Skocz do zawartości

Поиски Чернобыльского Шахматиста... (Poszukiwania Czarnobylskiego Szachisty...)


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

M6ubv.jpg

Tytuł oryginalny: Поиски Чернобыльского Шахматиста или Тайна биоробота Фрица
Proponowany polski tytuł: Poszukiwania Czarnobylskiego Szachisty lub Tajemnica biorobota Fritza
Platforma: Cień Czarnobyla (Narodnaja Solianka DMX 1.3.5.OOP.MA.K.)
Data premiery: 01.06.2013 r.
Autorzy: Zizon975, azrael1325, frankenshtayn, Fagot


OPIS:

Spoiler

W Strefie Wykluczenia krąży mnóstwo plotek i przeróżnych opowieści o pewnym krwawym maniaku, o jego okrucieństwach i okropnych kryjówkach... Niektórzy nie wierzą i sobie z tego powodu żartują, a inni traktują powyższe doniesienia poważnie. Jedynie główny bohater, by poznać prawdę, o tym przerażającym człowieku podąży jego śladami - tracąc przyjaciół i zyskując nowych wrogów, przebrnąwszy przez zdrady i próby pokus, znaleźć się w niekorzystnym świetle w oczach towarzyszy broni, stracić zaufanie Wolności i Powinności, a na domiar złego jeszcze bardziej rozgniewać sługi Monolitu! Czasami jednak trzeba poświęcić swoją reputację, spłacić zobowiązania i kręcić się niczym wiewiórka w kole, by choć o minimetr zbliżyć się do prawdy. Prawda jest gdzieś w pobliżu, ale za każdym razem, gdy wydaje się, że Szachista jest już na celowniku, to wymyka się Striełokowi, jak leśna żmija w mokrej zielonej trawie. Kto wygra tę ostatnią partię? Striełok, czy Szachista? Kto cudem przeżyje, a kto zginie z rąk szaleńca? Dowiecie się tego, jeśli ukończycie tę fabularną linię oraz nie złamiecie się i nie zrezygnujecie z podążania prawdziwą ścieżką. 


Istotne porady:  

Spoiler
  • Po zabraniu dyktafonu ze schowka odsłuchajcie go! Szachownica musi być cały czas używana. Przekazują informacje podczas kolejnych wydarzeń w grze. 
  • Uwaga! W przypadku, gdy nie rozpoczęliście nowej gry! Przed skorzystaniem z szachownicy wejdźcie do gry i usuńcie z ekwipunku całą amunicję oraz granaty i umieśćcie je do skrzyni! Następnie zapiszcie grę. Dopiero wtedy skorzystajcie z szachownicy. W przeciwnym razie mogą wystąpić problemy ze zmianą rodzaju amunicji i granatów.
  • Uwaga! Podczas wykonywania linii fabularnej związanej z bioschowkami Fritza starajcie się jak najbardziej mobilnie podążać ścieżką bioschowków! Zabezpieczyliśmy przedmioty questowe przed Czyścicielem, ale ten drań nadal wszystko zbiera! Radzimy więc nie spać i całą dobę szukać bioschowków. 
  • Towarzysze, bohaterowie! Proszę, żebyście zapamiętali taki o to schemat waszych działań od z szóstego do dziesiątego schowka!
    - Znajdujemy szósty schowek, idziemy do Górnika. 
    - Znajdujemy siódmy schowek, szukamy notatnik Górnika.
    - Znajdujemy ósmy schowek, idziemy do Doktora.
    - Znajdujemy dziewiąty schowek, szukamy Czarnego Znaku, zabijamy Cień Monolitu, idziemy do Sacharowa.
    - Znajdujemy Krugłowa i Żywą Wodę.
    - Szukamy dziesiąty schowek. 
    Ważne! Należy wykonywać wszystkie zadania, które zleca Górnik, Sacharow, Doktor, 

Porady autorów: 

