Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.0 (Beta 3) - dyskusja ogólna


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, bonio78 napisał:

Dzięki.

Tak ma wyglądać ten folder.

 

Zrzut ekranu (27).png

Nie, otwórz pierwsze 4 foldery i to co jest w środku przenieś do tego folderu który otworzyłeś na ss. 

( tzn przenieś te 4 pierwsze foldery np na pulpit, kliknij w ich zawartość i to co jest w nich przenieś do tego folderu )

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie bracia Stalkerzy ...

Nie strzelajcie do zwykłego kota , jednak mam pytanie bo kończę Zew Prypeci..Jak dobrze rozumiem Anomaly to samodzielny mod który pobieram z linków na 1 stronie i postępuję jak w instrukcji napisano, a co z tłumaczeniem przerobiłem wątek od deski do deski i wiem że na 12 stronie jest wersja 0.82 moje pytanie brzmi ( nie bijcie)  czy kontynuowane są pracę nad zakończeniem spolszczenia? Pytam gdyż nie wiem jak rozłożyć sobie czas  i czy czekać na zakończanie prac grając w inny ciekawie wyglądający mad jakim jest Hibrid 1.1 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gerdhard Jako że @Voldi rzadko bywa na naszym forum to odpowiem za niego choć mam nadzieję, że mnie za to nie powiesi :D Tak prace nad polonizacją są kontynuowane, zasadniczo to tak jak napisał Voldi w poście na 12 stronie, na dzień dzisiejszy wszystko oprócz dialogów dla fabuły, którą napisano na potrzeby Anomaly, żeby nie była tylko kolejną odmianą Call of Chernobyl, jest już przetłumaczone i dodane do wersji 0.82, jedyne czego w tej wersji brakuje do 100% spolszczenia to właśnie plików tych dialogów.

Osobiście tłumaczyłem pliki dla "Operacji Afterglow" czyli trzeciej historii fabularnej oraz dla "Hollow Boundaries" czyli dla historii żołnierzy ONZ, ale w tłumaczeniu są jeszcze pliki dla dwóch początkowych historii, a to co ja tłumaczyłem będzie jeszcze przeglądane pod kątem błędów i w razie potrzeby zostaną wprowadzone korekty, więc lepiej zagraj sobie w Hybrid'a i poczekaj cierpliwie na wydanie wersji 1.0 polonizacji do Anomaly, która będzie już zawierać przetłumaczone wszystkie 4 dostępne modyfikacji historie fabularne wraz z resztą plików dostępnych w wersji 0.82.

A kiedy wersja 1.0 zostanie wydana to nie powiem bo... nie mam pojęcia. Wiem tylko że @Voldi i reszta pracują nad tłumaczeniem, ale pamiętajcie, to też są zwykli ludzie tacy jak wy, którzy pracują, możliwe, że mają też rodziny więc nie poświęcają całego swojego wolnego czasu tłumaczeniu więc jak wersja 1.0 się pojawi to się pojawi:P 

A jeśli mówisz @Gerdhard, że kończysz Zew, to może zamiast rzucać się na głęboką wodę z Hybrid'em ( który jest bazowany na Dead Air, który do prostych modów nie należy) może lepiej spróbuj najpierw Call of Chernobyl - Zew Czarnobyla? Fakt CoC grafikę ma gorszą niż Hybrid, nie ma paczki broni bo używa oryginalnych modeli z trylogii Stalkera, ale jest bardziej przyjazny dla gracza i nie przytłacza milionem nowych przedmiotów i mechanik. No chyba, że już grałeś w CoC to wtedy jak najbardziej można próbować z Hybridem.

