефакт на более северной локации, после чего довольно оперативно закупить неплохой стартовый запак на юге всего за один (!!!) трофей. Или пополнить коллекцию жмуров. Какой закономерный вывод из этого? Важно не то, сколько всего мы нашли, важнее то, что именно мы находим.
     
  • На локациях действует постоянный радиационный фон, он так же зависит от погоды и расположения локации. Чем севернее локация - тем сильнее фон. Следите за состоянием хп. Для защиты от постоянного радиационного фона повышайте общий показатель радиационной защиты. Он складывается из защиты комбеза, защиты шлемов/противогазов и защиты, получаемой от артефактов. Артефакты с выводом радиации по сути самые ценные: с их помощью вы можете находиться на более северных локациях и добывать более ценные трофеи.
     
  • Если Вы надумали охотиться на кабанов с пукалкой калибра 410 - забудьте об этом. Имхо калибр 410 в моде сильно занерфлен, текущие реалии таковы: с ружьем которое Вам дадут за стартовый квест можно убить тушканов/котов/слепышей/крыс. Всё. 9х18 не намного лучше. На графике характеристик (в описании оружия, где "пробитие/урон") разница позиции точки в несколько миллиметров очень сильно влияет на ТТХ. Рекомендую начать с покупки оружия калибра 7.62х25 у Крохобора (либо 9х19, вроде тоже норм шьет): пистолет, или ПП. Присматривайтесь к характеристикам боеприпасов, их влияние на ТТХ оружия. Дышать сразу станет полегче. Днём.
     
  • Ночь и поздний вечер полностью меняет локацию в контексте мутантов. Можно сказать в локации происходит сдвиг "+1 уровень" по наличию мутантов. Выползают более "северные" твари, на кормёжку. Чтобы не стать этим кормом ночуйте на базах, если у Вас хлам-снаряга. С другой стороны, ночная охота обещает бОльшую выгоду. Концепция high risk - high reward, чтоб её. Не забывайте так же и про A-life Судьбы Зоны. Вполне может произойти ситуация, когда "северная тварь прибежала покормиться" на юг. И дела Ваши не так плохи, если такая тварь одна. В этих случаях делайте как я: бегите.
     
  • На локациях есть так называемые "Аномальные Зоны", по типу как в ЗП. Только аномалии там располагаются каждый раз уникально. Спросить о расположении этих зон Вы можете сталкеров (если они есть на этой локации). Например Котельная, на юго-востоке локации Чернобыль-4. Если Вы не можете достать артефакт из группы аномалий прямо сразу, находясь в аномальной зоне, не отчаивайтесь. Можно либо выбить артефакт дробовиком 410 (походу на это только и годится?..), либо подождать Выброса. После Выброса аномалии меняют своё расположение, а так же порождают артефакты. Так что это отличное время чтобы прогуляться по аномальным зонам и разжиться хабаром
     
  • Лайфхаки с разгрузкой: обратите внимание на вкладку "снаряжение". После переключения Вы увидите маленькие значки радиации, расположенные по карманам главного героя в центре. Щелкнув лкм по любому предмету в инвентаре слева - эти значки изменят цвет. Красный цвет значка означает, что указанный предмет не влезает в карман. Зеленый цвет - влезает в карман. Синий цвет - влезает в карман, если из кармана всё вытряхнуть. Помимо этого можно нажать пкм по предмету, и далее лкм прямо на фразу "взять в разгрузку, карман..." - не выбирая опцию этой фразы. Тогда инвентарь сам положит предмет в свободный карман, без "ручного выбора" кармана.
     
  • Финальный совет: внимательно оценивайте свои шансы и думайте головой. Оценивайте рельеф, позицию, оружие, запак своей разгрузки и ситуацию в целом. Не стесняйтесь иногда применять стратегию "ну нах*р" и обходить десятой дорогой. Иногда крюк может идти вокруг целых локаций. В этом моде такая тактика зачастую является единственным вариантом выживания. Идешь по Дикой Территории, а цепи аномалий перегородили путь? Это Судьба Зоны, приятель, и здесь это штатная ситуация. Ищешь укрытие, поспать до выброса, и если повезет - прошмыгнёшь в "окно" и хапнешь артефакт...

    Удачи, сталкер!

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 31.12.2020 o 17:34, Anton Gorodecki napisał:

Pograłeś trochę dłużej? Wyszedłeś z pierwszej lokacji? Jak ci się podoba ładowanie magazynków i system ekwipunku?

Za długo nie pograłem, z 2-3 godz i wstępnie powiem że warty uwagi, trzeba się tylko przyzwyczaić do niektórych nowości

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

@vidkunsen masz ukończyć pierwsze zadanie treningowe "Стать сталкером/ zostać stalkerem" w nim ci wyjaśniają niby wszystko odnośnie nowych mechanik w modzie.

W ogóle obejrzałem sobie jakieś filmiki i bajerancki ten ekwipunek w tym modzie :D

A zerknij jeszcze tutaj:

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Wędrowiec znasz zasady. Gdyby istniało spolszczenie, to zapewne byłoby w #1. Co do angielskiej wersji językowej, to takowa nie istnieje. No, chyba że o czymś nie wiem:063:

Swego czasu (wersja 0.8.0.9) miałem to spolszczyć, ale stan techniczny moda był dość... Kłopotliwy. Ponadto autor dość często wydaje aktualizacje (raz nawet porzucił pracę nad modem, ale potem do niego wrócił).

Co do samego moda, to jest bardzo trudny. Większość lokacji (poza Przedzoniem) zalanych jest w mniejszym lub większym stopniu przez promieniowanie. Nie ma co się na nie pchać bez dobrej odzieży ochronnej i artów. Im dalej na Północ, tym jest ciężej, ale w czasie jednego wypadu można złowić takie arty (o ile uda ci się z nimi wrócić), dzięki którym zapewnisz sobie fundusze na dobrą broń i kombinezon.

Arty pojawiają się losowo, więc równie dobrze w czasie takiej ryzykownej wyprawy możesz złowić jakieś "płotki". Nie ma łupów w schowkach, więc praktycznie w Zonę ruszamy jedynie po arty. Broń i odzież ochronna z NPC jest w opłakanym stanie (mówię oczywiście o najwyższym poziomie trudności). Linie fabularne istnieją, ale są ubogie (coś pokroju tych, obecnych w Demosfenie).

Jest dużo zabawy z kieszeniami i ładownicami. Jeśli ktoś nie grał w mody z serii NLC, to na początku może trudno mu być się w tym odnaleźć.

Może kiedyś, kiedy powstanie stabilna wersja i autor w końcu przestanie w niej grzebać, to pomyślimy o spolszczeniu.

ss_piec_07-20-21_16-05-05_predbannik.jpg  

Po siedmiu bitych godzinach okupionych wieloma trudami "dorobiłem się" takiego szpeju:rolleyes:

  • Dodatnia 1
  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Gość zmienił(a) tytuł na Los Zony 0.8.1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.