Spoiler
  1.  Ważna informacja dla tych, którzy rozpoczęli nową grę: od razu wykonajcie wszystkie zadania z Solianki z Cieniem Monolitu (dostarczenie artefaktów) i tylko potem porozmawiajcie z Górnikiem o Czarnym znaku i zabójstwie Cienia!
  2. Mod posiada wszystkie poprawki i fixy Narodnaja Solianka DMX 1.3.5.OOP.MA.K.
  3. Do ukończenia wątku Szachisty nowa gra nie jest potrzebna, ale przejście tego moda od początku gry będzie znacząco się różnić od tego we freeplay'u. Tym bardziej w grze powinny być żywe wszystkie postacie (Leniwy, Prapor, Woron, Łysy, Krugłow, Informator). Decyzja należy do Ciebie!
  4. Jeśli zaczęliście grać od początku, to wszystkie równoległe wątki NS i jej dodatków trzeba przechodzić jak najszybciej. Głównie dlatego, że Szachista zabija postacie i możesz trafić na ślepy zaułek.
  5. Kluczowy moment: trzeba ukończyć wszystkie zadania, które zleca Krugłow z Solianki i tylko wtedy wziąć zadanie od Górnika polegające na zabiciu Cienia Monolitu!
  6. Żeby uniknąć śmierci Leniwego na Jantarze nie śpieszcie się w zadaniu u Sacharowa podpisywać z nim kontraktu na pracę w bunkrze. Zdecydowanie zalecamy udać się do laboratorium wojskowego na rozmowy z Leniwym po tym, jak Szachista wyśle protagonistę do Klonowa po informację o biorobocie Fritzu.
  7. Uwaga! Uwaga! Drodzy Stalkerzy, zwracajcie szczególną uwagę na znaki tego typu (!)... w notatkach i dziennikach Szachisty. Stanowią podpowiedzi do dalszych działań!
  8. Jeszcze jedna ważna kwestia: jeżeli we wskazówce napisane jest, że schowek może znajdować się np. w wagonie, to nie w dosłownym tego słowa znaczeniu! Plecak może leżeć w wagonie, pod wagonem, na wagonie i obok wagonu. Na przykład na drzewie obok wagonu! Trzeba sprawdzać wszystkie miejsca domniemanego położenia. 
  9. Uwaga! Korespondencję Doktora po zadaniu "Pocztowy romans" należy dostarczyć przed udaniem się do Martwego Miasta, bo inaczej będzie milczał i quest się zawiesi.
  10. Nie oczekujcie wyśmienitej zawartości schowków. W schowkach, które są związane z fabułą można znaleźć dyktafony, ruchy szachowe i naboje. Czasami broń i artefakty, ale w tym modzie główny nacisk położono na fabułę - tragikomedię, intrygę i hazard.  Główne momenty fabuły są oskryptowane klasyczną muzyką, tak więc dynamiczną trzeba wyłączyć. Pomysłów było dużo, ale nie wszystkie zostały zawarte w modzie... Więc nie oceniaj go zbyt surowo!
  11. Jeśli ktoś myśli, że Szachistę można przejść nie czytając dialogów, notatek, dzienników Szachisty, opisów zadań oraz nie słuchając dyktafonów (można ich słuchać, choćby i sto razy!), to bardzo się myli... Trzeba czytać i słuchać uważnie każdą linijkę, aby zrozumieć, co wokół nas się dzieje, gdzie iść i gdzie szukać wskazówek lub następnego schowka. Schowki są ukryte nie dla tego, aby gracz szukał ich nie wiadomo ile czasu, ale po to, aby poszukiwanie ich sprawiało przyjemność. Zagadki są bardzo proste, ale trzeba być uważnym, żeby nie pomylić się i nie pogubić w fabularnym rozgałęzieniu.
  12. Można przenieść ruchy szachowe na zwykłą szachownicę lub do programu komputerowego i prześledzić bardzo ciekawą partię szachów (Aleksiej Szyrow 1992 r.), w której rozegrano Gambit Króla. Dodatkowo po wykonaniu pierwszego ruchu szachowego, który znajdziemy w schowku, pozycja na szachownicy zacznie się wyświetlać w PDA protagonisty w dziale z dziennikiem: Partia szachów! Kto rozumie szachy, to wie, że tutaj też będzie ciekawie.
  13. Motto Szachisty: "Bez poradnika jest ciężko, ale z poradnikiem jest bardzo łatwo!"
    Dlatego poradnika - jako takowego - nie będzie! Rozmawiajcie pomiędzy sobą, dzielcie się informacjami, pomagajcie sobie nawzajem, piszcie o swoich wrażeniach! Sami możecie stworzyć poradnik. To też będzie swojego rodzaju zadanie: "Stworzyć poradnik przejścia!".
  14. Załóżcie oddzielny schowek dla notatek, dzienników i dyktafonów Szachisty! Niektóre przedmioty przydadzą się pod koniec questowej linii!
  15. W schowkach czasami będą się znajdować pozornie niezrozumiałe i niepotrzebne na pierwszy rzut oka przedmioty, ale jeżeli gracz pomyśli i rozrysuje logiczny łańcuch wydarzeń, to przedmioty podpowiedzą, gdzie trzeba iść! Na przykład: w Starej Wiosce w schowku oprócz innych rzeczy leży kiełbasa, chleb, konserwa. O czym to mówi? To mówi o tym, że naprowadzenie na następny schowek znajduje się w Sklepie na Wsi! A może uważasz, że Szachista dał Ci coś do jedzenia?
  16. Mod ma wbudowaną funkcję pobierania współrzędnych dla pojedynczych zadań. Po dotarciu na lokację naciśnij ESC, F11, ponownie ESC, a na ekranie pojawi się komunikat z dokładnymi współrzędnymi Twojej pozycji. W ten sposób można znaleźć ukryty przedmiot!
  17. Towarzysze, pionierzy! Oprócz zadań wyświetlanych w PDA są tzw. ukryte zadania. Bądźcie czujni: jeśli przeczytaliście w dialogu lub notatce, albo usłyszeliście w dyktafonie, że trzeba udać się w określone miejsce lub do określonej postaci, albo czegoś poszukać, to koniecznie się tam udajcie, rozglądnijcie, porozmawiajcie lub pobiegnijcie w danym kierunku!
  18.  Zwracamy uwagę na fakt, że w modzie są takie zadania, jak ("Zdrowie Wasilija", "Zestaw na Apokalipsę"), których nie trzeba od razu wykonywać. Dlatego, że od razu ich i nie zaliczycie. Da się je ukończyć w trakcie przechodzenia fabularnej linii!
  19. Bardzo poważny progres zacznie się od piątego do dziewiątego schowka! W tym przedziale linii zadań bądźcie szczególnie ostrożni i konsekwentni!!!