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gerdhard No ja zaczynałem osobiście bawienie się w te większe mody pokroju CoC, Dead Air, Hybrid czy Anomaly właśnie od CoC'a, a fakty są też takie, że jak się przejrzy Addony do CoC na Moddb , to nawet z CoC można zrobić coś fajnego :) Vanillowy CoC wygląda graficznie zasadniczo jak Zew Prypeci, ale na szczęście są dobrzy ludzie, którzy stworzyli dużo dodatków dzięki czemu nawet z CoC'a można zrobić ładnie wyglądającego moda jeśli się trochę aczkolwiek z głową pogrzebie, ja uzyskałem taki efekt - myślę, że jak na zwykłego CoC to wyszło fajnie (zaznaczę, że tak to jest nadal Stalker i jeśli grałeś w Cień Czarnobyla lub Czyste Niebo to powinieneś kojarzyć jak wyglądają w oryginalnych grach obie lokacje - na dzisiejsze standardy bardzo biednie :D - te na moich zrzutach w spoilerze to Agroprom i Jezioro Jantar :

Spoiler

ss_szczepan_08-08-19_16-20-30_(l03_agroprom).thumb.jpg.8a722bc3b7d2b5c07b6458c7fb361fb7.jpg

ss_szczepan_08-09-19_12-49-05_(l03_agroprom).thumb.jpg.ec095ec79d4fe8cd7e60bf03077efc3d.jpg

ss_szczepan_08-09-19_12-51-27_(l03_agroprom).thumb.jpg.c82757e88851668c459a25fa3b432241.jpg

ss_szczepan_08-09-19_13-46-02_(l03_agroprom).thumb.jpg.fafd7cf72741052aa7e302fa10435110.jpg

ss_szczepan_08-09-19_13-49-15_(l08_yantar).thumb.jpg.9bbc24dbef048ebc20ff983dd2f27f62.jpg

Tylko zaznaczę od razu, że żeby uzyskać taki efekt to trzeba już mieć jako taki sprzęt. Ale to temat o Anomaly więc nie będę robić off-topic'a. Jak masz porządnego kompa i będziesz chciał uzyskać podobny wygląd to napisz na PW ;)

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, @Szczepan9205 za wystąpienie w moim imieniu. Tak się złożyło, że akurat zajrzałem i potwierdzam - 0.82 ma po polsku wszystko poza fabułą Lost To The Zone napisaną specjalnie dla Anomaly, jeśli chodzi o czyste freeplay - gra jest całkowicie spolszczona.

 

Ściślej mówiąc - poza warstwą dialogową linii fabularnych LTTZ, same questy i opisy pojawiających się w ramach tej rozgrywki przedmiotów są już po polsku, więc jeśli średnio interesuje Was, o czym gadają NPC i actor (chociaż polecam, ogólnie pliki dialogowe są nie tylko przetłumaczone, ale też dość mocno zlokalizowane i sporo w nich easter eggów i odniesień do polskiej popkultury :) ), to dialogi można po prostu przeklikać, a gra w objaśnieniach do zadań i tak wszystko Wam wyjaśni.

 

Co do postępu prac: Hollow Boundaries jest już po poprawkach, teraz będę brał się za sprawdzanie Operation Afterglow i Mortal Sin, a Living Legend się jeszcze tłumaczy. Żeby nie wrzucać tysiąca wersji będziecie niestety musieli jeszcze trochę poczekać - i mi, i Ekipie znacząco spadła ilość wolnego czasu, a nie chciałbym prezentować Wam czegoś, co jest zrobione "aby było", to nie w moim stylu. Jeśli wszystko pójdzie z planem, jest jakiś cień szans na zadowalającą, w pełni polską wersję językową jeszcze w lipcu, ale może być tak, że aktualizacja do 0.9 (albo i wyższej, jeśli w międzyczasie zajmę się innymi rzeczami z mojego planu dot. tłumaczenia) pojawi się dopiero za miesiąc. Nie chcę niczego obiecywać.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 No tak, wychodzi na to, że nie masz tych plików wypisanych na liście błędu tam gdzie powinny być czyli w folderze db - wejdź w folder db i rzuć okiem czy są w środku. Jeśli nie to te pliki są w archiwum Anomaly-150-1-Data. Ja mam taką skromną nadzieję, że te foldery, które są w wypakowanych folderach Anomaly-150-1-Data i Anomaly-150-2 Textures przeniosłeś do odpowiadających im folderów w głównym folderze z modem?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Tak jak napisał @Protean latarka wchodzi w ten sam slot co detektor więc będziesz musiał często przekładać detektor i latarkę jeśli będziesz korzystać ze zwykłej latarki, jak kupisz sobie czołową później to ona ma swój oddzielny slot na górze i włącza się ją tak samo jak w podstawkach. Spolszczenie jest prawie pełne, brakuje tylko plików dialogowych dla trybu fabularnego...więc w sumie najważniejszej części jeśli ktoś się nastawia na grę pod fabułę, a jak ktoś gra bez linii fabularnej - sam freeplay to to spolszczenie, które jest obecnie dostępne w zupełności wystarczy bo cała reszta jest przetłumaczona ;)