Dlaczego stworzyliśmy zadanie z Leniwym? Nie mieliśmy co robić? Tak po prostu? Czy Solianka nie jest już pełna zadań typu "przynieś, podaj i pozamiataj"? Nie... nie tak łatwo! Żeby dowiedzieć się, co nie jest takie proste, nie trzeba oszukiwać i iść po broń oraz amunicję dla Leniwego do Sidora i Siaka. Zamieńcie go na artefakty i wtedy podchodząc, najlepiej pieszo (!) do bunkra z Leniwym zobaczycie ciekawą sytuację!

Przewodnik dot. Poszukiwań Czarnobylskiego Szachisty:

Spoiler
  1. Idziemy porozmawiać z Akimem, a po drodze z Krukiem i obowiązkowo z Praporem na Wysypisku. Z rozmowy ze stalkerami wynika, że w Barze 100 Radów, ktoś może powiedzieć coś więcej. 
  2. Idziemy do Baru i rozmawiamy z Freemanem i Łysym. Łysy nie wierzy w żadnego Szachistę i w tym momencie zrozumieliśmy, że nie ma dymu bez ognia, co oznacza, że w jaskini coś jest!
  3. Jak i u wielu, Striełok ma alergię na jaskinię, ale co poradzić? Trzeba iść! Dobrze, że nie do Labiryntu. 
  4. Udajemy się do jaskini i w jej zakamarkach znajdujemy pierwszy dyktafon Szachisty. Wstawiamy go w slot na pistolety i wysłuchawszy audiozapisu, zrozumieliśmy, że trzeba porozmawiać z Górnikiem, który da namiar na pierwszy schowek!
  5. Idziemy do Górnika -  starzec opowiada nam o sentymentalnej historii z nostalgicznej przeszłości i podczas rozmowy - samemu tego nie rozumiejąc - podpowiada lokację pierwszego schowka Szachisty. Striełok nie potrafi grać w Szachy i Górnik zaleca natychmiastową rozmowę z Kostią. Ten jest mistrzem w szachach i dlatego jest nam potrzebny. 
  6. Po tym, jak Kostia zgadza się zamiast Striełoka zagrać w szachy idziemy do Prypeci szukać pierwszego schowka Szachisty!
  7. W Prypeci znajdujemy schowek i uważnie badamy jego zawartość, czytamy opisy przedmiotów, bierzemy dyktafon (słuchamy) i wykonujemy szachowy ruch (to radzę wykonać na końcu, aby przeczytać rozmowy Striełoka z Kostią o dalszych wydarzeniach na szachownicy, - w naszym PDA w dzienniku otworzy się nowy temat "Partia szachów". Widzimy niezrozumiałe przedmioty, a wśród nich PDA Kostiana. Czy to są jakieś sztuczki? Znaczy, że trzeba iść do Kostii na MW, aby wyjaśnić całą sytuację.