Tak Anomaly jest trochę podobne do Hybrida czy Dead Air, ale wierz mi...ten mod poza paroma podobieństwami to zupełnie inna para kaloszy :P Szczególnie jak przyjdzie Ci się uczyć mechaniki craftowania sobie rzeczy lub naprawy broni lub kombinezonów za pomocą stołu warsztatowego u mechaników frakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Szczepan9205 napisał:

. Spolszczenie jest prawie pełne, brakuje tylko plików dialogowych dla trybu fabularnego...więc w sumie najważniejszej części jeśli ktoś się nastawia na grę pod fabułę...

@Voldi dziękuję Druhu za odpowiedź i tak jak napisał @Szczepan9205 zdecydowanie poczekam na warstwę fabularną Anomaly bawiąc się w CoCa :)

Edytowane przez Gerdhard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 

W dniu 15.07.2020 o 15:25, Szczepan9205 napisał:

.ten mod poza paroma podobieństwami to zupełnie inna para kaloszy :P Szczególnie jak przyjdzie Ci się uczyć mechaniki craftowania sobie rzeczy lub naprawy broni lub kombinezonów za pomocą stołu warsztatowego u mechaników frakcji. 

No już zdążyłem się zrobić w ciula :007: zadowolony wypłaciłem tauzena, idę do imadła z myślą że wszystko sobie ponaprawiam a tu taki kij, ) narzędzi ani nic za pomocą czego można by cokolwiek naprawić, w ogóle to ciężko spamiętać co jest potrzebne do takich napraw, trzeba by to chyba na kartce spisać i tego szukać

ale babol, jak wyjść z zaplecza baru po szybkiej podróży? nie, przez lade się nie da, próbowałem, Garik nie przepuszcza, foto w spoilerze oczywiście

Spoiler

ss_cez137_07-17-20_10-59-08_(l05_bar).thumb.png.6e6f32e42a9196c7b3ad78c6f4a43288.pngss_cez137_07-17-20_10-59-14_(l05_bar).thumb.png.46b8fac982c90f5461decc0ac525b445.pngss_cez137_07-17-20_10-59-34_(l05_bar).thumb.png.4946bfdfbbc04f8ca709c430fe9d7ad5.pngss_cez137_07-16-20_11-03-01_(l01_escape).thumb.png.8877dc0aad5fedcdd5cdedac3194e3c1.pngss_cez137_07-16-20_11-03-35_(l01_escape).thumb.png.570f5449f81184fc64e530ba64a82714.pngss_cez137_07-16-20_11-04-07_(l01_escape).thumb.png.0cc6c6e9b4b20a69b21bbd14eb01e52f.pngss_cez137_07-16-20_11-05-13_(l01_escape).thumb.png.2a250ebd99712290d2471f6ef594846d.png

 

 

 

 

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 No ja sam do dzisiaj nie ogarniam do końca tego systemu napraw, ale też rzadko grywam w Anomaly ostatnio więc nie mam się kiedy nauczyć tego, na streamach widziałem, że to nie jest aż tak trudne, jeśli masz wymagany zestaw do napraw, i załóżmy rozklekotany AK na 29% kondycji, udaje Ci się znaleźć inny karabin w lepszym stanie na tą samą amunicję i używający tych samych części, ale np Twój karabin jest już zmodyfikowany i szkoda Ci go porzucać lub bardziej się podoba no to wtedy rozbierasz ten znaleziony, rozbierasz go, pozyskujesz części i wtedy mając wymagany zestaw naprawczy wynajmujesz od mechanika stół, wymieniasz części i z karabinu na 29% po wymianie np lufy i czegoś tam jeszcze robi się nagle 75% kondycji i masz karabin naprawiony za 1000 rubli które zapłaciłeś mechanikowi za dostęp, a nie za 30-50tys lub więcej. Tak samo z pancerzami więc warto rozbierać broń i pancerze, tak samo części składowe też da się naprawić np znajdujesz lufę do AK - ma 50% kondycji ale mechanicy mają narzędzia dzięki którym stan samej lufy zwiększysz z 50 do 80% np. Trzeba czytać opisy, pogrzebać przy tym trochę i idzie się tego nauczyć. 

Najlepszym sposobem jest włączenie sobie debug mode, znalezienie jakiejś rozklekotanej broni przy zwłokach, zespawnowanie sobie takiej samej w stanie 100%, rozebranie jej na części i pobawienie się tym, żeby załapać :P Samo craftowanie przedmiotów, naprawa przy stole warsztatowym jest całkiem prosta tylko trzeba wiedzieć jakich części potrzebujemy i czy znaleźliśmy notkę dzięki której będziemy mieć możliwość wycraftowania np detektora. Ja osobiście jeszcze nie rozkminiłem jak się instaluje ulepszenia choć można znaleźć zestawy ulepszeń przy zwłokach często, ale jak usiądę z powrotem do Anomaly to się nauczę :)

A co do zaplecza Baru....najniższa pozycja kucania w Anomaly jest dosyć niska więc wydaje mi się że w pełnym przykucu powinno się dać może jakoś Garika minąć, a jak nie to odpalasz konsolę, wpisujesz demo_record 1, "przelatujesz" kamerą za Garika czy gdzie tam chcesz i enter i przeniesie Ci postać tam gdzie kamerę ustawisz... Ale dziwne to trochę, mnie się nie zdarzył nigdy taki babol, żebym się zablokował na zapleczu, a korzystałem z szybkiej podróży do Baru.

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego utknięcia w barze -  wykonaj szybką podróż np. do mechanika, jak podróż z tego miejsca nie działa - zapisz i zrestartuj grę (zdarzyło mi się tak już 2 razy)

Mam pytanie dotyczące celowników w broni po modyfikacji - wykupuję u mechanika celownik z większym powiększeniem oraz regulowanie, przy celowaniu i powiększaniu (po przekroczeniu pewnej wartości) nagle widzę wszystko "do góry nogami" - jest na to jakaś rada? Do tej pory po prostu nie kupowałem tej modyfikacji u mechanika. Dzieje się tak na WSKK , G3SG1 (oraz trzeci karabin - nie pamiętam już modelu)

Poza tym mod jest bardzo stabilny, jak do tej pory nie miałem żadnego "wylotu" do pulpitu (jestem w Janowie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Franc0 

19 minut temu, Franc0 napisał:

Co do tego utknięcia w barze -  wykonaj szybką podróż np. do mechanika

Nie ma na rostoku dostępnej szybkiej podróży do mechanika, przynajmniej u mnie jej nie ma, jest za to do anomalii za parkanem obok wieży ciśnień i tam podróżuję, gdyby nie te podróże to dawno bym olał tego moda, roboty jest full, praktycznie każdy coś Ci daje i tak latać w te i we wte to by było przesrane

 Z naprawami przy imadle nadal nie doszedłem ocb, pewnie rozchodzi się o narzędzia, każdy ich potrzebuje, ja jak i mechanicy, gdzie one są? bo gratów nazbierałem a nawet nie mogę zmodzić sobie pancerza a mam te ramy do niego na +10kg udźwigu, broń jak jest rozwalona to nadaje się tylko na złom, ammo masakrycznie drogie, uszkodzone ammo działa czy też fajans albo naprawa? naprawia się to w ogóle? @Szczepan9205