Poradniki na YouTube autorstwa kotbegemot74:

  • Część 1 - [KLIK]
  • Część 2 - [KLIK]
  • Część 3 - [KLIK]
  • Część 4 - [KLIK]
  • Część 5 - [KLIK]
  • Część 6 - [KLIK]
  • Część 7 - [KLIK]
  • Część 8 - [KLIK]
  • Część 9 - [KLIK]
  • Część 10 - [KLIK]
  • Część 11 - [KLIK]
  • Część 12 - [KLIK]
  • Część 13 - [KLIK]
  • Część 14 - [KLIK]
  • Część 15 - [KLIK]

Rosyjskojęzyczny poradnik przejścia Narodnaja Solianka - [KLIK]

 

SCREENY: 

Spoiler

Krwawe nocne wizje Striełoka... Szachista negatywnie wpływa na psychikę...

7tAer.jpg

Podczas poszukiwań Szachisty, Striełok nawet nie zauważył, gdy w Strefie Wykluczenia nastąpiła jesień... To właśnie ona pomalowała swoimi odcieniami nawet autobusy...

0I4Jv.jpg

Księga Górnika z pewną informacją... Oj, niełatwo będzie ją znaleźć na niższym poziomie Labiryntu...EJftz.jpg

Photoshop. Przy każdej okazji, Szachista podkłada świnię Striełokowi...oUuFP.jpg

W swoich dyktafonach umieszczonych w schowkach maniak udziela przedziwne instrukcje protagoniście...PsJY3.jpg

Ostatnia pokojowa fotografia przyjaciół i towarzyszy - Striełoka  i Zimnego... W tamtej chwili nikt nie podejrzewał o nadchodzącej tragedii...fB1A5.jpg

Fritz... jak dotąd ani on, ani nikt inny nie wie, kto tak naprawdę ukrywa się pod niemieckim hełmem z okresu II wojny światowej?jh01F.jpg

Partia dopiero się zaczyna, a Kostia ze Striełokiem nawet nie podejrzewają, z kim udało im się skontaktować...lzumi.jpg

INSTALACJA: 

Spoiler

Kolejność instalacji:

  1. Pobrać i zainstalować wersję samodzielną (repack) Narodnaja Solianka.
  2. Poszukiwania Czarnobylskiego Szachisty: Z archiwum Шахматист_и_Эндшпиль.rar folder gamedata należy umieścić w głównym katalogu gry z wyrażeniem zgody na zamianę plików. 
  3. Bonusowy dodatek "Ognisko rodzinne". Z archiwum Очаг Семьи.rar folder gamedata należy umieścić w głównym katalogu gry z wyrażeniem zgody na zamianę plików. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Narodnaja Solianka +OOP+MA+K:

Poszukiwania Czarnobylskiego Szachisty:

Bonusowy dodatek "Ognisko rodzinne": 

Adaptacja celowników do monitorów 16x9, 16x10:

Mniejsza ilość anomalii: 

Zapisy gry po grze swobodnej: 

 


Źródło: appro.jpg  synthira_LOGO.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zmienił(a) tytuł na Поиски Чернобыльского Шахматиста... (Poszukiwania Czarnobylskiego Szachisty...)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.