Jest mnóstwo rzeczy które nie wiadomo do czego są potrzebne np: gogle spawalnicze, do czego to do diaska jest potrzebne? do hełmów? tak mniemam bo nic innego nie przychodzi mi do głowy albo kuchenka gazowa? przecież żywimy się żarciem które mamy to po co kuchenka? jak się jej używa i po co? gratów od zawalenia, momentami to ten mod sprawia wrażenie bardziej skomplikowanego niż Hybrid dead air, apropo hybrida, wywala mi i chyba sie z nim pożegnam, info co i jak w temacie hybrida, pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 No ja już trochę w Anomaly nie grałem więc widocznie rzeczywiście może tam nie być szybkiej podróży. Na zestawy narzędzi idzie się natknąć najczęściej w schowkach, ale nie pamiętam czy w randomowo znalezionym i nie zaznaczonym na mapie schowku można je znaleźć czy w jakimś zaznaczonym. A jeśli chodzi o zestawy narzędziowe jak np na tym zdjęciu co wstawiłeś czyli "Zestaw naprawczy do strzelb" no to jeśli dobrze pamiętam to można je kupić u mechaników lub handlarzy, dokładnie nie pamiętam, czasami da się znaleźć te zestawy przy ciałach, ale albo mają jeszcze jedno użycie albo są już zużyte, czasem też można je znaleźć w schowkach, tak mi się wydaje przynajmniej. Co do broni to tak, ale czasem udaje się znaleźć np karabin używający części pasujących do pukawki którą chcesz naprawić i ta konkretna część może być w lepszym stanie no to wtedy warto rozmontować broń i pozyskać z niej tą jedną część by przełożyć ją do swojej broni i poprawić dzięki temu jej stan, fakt jest z tym duuużo roboty, ale jeśli ktoś lubi się bawić w takie coś to fajna sprawa i wydaje mi się, że nadaje też tego ciężkiego klimatu Zonie, gdzie nie zawsze spotkasz mechanika, a nóż widelec trafisz stół warsztatowy i wtedy sam możesz sobie naprawić broń - jak dla mnie ta mechanika jest fajnie rozwiązana i duży plus dla autorów za to bo nadaje imersji światu gry. 

Co do uszkodzonego ammo to nie wiem czy się da je naprawiać, nie próbowałem i raczej starałem się go nie zbierać, jak już to stare, ale uszkodzonych pestek raczej nie zbierałem jak ogrywałem Anomaly. 

A jeśli o gogle spawalnicze chodzi to nie wiem, możliwe że są potrzebne do scraftowania czegoś, ale nie wiem bo nie przeglądałem listy rzeczy które da się craftować i jakie przedmioty są potrzebne, aby to zrobić, ale chyba autorzy nie zostawili ich w grze po to żeby tylko były choć mogę się mylić... Za to kuchenka...nie jestem pewien aczkolwiek dzięki kuchence można przecież usmażyć mięso z mutantów, surowe daje większą dawkę radiacji niż smażone, ale nie pamiętam czy do tego służy kuchenka czy można po prostu mięso usmażyć przy ognisku(nie pamiętam już).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie, bo nie mam za wiele czasu.

 

1) Komenda "demo_record 1" nie zadziała bez trybu debug mode, po wciśnięciu enter przeniesie cię do miejsca, w którym stałeś przed jej wywołaniem. Bez debug mode służy tylko do zwiedzania mapy kamerą. W trybie debug mode (przynajmniej u mnie) komendę wyzwala również wciśnięcie Num 0 i wtedy rzeczywiście Enter/Num 0 zostawia cię w miejscu, w które "zawędrowałeś" kamerą.

 

2) Jeśli chodzi o naprawę przedmiotów - sporo zostało już powiedziane. Ja od siebie chcę dodać, że:

a) jeśli masz części broni i broń, do której chcesz je zamontować w EQ, po najechaniu na broń kompatybilne części i przedmioty służące do napraw zostaną podświetlone. Ponadto pokusiłem się o rozwinięcie oznaczeń przy częściach w ich opisach - trochę mi zajęło dojście do tego, o co chodzi z [K], [AS | PP], itd. - po ogarnięciu tego pozornego bałaganu łatwiej skompletować sobie konkretne elementy do konkretnej broni. Co więcej, części, jakich wymaga dana broń/przedmiot, albo jakie można uzyskać po demontażu są wypisane po sprawdzeniu jego Szczegółów. Wystarczy kliknąć PPM na przedmiot i wybrać LPM "Szczegóły" z listy.

b) w Przewodniku (co zresztą czasem podpowiada gra na ekranie ładowania) znajdziecie dość jasną instrukcję tego, jak naprawiać, modyfikować i tworzyć przedmioty. Artykuł o Warsztacie dostępny jest (w przeciwieństwie do większości) od samego początku gry. Ja sam nie miałem pojęcia co z czym się je i jak ugryźć temat (wszystko sprzedawałem technikom, jest z tego dobra kasa). Dopiero po przetłumaczeniu instrukcji i kilkukrotnemu przeczytaniu zacząłem łapać, o co chodzi. No a potem już tylko praktyka, praktyka, praktyka i nauka mechanik gry.

c) zestawy naprawcze działają w Warsztacie na dokładnie tej samej zasadzie i podzielone są wg. tych samych kategorii co w przypadku przyborów do czyszczenia i napraw. Oprócz tego, można ich (dużych zestawów naprawczych) użyć do doraźnych napraw, ale kompletnie się to nie spyla.

 

3) Uszkodzone ammo można przerobić, albo i stworzyć od zera, ale jest z tym kupa roboty - trzeba mieć starą/uszkodzoną amunicję lub jej elementy, zestaw rusznikarski i znaleźć odpowiednie Instrukcje bezpieczeństwa dot. amunicji, potem znaleźć Warsztat i tak dalej - ale jest to nieefektywne. Z tego, co pamiętam, za 30 sztuk amunicji uszkodzonej można otrzymać maksymalnie 15 sztuk "dobrej".

 

4) Jeśli ktoś pyta "po cholerę mi gogle spawalnicze", znaczy, że kompletnie olewa budującą klimat otoczkę i widzi przedmiot, ale nie interesuje go, o co może z nim chodzić, bo na pewno w jego opisie znalazłby, że jest BEZUŻYTECZNY. To pozostałość po prekursorze modów globalnie wpływających na gameplay, Misery. Krótko mówiąc - śmieć, który być może jakiś stalker kiedyś przyciągnął do Zony, ale okazał się kompletnie niepotrzebny i wyrzucony do najbliższego rowu.

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Franc0 napisał:

 

Mam pytanie dotyczące celowników w broni po modyfikacji - wykupuję u mechanika celownik z większym powiększeniem oraz regulowanie, przy celowaniu i powiększaniu (po przekroczeniu pewnej wartości) nagle widzę wszystko "do góry nogami" - jest na to jakaś rada? Do tej pory po prostu nie kupowałem tej modyfikacji u mechanika. Dzieje się tak na WSKK , G3SG1 (oraz trzeci karabin - nie pamiętam już modelu)

Poza tym mod jest bardzo stabilny, jak do tej pory nie miałem żadnego "wylotu" do pulpitu (jestem w Janowie)

Wpisz w google "stalker anomaly addons" wejdź w link gdzie jest strona "moddb" i poszukaj. Kilka dni temu ktoś dodał poprawke na to i na lornetke.

5 godzin temu, Voldi napisał:

Tak w skrócie, bo nie mam za wiele czasu.

 

1) Komenda "demo_record 1" nie zadziała bez trybu debug mode, po wciśnięciu enter przeniesie cię do miejsca, w którym stałeś przed jej wywołaniem. Bez debug mode służy tylko do zwiedzania mapy kamerą. W trybie debug mode (przynajmniej u mnie) komendę wyzwala również wciśnięcie Num 0 i wtedy rzeczywiście Enter/Num 0 zostawia cię w miejscu, w które "zawędrowałeś" kamerą.

 

2) Jeśli chodzi o naprawę przedmiotów - sporo zostało już powiedziane. Ja od siebie chcę dodać, że:

a) jeśli masz części broni i broń, do której chcesz je zamontować w EQ, po najechaniu na broń kompatybilne części i przedmioty służące do napraw zostaną podświetlone. Ponadto pokusiłem się o rozwinięcie oznaczeń przy częściach w ich opisach - trochę mi zajęło dojście do tego, o co chodzi z [K], [AS | PP], itd. - po ogarnięciu tego pozornego bałaganu łatwiej skompletować sobie konkretne elementy do konkretnej broni. Co więcej, części, jakich wymaga dana broń/przedmiot, albo jakie można uzyskać po demontażu są wypisane po sprawdzeniu jego Szczegółów. Wystarczy kliknąć PPM na przedmiot i wybrać LPM "Szczegóły" z listy.

b) w Przewodniku (co zresztą czasem podpowiada gra na ekranie ładowania) znajdziecie dość jasną instrukcję tego, jak naprawiać, modyfikować i tworzyć przedmioty. Artykuł o Warsztacie dostępny jest (w przeciwieństwie do większości) od samego początku gry. Ja sam nie miałem pojęcia co z czym się je i jak ugryźć temat (wszystko sprzedawałem technikom, jest z tego dobra kasa). Dopiero po przetłumaczeniu instrukcji i kilkukrotnemu przeczytaniu zacząłem łapać, o co chodzi. No a potem już tylko praktyka, praktyka, praktyka i nauka mechanik gry.

c) zestawy naprawcze działają w Warsztacie na dokładnie tej samej zasadzie i podzielone są wg. tych samych kategorii co w przypadku przyborów do czyszczenia i napraw. Oprócz tego, można ich (dużych zestawów naprawczych) użyć do doraźnych napraw, ale kompletnie się to nie spyla.

 

3) Uszkodzone ammo można przerobić, albo i stworzyć od zera, ale jest z tym kupa roboty - trzeba mieć starą/uszkodzoną amunicję lub jej elementy, zestaw rusznikarski i znaleźć odpowiednie Instrukcje bezpieczeństwa dot. amunicji, potem znaleźć Warsztat i tak dalej - ale jest to nieefektywne. Z tego, co pamiętam, za 30 sztuk amunicji uszkodzonej można otrzymać maksymalnie 15 sztuk "dobrej".

 

4) Jeśli ktoś pyta "po cholerę mi gogle spawalnicze", znaczy, że kompletnie olewa budującą klimat otoczkę i widzi przedmiot, ale nie interesuje go, o co może z nim chodzić, bo na pewno w jego opisie znalazłby, że jest BEZUŻYTECZNY. To pozostałość po prekursorze modów globalnie wpływających na gameplay, Misery. Krótko mówiąc - śmieć, który być może jakiś stalker kiedyś przyciągnął do Zony, ale okazał się kompletnie niepotrzebny i wyrzucony do najbliższego rowu.

Ogl kraft w anomaly jest słaby i nie ma wpływu na gre, ja polecam na niego nie zwracać uwagii, tylko skupić się na misjach. Nigdy też nic nie gotowałem, zawsze jechałem na suchym chlebie i energetykach które kosztują grosze

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Monolithalian napisał:

Ogl kraft w anomaly jest słaby i nie ma wpływu na gre, ja polecam na niego nie zwracać uwagii, tylko skupić się na misjach. Nigdy też nic nie gotowałem, zawsze jechałem na suchym chlebie i energetykach które kosztują grosze

Wiadomo @Monolithalian jest to jakieś wyjście, chleb i energole są bardzo tanie, zresztą reszta normalnego jedzenia też nie jest, aż tak droga w Anomaly jak np. w Misery czy Call of Misery. Ale jeśli miałbym wyrazić swoje zdanie na ten temat to dla doświadczonego gracza(nie mówię o sobie oczywiście :P po prostu wyrażam swoje zdanie - żebyś przypadkiem nie odebrał tego jako słowa krytyki :P), który już ograł multum modów właśnie takie rzeczy jak samodzielny craft i naprawy z pozyskanych przez siebie w świecie gry przedmiotów i części oraz gotowanie bardzo budują imersję i klimat, którego Stalkerowi nie brakuje, ale jak można go urozmaicić to moim zdaniem, czemu nie? :)

 Może i ten craft jest trochę słaby i upośledzony, ale chyba Misery i Dead Air lub inne używające mechaniki craftowania modyfikacje do Stalkera, działają na tej samej zasadzie więc w sumie i żaden mod do Stalkera nie ma lepszej od tych wymienionych (jeśli się mylę to poprawcie) :P To że komuś udało się doprowadzić do działania w grze gdzie sami twórcy pewnie nie przewidywali takiej opcji, jest godne pogratulowania bo równie dobrze mogli byśmy tego nie mieć, tak samo celowniki 3D, fakt mało modów jeszcze je ma, lub zmienne pory roku jakie szykują twórcy Dead Air, ale podejrzewam, że jak ów twórcy je dopracują to się staną powszechnymi bajerami w większości modów ;)

Wiadomo, jak ktoś ma małe doświadczenie ze Stalkerem, lub po prostu gra w 100% for fun i nie chce przesiedzieć przy jednym modzie wielu wielu godzin to fakt, można pominąć te mechaniki i grać standardowo, ciułać pieniążki, kupować nowe pukawki, kombinezony, jedzenie i ammo u handlarzy i naprawiać oraz ulepszać u mechaników, ale jak ktoś siada z podejściem żeby się dobrze bawić i poczuć klimat to wtedy jak najbardziej dobrze liznąć tych nowych mechanik.

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Szczepan9205 napisał:

Wiadomo @Monolithalian jest to jakieś wyjście, chleb i energole są bardzo tanie, zresztą reszta normalnego jedzenia też nie jest, aż tak droga w Anomaly jak np. w Misery czy Call of Misery. Ale jeśli miałbym wyrazić swoje zdanie na ten temat to dla doświadczonego gracza(nie mówię o sobie oczywiście :P po prostu wyrażam swoje zdanie - żebyś przypadkiem nie odebrał tego jako słowa krytyki :P), który już ograł multum modów właśnie takie rzeczy jak samodzielny craft i naprawy z pozyskanych przez siebie w świecie gry przedmiotów i części oraz gotowanie bardzo budują imersję i klimat, którego Stalkerowi nie brakuje, ale jak można go urozmaicić to moim zdaniem, czemu nie? :)

 Może i ten craft jest trochę słaby i upośledzony, ale chyba Misery i Dead Air lub inne używające mechaniki craftowania modyfikacje do Stalkera, działają na tej samej zasadzie więc w sumie i żaden mod do Stalkera nie ma lepszej od tych wymienionych (jeśli się mylę to poprawcie) :P To że komuś udało się doprowadzić do działania w grze gdzie sami twórcy pewnie nie przewidywali takiej opcji, jest godne pogratulowania bo równie dobrze mogli byśmy tego nie mieć, tak samo celowniki 3D, fakt mało modów jeszcze je ma, lub zmienne pory roku jakie szykują twórcy Dead Air, ale podejrzewam, że jak ów twórcy je dopracują to się staną powszechnymi bajerami w większości modów ;)

Wiadomo, jak ktoś ma małe doświadczenie ze Stalkerem, lub po prostu gra w 100% for fun i nie chce przesiedzieć przy jednym modzie wielu wielu godzin to fakt, można pominąć te mechaniki i grać standardowo, ciułać pieniążki, kupować nowe pukawki, kombinezony, jedzenie i ammo u handlarzy i naprawiać oraz ulepszać u mechaników, ale jak ktoś siada z podejściem żeby się dobrze bawić i poczuć klimat to wtedy jak najbardziej dobrze liznąć tych nowych mechanik.

 

Oczywiście, rozumiem co masz na myśli. Tylko ja nie lubie robić niczego z musu, rozgrywka w anomaly nie zmusza nas do tego żeby kraftować czy grillować jedzenie więc sam rozumiesz. 

Grałem już wiele modów typu coc, takie jak com, last day, area, dead air, hybrid, czy demosfen i owe anomaly i takie free play mody dość szybko się nudzą. Dla początkującego stalkera taki vanilowy coc będzie czymś niesamowitym, ale im bardziej doświadczony jesteś, tym masz większe wymagania. 

 

Chciałbym pograć w taki prawdziwy symulator zony gdzie trzeba by było koniecznie zastosować elementy survivalu i być czujnym na każdym kroku, pograć przeciwko dobremu AI które by wykazywało większą inteligencje niż potwory w mario, albo żeby ogl mapy w strefie były większe i realniejsze. 

Takie połączenie chernoblyat i stalkera, bo w tym 1 jednak dużo kraftu i szperania po zakotkąch zony jest, a w stalkerze jest to bardzo słabo rozwinięte. 

Zawsze mnie śmieszyło to w grach że sami jesteśmy wstanie rozwalić jakąś baze z 50 przeciwnikami. Może na początku taka rozgrywka jest przyjemna ale po czasie staje się nudna. 

Może kiedyś coś takiego wyjdzie :D

 

Edytowane przez Monolithalian
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.